Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele IK-4 si IK5 ale ITB/RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
567 Floreasca



Data înscrierii: 25/Mar/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2021
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Mar 2009 21:40:51    Titlul subiectului: 108476

Salutare

Cunosc si eu acest autobuz denumit "Regina NORDULUI", am fost ucenic in autobaza Nordului (1987-1988), vreau sa spun ca a fost emblema autobazei, Vali "servea" curse speciale ca deh avea cu ce Very Happy , investitia din bugetul personal isi spunea cuvantul, pe langa investitie financiara mai era si cat suflet pui la lucrul respectiv.
Eu am avut in periaoda cat am fost angajat la RATB (Autobaza FLOREASCA) un numar de 3 autobuze - 2089 (provenit de la PIPERA), 519 si 567 luat personal de la RK - URAC (provenit de la Autobaza MILITARI), sufletul meu a fost 567, cutie cu 6 trepte cu sincroane si pinioane de Sf GHEORGHE (investitie personala), ehe... cate wek am pierdut prin garaj.
Acum au ramas doar amintiri.
A... o rugaminte, poate cei care au albume cu fotografii printre care se regasesc si cele trei autobuze mentionate de mine si vor sa posteze as ramane dator de cinste

Cu respect
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 19:57:09    Titlul subiectului: 108790

Multumesc mult pentru informatia privind parcul liniei 176. Intr-adevar, numerele de parc in 1980 si 1981 au fost date aproape haotic, fiind ani in care au intrat in exploatare foarte multe autobuze. Apar numerotari discontinue, autobuze livrate in acelasi an primind si numere foarte mici, gen 25 si 29, dar si numere foarte mari, de la 3546 la 3570. Interesant este ca dupa 1981, a fost o perioada de mare liniste la ITB, pana in 1987 nemaifiind dat in exploatoare nici un autobuz. Banuiesc ca acest fenomen a fost o repercursiune a deciziei "tovarasului" de a termina cu datoriile externe ale tarii strangand cureaua la cheltuieli si interzicand multe importuri, decizie care stim cate neajunsuri a provocat.
Ma gandesc ca toate aceste serii de numere discontinue si chiar numere discontinue din anii 1980-1981 n-au fost cumva datorate tendintei de a umple golurile de numere de parc datorate casarii unor autobuze mai vechi (de exemplu Roman-urile 112 cumparate in anii 70) prin darea lor in uz catre autobuzele mai noi. Ma refer de exemplu la numarul de parc 411, care se pare ca a fost vazut si la Roman112, dar si la IK4. Stii ceva despre acest numar de parc?
De asemenea, as fi interesat sa aflu mai multe despre IK4R. Stii prin ce difereau ele de IK4 simple? De asemenea poate ma poti ajuta cu numerele lor de parc. Din cate stiu ar fi fost cam urmatoarele serii:
1605-1611,1614-1615,1625-1629,1656,1658-1660,1688-1694,1708-1712,
1716-1717,1721-1726
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 22:00:21    Titlul subiectului: 108804

Iti multumesc ICSILVIU, pentru intrebarea referitor la autobuzul cu nr de parc 411.In acest fel m-am uitat peste mesajul meu de mai sus si am observat ca am strecurat o greseala. Nu stiu unde m-am gandit cand am scris, probabil la autobuzul 611. Vreau sa spun ca nu 411 a circulat pe linia 176, ci 410! Am gresit, imi cer scuze, deci 410 a circulat pe linia 176, ci nu 411, care nici nu imi amintesc sa il fi vazut. In acest caz se adevereste cele spuse de tine, adica nr 411 sa fi fost la un autobuz ROMAN. Iar la intrebarea cealalta, nu cunosc care au fost IK4 simple si care IK4 R. Stiu ca unele au venit prin anii 73 si altele in anii 80,sa fi fost unele IK4 si altele IK4R? Stiu ca diferente mari nu au fost intre ele, poate ca un model avea capacul din fata ca in poza de jos? Poza am preluat-o de la mrM si imi cer scuze fata de el!


