Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa locala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Iul/2018
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 12 Iun 2013 21:19:42    Titlul subiectului: 165109

@zsizsi:

Citat:

Tramvaiele din Craiova își schimbă înfățișarea
Transportul din Craiova va arăta ca în anul 2013 nu ca în 1980. S-a început și proiectul prin care se reabilitează liniile de tramvai, din anul 2015, când se va finaliza proiectul se va circula în condiții foarte bune. Prin aceste investiții vom putea aduce regia la niște costuri pe care să le putem susține. În acest moment facem eforturi uriașe pentru a ne susține. În depoul RAT Craiova se lucrează la o modernizare a unui tramvai cu lucrători exclusivi ai regiei și costurile au ajuns doar la 10.000 de euro pe tramvai. Am reușit să dăm de lucru salariaților instituției, acestora nu li s-a tăiat din salarii chiar dacă nu mai sunt pe același post. Până când se va finaliza reparația liniei de tramvai vrem să modernizăm cel puțin 15 tramvaie. Sunt foarte atent cu banii regiei pentru că urmează o perioadă de vară în care încasările noastre scad”, a spus directorul Regiei Autonome de Transport Craiova, Radu Preda.

http://www.lupamea.ro/articol.php?id=18101&titlu=Tramvaiele-din-Craiova-%C3%AE%C8%99i-schimb%C4%83-%C3%AEnf%C4%83%C8%9Bi%C8%99area
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Iun 2013 06:59:38    Titlul subiectului: 165113

Problema achizitionarii autobuzelor second-hand in 2008 va ajunge la DNA. Articolul se gaseste aici

Citat:
Olguța Vasilescu: Problema achiziției de autobuze second-hand va ajunge la parchet

Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a declarat, miercuri, că problema celor 40 de autobuze second-hand cumpărate în 2008 de Regia Autonomă de Transport cu suma de circa 40.000 de euro bucata va ajunge la parchet, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală a solicitat deja o concluzie de oportunitate vizavi de această achiziție.
"Avem un raport de la ANAF care ne-a sesizat aceste lucruri, respectiv să prezentăm o concluzie de oportunitate vizavi de această achiziție de autobuze în condițiile în care avizul de oportunitate trebuia dat în momentul în care s-a trecut prin Consiliul Local achiziția de autobuze vechi. Practic, noi, actualul consiliu, ar trebui să spunem că vechiul consiliu a greșit, că de fapt nu era oportună achiziția de autobuze vechi, majoritatea fiind casate a doua zi după ce au ajuns în România și știți cu toții în ce condiții au ajuns: fără documentație, cu șoferi reținuți prin Italia, pentru că nu existau documentele în regulă. Autobuzele respective erau casate în Italia", a declarat Lia Olguța Vasilescu.

Potrivit primarului Craiovei, cel mai probabil problema va ajunge și pe masa procurorilor. "Probabil că după ce se va face documentația necesară la RAT, va ajunge din nou în Consiliul Local. Problema va ajunge la Parchet, pentru că nu e ceva pe care să vrem să îl acoperim și nici nu avem de ce să acoperim. Este de fapt o instituție a statului care ne sesizează o neregulă gravă în ceea ce privește administrarea banului public și este foarte clar că noi nu vom avea altceva de făcut decât să punem la dispoziția organelor competente concluziile noastre cu toată documentația în spate așa cum a fost făcută achiziția respectivă și să răspundă cine a greșit", a mai spus Lia Olguța Vasilescu.
Primarul Craiovei a mai afirmat că municipalitatea plătește și acum pentru achiziția acestor autobuze care stau în baza RAT pentru că sunt stricate și nici nu pot fi casate, pentru că nu rulează. "Noi, la ora actuală, plătim foarte mulți bani de la bugetul local pentru achiziția acelor autobuze la mâna a doua. La dezbaterea pe buget am fost întrebată de un cetățean: Doamnă, dar nu spuneați că luați autobuze noi? De ce apare în buget achiziție autobuze second hand? Și am spus că sunt banii pe care noi îi plătim pentru ce s-a achiziționat acum câțiva ani la mâna a doua", a explicat Lia Olguța Vasilescu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 14/Oct/2018
Mesaje: 473
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2016 23:09:09    Titlul subiectului: 183236

http://micapi.ro/articole/actualitate/craiova-se-pregateste-sa-ia-alte-50-de-autobuze-si-10-tramvaie-noi.html
Se pare ca si Craiova vrea autobuze electrice Twisted Evil

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 06/Oct/2018
Mesaje: 1233
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2016 20:12:38    Titlul subiectului: 183259

Pana sa se cumpere la Craiova 50 de autobuze electrice si 10 tramvaie noi vor mai trece ani buni. Clujul din 2012 doreste autobuze electrice si doar anul trecut a primit finantare pentru 10 bucati, si in cel mai bun caz vor sosi anul acesta.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 14/Oct/2018
Mesaje: 473
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2016 14:26:03    Titlul subiectului: 183275

Multe orase au pomenit de autobuze electrice si nu am vazut nicaieri sa se materializeze ideea (probabil Cluj, dar doar atat).
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adymartianul



Data înscrierii: 04/Mai/2013
Ultima vizita: 14/Oct/2018
Mesaje: 25
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 16 Ian 2016 02:37:34    Titlul subiectului: 183326

Volvo a scris:
Pana sa se cumpere la Craiova 50 de autobuze electrice si 10 tramvaie noi vor mai trece ani buni. Clujul din 2012 doreste autobuze electrice si doar anul trecut a primit finantare pentru 10 bucati, si in cel mai bun caz vor sosi anul acesta.


