Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

105 autobuze noi pentru RAT Brasov

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 6154
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 18 Dec 2017 14:15:25    Titlul subiectului: 105 autobuze noi pentru RAT Brasov 192812

http://adevarul.ro/locale/brasov/brasovul-105-autobuze-nou-urmeaza-cele-electrice-1_5a33c85f5ab6550cb8396a5d/index.html

"Brașovul va avea 105 autobuze noi. Urmează cele electrice

15 decembrie 2017

de Simona Suciu

Contractul de finanțare a fost semnat la Primăria Brașov.

La Brașov se vor schiziționa 105 autobuze nou, euro 6 care vor reduce semnificativ poluare. Valoarea investiției se ridică la 114 milioane de lei.

Reprezentanții BERD și SC RATBV SA au semnat astăzi contractul de finanțare pentru modernizarea transportului în comun prin achiziționarea a 105 de autobuze. Valoarea contractului este de 114 milioane de lei, cu o durată de rambursare de 9 ani, la care se adaugă un an, primul, de grație. Cele 105 autobuze vor respecta criteriile de emisie EURO-6, iar utilizarea acestora va genera reduceri semnificative de CO2 și alte emisii toxice, comparativ cu actualul parc al RAT. Toate autobuzele care vor fi achiziționate vor trebui să ofere persoanelor cu dizabilități confort și o accesibilitate modernă. ,,Semnarea acestui contract reprezintă o primă etapă din ceea ce înseamnă implementarea strategiei noastre, prevăzută și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, de a trasforma trasportul în comun în principala opțiune de transport din municipiul Brașov. În următoarea etapă vom depune, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 un proiect în vederea obținerii de finanțări nerambursabile pentru achiziția de autobuze electrice sau hibrid, care să asigure transportul în zona istorică, dar și în zonele în care circulația este foarte mare și ne creează o problemă din punct de vedere al emisiilor de CO2. Nu în ultimul rând, RAT-ul va trebui să fie o alternativă viabilă și pentru cei din Zona Metropolitană. Sper că achiziționarea acestor autobuze să nu însemne doar înlocuirea celor vechi, ci și faptul că acestea vor ajunge la timp în stații și că sunt îndeajuns de multe pe traseu ca să asigure un transport confortabil pentru călători. Le mulțumesc celor de la BERD care, și de această dată, s-au dovedit a fi buni parteneri ai Brașovului” a declarat primarul George Scripcaru. Împrumutul către Compania de Transport Urban Brașov (RATBV) este cel de-al cincilea proiect din cadrul Programului Cadru pentru mobilitate durabilă și acces la transportul rutier al BERD, care finanțează îmbunătățiri în infrastructura și serviciile de transport public din țară. Până în prezent, a investit peste 7,6 miliarde de euro în peste 406 de proiecte din țară."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 18 Dec 2017 15:42:21    Titlul subiectului: 192813

După cum spun ei în planul casarilor, din flota veche rămân 79 de vehicule. Din 225, 146 se casează. Dintre acestea sunt destule și articulate. Vreau sa zic ca dacă aduc doar 105 autobuze, fie ele toate articulate, ceea ce e puțin probabil, nu vor fi de ajuns. Nu vor reduce timpul de așteptare în stații.

Sper sa mai organizeze licitații și după aducerea celor 105 de autobuze.

Ma bucura ideea de a le lua noi-noute, ca sa nu se mai pricopseasca iarăși cu tot felul de SH-uri dubioase...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 13/Feb/2018
Mesaje: 264
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2017 10:52:10    Titlul subiectului: 192841

Rocar a scris:
Din 225, 146 se casează. Dintre acestea sunt destule și articulate. Vreau sa zic ca dacă aduc doar 105 autobuze, fie ele toate articulate, ceea ce e puțin probabil, nu vor fi de ajuns.

