Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Iveco Urbanway 12
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2017 19:07:46    Titlul subiectului: 189695

Nu mai avem cum sa fim primul oras cu autobuze low floor in totalitate pentru ca Timisoara ne-a luat-o inainte inca din 2009. Atunci orasul banatean devenea primul din Romania cu troleibuze low floor in totalitate, dupa ce si-au casat toate Dac-urile si Berliet-urile pe care le-au inlocuit cu troleibuze Skoda. Timisorenii si-au schimbat atunci intr-un singur an intreaga flota de troleibuze, asa cum facusera cu un an inainte si cu autobuzele, dupa ce si-au inlocuit Dac-urile si Ikarus-urile cu Mercedes.

In ce priveste autobuzele electrice, directorul CTP le promite inca din 2012. Atunci el anunta triumfator ca din 2013 acestea vor circula in Cluj. Au urmat n-spe amanari si abia anul trecut s-a organizat o licitatie ciudata, anulata imediat. Ce e ciudat e ca a trecut aproape un an de la licitatia esuata desi directorul CTP anunta ca licitatia o sa fie reluata in august 2016 (ceea ce bineinteles ca nu s-a intamplat). Astfel de tergiversari inutile lasa loc de interpretari si dau nastere la suspiciuni. Si ca sa inchei fara s-o mai lungesc: oare cei de la Astra au reusit sa-si omologheze autobuzele electrice in timpul asta? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2017 19:35:36    Titlul subiectului: 189696

Ai dreptate...am uitat cu scuzele de rigoare de Timisoara....care au integrat si bicicletele corect...la firma de transport local, nu un alt contract cu dedicatie.

Mai avem o sansa la tramvaie, dar si acolo au avans deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2017 23:23:57    Titlul subiectului: 189711

Ed a scris:
Era comic sa le fi pus la dispozitie autobuze Renault R312 ca sa-i socheze pe sportivi. Sau de ce nu, Renault SC 10 daca s-au mai pastrat cateva (atat de apreciate de unii pe acest forum) ca sa se simta sportivii ca la Campionatul African (probabil ca doar in muzee si in fostele colonii franceze din Africa sa mai existe asa ceva). Ori macar niste Renault Agora Long, eventual dintre cele din primele serii care deja scartaie din toate suruburile posibile si imposibile. Ca sa vada si aia ce autobuze primitive predomina inca la noi. Iar la sfarsitul campionatului sa apara directorul CTP si sa se bata in piept ca CTP e cea mai tare din parcare si ca toti "strainezii", in frunte cu sefii Federatiei Europene de Gimnastica, au laudat autobuzele puse la dispozitie Smile)

Este normal ca sportivilor despre care discutati si tuturor curselor speciale sa li se ofere vehiculele noi, nu pe cele vechi. Este normal ca regia sa innoiasca parcul auto cat mai des posibil.
Faptul ca unii din noi, categorie in care intru si eu intr-o anumita masura, apreciem troleibuzele DAC este pentru ca am crescut cu ele. Sunetul de motor electric al DAC-ului articulat, combinat cu sunetul de grup uzat al rotilor de la burduf, este sunetul copilariei noastre. Cel putin la mine, nu aveam nici un fel de pasiune pentru masini gen Dacie sau Oltcit. Si da, mi-a facut placere sa mai circul in Cluj cu ele, sa imi mai aduc aminte. Insa nu trebuie sa te superi pe noi pentru ca avem o parere nu atat de proasta despre ele. Nu cred ca vreunul din noi nu este de acord ca sunt depasite. Nu cred ca a sustinut cineva ca nu trebuie reinnoit parcul cu vehicule noi care sa aiba toate facilitatile de ori cate ori e posibil.
(DAC-urile electrice oricum erau 7 clase peste gunoaiele de autobuze MAZ cu care au fost inlocuite in Constanta spre exemplu. Gunoaie mai proaste nu puteau gasi. Dar asta e alta discutie.)
Oricum Clujul, din punctul meu de vedere, sta extraordinar la transport electric in comparatie cu restul tarii. Si ca evolutie a orasului, dupa parerea mea, este peste restul tarii, dar poate este o parere personala comparand cu involutia altor multe orase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 287
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 26 Dec 2017 20:26:24    Titlul subiectului: 192930

842 ieri seara.


