Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind taxiurile
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 28/Sep/2018
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2017 20:50:25    Titlul subiectului: 192176

Cat de mici ar fi tarifurile la taxiuri nu se lasa ei pana nu ne pacalesc la cursa, au tot felul de dispozitive cu care pot da inainte aparatele.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 28/Sep/2018
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2017 19:52:38    Titlul subiectului: 192407

Piraterie??? Este japca pe fata in aeroport, firmele de taxi din Ilfov au acolo inclusiv angajati care acosteaza clientii. Tarifele pe care le practica sunt exorbitante si nimeni nu zice nimic. In timp ce firmele de inchirieri auto Bucuresti sunt in permanenta verificate, la fel si Uber, aia isi fac linistiti de cap. Din pacate asta este tristul adevar.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 667
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2017 11:21:50    Titlul subiectului: 192749

Pe 13-14 decembrie se anunță o greva a taximetriștilor din Constanta.
Cum se va desfășura traficul în Constanța.


http://www.telegrafonline.ro/cum-se-restrictioneaza-circulatia-rutiera-cand-vor-protesta-taximetristii

Citat:
În zilele de 13 și 14 decembrie, va avea loc un marș de protest cu autovehicule și un miting al taximetriștilor având ca scop eliminarea concurenței neloiale în taximetrie și reglementarea activității de taximetrie în municipiul Constanța. În acest context, traficul auto va fi îngreunat în municipiul Constanța în intervalul orar 10:00 – 17:30, astfel:

 între orele 10:00 și 13:00:

- coloana de taximetre va ocupa b-dul Tomis, tronsonul delimitat de b-dul Ferdinand și str. Negru-Vodă, benzile 2 și 3 de lângă pista de biciclete, banda 1 rămânând liberă.

- coloana de autovehicule va continua pe str. Traian unde va ocupa ambele benzi de circulație pe sensul de mers către sensul giratoriu de la Poarta 2, dar numai până în dreptul intrării în parcarea Consiliului Județean Constanța;

- pe b-dul Tomis, tronsonul delimitat de str. Ștefan cel Mare și b-dul Ferdinand, coloana de autovehicule va ocupa o singură bandă și anume cea de pe partea dreaptă;

 între orele 10:00 – 17:30:

- o parte dintre șoferii taximetrelor staționate vor participa la mitingul de protest care se va desfășura pe platoul din fața Instituției Prefectului Constanța;

Pentru buna desfășurare a acțiunii de protest nu se va bloca niciun drum public pe traseul pe care se vor deplasa protestatarii/coloana de autovehicule și vor fi respectate semnele, semnalele, indicațiile polițiștilor implicați în misiune. Totodată, zona intersecțiilor precum și centrul intersecțiilor nu va fi blocat, iar începând cu ora 06:00, în ambele zile ale protestului, se va interzice accesul și staționarea autovehiculelor în parcarea aflată pe b-dul Tomis, tronsonul cuprins între străzile Ștefan cel Mare și Cuza Vodă
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Ian 2018 12:11:55    Titlul subiectului: 193377

Primaria Capitalei propune u nou regulament pentru taximetristi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Regulament taxi propus de PMB: Mașini dotate cu POS, amendarea șoferilor dacă refuză cursele

Regulament taxi propus de PMB. Regulamentul pentru transport persoane în regim taxi, pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei până în 7 februarie, prevede obligația firmelor de taxi de a avea montat sistem de plată cu cardul în toate mașinil și sancționarea șoferilor cu amendă de până la 500 de lei dacă refuză cursele.

Regulament taxi propus de PMB. Proiectul instituie obligativitatea existenței dispeceratelor la care clientul să poată apela telefonic sau prin alte mijloace și care să poată transmite taximetriștilor comenzile prin stație de emisie - recepție. Mașinile trebuie dotate cu aparate de taxat fiscalizate, potrivit proiectului consultat de News.ro.

Proiectul privind modificarea și completarea Regulamentului actual de taximetrie a fost pus în dezbatere publică în 19 decembrie, cu termen de consultare până în 7 februarie și cuprinde câteva reguli pentru taximetriști. Aceste reguli nu prevăd, însă, și obligația șoferilor a avea montat în mașini sistem POS pentru plata cu cardul.

