Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul in Targu Mures
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 16:12:50    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa despre transportul in Targu Mures 23152

Articol aparut in Ziarul de Mures:
"Piraterie și mafie în transportul mureșean
"Actualele microbuze nu sunt autorizate să transporte persoane în picioare și vor dispărea pentru că nu corespund normelor europene" l "În locul lor vor circula minibuze și autobuze moderne" l "În județul Mureș există nuclee mafiote pe toate activitățile, inclusiv în transport" l Aceste afirmații și multe alte informații legate de transportul de persoane au fost făcute, în interviul acordat ZIARULUI, de Teodor Giurgea, consilier județean și vicepreședinte al Uniunii Transportatorilor Mureș.
Florin Marcel: Domnule Giurgea, cum poate fi caracterizată starea transportului mureșean, la modul general?
Teodor Giurgea: În ceea ce privește mijloacele de transport la nivelul județului, numeric vorbind, ele sunt suficiente, dar din punct de vedere al dotărilor și al capacităților de transport sunt multe probleme. Probabil, suntem singurul județ din țară unde se înregistrează un excedent al mijloacelor de transport. Acesta rezultă din activitatea cu microbuze. Comparativ cu momentul în care circulau o serie de autobuze foarte vechi, calitatea transportului cu microbuze este mai bună, dar mergând puțin mai departe vedem că nu este un lucru care să ne apropie de ceea ce cere Comunitatea Europeană. În Uniunea Europeană, transportul cu microbuze nu se efectuează decât în cazuri speciale, cu mașini fabricate pentru așa ceva, cu dotări, securizate etc. La noi, pe fondul unui vid al mijloacelor de tansport, a apărut o hemoragie a microbuzelor, multe dintre ele transformate din mașini de marfă. Nociv în transportul cu microbuze este faptul că nu sunt respectați termenii tehnici care să asigure securitatea călătorilor. Deși sunt autorizate să transporte oameni doar pe scaune, aceste microbuze, cu 12,14 sau 16 locuri circulă, uneori, cu 25-30 de persoane. La orele de vârf, vezi și oameni cu fundul în parbriz, ceea ce este anormal și, mai mult, periculos.
Mergând mai în profunzimea lucrurilor, observăm că în momentul de față, cu aceste microbuze, asistăm la o tranziție de la transportul cu autobuze învechite, la unul civilizat, cu minibuze și autobuze moderne. Microbuzele vor dispărea, nu peste mult timp, și vor apărea minibuzele, un fel de autobuze la scară redusă, cu mai multe locuri pe scaune, cu gardă de vizibilitate etc., și atobuzele moderne. La Târgu Mureș au apărut deja câteva astfel de autobuze, dar mai este nevoie de multe. În urmă cu trei ani eu am adus două minibuze acceptate de normele europene. Au 14 locuri pe scaune și 17 în picioare.
Pirații drumurilor
F.M.: Ce probleme există pe linie de legalitate, în ceea ce privește operatorii?
Teodor Giurgea: O mare problemă în activitatea de transport pe raza județului este pirateria. Există o serie de mașini care fac transport de persoane, fără ca posesorii acestora să aibă vreo autorizație, fără licentă etc. Aceștia operează, ne fură călătorii, pe curse regulate, la prețuri mai mici. Având în vedere că efectuează ilegal aceste curse, își permit să taxeze călătorii la prețuri mici. Oricum, ei câștigă foarte bine făcând piraterie.
F.M.: Controalele de pe trasee nu sunt eficiente?
Florin Marcel: În multe situații, cei de la Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român și Poliție fac echipă și merg în controale pe traseu, dar în momentul în care apar organele de control, pirații se anunță rapid între ei. Culmea, de multe ori sunt ajutați de șoferi care lucrează pe o cursă autorizată, care în timpul liber fac la rândul lor piraterie. Astfel, pirații aceștia dispar ca mercurul, ca argintul viu. Au fost și cazuri în care am mers noi și i-am prins în flagrant, cu film și poze. Nu au mai avut ce să facă. Pe zona Râciu - Crăiești am avut un caz în care omului i s-a făcut dosar penal, i-a fost ridicat permisul pe 3 luni de zile. Cu toate acestea noi l-am văzut circulând la volan.
Ca să vă mai dau un exemplu, la Band în stație stau mereu 3-4 mașini care iau oamenii și pleacă. Vin cursele regulate și nu mai găsesc pe nimeni în stație.
F.M.: Care este soluția pentru rezolvarea problemei?
Teodor Giurgea: În primul rând, ar fi nevoie ca șefii de post de pe raza comunelor să-și facă datoria. Așa cum îi controlează pe operatorii de transport legali, pe care îi ard cu 3 milioane pentru un bilet în plus, sau pentru o mică neconcordanță la diagramă, așa ar trebui să îi controlzeze și să îi sancționeze pe cei care fac piraterie. În lipsa acestor inițiative, singură soluție este să facem noi sesizări, cu dovezi concrete, în speranța că organele de ordine își vor face apoi datoria. Mai este o soluție: să ne facem singuri dreptate, demers pe care eu, personal, nu pot să-l încurajez.
Fără nici o rezervă pot să vă spun că, din păcate, în județul Mureș există nuclee mafiote pe toate activitățile, inclusiv în transport. Sunt foarte mulți oameni de nădejde în Poliție, dar și mulți parveniți care merg mână în mână cu infractorii, în sensul că închid ochii și apoi își fac cota. Nu există altă explicație. Veți spune că nu există dovezi. Păi, ce dovezi mai vreți dacă un pirat a lucrat pe varianta Râciu-Crăiești timp de 9 ani de zile și nu l-a prins nimeni, iar când am făcut un demers la nivel de Consiliu Județean a fost prins imediat.
Florin MARCEL Data aparitiei: 2006-05-15"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2017
Mesaje: 1730
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2008 21:52:27    Titlul subiectului: 87388

Astazi la Jurnalul de stiri radio al Europa FM de la ora 16 a aparut si o stire conform careia dubarii din Mures (nu era clar daca din orasul Targu Mures sau in general din judetul Mures) sunt nemultumiti ca li se fura clientii de catre operatori nelicentiati, care nu respecta traseele, nu dau bilete, invata caltorii sa spuna ca sunt rude (deci nu platesc) in caz de control al autoritatilor si trec cu cateva minute inaintea curselor legale/licentiate.

