Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa privind transportul aerian

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2017 03:27:54    Titlul subiectului: Stiri si articole de presa privind transportul aerian 192246

"Liniile aeriene saudite vor relua zborurile spre Irak, după aproape 30 de ani."

http://www.mediafax.ro/externe/liniile-aeriene-saudite-vor-relua-zborurile-spre-irak-dupa-aproape-30-de-ani-16799469

Citat:
Liniile aeriene de stat ale Arabiei Saudite vor relua luni zborurile regulate către Irak, după o pauză de 27 de ani, conform agenției iraniene de stat, SPA, citată de Reuters.

Nu a existat niciun zbor direct între cele două state de când fostul președinte irakian, Saddam Hussein, a invadat Kuwaitul în 1990.

Anunțul are loc în urma unei decizii din luna octombrie a Guvernului saudit de a institui un comision pentru comerțul comun cu Irakul.

Liniile aeriene saudite Flynas au fost cele ce au zburat spre Irak pentru prima dată după 25 de ani.



Zbor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.41 kb
 Vizualizat:  de 737 ori

Zbor.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 22:19:39    Titlul subiectului: 192563

Wizz Air la SIBIU: o nouă aeronavă și 5 rute noi din iunie 2018

https://airlinestravel.ro/wizz-air-la-sibiu-o-noua-aeronava-si-5-rute-noi-din-iunie-2018.html

Citat:
Wizz Air la SIBIU: o nouă aeronavă și 5 rute noi din iunie 2018
În sezonul estival 2018, Wizz Air va aloca o nouă aeronavă Airbus A320 la SIBIU și va lansa zborurile spre 5 noi destinații: Frankfurt, Bruxelles, Paris, Copenhaga și Basel.

Conform informațiilor oficiale, începând cu 20 iunie, Wizz Air va aloca o nouă aeronavă de tipul Airbus A320 bazei de la Sibiu și va deschide 5 rute noi.

5 rute noi din iunie 2018

Noile rute sunt: Sibiu – Paris (22 iunie / 3 zboruri săptămânale); Sibiu – Frankfurt (22 iunie / 2 zboruri săptămânale); Sibiu – Bruxelles (21 iunie / 3 zboruri săptămânale); Sibiu – Basel (21 iunie / 2 zboruri săptămânale) și Sibiu – Copenhaga (22 iunie / 3 zboruri săptămânale).
Google-Adaptabil-728

Tarifele vor porni de la 174 lei/segment, preț în care este inclus și bagajul standard de mână + toate taxele. Vă reamintim că Wizz Air a modificat politica bagajelor de mână!

Totodată, Wizz Air va crește frecvențele pe câteva rute deja deschise: Sibiu – Londra (zilnic); Sibiu – Munchen va crește de la 2 la 5 zboruri săptămânale; Sibiu – Dortmund va crește de la 3 la 5 zboruri săptămânale și Sibiu – Nuremberg va crește de la 3 la 4 zboruri săptămânale.
ASUS – 728 x 90

Astfel, Wizz Air va ajunge să opereze 11 rute spre 8 țări de la baza din Sibiu. De menționat faptul că aeronava alocată la SIBIU vine de la Târgu Mureș.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 22:29:55    Titlul subiectului: 192564

Finalizarea lucrărilor de reparații la pista nr. 1 a Aeroportului Henri Coandă.

https://airlinestravel.ro/finalizarea-lucrarilor-de-reparatii-la-pista-nr-1-aeroportului-henri-coanda-2.html

Citat:
Finalizarea lucrărilor de reparații la pista nr. 1 a Aeroportului Henri Coandă
Compania Națională Aeroporturi București a finalizat lucrările de întreținere și reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București și la căile de rulare a aeronavelor.


Lucrările s-au încheiat în acest week-end și au totalizat o suprafață de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 și alți 27.745 mp la platforme și căi rulare a avioanelor.

lucrari-pista-aeroport-henri-coanda
Finalizarea lucrărilor de reparații la pista nr. 1
Google-Adaptabil-728

Pentru desfășurarea în condiții de siguranță și securitate a activităților aeroportuare, precum și pentru minimizarea disconfortului pasagerilor, lucrările de reparații s-au defășurat în special noaptea, în afara orelor de vârf ale traficului aerian.

lucrari-pista-aeroport-henri-coanda-2

Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat și s-au desfășurat sub trafic, în ritm susținut, depinzând însă de condițiile meteo (ploaie, vizibilitate redusă, temperaturi scăzute), prioritatea absolută a Companiei Naționale Aeroporturi București fiind operarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă.

Din informațiile noastre, Aeroportului Henri Coandă va fi recertificat pentru a putea primi și aeronave de mare tonaj, inclusiv Airbus A330 și Boeing 747, după 1 ianuarie 2018.



lucrari-pista-aeroport-henri-coanda - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.76 kb
 Vizualizat:  de 588 ori

lucrari-pista-aeroport-henri-coanda - Copy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 20:22:14    Titlul subiectului: 192592

Erupție vulcanică în Bali, in urma careia aeroportul din Denpasar a fost închis.

https://airlinestravel.ro/eruptie-vulcanica-bali-aeroportul-din-denpasar-fost-inchis.html

Citat:
Erupție vulcanică în Bali / Aeroportul din Denpasar a fost închis
Weekend-ul acesta, vulcanul Mount Agung a început să erupă. În dimineața zilei de luni, aeroportul din Bali a fost închis traficului de pasageri. Autoritățile au ridicat nivelul de alertă la maxim. Este așteptată o erupție puternică în următoarele 24 de ore, așa cum nu s-a mai întâmplat din 1963.