Astfel, potrivit proiectului, taximetriștii sunt obligați să aibă un comportament civilizat și preventiv față de ceilalți participanți la trafic și față de organele de control, să aibă ținută îngrijită, pantaloni, cămașă, sacou, fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare, precum șort, maiou și șlapi, să nu păstreze garanție documentele sau obiectele clientului, să întrețină mașina curată, atât la exterior cât și la interior, să nu polueze fonic în stațiile de așteptare, să nu facă lucrări de întreținere și reparații și să nu spele mașina în stațiile de așteptare, să nu folosească un limbaj neadecvat și să pună la dispoziția clienților harta orașului și indexul străzilor actualizat.

Regulamentul mai prevede interzicerea folosirii unor tarife mai mari decât cele autorizate și afișate pe bord și, deci, interzicerea negocierii prețului. La solicitarea clienților, șoferii trebuie să îi ajute la urcarea și coborârea din mașină, în special pe femeile gravide și persoanele în vârstă sau cu dizabilități.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2018 09:38:50    Titlul subiectului: 194155

La consiliul general al Primariei Capitalei a fost respins un proiect, care, priontre altele avea in vedere interzicerea aplicatilor pentru taxi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Proiectul privind interzicerea aplicațiilor taxi, RETRAS de Primăria Capitalei

Primăria Municipilui București (PMB) a anunțat că va retrage de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București un proiect care prevede un nou regulament de transport în regim taxi în București, inclusiv interzicerea aplicațiilor taxi.

„La nivelul Ministerului Transporturilor s-a constituit un grup de lucru format din specialiști ai ministerului, precum si experți din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și din cadrul Municipalității, care lucrează deja la modificarea Legii nr. 38/2003 - Legea taximetriei. Ca urmare, Primarul General al Municipiului București a decis amânarea dezbaterilor pe acest proiect, până la modificarea legislației de specialitate, astfel încât forma finală a acestuia să fie în deplină concordanță cu actul normativ aflat deocamdată în lucru", se arată într-un comunicat remis, luni, de Primăria Capitalei.

Totodată, primarul general, Gabriela Firea, susține că există o campanie de defăimare a PMB și că are „toleranță zero la șantaj".

„Le sugerez celor care plătesc bani grei în campanii de defăimare a Primarului General și a Primăriei Capitalei să-i folosească în mod constructiv pentru cauze nobile. Nu mă las intimidată de astfel de campanii și am toleranță zero la șantaj. Voi dovedi în continuare că rezist oricărei forme de presiune, pentru că dezideratul meu este binele bucureștenilor. Ne dorim cu toții ca Bucureștiul să fie comparabil cu orice capitală europeană, dar constat că unii uită că acest lucru se poate rezolva doar cu respectarea legii", a declarat Gabriela Firea.

Proiectul privind nou regulamnet de taxi a fost contestat în ultima perioadă de consilerii opoziției, care au acuzat faptul că noul regulament ar interzice aplicațiile pentru taxi.

„Gabriela Firea insistă cu interzicerea aplicațiilor integratoare de taxi, Clever și Startaxi. Pentru miercurea aceasta a propus un nou regulament, prin care permite să funcționeze doar aplicațiile care au acceptul dispeceratelor! Cu alte cuvinte, vom fi cu toții la mâna acestor dispecerate, de la consumatori până la taximetriștii independenți", a precizat, luni, conslierul PNL, Cătălin Deaconescu, pe pagina sa de Facebook.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Iun 2018 12:13:57    Titlul subiectului: 195145

Se doreste modificarea legii taximetriei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
COTAR susține ordonanța care modifică Legea privind transportul în regim de taxi și de închiriere


Ordonanța de Urgență pentru modificarea Legii privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în forma postată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, va permite sancționarea activităților de tip evazionist, precum și a celor neautorizate, susțin reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), într-un comunicat transmis, marți.

De altfel, transportatorii își exprimă susținerea pentru varianta OUG pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în forma nealterată, însoțită de instrumentele de prezentare și motivare.