E vorba de fonduri UE. Clujul le cumpara din alte surse
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 05 Feb 2016 10:49:27    Titlul subiectului: 183663

http://www.gds.ro/Local/2016-01-09/sedinta-cu-tupeu-si-nesimtire-la-craiova/

"Ședință cu tupeu și nesimțire la Craiova

9 ianuarie 2016

Regia Autonomă de Transport Craiova a fost transformată vineri în societate comercială în cadrul unei ședințe extraordinare de consiliu local în care discuțiile în contradictoriu între consilierii opoziției, ai puterii și primar au atins mai multe puncte de fierbere. Cel mai încins a fost un schimb de replici între Pavel Badea (PNL) și Olguța Vasilescu (PSD), fiecare spunând despre celălalt că este nesimțit.

[ . . . ]

RAT SRL – urgență de 33 de milioane de euro

Transformarea RAT Craiova în SRL a fost alt prilej de schimburi dure de replici. Badea a cerut socoteală pentru graba introducerii proiectului.
„Era mai bine dacă îl scoteați în dezbatere publică, dacă vorbeați cu sindicatele. Altfel vom da un ton de neseriozitate. Era bine să putem studia în detaliu acest proiect“, a spus el. Ideea a fost dezvoltată de Ionel Pană, care a fost de acord cu transformarea în SRL, așa cum cerea legea încă din 1997, dar le-a sugerat edililor să realizeze o analiză SWOT (metodă folosită în mediul de afaceri, care evaluează punctele tari și slabe ale unei companii, în relație cu oportunitățile și amenințările existente la un moment dat pe piață – n.r.). Pană a precizat că așteaptă o analiză legată de modul în care se vor acorda subvențiile de la bugetul local în condițiile în care regulamentul european vorbește de posibilitatea acordării ajutoarelor de stat pe o perioadă de zece ani pentru transportul auto și 15 ani pentru cel electric. „Nu se întâmplă nimic prin transformarea în SRL, dispare doar Consiliul de Administrație și cred că nu plânge nimeni pentru asta. Graba este dată de faptul că sunt 33,2 milioane de euro din fonduri europene pe Axa 4 doar pentru municipiul Craiova, bani cu care putem să cumpărăm autobuze și tramvaie noi. O regie nu poate fi implicată într-un astfel de proiect, o societate comercială, da. În luna februarie va fi deja lansat ghidul și vrem să fim printre primii care depun proiectul, având în vedere că transportul în comun suferă. Am modernizat tramvaiele, dar sunt tramvaie vechi, de 14 ani, și vrem unele noi. Vrem să avem zece tramvaie noi și 50 de autobuze electrice. Apoi vrem să dăm drumul la tramvai. Pentru asta trebuie să concesionăm linia de tramvai către societate, iar din februarie să dăm drumul la transport“, a spus primarul, care a precizat că municipalitatea va continua și în 2016 acordul-cadrul prin care cumpără autobuze noi Solaris.

Olguța Vasilescu către Florescu: „Întrebări puse cu mult tupeu“

Fostul director al RAT, Marinel Florescu, s-a arătat circumspect în legătură cu rentabilitatea noului SRL. „Este inexplicabilă, dacă nu chiar suspectă, și sesizez niște zâmbete superioare din partea doamnei primar. O regie de zeci de ani să o transformăm în SRL de azi pe mâine mi se pare un lucru greu de explicat. Trebuia o dezbatere internă făcută cu angajații regiei și craiovenii consultați. Regia trebuia echilibrată din punct de vedere economico- financiar și nu lăsată să se descurce, știind că are mari probleme financiare. Este un fel de cartof fierbinte aruncat de doamna primar în brațele viitorului primar și consiliu local“, a declarat el. Viceprimarul Mihail Genoiu a intervenit în discuție, spunând că nu mai este timp de pierdut cu povești și că lucrurile trebuie urgentate.
Ideea de transformare este în concordanță cu legislația europeană. Este o obligație. Întrebarea retorică este de ce nu s-a făcut până acum. Transformarea rezolvă toate acele probleme. SRL are rolul de a crea profit. Conducerea va trebui să stabilească un termen în care să dispară ideea de subvenție, deoarece acesta este scopul legislației europene. La sfârșitul lunii decembrie s-a încheiat planul de mobilitate, ocazie cu care s-a transmis obligativitatea de a funcționa ca SRL pentru a accesa fonduri europene pe axa 4 pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Nu mai avem timp de povești. Acesta este caracterul urgent“, a spus Genoiu. Când l-a auzit pe Florescu vorbind, Olguța Vasilescu a luat foc și, pe un ton ridicat, i-a apostrofat pe foștii conducători, spunând că au lăsat regia în pragul falimentului. „Sunt întrebări puse cu mult tupeu de persoane care au adus regia în această situație. Să nu uităm că am preluat-o falimentară, ne-am mai trezit și cu proces de la ANAF pe care este normal că l-am pierdut pentru că nu s-a plătit TVA la stat. Am plătit datorii pentru autobuze care nu au funcționat niciodată. Nici măcar nu putem să le casăm pentru că nu și-au îndeplinit numărul de ore de funcționare. Și acum vin unii cu mult tupeu să ne tragă pe noi de urechi. Nu mai merge ca în ciclul trecut 2007-2013. Acum, dacă nu ești primul, ai pierdut banii europeni“, a spus primarul, după care ședința s-a închis. Proiectul a fost votat cu majoritate. Trei voturi au fost împotrivă și doar o abținere."