Ha-ha! Dar asta e exact ce fac majoritatea dubarilor din Romania! E hilar sa auzi tocmai operatorii de dube plangandu-se de asta!

In fine, dubarii erau nefericiti si pe... autostop! Si propuneau explicit interzicerea autostopului, care ar fi fost scapat de sub control in Mures! Ultima dintr-un sir de gogomanii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 20:44:17    Titlul subiectului: 104506

Am trait s-o vedem si pe asta:
Claudiu Maior-viceprimar-ei bine astem beneficile aduse de noul medicament Maior in transportul in comun
www.citynews.ro/mures/stiri/din-oras+10/claudiu-maior-viceprimar+30285/
_____________________________________________________________________________

"Autobuze ghiseu"
http://www.realitateamures.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=3477:solutie-ingenioasa-autobuzele-din-tirgu-mure-s-au-transformat-in-ghiee-de-eliberat-abonamente&catid=12:social&Itemid=13
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 22:19:37    Titlul subiectului: 105473

De pe site-ul Siletina:
Citat:
MERITA VAZUT Smile ... un mail primit de la un sofer de autobuz http://www.siletina.ro/Si_bune-si_rele.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2009 15:36:50    Titlul subiectului: Re: Stiri / Articole de presa 107655

O stire care ne da incredere intr-un viitor speram stralucit am transportului in comun.
http://www.realitateamures.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=3977:OPRISCAN-IN-TERITORIU---Bugetul-de-stat-pentru-anul-2009-nu-este-unul-de-austeritate--ci-de-normalitate_2009-03-10-07-40-34&catid=12:social&Itemid=13
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
managertransport



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 242
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 13:23:12    Titlul subiectului: 111734

De azi 30.mai.2009 circula autobuzul HAPPY BUS destinat pt copii! Traseul autobuzului Cart.Unirii-P-ta de Zi-P-ta Bulgarilor-P-ta Trandafirilor-Platoul Cornesti-Infratirii-Bulevardul 1.Dec 1918-Regele Ferdinand-Centrofarm. iar la RETUR..Centrofarm – Corina – Fortuna – PLATOUL CORNEȘTI – Piața Teatrului – Piața Bulgarilor – Piața de zi – Matei Corvin – Tisei – Unirii.

Transportul copiilor sub 10 ani va fi gratuită, în schimb, orice alt călător va putea avea acces în autobuz numai pe bază de bilet de călătorie, achiziționat de la șofer, la tariful urban de 1,5 lei/călăt.

Vă dorim călătorie plăcută și multă, multă bucurie copiilor!



30052009041.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.08 MB
 Vizualizat:  de 13118 ori

30052009041.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 20 Sep 2009 15:26:58    Titlul subiectului: 117198

O stire de pe http://www.siletina.ro/ultima_ora.html :

Parcarile neregulamentare in statiile de autobuz, duc la accidente!

Sambata seara 19 septembrie 2009;

Statia de autobuz dimbul pietros;

Un sofer de autobuz la o manevra de a aduce autobuzul la bordura trotuarului, in vederea coborarii din autobuz a unui calator in carucior de handicapat, fiind nevoit sa faca o manevra de a da cu spatele autobuzul, dat fiind faptul ca la intrarea in statie nu a avut cum sa incadreze regulamentar in statie autobuzul, respectiv la marginea trotuarului, din cauza a doua autoturisme parcate in perimetrul statie de autobuz, loveste stalpul de iluminat stradal care cade pe un autoturism parcat pe trotuar si spatiu verde(autoturism parcat neregulamentar, fireste);

Ne intrebam si noi: daca soferul nostru a fost amendat, soferii masinilor care se aflau neregulamentar parcate, din cauza carora sa intamplat accidentul, ce ar merita????

Va prezentam cateva fotografii de la fata locului



Masini parcate in statia de autobuz



Cam asa se pot incadra autobuzele in statie, din cauza stationarii celor doua autoturisme in perimetrul statiei, soferul nostru bine intentionat(vinovat !!!! Deoarece a fost amendat), sa duca autobuzul la bordura trotuarului pentru a facilita coborarea unei persoane cu handicap aflat intr-un carucior, o fapta buna dealtfel, ptr. Care noi ii multumim, loveste cu autobuzul stalpul,, firav", care cade peste o masina, (o greseala, recunoastem a soferului pentru aceasta manevra, care din motive obiective a dus la acest inccident nedorit de noi si tot odata si de sofer desigur...,fa bine si asteapta rau").

Locul unde a fost parcata masina accidentata de stalpul lovit de autobuz. O parcare pe spatiu verde.... Saraca iarba ,,verde".... Este o fotografie color nu?



Am vrut doar sa va prezentam aceste aspecte din punct de vedere moral si nu critic, punandune totusi intrebarea: cine merita adevarata amenda?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 15:38:16    Titlul subiectului: 121155

http://www.punctul.ro/articol/5527/autobuze-noi-pentru-primarul-florea_-nu-pentru-tirgu-mures.html