Din 225 de autobuze, de-abia au 100 functionale. Datorita ratei de defectare(datorate mentenantei insuficiente, neglijente si neprofesionale), insa, unele dintre acestea functioneaza doar intr-un sofer. Practic, Din 225 de autobuze, de-abia se da de lucru la 150 de soferi.
105 autobuze noi(si fiabile, macar in primii ani) pot sustine cu usurinta 100 de echipaje a cate 2 soferi in permanenta la drum. Deci, desi sustii ca
Rocar a scris:

Nu vor reduce timpul de așteptare în stații.
de fapt, ar putea, insa decizia sta in managementul regiei, nu in autobuze. Daca se dorea, puteau fi 200 de autobuze functionale astazi. Sigur, amanunte din astea tin de performanta directiei tehnice, iar eu vin dintr-un oras cu indicatori in polul opus - 50% din flota mai veche de 15 ani, 30% mai veche de 20, peste 80% din flota activa zilnic.

Rocar a scris:
Ma bucura ideea de a le lua noi-noute, ca sa nu se mai pricopseasca iarăși cu tot felul de SH-uri dubioase...

Ia-auzi. Ce autobuze noi bune(sa nu aud ca BMC ar fi bune, pana si regia neaga asta in diferite contexte) s-au livrat in ultimii 10 ani, eh?
Mie-mi pare(subiectiv) ca O405G-urile SH sunt dintre cele mai bune(nu dubioase) autobuze care circula in Brasov azi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2017 11:17:00    Titlul subiectului: 192843

Din 225 de vehicule, vreo 24 sunt troleibuze, nu sunt toate autobuze. Si poate tocmai din cauza faptului ca sunt sh-uri, vechi de peste 30 de ani, ce se defectează săptămânal, se încurajează desființarea transportului electric.

Sunt, unele Sh-uri, ok, bunicele. Troleele FBW, Volvo și tramvaiele Tatra îmi plac foarte mult, dar... Dar mai este vorba și despre ideea în sine: Cum vrem noi sa fim luați în serios de către occidentali, dacă tot timpul suntem cu un pas în urma lor? Pandim cu atâta interes vechiturile lor, încât ne obișnuim sa devenim "centrul lor de colectare". Aducem ceva folosit, fabricat cu 10, 15, 20, 30 de ani în urma, și ne bucuram ca "intram în rândul lumii". Când mai vin turiști din occident, se și mira ca noi le-am primit sh-urile... De asta rad de noi... Mai bine luam BMC-uri, Solaris-uri, EuroBus sau chiar și MAZ-uri noi-noute, și le folosim câțiva ani, pana încep sa se subrezeasca, și le schimbam cu altele noi după 7-8 ani, decât sa aducem vechituri și sa ne tina 15 ani cu ele pe cap pe motiv ca " au fost aduse din occident".

În Constanța, de exemplu, dacă la finele anilor '90, nu se aduceau Tartele sh, care au completat parcul de V3A-uri cu niște vehicule cam la fel de vechi, dar un pic mai bune, și s-ar fi adus la schimb tramvaie noi, poate ca nu se desfiintau chiar toate liniile de tramvai. Ca nu s-ar fi justificat. Sau poate s-ar fi desființat, dar mai târziu. Nu în 2008, ci undeva prin 2014-2015. Si tot era mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
GS808



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 173
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2017 17:13:30    Titlul subiectului: 192854

Catalin Ghita: RAT Brașov nu mai există, pentru cultura ta generală. Very Happy
_________________
Facebook -> https://www.facebook.com/andreiandras821

Flickr -> https://www.flickr.com/photos/andreiandras/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 17/Feb/2018
Mesaje: 137
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 22 Dec 2017 23:31:19    Titlul subiectului: Imbecili 192877

Niște imbecili lacomi de comisioane și de perpetuare la putere pe mai multe generații și neamuri.

Dupaia tot PMP (directorul ratbv e de la PMP parcă) și PNL (scripcarul)comentează că România e codașă la accesare fondurie europene.

Păi cum naiba să nu fie codașă când ei resping fondurile europene și se imprumută cu miliarde de euro doar pt autobuze sau mai bine spus doar pentru comisioane.

Îndatorează astfel țara pe 10 ani pentru prostiile alea de mașini care în 9 ani rămân jumate și se plang că-s vechi iar și n-au șoferi.

Parcă tot ei plângeau că nu găsesc piese la BMC procity acum vreun an.
Si erau doar 15 bucati atunci.
Daca acum le dau iar țeapă turcii ce vor face? Inceacă potriveala pieselor de la MAN la BMC?