----------------------------
Si nataraii astia o taraie langa cu autobuzele electrice, mi-e din ce in ce mai clar ca se pregateste un mare tun financiar european prin care se vor baga pe gatul fraierilor tot felul de experimente scumpe, platite din banii fraierilor, dar care sa sporeasca vanzarile si incasarile smecherilor din UE... Twisted Evil

Daca tot le pasa de mediu, de ce nu introduc troleibuze, mult mai simple si fiabile, si sa lase autobuzele electrice sa se "coaca" la altii, care sa suporte ei esecurile inerente inceputurilor ?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 10 Noi 2017 17:14:34    Titlul subiectului: 192364

www.oltenasul.ro/rat-craiova-modifica-traseul-si-frecventa-de-circulatie-a-treseelor-e1t-e1r-20-si-29b-ce-tranziteaza-zona-stadionului-pe-10-noiembrie/

RAT Craiova modifică traseul și frecvența de circulație a treseelor E1T, E1R, 20 si 29b ce tranzitează zona stadionului pe 10 noiembrie



RAT Craiova anunță publicul călător că, în data de 10.11.2017, urmare a desfășurării evenimentului de inaugurare a noului stadion „ ION OBLEMENCO ” și a meciului Universitatea Craiova – Slavia Praga , se va modifica orarul de funcționare si frecvența de circulație a traseelor (E1T, E1R, 20 si 29b) ce tranzitează zona stadionului dupa cum urmează:

– intervalul orar 17:00 – 19:00:

Frecvența de 15 minute pentru traseele 20 si 29 b;
Frecvența 5 – 6 minute pentru traseele E1T si E1R.

– intervalul orar 22:00 – 23:00:

Frecvența de 15 minute pentru traseele 20 si 29 b;
– frecvența 5 – 6 minute pentru traseele E1T si E1R.

RAT Craiova este alături de suporterii echipei de fotbal Universitatea Craiova, care se întorc pe stadionul Ion Oblemenco, acolo unde “campioana unei mari iubiri” a scris istorie.

CONDUCEREA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 08:40:16    Titlul subiectului: 192385

www.cvlpress.ro/13.11.2017/primaria-craiova-pregateste-un-mega-contract-cadru-pentru-autobuze/


Primăria Craiova pregătește un mega contract-cadru pentru autobuze


După ce a încercat mai multe variante pentru îmbunătățirea flotei de autobuze și tramvaie a RAT, Primăria Craiova își propune să meargă într-o singură direcție: fondurile europene. Autoritățile spun că se află chiar foarte aproape de încheierea unui prim contract-cadru pentru 30 de autobuze, care vor fi achiziționate pe Axa 4.1, dar că marea achiziție se va face pe baza unui mega contract-cadru, ce va oferi posibilitatea de achiziție, pe fonduri europene, de până la 80 de autobuze și 15 tramvaie, toate noi – atât cât are nevoie parcul auto al RAT Craiova.

Autoritățile locale spun că, spre deosebire de alte dăți, acest lucru este posibil, având la dispoziție Axa 4.1. Ba chiar, reprezentanții municipalității susțin că au început să lucreze, încă din vară, la toată documentația necesară și că au avansat foarte mult în această privință. „Ca o noutate, vom da drumul la acordul-cadru de achiziție, atât pentru autobuze, cât și pentru tramvaie. Este vorba de cele 30 de autobuze și nouă tramvaie”, a anunțat, în ultima conferință de presă, primarul Mihail Genoiu. Contractul-cadru de 30 de autobuze este, așadar, doar un început, după cum susțin autoritățile. Perspectivele de achiziție a mijloacelor de transport pe proiecte cu fonduri europene s-au deschis, astfel că Primăria Craiova pregătește, în paralel, documentația și pentru un al doilea contract-cadru, tot pe fonduri europene, pentru achiziția de până la 80 de autobuze și 15 tramvaie, adică toată flota de care are nevoie RAT Craiova pentru a asigura călătorilor un transport decent.

Fondurile europene – roata de rezervă a RAT Craiova

Potrivit autorităților, din discuțiile purtate cu Agenția de Dezvoltare Rurală Sud-Vest Oltenia și cu Ministerul Dezvoltării, s-a tras concluzia că se poate deja începe întocmirea caietelor de sarcini pe un acord-cadru de achiziție mult mai mare. „Nu neapărat pentru numărul de 39, pe care noi îl prevăzusem încadrându-ne în suma pe care o avem alocară orașului Craiova, ca pol de dezvoltare, ci pe tot necesarul nostru de 80 de autobuze și 15 tramvaie”, a anunțat primarul Craiovei. „Ideea este că nu se mai așteaptă după cei care nu sunt pregătiți. Dacă la un moment dat, Craiova și-a consumat suma alocată și și-a consumat cele 30 de autobuze, și alte orașe nu au început procedurile și există riscul de a se pierde banii europeni, automat banii se alocă celui care este pregătit. Fiind pe o procedură de acord-cadru, adică doar de plată a lor, să fim pregătiți să luăm cât mai multe ne permitem”, a detaliat care ar urma să fie procedura edilul-șef al Craiovei.