842-3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  545.35 kb
 Vizualizat:  de 1295 ori

842-3.JPG



_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 27 Dec 2017 16:23:33    Titlul subiectului: 192948

Ed a scris:
Nu mai avem cum sa fim primul oras cu autobuze low floor in totalitate pentru ca Timisoara ne-a luat-o inainte inca din 2009.

Imediat e 2018 si Timisoara nu are niciun autobuz standard cu podea joasa, da' nici macar unul.
A, ca au troleibuzele(dintre care nici unul articulat) si autobuzele articulate cu podea joasa - da, asa-i - dar Connecto-urile standard sunt neaccesibile.(plin de 'informati' siguri pe ei pe forum).
Pana sa laudam RATT-ul din urbea de pe Bega, insa, merita mentionat ca:
1. O flota de transport public nu se inlocuieste integral simultan(asta consitutie o mare gresala inginereasca) iar asemenea exemple se gasesc doar la regii gestionate ineficient de amatori(RATB, RATT s.a.m.d) sau unde "A"-ul din denumire e de forma, fiind complet subjugati primariei(unde, din nou, nu sunt specialisti)
2. Frecventele din Timisoara lasa mult de dorit - nu au nicio linie cu interval de 5-6 minute in ora de varf(cum avem noi, spre exemplu: 6, 9, 25, 30, 31 s.a.m.d) iar la tramvaie e comun sa stai 20 de minute in statie pe orice traseu in afara de 4.
3. Cand au inlocuit vechile troleibuze, au cumparat strict vehicule nearticulate, reducand capacitatea de transport a sistemului cu mult.
4. Cea mai rea(uzata si neintretinuta) retea de troleibuze e cea de la TM(nemodernizata dar cu mult mai veche ca la Cluj), cu grave probleme de paralelism si planeitate si cu fire de 80mm2 pe alocuri(care implica pierderi rezistive sporite), cum noi nu mai avem.
Singurul aspect unde ne intrece operatorul Timisorean este identitatea vizuala, dar ii ajungem din urma repede.
PS: Just for fun - comparati site-ul CTP cu site-ul RATT.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2017 12:04:18    Titlul subiectului: 192966

Ai perfecta dreptate.

Cum crezi ca ai putea sa ii intrecem la identitatea vizuala? Are CTP-ul pe cineva angajat in acest scop? Mie nu mi se pare ca se misca nimic in acest scop, cu exceptia celor noi achizitionate.

Sincer am fost foarte dezamagit cand am vazut ca au inceput sa iasa de la RK troleibuze revopsite tot in alb Sad

Regia din Timisoara mai are un aspect pozitiv. A integrat bicicletele cu transportul in comun. La noi se ocupa alta firma de ele, mai exact firma care a montat tot sistemul. Bani care puteau ajunge in visteria CTP-ului cu usurinta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2017 13:09:01    Titlul subiectului: 192967

Robert a scris:
Ai perfecta dreptate.
Cum crezi ca ai putea sa ii intrecem la identitatea vizuala? Are CTP-ul pe cineva angajat in acest scop? Mie nu mi se pare ca se misca nimic in acest scop, cu exceptia celor noi achizitionate.

Poate n-ai observat, avem o schema unitara de vopsire pentru tot ce se achizitioneaza nou. Iarasi, in caz ca ajungi in vreo statie cu ticketing, vei observa un automat de titluri de calatorie in acea schema de vopsire. Daca detii un card de calatorie, e in ton cu schema in cauza. Daca intram pe site-ul(schimbat de 1.5 ani si foarte clar) CTP observam aceeasi schema de culoare.
Intr-adevar, nu se obosesc(desi ar trebui) sa modifice in acte culoarea(implica ceva birocratie) si sa vopseasca vehiculele SH in mov-gri.
Robert a scris:

Sincer am fost foarte dezamagit cand am vazut ca au inceput sa iasa de la RK troleibuze revopsite tot in alb Sad

RC, nu RK. Adica investie mica si inca 2-3 ani de viata, nu 5-10.
Robert a scris:

Regia din Timisoara mai are un aspect pozitiv. A integrat bicicletele cu transportul in comun. La noi se ocupa alta firma de ele, mai exact firma care a montat tot sistemul. Bani care puteau ajunge in visteria CTP-ului cu usurinta

Hai sa nu mai aberam - primaria(atat la Timisoara, cat si la Cluj) a decis soarta bike-sharing-ului, RATT-ul doar s-a conformat(respectiv la noi n-a avut la ce sa se confirme). Petrec mult timp in Timisoara(si des), consider ca bike-sharing-ul lor e identic cu al nostru(ca biciclete, totemuri, mentenanta, functionare) cu exceptia amplasarii fericite a statiilor de biciclete in statiile RATT(dupa cum ziceam, la initiativa primariei).