Astăzi, 27 noiembrie 2017, toate zborurile din/spre aeroportul din Denpasar au fost anulate, afectând mii de pasageri. Acest lucru s-a întâmplat din cauza vulcanului Mount Agung, care ”s-a trezit” în urmă cu aproximativ o lună și și-a intensificat erupția.
Aeroportul din Denpasar a fost închis

Duminică au fost anulate 15 zboruri din/spre Denpasar. Iar astăzi, când norul de cenușă, fum și abur a ajuns la 4000 de metri altitudine, companiile aeriene AirAsia, Garuda Indonezia, Jetstar, Air Lion, Batik Air, Malindo, Silk Air, Singapore Airlines, Tigerair Malaysia Airlines, EVA Air, Citilink, Cathay Pacific, Thai Airways, Qatar Airways, Qantas și Virgin Australia au fost primele care au suspendat zborurile spre Bali.


Pasagerii de la Emirates Airlines, China Southern Airlines și Korean Air, au fost „mai norocoși”. Avioanele au reușit să decoleze înainte de creșterea gratului de alertă.

Erupție vulcanică în Bali

Aeroportul din insula vecină – Lombok – și-a încetat, de asemenea, activitatea. Vântul împingând norul de cenușă în direcția sa.

Potrivit autorităților din Indonezia, vulcanul Mount Agung a început să arunce nori denși de cenușă, care sunt însoțiți de „erupții explozive și de un sunet scârțâit”. O erupție asemănătoare a avut loc în 1963, când au murit aproximativ 1600 de persoane. Zona de excludere a fost extinsă la 10 km, ceea ce a dus la evacuarea oamenilor din perimetru.



eruptie-bali-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.31 kb
 Vizualizat:  de 555 ori

eruptie-bali-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2017 21:26:03    Titlul subiectului: 192594

"Seul – București cu Jin Air, din 2020"

https://airlinestravel.ro/seul-bucuresti-cu-jin-air-din-2020.html

Fac o precizare : Referitor la link-urile de pe pagina "Airlines Travel", este posibil ca atunci cand apasati pe link sa nu se deschida stirea din prima. Apare sigla "Airlines Travel" pe un fundal alb. Trebuie sa-i dati RELOAD (reincarcare). Cel putin asa merge la mine.


Citat:
Seul – București cu Jin Air, din 2020
Au apărut informații despre o nouă rută din/spre România. Este vorba de Seul - București cu Jin Air, transportator low-cost din Coreea de Sud. Conform declarațiilor făcute de Jung-ho Choi, CEO Jin Air, ruta ar putea fi deschisă în 2020.

Zilele trecute, oficialii Jin Air au ținut o conferință de presă la Seul, Coreea de Sud, prin intermediul căreia au anunțat o expansiune spre Europa Centrală și de Est.

Conform publicației online budflyer.blog.hu, printre destinațiile vizate se află și București. Ruta Seul – București ar putea fi deschisă începând cu 2020, iar zborurile ar putea fi operate cu aeronave de tipul Beoing 777-200ER. Tot din 2020, este luată în calcul și ruta Seul – Belgrad.
Google-Adaptabil-728

Seul – București cu Jin Air

Dar până în 2020, mai este cale lungă și se pot întâmpla multe. Numărul turiștilor români, care aleg să călătorească spre Asia, crește de la an la an. Dar oare va fi suficient de mare pentru a asigura o rută sustenabilă, cel puțin sezonieră, între Coreea de Sud și România?

Probabil mult mai plauzibile sunt alte 2 rute, care vor fi lansate în 2019: Seul – Budapesta și Seul – Zagreb.

Ar fi cea mai mare expansiune a operatorului sud-coreean după 2015, când au lansat zborurile pe ruta Seul – Honolulu. Este un plan ambițios și sperăm să fie dus până la capăt.

Jin Air este divizia low-cost a Hanjin Group, care deține și Korean Air. În prezent, compania aeriană din Coreea de Sud operează zboruri scurte, medii și lungi spre China, Vietnam, Japonia, Thailanda, Taiwan, Malaezia, Filipine, Statele Unie și Australia.

Jin Air deține o flotă formată din 25 de aeronave: 21 x 737-800 și 4 x 777-200ER. Aeronavele dedicate zborurilor lung-curier sunt configurate în 2 clase și pot transporta până la 393 de pasageri: 48 de locuri la Business Class și 345 la Economy Class.