Autobuzele Solaris – o adevărată poveste

În vara lui 2013, Primăria Craiova a întocmit caietul de sarcini pentru achiziția, în leasing, a 50 de autobuze noi. Evobus SRL (dealer Mercedes) și Auto Exact SRL (Mercedes, Mitsubishi) au contestat caietul de sarcini și, deși au obținut modificarea lui la CNSC, societățile nu au mai venit la licitație. S-a prezentat doar o singură firmă, asocierea BCR Leasing SA – IAC Management SRL, dealer în România al producătorului polonez de autobuze Solaris. Primăria a anulat licitația, considerând că oferta acestora este prea mare – contractul fusese estimat la 51,7 milioane de lei fără TVA (11,7 milioane de euro), dar, în cele din urmă, în iunie 2014, a fost semnat contractul-cadru pentru achiziția de 50 de autobuze marca Solaris.

Prima tranșă a fost de 17 autobuze, care a venit, în două loturi, în luna septembrie 2014, plătindu-se în total 14,8 milioane de lei, cu TVA inclus. Prima dată, au sosit 7 autobuze, apoi următoarele 10. Anul următor, în noiembrie 2015, Primăria a mai comandat încă 7 autobuze noi Solaris – numărul total ajungând la 24. În 2016 nu s-a mai cumpărat nimic, iar în primăvara lui 2017 municipalitatea a anunțat că urma să mai comande încă 5 autobuze Solaris – cu 5,6 milioane de lei. Și această comandă urma să fie împărțită în două loturi – un autobuz care era anunțat încă din septembrie și patru autobuze pentru luna decembrie. Acest acord-cadru a fost încheiat pe 4 ani și urmează să expire în iunie 2018.

Împrumut pentru 5 autobuze second-hand

Cu votul consilierilor municipali, RAT Craiova urmează să cumpere și cinci autobuze second-hand, la suma de 1.125.000 de lei – dintre care 165.000 de lei din sursele proprii. Pentru restul, RAT Craiova și-a făcut planul să contracteze un credit de investiții – de 960.000 de lei. Potrivit caietului de sarcini, autobuzele trebuie să aibă o lungime de 12 metri și capacitate de 80-100 locuri (27-35 locuri pe scaune), să fie de aceeași marcă și de același tip și să nu aibă anul de fabricație după anul 2010, inclusiv. De asemenea, autobuzele vor fi tip-salon, nearticulate, dotate cu aer condiționat, rampă de acces și spațiu interior pentru căruciorul persoanelor cu dizabilități. Autobuzele trebuie să aibă volanul pe stângă, trei uși pe partea dreaptă, designul exterior și interior „modern și să confere confort corespunzător călătorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Oct/2018
Mesaje: 515
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 16:19:44    Titlul subiectului: 192386

Foarte bine ca se demarează acest proiect cu fonduri europene. Si ma bucur ca, legat de cele 5 SH-uri pe care vor sa le mai cumpere, au pus condiția sa fie mai noi de 2010...

Dacă termina repede procedurile, poate chiar în 2018 vor sosi primele autobuze noi. Si cu asta se pare ca vom scăpa de DAC-uri... Sper sa mai pastreze câteva, mai bine întreținute, cum ar fi 418, și altele ca el. Oare vor înlocui și tramvaiele modernizate, dacă vin cu 15 noi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2017 21:35:58    Titlul subiectului: 192388

Cred ca daca se vor demara procedurile de accesare a fondurilor europene si vor achizitiona autobuze noi se vor mai pastra totusi cateva DAC-uri, deoarece de cand au luat Solaris-utile pana acum nu am vazut cine stie ce casari... Ce-i drept insa e faptul ca au suplinit cursele unor trasee si au bagat autobuze de capacitate mai mare pe altele.
Probabil nu le-au casat pentru a avea un parc auto lejer si pentru a asigura cursele speciale, mai ales catre Ford.

Legat de tramvaie, daca vor reusi sa le cumpere nu le vor casa pe cele de acum, pentru ca oricum acestea nu sunt suficiente in zilele lucratoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2017 21:27:44    Titlul subiectului: 192411

Pretul autobuzelor sh ar fi in total aproximativ 243.000 euro, ceea ce inseamna in jur 48.600 euro pentru un autobuz din 5. problema este la ani, daca ar mai fi scazut anii pana undeva la 2007 si ar fi inclus si variantele cu 2 usi, atunci ar fi avut mai multe oferte, iar un autobuz foarte bun care se incadra acolo ar fi fost MAN A21 sau Irisbus Citelis, eventual Mercedes Benz Citaro. Acum sa vedem ce va alege regia..
_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2018 13:34:52    Titlul subiectului: 193457

In ultima perioada primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a sustinut mai multe interviuri in care sustine ca are de semnat ultimele acte pentru achizitionarea a 30 de autobuze si 9 tramvaie noi pe fonduri europene.
Contractul cu Solaris se sfarseste anul acesta si nu cred ca vor mai cumpara altele.

