Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre stimularea utilizarii bicicletelor in Romania...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2017 08:49:22    Titlul subiectului: 191570

De la mijlocul lunii august, s-a realizat o pasarela temporara, pentru traversarea lacului Herastrau (Bucuresti), aceasta fiind amplasata la nivelul ape, sub pasajul feroviar (foto 1). Pasarela este mai degraba una pietonala decat pentru biciclisti, asa cum se vede din poze, unul dintre capetele pasarelei este cam abrupt pentru a merge cu bicla (foto 2-3). Nu recomand incepatorilor sa traverseze pasarela cu bicla.
Partea buna a pasarelei este faptul ca lumea nu mai merge pe podul feroviar pentru a traversa lacul.



Bicla Herastrau, 31 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.71 kb
 Vizualizat:  de 1212 ori

Bicla Herastrau, 31 august 001.jpg



Bicla Herastrau, 31 august 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.8 kb
 Vizualizat:  de 1212 ori

Bicla Herastrau, 31 august 002.jpg



Bicla Herastrau, 31 august 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.19 kb
 Vizualizat:  de 1212 ori

Bicla Herastrau, 31 august 003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2017 16:16:04    Titlul subiectului: 192103

Frumos la Herastrau.

Acum sa vedem si pista de pe Bd. Tomis de care va spuneam, din Constanta.

Incep cu o poza in care se vede pe marcajul discontinuu luminatorul de tip LED, care lumineaza pe timp de noapte pista. Este de culoare alba.

Tin sa precizez ca astazi, trecand pe pista respectiva, am observat ca instalatia LED nu mai exista Rolling Eyes .



Pista - Copy - lumini LED.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.67 kb
 Vizualizat:  de 1118 ori

Pista - Copy - lumini LED.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 21 Oct 2017 22:37:59    Titlul subiectului: 192108

Sa vedem si cum arata in prezent pista, data in functiune prin mai-iunie 2016, inaintea alegerilor locale... (minunile se petrec din 4 in 4 ani pe la noi Smile )

Instalatia LED a disparut, semafoarele puse special pentru biciclisti nu mai merg, marcajele de pe asfalt trebuiesc refacute (parca le-au dat cu var obisnuit... ca ma indoiesc ca dupa 17 luni niste marcaje veritabile ar parea asa de sterse, in conditiile in care cele de pe sosea rezista mult mai bine si sunt mult mai "frecate" de masini decat sunt astea de catre biciclete...). De asemenea, stalpisorii galbeni din plastic incep sa cam dispara din diverse motive. Doar eu am vazut odata un copil lovind cu piciorul intr-unul.

Basca mai apare si cate unul care nu intelege ca pista pentru biciclisti nu este tot una cu locul de parcare. Cu toate ca la fiecare straduta care intersecteaza Bd-ul Tomis (implicit si pista) exista clar indicatoare de interzicere a accesului autovehiculelor pe pista...


In concluzie, in mai putin de un an si jumatate, iacata cat s-a degradat biata pista de un km si jumatate, singura veritabila din Constanta. Ma astept sa o reconditioneze abia prin 2020, inainte de urmatoarele alegeri... Protestele biciclistilor parca sunt in zadar. Chiar nu se poate civiliza si tara asta?



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.48 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.86 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.33 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.22 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.74 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.6 kb
 Vizualizat:  de 1079 ori

6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 21 Oct 2017 22:41:30    Titlul subiectului: 192109

Din cand in cand mai dai de cate o portiune care arata mai bine, dar nu mai sunt multe astfel de portiuni (vezi poza 7).

In schimb, indicatoarele sunt singurele care mai par noi.



