Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 117 UD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 496
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 18:34:30    Titlul subiectului: 190529

Este foarte posibil sa fie cele din New York, in conditiile in care castrosua sustine ca autobuzele au fost cu siguranta trimise inapoi.


Din moment ce s-au intors in tara, mai mult ca sigur au fost casate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mai/2018
Mesaje: 712
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 23:58:11    Titlul subiectului: 190539

Ele aveau numai usa din fata plianta (de Roman) usa 2 (pe tractor) era subtire, ca numai o canelura, si la fel si usa 3 (pe remorca) fiecare fiind din doua bucati, cu balama simpla (adica ieseu in afara, dar nu sunt 100% sigur).

Daca au ciruclat la ITB, e clar ca au fost casate. E posibil sa fi taiat loc pentru usi mari in spate, si sa se fi inlocuit motorul? Dar era montat altfel, (adica imediat dupa puntea fata, si nu in mijloc, laas ca era CUmmins si erau automate).

Macar daca am sti ce numere de parc au avut, sa dam de niste poze cu ele dupa 84-85.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2017 20:07:32    Titlul subiectului: 192798

Revenind la autobuzul din Germania de Vest, acestea erau IDAC s asa se pare ca au fost exportate mai multe. Am mai gasit o poza aici: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=608309525885216&set=pcb.582636385157143&type=3&theater&ifg=1. Acesta are alt numar de inmatriculare. Cine a postat poza scrie asa: Bus marketed as IDAC which if my memory serves me correct was an electro-driven conversion by a German firm. Intreb si eu: ce inseamna electro-driven conversion?
IDAC era un fel de hibrid ca si Mercedes Cito?



1504397_608309525885216_1342818467_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.4 kb
 Vizualizat:  de 1316 ori

1504397_608309525885216_1342818467_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 77
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2017 20:49:07    Titlul subiectului: 192799

Citat:
Intreb si eu: ce inseamna electro-driven conversion?

Motorul Diesel actioneaza un generator care furnizeaza energia necesara motorarelor electrice de tractiune.

_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 496
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2017 22:52:16    Titlul subiectului: 192802

Wow!

Pare a fi un model interurban, dacă ne uitam în interior: lipsește peretele despărțitor dintre șofer și restul salonului. In schimb, parca are un sistem la intrarea din fata, precum vezi la supermarket...troleele din Bogota-Columbia aveau un sistem rotativ la ușă din fata. Probabil folosit pentru evitarea aglomerației la intrare/ieșire, sau taxare.

DAC - uri articulate în doar trei uși mai rar... Îmi da impresia unui autocar. Mai ales ca geamurile nu se pot deschide, sunt "intregi", cu excepția celui din spate.

În plus, uitandu-ma cu foarte multa atenție prin geamurile usilor din fata, observ ca înăuntru sunt banchete tapițate, și nicidecum din lemn, cum erau prin cele din România.

Cred ca a fost fabricat în perioada 1980-1986, și, ar fi doua posibilități :

1) Sa fie facut asa la noi, special pentru nemți
2) Sa fi suferit niște modificări locale, după bunul plac al germanilor.
Ceea ce ma tentează sa cred, având în vedere treaba cu motoarele electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 77
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2017 23:20:54    Titlul subiectului: 192803

Amenajarea interioara e conforma cu standardele VÖV cu flux de circulatie clasic (intrare prin usa din fata, iesire prin spate). De altfel se vede autocolantul "EINSTIEG" pe usa din fata.

In Germania la acea data nu exista conceptul de cabina protejata pentru conducator si chiar cand aceasta s-a introdus in foarte putine cazuri aceasta nu ocupa intreg spatiul din fata al vehiculului ci strict doar spatiul destinat conducatorului acestuia. Separarea conducatorului fata de restul vehiculului se face prin perete jos (echipat cupa caz cu caserie cu Münzenzähler) si un geam opac sau transparent in spatele scaunului acestuia, normat dupa VÖV. Bara rabatabila vizibila se poate rabata intr-un singur sens si este destinata a gera fluxul de calatori.

Pentru a circula in Germania autobuzul trebuia sa respecte in intregime normele impuse de autoritati si conventiile VÖV.

