Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 1209
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2012 21:23:40    Titlul subiectului: Discutii generale despre transportul in comun 158068

Am vizitat Constanta de curand si am ramas cu un gust amar. Autobuzele Maz de pe linia 2 indiferent ca sunt roz, galbene sau verzi sunt intr-o stare jalnica, vibreaza mai rau la schimbatul vitezei ca si cum vibrau tramvaiele pe vechile sine. S-au ajuns la niste intervale de succedare pe unele linii care depasesc orice limita a bunului simt. Cateva exemple: linia 48 vine la 7-8 minute in conditiile in care cand circulau troleibuzele se venea la intervale de 3-4 minute. Linia 100 a ajuns sa vina la 7-8 minute in conditiile in care se venea la intervale de succedare de 3 minute chiar si dupa introducerea autobuzelor Maz 103 si la inceput si autobuzele Maz 107 circulau des, stiu ca erau oprite cate 2-3 unul dupa altul in capatul de la Gara. Pe linia 101C s-a ajuns la intervale chiar si de 10 minute in conditiile in care autobuzele circula pana in centru cu cate 5 calatori si nemaifiind introduse ture in plus pentru pastrarea intervalului de succedare, iar de la Gara nu mai ai loc in autobuz, idem si cu linile 2 si 5 la capitolul flux de calatori. La Poarta 1 Port de multe ori autobuzele pleaca din locul de stationare in capat de linie pentru ca nu mai sunt 2 peroane ci doar 1 in statie si de multe ori autobuzele nu incap in statie si pleaca de la 20 de metri in spate. Iar cea mai mare bataie de joc este pe linia Mamaia Estival, autobuzele circuland la intervale de 25 - 30 de minute in conditiile in care pe linia 41 se circula la intervale de maxim 10 minute chiar si dupa introducerea autobuzelor Maz, nemaifiind vorba ca in statii scrie ca programul incepe la ora 5, iar in realitate prima cursa este la ora 10. Linile 100E si 102E nu au mai fost reintroduse. Se simte acut lipsa articulatelor pe linile 40 si 43 desi circula destul de des. Tramavaiele si troleibuzele stau cumintele in depou in asteptarea unor vremuri mai bune, iar pe strazi autobuzele Maz si conditiile depasesc orice limita a bunului simt. Iata ce a ajuns fostul capat de linie a troleibuzului 41 si o reminiscenta din reteaua orasului ceea ce a fost odata capitala troleibuzelor:

In conditiile in care pe linile 43M si 101M se circula rar, iar linia 101 nu mai exista, toate autobuzele fiind trimise pe 101C, astfel ca 101C ar trebui redenumita in 101 si sa se mai renunte la literele suplimentare.

De asemenea, nu vad de ce au mai fost introduse linile 101M si 43M in conditiile in care pe langa centrul comercial Maritimo trec linile 1 si 44, care fac legatura cu cartierele Tomis, CET, Km 5, Centru si Poarta 1. Mai bine redistribuiau acele autobuze pentru a reinfiinta linile 2B, 5B si 101, sau pentru suplimentarea liniei 100 care este extrem de aglomerata.

Totusi eu astept momentul cand se va ajunge si la litera T si va aparea un 100T, 40T, 43T (T sa vina de la linie deservita de troleibuze sau tramvaie).



DSCN3989.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  668.22 kb
 Vizualizat:  de 6701 ori

DSCN3989.JPG



DSCN3890.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  710.71 kb
 Vizualizat:  de 6701 ori

DSCN3890.JPG



_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Feb/2018
Mesaje: 6579
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2012 09:06:59    Titlul subiectului: 159085

Pe langa frecventa mai mult sau mai putin redusa al mijloacelor de transport in comun, alt aspect negativ il semnalez. Tigania si mizeria care intampina turistii la terminalul de la gara. Este idnamisibil pentru un oras turistic si al doilea oras din tara cum arata zona. Gunoaie, copii care trag de tine sa le dai bani, haite de caini. O nota proasta pentru oras. De fapt Constanta mi s-a parut banala, iar Mamaia un mare fassss, o statiune de-a dreptul banala. Cateva poze de la terminalul din fata garii, de unde pleaca principalele linii de transport public din Constanta. Pai asa se intampina turistii, mai ales cei straini ?