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.41 kb
 Vizualizat:  de 1078 ori

10.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.19 kb
 Vizualizat:  de 1078 ori

7.jpg



8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.29 kb
 Vizualizat:  de 1078 ori

8.jpg



11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.26 kb
 Vizualizat:  de 1078 ori

11.jpg



12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.16 kb
 Vizualizat:  de 1078 ori

12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2017 23:06:59    Titlul subiectului: 192199

In Bucuresti, la intersectia Piata Presei Libere. Este o bucatica de pista noua, in zona noului pasaj rutier. Avem si semafor pentru biciclisti, dar in acelasi timp, semn de interzis pentru biciclisti (foto 1-2). Care este realitatea ?


Bucuresti, 26 octombrie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.45 kb
 Vizualizat:  de 1003 ori

Bucuresti, 26 octombrie 009.jpg



Bucuresti, 26 octombrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.7 kb
 Vizualizat:  de 1003 ori

Bucuresti, 26 octombrie 010.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 1802
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Oct 2017 08:14:35    Titlul subiectului: 192205

Realitatea este că semnul se referă la cu totul altceva. Pista de biciclete conform codului rutier nu este drum public. Semnul se referă că bicicletele nu au voie pe șosea. Că a fost pus aiurea, pe stâlpul respectiv este cu totul altceva...


10-27-2017 8-11-54 AM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.41 kb
 Vizualizat:  de 995 ori

10-27-2017 8-11-54 AM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 28 Oct 2017 00:00:15    Titlul subiectului: 192212

Rocar a scris:
Sa vedem si cum arata in prezent pista, data in functiune prin mai-iunie 2016, inaintea alegerilor locale... (minunile se petrec din 4 in 4 ani pe la noi Smile )


Astăzi, semafoarele au funcționat. Dar nu știu pentru cat timp vor mai merge. Sper ca vor investi în întreținerea pistei, dar și în extinderea ei. În fiecare am se organizează proteste oficiale cu ocazia cărora se merge în pluton compact cu bicicletele pe anumite bulevarde constănțene, cu oprire de jumătate de ora la primărie și semnări intense de petiții. Poate ca ne vor auzi și pe noi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2017 03:19:01    Titlul subiectului: 192245

Vesti bune pentru biciclisti: "Bicicliștii care încalcă regulile de circulație ar putea plăti amenzi mai mici. Proiectul, adoptat de comisia juridică a Senatului."

https://vocea.biz/actual/2017/oct/30/biciclistii-care-incalca-regulile-de-circulatie-ar-putea-plati-amenzi-mai-mici-proiectul-adoptat-de-comisia-juridica-a-senatului/

Citat:
Proiectul USR prin care se micșorează amenzile pentru bicicliști a primit luni raport de admitere din partea comisiei juridice a Senatului.

Inițiativa, depusă în luna martie de mai mulți parlamentari USR, vizează modificarea Codului rutier în sensul reducerii amenzilor pentru bicicliști de la 870 – 1.160 lei, cât sunt în prezent, la 290 – 435 lei. Iniatorii argumentează, pe de o parte, că din cauza sumelor prea mari, polițiștii nu îi sancționează pe bicicliștii care încalcă regulile de circulație, iar pe de altă parte nivelul mare al amenzilor îi descurajează pe mulți să utilizeze bicicleta ca mijloc de transport alternativ, titrează News.ro.

Parlamentarii USR propun practic sancționarea bicicliștilor cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni din Codul rutier, adică 2 sau 3 puncte de amendă (290 sau 435 lei).

În prezent, nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, adică de la 6 la 8 puncte de amendă (între 870 și 1.160 lei).

Mai exact, propunerea legislativă depusă de USR la Parlament prevede abrogarea punctului 8 de la alin. (1), articolul 101 din OUG 195/2002 (Codul rutier) – ”nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor”. Articolul 101 al Codului rutier stabilește nivelul amenzilor din clasa a III-a de sancțiuni (de la 6 la 8 puncte de amendă).

Totodată, inițiatorii propunerii legislative cer ca ”nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor” să fie inclusă la articolul 99, alin. (1) din Codul rutier. Respectivul articol stabilește nivelul amenzilor din clasa I de sancțiuni (2 sau 3 puncte de amendă).

