Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

"Maxi-taxi"-urile din Constanta
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 15 Oct 2008 12:14:17    Titlul subiectului: "Maxi-taxi"-urile din Constanta 99594

http://www.cugetliber.ro/1216760400/articol/23037/in-maxi-taxi-calatorii-sunt-taxati-cu-aglomeratie-caldura-si-nervi

"În maxi taxi, călătorii sunt „taxați“ cu aglomerație, căldură și nervi
„Grăbește-te încet cu 301“

O zi ca oricare alta, în care trebuie să ajungi în oraș la o anumită oră. Nimic neobișnuit. Mai puțin dacă alegi să mergi cu Maxi Taxi, caz în care te așteaptă diverse surprize.

După ce aștepți, cu răbdare sau nu, aproximativ 20 de minute, poți să vezi în zare microbuzul 305 care se prelinge încet pe asfalt. Șoferul nu se grăbește nicăieri, lucru pe care ți-l și spune de la obraz dacă ai tupeul să-l întrebi care este motivul pentru care întârzii la serviciu în fiecare dimineață. Sau îți arată plictisit graficul pe care, teoretic, el îl respectă cu sfințenie.
Te resemnezi și scoți doi lei din buzunar ca să-ți plătești biletul. Banii dispar ca prin farmec pe sub bord, iar tu aștepți și aștepți, dar înapoi nu vine nimic. Este încă
un caz în care conducătorul microbuzului se face că uită să rupă bilet, dar nu singurul, motiv pentru care mulți oameni decid să lase lucrurile așa, evitând o posibilă confruntare cu șoferul, care le-ar explica, frumos, că oricum o să-l arunce la coborâre.

Pe microbuze, graba strică treaba
În virtutea aceluiași grafic menționat mai devreme, ajungi de la Real la piața din 4-5 în 15 minute, de la Anda la Podul cu Butelii în încă zece, dar de la Galeriile Soveja până la Campus faci doar șapte-opt minute. Întrebând un șofer, am primit un răspuns pe cât de simplu, pe atât de absurd : „Dacă o lași mai încet până pe la jumătatea traseului, ai toate șansele să prinzi mult mai mulți călători mai spre sfârșit, pentru că te așteaptă”, mărturisește omul. Economic vorbind, nu e un raționament greșit. Mai mulți posibili călători care așteaptă neajutorați în stații înseamnă mai multe bilete, iar asta se rezumă la o sumă frumușică ce intră, la sfârșitul zilei, în buzunarul șoferului.
Altă linie de microbuz, altă poveste. Linia 301 circulă pe traseul Real-Carrefour, cu toate cartierele pe care le traversează. Un drum cu 301 este unul lent și dureros, un drum al răbdării pe care, dacă știi că ești impulsiv, e mai bine să-l eviți. Deja la gară toate locurile de pe scaune sunt ocupate, dar asta nu este o problemă. În zilele cu adevărat bune ale șoferilor, încap chiar și zece pasageri în picioare, fie că aceștia mai pot respira sau nu liniștiți. Mai mult, ferestrele anumitor microbuze sunt blocate, treabă rezolvată direct la service-ul auto al firmei, după cum explică un șofer enervat de oamenii care îl tot întreabă de ce, deși afară este atât de cald, nu beneficiază măcar de acest minim confort.

O oră de la Real la Carrefour cu 301
Ironia sorții, pe tichetele de abonamente pe Maxi Taxi scrie „Rapiditate, Confort, Siguranță”. Din păcate, călătorii, dacă nu sunt cel puțin norocoși, nu au parte de nici una din acestea. Ca să înțelegeți mai bine la ce anume se referă această siguranță înțeleasă greșit, imaginați-vă o mașină mare, plină de oameni, care pune o frână bruscă și transformă călătorii care stau în picioare frumos aliniați,
într-o masă compactă de carne care se lovește violent de bordul autovehiculului. Sau, pentru cei mai neîncrezători, circulați cu 301. O călătorie de la un capăt la altul al traseului durează aproximativ 60 de minute, cu sau fără opriri suplimentare sau nu.
303-ul deja este, în mare parte, aceeași Mărie cu altă pălărie.
Diferă compania care deține autoturismele, dar programul este același ca și în cazul microbuzului 301: maxim până la zece și jumătate. „Fie vorba între noi așa, e deja o oră târzie la zece juma. Dacă ați conduce și voi până la ora aia, continuu, ați vedea cum e. Obosim și noi”, mărturisește un șofer destul de tânăr, dar probabil foarte obosit. Pentru cei care vor să se ferească de acest șofer căruia îi place să se odihnească mult, să se uite după singura mașină vopsită în alb și portocaliu, cu numărul CT-43-FER sau după colegul său care conduce la fel de tacticos, CT-06-MDO.