"În contextul recentelor declarații ale unor persoane publice, fără suport în realitatea cotidiană, care și-au exprimat susținerea față de activități neautorizate de transport persoane, generatoare de venituri ilicite, dorim să readucem în atenția opiniei publice următoarele: Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, în decembrie 2017, că serviciile 'al căror scop este acela de a conecta, prin intermediul unei aplicații digitale, șoferii neprofesioniști cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane', trebuie clasificate drept 'servicii în domeniul transporturilor'", se menționează în comunicatul citat.
Potrivit COTAR, Uber se autodescrie ca fiind "un simplu intermediar digital, o aplicație pe telefon, care leagă pasagerii cu șoferii", pretext să nu se conformeze prevederilor legale de licențiere, aplicabile firmelor de taxi sau transportatorilor, ce implică obligații și responsabilități.

"Poziția Uber este în contradicție cu decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene, avocatul general desemnat în cauză, Maciej Szpunar, precizând că 'platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ține, în principal, de domeniul transportului și, în consecință, trebuie să dețină licențele și acordurile cerute de dreptul național'. Astfel, activitatea de preluare a unei persoane și transportul acesteia către destinația solicitată, cu un autovehicul, contra cost, este în prezent reglementată, în România, prin Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere și norme adoptate de autoritățile locale. Deși reprezentanții Uber își exprimă, la nivel declarativ, disponibilitatea pentru dialog cu autoritățile și se declară în favoarea reglementării activității derulate, constatăm că se diseminează, de către persoane publice, mesaje care distorsionează realitatea, consonante interesului companiei de a obține o reglementare distinctă, deși activitățile de acest tip sunt deja prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniul transportului de persoane", subliniază transportatorii.

Reprezentanții COTAR notează, totodată, că fostul premier Victor Ponta a susținut că Uber "asigură venituri suplimentare pentru niște oameni care muncesc cinstit", "ignorând, cu bună știință, opinia unicului for abilitat să se asigure că legislația UE este interpretată și aplicată în același mod în toate statele membre, din care rezultă, fără echivoc, necesitatea autorizării activității de transport persoane generatoare de venituri".

"Ne exprimăm speranța că poziția menționată nu este influențată de relația personală a lui Victor Viorel Ponta cu Gelu Ștefan Diaconu, a cărui fiică, Nicoleta Schroeder, ocupă, din martie 2015, poziția de general manager pentru România în cadrul companiei Uber. Fără a intra în polemică, îi recomandăm, la rândul nostru, lui Victor Viorel Ponta, următorul exercițiu 'de imaginație', în continuarea celui lansat în spațiul public: actualii operatori autorizați și licențiați ar renunța la însemnele de taxi și ar presta servicii neverificate, exclusiv în beneficiul propriilor interese economice, similare celor recomandate de domnia sa drept soluție pentru decongestionarea traficului. Care ar fi efectele renunțării la autorizarea transportatorilor și serviciilor de preluare/distribuire comenzi asupra consumatorilor, raporturilor de muncă și veniturilor la buget?", se arată în comunicatul COTAR.

Transportatorii consideră "lipsite de fundament" și susținerile deputatului Nicușor Dan, potrivit cărora, prin adoptarea Ordonanței de Urgență, se vor interzice aplicațiile de tip agregator.

"În fapt, companiile cu acest profil vor avea exclusiv obligația de autorizare, similar celorlalți operatori, demersul legislativ vizând exclusiv întărirea controlului autorității statului în activitatea de transport public de persoane, în scopul responsabilizării tuturor actorilor implicați în această activitate reglementată", sunt de părere membrii Confederației.

"Adoptarea ordonanței va permite, totodată, sancționarea activităților de tip evazionist, precum și a celor neautorizate (de piraterie în domeniul transportului de persoane), eliminarea sintagmelor 'în mod repetat' și 'permanent', generatoare de haos. Apreciem că preconizata modificare a legislației va asigura respectarea drepturilor și intereselor transportatorilor autorizați și accesul acestora, transparent și nediscriminatoriu, la piața transportului public local, garantând totodată respectarea drepturilor utilizatorilor", susține COTAR.

Organizația solicită, astfel, ca actul normativ supus dezbaterii să nu fie redactat sau modificat la comanda unor proprietari de platforme informatice sau grupuri de influență și să fie în interes public.