Captured 2012-9-5 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.24 kb
 Vizualizat:  de 6570 ori

Captured 2012-9-5  001.jpg



Captured 2012-9-5 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.32 kb
 Vizualizat:  de 6570 ori

Captured 2012-9-5  002.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aditu



Data înscrierii: 19/Mar/2009
Ultima vizita: 09/Mai/2014
Mesaje: 35
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 27 Oct 2012 15:07:24    Titlul subiectului: 159994

Nu am stiut unde sa postez asa ca o fac aici. Pe data de 9 decembrie soferii RATC intra in greva generala, asa ca in ziua respectiva (sau incepand cu data de 9) nu va mai circula nici-un autobuz in oras.
Soferii spun ca vor sta in greva generala oricat va fi nevoie.
Vor veni la autobaza dar nu vor iesi pe traseu.
In momentul de fata situatia la RATC este mai mult decat critica si nemultumirile se aduna pe zi ce trece.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 29/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Oct 2012 00:34:26    Titlul subiectului: 160066

Era de asteptat si - din cate mi-a fost adus la cunostinta - inteleg tristul deznodamant... Nu e vorba de o PROMOVAREm ci doar de INTERES... E "local" si implica... o noua forma de dictatura - chipurile - "democratica"...
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Feb/2018
Mesaje: 1059
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2012 16:36:50    Titlul subiectului: 161332

Are idee cineva din Constanta: pe strada Tepes Voda exista retea de troleibuz pe consola dubla. Cand a fost montata reteaua, ce trasee au circulate pe acolo si cand a fost demontata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 29/Ian/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 01:41:09    Titlul subiectului: 161344

Pe Str. Tepes Voda, cel putin acum in anii mai din urma, nu-mi aduc aminte sa fi fost linie dubla. Plus ca Str. Tepes Voda este cu sens unic dinspre Str. I.L. Caragiale, catre Str. Mihai Viteazul. In urma cu foarte multi ani, pe Str. Tepes Voda au circulat troleibuzele in ambele sensuri, insa nu mai stiu exact intre ce ani. Eu personal nu retin ca in anii '90 sa mai fi fost linie dubla pe str. Tepes Voda, insa poate ma insel.
Liniile care circulau pe acolo erau 44, 49, 51. Pe Tepes Voda mergeau dinspre Casa de Cultura spre Poarta 1 Port, urmand ca intoarcerea dinspre Poarta 1 Port spre Casa de Cultura sa se faca prin Str. Constantin Bratescu si Str. I. Gh. Duca.
Reteaua a fost demontata in anul 2002, atunci cand s-a produs masacrarea totala a troleibuzelor din Constanta, mai putin liniile 48 si 48b, masacrate si ele mai tarziu la sfarsitul anului 2010. Toate liniile de troleibuz, mai putin liniile 48 si 48b, au fost inlocuite in anul 2002 de autobuze MAZ. Bineineteles ca si reteaua a fost demontata, in acelasi an, din tot orasul (asa cum spuneam mai putin reteaua liniilor 48 si 48b).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Feb/2018
Mesaje: 1059
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 11:54:50    Titlul subiectului: 161345

Eu mi aduc aminte, copil fiind, ca am fost in vzita la cineva si era retea pe ambele sensuri pe consola dubla. Asta se intampla pri 1985. Imi mai aduceam aminte doar casa si strada.
Intreband de curand am aflat ca acea casa se afla pe strada Tepes Voda si eram curios la inceputul anilor 80 ce linii treceau pe acolo si daca acea retea a fost montata in anii 59-60 sau ulterior. Oricum, apreciez raspunsul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rzv



Data înscrierii: 20/Oct/2013
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 9
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2014 10:44:10    Titlul subiectului: 170816

Reteaua de pe Tepes Voda a fost montata la inceputul anilor "80, odata cu infiintarea liniilor 44, 49, 51.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rzv



Data înscrierii: 20/Oct/2013
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 9
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2014 11:06:29    Titlul subiectului: 170817

In data de 03.02.2014, va avea loc sedinta Consiliului Local Constanta, unde printre altele,pe ordinea de zi, va fi dezbatuta reorganizarea activitatii RATC. Probabil primarul a "gandit" un contract "destept" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Feb/2018
Mesaje: 6579
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2014 21:42:20    Titlul subiectului: 170831

Acum, as vrea un raspuns cinstit sau documentat daca se poate. Care este starea tehnica a MAZ-urilor constantene, mai ales a celor din prima serie ?