25 de suflete într-un microbuz
În orice caz, chiar dacă nu aveți timp să vă uitați la numărul mașinii, după care să sunați să faceți vreo reclamație, situația este aceeași pe orice mașină a societății, care poate fi apelată la 0241/62.77.10 sau 0241/62.77.12, după cum scrie și pe biletele de abonament. O bulină albă merge la 310, pentru punctualitate și rapiditate. Într-adevăr, dacă vrei să circuli cu 310, dar l-ai pierdut pe cel dinainte, în cinci-șase minute sigur trece altul și poți fi sigur că ajungi acolo unde trebuie în timp util. Spre deosebire de alte microbuze, se mișcă destul de repede, așa că de întârzieri nu se pune problema, dar de aglomerație da. Geamurile pot fi deschise, dar nici asta nu prea ajută în condițiile în care afară sunt peste 30 de grade și înăuntru, pe numărate, aproximativ 25 de oameni.
Pot fi de vină pentru decalarea graficelor de circulație fie orele de vârf, fie traficul intens din week-end sau timpul în care șoferul își mănâncă liniștit prânzul la unul din capetele de linie, deși trebuia să stea acolo doar vreo cinci minute. „De când am început liceul, în fiecare zi am întârziat, deși plec cu aproape o oră înainte. Acum nu mai e o problemă timpul pe care-l fac până în Mamaia, dar de la toamnă o iau de la capăt”, ne spune Alina, elevă. Oricare ar fi motivul, cel mai înțelept lucru pe care poți să-l faci, în cazul în care trebuie să circuli cu microbuzul și nu ai altă alternativă, este să accepți totul cu mult calm și să-i înțelegi și pe ei, șoferii, chiar dacă te lasă să aștepți câte jumătate de oră.
Andreea IACOB
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Oct 2008 12:46:06    Titlul subiectului: 99596

Exista si o exceptie de la regula. Este vorba de microbuzele companiei SimpaTrans, care fac curse intre Constanta si Mangalia. Eu bine soferi acestora sunt la costum, microbuzele sunt noi, merg numai oameni pe scaun, iar soferii sunt foarte atenti sa nu mananci in masina, sau nu lasi gunoaie. O calatorie pana in Mangalia costa 7 RON. Singurul dezavantaj al acestor microbuze il reprezinta faptul ca nu prea te poti urca cu bagaje voluminoase (rucsac mare, etc), nu incap mai mult de cateva bagaje voluminoase in spate.

Oricum recordul absolut al conditiilor "civilizate" de transport il detine compania Nordiana, pe vremea cand opera cu microbuze intre Mangalia si Vama Veche. In sezon (mai ales week-enduri, sau ocazii speciale cum ar fi concerte), erau si 35 de oameni cu bagaje cu tot in micorbuze de 19 locuri. Pentru a incapea cat mai multe bagaje, soferii scoteau ultimele scaune din spatele masinii. Eu cu prietenii mei, aveam o tehnica, cand venea microbuzul de Vama, urcam direct pe la usa din spate, cu bagaje cu tot Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 295
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 15 Oct 2008 14:15:38    Titlul subiectului: 99599

Desi nici eu nu suport microbuzele trebuie sa spun ca in Constanta difera putin situatia fata de alte orase. Aici dubele circula pe stradute mici pe care autobuzele n-ar avea cum sa incapa. Acum oamenilor le convine sa ia masina direct de pe strada lor decat sa iasa pana la un bulevard principal sa astepe RATC-ul. De exemplu pe la universitatea din Faleza Nord trece 301. Normal ca imi convenea sa merg cu acesta decat sa merg pe jos pana in statia de RATC si sa astept 40-ul care oricum nu ma duce decat pana la Pescarie,pe cand microbuzul ma lasa in Mamaia exact unde vreau eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 15 Oct 2008 15:34:06    Titlul subiectului: 99600

boy4ever a scris:
Desi nici eu nu suport microbuzele trebuie sa spun ca in Constanta difera putin situatia fata de alte orase. Aici dubele circula pe stradute mici pe care autobuzele n-ar avea cum sa incapa. Acum oamenilor le convine sa ia masina direct de pe strada lor decat sa iasa pana la un bulevard principal sa astepe RATC-ul.
In privinta asta ai dreptate, de altfel cred ca asta ar fi si rolul acestor "maxi-taxi", sa deserveasca zone mai slab populate sau nedeservite de mijloace de transport precum autobuze, troleibuze sau tramvaie.
Problemma incepe in momentul in care aceste dube/"maxi-taxi" se suprapun peste traseele operatorilor de autobuze/tramvaie/troleibuze, piratandu-le.
Daca traseele de "maxi-taxi" ar fi astfel concepute incat sa nu se suprapuna decat maxim 10 % peste traseele pre-existente si ar exista un organism care sa respecte respecatrea intocmai a traseelor, dubele astea ar putea fi chiar folositoare.
Insa, ca de obicei, in RRomania, totul se face mai mereu in defavoarea cetatenilor si in folosul gușaților și umflaților reciclați din comuniști după "lovi-luți" din '89. Păcat de cei care au murit în acele zile de mascaradă, sperând într-un viitor mai bun... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 16:55:39    Titlul subiectului: 103528

Imi puteti spune si mie cate linii de MAXI-TAXI sunt in Constanta?
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Marius-Cta



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2010
Mesaje: 31
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 18:26:27    Titlul subiectului: 103546

Pai avem 301 (cea mai lunga linie stabate C-ta de la un cap la altul), 302, 303, 305, 310, 312 (e nou aparut; a circulat vara asta doar ) si 23E (merge pana in Navodari).
Cam astea ar fi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 295
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 21:59:16    Titlul subiectului: 103551

Dar de ce numerotarea la maxi taxi nu a inceput de la 200 de exemplu? E aiurea ca intr-un oras cu vreo 30 de trasee (cu tot cu maxi taxi) apar numere gen 312...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 14:13:05    Titlul subiectului: 115658

Si aici e dezastru...