Parlamentarii USR își motivează inițiativa prin faptul că bicicletele ar trebui incluși în aceeași clasă de sancțiuni precum mopedele, vehiculele cu tracțiune animală sau conducătorii de coloane militare, cortegii, grupuri organizate și animale. ”Pericolul social al nerespectării prevederilor legale este rezonabil apropiat pentru toate grupele mai sus menționate. În pofida abordării unitare a acestor categorii, tratamentul lor din punct de vedere al sancțiunilor aplicate este diferențiat (…) nivelul amenzilor (pentru bicicliști – n.red.) fiind de trei ori mai mare”, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

”O asemenea reglementare face de multe ori ca încălcări ale legii de către bicicliști să nu fie sancționate, polițiștii fiind descurajați de nivelul exagerat al sancțiunilor să amendeze bicicliștii așa cum ar face, de exemplu, cu pietonii (…) Prin urmare, un nivel mai mic al amenzilor ar face ca și bicicliștii care încalcă regulile de circulație să fie sancționați, ducând astfel pe termen lung la însușirea și respectarea prevederilor din Codul rutier”, mai scriu parlamentarii USR în expunerea de motive.

Un alt argument al inițiatorilor este că ”actualul nivel al sancțiunilor mai are ca efect descurajarea utilizării bicicletei de către cei pentru care aceasta reprezintă un mijloc de transport alternativ, cu efecte benefice asupra sănătății, a poluării și a traficului, pentru care bicicleta nu este o alegere, ci o necesitate”.

Propunerea legislativă este semnată de către deputații USR Sergiu Cosmin Vlad, Cosette Chichirău, Vlad Duruș și Iulian Bulai și de către colegul lor senator Adrian Wiener.

Senatul este primă cameră sesizată în acest caz, urmând ca forul decizional să fie Camera Deputaților.


Asta nu inseamna ca o sa ne facem de cap pe sosele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2017 13:36:48    Titlul subiectului: 192250

Nu prea sunt de acord. In Bucuresti cel putin, cred ca 90 % din biciclisti nu respecta semafoarele si regulile elementare de trafic, cand merg pe carosabil.
De fapt nici nu prea am vazut sa se faca controale serioase asupra biciclistilor.
Biciclistii trebuie incurajati sa fie responsabili.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 662
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2017 08:55:33    Titlul subiectului: 192426

Nicaieri in lume biciclistii nu respecta semen sau samafoare. Maica-mea a avut un accident destul de grav (ea era ok dar masina sifonata rau) ca un biciclist a trecut pe rosu si a intrat in plin.

Bicicleta infipta in masina, biciclista a zburat peste capota. Dar cand s-a ridicat a luat-i la fuga. Si maica-mea a trebuit sa plateasca pagubele (in jur de 9k dollari pentru un Golf nou la vremea aia).

Pana cand politia nu amendeaza, si biciclistii nu respecta legile rutiere, benzi pentru ei nu inseaman decat spatiu pierdut sau voga curenta, cu benzi libere si autobuze pe baterii...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Noi 2017 11:19:10    Titlul subiectului: 192446

Cel mai probabil, stâlpul mai dinspre șosea nu exista când s'a montat indicatorul "acces interzis bicicletelor", așa că au improvizat în stilul clasic dâmbovițean.
Despre cum merg bicicliștii în lume și unde-i doare de regulile de circulație, vedeți mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=35i60U31qU8
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Noi 2017 13:47:18    Titlul subiectului: 192447

Pe Kiseleff, intre Piata Presei Libere si Arcul de Triumf, politia rutiera a spus ca pistele de bicle nu corespund standardelor, si le-a interzis. Asa s-a intamplat cu majoritatea pistelor, desenate pe trotuare.

https://bpr.politiaromana.ro/ro/sistematizare/piste-pentru-biciclete

Se poate vedea lista pistelor „interzise” din capiala, inca din 2012.