176d_206[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.64 kb
 Vizualizat:  de 31813 ori

176d_206[1].jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 22:16:49    Titlul subiectului: 108805

Autobuzul IK4 611 a fost adus in anul 1980. A fost vopsit rosu normal, iar dupa revolutie a fost vopsit albastru deschis, intrucat o buna perioada a circulat cursa speciala transportand muncitorii care lucrau la I.P.R.S. Baneasa. Pe acest autobuz a condus D-l Vali, cu care ulterior m-am imprietenit. Prin anul 1993, acest autobuz a fost vopsit rosu si cu o dunga albastra. Intrucat cursele speciale se desfiintasera, D-l Vali a fost titular pe linia 475 cu traseul IPRS Baneasa- Com. Tunari

Dar sa revin la IK4 - 611. Acest autobuz care il conducea tot Vali si pe atunci, nu a fost titular pe 176, ci circula foarte rar, numai cand era rezerva. Era titular impreuna cu 1626 pe liniile de cursa speciala 716 si 722. Pe timpul comunismului, intreprinderile mai mari aveau incheiate contracte cu cei de la ITB, ca muncitorii sa fie transportati cu aceste curse speciale, atat la ducere cat si la intoarcere de la locul de munca. Intreprinderea IPRS Baneasa avea 3 autobuze de cursa speciala , 2 de la Nordului cu indicativele 716 si 722, si un autobuz de la Pipera cu indicativul 740, pe care circulau autobuze DAC articulate. Dupa revolutie cand aceste linii de cursa speciala au fost desfiintate, Vali a fost repartizat pe linia de autobuz cu indicativul 245 cu traseul IPRS Baneasa-Primaria Tunari, linie care ulterior a devenit 475, unde a fost titular pana la scoaterea din circulatie a autobuzului 611. Eu faceam curse cu el, avea in fata un mic scaunel pe care stateam. De fiecare data imi spunea ce imbunatatiri a mai facut la autobuz, si ca toate piesele sunt originale, si ca singura modificare a fost inchiderea cabinei soferului, si adaugarea a inca un rand de stopuri in spate, si mai imi spunea cum ca foarte multe pers. vin si ii fotografiaza autobuzul. Iata alta poza in care se vede spatele autobuzului 611.

Eu il stiu pe D-l Vali pe acest autobuz din anul 1986, cand lucra pe linia 176. Mie imi povestea cata pasiune avea pt. acest autobuz, si cati bani a bagat din buzunarul lui, pt a-l mentine intr-o stare impecabila si cat mai originala! Pe linia 475 era titular el si mai era un autobuz DAC UDM cu nr. 535. Pe aceasta linie autobuzele circulau numai la ore de varf , iar sambata si duminica nu circulau deloc. Intr-o zi a anului 1996, cand D-l Vali incheiase cursele de dimineata ale liniei 475 si a intrat in garaj, a fost anuntat ca se defectase un autobuz pe linia 331, si ca nu au rezerve, si dintre toti soferii care fusesera tur mic, el s-a oferit sa faca cursele autobuzului defect de pe linia 331, si cea mai tare faza, a iesit cu autobuzul lui si am facut si eu cu el o semicursa pana in Damaroaia. Mergea incet, si cu toate ca facuse ceva distanta, cand oprea in statie, mai nici un calator nu se urca in el!!! Unii nici nu mai cunosteau acest tip de autobuz, iar altii stiau ca nu mai circula demult acest model de autobuz, IK4. Toti calatorii ramasesera masca, si si se urcau in autobuzul care ne ajunsese din spate, nu mai retin ce era, DAF sau UDM



DSC07061.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  307.79 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07061.JPG



DSC07062.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.46 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07062.JPG



DSC07063.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.63 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07063.JPG



DSC07064.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  328.08 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07064.JPG



DSC07065.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  318.51 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07065.JPG



DSC07067.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  342.4 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07067.JPG



DSC07068.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.96 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07068.JPG



DSC07069.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.42 kb
 Vizualizat:  de 31810 ori

DSC07069.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 22 Apr 2009 11:15:49    Titlul subiectului: 109925

Iata o poza cu autobuzul Ik4 1625, in Autobaza Nordului, poza am facut-o in aprilie 1998, din afara autobazei. In acea zi trebuia sa ma intalnesc cu d-l Vali, soferul de pe 611, ca sa ma duc cu el in autobaza si sa fotografiez si celelalte autobuze ik4 care mai erau, dar a fost turat din rezerva si a fost trimis pe traseu, iar singur nu am putut intra in autobaza. Asta a fost ghinionul meu! Se observa firma RATB si nr de parc scrise cu negru pe laterala autobuzului precum si banda alba de sub ferestre.