Revenind la autobuze, insa, cu toate ca nu-s Mercedesuri, Iveco-urile in cauza par sa aiba finisaje temeinice, scaune tapitate si comode, sunt silentioase(mai ales in interior) si accesibile, economice(motor tector longitudinal, un diesel excelent) si, pana acuma, s-au dovedit si fiabile, insa e devreme(2 ani si ceva) sa tragem concluzii.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2017 18:35:35    Titlul subiectului: 192969

Poate nu ai observat nici tu că avem alte stații mai noi, care nu numai că nu s-a păsatrat designul cu cele achiziționate pe fonduri europene, ci sunt în total altă schemă cromatică - negru cu galben și logo CTP alb-negru.

Sigla este veche de când lumea, iar Ivecourile de care zici tu că sunt super motorul sună îngrozitor de tare și de smuciturile cutiei de viteze nici nu mai are rost să discutăm, zici că crapă autobuzul în 2. Încearcă să mergi pe 21 pe ele.

Mă faci să râd. RC?!?!? CTP-ul a tras de troleibuzele românești 21 de ani. Te minți singur dacă tu crezi că ei vor renunța în 2-3 ani la Irisbusuri. Primele dacă vor fi casate se va întâmpla prin 2021-2023. Până atunci nici vorbă. Iar Citelisurile de 3 ani vechime, bănuiesc că birocrația e prea mare pentru niște oameni plătiți la CTP care nu se deranjează să dea jos nici măcar reclamele de pe autobuzele second, ce să mai discutăm să revopească troleibuze noi de 3-4 ani. Deci de ce identitate vizuală discutăm? Exact de cea de la Timișoara. Ce impune Primăria, că în rest vai și amar de conducerea CTP, unde autobuzele cu 1 călător opresc în toate stațiile și deschid 3 uși, iar la capete stăm cu ușile deschise la -10 grade. Vai de mama noastră... Bine în mare toate regiile sun varză, deci nu putem discuta decât de cum zicea cineva pe un alt forum că regiile sunt vaci de muls pentru licitații de cumpărat masiv autobuze diesel din credite, pe când Europa finanțează 100% transport verde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 620
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 00:38:34    Titlul subiectului: 192983

Robert a scris:
Ivecourile de care zici tu că sunt super motorul sună îngrozitor de tare. Încearcă să mergi pe 21 pe ele.


Eu circul zilnic cu Solaris si Iveco pe liniile ce ajung in Zorilor si mi se pare ca Iveco este silentios in comparatie cu Solaris.

Robert a scris:
unde autobuzele cu 1 călător opresc în toate stațiile și deschid 3 uși, iar la capete stăm cu ușile deschise la -10 grade.


Nu toti sunt la fel. Am prins destui soferi care la capat de linie stau cu o singura usa deschisa, sau chiar cu posibilitatea deschiderii usii de catre calatori, la vehiculele care sunt dotate cu acest sistem.
La fel si cu deschiderea usilor in statie. Nu toti opresc si deschid toate usile. Doar incetinesc preventiv in caz ca are cineva intentia de coborare sau exista calatori in statie care doresc sa urce. Iar in caz ca exista persoane care doresc sa urce/coboare soferii deschid doar usa/usile la care sunt calatori.

Deschiderea usilor in statie depinde si de calatori. Unii soferi deschid doar 2 din 3 sau 3 din 4 usi, iar unii calatorii vin tot timpul la usa care este inchisa.