Citat:
6. Parcul Herăstrău – Piața Romană, Șos. Kiseleff - s-a dispus închiderea temporară a pistei pentru biciclete la 26.06.2012. În prezent sunt instalate indicatoarele rutiere ‘Accesul interzis bicicletelor’;


Indicatorul pozat de mine, era destinat biclelor de pe troutar.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 19:02:16    Titlul subiectului: 192560

Intre timp, de pe pista din Constanta au disparut aproape toti stalpisorii galbeni de care vorbeam, cei ramasi ii cam numeri pe degete.

Insa semafoarele functioneaza bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 662
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2017 21:41:00    Titlul subiectului: 192631

Se respecta semafoarele la biciclete?

Intreb pentru ca in state biciclistii circula absolut ca dementii. Sunt multe cazuri in care merg cu viteze uriase (in panta evident). Unul recent in care in San Francisco un biciclist mergea cu 45mph si a lovit o batrana care trecea zebra (regulamentar) si a omorat-o. Am mai mentionat in alt topic (cred) cum o biciclista a intrat in masina lui maica-mea apoi a plecat.

Daca in tara politia nu prea amendeaza soferi, m-ar mira daca fac ceva cu biciclistii.

Pana cand nu se va crea o legislatie in care ori se inmatriculeaza bicicletele pe drum public unde e nevoie de carnet (sau buletin asupra persoanei) nu se va face nimic pentru fluidizarea circulatiei. Problema e cu copii care merg pe bicicleta pe trotoar (care e ok). Bine ca sunt pustani gen 13 ani care fac tampenii care nu stiu cum ar trebuie rezolvat.

Aici nu am vazut biciclisti folosind benzile dedicate (o data daca as fi vazut as fi zis, dar nema!). Insa merge printre masini, trec pe rosu, in contrasens. Si politia are probleme urmarind o bicicleta care taie pe unde poate.

Lasa ca mai ai cei cu camera video care posteaza pe youtube, care sunt plini de ei, si fac lucruri dinadins. Problema e acum si politica. Pana acum cativa ani aveau sloganul "Share the road". S-au cheltuit o gramada de bani pentru aceste semne, iar acum le dau jos ca vor piste dedicate.

Rezultatul pistelor este:

-ridicarea cheltuierilor din bugete locale, prin amenajarea initiala apoi mentinerea lor
-eliminarea unei benzi de circulatie, si crearii de blocaje mai mari
-instigarea intre sofer si biciclisti cand biciclistii nu folosesc pistele (chiar daca vor sa faca o curba etc)
-confuzie (mai ales noapte) cu semafoare auto, semafoare tramvai si semafoare bicicleta.

Mai zic o chestie (care poate exlipca ura pe care o am pentru ei lol). In zona mea pe bicicleta numai cei super bogati merg, cu biciclete de 50k de dollari, cu costume mulate de zici ca sunt la turul Frantei. Merg in haita, pe cele mai inguste strazi (cele fara banda de dreapta de urgenta). Si cand incerci sa-i depasesti nu te lasa (decat daca merg cu masina de "piese" care e mai rablagita, dar e mare si fara tobe asa ca se sperie lol)

Cand vad un amarat care merge pe bicicleta in haine de lucru, nu am ura, ca poate omu nu are masina si asta e. Dar astia care o fac de fun, si incurca ciculatia ca n-au nicmi mai bun de facut (mai ales cand exista parcuri cu piste dedicate numai bicicletelor, nici macar pietenilor, chiar nu ineleg).

End of rant Very Happy

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2017 00:49:07    Titlul subiectului: 192641

La pista din Constanta, pe care eu o tot descriu, semafoarele se sincronizează cu cele ale mașinilor, deci nu ar trebui sa fie probleme dacă biciclistii le-ar respecta. Precizez ca strada este cu sens unic, pista având doua sensuri. Acum, nu ma plâng ca se pot confunda semafoarele noastre cu cele pentru mașini, deoarece sunt clar făcute pentru bicicliști. Problema e atunci când nu merg. Ma ghidez automat după pietoni și mașini, stiind ca circulam simultan...

