Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa locala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 12 Iun 2013 22:19:42    Titlul subiectului: 165109

@zsizsi:

Citat:

Tramvaiele din Craiova își schimbă înfățișarea
Transportul din Craiova va arăta ca în anul 2013 nu ca în 1980. S-a început și proiectul prin care se reabilitează liniile de tramvai, din anul 2015, când se va finaliza proiectul se va circula în condiții foarte bune. Prin aceste investiții vom putea aduce regia la niște costuri pe care să le putem susține. În acest moment facem eforturi uriașe pentru a ne susține. În depoul RAT Craiova se lucrează la o modernizare a unui tramvai cu lucrători exclusivi ai regiei și costurile au ajuns doar la 10.000 de euro pe tramvai. Am reușit să dăm de lucru salariaților instituției, acestora nu li s-a tăiat din salarii chiar dacă nu mai sunt pe același post. Până când se va finaliza reparația liniei de tramvai vrem să modernizăm cel puțin 15 tramvaie. Sunt foarte atent cu banii regiei pentru că urmează o perioadă de vară în care încasările noastre scad”, a spus directorul Regiei Autonome de Transport Craiova, Radu Preda.

http://www.lupamea.ro/articol.php?id=18101&titlu=Tramvaiele-din-Craiova-%C3%AE%C8%99i-schimb%C4%83-%C3%AEnf%C4%83%C8%9Bi%C8%99area
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Iun 2013 07:59:38    Titlul subiectului: 165113

Problema achizitionarii autobuzelor second-hand in 2008 va ajunge la DNA. Articolul se gaseste aici

Citat:
Olguța Vasilescu: Problema achiziției de autobuze second-hand va ajunge la parchet

Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a declarat, miercuri, că problema celor 40 de autobuze second-hand cumpărate în 2008 de Regia Autonomă de Transport cu suma de circa 40.000 de euro bucata va ajunge la parchet, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală a solicitat deja o concluzie de oportunitate vizavi de această achiziție.
"Avem un raport de la ANAF care ne-a sesizat aceste lucruri, respectiv să prezentăm o concluzie de oportunitate vizavi de această achiziție de autobuze în condițiile în care avizul de oportunitate trebuia dat în momentul în care s-a trecut prin Consiliul Local achiziția de autobuze vechi. Practic, noi, actualul consiliu, ar trebui să spunem că vechiul consiliu a greșit, că de fapt nu era oportună achiziția de autobuze vechi, majoritatea fiind casate a doua zi după ce au ajuns în România și știți cu toții în ce condiții au ajuns: fără documentație, cu șoferi reținuți prin Italia, pentru că nu existau documentele în regulă. Autobuzele respective erau casate în Italia", a declarat Lia Olguța Vasilescu.

Potrivit primarului Craiovei, cel mai probabil problema va ajunge și pe masa procurorilor. "Probabil că după ce se va face documentația necesară la RAT, va ajunge din nou în Consiliul Local. Problema va ajunge la Parchet, pentru că nu e ceva pe care să vrem să îl acoperim și nici nu avem de ce să acoperim. Este de fapt o instituție a statului care ne sesizează o neregulă gravă în ceea ce privește administrarea banului public și este foarte clar că noi nu vom avea altceva de făcut decât să punem la dispoziția organelor competente concluziile noastre cu toată documentația în spate așa cum a fost făcută achiziția respectivă și să răspundă cine a greșit", a mai spus Lia Olguța Vasilescu.
Primarul Craiovei a mai afirmat că municipalitatea plătește și acum pentru achiziția acestor autobuze care stau în baza RAT pentru că sunt stricate și nici nu pot fi casate, pentru că nu rulează. "Noi, la ora actuală, plătim foarte mulți bani de la bugetul local pentru achiziția acelor autobuze la mâna a doua. La dezbaterea pe buget am fost întrebată de un cetățean: Doamnă, dar nu spuneați că luați autobuze noi? De ce apare în buget achiziție autobuze second hand? Și am spus că sunt banii pe care noi îi plătim pentru ce s-a achiziționat acum câțiva ani la mâna a doua", a explicat Lia Olguța Vasilescu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 416
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2016 00:09:09    Titlul subiectului: 183236

http://micapi.ro/articole/actualitate/craiova-se-pregateste-sa-ia-alte-50-de-autobuze-si-10-tramvaie-noi.html
Se pare ca si Craiova vrea autobuze electrice Twisted Evil