DSC07464.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  369.56 kb
 Vizualizat:  de 31547 ori

DSC07464.JPG



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrey_sebastian



Data înscrierii: 12/Mar/2009
Ultima vizita: 12/Iul/2009
Mesaje: 1

MesajTrimis: Dum 12 Iul 2009 09:11:59    Titlul subiectului: 113890

Un istoric al fabricii Zemun

http://www.geocities.com/wilesttdpage/roadvehicles.htm


si pe wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Ikarbus

http://transportbucuresti.trei.ro/autobuze/Ik4.htm


"Motorul e produs de RABA, dar e o licenta MAN. Asa ca mai corect ar fi RABA-MAN. Si da, e acelasi motor ca pe Ikarus 260-280 si Autobuzele urbane DAC112 si Roman 112.
Pe IK 4 au fost cel putin doua modele diferite de motoare (D2156HM6V/Y si D2156HM6U). Din pacate nu inteleg ceea ce scrie pe placutele VIN pentru a putea face diferenta intre ele (capacitate cilindrica, putere etc).

Stiu sigur insa ca IK4 a avut cel putin doua tipuri de sasiu fundamental diferite. Cele cu masca frontala 'cu dungi' au avut sasiu profil patrat, mult mai robust, pe cind ultimul lot (cele cu masca precum in poza lui nokia) - venite in perioada '79-'81 au avut sasiu profil U, mult mai fragil.

Cei care au trait vremurile respective poate isi aduc aminte ca multe din autobuze aveau plafonul rupt - in dreptul usii 2 - din cauza ca sasiul lucra in suprasarcina. Pentru cele care au mai supravietuit, montarea tuburilor de gaz a fost lovitura finala. "



copy_of_dateautobuze1ew_116.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.06 kb
 Vizualizat:  de 31104 ori

copy_of_dateautobuze1ew_116.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2009 17:50:02    Titlul subiectului: 118229

Autobuz IK4 la Arcul de Triumf. Scuze pentru calitatea pozei. Filmarea apartine Arhivei Multimedia TVR, din anul 1981, si eu am pus stop cadru pe imagine ca sa o pot fotografia


PA090003_01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.21 kb
 Vizualizat:  de 30656 ori

PA090003_01.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Dec 2009 13:58:28    Titlul subiectului: 120872

O poza de pe un site ... japonez. Shocked

Initial am crezit ca e vorba de pozele lui andrei Pandele, insa e vorba de o alta poza, in care apare IK-4 #886, 33-B-7493 Shocked



gas-bus-romania8510.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.03 kb
 Vizualizat:  de 30333 ori

gas-bus-romania8510.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Dum 06 Dec 2009 11:40:37    Titlul subiectului: 120942

Linia 631 a fost o inventie a anilor 1983 - 1984. Din motive de economie de carburant, s-a hotarat reducerea transportului cu autobuze duminica si in zilele de sarbatoare, pe tronsonul Unirii - Romana.

Liniile 131 si 331 se numeau, in zilele respective, 631 si 632. Deserveau numai tronsonul Romana - Piata Scanteii (Presei Libere) si respectiv Romana - Bd Gloriei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rinaldoparaipan



Data înscrierii: 09/Dec/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2024
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Iul 2010 10:03:20    Titlul subiectului: 129804

Tin minte ca prin 81-82, bagasera pe linia 300 IK4 noi.
Ma plimbam cu ele de placere, tin minte unul din seria 16XX, care avea un sofer extraordinar, mergeam cu el numai pentru satisfactia de a vedea cum depaseste batranele DAC uri articulate de pe linia 134!!
Si zgomotul acela incofundabil de la franarea cu decompresie!
Parca postase cineva pe forum un fragment dintr-o melodie care se asemana cu acel zgomot.
O tempora. o mores!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 18 Aug 2010 21:56:48    Titlul subiectului: 132086

Erau foarte faine IK-urile din seria 16xx.

Cred ca se chemau Ik-4 R (Rapid ?); aveau volan negru, identic cu cel al Ikarusurilor 2xx unguresti. Erau mai rapide decat Ik-4 cu volan alb.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2012 14:05:42    Titlul subiectului: 154689

Cam asta e starea actuala a lui #611, aflat in conservare in Autobaza Alexandria.


0611-000-P1410237.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.33 kb
 Vizualizat:  de 25541 ori

0611-000-P1410237.jpg



0611-000-P1410238.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.09 kb
 Vizualizat:  de 25541 ori

0611-000-P1410238.jpg



0611-000-P1410509.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.55 kb
 Vizualizat:  de 25541 ori

0611-000-P1410509.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2018 20:47:14    Titlul subiectului: 193475

Autobuzul IK4 de școală cu numărul 928 / 35-B-1008.
Sursa: volganeagra.blogspot.com



35-b-1008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  589.48 kb
 Vizualizat:  de 15297 ori

35-b-1008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2018 21:54:04    Titlul subiectului: 193522

Asta e la Turda nu? Sinele arata cum aratau pe vremea e (curba pentru Ghencea de la Buc Noi) si curba pentru traseul 3.
_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 01:23:37    Titlul subiectului: 205434

#611 prin anul 2014 zăcând în parcul rece al autobazei Alexandria. Din păcate (dar și din fericire totodată) am mai găsit câteva fotografii datorită unui prieten vechi, doar că acestea sunt incadrate într-un colaj neavând decât câteva speranțe că voi mai găsi și restul fotografiilor întregi.