"Autobuze noi pentru primarul Florea, nu pentru Tîrgu-Mureș

Cum campania electorală începuse cu o lună mai devreme, orice ieșire mediatică pe tema „primarul nostru, binefăcătorul nostru” a fost exploatată din plin de edilul- șef al Tîrgu-Mureșului, Dorin Florea. Așa se face că acea parte a presei care foarte bine ar putea lua locul Monitorului Primăriei, având în vedere cantitatea de osanale închinate „iubitului conducător” pe centimetru pătrat de ziar, a trâmbițat sus și tare achiziționarea a 65 de autobuze de asociația Transport Local-Siletina, care asigură în Tîrgu-Mureș transportul public de persoane la cel mai ridicat preț din țară, exceptând Sibiul, preț pe care cetățenii orașului îl plătesc pentru a se înghesui în microbuze ca sardelele. Am văzut așadar pe atunci la televizor niște autocare mari și albe cu care se pozau primarul Dorin Florea și patronul Siletinei, acolitul politic al acestuia, democrat-liberalul Claudiu Maior”. Ați văzut și voi ce dotări au: aer condiționat, televizor”, declara Claudiu Maior pentru un post de televiziune-de-ridicat-mingea-la-fileu primarului Florea. Uau! ne-am zis. Aer condiționat și televizor în niște „autocare” parcă nepotrivite pentru transportul local, cu scaunele lor de pluș, cu spațiul dintre rânduri disponibil trecerii unei singure persoane, fără locuri pentru persoanele cu handicap, fără platformă la nivel pentru accesul cărucioarelor, fără loc, practic în picioare și spațiu pentru accesul călătorilor. Ne-am urcat și noi într-un astfel de autobuz și ne-am trezit cu bătrânetul, a cărui principală distracție e mersul cu autobuzul de când CL le subvenționează abonamentele, înghesuindu-se în dreptul ușilor simple, nu duble pentru a asigura simultan acces la urcare și coborâre, de frică ca nu cumva să nu poată să coboare, atâta timp cât accesul a două persoane pe culoarul îngust dintre rândurile de scaune este practic imposibil. Să nu mai vorbim de vânzătorul de bilete în dreptul căruia se formează o coadă ca la ulei pe vremuri, coadă care împiedică urcarea sau coborârea călătorilor din cauza acelorași uși simple și a spațiului îngust dintre rândurile de scaune.

Autobuze de campanie electorală

Cine a plătit autobuzele astea, destinate mai de grabă transportului interurban decât celui local, ne-am întrebat noi? ”Eu nu pot să vă spun nimic despre asta, pentru că nu știu. Transportul Local se află în subordinea CL. Ei au și reprezentanți în Consiliul de administrație. Întrebați-i pe ei. Kirsch Attila mi se pare că e în consiliul de administrație”, răspundea la vremea aceea purtătorul de cuvânt al Primăriei, Marius Pașcan. „Sunteți informat greșit. Eu nu sunt în consiliul de administrație al Transport Local, și niciun consilier, pentru că legea nu permite. Am fost acum câțiva ani. S-au alocat sume în bugetul CL pentru Transport Local la începutul anului, dar executivul se ocupă de tot mersul acestei investiții. Trebuie văzut caietul de sarcini. Ce fel de autobuze scrie acolo că trebuiau cumpărate?”, a declarat Kirsch Attila. Uimiți de faptul că nici Primăria și nici consilierii locali nu cunosc destinația banilor publici, ne-am adresat totuși viceprimarului Bakos Levente. Acesta s-a arătat însă la fel de ignorant în privința problemei, dar făcând un efort pentru descurcarea ițelor acestei povești am reușit să aflăm că autobuzele cu pricina nu sunt investiția CL, ci a Siletinei lui Claudiu Maior, aparținând de fapt acestuia. Asta firește nu l-a împiedicat pe Florea să vopsească în portocaliu noile achiziții pe care scrie cu litere mari și late, „Primăria Tîrgu-Mureș în colaborare cu SC Siletina SA și Transport Local Tîrgu-Mureș”, ca să știe electoratul cui să mulțumească.

Ca ultimă resursă de informație, ne-am adresat chiar lui Claudiu Maior. „Am achiziționat 64 de autobuze în patru ani, nu acum. Acum am luat în leasing 18 care au costat 4 milioane, din care am plătit 40%. Sunt atât pentru transport local cât și pentru transport interurban. Care e problema? Au vrut autobuze cu aer condiționat, am adus autobuze cu aer condiționat. Să le spuneți ălora de la UDMR că nu știu despre ce vorbesc. Când mai aveți întrebări despre transportul local, să veniți să mă întrebați pe mine, că UDMR a intrat în campanie electorală”, a declarat Claudiu Maior, atins la vremea aceea de paranoia ajunului alegerilor.

Vom rămâne cu microbuze și autobuze interurbane, sau nu?

Având în vedere că asocierea Transport Local-Siletina va trebui să înlocuiască toate cele 40 de microbuze până la sfârșitul anului, conform Legii 92/2007, care nu mai permite de anul viitor folosirea în transportul public local a microbuzelor, ne-am adresat Serviciului Rutier din cadrul Primăriei, pentru a vedea cum se va rezolva problema transportului local din Tîrgu-Mureș, acum că Siletina a cumpărat niște „autocare”. Radu Alin, șeful serviciului, a părut cam transpirat la venirea presei, și ne-a întrebat de vreo două ori cum ne cheamă și de la ce ziar suntem. „Dar care e problema? S-a plâns cineva de autobuze? Ce? Nu vă plac?”, a întrebat Radu Alin.

Serviciul Rutier din cadrul Primăriei se află în plin proces de întocmire a Regulamentului Transportului Urban ce va trebui să fie gata pe 30 iunie. Deci, conform acestui regulament, nu ar trebui să existe niște caracteristici clare ale autobuzelor folosite în transportul local?”Autoritatea Rutieră Română se ocupă de încadrarea vehiculului. Dacă în cartea de identitate scrie autobuz, noi îl luăm ca atare. Să știți că nu există o delimitare foarte clară a tipurilor de autobuze”, a declarat Radu Alin. Conform acestei viziuni, microbuzele, maxi-taxi-urile, ar putea rămâne în circulație pentru transportul public de persoane și de anul viitor, în ciuda Legii 92/2007. „Ce numiți dumneavoastră microbuze? Asta este percepția publică. Dacă în cartea de identitate scrie autobuz, e autobuz”, a declarat Radu Alin, după care ne-a mai întrebat odată de la ce ziar suntem.