Jin-Air-Boeing-777-200ER - Copy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.34 kb
 Vizualizat:  de 549 ori

Jin-Air-Boeing-777-200ER - Copy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2017 02:12:19    Titlul subiectului: 192688

Paris – Taipei cu Air France, din 16 aprilie 2018.

https://airlinestravel.ro/paris-taipei-cu-air-france-din-16-aprilie-2018.html

Citat:
Începând cu 16 aprilie 2018, Air France va opera zboruri pe ruta Paris - Taipei. Vor fi operate 3 zboruri săptămânale cu aeronave de tipul Boeing

Pe 6 decembrie 2017, Air France a anunțat că va relua zborurile pe ruta Paris – Taipei, Taiwan. Va opera 3 zboruri săptămânale, în zilele de luni, joi, sâmbătă. Vor fi folosite aeronave de tipul Boeing 777-200ER configurate în 3 clase. Pentru zborul inaugural va fi folosit un avion cu 316 locuri. Zborurile operate de Air France se alătură celor 7 operate săptămânal de KLM pe ruta Amsterdam – Tapei.
Orar zboruri Paris – Taipei cu Air France

Air France a mai operat zboruri spre Taipei în perioada 1993-1998. Din octombrie 1993 până în octombrie 1994, Air France Asia a zburat cu Boeing 747-400COMBI pe ruta Paris CDG – Taipei – Noumea, apoi a trecut la Paris CDG – Bangkok – Taipei cu Airbus A340.


Taipei este capitala cosmopolită a Taiwanului și mecca hi-tech-ului. Aici se află vestitul turn Taipei 101. Insula oferă, de asemenea, o abundență de frumuseți rurale, peisaje pastorale, litoral sălbatic, sate pescărești, temple taoiste și plaje fine cu nisip. Oferind un contrast puternic între mediul rural natural și orașele futuriste, Taiwan atrage un număr din ce în ce mai mare de turiști din întreaga lume.



Air-France-Boeing-777-200-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.29 kb
 Vizualizat:  de 472 ori

Air-France-Boeing-777-200-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2017 02:49:45    Titlul subiectului: 192690

Austrian Airlines a anunțat ultimele zboruri pentru Fokker 100

https://airlinestravel.ro/austrian-airlines-a-anuntat-ultimele-zboruri-pentru-fokker-100.html

Citat:
Austrian Airlines a anunțat ultimele zboruri pentru Fokker 100
Austrian Airlines va retrage aeronavele Fokker 100 din serviciul comercial. La finalul lunii noiembrie, oficialii Austrian, angajații și invitații și-au luat rămas bun de la flota de avioane Fokker 100.

Ultimul avion Fokker 100 Austrian Airlines va continua să zboare până pe 31 decembrie 2017. Au apărut și informațiile despre ultimele zboruri pe care le va opera Fokker 100 (OE-LVE) Austrian Airlines.
Ultimul Fokker 100 (OE-LVE) Austrian Airlines va veni la București

Viena – Basel 27DEC17 OS473 / 474
Viena – Belgrad 30DEC17 OS773 / 774
Viena – Bruxelles 17DEC17 OS351 / 352
Viena – București 29DEC17 OS789 / 790
Viena – Chișinău 29DEC17 OS655 / 656
Viena – Geneva 25DEC17 OS575 / 576
Viena – Lyon 26DEC17 OS403 / 404
Viena – München 31DEC17 OS111 / 112
Viena – Pristina 31DEC17 OS777 / 778, ultimul zbor pentru Fokker 100
Viena – Skopje 21DEC17 OS775 (OS776 pe 22DEC17)
Viena – Sofia 28DEC18 OS793 / 794
Viena – Varșovia 27DEC17 OS625 / 626

După cum puteți observa, ultimul Fokker 100 (OE-LVE) Austrian Airlines va ajunge și la București, în dimineața zilei de 29 decembrie 2017. Pot apărea modificări în orarul zborurilor!

În 2015, Austrian Airlines a semnat un contract cu Alliance Aviation Services Limited, Australia, pentru a vinde flota de 21 de aeronave Fokker (15 Fokker 100 și 6 Fokker 70). Prețul este fixat la 15 milioane de dolari. Tranzacția va avea o componentă de numerar și o componentă în acțiuni la Alliance.

Simultan, avioanele Fokker au fost înlocuite cu aeronave de tip Embraer E195. Tranzacția a începând cu ianuarie 2016, odată cu recepționarea primului Embraer E195, și s-a încheiat în august 2017.



Fokker-100-Austrian-Airlines.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.17 kb
 Vizualizat:  de 470 ori

Fokker-100-Austrian-Airlines.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2017 00:04:07    Titlul subiectului: 192746

15 companii aeriene din Africa și Orientul Mijlociu au semnat cu Amadeus.

https://airlinestravel.ro/15-companii-aeriene-din-africa-si-orientul-mijlociu-au-semnat-cu-amadeus.html

Citat:
15 companii aeriene din Africa și Orientul Mijlociu au semnat cu Amadeus
Pe 6 decembrie 2017, 15 companii aeriene din Orientul Mijlociu și din Africa de Nord au semnat un acord-cadru cu Amadeus. Acordul este semnat pe 10 ani.

GDS-ul Amadeus a semnat un acord-cadru cu 15 companii aeriene din Africa de Nord și Orientul Mijlociu. Serviciile de distribuție au fost negociate și conduse de Arab Air Carriers Association (AACO).
15 companii aeriene din Africa și Orientul Mijlociu au semnat cu Amadeus

Conform cifrelor oficiale ale celor 15 companii aeriene, acestea au transportat peste 110 milioane de pasageri în 2016, ceea ce înseamnă că aceste companii aeriene vor putea transporta peste 1 miliard de pasageri în timpul acordului de 10 ani. În 2008, AACO a purtat discuții și a semnat un acord cu Amadeus pentru alte 13 companii aeriene.
Google-Adaptabil-728

Acordul vine după un proces de 18 luni, în cadrul căruia reprezentanții AACO au evaluat cu atenție mai mulți furnizori de tehnologie și de distribuție, fiind ales cel ce are capacitatea de a sprijini nevoile pe termen lung ale companiilor aeriene membre. Viziunea Amadeus, capacitățile tehnologice și abordarea inovatoare au fost factori decisivi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2017 00:12:03    Titlul subiectului: 192747

Zboruri Blue Air în codeshare cu Alitalia.