Etichete: cotar, oug, proiect transport taxi, transport taxi

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 08:09:13    Titlul subiectului: 197008

Vesti bune, se pot folosi si in continuare aplicatiile Star sau CleverTaxi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Hotărârea CGMB privind transportul în REGIM de TAXI, SUSPENDATĂ de Curtea de Apel București

Curtea de Apel București a suspendat hotărârea Consiliului General al Municipiului București adoptată în decembrie anul trecut prin care se stabilea că pot asigura transport în regim taxi doar transportatorii cu servicii de dispecerat. Decizia instanței a fost dată după ce compania Star Taxi a cerut anularea acestei hotărâri.

„Dispune suspendarea HCGMB nr. 626/19.12.2017 până la pronunțarea instanței de fond asupra acțiunii de fond asupra acțiunii în anulare. Cu majoritate de voturi, obligă intimații pârâți, Municipiul București și CGMB să achite recurentei reclamante suma de 10.000 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată în primă instanță și recurs, reduse de instanță", se arată în hotârârea de joi a instanței, decizia fiind definitivă.

Hotărârea CGMB rămâne supendată până la finalizarea procesului pe fond. Compania care operează aplicația Star Taxi a acționat în judecată Primăria Capitalei și Consiliul General și a cerut anularea aceste hotârâri.

„Azi (joi, n.r.), Curtea de Apel București a admis printr-o hotărâre definitivă cererea formulată de Star Taxi APP și a suspendat aplicarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București prin care era interzisă funcționarea aplicațiilor agregatoare Star Taxi și Clever Taxi (utilizate de peste un milion de Bucureșteni în mod curent). De această dată, legea, bunul simț și principiile pieței libere au triumfat. Gabriela Firea, take that! Vă amintesc: în decembrie 2017, consilierii generali conduși politic de Firea și de Bădulescu au interzis aplicațiile taxi din București", a scris avocatul Cristian Băcanu pe pagina sa de Facebook.

Hotărârea adoptată în decembrie anul trecut de CGMB a creat foarte multe controverse. Ea prevede că în București pot desfășura activitatea de transport în regim taxi doar transportatorii autorizați care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate, iar nerespectarea obligațiilor se sancționează cu amendă între 4.500 și 5.000 de lei.

Primarul general Gabriela Firea vorbea încă de la începutul lunii decembrie despre intenția de a modifica regulile de desfășurare a transportului în regim de taxi în Capitală. Gabriela Firea afirma, după o întâlnire cu reprezentanții taximetriștilor, că vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează in prevederile legale, aceștia reclamând, printre altele, "concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie". Aceasta în condițiile în care, în mai multe rânduri taximetriștii din București, dar și cei din alte orașe, și-au exprimat nemulțumirea față de serviciul de transport UBER, la sfârșitul lunii noiembrie, în Capitală, zeci de taxiuri mergând în coloană prin zonele aglomerate ale orașului, în semn de protest.

Uber a reacționat atunci spunând că serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Uber mai spunea că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2018 09:28:50    Titlul subiectului: 197598

Politia a iesit la o razie. Articoul se gaseste aici.

Citat:
Controale ale Poliției Rutiere la taximetriștii din București

Polițiștii de la Brigada Rutieră au reținut șase permise și au dat amenzi în valoare de 32.000 de lei în două zile de controale care au vizat 158 de taxiuri din Capitală, în 15 cazuri fiind constatate defecțiuni tehnice majore, ceea ce reprezintă aproape 10% din numărul mașinilor verificate.

"În perioada 04-05 decembrie a.c., polițiștii Brigăzii Rutiere au organizat o acțiune pentru verificarea legalității efectuării transportului public de persoane în regim taxi. Astfel, s-a urmărit eliminarea activităților ilicite în domeniul taximetriei, verificarea deținerii documentelor de transport de persoane în regim taxi, verificarea stării tehnice, reducerea numărului de accidente rutiere și impunerea respectării normelor legale care reglementează activitatea de taximetrie.