În realitate însă „biblia” Registrului Auto Român, care stipulează Condițiile Tehnice pentru Admiterea în Circulație a vehiculelor rutiere, are o pagină întreagă de tipuri de autobuze diferențiate foarte clar. Astfel, autobuzele pentru transportul public de persoane în mediul urban intră în categoria M2- M3 a vehiculelor cu o capacitate de transport mai mare de 22 de persoane, clasa I, în care se încadrează „vehicule prevăzute cu suprafețe destinate persoanelor în picioare și permițând deplasări frecvente ale acestora”. În timp ce autobuzele Siletina fac parte din clasa III, reprezentând vehicule destinate exclusiv transportului de persoane așezate, atâta timp cât spațiul dintre rândurile de scaune nu are nici măcar dimensiunea unui loc cu două scaune duble. Prin urmare, cartea de identitate a celor 18 noi autobuze achiziționate de Siletina ar fi trebuit să specifice clar, CA standard, dacă ar fi fost autobuz urban, sau CQ standard, dacă e autobuz turistic/autocar, ceea ce pare mult mai probabil. Radu Alin a declarat însă că cele 18 autobuze noi achiziționate de Siletina nu au fost autorizate încă pentru transportul urban. Și asta pentru că nici nu sunt destinate transportului urban. Achiziționarea lor în luna aprilie a coincis cu organizarea de către CJ a licitației pentru obținerea licențelor de transport a rutelor interurbane din județul Mureș unde Siletina s-a confruntat cu concurența acerbă a unor firme foarte puternice din alte județe.

Contactat telefonic, directorul de la Transport Local, Tatár Béla, a admis de altfel că aceste autobuze nu sunt pentru transportul urban. În ceea ce privește microbuzele, Tatár Béla a avut însă aceeași opinie cu a Serviciului Rutier din cadrul Primăriei, susținând că orice mijloc de transport cu mai mult de opt locuri este autobuz. Conform „bibliei” RAR însă microbuz este un vehicul care permite transportul a cel mult 22 de pasageri, pe scaun și în picioare.

Răzvan Cirezaru
2008-06-10
"



5527.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.61 kb
 Vizualizat:  de 12136 ori

5527.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 15:49:32    Titlul subiectului: 121156

http://www.punctul.ro/articol/4744/bune-si-nebune-in-mijlocul-de-transport.html

"Bune și nebune în mijlocul de transport

Despre transportul în comun din Tîrgu-Mureș stând de vorbă cu doi șoferi de autobuz. Întrebați despre probleme, cel mai mult a vorbit șeful lor, coordonatorul traficului autobuzelor și maxi-taxiurilor din Tîrgu-Mureș, Ioan Truță.

Reporter: Cam câte înjurături primiți într-o zi de lucru?

Demeter Gheorghe: Până la 100.

Rep.: Și de dat, câte dați înapoi?

D.G.: Nu... sunt prea bătrân ca să mă mai ocup de înjurături.

Rep.: De ce merg atât de încet maxi-taxiurile prin oraș?

Demeter Gheorghe: Asta aparține de ei, nu știu. Eu lucrez numai pe autobuz. Probabil din cauza programului, dar nu știu.

Rep.: De ce sunt atât de pline mașinile?

Ioan Truță: Pentru că oamenii urcă în primul mijloc de transport pe care-l văd, nu au răbdare să mai aștepte un minut, două sau maxim trei până vine următoarea mașină. Așa ne-am obișnuit, buluc toți la grămadă.

Rep.: Dar dimineața toate sunt pline.

I.T.: Nu-i adevărat. Eu vă pot demonstra că la ora 7:24 îmi pleacă un microbuz pe linia 18, e ful, după un minut pleacă două autobuze, unul pe linia 2 și unul pe linia 18 care circulă goale pentru că oamenii buluc, cu ghiozdane, copii, toți grămadă în microbuz, chiar dacă știu că există acele autobuze. Nu știu... mai ales că mașina care pleacă la 7:20 ajunge cel târziu la 7:50 la Spitalul Județean, deci timp optim ca fiecare să ajungă și la serviciu, care intră la ora 8 și elevul care intră la cursuri. Eu văd această buluceală pe motivul că nu-și cumpără bilet. Fie folosesc abonamente falsificate fie expirate pentru că în microbuze controlul este mult mai rar decât în autobuz .

Rep.: Totuși, sunt microbuze care circulă extrem de pline. De ce nu interzice șoferul oamenilor să mai urce în mașină?Există totuși niște norme care ar trebui respectate.

I.T.: Corect, dar spuneți-i dumneavoastră unui călător: Nu aveți voie să urcați, că nu mai am locuri! , și vedeți ce se va întâmpla .

Rep.: Dar niciodată n-am auzit vreun șofer să spună așa ceva.

I.T.: Microbuzul este obligat să oprească în fiecare stație, eu ca și călător trebuie să discern, stai domnule că vine și altul . Există orare de circulație pe site și se respectă. Hai să zicem că îmi cade un autobuz din 50, să zicem.

Rep.: Dar există o sumedenie de reclamații de la oameni care spun tocmai că nu se respectă aceste orare.

I.T.: Vin, eu vă garantez că vin. Chiar asta fac acum, răspund la reclamații și n-au dreptate și le demonstrez că n-au dreptate .

Rep.: Păi cum le demonstrați că și eu am mai așteptat zeci de minute după câte un maxi-taxi?

I.T.: Se întâmplă după orele 16 să nu avem autobuze din cauza lipsei acute de șoferi. Momentan avem 25 de elevi școlarizați pe banii societății pentru a obține permisul categoria D și sperăm că în luna noiembrie să acoperim aceste lipsuri, iar treptat să ajungem pe toate liniile cu autobuze .

Rep.: Se mai practică treaba cu biletele? Că la un moment dat toate volanele de la mașini erau înțesate cu bilete redistribuite de șoferii de maxi-taxi.

I.T.: Da, se practică. Și eu nu aș acuza atât de mult șoferul pentru această practică, pentru că șoferul tot timpul va fi tentat să ia acel bilet .

Rep.: Bine, dar poate și să nu-l ia.

I.T.: Poate îl ia, poate nu îl ia. Dar eu ca și călător de ce îi dau biletul înapoi? Haideți să mergem să cumpărăm o pâine și la casă o dăm înapoi. Eu așa o văd și asta cu biletul.

Rep.: Apropo, de ce avem în Tîrgu-Mureș printre cele mai scumpe transporturi în comun din țară?

I.T.: Ați spus bine, printre cele mai scumpe, pentru că nu e cel mai scump.

Rep.: Bine, dar Tîrgu-Mureșul nu e nici cel mai mic, nici cel mai mare oraș din țară.