Din 4 decembrie, Alitalia și Blue Air au lansat un parteneriat cu privire la zborurile dintre România și Italia.

https://airlinestravel.ro/zboruri-blue-air-codeshare-cu-alitalia.html

Citat:
Zboruri Blue Air în codeshare cu Alitalia
Din 4 decembrie, Alitalia și Blue Air au lansat un parteneriat cu privire la zborurile dintre România și Italia.

Luna decembrie vine cu un parteneriat surpriză: acord codeshare între Alitalia și Blue Air. Cine ar fi crezut? Mai țineți minte scandalul iscat de angajații Alitalia odată cu intrarea transportatorului Blue Air în Italia?
Blue Air in codeshare cu Alitalia

Acordul vizează, în special, zborurile operate de Blue Air pe rutele dintre România și Italia:

Bacău – Bologna
Bacău – Catania
Bacău – Milano Bergamo
Bacău – Roma
Bacău – Torino
București – Catania
București – Florența
București – Milano Linate
București – Napoli
București – Roma
București – Torino
Liverpool – Milano Bergamo
Liverpool – Roma
Iași – Roma


Printre rutele cuprinse în acord mai sunt și cele 2 cu operare din Liverpool. Acordul a intrat în vigoare pe 4 decembrie 2017.

Vă reamintim că Alitalia, membru SkyTeam, are acord codeshare și cu TAROM. Dacă ținem cont de faptul că Alitalia s-a retras oficial din România, aceste acorduri sunt menite să acopere cererea din/spre România!



Blue-Air-Alitalia-codeshare.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.93 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Blue-Air-Alitalia-codeshare.jpg



Lamezia-Terme-Blue-Air-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.71 kb
 Vizualizat:  de 427 ori

Lamezia-Terme-Blue-Air-2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Dec 2017 18:52:36    Titlul subiectului: 193024

Aeronavele wide-body pot opera în siguranță pe Aeroportul Henri Coandă.
Aeronavele wide-body pot ateriza la București!

https://airlinestravel.ro/aeronavele-wide-body-pot-opera-siguranta-pe-aeroportul-henri-coanda.html

Citat:
Aeronavele wide-body pot opera în siguranță pe Aeroportul Henri Coandă
Compania Națională Aeroporturi București a primit miercuri, 20 decembrie 2017, confirmarea că respectă standardele europene de siguranță în domeniul aviației, fiind autorizată să opereze Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene.

Aeroportul Henri Coandă respectă Regulamentul Comisiei Europene nr. 139/2014 privind stabilirea cerințelor tehnice și procedurilor administrative referitoare la aerodromuri și Regulamentul Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 216/2008 privind normele comune în domeniul aviației civile.
Aeronavele wide-body pot ateriza la București

Termenul impus de Comisia Europeană pentru conformarea tuturor aeroporturilor din statele UE este 31 decembrie 2017, dată la care intră în vigoare noile criterii europene.

Aeroportul Henri Coandă a respectat și până în prezent standardele europene de siguranță aeronautică, iar, începând cu 20 decembrie, principala poartă aeriană a României îndeplinește inclusiv criteriile impuse de noul regulament al Comisiei Europene.

Scopul Regulamentului Comisiei Europene 139/2014 este implementarea și menținerea celor mai stricte standarde de siguranță a aviației civile la nivelul aeroporturilor europene, prin actualizarea tehnicilor și procedurilor care definesc siguranța operării aeronavelor pe aerodromurile UE.

Certificarea acordată CNAB autorizează Aeroportul Intenațional Henri Coandă București să opereze în siguranță, fără restricții, inclusiv aeronave de tip wide-body (long-courrier), care pot realiza zboruri transatlantice.

În acest an, Compania Națională Aeroporturi București a realizat unul dintre proiectele de importanță majoră pentru reabilitarea infrastructurii aeroportuare.

Astfel, în 2017, CNAB a început și a încheiat lucrările de întreținere și reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București și la căile de rulare a aeronavelor.

Lucrările au totalizat o suprafață de 67.228 mp, din care 39.483 mp la pista nr. 1 și alți 27.745 mp la platforme și la căile de rulare a avioanelor.



Boeing-747-400-EL-AL-Bucuresti-6-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.09 kb
 Vizualizat:  de 328 ori

Boeing-747-400-EL-AL-Bucuresti-6-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Dec 2017 18:56:24    Titlul subiectului: 193025

Frankfurt – Kuusamo cu Lufthansa / Moș Crăciun și-a început călătoria cu Lufthansa

https://airlinestravel.ro/frankfurt-kuusamo-cu-lufthansa.html

Citat:
Frankfurt – Kuusamo cu Lufthansa / Moș Crăciun și-a început călătoria cu Lufthansa
Pe 23 decembrie 2017, cu o zi înainte de Ajunul Crăciunului, Moș Crăciun și-a început călătoria pe zborul inaugural Kuusamo (Finlanda) - Frankfurt (Germania) by Lufthansa.