Dacă luau autobuze fabricate in Romania să zicem că era scuzabil, dar acum ce interes au să dea de muncă turcafleților adică turcilor cu acele ciurucuri de mașini low-end care consumă mult și oferă o calitate cum o știm, adică sub a mașinilor mai vechi de 15 ani. Vedem asta in comparatia BMC versus Citaro si chiar versus Conecto.

La cat de rar sau niciodată schimbă ei filtrele de particule la autobuze pot fi și euro 10 că în 2 ani vor fumega deja. Iar dimineața și după amiaza dupa ora 16 oricum nu încapi pe străzi de autoturime, deci poluarea nu se va reduce deloc.

Vorbesc de poluare fumătorii?

"Istoria" se reperă.

Oh săracii primari penali, se plâng că guvernul reduce impozitele de la 16 la 10 % si nu le mai ajung banii. Banii pt ce? Pentru comisioane aflate in spatele unor imprumuturi absurde la BERD?

Normal că BMC a renăscut, probabil o să pună poza lui Scripcaru drept siglă de firmă la cați bani bagă astia la ei.

Puteau gratis cu fonduri UE să facă rețeaua de troleibuze și să ia troleibuze, dar acolo nu erau comisioane.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 23 Dec 2017 02:35:40    Titlul subiectului: 192883

Și cu asta ai spus tot ce era de spus...

Îmi doresc, totuși, sa nu demonteze rețeaua electrica. Dar suna prea copilărește.

Acum ma gândesc ca din 105, 75 tot vor fi funcționale și după 5 ani... poate ar fi mai ok EuroBus. Am circulat cu ele și la Constanta și la Targu-Jiu, și chiar se țin binișor. Dar e târziu.

La aceste BMC-uri, intr-adevar, nu avem prea multe de lăudat, insa eu consider ca aceasta licitație este un pas înainte doar prin faptul ca nu le mai iau second hand. Oricât de mult s-ar supăra pe mine unii colegi forumiști. Sa nu uitam, ca un autobuz Euro 3-4 vechi de 15-20 de ani este Euro 3-4 doar în acte... ca la cata uzura are, nici calitatea nu mai este precum cea de la început.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 17/Feb/2018
Mesaje: 137
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 23 Dec 2017 21:06:53    Titlul subiectului: 192898

Din 105 noi să fie funcțuionale doar 75 după 5 ani se întâmpla doar în vremea comunistă când se faceau mașinile știm cum și ce calitate, și nu contau banii și risipa, conta să meargă lanțul economic național. Mașinile acelea mergeau 5 ani dar în 2 schimburi și își amortizeau cheltuiala rapid fiind mai eficient să iei altele tot noi din producția proprie care era pe stoc decât să repari și cârpești vechiturile deja îmbâcsite și corodate.

Cum să fie doar 75 funcționale când creditul a împrumutat țara pe 9 sau 10 ani?

Cu așa ceva se făcea o autostradă, sau construia ceaușescu un cartier de blocuri în 2 ani de 15 000 de apartamente cum a facut racadăul sau un combinat metalurgic complet.

Este practic o baie de bani după cea din 2005-2006 evident.


Cumpararea unui numar supradimensionat de mașini din bani publici, adică o risipă enormă și contraindicată ptr o țară care e la limita subdezvoltării nu denotă decât mania îmbogățirii și originea comunisto-fanariotă a aleșilor locali brașoveni.

Lipsa lor de susținere ptr mica industrie locala și națională denotă interesele lor meschine de îmbogățire infinită și perpetuă.

Știrile mediei brașovene susținute de aceștia sună exact ca știrile din perioada comunistă, "mari realizări", "conducătorul mult iubit", "inaugurarea....".

Dacă abia după 3 ani timp în care toata lumea s-a plâns de orarele imbecile și suprapunerea curselor vorbesc și ei despre suprapuneri pe unele trasee, înseamnă că sunt rupți de realitatea din teren și n-au nici un interes bun.