Autorul articolului a produs cea mai buna definitie: "tara lu’ Maxi-taxi"

http://constanteanul.com/calator-in-tara-lu-maxi-taxi/

"Calator in tara lu’ Maxi-taxi
Miercuri, August 19, 2009,

Prima intalnire cu sistemul maxi-taxi am avut-o in Braila. Niste microbuze-harburi, obosite spre daramate, se opreau pe marginea strazii si un tanar costumat cu slapi, budigai si tricou jerpelit, atarnat in afara, racnea din toti bojocii amanunte despre traseul carutei mortorizate. Un soi de olacar modern, care mi-a starnit rasul. Asta numai transport civilizat de persoane nu era. Dar, era ieftin. Bilet? Aiurea, cui dracu ii trebuia?! Marcai banutul si te inghesuiai cu gloata in burta microbuzului. Nu-ti trebuia bilet, ci noroc. O data n-am avut. Ma grabeam sa ajung la gara din Braila si pe sofer l-a sunat un cumnat care l-a convocat urgent la un carat de mobila. Soferul l-a intrebat pe urlatorul de traseu cati gusteri sunt in masina. Patru, zice urlatorul. Atunci, asta e, ne oprim aici, avem treaba. Da-le banii si spune-le sa coboare. Era sa pierd trenul, cretinul dracului cu mobila si cumnatul lui tampit.

Au trecut ani, vorba cantecului, si maxi-taxi s-a mai schimbat. Sistemul s-a implementat cu succes si la Constanta, mai putin urlatorii de traseu. Ba, in semn de civilizare, cu ajutorul unor holtzsuruburi, care sar mereu de la locul lor, s-a implantat si o bara, de care s-ar putea tine gloata inghesuita in spatiul stramt. Si, in ultima vreme, primesti si bilet. Asta nu se datoreaza in nici un caz devotamentului soferului, ci camerei de supraveghere montate deasupra capului sau, semn ca nici patronii nu mai sunt atat de prosti. Totusi, camera aia nu e atat de desteapta sa vada si valoarea biletului. Prin urmare poti sa mergi pana hat, in Mamaia, cu un bilet de Constanta, deci mananca si burta lu’ dom’ sofer un crenvusti cald de la calator, fara numar, sa traiasca!

Insa prostia, odata vindecata, trebuie musai inlocuita cu ceva. Lacomia ar fi buna? Pai, ar putea. Revelatia mi-a venit in timp ce respiram al treilea rand de burti al unei tantici transpirate, pravalite peste firavul meu loc dintr-un 310. Oricum, eu eram bine, spre deosebire de sofer, ce scosese capul pe geam, ca sa vada pe unde conduce, enervat de capul prea mare al calatorului pe care il tinea in brate. Peste ala din bratele lui stateau pravaliti alti doi, inghesuiti la randul lor de o gloata compacta de sardele cu doua picioare. Credincios firmei, soferul avea timp sa constate ca nu-i ieseau biletele cu banii. In timp ce manuia covrigul microbuzului, racnea la aia din spatele lui “Bai, deci cati ati urcat aici, ca nu mai vad nimic, trei sau patru?” “Doi, sefu’, raspundeau in cor cei cinci golani catarati peste lume. Ne-ai dat deja biletele”. Viata grea …

Dar, credeati ca s-a terminat?, punctul culminant vine abia acum. Soferului ii suna telefonul mobil. Urmeaza o convorbire bestiala despre nevasta care ba e in spital, ba nu stie daca mai este, ba a scos-o fiica-sa de acolo, ba o sa-l sune, in orice caz el trebuie neaparat sa plece si se cam grabeste. In timpul asta, tantica a reusit sa-si deplaseze burtile oleaca mai intr-o parte, respir vijelios pe o nara, fac provizii pana la urmatoarea frana, care ne-ar putea rearanja in mod neprofitabil.