I.T.: Momentan Tîrgu-Mureșul are toate autobuzele de pe transportul în comun noi, cel mai vechi fiind din 2005. Dați-mi un exemplu unde se mai întâmplă așa ceva .

Rep.: Constanța.

I.T.: Unde e exact același tarif ca la noi .

Rep.: Dar acolo e orașul mai mare, e stațiune.

I.T.: Da...

Rep.: Au fost sancționați șoferi pentru toate problemele acestea de care am vorbit?

I.T.: Nu numai că i-am prins și au fost sancționați, ci îi sancționăm și pe baza acestor e-mailuri pe care le primim și la care răspundem. Orice greșeală fac șoferii, îi aveți aici, pot să vă confirme, sunt sancționați .

(Cei doi șoferi dau din cap aprobator)

Rep.: Dumneavoastră cu ce probleme vă confruntați în fiecare zi?

I.T.: Aici voiam să fac o paranteză. Noi avem doar autobuzele și doar 10 microbuze. Restul sunt colaboratori. Politica de bilete și sancțiuni implică și conducerea firmei colaboratoare. Noi anunțăm, pentru că le controlăm și pe acestea, dar sancțiunile administrative le iau dânșii.

Rep.: Probleme...

I.T.: Principalele probleme ale șoferilor sunt stațiile pline de autoturisme, taxiuri, inclusiv oprirea autobuzelor și microbuzelor ce fac curse în județ. Toată lumea oprește în stații. Vin autobuze din Ungaria, îmi blochează stația și 15 minute nu mai am acces, de exemplu la stația Trecătorul. Prima stație din Dâmbu, prima, vă pot garanta că la orice oră între 20 și 8 dimineața este plină, blocată complet de autoturisme. Nimeni nu i-a nici o măsură. Corect?

D.G.: Da .

Sildan Gavrilă: Da .

D.G.: Uneori trebuie să oprim pe banda a doua, nu putem intra în stație.

S.D.: Legat de întârzieri. Trebuie să înțeleagă lumea că la ce trafic este mai avem întârzieri. S-a întâmplat ca de la Cristești până pe Bega trei sferturi de oră. În 7 Noiembrie iarăși au fost probleme că aproape nu puteam circula. Oamenii spun că întârziem dar totuși noi vrem și încercăm să ajungem. Mai lovim, mai zgâriem, avem mii de probleme din cauză că ne grăbim. Orașul e foarte aglomerat. Eu înțeleg oamenii că reclamă, dar un om normal dacă gândește puțin... stai domnule că nu circulă în aer că circulă jos. Cum a spus și domnul șef de coloană, sunt pline stațiile. A fost poliția a zis că va curăța stațiile. Toată ziua numai ne chinuim. Dacă vin cei de la Poliția Comunitară mișcă două-trei mașini, dar cum pleacă 10 minute iarăși n-ai unde să oprești.

I.T.: Avem și procese din cauza acelor frânări bruște. Călătorul nu înțelege că în trafic oricând poate să-ți iasă un pieton în față. În aceste autobuze noi există bare, curele de prindere, există tot ce e necesar.

Cătălin Hegheș
2007-11-05
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Sep/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 17 Dec 2009 19:19:52    Titlul subiectului: 121383

Transport în comun îngreunat de zăpadă

Alexandru Ramadan |Miercuri 16 dec 2009

"Ninsoarea care a acoperit întreg orașul a îngreunat serios mersul autobuzelor societății locale de transport în comun. Miile de localnici care circulă cu autobuzele au fost nevoiți să suporte întârzieri de câteva zeci de minute atât în stațiile de autobuz, cât și pentru a ajunge la destinație, întrucât viteza de circulație a mașinilor a fost foarte scăzută."

"Traficul oricum foarte aglomerat din Târgu-Mureș va fi pus și mai mult în dificultate de căderea zăpezii, anunțată de meteorologi și în zilele ce vin, astfel că recomandăm mureșenilor care circulă cu mijloacele de transport în comun să se înarmeze cu răbdare și calm."


sursa: http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Targu-Mures-_Transport_in_comun_ingreunat_de_zapada_0_172182916.html

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 15:54:40    Titlul subiectului: 124425

http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Targu-Mures-Autobuzele-sali-lectura-calatori_0_220778198.html

"Târgu-Mureș: Autobuzele, săli de lectură pentru călători

Ionuț Mărian

Duminică 7 mar 2010

Mureșenilor care circulă cu mijloacele de transport în comun li se pregătește o surpriză. Nu este vorba despre posibilitatea de a circula gratuit prin oraș, ci o alternativă la contemplarea peisajului gri de afară.

Inițiatorii proiectului „Schimb de cărți“ vin acum cu un nou proiect: „lecturi urbane“. Acesta este un proiect de implicare civică, care are scopul de a promova lectura în locurile publice și în mijloacele de transport în comun, în particular. „Nu este un proiect inedit. Lecturi urbane se fac deja în București și Cluj, iar noi nu vrem decât să îl implementăm și la Mureș“, a declarat Vlad Lipovanu, inițiatorul proiectului.
taguri

Cum funcționează

Inițiativa este simplă. Un grup de tineri adună cărți, se urcă în mijloacele de transport în comun și le oferă gratuit călătorilor cu promisiunea ca, după lecturare, și aceștia să le dea mai departe. „Călătorii au astfel un mod mai plăcut de a petrece timpul, în loc să privească în gol sau la cum răsare și apune soarele de după blocuri. Și cum zilnic sunt aproape aceiași oameni, vor avea și ceva de discutat după ce își citesc cărțile“, a explicat Lipoveanu.

Schimb de cărți între călători

Ideea proiectului „Lecturi Urbane“ a prins imediat și a fost lăudată de oamenii simpli. Dacă cei mai în vârstă salută pe deplin inițiativa, tinerii sunt un pic cam sceptici. „Am fost plecat jumătate de an în Londra și am circulat aproape numai cu metroul. Cam toată lumea citea acolo. E o idee bună, dar nu sunt sigur că o să prindă și în România“, a declarat Ciprian Burlacu, un tânăr de 30 de ani din Târgu-Mureș.