S-a spus de sute de ori și pe forumuri dar și în micile întruniri și conferințe ale susținătorilor transportului electric, că autobuzele Diesel sunt ineficiente și nefiabile ptr a asigura în mod corespunzător transportul de o asemenea dimensiune. Autobuzele se folosesc ptr locuri unde troleibuzul, tramvaiul si metroul nu au acces sau ptr a nu aglomera reteaua de troleibuz in unele zone. Si ptr a asigura transportul preorasenesc limitrof unde contructia de retea ar fi prea scumpa si costisitoare chiar inutila.

Dar in nici un caz sa plimbi 140 de autobuze de 15-40 tone cu motoare la 280-400 cai putere consum de 30 litri la suta zilnic pe strazile unui oras mic.

Dacă Germania livrază mercedes Citaro, O405 și MAN second hand cu vechimi între 17 și 26 ani în stare bună iar RATBV nu este în stare să mențină în circulație vehicule mai noi de 5-8 ani înseamna că aici în România în Brașov în cazul de față s-a întâlnit prostul cu hoțul.

Noi ar trebui să ne opunem achiziției dar nu avem cum, și să-i obligăm să repare rețeaua de trolee și să cumpere trolee așa încât parcul circulant real să fie cel puțin 30% troleibuz nu 2% cât e acum.

Liniile 5, 6, 23, 1, 31 sau 32, 2 trebuiau să fie obligatoriu de troleibuz și să cumpere echipamente noi care să asigure o funcționare corectă a rețelei electrice să nu apară pene de curent și alte probleme nu improvizații de acum 40 de ani să facă acum și să dea vina pe transportul electric în general. Dar n-ai cu cine, aceștia sunt efectiv niște samasri de mașini care în afara de a cumpăra mașini din banii altora pt folosul propriu și să-și facă locuri de muncă câlduțe ptr rubedenii nu au nimic în cap.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 417
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2017 21:04:15    Titlul subiectului: 192912

Draga Baverescu, mie de asta îmi este teama. Ca la ce mentenanță se face în România, în general, și la cat de slabe calitativ sunt aceste midibuze, și la cat de vechi și uzat este parcul actual de vehicule, în câțiva ani se poate ajunge la o astfel de situație... Hai ca poate exagerez, nu 75 ci 85-90. A fost o aproximare. Achiziția asta nu este o baza solida pentru viitor. Este o solutie mai mult de moment pentru a acoperi golul de după casarile masive ce se fac începând din luna iunie.

În articol mai spun ceva și despre niște autobuze electrice. Dar ma îndoiesc de asa ceva. Nu vad cu ochii buni aceasta idee, intrucat autobuzele electrice vor necesita o atenție deosebita în ceea ce privește întreținerea. Bateriile se încarcă doar după un anumit procedeu. Nu se face nimic aiurea, trebuie sa respecți anumiți pași stricți, ca sa te tina cat mai mult și cat mai bine. Ori stilul lor de a se ocupa de vehicule este, știm cu toții, de multe ori superficial. In plus mai au nevoie de fonduri ca sa cumpere ceva ok, de calitate. Ca aici dacă se joaca, rămân cu ele în drum. Ori ca sa cumperi pentru fiecare cate o baterie în plus cel puțin, este iarăși costisitor și complicat.

Idei bune pe hârtie și la TV, care impresionează pe oricine la prima vedere. Dar practica ne omoară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 318
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 11 Feb 2018 13:24:16    Titlul subiectului: 193568

Sa lansat licitatia pentru achizitia de autobuze noi, prin intermediul unui imprumut de la BERD:

Citat:
RATBV S.A. anunță demararea procedurii de achiziție a 105 autobuze urbane noi, Diesel, Euro VI (faza
C), podea joasă, de diferite dimensiuni: 30 buc. autobuze midi (10m lungime), 40 buc. autobuze
standard (12m lungime) și 35 buc. autobuze articulate (18m lungime).
Procedura se desfășoară în perioada 07.02.2018, ora 10:00 – 26.03.2018, ora 14:00 pe portalul
electronic de achiziții al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare,
https://ecepp.ebrd.com, ofertanții trebuind să fie înregistrați pe acest portal pentru a putea participa
la licitație. Pentru mai multe detalii vă rugăm să accesați link-ul următor:
https://ecepp.ebrd.com/respond/497DC6CKX5
Conducerea RATBV S.A., 07.02.2018
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo 65



