Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Record mondial de autonomie pentru un autobuz electric

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 6109
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 22 Sep 2017 13:47:09    Titlul subiectului: Record mondial de autonomie pentru un autobuz electric 191740

http://adevarul.ro/tech/gadget/recordul-mondial-autonomie-autovehiculele-electrice-fost-stabilit-autobuz-reusit-mearga-singur-plin-1_59c27f885ab6550cb85cfeac/index.html

"Recordul mondial de autonomie pentru autovehiculele electrice a fost stabilit de un autobuz. Cât a reușit să meargă cu un singur „plin”

21 septembrie 2017

de Claudiu Râpan

Mașinile electrice sunt viitorul. Asta știe deja toată lumea. Pe lângă autoturismele obișnuite, este interesant să observăm cum acet trend afectează și celelalte industrii, cum ar fi cele de transport de mărfuri și persoane.

Știm deja că Elon Musk lucrează la un camion electric, pe care îl va lansa în octombrie. Până atunci, însă, un startup pe nume Proterra a dezvoltat cu succes un autobuz electric a cărui autonomie este de invidiat. Pentru a vedea cât de mult poate merge cu o singură încărcare, cei din companie au pus la cale un test. Autobuzul s-a deplasat pe un traseu circular, la o viteză optimă, nevând la bord nici un pasager. Rezultatul a fost peste așteptări. Nu mai puțin de 1770 de kilometri a reușit acesta să meargă cu un singur ”plin” de energie electrică. Cum mărimea acestuia este una mult mai mare decât a unui autovehicul, și bateriile montate la bord sunt mult mai mari. Primele autobuze de serie Proterra E2 vor ajunge pe străzile Los Angeles-ului spre finalul anului 2017, notează Engadget."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2017
Mesaje: 593
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 01 Oct 2017 10:41:57    Titlul subiectului: 191850

Stiri din astea ma fac sa rad.

Daca imi pun rezervor de 1000 de litri fac si eu mii si mii pe un plin. Asta e simplu PR ca sa vada lumea care nu stie, ca vezi ce eficient e.

Lasa ca e in californistan care il suporta pe musk (ciudat ca toate afacerile lui sunt cu subventii de stat, nu?)

Iar camion cu baterii, nu se poate cu bateriile curente. La un autobuz marfa nu e atat de grea (raport cu volumul ocupat) asa ca hai mai poti supra incarca masina cu baterii, dar la camion.

Exemplu:

Un camion cara 80.000lbs maxim cu tot, deci cam 60.000lbs marfa, adica vreo 30 tone, minus sa zicem 1 tona de diesel, deci total 29 de tone. Acelasi camion electric nu va fi 20k lbs, ci va fi 30k ca bateriile incarcate vor fi grele. (maxima aici e de 80.000, restul sunt transport agabaritic, pentru care sunt taxe mult mai mari ca dauneaza asfaltul). Deci ramai cu 50.000lbs marfa adica 25 tone.

Ca sa traversevi tara, legal (adica cu 15hr de condus maxim, sa simplificam, ca e complicat log bookul, asa ca nu intru in detalii, decat daca se vrea) poti traversa tara in 4-5 zile cu dormit de minim 8 ore. Asta pentru ca dureaza 15 minute sa faci un plin.

Cu cat mai mari bateriile, cu atat mai mult dureaza sa la incarci. Si la 5000 de mile, le incarci cel putin de 6 ori (sigur mai mult, dar hai sa zicem ca sunt super eficiente), si dureaza ore si asta. Faptul ca le incarci iti taie din orarul legal, dar sa zicen ca poti fi "off duty". Oricum, faci pauza de "peste noapte" (ca unii camionagii dorm ziua cand e trafic) si atunci dureaza 6 zile acelasi drum cel putin.

Deci, marfa mai putina, in timp mai mult, si poluarea la fel, dar in preajma centralei. O sa incerce in california pana cand o sa dea faliment firmele mai mici, si o sa aiba pierderi mari firmele mari.

Daca in california o sa faca obligatoriu, atunci nu se mai duce nimeni cu camionul acolo, sau o sa fie firme mici dar cu costuri uriase, ce le for transfera clientului.

Succes adevarat, nu?

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community