Iar, referitor la ce vrea "Marele Primar", s-au facut niste studii serioasa inainte, sa se vada cati calatori sunt, pe fiecare linie in parte, pe intervale orare, etc ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2014 22:01:30    Titlul subiectului: 170838

Daca zvonul auzit de tine virgilius ar fi adevarat inseamna ca dom'Primar are "boala mare" pe transportul in comun si va face din Constanta un oras care a decazut din punctul de vedere al transportului in comun la nivelul micilor orasele din tara sau al oraselor mai mici din Africa sau Asia.As vrea eu sa zic mai multe despre "Legumino" dar ma abtin si nu are rost sa-mi fac nervi pt un mascarici-nu cred ca s-a facut nici un studiu dar trebuie sa-si salveze piele la cate gratuitati a dat pe transport acum nu stie cum sa nu falimenteze RATC-ul Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Tudor



Data înscrierii: 21/Aug/2013
Ultima vizita: 08/Dec/2017
Mesaje: 33
Locație: Targoviste

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2014 17:01:48    Titlul subiectului: 170852

Erau discutii si despre un metrou usor pe ruta Gara-Sat Vacanta.....multe zice domn' primar, insa tot la mini-autobuze se opreste.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 01 Feb 2014 22:50:26    Titlul subiectului: 170859

Metrou-Usor vise,vise Constanta nu stiu daca va mai vedea vreodata transport electric sau poate cu putin noroc peste cativa zeci de ani.Intr-un oras unde transportul electri era foarte bine pus la punct un primar de tinichea a reusit sa-l "macelareasca" asa cum a vrut el si din pacate nimeni nu i-a pus piedica sa inceteze cu aceste practici.Dar ce este mai grav ca autobuzele au luat locul transportului electric,dar nu au venit niste autobuz mai putin poluante au adus niste autobuze care polueaza ff mult si care sunt foarte slab calitativ practic MAZ-urile care circula acum nu se compara cu troleibuzele ROCAR pe care municipalitatea le-a mascacrat fara mila.Vom trai si vom vedea ce va face din transportul in comun constantean domnul primar "Samba de la Rio" .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 19:23:25    Titlul subiectului: 192561

O mica problema referitoare la plata biletului prin SMS: In ultimul timp, s-a intamplat sa nu functioneze. Este o perioada cu o mare abundenta a controalelor prin autobuzele RATC, care a inceput prin octombrie. Cand clandestinul este prins, se blocheaza usa cea mai apropiata de el, sa nu poata cobori. Mai apar si situatii tensionate, cand se blocheaza toate usile, iar ceilalti calatori nevinovati se revolta asupra controlorilor, ca nu au cum sa coboare din vehicul, insa nu se intampla foarte des.

Reamintesc, plata se face la numarul 7475.



plata-prin-sms.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.66 kb
 Vizualizat:  de 698 ori

plata-prin-sms.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 24/Feb/2018
Mesaje: 532
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 22:37:50    Titlul subiectului: 192565

Exista ceva informatii noi despre achizitionarea de autobuze?Am vazut articole cum ca,vor sa achizitioneze autobuze noi,implementarea de sistem e-ticketing si reorganizarea traseelor.Am mai citit ca prin septembrie s-a lansat o licitatie in vederea unei achizitionari de autobuze noi dar n-am gasit cine a castigat,cand vor fi livrate...etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2017 02:15:29    Titlul subiectului: 192572

Nici nu cred ca s-a organizat vreo licitație.
Teoretic, ar fi trebuit din octombrie sa sosească primele noi autobuze, insa nici nu se pune problema de vreo schimbare. Nu încă. .. Pe site-ul RATC nu vad ceva scris în acest sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 24/Feb/2018
Mesaje: 532
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 17:32:54    Titlul subiectului: 192590

Atunci poate la anul Mad Din 2008 nu s-a mai achizitionat nimic nou...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2017 01:58:17    Titlul subiectului: 192683

Ceva legat de noile autobuze si de posibila reorganizare a RATC-ului, care nu are cum sa se finalizeze pana la finele anului.

http://www.telegrafonline.ro/primii-pasi-pentru-reorganizarea-ratc-abia-acum

Citat:
După un an de poticneli, demersurile pentru transformarea RATC Constanța într-o societate comercială sunt la un pas de a se concretiza. Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din 27 noiembrie se află un proiect de hotărâre privitor la transformarea Regiei în societate comercială, ceea ce reprezintă un prim pas în reorganizarea completă a activității de transport în comun din Constanța. Amintim că, în urmă cu aproape un an, Primăria Constanța a contractat un împrumut de 100 de milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Cu acești bani, municipalitatea a promis că va asigura, în primul rând, reînnoirea parcului auto. Vor fi achiziționate autobuze a căror valoare este cuprinsă între 180.000 și 283.000 de euro. Noile autobuze vor fi dotate cu instalații de climatizare și supraveghere și adaptate pentru persoanele cu dizabilități. Mai mult, acordul de finanțare prevede și efectuarea unor studii de către specialiștii BERD pentru o eventuală retrasare a liniilor de transport în comun, astfel încât să fie incluse în trasee și cartierele noi ale municipiului (Tomis Plus, Boreal, Compozitori, Veterani etc.). Pentru că, nu-i așa, avem nevoie de specialiști din străinătate să ne spună ce nu merge bine la noi în ogradă. Și pe bani mulți, chiar.