Personal respect semafoarele și indicatoarele, în primul rand pentru propria siguranta, dar și pentru a respecta legea. Niciodată nu mi-am făcut de lucru în mod aiurea cu autoritățile. Nu are rost. Sunt zone pe care poți prinde viteza, și zone pe care este logica sa circuli mai încet. Aici tine mult de atenția ta ca biciclist, la drum, dar și la întreținerea bicicletei....

Teribiliști mai sunt dar nu precum motociclistii... Cel puțin aici, pe litoral... Jalnic sunet scot la 2 noaptea... In general, tinerilor le este cam lene sa folosească bicicletele, ca este vorba de un anumit efort... Ai noștri prefera sa fie "barosani", sa meargă la sala sa pedaleze contra cost pe o bicicleta fitness, decât sa pedaleze prin aer liber... Smile Plus ca, dacă nu mergi cu masina, microbuzul sau autobuzul, și preferi variante precum: bicicleta, mersul pe jos, rolele, trotineta, ești fie sărac, fie obsedat de sport și de mușchi, adică maniac, deplasat și nepotrivit stilului cocalaresc, destul de specific tinerilor și mai nou și copiilor romani. Si aici ma refer la ceea ce am văzut în jur, prin Constanta... Nu e de mirare ca tot mai putini tineri fac sport și tot mai putini folosesc bicicletele.

Apreciez insa ca se pot închiria în Constanța biciclete galbene, pe parcursul lunilor martie-octombrie, din zona Gravity Parc, aflat pe malul Tabacariei, în apropiere de City Mall. Observ ca în general persoane de peste 30 de ani prefera bicicletele, ba chiar din ce în ce mai multi pensionari. Sper ca și tinerii vor reveni la aceasta "apucatura".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 662
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2017 19:37:51    Titlul subiectului: 192723

Interesant. E clar ca sunt destul de diferite mentalitatile de biciclist in tara si in state. Aici de obicei sunt bogatanii si nu cei saraci. Sau cei cu carnetul suspendat din cauza bauturii.

Ce nu inteleg e boala pe fitness. Eu inainte de problemele medicale ma tineam bine, ridicam greuatati, arte martiale, alergam (cinstit de nevoie pt servici ca nu imi placea deloc lol. Aveam o vorba "Why run? It's why God invented police cars")

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 11:57:49    Titlul subiectului: 192988

In luna decembrie, am fost intr-o vizita scurta in Geneva. Pe langa transportul in comun bine pus la punct, pe care il voi prezenta zilele urmatoare, la un topic separat, exista un sistem bine pus la punct de piste pentru biciclisti.
Atat pe strazile mai inguste, dar si pe bulevardele aglomerate. Desi era luna decembrie, si era destul de frig, chiar si asa existau multi biciclisti.
Am vazut ca in unele zone, pista pentru bicle era, fie pe marginea benzii 1, dupa care mergea pe trotuar.
In Geneva nu era o problema daca pista pentru bicle era pe trotuar. In Romania, politia din Bucuresti a spus ca nu este legal ca pistele pentru bicle sa fie pe trotuar !!!!
De ce in Elvetia se poate si in Bucuresti nu ?



Geneva, 6-7 decembrie 081.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.26 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Geneva, 6-7 decembrie  081.jpg



Geneva, 6-7 decembrie 082.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.17 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Geneva, 6-7 decembrie  082.jpg



Geneva, 6-7 decembrie 084.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.1 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Geneva, 6-7 decembrie  084.jpg



Geneva, 6-7 decembrie 110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Geneva, 6-7 decembrie  110.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2017 12:38:40    Titlul subiectului: 192994