Au fost verificate peste 158 de autoturisme și au fost aplicate 95 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 32.000 de lei, pentru abateri de la normele legale care reglementează circulația pe drumurile publice și activitatea de taximetrie", anunță polițiștii.

Au fost reținute 6 permise de conducere în vederea suspendării dreptului de a conduce si au fost reținute 15 certificate de înmatriculare pentru deficiențe tehnice majore.

"Totodată, au fost identificați 8 conducători de autoturisme care nu dețineau autorizație taxi valabilă, dispunându-se măsura complementară a suspendării dreptului de utilizare a autoturismului pentru o perioadă de 6 luni, prin reținerea certificatului și plăcuțelor de înmatriculare", menționează Poliția.

Conform polițiștilor, la data de 04.12.2018, a fost depistat un conducător auto în vârstă de 31 de ani care făcea transport public de persoane în regim de taxi, depășind coloana de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului electric și neavând asupra sa permisul de conducere și certificatul de înmatriculare al autovehiculului. Acesta a fost sancționat contravențional și s-a dispus reținerea permisului de conducere în vederea suspendării dreptului de a conduce pe drumurile publice.

În aceeași zi, a fost depistat un taximetrist în vârstă de 26 de ani care nu a dat bon fiscal la sfârșitul cursei.

La data de 5 decembrie, a fost depistat un conducător auto în vârstă de 30 de ani care nu deținea autorizație taxi valabilă, fiindu-i suspendat dreptul de utilizare a autoturismului pentru o perioadă de 6 luni, prin reținerea certificatului și plăcuțelor de înmatriculare. De asemenea, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că autovehiculul are expirată inspecția tehnică periodică.

Polițiștii recomandă persoanelor care utilizează serviciile de transport în regim taxi să solicite bonul fiscal la finalul cursei și să nu încurajeze activitățile ilicite în domeniu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 1198
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2019 20:32:17    Titlul subiectului: 199297

Taxify se redenumește în Bolt. Articolul se găsește aici:
https://m.capital.ro/aplicatia-de-transport-taxify-dispare-anuntul-facut-de-companie.html
Citat:
Începând de astăzi, aplicația de transport Taxify nu va mai fi disponibilă sub acest nume. Noul brand va fi lansat treptat în piețele globale în următoarele săptămâni.
Taxify și-a schimbat numele în Bolt. Utilizatorii nu trebuie să facă nimic având în vedere că aplicația se va actualiza automat, nefiind necesari pași suplimentari, au anunțat reprezentanții companiei.
"Noul nume ‘Bolt’ provine de la mișcarea rapidă, fără efort, exact cum trebuie să fie o călătorie prin oraș, cu mașina, scuterul sau cu transportul în comun. Subliniază de asemenea viziunea noastră cu privire la viitorul transportului, care va fi electric”, explică Markus Villig, CEO și cofondator Bolt (Taxify).
Compania Taxify s-a lansat acum cinci ani. Antreprenorul estonian care și-a deschis afacerea pe când era în liceu, povestește, în interviul video, că a decis să facă o aplicație pentru transport de persoane în regim de ridesharing pentru că era foarte nemulțumit de serviciile de taxi din orașul său, Tallinn.
Compania estoniană are în prezent 25 de milioane de utilizatori în peste 30 de țări în lume și este lider în Europa și Africa, scrie startupcafe.
Acest rebranding vine la scurtă vreme de la lansarea scuterelor electrice de închiriat, în mai multe orașe europene, sub numele Bolt.
În Paris, spre exemplu, aceste scutere sunt disponibilie la tariful de 15 eurocenți pe minut, cu un prag minim de 1 euro pe utilizare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Apr 2019 07:08:14    Titlul subiectului: 200318

Taximetristii, din nou la proteste in Piata Victoriei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Un nou protest al taximetriștilor! Centrul Capitalei va fi blocat de peste 5000 de mașini

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a anunțat, marți, că va organiza miercuri, 17 aprilie, în Piața Victoriei, un protest cu 5.000 de taxiuri împotriva Ordonanței de Urgență "pentru menținerea pirateriei".