REORGANIZARE PÂNĂ ÎN 2018? O ALTĂ PROMISIUNE NEONORATĂ

Revenind la planurile municipalității, aceasta mai vrea să includă în planurile de reorganizare a RATC și elaborarea unei aplicații mobile care să permită achiziționarea biletelor în sistem electronic și să ofere posibilitatea interzicerii accesului celor care nu dețin legitimații de călătorie pentru transportul în comun. Din păcate, până acum, acestea au rămas doar planuri pe hârtie, la fel ca multe alte proiecte pe care actuala administrație locală din Constanța s-a lăudat că le pune în practică. Tot ce s-a făcut este lansarea unei licitații pentru achiziționarea a 100 de autobuze, care ar putea fi puse în circulație abia vara viitoare. Asta dacă avem noroc. După cum s-au mișcat lucrurile în ultima vreme, ar fi de mirare ca acest lucru să se respecte. La sfârșitul lui 2016, primarul Decebal Făgădău promitea că, până în 2018, va exista o nouă companie de transport în comun în subordinea Consiliului Local, care va opera un nou parc auto. Anul se apropie, iar reorganizarea nici nu a început. Dacă avem noroc, la jumătatea anului viitor va fi reînnoit parcul auto, dar nici acest lucru nu este garantat. Poate mandatul viitor se va pune în practică și acest proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2017 01:59:38    Titlul subiectului: 192684

"Când se vor plimba constănțenii cu autobuze noi?"

http://www.telegrafonline.ro/cand-se-vor-plimba-constantenii-cu-autobuze-noi

Citat:


În sfârșit, primii pași pentru transformarea RATC în societate comercială au fost făcuți. Consilierii locali au aprobat, în ședința din 27 noiembrie, un proiect de hotărâre privitor la reorganizarea completă a activității de transport în comun din Constanța. Este vorba despre proiectul pentru care Primăria Constanța a contractat un împrumut de 100 de milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Cu acești bani, municipalitatea a promis că va asigura, în primul rând, reînnoirea parcului auto. Vor fi achiziționate autobuze a căror valoare este cuprinsă între 180.000 și 283.000 de euro. Noile autobuze vor fi dotate cu instalații de climatizare și supraveghere și adaptate pentru persoanele cu dizabilități. Mai mult, acordul de finanțare prevede și efectuarea unor studii de către specialiștii BERD pentru o eventuală retrasare a liniilor de transport în comun, astfel încât să fie incluse în trasee și cartierele noi ale municipiului (Tomis Plus, Boreal, Compozitori, Veterani etc.). Pentru că, nu-i așa, avem nevoie de specialiști din străinătate să ne spună ce nu merge bine la noi în ogradă. Și pe bani mulți, chiar.

ÎN CE STADIU MAI SUNT LICITAȚIILE

Cu această ocazie, primarul Decebal Făgădău a anunțat stadiul în care se află procedurile de achiziție a noilor autobuze. Primarul a spus că, în prezent, licitația este încă în desfășurare, urmând ca abia la sârșitul anului să fie semnate contractele pentru mijloacele de transport în comun. „Comisia de licitație a solicitat o serie de clarificări de la firmele care au depus oferte, s-au primit clarificările și cred că undeva în primele zece zile ale lunii decembrie vor fi comunicate rezultatele licitației. După această perioadă urmează formalitățile, comunicări, notificări și așa mai departe. Apoi vom semna contractul, vom plăti avansul de 30% și vom intra în logica de furnizare. Ideea e că, până la sfârșitul anului, vom avea contractul semnat și avansul plătit, iar până la sfârșitul verii viitoare vom avea 100 de autobuze noi”, a declarat Făgădău.

REORGANIZARE PÂNĂ ÎN 2018? O ALTĂ PROMISIUNE NEONORATĂ

Revenind la planurile municipalității, aceasta mai vrea să includă în planurile de reorganizare a RATC și elaborarea unei aplicații mobile care să permită achiziționarea biletelor în sistem electronic și să ofere posibilitatea interzicerii accesului celor care nu dețin legitimații de călătorie pentru transportul în comun. Din păcate, până acum, acestea au rămas doar planuri pe hârtie, la fel ca multe alte proiecte pe care actuala administrație locală din Constanța s-a lăudat că le pune în practică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community