Începând cu 23 decembrie 2017, Lufthansa va opera un zbor săptămânale pe ruta Kuusamo (Finlanda) – Frankfurt (Germania) by Lufthansa. Aceasta este a 3-a destinație din regiunea Laponia, Finlanda spre care operează transportatorul aerian german.

Odată cu zborul inaugural, Moș Crăciun și-a început călătoria în jurul lumii. Din hub-ul central din Frankfurt, Moș Crăciun poate călători foarte repede spre destinații din 106 țări, putând astfel să livreze cadourile în timp util. Vă reamintim că Lufthansa Systems a optimizat traseul Moșului.

Orar Frankfurt (FRA) – Kuusamo (KAO)

LH872: Frankfurt (FRA) 10:05 – 14:10 Kuusamo (KAO)
LH873: Kuusamo (KAO) 15:15 – 17:30 Frankfurt (FRA)


Zborul este operat în fiecare sămbătă, iar distanța de 2134 de kilometri va fi operată cu aeronave de tipul Airbus A320.

De la Moș Crăciun, Lufthansa a primit 5 stele SkyTrax, prima și singura companie aeriană din Europa care a intrat în grupul elitist al aviației comerciale.

Înainte de îmbarcare, echipajul Lufthansa și Moș Crăciun s-au fotografiat la scara aeronavei Airbus A320.

Kuusamo este un orășel situat în nord-estul Finlandei, în apropierea stațiunii de ski Ruka. Noua destinație este perfectă pentru turiștii care doresc să se bucure de tot felul de activități de iarnă.

În plus, regiunea este populară printre turiștii care doresc să vadă luminile nordului, precum și pentru a se bucura de un peisaj feeric de iarnă.

Lufthansa zboară deja spre alte două destinații din regiunea Laponia: Ivalo și Kittilä.



mos-craciun-lufthansa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.1 kb
 Vizualizat:  de 326 ori

mos-craciun-lufthansa.jpg



frankfurt-kuusamo-lufthansa-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.73 kb
 Vizualizat:  de 326 ori

frankfurt-kuusamo-lufthansa-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Dec 2017 19:00:51    Titlul subiectului: 193026

Primul Sukhoi Superjet 100 cu winglets a zburat pe 21 decembrie 2017.

Potrivit Wikipedia, Wingleturile (aripioare) sunt structuri plasate la extremitățile aripilor avioanelor, care au rolul de a spori calitățile aerodinamice ale acestora și de a reduce consumul de combustibil la avioanele de pasageri. Formele si unghiurile acestor extremitati joaca un rol important în aerodinamica aripilor, având functia de a diminua valoarea rezistentei induse, datorata desprinderii fileurilor de aer sub forma unor vârtejuri la capetele aripilor.

https://airlinestravel.ro/primul-sukhoi-superjet-100-cu-winglets-a-zburat-pe-21-decembrie-2017.html

Citat:
Primul Sukhoi Superjet 100 cu winglets a zburat pe 21 decembrie 2017
Pe data de 21 decembrie 2017, primul Sukhoi Superjet 100 echipat cu winglets a efectuat primul zbor. Winglets (Wingleturile) sunt structuri plasate la extremitățile aripilor avioanelor. Au rolul de a spori calitățile aerodinamice ale acestora și de a reduce consumul de combustibil la avioanele de pasageri.

Zborul aeronavei Sukhoi Superjet 100, care a primit wingleturile la Zhukovsky, a durat 2 ore și 42 de minute. Conform planului de zbor test, echipajul SCAC a testat stabilitatea aeronavei și a evaluarea capacității de administrare a aeronavelor în diferite configurații ale flapsurilor.
Sukhoi Superjet 100 cu winglets

De asemenea, au fost efectuate diferite manevre operaționale pentru a determina nivelul consumului de carburant în diferite etape de zbor. Aeronava s-a ridicat până la 11000 de metri.

Wingleturile instalate pe Sukhoi Superjet 100 sunt rezultatul unor activități de cercetare, inginerie și experimente realizate de compania Sukhoi în parteneriat cu Central Aerohydrodynamic Institute (TsAGI).

Geometria vârfurilor a fost determinată prin implementarea metodelor inovatoare de optimizare 3D bazate pe calculul numeric numit Computational Fluid Dynamics (CFD) – know-how-ul TsAGI utilizat în industria aeronautică rusă, în special pentru programul Sukhoi Superjet 100.

Rezultatele cercetărilor și experimentelor au demonstrat că aceste wingleturi contribuie la îmbunătățirea performanțelor de decolare și aterizare, dar și la reducerea consumului de combustibil cu cel puțin 3%. Oficialii Sukhoi estimează reduceri ale costurilor operaționale cu până la 70 000 de dolari/an pentru fiecare Superjet 100.

Sukhoi Superjet 100 va fi certificat cu wingleturile, aceste terminații ale aripilor putând fi montate pe avioanele noi, dar și pe cele deja aflate în serviciul operațional. Vor fi oferite ca o opțiune pentru clienți.

VASO (producătorul de aeronave din Voronezh) este producătorul wingleturilor, iar materialele folosite sunt certificate atât în ​​Rusia, cât și în străinătate.