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 1195
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2016 21:12:38    Titlul subiectului: 183259

Pana sa se cumpere la Craiova 50 de autobuze electrice si 10 tramvaie noi vor mai trece ani buni. Clujul din 2012 doreste autobuze electrice si doar anul trecut a primit finantare pentru 10 bucati, si in cel mai bun caz vor sosi anul acesta.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 416
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2016 15:26:03    Titlul subiectului: 183275

Multe orase au pomenit de autobuze electrice si nu am vazut nicaieri sa se materializeze ideea (probabil Cluj, dar doar atat).
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adymartianul



Data înscrierii: 04/Mai/2013
Ultima vizita: 29/Oct/2017
Mesaje: 24
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2016 03:37:34    Titlul subiectului: 183326

Volvo a scris:
Pana sa se cumpere la Craiova 50 de autobuze electrice si 10 tramvaie noi vor mai trece ani buni. Clujul din 2012 doreste autobuze electrice si doar anul trecut a primit finantare pentru 10 bucati, si in cel mai bun caz vor sosi anul acesta.


E vorba de fonduri UE. Clujul le cumpara din alte surse
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6119
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 05 Feb 2016 11:49:27    Titlul subiectului: 183663

http://www.gds.ro/Local/2016-01-09/sedinta-cu-tupeu-si-nesimtire-la-craiova/

"Ședință cu tupeu și nesimțire la Craiova

9 ianuarie 2016

Regia Autonomă de Transport Craiova a fost transformată vineri în societate comercială în cadrul unei ședințe extraordinare de consiliu local în care discuțiile în contradictoriu între consilierii opoziției, ai puterii și primar au atins mai multe puncte de fierbere. Cel mai încins a fost un schimb de replici între Pavel Badea (PNL) și Olguța Vasilescu (PSD), fiecare spunând despre celălalt că este nesimțit.

[ . . . ]

RAT SRL – urgență de 33 de milioane de euro

Transformarea RAT Craiova în SRL a fost alt prilej de schimburi dure de replici. Badea a cerut socoteală pentru graba introducerii proiectului.
„Era mai bine dacă îl scoteați în dezbatere publică, dacă vorbeați cu sindicatele. Altfel vom da un ton de neseriozitate. Era bine să putem studia în detaliu acest proiect“, a spus el. Ideea a fost dezvoltată de Ionel Pană, care a fost de acord cu transformarea în SRL, așa cum cerea legea încă din 1997, dar le-a sugerat edililor să realizeze o analiză SWOT (metodă folosită în mediul de afaceri, care evaluează punctele tari și slabe ale unei companii, în relație cu oportunitățile și amenințările existente la un moment dat pe piață – n.r.). Pană a precizat că așteaptă o analiză legată de modul în care se vor acorda subvențiile de la bugetul local în condițiile în care regulamentul european vorbește de posibilitatea acordării ajutoarelor de stat pe o perioadă de zece ani pentru transportul auto și 15 ani pentru cel electric. „Nu se întâmplă nimic prin transformarea în SRL, dispare doar Consiliul de Administrație și cred că nu plânge nimeni pentru asta. Graba este dată de faptul că sunt 33,2 milioane de euro din fonduri europene pe Axa 4 doar pentru municipiul Craiova, bani cu care putem să cumpărăm autobuze și tramvaie noi. O regie nu poate fi implicată într-un astfel de proiect, o societate comercială, da. În luna februarie va fi deja lansat ghidul și vrem să fim printre primii care depun proiectul, având în vedere că transportul în comun suferă. Am modernizat tramvaiele, dar sunt tramvaie vechi, de 14 ani, și vrem unele noi. Vrem să avem zece tramvaie noi și 50 de autobuze electrice. Apoi vrem să dăm drumul la tramvai. Pentru asta trebuie să concesionăm linia de tramvai către societate, iar din februarie să dăm drumul la transport“, a spus primarul, care a precizat că municipalitatea va continua și în 2016 acordul-cadrul prin care cumpără autobuze noi Solaris.