In cele din urma, golanii aia cinci cu 2 bilete vor sa coboare. Pac, frana, pe mijloc, intre banda unu si banda doi. Urla claxoanele in spatele nostru. In Mamaia e o aglomeratie infioratoare. “Hai, ba, ca n-am timp” ii zoreste nea soferul care, intre timp – Slava Domnului! - a terminat convorbirea telefonica. Dupa un timp, imi vine randul sa cobor. Ma trezesc vorbind “Domnu’, mi-ati dat un bilet de un leu si trebuia de doi”. “Da, zice el, n-am vazut. Hai, cobori sau ce faci?” Cobor. Trag aer in piept. Fericit. Doamne, de ce s-or ingrasa femeile in halul asta? Aproape ca nu mai incap in microbuz
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iulian



Data înscrierii: 18/Mai/2010
Ultima vizita: 22/Ian/2012
Mesaje: 1
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 18 Mai 2010 15:12:55    Titlul subiectului: 127235

Toata lumea da vina pe soferii acestor maxi-taxi. Nimic mai gresit!
"Vina" ar trebui atribuita patronilor pentru ca de la ei porneste totul.
Soferul nu merge "prea incet" ca asa-i place lui sa mearga, NU, nu-i place deloc, il enerveaza la culme si pe el, il streseaza de-i vine sa urle, dar patronul vrea bani, nu justificari. Apoi daca patronul ti-a zis ca azi ai norma "n" lei, tu ca sofer trebuie sa faci acei bani ca altfel iti da cu praf de mers...si ramai pe dreapta. Este vorba si de grafic pe care trebuie sa-l respecti cu sfintenie ca sofer. Te-ai abatut cu un singur minutel de la grafic, ai deja mari probleme. Iti sar in cap colegii si apoi seful... Cam stresant si foarte obositor sa fi sofer pe un maxi-taxi. Conduci cam 14 ore/zi, n-ai timp sa mananci un sandwich ca tot omul ca trebuie sa pleci in 5 minute, abea daca ai timp de o tigara la cap de linie sau o haleala rapida cu noduri in gat...
Cine-i condamna pe soferi inseamna ca nu cunoaste despre ce-i vorba.

_________________
Take it easy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BadeaCartzan



Data înscrierii: 12/Iun/2010
Ultima vizita: 25/Sep/2014
Mesaje: 40
Locație: Constanta, Piata Badea Cartan

MesajTrimis: Sâm 19 Iun 2010 15:44:40    Titlul subiectului: 128621

Exista si linia 304, dar nu o vad prea des, nu stiu de ce. Are linie comuna cu 305-ul numai ca nu porneste din Faleza Sud ca acesta, ci din Zona Industriala, de la depoul RATC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Feb 2011 11:09:18    Titlul subiectului: 140539

Fireste, improvizatiile cedeaza ...

Cum sunt autorizate aceste epave rutiere din punct de vedere al masurilor de siguranta? Daca la un impact usa fata este comprimata si se blocheaza, iar restul de usi oricum sunt blocate "din constructia" ulterioara constructiei efective Rolling Eyes , daca duba ia foc, cum a luat acesta de acum, calatorii sunt condamnati, nu?!?

Sau isi inchipuie cineva ca persoane in varsta, de exemplu, ar putea incape pe acele geamuri meschine marcate ca "iesire de siguranta"?!?

Orice mijloc de transport public ar trebui sa aiba cel putin 2 usi distincte, pentru a exista o cale de scapare REALA pentru calatorii-captivi, nu doar pe hartie...

Deci calatoriti cu maxi-taxi, aveti "sansa" sa va carbonizati in conservele-mortii, dar macar veti muri impacati, stiind ca macar ati umplut buzunarele borfasilor politico-economici care sutin manariile de tip maxi-taxi...

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-_Un_microbuz_GSM_a_luat_foc_in_trafic_0_434356843.html#commentsPage-1

"Constanța: Un microbuz GSM a luat foc în trafic

Ioana Popa

Sâmbătă 26 feb 2011

Constanța

Microbuzul a ars integral

Un microbuz de transport persoane, care aparține firmei Grup Media Sud, a luat foc astăzi în trafic, la intersecția străzilor Dezrobirii și Eliberării. Din fericire, niciunul dintre cei 15 pasageri nu a pățit nimic.

Nici șoferul nu a avut de suferit de pe urma incendiului izbucnit la bordul microbuzului înmatriculat CT 35 GMS, care circulă pe linia 305 și care a ars în întregime.

Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea spun că focul a izbucnit de la un scurtcircuit electric."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.82 kb
 Vizualizat:  de 22072 ori

4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Mar 2011 09:35:34    Titlul subiectului: 140719

Ilegalitati pe banda rulanta: auziti, prins pentru a sasea oara fara permis !!! Shocked De ce nu sunt cercetati complicii din Politie, Procuratura sau Judecatorie pentru ca un cretin precum asta din articol continua sa care zilnic zeci de calatori carora le pune viata in pericol?!?

Luati aminte pe mana cui va lasati vietile!

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-_Soferul_liniei_de_transport_312-prins_fara_carnet_de_sase_ori_0_437956307.html

"Constanța: Șoferul liniei de transport 312, prins fără carnet de șase ori

Mădălin Sofronie

Vineri 4 mar 2011

Constanța

Polițiștii i-au tras la răspundere pe șoferii indisciplinați

Șoferul unui microbuz de pe linia 312 a fost prins, aseară, la ora 17.30, conducând fără permis de conducere, în timp ce transporta călători.