Protestul se va desfășura în intervalul orare 6:00-18:00, în Piața Victoriei, și ar urma să participe mai multe asociații, printre care și Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

"Cerem Guvernului să renunțe la OUG pentru legalizarea pirateriei în transportul rutier de persoane și nu înțelegem de ce un vicepremier îi asigură pe „pirați" că le va rezolva problema prin OUG și explică necesitatea legiferării prin ordonanțe de urgență ca necesitate, motivând urgența prin faptul că Președintele României trimite legile Parlamentului înapoi, pentru modificare", se arată în comunicat.

Potrivit COTAR, Daniel Suciu, ministru al Dezvoltarii și vicepremier, a făcut declarații din care reiese că s-a ocupat direct de construirea cadrului legislativ pentru menținerea pe piață a platformelor de ridesharing, iar protestul este îndreptat împotriva acestora.

"Chiar dacă se dorește intrarea în legalitate a unor noi forme de transport rutier de persoane, acest lucru nu se poate face decât cu respectarea legislației în vigoare. Prin OUG, Guvernul trece peste orice lege din această țară. Nu există nicio urgență reală care să justifice o astfel de ordonanță", a declarat președintele COTAR-CNTR, filiala Timiș, Teodor Pesteleu.

Reprezentanții COTAR și ai FORT au organizat, în ultima perioadă, mai multe proteste în București, acuzând platformele de ridesharing, precum Clever și Uber, că nu ar funcționa în legalitate.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Iul 2019 06:57:39    Titlul subiectului: 201474

Politistii au facut niste razii, ca de obicei, multi taximetristi au cazut in plasa. De asemenea au mai fost prinsi 3 "Uber-isti". Articolul se gaseste aici.

Citat:
Taxiuri din București, adevărate bombe pe roți. Ce a descoperit Brigada Rutieră

Polițiștii Capitalei au efectuat o razie printre taximetriștii pentru a verifica starea tehnică a mașinilor și dacă transportă legal clienți. În urma verificărilor, au fost aplicate amenzi de 45.000 lei, a fost întocmit dosar penal pentru alcool și au fost retrase 25 de certificate de înmatriculare, transmite Mediafax.

Pentru a fi evitate accidentele cauzate de defecțiunile tehnice ale mașinilor, în perioada 3–5 iulie în intervalul orar 22.00-06.00, Brigada Rutieră a efectuat verificări în colaborare cu specialiști din cadrul Registrului Auto Român. Verificările au vizat șoferii care efectuează transport public de persoane în regim de taxi/închiriere.
Pe parcursul acțiunii s-a urmărit starea tehnică a mașinilor, prin verificarea: sistemului de reducere a zgomotului și a emisiilor poluante, în special pe timpul nopții; sistemului de frânare; mecanismului de direcție; instalației de iluminare/semnalizare și echipamente electrice; existenței și autenticității seriilor/numerelor de identificare ale vehiculelor; vizibilității și legalitatea montării și utilizării luminilor de altă culoare sau intensitate, dispozitivelor ori accesoriilor de avertizare, decât cele omologate; sistemului de rulare (punți, roți, anvelope și suspensie); corectitudinii datelor din certificatul de înmatriculare și concordanța acestora cu datele și caracteristicile tehnice ale vehiculelor; deținerii inspecției tehnice periodice și valabilitatea acesteia; aplicării tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, luneta sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competentă și care sunt marcate corespunzător.
„Totodată, polițiștii rutieri au controlat autovehiculele care efectuează transport public de persoane în regim de taxi/închiriere cu conducător auto, context în care au verificat dacă dețin documentele prevăzute de legislația incidentă domeniului transportului public de persoane în scopul eliminării pirateriei și descurajării practicilor ilicite din acest domeniu. Astfel, au fost controlate peste 250 de autovehicule și au fost aplicate 102 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 45.000 lei. Din totalul sancțiunilor 25 au fost aplicate pentru defecțiuni ale sistemul de evacuare a noxelor, 45 pentru alte defecțiuni tehnice, 21 pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere și 11 pentru alte abateri de la normele rutiere", se arată într-un comunicat al Poliției Capitalei.
Având în vedere că în ultima perioadă tot mai multe vehicule poluează fonic, urmare modificărilor neomologate aduse sistemului de evacuare al autovehiculelor, în cadrul controalelor efectuate în trafic au fost verificate cu preponderență acest gen de vehicule, arată poliția.
În cadrul contralelor, a fost depistat un șofer care, la momentul prelevării analizei, avea o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge. Totodată, a fost reținut, pe parcursul raziei, un permis de conducere pentru conducerea unui autovehicul pe drumurile publice sub influența băuturilor alcoolice și au fost retrase 25 de certificate de înmatriculare pentru defecțiuni tehnice majore.
„De asemenea, au fost depistați 3 conducători auto care efectuau transport contra cost de persoane în regim de taxi fără autorizație valabilă, în aceste situații s-a dispus pe lângă sancțiunea amenzii contravenționale și măsura complementară a suspendării dreptului de utilizare a vehiculului pentru o perioadă de 6 luni prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare", mai arată sursa citată.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Sep 2019 16:04:32    Titlul subiectului: 202744