Olguța Vasilescu către Florescu: „Întrebări puse cu mult tupeu“

Fostul director al RAT, Marinel Florescu, s-a arătat circumspect în legătură cu rentabilitatea noului SRL. „Este inexplicabilă, dacă nu chiar suspectă, și sesizez niște zâmbete superioare din partea doamnei primar. O regie de zeci de ani să o transformăm în SRL de azi pe mâine mi se pare un lucru greu de explicat. Trebuia o dezbatere internă făcută cu angajații regiei și craiovenii consultați. Regia trebuia echilibrată din punct de vedere economico- financiar și nu lăsată să se descurce, știind că are mari probleme financiare. Este un fel de cartof fierbinte aruncat de doamna primar în brațele viitorului primar și consiliu local“, a declarat el. Viceprimarul Mihail Genoiu a intervenit în discuție, spunând că nu mai este timp de pierdut cu povești și că lucrurile trebuie urgentate.
Ideea de transformare este în concordanță cu legislația europeană. Este o obligație. Întrebarea retorică este de ce nu s-a făcut până acum. Transformarea rezolvă toate acele probleme. SRL are rolul de a crea profit. Conducerea va trebui să stabilească un termen în care să dispară ideea de subvenție, deoarece acesta este scopul legislației europene. La sfârșitul lunii decembrie s-a încheiat planul de mobilitate, ocazie cu care s-a transmis obligativitatea de a funcționa ca SRL pentru a accesa fonduri europene pe axa 4 pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Nu mai avem timp de povești. Acesta este caracterul urgent“, a spus Genoiu. Când l-a auzit pe Florescu vorbind, Olguța Vasilescu a luat foc și, pe un ton ridicat, i-a apostrofat pe foștii conducători, spunând că au lăsat regia în pragul falimentului. „Sunt întrebări puse cu mult tupeu de persoane care au adus regia în această situație. Să nu uităm că am preluat-o falimentară, ne-am mai trezit și cu proces de la ANAF pe care este normal că l-am pierdut pentru că nu s-a plătit TVA la stat. Am plătit datorii pentru autobuze care nu au funcționat niciodată. Nici măcar nu putem să le casăm pentru că nu și-au îndeplinit numărul de ore de funcționare. Și acum vin unii cu mult tupeu să ne tragă pe noi de urechi. Nu mai merge ca în ciclul trecut 2007-2013. Acum, dacă nu ești primul, ai pierdut banii europeni“, a spus primarul, după care ședința s-a închis. Proiectul a fost votat cu majoritate. Trei voturi au fost împotrivă și doar o abținere."


----------------------------
Si nataraii astia o taraie langa cu autobuzele electrice, mi-e din ce in ce mai clar ca se pregateste un mare tun financiar european prin care se vor baga pe gatul fraierilor tot felul de experimente scumpe, platite din banii fraierilor, dar care sa sporeasca vanzarile si incasarile smecherilor din UE... Twisted Evil

Daca tot le pasa de mediu, de ce nu introduc troleibuze, mult mai simple si fiabile, si sa lase autobuzele electrice sa se "coaca" la altii, care sa suporte ei esecurile inerente inceputurilor ?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 86
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 10 Noi 2017 18:14:34    Titlul subiectului: 192364

www.oltenasul.ro/rat-craiova-modifica-traseul-si-frecventa-de-circulatie-a-treseelor-e1t-e1r-20-si-29b-ce-tranziteaza-zona-stadionului-pe-10-noiembrie/

RAT Craiova modifică traseul și frecvența de circulație a treseelor E1T, E1R, 20 si 29b ce tranzitează zona stadionului pe 10 noiembrie



RAT Craiova anunță publicul călător că, în data de 10.11.2017, urmare a desfășurării evenimentului de inaugurare a noului stadion „ ION OBLEMENCO ” și a meciului Universitatea Craiova – Slavia Praga , se va modifica orarul de funcționare si frecvența de circulație a traseelor (E1T, E1R, 20 si 29b) ce tranzitează zona stadionului dupa cum urmează:

– intervalul orar 17:00 – 19:00:

Frecvența de 15 minute pentru traseele 20 si 29 b;
Frecvența 5 – 6 minute pentru traseele E1T si E1R.