Totul a ieșit la iveală în urma unui control de rutină al polițiștilor Serviciului Rutier și al inspectorilor Autorității Rutiere Române.

Este pentru a șasea oară când Dragoș Sarchiz (32 de ani) este prins de oamenii legii la volanul unei mașini fără să aibă carnet. În urmă cu aproximativ doi ani, a fost condamnat la închisoare pentru același motiv.

Mai mult decât atât, nimeni nu știe cum a ajuns bărbatul șofer, deși el ar fi trebuit să fie angajat pe postul de mecanic auto. După ce a stat mai bine de trei ore în birourile Secției 3 Poliție pentru audieri, șoferul de ocazie a plecat acasă, fiind cercetat în stare de libertate."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 06 Mar 2011 19:29:15    Titlul subiectului: 140781

Ceva bun de tot... atat "iegzplicatia", cat si moaca impricinatului... Laughing

Ceva mai tare cred ca n-am vazut... Daca-i vezi fata aluia si nu stii cu ce se ocupa, nicio problema, poti afirma fara gres: "E sofer de maxi-taxi" Laughing Laughing Laughing

E, si circul continua cu aia de la A.R.R., unde-si incordeaza ei muschii si cica se duc sa faca controale, ce mai, esti gata sa-i crezi... daca nu ai stii in ce tara traiesti...

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Patronul_soferului_de_microbuz_prins_fara_permis_in_Constanta-_Era_prima_zi_de_munca_0_438556212.html

"Patronul șoferului de microbuz prins fără permis în Constanța: „Era prima zi de muncă !

Roxana Glăvan, Mădălin Sofronie

Sâmbătă 5 mar 2011

Constanța

Dragoș Sarchiz Cristea (32 de ani) nu a avut carnet niciodată Joi seara, microbuzul de pasageri 312 condus de Dragoș Sarchiz Cristea (32 de ani) a fost tras pe dreapta de oamenii legii pentru un control de rutină, în zona Carrefour din Constanța. Polițiștii au constatat cu surprindere că șoferul nu avea permis, deși conducea o mașină de transport în comun.

Șoferul de ocazie este acum cercetat în stare de libertate. „Dosarul său a fost înaintat Parchetului. În funcție de ce vor stabili procurorii, cel mai probabil el se va alege cu o amendă de până la 1.000 de lei“, a declarat comisarul Constantin Bădângă, de la Poliția Rutieră Constanța.

Până acum, șoferul de ocazie a fost prins conducând fără permis de șase ori. Acum trei ani, a fost închis pentru această faptă. Ar fi trebuit să stea un an și jumătate în închisoare, dar la scurt timp a evadat. Polițiștii l-au găsit acasă la concubina lui și l-au adus din nou la locul de detenție.

Firma va fi verificată

Eugen Liță, administratorul firmei de transport Navlot din Constanța, unde lucrează șoferul fără permis, susține că nu știa că angajatul său nu avea permis de conducere. „Sunt plecat în Belgia. Am auzit de scandal, dar nu am ce să fac. Nu am știut. Era prima lui zi de muncă“, s-a scuzat administratorul. Cristea nu avea încheiat contract de muncă la firma Navlot.

„Șoferul“ de microbuz prins de șase ori fără permis este un fost evadat

Inspectorii ARR vor face luni un control la sediul firmei. „Unui șofer care transportă persoane angajatorul trebuie să îi ceară cazier juridic, atestatul de conducător auto profesionist și multe alte documente“, a declarat Titi Sandu, directorul ARR Constanța."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.72 kb
 Vizualizat:  de 21934 ori

4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 13:48:41    Titlul subiectului: 167388

Ca tot veni vorba de aceste "maxi-taxi"-uri, aceste dube mizerabile pe care eu le detest, e cazut sa pastram pentru posteri(-ori-)tate Embarassed cateva imagini cu ele, eu tot sper ca va veni o vreme cand infectiile astea nu vor avea ce sa mai cauate in transportul public, macar in cel asa-zis URBAN, iar pasionatii de atunci s-ar putea sa vrea sa si vada cat de mizerabil decazuse transportul public in perioada pe care noi o traim.

Iata deci cateva cotete ambulante surprinse pe strazile din Constanta si Mamaia:

1. CT01JOF
2. CT06EXI
3. CT07LGT
4. CT09ZBH
5. CT34DTR
6. CT45GMS
7. CT77DCT
8. CT99REX



CT01JOF-P1470328.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.38 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT01JOF-P1470328.JPG



CT06EXI-P1470330.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.3 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT06EXI-P1470330.JPG



CT07LGT-P1470248.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.3 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT07LGT-P1470248.JPG



CT09ZBH-P1470251.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.29 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT09ZBH-P1470251.JPG



CT34DTR-P1470332.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.34 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT34DTR-P1470332.JPG



CT45GMS-P1470329.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.37 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT45GMS-P1470329.JPG



CT77DCT-P1470247.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.39 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT77DCT-P1470247.JPG



CT99REX-P1470249.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.31 MB
 Vizualizat:  de 15227 ori

CT99REX-P1470249.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2015 12:19:40    Titlul subiectului: 180137

Cum bine spunea un fost coleg de forum, "Grup Media Sud - dube, ce altceva?!?"...