Se observa ca trotuarele pozate sunt foarte largi. Si nu ar fi o problema, dacă pietonii și biciclistii și l-ar împărți ca sa poată circula fiecare. Mai ales dacă s- ar trasa dungi pentru bicicliști. Noi nu mai avem peste tot trotuare atât de largi, pentru ca în multe cazuri s-au spart spre a se largi șoselele. Sau spre a se crea locuri de parcare. Sau au rămas largi și sunt mereu umplute de mașini. Si im condițiile acestea nu poți sa permiți circulația biciclistilor pe trotuare. Mai pui și gradul de educație/civilizație al pietonilor/biciclistilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2018 11:11:22    Titlul subiectului: 193152

Primaria capitalei are in plan sa bage biciclistii pe culoarele unice pentru tramvaie. Cei de la OPTAR au raspuns ca solutia este buna numai pe distante scurte. Pe buna dreptate. Cum sa bagi biciclistii in fata tramvaielor ?

Articolul se gaseste aici.

Citat:
OPTAR: Accesul bicicliștilor pe culoarul unic al tramvaiului nu e o soluție

Accesul bicicliștilor pe culoarul unic al tramvaiului ar reprezenta o solutie pe distanțe scurte, în niciun caz nu poate fi vorba despre un trafic mare de bicicliști și pe distanțe lungi, explică la RFI Marian Ivan de la OPTAR - Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.Primăria Capitalei va delimita de traficul auto liniile de tramvaie 16, 1 și 32, pe modelul liniilor 21 și 41, prin montarea unui gard de oțel, a anunțat ieri primarul general, Gabriela Firea. Este una dintre măsurile pe care le va lua municipalitatea pentru fluidizarea traficului.

Primarul Capitaleia precizat că este analizată și posibilitatea de a permite accesul bicicliștilor pe culoarul unic al tramvaiului.

„Așteptăm modificarea de către Guvern a Codului Rutier pentru ca autobuzele să poată circula pe liniile de tramvaie. Am observat că în mai multe capitale europene se folosește cu succes această modalitate prin care, acolo unde configurația liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă și autobuzul, microbuzele și salvările. Studiem, acum, din punct de vedere al siguranței cetățenilor și posibilitatea intrării bicicliștilor pe culoarul unic dedicat tramvaiului. (...) Am trimis deja documentația către Ministerul Afacerilor Interne și doamna ministru personal mi-a promis că ne sprijină, pentru că este un proiect bun pentru Capitală și ar fluidiza foarte mult circulația”, a spus Firea.

Accesul bicicliștilor pe culoarul unic al tramvaiului ar reprezenta o solutie pe distanțe scurte, în niciun caz nu poate fi vorba despre un trafic mare de bicicliști și pe distanțe lungi, explică la RFI Marian Ivan de la OPTAR - Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (AUDIO).

“Doamna primar trebuie să înțeleagă că atâta timp cât nu va face pasul de a descuraja utilizarea autoturismelor în București, cu atât numărul autovehicolelor va crește. Și exemplul l-a dat chiar dânsa. A spus că numai anul trecut 150.000 de mașini au fost înregistrate în București. Ceea ce înseamnă că politicile pe care le-a dus în acest an a dus la încurajarea cumpărării de autovehicole, iar problema față de anul trecut a crescut. Dacă e să ne luăm după numărul de locuri de parcare realizate o să vedeți că este imposibil să faci locuri de parcare atâta timp cât încurajezi traficul auto”

Probabil, cand s-a dus la shopping in orasele din vestul Europei, primarita Gabriela Firea a vazut ca in centru exista anumite zone unde circula numai tramvaiul si pietonii&biciclistii. Dar asta numai in centru, pe portiuni foarte mici.
Nu se poate implmenta aceasta solutie pe distante lungi.
Exista oare specialisti in domeniu, la primaria capitalei, care sa ii atraga atentia lui Gabriela Firea inainte sa iasa cu declaratii "haioase" in presa ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 396
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 10 Ian 2018 16:17:24    Titlul subiectului: 193157

Și asa unii bicicliști umbla ca bezmeticii prin oraș, ar crea o grămadă de probleme vatmanilor. In plus, cum roata de bicicleta este îngustă, se poate bloca intre șină și partea betonata dintre sine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community