– intervalul orar 22:00 – 23:00:

Frecvența de 15 minute pentru traseele 20 si 29 b;
– frecvența 5 – 6 minute pentru traseele E1T si E1R.

RAT Craiova este alături de suporterii echipei de fotbal Universitatea Craiova, care se întorc pe stadionul Ion Oblemenco, acolo unde “campioana unei mari iubiri” a scris istorie.

CONDUCEREA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 86
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 09:40:16    Titlul subiectului: 192385

www.cvlpress.ro/13.11.2017/primaria-craiova-pregateste-un-mega-contract-cadru-pentru-autobuze/


Primăria Craiova pregătește un mega contract-cadru pentru autobuze


După ce a încercat mai multe variante pentru îmbunătățirea flotei de autobuze și tramvaie a RAT, Primăria Craiova își propune să meargă într-o singură direcție: fondurile europene. Autoritățile spun că se află chiar foarte aproape de încheierea unui prim contract-cadru pentru 30 de autobuze, care vor fi achiziționate pe Axa 4.1, dar că marea achiziție se va face pe baza unui mega contract-cadru, ce va oferi posibilitatea de achiziție, pe fonduri europene, de până la 80 de autobuze și 15 tramvaie, toate noi – atât cât are nevoie parcul auto al RAT Craiova.

Autoritățile locale spun că, spre deosebire de alte dăți, acest lucru este posibil, având la dispoziție Axa 4.1. Ba chiar, reprezentanții municipalității susțin că au început să lucreze, încă din vară, la toată documentația necesară și că au avansat foarte mult în această privință. „Ca o noutate, vom da drumul la acordul-cadru de achiziție, atât pentru autobuze, cât și pentru tramvaie. Este vorba de cele 30 de autobuze și nouă tramvaie”, a anunțat, în ultima conferință de presă, primarul Mihail Genoiu. Contractul-cadru de 30 de autobuze este, așadar, doar un început, după cum susțin autoritățile. Perspectivele de achiziție a mijloacelor de transport pe proiecte cu fonduri europene s-au deschis, astfel că Primăria Craiova pregătește, în paralel, documentația și pentru un al doilea contract-cadru, tot pe fonduri europene, pentru achiziția de până la 80 de autobuze și 15 tramvaie, adică toată flota de care are nevoie RAT Craiova pentru a asigura călătorilor un transport decent.

Fondurile europene – roata de rezervă a RAT Craiova

Potrivit autorităților, din discuțiile purtate cu Agenția de Dezvoltare Rurală Sud-Vest Oltenia și cu Ministerul Dezvoltării, s-a tras concluzia că se poate deja începe întocmirea caietelor de sarcini pe un acord-cadru de achiziție mult mai mare. „Nu neapărat pentru numărul de 39, pe care noi îl prevăzusem încadrându-ne în suma pe care o avem alocară orașului Craiova, ca pol de dezvoltare, ci pe tot necesarul nostru de 80 de autobuze și 15 tramvaie”, a anunțat primarul Craiovei. „Ideea este că nu se mai așteaptă după cei care nu sunt pregătiți. Dacă la un moment dat, Craiova și-a consumat suma alocată și și-a consumat cele 30 de autobuze, și alte orașe nu au început procedurile și există riscul de a se pierde banii europeni, automat banii se alocă celui care este pregătit. Fiind pe o procedură de acord-cadru, adică doar de plată a lor, să fim pregătiți să luăm cât mai multe ne permitem”, a detaliat care ar urma să fie procedura edilul-șef al Craiovei.

