|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Care este cea mai buna varianta pentru rezolvarea agloneratiei pe axa est-vest? |
Linie de metrou |
|
44% |
[ 21 ] |
Linie de tramvai |
|
29% |
[ 14 ] |
Linie de troleibuz |
|
25% |
[ 12 ] |
|
Voturi totale : 47 |
|
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 03 Dec 2017 21:00:00 Titlul subiectului: |
192633 |
|
Desi nu stau in Cluj pot zice ca stiu suficient ca sa zic ca nu e suficient de mare pentru metrou. Va fi un cost nejustificat, si bani irositi. (Fonduri EU nu vor fi mereu, si lasa ca sunt bani cu conditii, dar nu intru ca asta e subiect de o carte de istorie politica lol)
Clujul are circulatie destul de buna cu masina, insa eliminarea unei benzi va crea ambuteiaje chiar si locuri unde nu existau inainte.
Daca Clujul da banii pe constructii, (chiar daca nu metrou, si o linie de tramvai costa, chiar so o banda dedicata de troleu sau autobuz) in loc sa modernizeze parcul si sa mentina parcul. Dacuri si Tatre merg multi km fara probleme scumpe, insa mijloacele noi costa enorm.
Cei care ati avut Dacii, comparati cat costa si cat statea pe butuci o Dacie 1300 in comparatie cu un Opel nou sau alta masina similara. Dacia o reparai cu sarma o cheie de 13mm si o surubelntia. Orice masina noua ai nevoie de calculator (Nici macar ODB-II nu se mai foloseste) si scule specializate. Lasa ca trebuie demontate multe alte piese pana sa ajungi la problema in cauza (un far necesita bara data jos, si suruburi care tin aripa la multe masini).
La fel se aplica si la autobuze moderne (Citelis cu coltarele alea care tot se tamponeaza si se sparg).
Clujul e ok, dar daca se dau banii auirea poate ajunge foarte repede la nivel de RATB... _________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 03 Dec 2017 21:17:26 Titlul subiectului: |
192638 |
|
Pai daca nu stai in Cluj nu sti cum e traficul in ultimii 2 ani ... nu sti ce inseamna sa faci 45 de minutre din Baciu pana in Grigorescu , si pentru o linie de metrou normal ca doar orasul e prea mic , dar daca ar incepe din Gilau si ar merge pana dupa Apahida cred ca este suficient potential si o masa mare de populatie. |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 03 Dec 2017 23:58:12 Titlul subiectului: |
192642 |
|
Personal, optez pentru varianta metroului. Logic, fiind sub pământ, ar degrabă complet traficul suprateran. Dar, după cum spune și primarul, este vorba despre un proiect realizabil în vreo 20 de ani... Poate chiar mai mult...
Acum, cea de-a doua soluție cat de cat optima ar fi tramvaiele, idee foarte buna sa folosească finele de tren care iată, preiau transportul public de pe sosea și îl muta practic din calea mașinilor... deci iată ca o parte din infrastructura o avem deja construita. Mai trebuie doar întreținută și reparata eventual pe alocuri. Plus înființarea stațiilor pentru pasageri, cu chioșcuri de bilete și răcoritoare, eventual și tonomate pentru bilete... Acum, asta ar fi cea mai accesibila idee, intrucat ar avea mai puțin de investit și de muncit... Si ar fi mai ușor realizabila decât metroul sau troleibuzul. In plus, troleibuzul nu ar rezolva problema aglomerării, ci ar solicita o banda speciala dedicata CTP-ului, ca și în oras...
Interesant cum se pune problema: Tramvaiele moderne trebuie sa aibă posibilitatea de a-si regla distanta dintre roti, spre a se adapta la diferite ecartamente... Știți cumva dacă tramvaiele PESA aflate la Cluj au aceasta posibilitate tehnica? Mai mult ca sigur ca cele vechi nu o au. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 04 Dec 2017 00:50:47 Titlul subiectului: |
192643 |
|
Ecartamentul de tramvai in Cluj e exact ca la tren 1435 mm. Cand se vorbeste despre adaptare e vorba de alimentarea electrica. La tramvai e 750 de V, la tren 27.000 de V. Ar trebui tramvaie "bisistem" cum sunt in strainatate unde sunt retele tram-train. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 04 Dec 2017 09:11:36 Titlul subiectului: |
192644 |
|
Discutăm aici de metrou, tramvai și troleibuz și ne comparăm cu Europa. Să nu uităm că transportul în comun este un produs/serviciu oferit de primărie localnicilor, deci trebuie să fie și atractiv pentru a fi luat în calcul de consumator.
Degeaba ne comparăm cu vestul, când românul vrea să își lase mașina la ușa instituției, în poarta liceului și așa mai departe. Cine va merge pe jos sau cu ce până la cea mai apropiată stație de tramvai ușor în Gilău? Ultima dată când am verificat șina de cale ferată în Gilău nu trece prin centru. Apahida este un caz fericit.
Metrou Gilău - Apahida?!? Nici în 50 de ani, vă scriu aici solemn. Nu există bani, nimeni nu finanțează un astfel de proiect și nu ar fi sustenabil la ce populație are metropola. Acel metrou trebuie să producă bani 365 de zile pe an, 16 ore pe zi. Deci despre ce discutăm? Dacă tot despatem, să dezbatem măsuri reale și palpabile pentru aceste adunări de orășele și când ajungem pe la 1-2 milioane de locuitori în toate zonele mai sus descrise, mai discutăm de metrou. Că altfel merge banca și finanțează lucrări în Berlin și alte metropole, nu investesc banii la Cluj. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|