Sukhoi-Superjet-100-winglets-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.22 kb
 Vizualizat:  de 324 ori

Sukhoi-Superjet-100-winglets-2.jpg



Sukhoi-Superjet-100-winglets-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.56 kb
 Vizualizat:  de 324 ori

Sukhoi-Superjet-100-winglets-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Dec 2017 19:14:18    Titlul subiectului: 193027

Bază easyJet la Berlin Tegel și zboruri interne și internaționale

https://airlinestravel.ro/baza-easyjet-la-berlin-tegel-si-zboruri-interne-si-internationale.html


Citat:
Bază easyJet la Berlin Tegel și zboruri interne și internaționale
După falimentul Airberlin, activele companiei au fost împărțite între Lufthansa, easyJet și alte transportatori. EasyJet a primit aprobare de a prelua 25 de aeronave, 1000 de angajați, plus sloturi operaționale și alte bunuri.

Bază easyJet la Berlin Tegel, din 5 ianuarie 2018. Astfel, pentru perioada 5 ianuarie – 24 martie 2018, easyJet a pus la vânzare peste 1 milion de bilete de avion pe zboruri interne și internaționale, care vor fi operate de la baza Berlin Tegel.
Bază easyJet la Berlin Tegel

Conform programului anunțat, easyJet va opera 4 rute interne, care vor lega Berlin Tegel de Düsseldorf, Frankfurt, München și Stuttgart.

Totodată, vor fi lansate 15 rute internaționale spre Budapesta, Catania, Budapesta, Copenhaga, Fuerteventura, Helsinki, Madrid, Milano Malpensa, Palma de Mallorca, Pahos, Paris Charles de Gaulle, Roma Fiumicino, Stockholm, Tel Aviv, Viena și Zurich.
Zboruri interne și internaționale

Pe ruta Berlin Tegel – Zurich și Berlin Tegel – Viena, easyJet va opera până la 68 de zboruri săptămânale. Spre Stockholm, Paris, Copenhaga și Palma de Mallorca, vor fi operate până la 28 de zboruri săptămânale. Tarifele pornesc de la 42 EURO.

Astfel, easyJet își consolidează activitatea din/spre Berlin. Transportatorul low-cost britanic deserveste peste 50 de rute de la baza Berlin Schoenefeld, care a fost deschisă în 2004.



baza-easyjet-berlin-tegel-750x430.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.32 kb
 Vizualizat:  de 317 ori

baza-easyjet-berlin-tegel-750x430.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Dec 2017 20:09:44    Titlul subiectului: 193030

5 informații mai puțin știute despre avioane

-Avioanele pot da singure cu spatele
-Ștergătoarele sunt folosite pentru…vizibilitate!
-Geamurile de la cockpit se pot deschide
-Unele avioane nu au locurile B și E
-Rândul 13 nu există din cauza superstiției

https://airlinestravel.ro/5-informatii-mai-putin-stiute-despre-avioane.html

Citat:
5 informații mai puțin știute despre avioane
Lumea aviației este plină de mistere, atât pentru pasionații adevărați, cât și pentru amatori. Câți dintre voi știu dacă un avion poate da singur cu spatele, dacă geamurile de la cockpit se deschid sau care este motivul adevărat pentru care există ștergătoare pe geamuri? Din fericire, există răspunsuri simple!

Oana Cristiana Groza a căutat răspunsuri la unele întrebări din lumea aviației, în special cu privire la avioane. Ați văzut că multe avioane au ștergătoare, dar pentru ce? Dar oare avioanele pot da singure cu spatele? Dar cu superstițiile cum stăm? Răspunsurile sunt mai jos Smile.
Informații mai puțin știute despre avioane

Da, avioanele pot da singure cu spatele

Majoritatea aeronavelor au această capacitate, folosind, de exemplu, instrumente care redirecționează forța emisă de motoare pentru a se deplasa în spate.

Totuși, este o manevră care presupune folosirea unei cantități foarte mari de combustibil și care produce un zgomot foarte puternic, ceea ce nu este în regulă pentru companiile care aleg să fie prietenoase cu mediul.

În plus, motoarele sunt uzate mai repede, există riscul să fie admise tot felul de lucruri înspre motoare și nici pentru personalul de la sol nu este o tactică prea plăcută.

Astfel a apărut procedura de pushback, avioanele fiind împinse cu tractoare speciale / tuguri. Avioanele sunt împinse în zonele de siguranță unde pot fi pornite motoarele.

Totuși, avioanele Boeing C-17 Globemaster III folosesc forța motoarelor (powerback) pentru a da cu spatele

Ștergătoarele sunt folosite pentru…vizibilitate!

Majoritatea avioanelor moderne, care sunt produse în prezent, au pe suprafața geamurilor o peliculă cu rol de a respinge apa. Alături de aceasta, forța aerului care acționează asupra ferestrelor ajută la curățarea acestora, dar este nevoie și de ștergătoare care să înlăture apa sau zăpada de pe geamurile cockpit-ului.

Acestea sunt utile mai mult la sol. Piloții trebuie să aibă o vizibilitate foarte bună, așa că niciun efort nu este prea mare!

Pe un Boeing 737 există ștergătoare care funcționează la 3 intervale: de la 6/7 mișcări pe minut și până la 160 sau 250 de mișcări pe minut. Dacă acestea nu merg, iar vremea este extrem de nefavorabilă, aeronava poate chiar să nu primească permisiunea de a decola.