Cu scarba, dar zic sa pastram niste poze intru amintirea unor vremuri care, sper eu, vor deveni, ele insele, cat mai curand, amintiri...

Cotete folosite pentru transportul calatorilor...



2015-04-18 17.42.11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  536.86 kb
 Vizualizat:  de 11785 ori

2015-04-18 17.42.11.jpg



2015-04-18 17.42.21.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  478.15 kb
 Vizualizat:  de 11785 ori

2015-04-18 17.42.21.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 585
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2017 00:41:12    Titlul subiectului: 190813

Dintre toate dubele, preferata mea, ca aspect exterior, desigur, este cea albastra. Nu am mai vazut-o la traseu in ultimele saptamani, dar sunt sigur ca circula. Nu le caseaza ei... Mai este una neagra, pe linia lui 312. Si am mai vazut una mai noua, mai lunga, urmeaza sa pun poza. Cam acestea sunt dubele iesite din tiparul obisnuit. In rest....

Dubele astea ne "omoara nervii cu zile", caci conditiile de transport sunt din ce in ce mai greu de suportat. Sunt jalnice! Regret ca, constantenii nu se trezesc mai repede la realitate... Ba unii sunt chiar multumuti ca "ajung repede la destinatie"... Asa este, dar foarte rar, de obicei atunci cand soferul in cauza se grabeste sa recupereze vreo intarziere, ca sa nu il ajunga vreun coleg din urma... Sa vezi atunci raliu... Sau arareori seara, cand se cam termina programul, si strazile se mai elibereaza, asta fireste, cand nu este sezon!

Daca in pozele de mai sus arata uzate, stati sa vedeti in ce hal arata in 2017!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 585
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2018 08:41:22    Titlul subiectului: 193261

Constanta scapa, in sfarsit, de dube!!! Civilizatia a venit si pe la conducatori...

Cica din 2019 se temina cu dubele.

ANUNȚ IMPORTANT pentru constănțeni! Dispare serviciul de maxi-taxi!

http://www.reporterntv.ro/stire/anunt-important-pentru-constanteni-dispare-serviciul-de-maxi-taxi

Citat:

ANUNȚ IMPORTANT pentru constănțeni! Dispare serviciul de maxi-taxi!


ANUNȚ IMPORTANT pentru constănțeni! Dispare serviciul de maxi-taxi!
Primarul Constanței, Decebal Făgădău, a declarat în această seară în emisiunea Reporter Special de la Neptun TV că serviciile de maxi-taxi vor dispărea din 2019.

Astfel, singura companie de transport în comun din Constanța va fi Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) care va circula în tot orașul, mai ales că parcul auto al Regiei va fi suplimentat cu 100 de autobuze noi.

Primarul a adăugat că a luat această decizie deoarece legislația europeană prevede ca Primăria să aibă contract cu o singură firmă de transport public.



anunt-important-pentru-constanteni-dispare-serviciul-de-maxi-taxi-160364.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.99 kb
 Vizualizat:  de 3934 ori

anunt-important-pentru-constanteni-dispare-serviciul-de-maxi-taxi-160364.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 840
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 20 Ian 2018 09:27:33    Titlul subiectului: 193293

Acum sa nu dispara si autobuzele, ca daca troleul "incurca" circulatia, ce sanse are un autobuz? (Bine, nu mai e mazare...dar Constanta are deja reputatie de decizii stupide legate de transport)
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 585
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2018 00:41:03    Titlul subiectului: 193396

Autobuzele nu vor disparea din Constanta. Este totusi, in TOP 3 ca si marime in tara. Inca am dubii in privinta sosirii noilor autobuze, dar mai vedem noi...

In ceea ce priveste dubele, sunt tot mai deplorabile saracele... Si am prins o inghesuiala pe 304... Efectiv am iesit cu hainele sifonate, si cu o vanataie din el... Nici nu puteam sa vad pe unde ma aflu... Adica nici loc de aplecat sa ma uit pe geam... Groaznica afacere si asta cu dubele... Bine ca se pune problema asta, a inlaturarii lor...

Ceea ce ma uimeste este insa atitudinea celor cu care am vorbit despre acest subiect: "Cum adica sa ramanem fara microbuze?! Astia sunt nebuni?!! Si noi cu ce o sa mai circulam?" sau "Sa nu le scoata ca sunt bune, merg repede...". Asta in conditiile in care se plang de miros urat si aglomeratie in microbuze... Numai ma enervez... Dupa 15 ani de maxi-taxi, constantenii nu mai vad viata fara ele... Asta ar fi un caz de manipulare?