Primaria capitalei vrea sa lanseze programul Rabla pentru taxiuri. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primăria Capitalei vrea RABLA TAXI: 3.000 de vouchere de 15.000 lei fiecare pentru taximetriști

RABLA TAXI BUCUREȘTI. Primăria Capitalei vrea să demareze un program de stimulare a eliminării din serviciul public de transport local în regim de taxi a autoturismelor taxi cu normă de poluare sub EURO 6 - RABLA TAXI - în cadrul căruia vrea să dea 3000 de eco-vouchere în valoare de 15.000 lei/eco-voucher, în perioada 2020-2021, potrivit unui proiect care ar putea fi pus pe ordinea de zi suplimentară a ședinței de Consiliu General de marți.

RABLA TAXI BUCUREȘTI. Voucherele ar urma să fie date începând cu 1 ianuarie 2020, dacă proiectul va fi aprobat.

"Acordarea de eco-voucher se va face, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, la cerere, o singură dată pentru un transportator autorizat care deține o autorizație taxi / un număr de autorizații taxi eliberate de Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului București, pe perioada de valabilitate a acesteia/acestora. Eco-voucherul nu este transmisibil și are termen de valabilitate maxim 6 luni. Condițiile de acordare a eco-voucherelor se vor stabili prin regulament", se arată în proiectul de hotărâre.

RABLA TAXI BUCUREȘTI. Eco-voucherele vor putea fi utilizate pentru a achizitiona autoturisme noi cu norme de poluare care să asigure un nivel redus de emisii - EURO 6, non-diesel, hibride sau electrice.

Sumele necesare implementării și finanțării programului sunt asigurate din alocații bugetare și/sau alte fonduri legal constituite cu această destinație.

RABLA TAXI BUCUREȘTI. "Conform datelor statistice înregistrate în baza de date a autorizațiilor taxi din Muncipiul București, sunt înregistrate un număr de 7463 autorizații taxi valabile până la data prezentului raport, din care: autovehiculele taxi fabricate până în anul 2014 inclusiv, reprezintă un număr total de autorizații taxi de 4879, autovehiculele taxi fabricate până în anul 2010 inclusiv, reprezintă un număr total de autorizații taxi de 2789", se arată în proiectul de hotărâre.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 23:46:38    Titlul subiectului: 202801

Se pare ca firmele de taxiuri se confrunta cu o criza de soferi profesionisti. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Zeci de taxiuri abandonate în Capitală. Cât câștigă șoferii care au plecat la ride-sharing

Bucureștiul a intrat în criză de șoferi profesioniști. Unele firme de taxi sunt nevoite să-și abandoneze mașinile, pentru că nu mai are cine să le conducă.

„Ne-au plecat oamenii la aplicațiile de ride-sharing”, se plâng patronii, dar și companiile respective duc lipsă de șoferi. Ca să-i atragă, unii angajatori le donează mașinile după primul an de parteneriat.

Parcarea publică din fața cimitirului Ghencea este plină de taxiuri care nu au mai fost mișcate din loc de multă vreme.

Faptul că firmele de taxi nu mai au șoferi se vede cu ochiul liber, pe străzi. Zeci de mașini de taxi sunt trase pe dreapta în parcările publice din București, pentru că nu mai sunt folosite. Patronii recunosc: de luni întregi nu le mai bate niciun șofer la uși.