Geamurile de la cockpit se pot deschide

Da, se pot deschide, însă nu toate. La un Boeing 737, doar două din cele șase ferestre se pot deschide, prin glisare. Motivul pentru această dotare este, pe lângă nevoia ocazională de aer proaspăt Smile, ca piloții să poată părăsi aeronava în cazul în care ușa de acces nu mai poate fi folosită.

De asemenea, este utilă și în comunicarea pentru personalul de la sol. Nu trebuie să vă îngrijorați, ferestrele sunt foarte bine închise și nu vor fi deschise în timpul zborului!

Unele avioane nu au locurile B și E

În avioanele mai mici, de tipul Fokker 70 sau Embraer 190, precum și în anumite clase Business, s-ar putea să găsiți doar locurile A,C, D și F. De ce? Având în vedere că există doar două rânduri, cu câte 2 locuri fiecare, s-a considerat că este mai ușor ca acestea să fie numite astfel, căci majoritatea călătorilor sunt obișnuiți ca A și F să fie locurile de la geam, iar C și D să fie cele de la culoar. Simplu, nu?

Rândul 13 nu există din cauza superstiției

Multe companii aeriene aleg să evite rândul 13. S-a observat o asociere negativă cu acest număr și chiar nu vrem să atragem ghinionul la bord, nu? În mod surprinzător totuși, pisicile negre au voie în cabină!Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 31 Dec 2017 15:23:44    Titlul subiectului: 193035

Aeroportul Internațional Sibiu a depășit pragul de 500 000 de pasageri.

https://airlinestravel.ro/aeroportul-international-sibiu-depasit-pragul-de-500-000-de-pasageri.html

Citat:
Aeroportul Internațional Sibiu a depășit pragul de 500 000 de pasageri
Pe 21 decembrie, pentru prima dată de la deschidere, Aeroportul Internațional Sibiu a înregistrat pasagerul cu numărul 500 000. 2017 este un an istoric pentru aeroportul sibian prin depășirea acestui prag, dar și prin numărul tot mai mare de rute.

Anul 2017 a reprezentat un an important pentru Aeroportul Internațional Sibiu, dar și pentru comunitatea sibiană și regională. Pe 21 Decembrie 2017, pentru prima dată de la deschiderea aeroportului pentru traficului aerian de pasageri, a fost înregistrat pasagerul cu numărul 500.000.

Pragul de 500 000 de pasageri

Pasagerul 500 000 a fost Andreea T., care a sosit de la Memmingen, la ora locală 16:55, cu o
cursă operată de compania aeriană Wizz Air.

Pasagera a fost întâmpinată și premiată de către reprezentanți ai Consiliului Județean Sibiu și ai aeroportului. A primit o geantă de voiaj oferită de partenerul aeroportului SC Art & Craft Design SRL, materiale promoționale, un abonament de parcare cu valabilitate de un an și o plachetă aniversară. Andreea a fost plăcut surprinsă de întâmpinarea de care a avut parte la sosirea acasă.
Aeroportul Internațional Sibiu

Totodată, în luna decembrie a acestui an, au fost anunțate cinci noi rute: Bruxelles Charleroi – Belgia, Copenhaga – Danemarca, Basel – Elveția, Paris Beauvais – Franța și Frankfurt Hahn – Germania.

Zborurile directe vor începe să fie operate din iunie 2018. Astfel, rețeaua de rute oferită de aeroportul sibian se va extinde la 14 destinații din 9 țări. Noile rute vor fi operate de Wizz Air, care va aloca a doua aeronavă bazei de la Sibiu.

În prezent, pe aeroportul din Sibiu sunt operate zboruri directe spre nouă destinații: Milano, Madrid, Londra, Dortmund, Memmingen, Nürnberg, Stuttgart, München și Viena.

Ne așteptăm ca pragul de 500 000 de pasageri să fie depășit și în 2018, mai ales că vor fi operate noi rute directe. Plus frecvențele crescute pe alte destinații deja existente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 662
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 02 Ian 2018 04:27:37    Titlul subiectului: 193071

Rocar a scris:
5 informații mai puțin știute despre avioane

-Avioanele pot da singure cu spatele
-Ștergătoarele sunt folosite pentru…vizibilitate!
-Geamurile de la cockpit se pot deschide
-Unele avioane nu au locurile B și E
-Rândul 13 nu există din cauza superstiției



Cateva corectii.

1- Avioanele nu pot da cu spatele. Nu au suficienta putere cu cateva mici exceptii. C-17 poate dar are motoare mai mare decat absolut necesar si cu thrust reverse poate. Un C-5 Galaxy (tot cargo militar dar mult mai mare) nu poate. Ar mai fi cate un exemplu pe aici pe colo, gen C-130J care am auzit ca ar putea dar atat.

2-Stergatoarele sunt folosite la sol, si nu in zbor. Motoarele nu au puterea necesara sa mergea contra aerului, si nici nu e nevoie. Ca la masina mica daca mergi suficient de repede apa curge de pe parbriz in sus.