_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 672
Locație: Tirgu Mures

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2017 23:58:16    Titlul subiectului: 192804

Din ce stiu eu, standardele VÖV aveau si anumite referinte privind caroseria autobuzelor (de aceea toate autobuzele aratau la fel, nu conta daca este MAN sau Mercedes). De ex. Ikarus a produs modulel 190 special pt. piata din Germania de Vest, care arata exact ca un Mercedes O305. La exteriorul lui DAC sau IDAC in schimb nu vad deloc aceste elemente. Oare nu asta a fost motivul pentru care a esuat exportul, fabrica neavand resurse pentru proiectarea unei caroserii noi? Standardul VÖV: https://de.wikipedia.org/wiki/Standard-Bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 77
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Dum 17 Dec 2017 00:03:05    Titlul subiectului: 192805

VÖV nu a definit numai standarde pentru familii de autobuze ci si norme clare pentru amenajarile interioare sau exterioare ale autobuzelor nestandardizate, valabile pentru orice tip autohton sau de import care circula in Germania.

Pe langa familiile VÖV1 / Stülb1 si VÖV2 / Stülb2, ulterior VÖV2-2 (NF) au existat o gramada de autobuze, atat de productie germana cat si de import care nu erau cu caroserie standardizata (exemple clasice: Kässbohrer Setra S215SL, S300, Renault R312, etc) insa care aveau amenajari specifice VÖV, de la tabloul de bord la forma manerelor de la usi.

Lumea e mai mare si mai complicata decat pare la prima vedere Smile

_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 496
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 19 Dec 2017 11:11:27    Titlul subiectului: 192824

Ma întreb cate astfel de exemplare au existat și prin ce zone ale Germaniei s-au plimbat.

Și, după ce si-au făcut datoria, au fost oare vândute în alte tari, ca asa procedează vesticii cu vehiculele uzate.

Fiind tubeless, era un mare plus. Si mai punem și calitatea drumurilor nemțești. Nu cred ca au avut probleme cu rotile.

Și acum ma gândesc la cele doua trimise în New York: Sa fi fost și ele cu cauciucuri tubeless?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Dec 2017 17:18:42    Titlul subiectului: 192825

Din poze se pare ca cele din SUA aveau anvelope cu camera. Janta este la fel cu cea din Romania cu cercuri. In Germania probabil ca standardul la acea vreme prevedea ca roata sa fie tubeless, un lucru foarte bun. Cele cu cercuri erau foarte periculoase cand se schimba camera sau anvelopa. Au fost multe incidente din cauza acestor modele. Nu pot garanta 100% ca erau tubelles dar janta este clar alt model. Aceste jante se gaseau la Rocar de Simon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 77
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mar 19 Dec 2017 18:30:26    Titlul subiectului: 192827

In Germania in anii 1980 anvelopele in transport in comun puteau fi numai tubeless. VÖV a interzis folosirea anvelopelor cu camera de la sfarsitul anilor 1970.
_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mai/2018
Mesaje: 712
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2017 00:00:03    Titlul subiectului: 192838

Dac 117UD-E motor MAN, cutie Voith, fabricatie 1981. IDac e nume detinut de Autobuzul doar pentru piata germana.
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2017 15:38:27    Titlul subiectului: 192852

Ne poti spune daca a fost interzisa frana de motor pe evacuare? La MAN 750HO, MB O305 exista, iar urmatoarele modele MAN SL nu au mai avut acest sistem. O fi fost interzisa din motive de siguranta sau scoasa datorita retarderului.

DAC 117UD nu avea stergatoarele pneumatice. IK4 le avea. DAC nu a fost niciodata echipat cu cutie de viteze Voith. Era echipat cu cutie manuala. Au fost cateva automate (hidramate), dar erau o catastrofa asa ca le-au fost montate cutii manuale.
Unde scrie ca avea cutie de viteza Voith si stergatoare pneumatice? Sunt sigur ca la acea vreme standardul lor mentiona ca motorul stergatoarelor sa fie electric. MBO305 fabricatie mai veche decat acel DAC le avea electrice.
La cele din Bucuresti nu mai functiona sistemul de revenire al stergatoarelor si puteau fi oprite orinde. Acelasi lucru se intampla si la Ikarus doar la acest model se gaseau doua motoare electrice independente cu comanda separata pentru fiecare stergator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community