Data înscrierii: 29/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 126
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 13 Feb 2018 01:59:11    Titlul subiectului: 193582

Se știe cine s-a înscris în "cursă" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 21/Feb/2018
Mesaje: 318
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 13 Feb 2018 10:10:33    Titlul subiectului: 193583

Citat:
Așa cum am anunțat în repetate rânduri, în decembrie a fost semnat, de către reprezentanții BERD (Banca Europeană pentru Recopnstrucție și Dezvoltare) și SC RATBV SA (Compania de Transport Urban Brașov), contractul de finanțare pentru modernizarea transportului în comun prin achiziționarea a 105 de autobuze. Valoarea contractului este de 114 milioane de lei, cu o durată de rambursare de 9 ani, la care se adaugă un an, primul, de grație.

În ultimele zile, 24 de firme, în marea lor majoritate producători sau comercianți de mijloace de transport în comun, au descărcat documentația postată pe site-ul BERD referitoare la achiziția de autobuze pe care RATBV S.A. este în curs să o realizeze.

Achiziția celor 105 autobuze va fi realizată prin intermediul portalului electronic de specialitate al BERD, acolo unde poate fi consultat și caietul de sarcini al achiziției, documentație realizată de RATBV S.A. și aprobată de specialiștii instituției bancare.

„De amintit este și faptul că achiziția se va realiza într-un singur lot, de la un singur furnizor, acest lucru urmând a se întâmpla în vederea omogenizării flotei de transport public de călători a RATBV S.A. și, implicit, pentru a reduce viitoarele costuri de mentenanță a parcului auto. RATBV S.A. își va înnoi flota cu 105 autobuze urbane noi, cu motorizare diesel EURO 6 – faza C (cel mai puțin poluante), cu podea joasă, foarte ușor accesibile tuturor categoriilor de călători, în trei variante de dimensiuni: 30 autobuze de 10 metri lungime, 40 de autobuze de 12 metri lungime și 35 de autobuze articulate de 18 metri lungime”, a declarat purtătorul de cuvânt al instituției, Silviu Ștefan.

Pe când cele electrice?

Potrivit sursei citate, la nivelul RATBV SA și al Primăriei Brașov sunt avansate discuții, în diferite faze, pentru viitoare achiziții care să corespundă cerințelor europene pentru protecția mediului. Astfel, flota de transport în comun pentru municipiul Brașov ar trebui îmbunătățită cu hibride, respectiv autobuze electrice sau troleibuze în proporție de cel puțin o treime.

De altfel, la jumătatea lunii anuarie a acestui an, președintele Klaus Iohannis a semnat decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligația autorităților locale de a achiziționa mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporție de minimum 30% din necesarul achizițiilor viitoare.


http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/569053-brasov-multe-companii-sunt-interesate-de-contractul-ratbv-pentru-achizitionarea-de-autobuze-euro-6.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 17/Feb/2018
Mesaje: 137
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 17 Feb 2018 23:07:56    Titlul subiectului: 193625

Mai țin ei niste caroserii inactive, mai iau ălea 10 sh-uri și incă vreo 10 chinezisme sau turcisme cu baterii si sunt peste 30 % de "electrice".

Dacă vor avea 30% electrice "pe bune" unde le bagă? pe traseul 8 toate?
sau o să figureze linia 33 cu cate 5 curse pe oră făcute de 5 troleibuze și in realitate va fi tot unul singur?

Dar dacă e vorba de 30% achizitii noi de "electrice" atunci au rezolvat problema producatorilor străini de "electrice" scumpe si ineficiente pe baterii pe banii proștilor estici de fapt ai românilor că rușii nu iau tâmpenii cu baterii când au deja rețeaua functională.

Cu autobuze electrice in loc să transporte călători vor transporta mai degrabă bateriile masive si grele care ocupă o treime din autobuz impreună cu motorul si alte elemente greoaie.

Ce era asa greu sa ia mai multe troleibuze si sa tină incă 2-3 trasee de troleibuz?

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community