|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 09 Feb 2018 13:48:47 Titlul subiectului: Autobuzele pe gaz natural comprimat (CNG) ale E.T.A. |
193548 |
|
http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/primele-autobuze-urbane-ecologice-fost-puse-functiune-romania-1_5a7b2b0fdf52022f754a9b18/index.html
"Primele autobuze urbane ecologice au fost puse în funcțiune în România
7 februarie 2018
de Afrodita Cicovschi
Primele autobuze ecologice pentru transport public au fost deja puse în funcțiune în Râmnicu Vâlcea, în urma unei investiții de aproape 300.000 euro. Vehiculele au o autonomie de 200-300 km, sunt Euro 6 și au o capacitate de 16 locuri pe scaune si 20 în picioare.
Societatea de transport public local a Primăriei Râmnicu Vâlcea - ETA SA - a primit trei autobuze cu podea joasă pe gaz natural comprimat (CNG), contractate în urma licitației realizate în luna mai 2017, devenind astfel primul operator de transport public urban din România care are în dotare astfel de autobuze ecologice. Autobuzele IVECO au costat 1.430.000 lei (cca. 100.000 Euro fiecare) și au fost achiziționate din fonduri proprii. Ele sunt propulsate exclusiv pe CNG și au o autonomie de 200-300 km, suficient pentru a putea realiza programul de transport zilnic înainte de a trebui realimentate. Suplimentar față de economiile realizate în principal datorită carburantului mai ieftin, vehiculele îndeplinesc standardul de poluare EURO 6 și pot reduce și poluarea cu particule fine (cu peste 95%), emisiile cu efect de seră, și pot diminua poluarea fonică, îmbunătățind semnificativ calitatea vieții locuitorilor municipiului, fie ei călători sau doar pietoni. Cu o capacitate de 16 locuri pe scaune si 20 în picioare, autobuzele au toate caracteristicile de confort modern specifice clasei lor, printre care: podea joasă pentru acces facil, climatizare, suspensii pneumatice pe ambele axe. În acest moment, formalitățile de omologare la RAR și cele legate de înmatriculare s-au încheiat. Se lucrează la montarea pe aceste autobuze a echipamentelor necesare funcționării sistemului de e-ticketing, urmând ca mașinile să fie introduse în programul de transport al ETA S.A. Primele rute pe care vor circula aceste autobuze vor fi traseul 5 și traseul B, adică rute pe care a crescut în ultimul timp foarte mult cererea de transport. Prin introducerea în circulație a acestor autobuze, amprenta de carbon se va reduce cu cca 16% față de autobuzele anterioare, adică cu 9,6 tone CO2 la fiecare 100.000 km. Diferența plătită în plus la prețul de achiziție, comparativ cu un autobuz cu motor diesel este de 5.000 de euro, suma care se poate amortiza în aproximativ un an și jumătate, la un rulaj lunar de 5.000 km, doar din prețul mai mic al combustibilului. În plus, se realizează economii și la întreținere, pentru că motorul pe gaz are la bază motorul pe benzină, care este mai ușor și mai ieftin de întreținut decât unul diesel (-10%). Una dintre strategiile europene pentru sectorul de transport este de a înlocui gradual carburanții din produse petroliere cu combustibilii alternativi. Documentele instituțiilor europene, și mai ales, Directiva DAFI, transpusă recent în legislația națională, poziționează CNG între opțiunile de carburanți alternativi care vor înlocui, în timp,carburanții din produse petroliere și care vor contribui alături de celelalte surse de energie alternative, la reducerea efectului de seră cauzat de emisiile de dioxid de carbon. Conform directorului general ETA (companie beneficiară a celor 3 vehicule), Andi-Ștefan Davidescu, această achiziție reprezintă doar prima fază a unui program mai amplu de înnoire a flotei cu autobuze pe CNG, plan ce are în vedere investiții de cca. 10 milioane de Euro, accesând fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2014—2020, Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1 - reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă."
____________________________
... mda, fac experiențe, sper ca măcar să fie bune și sper că "autobuze" nu sunt chiar dubele de tipul celei care ilusrează articolul, deși poza pare făcută la Râmnicu Vâlcea și dudoaia are număr provizoriu...
Cât despre "primele autobuze urbane ecologice au fost puse în funcțiune în România" ... haide, bre, ne lași?!? Cele mai ecologice autobuze sunt troleibuzele și alea circulă de mult prin România, în ciuda faptului că unii primar cu calificare de văcari au ales să le distrugă sau să le elimine...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.63 kb |
Vizualizat: |
de 4250 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Feb 2018 20:05:55 Titlul subiectului: |
193551 |
|
Autobuzele sunt ca si cel din poza. Desi articolul nu pare sa fie scris profesional, totusi e de apreciat faptul ca se opteaza pentru variante mai putin poluante si ca sunt microbuze adaptate transportului in comun.
Si in legatura cu articolul, nu sunt primele autobuze ecologice din Romania, dar sunt primele autobuze ecologice noi din Romania, tinand cont ca la Iasi au fost autobuze Renault SH si la Tulcea autobuze DAF SH.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|