Autobuzele Solaris – o adevărată poveste

În vara lui 2013, Primăria Craiova a întocmit caietul de sarcini pentru achiziția, în leasing, a 50 de autobuze noi. Evobus SRL (dealer Mercedes) și Auto Exact SRL (Mercedes, Mitsubishi) au contestat caietul de sarcini și, deși au obținut modificarea lui la CNSC, societățile nu au mai venit la licitație. S-a prezentat doar o singură firmă, asocierea BCR Leasing SA – IAC Management SRL, dealer în România al producătorului polonez de autobuze Solaris. Primăria a anulat licitația, considerând că oferta acestora este prea mare – contractul fusese estimat la 51,7 milioane de lei fără TVA (11,7 milioane de euro), dar, în cele din urmă, în iunie 2014, a fost semnat contractul-cadru pentru achiziția de 50 de autobuze marca Solaris.

Prima tranșă a fost de 17 autobuze, care a venit, în două loturi, în luna septembrie 2014, plătindu-se în total 14,8 milioane de lei, cu TVA inclus. Prima dată, au sosit 7 autobuze, apoi următoarele 10. Anul următor, în noiembrie 2015, Primăria a mai comandat încă 7 autobuze noi Solaris – numărul total ajungând la 24. În 2016 nu s-a mai cumpărat nimic, iar în primăvara lui 2017 municipalitatea a anunțat că urma să mai comande încă 5 autobuze Solaris – cu 5,6 milioane de lei. Și această comandă urma să fie împărțită în două loturi – un autobuz care era anunțat încă din septembrie și patru autobuze pentru luna decembrie. Acest acord-cadru a fost încheiat pe 4 ani și urmează să expire în iunie 2018.

Împrumut pentru 5 autobuze second-hand

Cu votul consilierilor municipali, RAT Craiova urmează să cumpere și cinci autobuze second-hand, la suma de 1.125.000 de lei – dintre care 165.000 de lei din sursele proprii. Pentru restul, RAT Craiova și-a făcut planul să contracteze un credit de investiții – de 960.000 de lei. Potrivit caietului de sarcini, autobuzele trebuie să aibă o lungime de 12 metri și capacitate de 80-100 locuri (27-35 locuri pe scaune), să fie de aceeași marcă și de același tip și să nu aibă anul de fabricație după anul 2010, inclusiv. De asemenea, autobuzele vor fi tip-salon, nearticulate, dotate cu aer condiționat, rampă de acces și spațiu interior pentru căruciorul persoanelor cu dizabilități. Autobuzele trebuie să aibă volanul pe stângă, trei uși pe partea dreaptă, designul exterior și interior „modern și să confere confort corespunzător călătorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 17:19:44    Titlul subiectului: 192386

Foarte bine ca se demarează acest proiect cu fonduri europene. Si ma bucur ca, legat de cele 5 SH-uri pe care vor sa le mai cumpere, au pus condiția sa fie mai noi de 2010...

Dacă termina repede procedurile, poate chiar în 2018 vor sosi primele autobuze noi. Si cu asta se pare ca vom scăpa de DAC-uri... Sper sa mai pastreze câteva, mai bine întreținute, cum ar fi 418, și altele ca el. Oare vor înlocui și tramvaiele modernizate, dacă vin cu 15 noi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 86
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 22:35:58    Titlul subiectului: 192388

Cred ca daca se vor demara procedurile de accesare a fondurilor europene si vor achizitiona autobuze noi se vor mai pastra totusi cateva DAC-uri, deoarece de cand au luat Solaris-utile pana acum nu am vazut cine stie ce casari... Ce-i drept insa e faptul ca au suplinit cursele unor trasee si au bagat autobuze de capacitate mai mare pe altele.
Probabil nu le-au casat pentru a avea un parc auto lejer si pentru a asigura cursele speciale, mai ales catre Ford.

Legat de tramvaie, daca vor reusi sa le cumpere nu le vor casa pe cele de acum, pentru ca oricum acestea nu sunt suficiente in zilele lucratoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community