Mihai Ghișa, prim-vicepreședintele Federației Operatorilor de Transport, dar și patronul unei firme de taxi, recunoaște deschis: după reglementarea aplicațiilor de ride-sharing, șoferii au migrat masiv.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 8545
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Oct 2019 07:14:06    Titlul subiectului: 203214

Un articol scris de Catalin Tolontan, in care aflam cum se obtin licentele de taximetrie in Ilfov, se poate citi aici.

Citat:
Primarul care a făcut “jegoasă” familia fetei dată jos din autobuzul școlii a eliberat 125 de licențe de taxi, în loc de 13, spune Curtea de Conturi!

Autorizarea a trecut prin Consiliul Local Petrăchioaia „cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare”, susține Curtea de Conturi.

Ca și alte comune din jurul Bucureștiului, Petrăchioaia are de zeci de ori mai multe licențe de taxi decât permite legea, aceste autorizații fiind eliberate ca să fie vândute la negru în București. Mii de șoferi sunt astfel forțați să dea șpagă unor rețele ca să poată lucra!

Ionela Oprea, o elevă de 13 ani din comuna Petrăchioaia, a fost dată jos pe marginea drumului național de către șoferul microbuzului școlar. Șoferul a făcut-o pe fată “cioară, neagră, țigancă” în fața colegilor, după ce aceasta a coborât. “Ionela e îndrăzneață, uneori rea de gură, dar se ține de școală”, o caracterizează colegii.

După incident, primarul Mihai Dobre a criticat-o pe Ionela Oprea în careul școlii, spunându-i că “30 de zile nu va avea voie cu autobuzul”. El a reclamat că fata a trântit ușa microbuzului, moment în care s-a desprins o garnitură de plastic. În spatele incidentului stă o mai veche dispută între primar și familiile de romi din acea zonă, la rându-i parte a conflictului și mai amplu între o parte a locuitorilor din Petrăchioaia și primar.

Date concrete despre situația din comuna ilfoveană se regăsesc într-un răspuns al Curții de Conturi către unul dintre cetățenii din Petrăchioaia, răspuns aflat în posesia ziarului, ca și numeroase documente de achiziții publice. Omul a reclamat mai multe nereguli, abuzuri și contracte umflate. Curtea i-a confirmat că “aspectele semnalate de domniile voastre s-au confirmat în cea mai mare măsură, pentru care vă mulțumim”. Printre ilegalitățile constatate de auditorii publici ai Curții de Conturi se numără felul în care Consiliul Local a acordat, la cererea primarului, un număr de 125 de licențe de taxi.

Real, comuna Petrăchioaia are cam 3.000 de locuitori, astfel încât la o rată de o autorizație de taximetrie la 400 de oameni, ar fi trebuit eliberate 8 licențe. “Inițial s-a suplimentat la 13”, povestește un om din Consiliul Local. Apoi a început nebunia în comuna aflată la 25 de kilometri de București.

“Au fost eliberate autorizații de transport în regim de taxi fără a fi atașate la dosarul solicitantului o serie de documente cum ar fi: cazierul judiciar al persoanei desemnate – în original, avizul medico-psihologic al persoanei – în copie, cazierul fiscal”, consemnează auditorii publici. Curtea de Conturi a constatat “un caracter formal al întocmirii documentelor”, ceea ce în limbajul de zi cu zi înseamnă că licențele s-au dat pe ochi frumoși. “Există cazuri de contracte de comodat nesemnate de nici una dintre părți, declarații pe proprie răspundere din care rezultă că solicitantul la data declarării nici nu deținea autoturism sau autorizația a fost acordată pe baza unei facturi proforme”, scriu inspectorii.

eoretic, taxiurile licențiate în jurul Bucureștiului pot doar să-și aducă clienții în oraș, dar în realitate multe “taxiuri comunale” sunt conduse de bucureșteni care au fost forțați dat șpagă și care, ca să-și scoată banii, operează ca orice taxi licențiat în Capitală. Activitatea cu cifre mari a primăriei conduse de Mihai Dobre nu se oprește la cele 125 de licențe de taxi.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community