Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2017 14:42:08    Titlul subiectului: 192488

Nu vreau sa carcotesc, dar de ce nu este posibil sa intrii pe sens interzis cu autobuzul pe Primariei? Oricum sub indicatorul de acces interzis nu exista indicator aditional de "exceptie OTL SA" deci si tramvaiele oricum intra pe interzis...
Ideea e ca degeaba va merge autobuzul cu "T1" pe str. Iuliu Maniu va transporta aer vrac Daca cineva va astepta in statia de la Queens ca nu a citit anuntul si neavand panou informativ in acea statie va injura mult si bine si incet incet OTL isi pierde clientii.
De ce nu poate intra autobuzul in statiile de tramvai cum facea mai demult in ciuda bordurilor de despartire a sensurilor de pe Decebal?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2017 15:16:30    Titlul subiectului: 192489

In conditiile actuale , soferul autobuzului ar ajunge vedeta prin presa , pe Facebook si Youtube ca merge pe contra sens. Daca ar fi pus indicator Interzis cu exceptia OTL , asa cum este in Cluj-Napoca pe unele strazi pentru autobuze si troleibuze , ar fi alta poveste. Un alt motiv pentru care nu intra pe strada Primariei ar fi ca sa nu incurce muncitorii. Confused Autobuzul ar putea intra in statia tramvaiului , s-a practicat in trecut. Spre Olosig , va merge pe Tudor Vladimirescu , evitand strada Primariei, deci conform imaginii atasate , va sari statiile Piata Unirii , Simion Barnutiu si Podul Decebal. In plus cei care vor dori sa mearga de la Piata Mare pe Decebal , vor fi nevoiti sa ia la pas tot Parcul 1 Decembrie pentru a lua autobuzul. Chiar daca este pentru cateva ore , aceasta substituire a tramvaielor nu este cea mai inspirata. In articol nu este mentionat daca 1N si 3N vor circula sau daca tramvaiele vor circula Nufarul-Gara-Pod CFR.


23795552_1966309850049331_808533844975209068_n.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  313.22 kb
 Vizualizat:  de 10878 ori

23795552_1966309850049331_808533844975209068_n.png



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2017 22:59:11    Titlul subiectului: 192616

Incepand de astazi si pana duminica inclusiv , tramvaiele vor circula numai pe liniile 2 , 4N si 4R
OTL: Traseele liniilor de tramvai în perioada 30 Noiembrie – 3 Decembrie 2017

OTL SA anunță publicul călător că în 30 Noiembrie, 1,2 și 3 Decembrie 2017 tramvaiele vor circula numai

pe liniile 2, 4 R, respectiv 4N cu respectarea următoarelor trasee:
2 – Nufărul – Biserica Emanuel – Ioșia - Biserica Emanuel - Nufărul
4R – Nufărul – Gară – Olosig – Pod CFR (Sinteza) – Olosig – Decebal – Nufărul.
4 N – Nufărul – Decebal – Olosig – Pod CFR (Sinteza) – Olosig – Gară – Nufărul.
Vă mulțumim că ați ales OTL și vă dorim călătorie plăcută

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2017 18:02:48    Titlul subiectului: 192718

A devenit oficial ce am experimentat de mai bine de o luna in cadrul "jocul traseelor" initiat de responsabilii cu organizarea traseelor din cadrul OTL. Trebuia pusa la punct sistemul de informare prin panouri cu mesaj separat de genul "Stimati calatori! Va informam, ca incepand cu data de xx,xx,2017 se va modifica... "anuntat in mass-media si pe site si abia dupa aceea sa se treaca la faza de implementare... nu,... ei mai intai au facut schimbarea fara sa anunte publicul calator, au testat reactia si daca nu sare "butoiul" in aer, experimentul este declarat de succes. Cineva va primi un premiu de Craciun pentru ideea asta. Lucru facut cu cap, ghici cu care...