Cele 30 de autobuze cred ca vor fi electrice.

www.gds.ro/Actualitate/interviu-Actualitate/2018-01-04/mihail-genoiu-zona-centrala-a-craiovei-va-deveni-pietonala/

„(...) GdS: O să avem străzi modernizate, dar o să avem și un transport public în comun decent? Când vor scăpa craiovenii de rablele care circulă în prezent pe mai multe trasee din oraș?

M.G.: Am la semnat ultimele documente legate de temele de proiectare pentru Axa 4, care cuprinde tot ce înseamnă transport în comun. Noi avem prinse aici 30 de autobuze noi și nouă tramvaie. Documentele sunt verificate de o autoritate din cadrul primăriei, se înaintează apoi la Ministerul Dezvoltării, care va face observațiile de rigoare, după care se trece la semnarea contractului de finanțare. Asta înseamnă că în prima partea a anului am putea avea finanțarea europeană pentru cele 30 de autobuze și nouă tramvaie. În paralel însă, noi o să dăm drumul și la acordul-cadru de achiziție de autobuze, nu vom sta după contractul de finanțare.

GdS: Acordul-cadru va fi cu bani de la bugetul local?

M.G.: Da, dar procedura la fondurile europene este în felul următor: noi putem să dăm drumul la acest acord-cadru de achiziție, putem să și achiziționăm autobuze, dar dacă nu ai făcut plata și, între timp, ai obținut finanțarea, poți să le plătești din fonduri europene. S-a ușurat foarte mult această comunicare și lucrurile sunt mult mai simple.

GdS: Există vreo direcție în care trebuie să se îndrepte transportul public în comun?

M.G.: În tot ceea ce înseamnă fonduri europene, se merge pe reducerea la maximum în zonele urbane, și mai ales în zonele centrale, a traficului de mașini personale. Ideea e ca zonele centrale să devină cât mai mult pietonale, cu excepția mijloacelor de transport în comun, care și acestea, pe cât posibil, să fie nepoluante. Adică toată zona centrală a Craiovei să devină, în viitor, una pietonală, și mă refer aici la străzi precum A.I. Cuza, Kogălniceanu, Unirii, chiar și zona Piața Chiriac. Asta pentru că acesta va fi viitorul, chiar dacă mai tragem de el, că îl amânăm, că nu ne convine, și fiecare va avea motivul lui. Nu îmi convine că nu mai pot parca mașina în zona centrală, că nu mai intru cu mașina în dreptul băncii, vor spune mulți. Da, așa este, dar ăsta e viitorul! Trebuie să înțelegem foarte clar că viitorul este ca zonele centrale să devină pietonale, iar accesul în aceste zone, pentru că cetățeanul trebuie să ajungă aici, să se facă prin intermediul transportului în comun și a mijloacelor nepoluante. Am văzut asta în marile capitale din Europa. De fapt, acordarea fondurilor europene se face numai în sensul acesta: pentru mijloace de transport nepoluante. Planul de Mobilitate Urbană prevede o linie de transport public în comun inclusiv pe strada A.I. Cuza, după ce va dispărea de aici circulația cu autoturismele personale. Cum aș putea să ajung, de exemplu, din Craiovița la un concert în centru? Simplu: cu autobuzul.”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 02 Mai 2018 08:31:20    Titlul subiectului: 194627

http://www.cvlpress.ro/02.05.2018/o-garnitura-de-70-de-autobuze-noi-pentru-rat-craiova/

"Primăria Craiova poartă discuții cu reprezentanții BERD pentru un împrumut substanțial cu ajutorul căruia să fie achiziționate 35 de autobuze noi. Alte 35 de autobuze electrice și 12 tramvaie vor fi procurate printr-un proiect cu fonduri europene, în timp ce vechiul acord-cadru, pe baza cărora s-au cumpărat primele 32 de autobuze poloneze, marca Solaris, nu mai este de actualitate.

Pornind de la linia de credit de 3 milioane de lei, pe care RAT Craiova a cerut permisiunea să o deschidă, consilierii opoziției au interpelat, în plenul de săptămâna trecută, autoritățile locale și cu privire la planurile de modernizare a flotei de autobuze și tramvaie. Societatea de transport nu se poate descurca de una singură, iar autoritățile ar trebui să acorde mai mult sprijin pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite craiovenilor, a ridicat primul problema consilierul Marinel Florescu. „Se vede cu ochiul liber că avem mari probleme cu transportul public. Cu câteva zeci de autobuze și câteva tramvaie vechi nu se poate face transport public de calitate în Craiova. Trebuie să recunoaștem acest lucri și să luăm măsuri urgente”, a spus alesul local. Florescu, care a fost la rândul său director al RAT Craiova, în perioada 2010-2012, a recomandat apoi autorităților să continue programul de achiziții de autobuze, care s-a oprit undeva la jumătate."

_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 02 Mai 2018 19:18:04    Titlul subiectului: 194638

Ma bucura faptul ca se mai aduce in discutie despre aceasta achizitie. Dar daca pana la sfarsitul anului nu se va implini inseamna ca sunt doar mult uratele promisiuni.