Deocamdată inițiatorii nu au stabilit data lansării proiectului."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 11 Apr 2010 21:32:20    Titlul subiectului: 125698

Parerile calatorilor privitoare la transportul public a fost concretizat in articolul de mai jos, apartinand cotidianului "Adevarul", editia din 11.04.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Targu-Mures-Trei-mureseni-nemultumiti-transportul_0_241776084.html

"Târgu-Mureș: Trei din patru mureșeni nemulțumiți de transportul local

Conform unui sondaj realizat de Adevărul de Seară într-o stație de autobuz, trei din patru mureșeni sunt nemulțumiți de transportul în comun. Cei mai mulți spun că prețul perceput e prea mare raportat la condițiile de transport oferite.

Cei mai mulți mureșeni s-au arătat nemulțumiți de prețul biletelor și abonamentelor, de mizeria și mirosul din mijloacele de transport, dar și de șoferii nervoși, care frânează brusc, deși conduc un autobuz plin de călători.

Nemulțumiți de preț

„Eu am abonament pe linia 12 și nu mi se pare corect să nu pot veni cu alt autobuz care circulă pe aceași linie. Plus că plătim și mult. Mă costă 65 de lei lunar abonamentul pe o linie și de multe ori stau în picioare așa de aglomerat este, iar atunci când vine căldură se simte și mirosul de transpirație”, spune mureșeanca Elena Chiruți.

Potrivit transportatorilor, măsura are ca scop prevenirea aglomerării autobuzelor. „Este foarte corect să nu poată circula pe altă linie cu același abonament. Nu putem lăsa ca linia 4 să se aglomereze, iar autobuzul de pe linia 12 să circule gol”, a precizat Tatar Bela, director Asociere Transport Local-Siletina Impex.

Cu toate că mureșenii sunt nemulțuimiți de raportul calitate-preț, transportatorii se gândesc să scumpească și prețul biletelor, după ce abonamentele s-au scumpit cu 14% de la 1 februarie. „Facem o analiză la sfârșitul semestrului și vom decide prețul și cu cât se vor scumpi”, a mai precizat Tatar Bela.

Microbuze și autobuze pline și neaerisite

Aglomerația și mirosul neplăcut sunt principalele motive de supărare pentru majoritatea călătorilor. „La orele de vârf autobuzele și maxi taxi-urile sunt aglomerate, iar aerisirea se face doar prin deschiderea geamului. Eu zic că pentru banii pe care îi dăm am meritam mai mult, iar condițiile ar trebui să fie mai bune”, a spus Luminița Șanta, 23 de ani, vânzătoare.

Legat de prețul biletelor, trasnportatorii se apără spunând că nu le-au scumpit de patru ani, iar de aglomerația din mijloacele de transport vinovați sunt șoferii. „Legea prevede clar, în limita locurilor se poate urca”, spune Tatar Bela. În ceea ce privește șoferii care apasă prea brusc pedala de accelerație, Tatar Bela dă vina pe traficul infernal din oraș.


Câte autobuze și microbuze circulă în oraș

În Târgu-Mureș circulă 75 de autobuze marca MAZ 103 și FBW și 18 minibuze ce aparțin Asocierii Transport Local-Siletina Impex. Acestea circulă pe 21 de linii. De asemenea, societatea de trasport TudorTrans deține 23 de minibuze, care circulă pe patru linii de transport în comun.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 12 Apr 2010 13:43:58    Titlul subiectului: 125712

http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Targu-Mures-Prins-beat-volanul-maxi-taxi_0_242375966.html

"Târgu-Mureș: Prins beat la volanul unui maxi-taxi

Claudia Sas

Luni 12 apr 2010

Șofer inconștient la volanul unui maxi-taxi. Etilotestul a arătat 1,21 mg/l de alcool în aerul expirat.

Un șofer de 49 de ani, care transporta persoane cu un maxi taxi pe raza municipiului Târgu-Mureș a fost oprit aseară de polițiștii din cadrul Serviciului Rutier din Târgu-Mureș pentru verificări. Rezultatele etilotestului i-au surprins și pe oamenii legii. Șoefrul avea 1,21mg/l alcool pur în aerul expirat, fapt pentru care i s-au recoltat porbe biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcolemieie din sânge.

Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat Instanței cu propunerea de arestare. Conducerea Asocierii Transport Local-Siletina Impex nu a a dorit să ofere relații reporterilor Adevărul de Seară despre șoferul în cauză.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 23 Ian 2011 14:29:24    Titlul subiectului: 139082

http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Tirgu-Mures-Politisti-acoperire-mijloacele-transport_0_413358741.html

"Tîrgu-Mureș: Polițiști sub acoperire în mijloacele de transport

Claudia Sas

Sâmbătă 22 ian 2011

Ateție la hoții de buzunare din mijloacele de transport! Pentru că numărul hoților a crescut simțitor în oraș, autoritățile au găsit noi metode pentru a-i prinde cât mai repede.

Astfel, mai mulți polițiști locali circulă sub acoperire pe liniile mijloacelor de transport, urmârind hoții de buzunare. " Deja am prins o parte dintre hoți și i-am predat mai departe polițiștilor, care continuă cercetările. Pe câteva linii de autobuz avem polițiști locali în civili, care au surprins deja hoți de buzunare. Colabărăm în acest sens cu societatea de transport în comun", a spus Valentin Bretfelean, șeful Poliției Locale.

Primarul orașului îi îndeamnă pe mureșeni să sune la Poliție ori de câte ori văd ceva suspect în jurul locuinței. "A crecut numărul hoților în oraș, a apărut acum o bandă nu știm de unde. Rugăm populația să ne ajute și să sune la 112 în momentul în care văd o persoană suspectă pe lângă o proprietate", a spus Dorin Florea."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2011 13:34:41    Titlul subiectului: 151441

http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Transportul-comun-cosmar-mureseni_0_604740024.html

"Transportul în comun, un coșmar pentru mureșeni

7 decembrie 2011

Autor: Claudia Sas

Mureșenii așteaptă minute în șir în stațiile de autobuz

Un număr de 20 de autobuze ale societății de transport local din Tâargu-Mureș stau parcate în curtea instituției, în timp ce mureșenii pierd minute bune așteptând în stații.