16935419_255822254876369_7128723_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.92 kb
 Vizualizat:  de 10698 ori

16935419_255822254876369_7128723_o.jpg



16492424_243501932775068_1212729452_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.2 kb
 Vizualizat:  de 10692 ori

16492424_243501932775068_1212729452_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 13:09:30    Titlul subiectului: 205450

Din pacate, starea caroseriei era destul de precara, in 2014, dupa ce am vazut in poze. Mai exista acest autobuz, in prezent ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 13:56:54    Titlul subiectului: 205459

Nu. Anul trecut pe vremea asta a fost dus la casare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 06 Feb 2020 20:45:39    Titlul subiectului: 205500

1611 în autobaza Ferentari la începutul lunii iulie 2014. Îmi pare rău că nu am o fotografie cu bordul, nu mi-a fost permis accesul în autobuz. Confused


18901809_303597350098859_1282218875_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.41 kb
 Vizualizat:  de 10609 ori

18901809_303597350098859_1282218875_o.jpg



18015719_282117682246826_1464490968_o.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.23 kb
 Vizualizat:  de 10609 ori

18015719_282117682246826_1464490968_o.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 02/Sep/2023
Mesaje: 81
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 27 Iul 2022 13:57:42    Titlul subiectului: Autobuze IK 4 214030

Interesante imagini. După cât cunosc, primele IK 4 au intrat în dotarea ITB si de asemenea, la Sinaia(garajul lor era vizibil din tren) si probabil, la Craiova prin 1973-1974. În sprijinul acestei afirmatii atasez această imagine realizată la Sinaia prin 1974.
Stie cineva cu exactitate in ce an au intrat în serviciu primele IK 4 la Bucuresti respectiv Sinaia ?



 Descriere:
 Mărime fișier:  1.02 MB
 Vizualizat:  de 3414 ori





_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 02/Ian/2024
Mesaje: 71
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2022 11:40:30    Titlul subiectului: 214044

Primele IK4 au sosit in Bucuresti, incepand cu anul 1974, ultimele ajungand in 1980, cand comunistii s-au apucat sa incurajeze "mareata" industrie socialista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2022 16:39:16    Titlul subiectului: 214046

Atunci abia ce se lansaseră de un an sau doi DAC-ul, ce aveau evident costuri de producție mai mici și nu mai exista nici complicăreala cu importurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 02/Ian/2024
Mesaje: 71
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Iul 2022 19:43:09    Titlul subiectului: 214050

Este adevarat si acest aspect, dar deja incepusera cu patriotismul exagerat si au renuntat achizitionarea de produse straine in general, sau asa imi amintesc dintr-o carte despre istoria comunismului pe care am citit-o cu ceva timp in urma.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 30 Iul 2022 21:57:28    Titlul subiectului: 214052

Se dorea cam obligatoriu realizarea doar în țară a tuturor lucrurilor (până și metroul) numai cu ingineri români.

După 1980 doar IK4 au mai rămas în general ca autobuze importate, că erau încă relativ noi față de Ikarusuri care au fost livrate până prin '74 parcă și erau deja uzate prematur. Poate că ar mai fi rezistat din ele și după 1985 dacă nu se punea mult interdicția pe autobuze străine. Unele ar fi fost vândute pe la Tg. Mureș, firește că erau și autobuze într-o stare mai bună.

Dar revenind la IK4, cel puțin importurile au fost realizate până prin 1980, dar cât timp s-au mai fabricat aceste autobuze în Serbia? DAC-ul nostru s-a fabricat până prin anul 2000, ultimii clienți find Ploiești (2291), Bacău și Brașov cel puțin deși la ultimii 2 nu au avut viața prea lungă. Ikarus la fel, dar nu au mai ajuns în țară după 1993 (cel puțin de noi în varianta 260/280 pentru transportul local) că deja erau la modă importurile sau mașinile mai moderne.Doar sovieticii le-au mai vrut în general, și le exploatează și acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 02/Sep/2023
Mesaje: 81
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 05 Sep 2022 23:08:10    Titlul subiectului: Autobuzele din Bucuresti 214217

Imagini inedite cu autobuze IK 4 și cu motorul Raba-MAN puteți viziona între 08:50 și 13:40 pe colajul din link-ul următor: https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0 .
Vizionare plăcută!

_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community