_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 176
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 00:56:11    Titlul subiectului: 192985

Am remarcat si eu smuciturile la Iveco-uri. Cand schimba din 1-a in a 2-a se simte cel mai tare, si la pornirea de pe loc uneori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 10:59:54    Titlul subiectului: 192989

Pai si nu ar fi normal Darius ca si paranteza ca dupa deviem de la subiect ca toti soferii sa procedeze identic, nu fiecare dupa bunul plac?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 496
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 12:00:27    Titlul subiectului: 192996

Și eu sunt de părere ca șoferii sa respecte anumite proceduri. Si sa nu procedeze fiecare după bunul plac.

În septembrie Iveco circulau corespunzator și nu am remarcat probleme gen huruieli și altele. Înseamnă că acum, de curând, au început. Asa este la toate? Sau la anumite autobuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 12:27:32    Titlul subiectului: 192998

Eu am prins unul pe 30 astă vară și de 2 ori pe linia 21. O să urmăresc mai atent și cu indicativele corespunzătoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 31 Dec 2017 22:01:26    Titlul subiectului: 193045

Robert a scris:
Ivecourile de care zici tu că sunt super motorul sună îngrozitor de tare și de smuciturile cutiei de viteze nici nu mai are rost să discutăm, zici că crapă autobuzul în 2. Încearcă să mergi pe 21 pe ele.

Rocar a scris:

În septembrie Iveco circulau corespunzator și nu am remarcat probleme gen huruieli și altele. Înseamnă că acum, de curând, au început.

darius 23 a scris:

Eu circul zilnic cu Solaris si Iveco pe liniile ce ajung in Zorilor si mi se pare ca Iveco este silentios in comparatie cu Solaris.

851 avea un zornait neplacut la un moment dat, dar s-a remediat. De alte probleme nu stiu, da' cred ca avem de-a face cu un carcotas aici.
Personal, cred ca sunt autobuze tare reusite, un progres notabil fata de Citelis/Agora. De asemenea, consider ca se simte ca-s asamblate la ele acasa, nu la Astra Arad, ca Agorele albe.
Robert a scris:

Mă faci să râd. RC?!?!? CTP-ul a tras de troleibuzele românești 21 de ani. Te minți singur dacă tu crezi că ei vor renunța în 2-3 ani la Irisbusuri. Primele dacă vor fi casate se va întâmpla prin 2021-2023.

Mea culpa, credeam ca vorbim de Rocaruri.
Dupa cum ziceam intr-o postare,
macicasan a scris:

Intr-adevar, nu se obosesc(desi ar trebui) sa modifice in acte culoarea (implica ceva birocratie) si sa vopseasca vehiculele SH in mov-gri.

S-ar putea(sper) sa se intample asta cand vine randul Citelisurilor la RC/RK.
Robert a scris:

Iar Citelisurile de 3 ani vechime, bănuiesc că birocrația e prea mare pentru niște oameni plătiți la CTP care nu se deranjează să dea jos nici măcar reclamele de pe autobuzele second, ce să mai discutăm să revopească troleibuze noi de 3-4 ani.

Daca le vor revopsi, o vor face cand le vine momentul, nu doar de dragul esteticii.
Atrag atentia ca cel mai vechi Citelis(177) are aproape 8 ani, iar cele mai noi(194-196) au 4 ani indata.
Robert a scris:

Europa finanțează 100% transport verde.

Reabilitarea liniei de tramvai cine crezi ca a finantat-o?
Sunt in pregatire proiecte de extindere a retelei de troleibuz, de achizitionat troleibuze noi(20) si tramvaie noi(minim 7).
Revenind insa la autobuzele Urbanway, merita subliniat ca din Praga la Paris, se regasesc prin toata Europa. Timpul va confirma/infirma, dar s-ar putea sa fie autobuze foarte bune.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 496
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 31 Dec 2017 22:50:13    Titlul subiectului: 193046

Fiind numai 10 autobuze, sunt mai greu de prins în trafic. Am circulat pe 32 barat de mai multe ori și pe încă cel mult doua linii. Sunt peste Agore ca și calitate. Vor rezista cel puțin 15 ani. Deja au trecut doi ani jumate și se țin foarte bine. Sunt un pic mai bine finisate decât Solaris-urile. Dar asta nu înseamnă că Solaris-urile nu sunt bune. La o adică, ar putea fi transformate în troleibuze. Cat caroseriile încă sunt bune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community