Tin sa adaug ca in pozele de mai sus ale lui Catalin Ghita, microbuzele arata impecabil fata de cum arata in prezent! Am sa pregatesc un set de poze cu ele, dar pentru inceput ma limitez la o poza pe care am facut-o prin septembrie 2017... Dupa ce ca arata in halul in care arata, mai are si cauciucurile lasate, e plin la refuz de pasageri, in conditiile in care legal nu are voie sa transprte mai multi calatori decat numarul de scaune (de obicei vreo 15), se mai si baga in fata masinilor care stau la stop (in loc sa astepte in spatele marcajului pietonal, asa cum este normal si de bun simt), nu vede semaforul cand se face verde, nu pleaca la timp si ii face si pe cei din spatele lui sa stea dupa el 4-7 secunde pana se prinde si el ca s-a facut verde... Normal ca nu vede semaforul care este pus in dreptul trecerii de pietoni pe care tocmai a depasit-o cu 10 metri Smile



Duba infecta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.11 kb
 Vizualizat:  de 3687 ori

Duba infecta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 584
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2018 11:31:36    Titlul subiectului: 193397

Aceeasi problema cu oamenii care au plans dupa maxi taxi au fost si la noi in Galati.Ma certam cu fiecare in parte incercand sa le explic de ce e mai bine sa dispara sistemul asta putred de transport.Ce se intampla in Constanta este inadmisibil.Acele dube arata deplorabil pentru orice oras,mai ales pentru Constanta.La noi in Galati in 2016 cand dubele au fost trase pe dreapta aratau bine pentru ca in 2010 s-a modificat legea astfel incat cei ce voiau sa continuie serviciul maxi taxi erau obligati sa renunte la dubele vechi (ca cele din Constanta) si sa achizitioneze unele noi.Ce s-a intamplat in sistemul de transport in ultimii ani a fost o bataie de joc:sa desfiintezi tramvaiul si troleibuzul si sa lasi maxi taxi cand ar fi trebuit total invers.Daca mai era Mazare primar probabil disparea si RATC-ul(stiu ca la un moment dat avea in plan privatizarea traseelor RATC).
Despre achizitia celor 100 de autobuze se mai stie ceva?s-a pregatit macar un caiet de sarcini?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 27/Iun/2018
Mesaje: 59
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2018 13:07:20    Titlul subiectului: 193399

Subscriu si eu la faptul ca oamenii sunt orbiti de... nu stiu ce lucru, si se gandesc cu groaza ce fac daca dispare maxi-taxi-ul. Am discutat cu prieteni de-ai mei, oameni tineri. E de necrezut. Incetam discutia. Nici nu mai incercam sa le explic beneficii si etc. Unui om care are o astfel de parere, nu are rost sa te chinui sa i-o schimbi.
Daca se aplica scoaterea lor din 2019 de adevaratelea, si nu mai intervin alte lucruri cum se intampla mereu la noi, Fagadau creste in ochii mei. Cu 5% de la acei minus 1000% la cat era, dar creste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 1824
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2018 17:39:09    Titlul subiectului: 193401

Statul s-a dovedit de fiecare dată un prost administrator. Se va dovedi și de această dată. Asta nu înseamnă ca toate autovehiculele ( de stat sau private ) să nu respecte anumite norme de funcționare / exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 585
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 11 Feb 2018 17:57:09    Titlul subiectului: 193572

M-am hotarat sa pun acest articol aici, cu toate ca este postat in octombrie 2017. Informatia este de actualitate si articolul abordeaza problema Maxi-Taxi din Constanta. Este vorba despre un interviu cu priarul orasului.

Interesanta este si poza articolului care, dovedeste clar in ce conditii suntem transportati cu dubele. A se vedea si faptul ca duba cam sta intr-o râna. Am sa vin si eu cu poze personale in acest sens.

Doar priviti cum sunt de inghesuiti oamenii... Asa se intampla si in 310, si in 312, si in 304, 305, 23... Jalnic! Nici nu ai loc sa misti in ele! Nici nu poti vedea in ce zona te afli, ca sa stii daca este sau nu momentul sa cobori! Mai nou striga soferul statia... Asta este modalitatea moderna de anuntare a calatorilor cu privire la statia in care se afla... Si, dupa cum puteti vedea, nici soferul nu prea are vizibilitate in dreapta, datorita calatorilor ingramaditi in fata, pe care ii lasa sa se urce in microbuz, pentru cativa lei in plus.

https://www.cugetliber.ro/stiri-eveniment-fantomele-trecutului-sforile-afacerii-maxi-taxi-la-constanta-332476

Citat:
Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța

Microbuze umplute până la refuz, călătorii fără bilet și subînchirierile avizelor de transport reprezintă doar câteva nereguli ale transportului de pasageri și nu mai sunt de mult timp o noutate la Constanța. Din contră, în mod nefericit, neregulile au ajuns să facă parte din cotidian, considerate ca fiind o normalitate. Autoritățile locale sunt la curent cu toate problemele transportului local de persoane și au în plan schimbări în viitorul apropiat.

Într-un interviu acordat ziarului „Cuget Liber”, primarul Decebal Făgădău a recunoscut că nu este deloc mulțumit de activitatea Serviciului de Transport Local și Organizare Evenimente, condus de Liviu Pătrașcu. Edilul Constanței a anunțat trecerea Serviciului din cadrul Direcției Relații Internaționale și Organizare Evenimente, în cadrul Direcției de Servicii Publice.