Transportul în comun a devenit un adevărat coșmar pentru mureșeni, care sunt nevoiți să aștepte minute bune în stațiile de autobuz. Conducerea societății spune că celor 20 de autobuze le-a expirat perioada de leasing, dar că în curând vor reveni pe traseu.

"Problemele ivite se datoreaza expirarii perioadei de leasing la 20 de autobuze. Nu dorim sa ne disculpam pentru nerespectarea orarelor de circulatie, insa procedura de trecere in proprietate a autobuzelor nu poate fi sub minim 2 zile", a precizat Ioan Truța, managerul de transport.

Mureșenii sunt nemulțumiți și de înghesuiala din mijloacele de transport, care favorizează prezența hoților de buzunare."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2015 22:56:16    Titlul subiectului: 180437

Tîrgu Mureș, oraș pilot în transportul public de mare capacitate

Joi, 23 iulie 2015, a avut loc la Primăria municipiului Tîrgu Mureș o întâlnire de lucru, pe tema ”Promovarea sistemelor urbane de transport public de mare capacitate în România”. Asociația pentru Mobilitate Metropolitană a susținut în cadrul întâlnirii prezentarea finalizării etapei I a studiului ”Promovarea sistemelor urbane de transport public de mare capacitate în România”, care a cuprins analiza potențialului orașelor și a interesului autorităților locale pentru dezvoltarea acestor sisteme de transport public. În cadrul primei etape s-a realizat și un studiu sociologic la baza căruia a stat un Chestionar socio-economic privind mobilitatea în Municipiul Tîrgu Mureș. Chestionarul a fost disponibil online, pe site-ul autorității locale, www.tirgumures.ro având 540 de respondenți. Potrivit informării, municipiul Tîrgu Mureș s-a clasat pe primul loc din cele 5 orașe analizate în detaliu – Pitești, Constanța, Brașov, Tîrgu Mureș, Zalău – cu un punctaj total de 327 puncte pentru cele 25 criterii de analiză comparativă. ”Tîrgu Mureșul a fost desemnat ca oraș pilot pentru etapa II a proiectului care va cuprinde elaborarea unei documentații privind transportul public de mare capacitate. Proiectul nostru, care se desfășoară în perioada 2015-2016, urmărește promovarea transportului public de mare capacitate, prin corelarea cu dezvoltarea durabilă generală a orașului și a zonei sale de influență în plan teritorial. Proiectul ANM este în corelare cu metodologia și etapele de elaborare și aplicare a documentației de tip SUMP prevăzute de Ghidul european ”Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă – Planificare pentru oameni” și legislația de profil din România, respectiv legea 350/2001 actualizată prin legea 190/2013”, a precizat Ștefan Roșeanu, director general al Asociației pentru Mobilitate Metropolitană. ”Rezultatul finalizării acestei prime etape a studiului, ce ne desemnează oraș pilot al proiectul privind transportul public de mare capacitate, nu poate decât să ne bucure, să ne ambiționeze pentru etapa a II-a, când efectiv vom lua parte la studiul acesta. Însă revin și pe această cale și subliniez că devine vitală o infrastrctură cu legături directe la autostradă, drumuri cu 4 benzi, o rețea feroviară de viteză, care să satisfacă nevoile mureșenilor dar și a celor care tranzitează județul, fie în scopuri turistice, fie în interes de serviciu”, a declarat Dorin Florea, primarul municipiului Tîrgu Mureș. Etapa a doua a proiectului se va concretiza într-un studiu de prefezabilitate privind dezvoltarea unei infrastructuri de transport public de mare capacitate la nivelul municipiului Tîrgu Mureș și a zonei sale de influență. La întâlnirea de lucru de astăzi au mai participat reprezentanți ai CFR Călători și Infrastructură, ai companiilor locale de transport, ai unităților administrativ-teritoriale din zona periurbană a municipiului, un expert pe fonduri UE de la Buxelles, dar și reprezentanți mediului academic, precum și un reprezentant al Regiei de Transport pe zona metropolitană Oradea.

Biroul de presă al primăriei

Sursa: http://www.tirgumureseanul.ro/detali-stire/lista/home/articol/tirgu-mures-oras-pilot-in-transportul-public-de-mare-capacitate.html#sthash.H42pTPXo.dpuf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 17 Dec 2015 19:17:11    Titlul subiectului: 182915

Tîrgu Mureș oraș pilot pentru proiecte de transport

Asociația pentru Mobilitate Metropolitană, susținător al dezvoltării mobilității durabile în aglomerările urbane și promotor al conceptelor și bunelor practici în domeniul dezvoltării și mobilității durabile, a desfășurat în anul 2015 proiectul “Promovarea sistemelor urbane de transport public de mare capacitate în România”, în cadrul căruia Municipiul Tîrgu Mureș a fost desemnat oraș pilot. Etapa a II-a a proiectului a presupus elaborarea unui „Studiu de oportunitate privind investiții în sisteme de transport public de mare capacitate în Tîrgu Mureș”, studiu care a fost prezentat în cadrul unei conferințe desfășurate pe parcursul a două zile, 15 și 16 decembrie 2015, în Municipiul Tîrgu Mureș. Conferința a fost organizată cu scopul informării și dezbaterii publice asupra studiului efectuat pentru Municipiul Tîrgu Mureș privind atât realizarea implementării unui sistem de transport public de mare capacitate în zona urbană și metropolitană, care să realizeze o rețea integrată și intermodală organizată pe principiul mobilității durabile, cât și asupra Ghidului Investițional privind cerințele concrete de aplicare a unor astfel de soluții pentru orașele din România. Prin soluțiile propuse s-a urmărit reorganizarea întregului sistem de transport public urban și metropolitan prin adoptarea unor soluții inovative de transport modern și eficient energetic, care să diminueze impactul nociv asupra mediului, pe fondul creșterii mobilității. Conferința s-a adresat autorităților publice, instituțiilor de profil și operatorilor de transport public, dar și reprezentanților interesați ai societății civile. Municipiul Tîrgu Mureș a fost reprezentat de D-nul Viceprimar Claudiu Maior împreună cu o echipă de persoane tehnice din cadrul Primăriei. D-nul Viceprimar s-a adresat audienței la deschiderea evenimentului, apreciind eforturile depuse de experții elaboratori ai studiului și subliniind totodată disponibilitatea administrației publice locale de a lua în considerare soluțiile propuse prin proiect. La eveniment au mai participat reprezentanți ai Zonei Metropolitane Tîrgu Mureș (inclusiv primari) și ai altor orașe și asocieri din diverse zone metropolitane din România, precum Botoșani, Constanța, Baia Mare, Oradea, Brașov, Iași, Alba Iulia, ai Consiliului Județean Mureș și Aeroportului Transilvania, ai unor operatori de transport locali și din țară, ADR Centru și NE, arhitecți, alături de reprezentanți ai mediului academic și ONG-uri din Tîrgu Mureș. Evenimentul s-a finalizat cu o excursie de studiu organizată în ziua a doua pentru invitații din alte orașe ale țării în vederea cunoașterii orașului și a unei mai bune înțelegeri a eficienței măsurilor propuse pentru municipiul Tîrgu Mureș și zona sa metropolitană. Proiectul poate fi vizualizat la adresa: http://tirgumures.amm.org.ro/ . - Sursa: http://www.tirgumureseanul.ro/detali-stire/lista/home/articol/tirgu-mures-oras-pilot-pentru-proiecte-de-transport.html#sthash.bRdHsrva.dpuf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 289
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 13 Mar 2016 21:08:27    Titlul subiectului: 184095