Dar de ce au anulat acordul cu Solaris? Sa fim seriosi, Euro 5 e chiar foarte bun pentru flota de autobuze a parcului auto al SC RAT Craiova SRL.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 03 Mai 2018 08:04:52    Titlul subiectului: 194644

Din ce știu, Uniunea Europeană nu permite producătorilor sa vanda vehicule noi in spațiul UE cu motoare care nu îndeplinesc normele Euro 6. Daca primăria continua contractul cu aceștia prin achiziționarea de autobuze Solaris din generația a IV-a (in Craiova sunt de generație a III-a) era chiar foarte bine.
_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 15:01:59    Titlul subiectului: 194842

www.gds.ro/Local/2018-05-11/primaria-schimba-macazul-vrea-autobuze-hibride,-nu-electrice/

,,Primăria schimbă „macazul“: Vrea autobuze hibride, nu electrice

După ce s-a tot vorbit de fonduri europene pentru achiziția de autobuze noi, pomenindu-se la un moment dat și de autobuze electrice (chiar a fost testat vara trecută un astfel de autobuz pe traseele din oraș), autoritățile locale din Craiova au schimbat „macazul“: mijloacele de transport în comun electrice dorite vor fi, de fapt, hibride. Primarul Mihail Genoiu a fost cel care a venit cu această precizare, după ce a menționat că „nimeni din țară nu își dorește autobuze electrice“. Primarului municipiului Oradea, Ilie Bolojan, dat deseori ca exemplu pozitiv de Mihail Genoiu, a desființat, recent, ideea de autobuz electric, din cauza costurilor mari de întreținere.

Părerea primarului municipiului Oradea, Ilie Bolojan, cu privire la eficiența autobuzelor electrice pentru transportul public în comun, coincide cu cea a autorităților locale din Bănie. Edilul dat deseori ca exemplu pozitiv de primarul Craiovei, Mihail Genoiu, pentru investițiile de la Oradea, a criticat ideea de autobuz electric, din cauza costurilor mari de întreținere. „Un autobuz electric se ridică la 450.000 de euro. Acumulatorul electric trebuie înlocuit din doi în doi ani și costă 200.000 de euro. Nu e bine să punem carul înaintea boilor, trebuie să adoptăm soluții la problemele noastre“, spunea recent Ilie Bolojan, într-un interviu acordat hotnews.ro. La fel spun acum și reprezentanții municipalității craiovene. După ce s-a tot vorbit de accesarea de fonduri europene pentru achiziția de autobuze noi și s-a înaintat și ideea de autobuze electrice, ca un viitor al transportului în comun, autoritățile vin acum cu o altă abordare: cele 30 de autobuze electrice dorite vor fi, de fapt, hibride. Precizarea a fost făcută miercuri chiar de către primarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Edilul a detaliat proiectele municipalității cu privire la modernizarea transportului public în comun din Bănie, iar la capitolul transport ecologic a menționat că „nimeni din țară nu își dorește autobuze electrice“. „Cele 30 de autobuze care se cumpără pe fonduri europene trebuie să respecte o condiție a UE: să fie ecologice. Ecologice, în accepția UE, înseamnă electrice, hibrid sau cu alimentare cu hidrogen. Opțiunea noastră este pentru autobuze hibride. Nimeni nu îmbrățișează ideea de autobuze electrice, nimeni din țară nu își dorește acest lucru. La o întâlnire de la sfârșitul anului trecut, noi, primarii de municipii, am cerut special să fie înlocuite autobuzele electrice cu autobuze Euro 6. S-a format o echipă din care a făcut parte inclusiv primarul de la Oradea (Ilie Bolojan – n.r), care a mers la Bruxelles și a discutat cu comisarii europeni pentru aceste fonduri, dar nu s-a obținut o derogare. Deci, la ora aceasta, dacă vrei să iei autobuze pe fonduri europene, alegi din cele trei variante“, a afirmat Mihail Genoiu.

Achiziția de tramvaie, cedată la Ministerul Dezvoltării


În afară de aceste 30 de autobuze hibride, alte 35 de autobuze ar urma să fie achiziționate printr-un împrumut rambursabil de la Banca Europeană pentru Dezvoltare. „Aceste autobuze pentru care discutăm cu BERD sunt Euro 6, deci cu o alimentare normală“, a menționat Genoiu. Acesta a mai precizat că depunerea cererii de finanțare pentru achiziția de autobuze cu fonduri europene se va face doar după ce va fi gata studiul de trafic comandat. „În momentul în care avem acest studiu de trafic, pe la jumătatea lunii mai preconizăm noi, putem să trecem la următorii doi pași: depunerea cererii de finanțarea și achiziția autobuzelor. Dar noi nu vom sta cu achiziția după semnarea contractului de finanțare, vom începe cu ele în paralel“, a explicat edilul.