3-Da, geamurile se deschid dar numai cele laterale, si deasupra lor sunt sfori pe unde pilotii si echipajul din cabina pot iesi in urgenta. E un loc care trebuie inspectat pentru ca moliile mananca sfoara (la cele vechi unde sfoara nu e din material artificial ignifug)

Nu stiu la care companii e chestia asta, dar stiu sigur ca unele au B si poate E dar nu tin minte. Dar B sigur. Cred ca francezii nu au randul 13 si e numit 12bis...parca. La firmele SUA gen Delta au randul 13. Dar aici avem si etajul 13 si nu 12bis (iarasi franta). Tare ciudat Shocked

Apropos de winglet, in general ele reduc consumul pentru ca "tin" aerul sa mearga direct in spate si nu spre exterior generand un vortex. Dar ele reduc manevrabilitatea. In general turbulenta si lipsa de aerodynamica a aripilor rezulta in manevrabilitare (de aceea exist vortex generators pe aripi si empenaj).

Exceptia la manevrabilitate este C-17 care are wingleturi si este foarte manevrabil, insa e mai mult din designul aripii. Fara ele ar fi si mai maenvrabil dar ar costa prea mult in consum si thrust. (In fine, nu am lucrat pe ele dar mi-erau "vecini" pe tarmac asa ca tot vorbeam cu aia de pe Globemaster)


Sa adaug si eu ceva putin cunoscut despre avioane. Aripa este prinsa de 2 suruburi. Atat. Restul sunt prinderile ale table fuselajului pentru aerodinamica (fairings) care nu au nici un rol structural. Numai doua tin aripa de restul fuselajului (tubul). Si sunt relativ mici, sub 5cm. Chiar si un 747 e la fel. Si mai rau, saiba poate fi mancata de rugina si LIPSA in proportie de 1/4 si e considerar ok pentru zbor. Sa vezi ce priviri imi dadeau oamenii cu care zburam. Evil or Very Mad

Morala, sa nu zbori langa un mecanic de avion (fost in cazul me lol)

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Ian/2018
Mesaje: 611
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 03 Ian 2018 17:50:37    Titlul subiectului: 193081

Traficul de pasageri de pe Aeroportul International Oradea este intr-o continua crestere.
Bihon :
Aeroportul Internațional Oradea, bilanț de succes după anul 2017. Numărul pasagerilor a crescut cu 289%
Reprezentanții Aeroportului Oradea au încheiat cu brio anul 2017. Imediat după intrarea în noul an, aceștia au prezentat bilanțul realizărilor, confirmând creșterea semnificativă a numărului de pasageri.

Anul 2017 - cel mai sigur pentru transportul aerian

Astfel, în anul 2017, Aeroportul Oradea a adăugat o serie de curse regulate spre destinații noi (București- Iași, Barcelona (Girona), Milano (Bergamo), Londra (Stansted), Memmingen, Dusseldorf (Weeze) și de curse charter (sezoniere) Constanța și Antalya.

Pe langă noile destinații bifate, Aeroportul a înregistrat în anul 2017 un trafic aerian de 162.902 pasageri față de 41.867 pasageri înregistrați în anul 2016 (creștere de 289,09%), iar numărul mișcărilor de aeronave în anul 2017 a fost de 2.857 față de 1.823 în anul 2016 (creștere de 56,72%).
Au început anul cu „dreptul”

Traficul aerian este într-o continuă creștere la Aeroportul Internațional Oradea chiar și în anul 2018. Asta au transmis reprezentanții instituției, care au declarat că în data de 2 ianuarie 2018 au înregistrat un nou record de 1.411 de pasageri.

„Administrația aeroportului se concentrează în această perioadă pe proiectele de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, îndeosebi pentru executarea lucrărilor aferente proiectului <Construire>, astfel încât în anul 2018 să se creeze condiții sporite de confort pentru pasageri.

De asemenea, pentru anul 2018, în sezonul estival avem în vedere zborurile charter (sezoniere) operate de către compania aeriană Blue Air către Antalya în zilele de sâmbătă, Constanța cu o frecvență de două ori pe săptămână, în zilele de luni și joi, Creta în zilele de miercuri și zboruri operate de compania aeriană Atlas Global către Antalya, în zilele de vineri.

Creșterea continuă a numărului de pasageri dovedește încă o dată faptul că aeroportul din Oradea reprezintă una dintre principalele porți de intrare în zona de Vest a României, atât pentru turiști, cât și pentru oamenii de afaceri”, a explicat Ghitea Florina, coordonator marketing la Aeroportul Oradea.

Pe această cale, reprezentanții au ales să mulțumescă călătorilor, dar și companiilor aeriene care au ales să opereze pe aeroportul orădean.
Salon de staționare

De la sfârșitul anului 2017, pentru a oferi condiții mai bune călătorilor, conducerea Aeroportului pune la dispoziția acestora un salon pentru pasageri construit din 8 containere, cu o capacitate de 100 de locuri și dotat cu zece ventil convectoare, aparate de aer condiționat și două grupuri sanitare.

Totodată, două automate pentru cafea/ceai, respectiv băuturi/snack au fost montate în interior, iar pasagerii le pot accesa fie cu cash, card sau printr-o aplicație direct de pe telefonul mobil.

Monitorizat cu un sistem de supraveghere cu camere video, salonul de staționare va fi funcțional până la finalizarea lucrărilor la noul terminal, adică până în luna octombrie 2018.

_________________
Plecat din tara pentru moment
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community