La Târgu-Mureș se revitalizează transportul, dar doar pentru cei mici. Nu am să comentez achiziția, fiindcă mă duce cu gândul la copii și bucuria lor când vor vedea noua jucărie Smile


IMG_2074.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  840.3 kb
 Vizualizat:  de 4546 ori

IMG_2074.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 289
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 13 Mar 2016 21:11:31    Titlul subiectului: 184096

Nu am reușit printre gratiile de lemn să surprind chiar bine tramvaiul-tren. Nu știu dacă este electric sau pe motorină. Pare totuși că este alimentat cu baterii.


IMG_2076.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.15 MB
 Vizualizat:  de 4544 ori

IMG_2076.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 23 Mai 2016 15:50:18    Titlul subiectului: 185314

Citat:
3 milioane de lei pentru autobuze electrice

[...] alocarea unei sume de bani achiziționării de autobuze electrice, care să completeze bugetul de 3 milioane de lei destinat cumpărării de autobuze cu motoare Diesel. “Am înțeles că deja discuțiile sunt avansate pe acest subiect și atunci pentru a nu bloca discuțiile anterioare, aș vrea să suplimentăm această sumă de 3 milioane cu alte 3 milioane din rezerva bugetară, pentru a se achiziționa autobuze electrice. Vreau să vă spun că autobuze electrice au fost implementate cu succes de RATB pe două linii, iar în cursul acestui an, Clujul cumpără 30 de autobuze de acest gen. Știm că, în general, noi suntem în urma Clujului cu 2-3 ani, dar măcar în acest an să nu fim la o distanță de 2-3 ani, să fim la mai puțin”, a fost propunerea consilierului local PSD, Olimpiu Sabău Pop.


Articolul complet: http://www.zi-de-zi.ro/2016/05/20/3-milioane-de-lei-pentru-autobuze-electrice/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 26 Mai 2016 14:38:34    Titlul subiectului: 185353

Interviu video cu primarul, la sosirea celor 16 Iveco
https://www.facebook.com/dr.dorin.florea/videos/1002541479860546/?ft[tn]=FC&ft[qid]=6288959357513012089&ft[mf_story_key]=-4104348291448540664&ft[ei]=AI%40c2b99d7743aae51732daab03f0c96fde&ft[fbfeed_location]=1&ft[insertion_position]=1&__md__=1
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 01 Sep 2016 12:01:56    Titlul subiectului: 186301

Despre transportul gratuit si autobuzele electrice: http://www.zi-de-zi.ro/2016/09/01/autobuze-electrice-fara-infrastructura-si-transport-gratuit-intr-un-sa/

Pe scurt:

1. transportul gratuit: nu se poate face ca si SA, oricum este "o gluma proasta", (sunt total de acord cu aceasta afirmatie) nu sunt autobuze destule pentru a mentine orarele actuale
2. autobuze electrice: degeaba se cumpara daca nu este infrastuctura construita inainte (statii de incarcare, garaj inchis si incalzit iarna pentru incarcarea peste noapte)
3. votul pentru e-ticketing a fost amanat, pt. ca cei de la POL considera ca este depasita tehnic acel sistem - deci in consecinta raman taxatoarele pe autobuze
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2016 20:23:15    Titlul subiectului: 186384

https://www.youtube.com/watch?v=8mNf5si56W0

Directorul Transport local, dl. Tatar Bela invitat la Stii TV.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
managertransport



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 242
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 29 Sep 2017 09:56:36    Titlul subiectului: 191818

Tg.Mures va avea autobuze noi... sursa radiomures

http://www.radiomures.ro/stiri/tirgu-muresul-va-avea-60-de-autobuze-noi.html

"Publicat in 28 sep 2017 de radiomures

Asta în condițiile în care, inițial, Consiliul Local Tîrgu-Mureș a aprobat achiziția a 30 de autobuze.
În ședința de astăzi, consilierii locali au aprobat suma necesară achiziționării unui total de 60 de autobuze.
Viceprimarul Tîrgu-Mureșului, Sergiu Papuc:
Am ajuns la concluzia că e necesar să achiziționăm 60 de autobuze, în loc de 30, cât erau prevăzute în buget. La fel, am prevăzut 52 de milioane pe credit de angajament. Le vom achiziționa în leasing, pentru ca impactul bugetar să fie mult mai redus, în comparație cu achiziționarea acestora cu banii jos.”
Caietul de sarcini este aproape finalizat și în cel mai scurt timp va fi afișat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Raluca Creț"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alinuttt



Data înscrierii: 01/Apr/2016
Ultima vizita: 14/Oct/2017
Mesaje: 19
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2017 17:28:25    Titlul subiectului: 192036

Licitația când se va lansa? Ar veni ~180.000 euro/bus, ceea ce aduce o mulțime de oportunități.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community