În ceea ce privește achiziția de tramvaie, ea va fi făcută, potrivit lui Mihail Genoiu, de către Ministerul Dezvoltării, pe toată țara. Primăria Craiova vrea 14 tramvaie, dar pentru asta trebuie să implementeze și alte proiecte care țin de circulația lor: modernizarea căii de rulare a tramvaiului pe strada Henry Ford, extinderea sistemului de management al traficului, prin integrarea de noi semaforizări pe traseul tramvaiului (la intersecția bulevardului Decebal cu străzile Caracal și Henry Ford, la Pasajul Electroputere, pe Calea București) și modernizarea stațiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor. „Când aceste proiecte vor fi depuse, achiziția de tramvaie se va scoate la licitație de către Ministerul Dezvoltării, centralizat, pe toată țara. Asta înseamnă ca, pe la începutul toamnei, noi să avem dată la Ministerul Dezvoltării achiziția tramvaielor“, a conchis primarul Mihail Genoiu. Municipalitatea a scos la licitație, luna trecută, serviciile de proiectare – realizare DALI privind modernizarea căii de tramvai de pe strada Henry Ford și includerea în sistemul de management al traficului a intersecțiilor de pe traseu, plus upgradarea sistemului de management al traficului existent (valoare estimată, fără TVA, de 378.999 de lei), iar în această lună a reluat licitația privind modernizarea stațiilor de redresare – realizare DALI (valoare estimată, fără TVA, de 209.073 de lei).''


Dupa cum am spus in alt post, daca nu vedem nimic pana la sfarsitul anului sau la inceputul celui viitor, sunt doar niste declaratii aberante.

lmi poate explica si mie cineva daca achizitia de tramvaie se poate face pe toata tara? Adica la Cluj-Napoca, Oradea si Arad nu-mi amintesc sa se fi pomenit de asa ceva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 01 Iun 2018 15:48:11    Titlul subiectului: 195129

http://www.gds.ro/Local/Dolj/2018-06-01/primaria-craiova-se-imprumuta-de-15-milioane-de-euro.-vezi-unde-se-duc-banii/

In acest articol se face referire si la achizitia de mijloace noi de transport in comun, care, din cate reiese, vor fi de 12m.

„Cheltuielile avute în vedere pentru înnoirea parcului auto al SC RAT SRL vor permite achiziția a 30 de autobuze a căror normă de poluare va fi Euro VI și a căror capacitate de transport va fi de 80-100 locuri (30-35 pe scaune). Și acest obiectiv va fi cuprins în programul de investiții publice în eventualitatea contractării împrumutului”, se mai specifică în raport. Tot de aici aflăm că „gradul de îndatorare aferent execuției bugetare de la data de 31.03.2018 a fost de 4,82%, astfel că investițile propuse a se achita din împrumutul în sumă de 15.000.000 de euro se încadrează în prevederile art 63 alin 4 din Legea 273/2006”.

„[...] și pentru achiziția a 30 de autobuze cu norma de poluare Euro VI – 7.000.000 de euro.”

_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 04 Iun 2018 16:14:54    Titlul subiectului: 195183

http://www.gds.ro/Local/Dolj/2018-06-04/protest-spontan-al-angajatilor-rat-craiova,-in-fata-primarie/

"Protest spontan al angajaților RAT Craiova, în fața primăriei

Zeci de angajați ai SC RAT Craiova SRL protestează în fața Primăriei Craiova. Aceștia au adus mai multe autobuze în fața instituției și fac gălăgie cu ajutorul claxoanelor autobuzelor. Protestul spontan a început exact cu o oră înainte de ședința Consiliului Local, unde ar trebuie să se aprobe proiectul de hotărâre privind delegarea serviciului de transport public în comun către SC RAT Craiova SRL. Vechea delegare a expirat, iar fără aceasta, societatea nu poate funcționa."

_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 04 Iun 2018 21:23:24    Titlul subiectului: 195191

In final, serviciul de transport in comun in municipiu i-a fost revenit regiei craiovene.
Marul discordiei din CL a fost SC Fratii Bacriz SRL, o firma care nu are in dotare decat dube si capuseaza traseele 2, 9, E1T si E1R.
Maine trebuie sa fie clarificat totodata si acel proces intentat de Fratii Bacriz, unde daca RAT Craiova va pierde, va fi ingreunata achizitia mijloacelor de transport pe fonduri europene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 04 Iun 2018 21:59:06    Titlul subiectului: 195198

Se pare că situația transportului craiovean devine una complicata.. Plus că achiziția de mijloace noi este o necesitate pentru RAT SRL.
_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2018 21:40:32    Titlul subiectului: 195332

Pe data de 16 iunie 2018, tramvaiele nu vor circula, asa cum a fost scris intr-un comunicat de presa al RAT Craiova:

"Având în vedere închiderea circulației rutiere pe pasajul suprateran ,, Nicolae Titulescu” cu ocazia executării lucrărilor de reparații la calea de rulare a tramvaiului , în data de 16 iunie 2018, tramvaiele nu vor putea circula în zona respectivă.
Pe traseele deservite de către tramvaie, vor fi introduse autobuze, fără a fi perturbat programul de transport.
Stațiile de îmbarcare-debarcare călători nu se modifică.
Conducerea SC RAT SRL"


https://www.facebook.com/rat.craiova/

_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 02 Aug 2018 15:54:46    Titlul subiectului: 195990

https://jurnaldecraiova.ro/17-tramvaie-noi-pe-strazile-orasului-craiova/

[b]17 tramvaie noi pe strazile orasului Craiova !
[/b]