„Eu nu fac referire la un singur operator, ci la toți cei care au avize de traseu. Aceste avize sunt eliberate în baza unei hotărâri de CL ce se fundamenta pe legislația din momentul respectiv. O legislație lacunară și care, în niciun caz, nu acoperea toate situațiile particulare. Am identificat probleme nu doar în ceea ce privește avizarea maxi-taxi. Mai mult, am descoperit că acest serviciu se limita la verificarea documentelor puse la dispoziție de transportator și la eliberarea avizului, atât și nimic mai mult. Serviciul nu controla dacă toate condițiile impuse prin avizare erau respectate”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău.

„Dezavuez interpretarea subînchirierilor“

În cadrul interviului, l-am întrebat pe primarul Constanței dacă are cunoștință despre subînchirierea avizelor de traseu și ce părere are de această practică. Decebal Făgădău ne-a răspuns că nu este sub nicio formă de acord cu această interpretare, însă a ținut să clarifice că legea din prezent nu interzice unei societăți comerciale să subînchirieze altor firme dreptul de a transporta călători în municipiul Constanța.

„Legat de subînchirieri, colaborări sau alte forme de acest gen, ele nu sunt interzise în mod expres. Atât prin hotărârea de Consiliu Local, cât și prin condițiile impuse prin aviz, transportatorii au utilizat principiul de drept care spune că ceea ce nu este interzis este permis. Dezavuez această interpretare a lor, întrucât avizarea, planificarea, actul de control se îndepărtează de subiectul principal al acestui serviciu: călătorul. Dintr-odată, călătorul plătește un bilet, șoferul răspunde în fața altcuiva decât a titularului licenței sau avizului”, a mai adăugat Făgădău.

„Sunt probleme la toate tipurile de transport“

Reprezentanții autorităților locale au confirmat că lucrează cu consultanții Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru regândirea și reașezarea transportului public constănțean, în integralitate, pe noi baze, în conformitate cu legislația națională și directivele europene.

„Între municipiul Constanța și BERD există un contract, iar în cadrul contractului, BERD oferă asistență tehnică și juridică municipiului, în valoare de aproximativ 500.000 de euro. Mai exact, BERD angajează și plătește experții ce sprijină municipalitatea în regândirea întregului cadru necesar unui transport public decent, în prima etapă, modern, în a doua etapă și performant, în cea de-a treia etapă. Dacă ne uităm la tot ceea înseamnă transport, constatăm că situația reală nu este cea la un nivel decent. Am identificat probleme la toate tipurile de transport”, a precizat Decebal Făgădău.

„Nu voi modifica sau iniția vreo hotărâre de consiliu local”

Interviul a fost încheiat cu o întrebare firească, în contextul în care edilul Constanței ne-a recunoscut că nu este de acord cu această practică a subînchirierilor. Tocmai de aceea, Decebal Făgădău a fost întrebat dacă are în plan să „umble” la hotărârea de consiliu local care reglementează transportul de persoane în municipiul Constanța, astfel încât să fie stipulată foarte clar interzicerea împrumutării avizului de traseu de către firma care a câștigat dreptul de a transporta călători în municipiul Constanța, către alte societăți comerciale.

„Nici la nivelul autorității locale, nici la nivelul orașului, nu avem foarte multe competențe. În momentul în care s-a semnat un asemenea contract cu BERD, nu mai există libertatea totală de a face tot ce-ți propui. Ba mai mult, nici măcar nu-mi doresc acest lucru. Îmi doresc ca orice decizie voi propune spre aprobare să fundamenteze pe lege și opiniile specialiștilor. Cu alte cuvinte, eu nu voi modifica sau iniția vreo hotărâre de consiliu local fără să mă consult din punct de vedere tehnic cu specialiștii BERD”, a conchis primarul Constanței.



 Descriere:
 Mărime fișier:  187.17 kb
 Vizualizat:  de 3365 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lucian



Data înscrierii: 03/Ian/2006
Ultima vizita: 28/Feb/2018
Mesaje: 8
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 14:20:41    Titlul subiectului: 193745

Majoritarea este pentru desfiintarea serviciului de maxi taxi. Subscriu. Nu inteleg insa, de ce aceste trasee nu pot fi preluate de RATC. Traseele in sine nu sunt ale operatorilor de maxi taxi ci ale primariei. Cu unele modificari pot fi folosite deoarece, in timp, si-au dovedit utilitatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 585
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2018 18:00:43    Titlul subiectului: 193766

Asa este, sunt utile. Însă pe majoritatea rutelor, acestea dublează oarecum RATC-ul. Adică, vreau sa spun ca traseele sunt mai bine spus ale RATC-ULUI, doar un pic modificate.

Cu autobuze mari e greu de intrat pe unele străduțe mai înguste, dar dacă mai vin și midibuze, asa cum se vehiculează în presa, se pot "infiltra" cu usurinta și în zone mai greu accesibile autobuzelor mari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community