[i]„Noile achizitii in materie de mijloace de transport RAT, 17 tramvaie noi si 30 de autobuze hibrid, se vor instala foarte curand pe strazile orasului. Acest proiect se apropie de sfarsit. Tramvaiele sunt pe punctul de a fi scoase la licitatie pentru achizitie, iar pentru autobuze inca se mai fac unele verificari. Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, face acest anunt in urma unei intrebari ce i-a fost adresata de catre consilieri, in ultimul plen de la sfarsitul lunii trecute.
„Incepe licitatia pentru achizitia celor 17 tramvaie, proiectul fiind unul cu fonduri europene” , declara primarul Craiovei.
„In spatele acestor lucruri au existat foarte multe licitatii si achizitii. Au fost licitatii pentru studiul de oportunitate, pentru studiul de trafic, licitatii pentru toate studiile, pana sa inaintezi caietul de sarcini au fost licitatii la fiecare etapa. Impreuna cu autobuzele Solaris achizitionate anul trecut ar trebui sa satisfacem in totalitate nevoia de mijloace de transport la nivelul municipiului Craiova”, anunta primarul municipiului Craiova.
Achizitia tramvaielor si a autobuzelor se va face cu bani europeni. A fost intocmit un proiect in acest sens de catre reprezentantii administratiei municipale, urmand sa fie depus pe axa de transport a POR 2014-2020 .
Garnitura celor 17 tramvaie, primele cumparate, are o valoare de 40,5 milioane de lei, inclusiv TVA. Autoritatile locale au dat detalii exacte in privinta tramvaielor, acestea vor avea o lungime de 25 de metri, facand un studiu de oportunitate privind innoirea parcului de vehicule de transport public urban pentru oras, care a fost realizat in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu sprijinul JASPERS.
Autobuzele, 30 la numar, trebuie sa indeplineasca o conditie impusa de UE, sa fie ecologice. Primaria Craiova a ales varianta hibrid. Un astfel de mijloc de transport se ridica la suma de 450.000 de euro, iar acumulatorul electric cu care functioneaza este obligatoriu sa fie inlocuit din doi in doi ani si costa 200.000 de euro.”[/i]

La 200.000 euro bucata un acumulator nu cred ca aceste autobuze vor rezista in Craiova mai mult de... fix 2 ani. Si nici nu cred ca vor rezista. Oricum, cu 200.000 euro mai bine iei alt autobuz.

Cat despre tramvaie, cred ca vor fi Astra. Rolling Eyes Desi la 40.5 milioane lei nici chinezarii nu gasesti. Probabil este o greseala de exprimare, dorind sa spuna EURO nu LEI.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2018 07:14:49    Titlul subiectului: 196131

Nu a fost o greseala de exprimare, ci una materiala:

www.gds.ro/Local/2018-08-14/ministerul-dezvoltarii-s-a-incurcat-in-calcule-la-tramvaiele-craiovei/

Este vorba de suma de 202.349.385 lei inclusiv TVA, ci nu de 40.5 milioane de lei.

Totodata, in articol mai scrie care ar fi distributia celor 17 tramvaie care ar urma sa fie achizitionate:
- 10 tramvaie pe linia 100;
- 3 tramvaie pe linia 101;
- 4 tramvaie pe linia 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 198
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2018 14:43:20    Titlul subiectului: 196449

Până la urmă, s-a dat undă verde pentru inceperea achiziției de 35 autobuze noi:

"Ministerul Finanțelor a aprobat creditul de 15 milioane de euro de la BERD și chiar ne-am întâlnit cu consultanții Băncii și cu reprezentanții ei, legat de investițiile care se vor face cu acești bani. E vorba de achiziția celor 35 de autobuze Euro 6, de reabilitarea celor două sedii ale primăriei, monumente istorice, și de reabilitarea termică a șase școli gimnaziale.(...)Cele 35 de autobuze Euro 6 cred că vor veni înaintea celor 30 de autobuze hibrid, pentru că procedurile sunt mult simplificate“, a spus Genoiu.

Totodata, s-a făcut referire și la achiziția de 17 tramvaie noi ce vor fi cumparate de MDRAP:

În ceea ce privește tramvaiele noi, Primăria Craiova s-a asociat, în luna iulie, cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP), în vederea pregătirii și implementării în comun a proiectului „Achiziție de mijloace de transport public – tramvaie“, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Ministerul urma să se ocupe de procedura prin care să se achiziționeze, pentru Craiova, 17 tramvaie noi cu o lungime de aproximativ 25 de metri, însă a pornit cu stângul acest demers, estimând greșit prețul unui tramvai (la o valoare de cinci ori mai mică). Greșeala a fost corectată în luna august, într-o ședință extraordinară a CL Craiova. Prețul corect al unui tramvai este de 10 milioane de lei, fără TVA, valoarea eligibilă aferentă celor 17 tramvaie solicitată pentru finanțare fiind de 202.349.385 de lei, inclusiv TVA. Contribuția Craiovei la acest proiect ar fi de 4.046.987,70 de lei (partea de cofinanțarea este de 2%).


http://www.gds.ro/Local/2018-09-17/finantele-aproba-creditul-de-15-milioane-de-euro-al-primariei/

_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community