08.12.2017 www.bihon.ro
http://www.bihon.ro/otl-schimba-traseul-liniilor-de-tramvai-in-weekenduri/1949034
OTL schimbă traseul liniilor de tramvai în weekenduri
Reprezentanții Societății de Trasnport Local Oradea anunță că liniile tramvaielor vor avea trasee modificate în zilele de sâmbătă și duminică.
OTL SA anunță publicul călător că în 9 și 10 Decembrie 2017 tramvaiele vor circula numai pe liniile 2, 4 R, respectiv 4N.
„În cursul zilei de sâmbătă de duminică nu sunt atâtea persoane de transportat și atunci facem o legătură directă între cartierul Rogerius și Nufărul, respectiv zona Ioșia ca să acoperim tot orașul”, a explicat pentru Bihon.ro, directorul general al OTL, Viorel Pop.
Acesta a mai declarat că această măsura a fost instituită pentru fiecare weekend.
Traseele liniilor de tramvai în weekenduri:
2 – Nufărul – Biserica Emanuel – Ioșia – Biserica Emanuel – Nufărul.
4R – Nufărul – Gară – Olosig – Pod CFR (Sinteza) – Olosig – Decebal – Nufărul.
4N – Nufărul – Decebal – Olosig – Pod CFR (Sinteza) – Olosig – Gară – Nufărul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 26 Dec 2017 13:57:13    Titlul subiectului: 192924

Bihon:
Tramvaiele berlineze, în trafic de anul viitor
”Acest tramvai nu este un hârb”, insistă directorul OTL, Mircea Pop, în replica la comentariile nemulțumiților.

Ultimul lot de tramvaie second hand urma să ajungă în depoul OTL înainte de Crăciun. Între sărbători, tehnicienii montează aparatura electronică specifică Oradiei, iar anul viitor garniturile galbene ar urma să iasă în trafic. Conducerea OTL și viceprimarul Mircea Mălan au prezentat achiziția într-o ultimă conferință de presă din acest an, ocazie cu care s-au abordat și alte subiecte care afectează orădenii clienți ai OTL – liniile dedicate transportului în comun și mărirea intervalului de așteptare dintre curse, în plină iarnă.
Alternativă

Viceprimarul a spus că de la această ultimă achiziție așteaptă ameliorarea stării tehnice și estetice a flotei OTL. Zilnic, operatorul de transport în comun are pe trasee 45 de tramvaie și încă cinci, ca rezerve. Dintre acestea, vedete sunt cele 10 Siemensuri care asigură cele mai bune condiții călătorilor. Restul, lasă mult de dorit.

„Acum am decis să cumpărăm aceste tramvaie second hand dar care sunt modernizate, garnituri ca acestea încă mai circulă în Berlin. Vrem să mai achiziționăm încă 20, tot din Berlin și încercăm, pe axa Mobilitate și pe HU-RO să achiziționăm încă 10 tramvaie noi astfel încât OTL să dispună de o flotă de calitate”, zice Mălan.

Mircea Pop, directorul OTL a precizat că ”un tramvai de genul acesta a costat 25.000 de euro iar transportul aferent a fost încă 10.000 de euro pentru fiecare”, din cauză că au venit în convoi agabaritic de-a lungul mai multor țări.
25673524_1956223817724370_1586042051_o-1

Mălan a insistat că achiziția acestor seconduri este alternativa la ideea modernizării tramvaielor vechi din depoul OTL, care a eșuat: ”am dus un tramvai la ASTRA Arad dar când au dat jos tabla au constatat că totul era într-o stare de degradare foarte avansată. Ne-au spus că sub o jumătate de million de euro nu se poate pune în discuție modernizarea tramvaielor. Am decis că nu e firesc să investim sume atât de mari în tramvaie care au deja 45 de ani”.

Pop apără și el decizia achiziției de tramvaie second: ”au apărut foarte multe discuții despre calitatea acestor tramvaie. Părerea noastră e că acest tramvai nu este un hârb”. El spune că acestea asigură un confort mai bun pentru călători, au sistem de recuperare a energie pe frânare, de până la 27% și consumă cu 15% mai puțin ca garniturile din dotarea OTL.

Tramvaiele cumpărate acum sunt model Tatra modernizate în 1996- 1998. Totuși, garniturile nu au instalație de aer condiționat decât în cabina vatmanului. Iarna, temperatura in vagoane este plăcută, pentru că sunt bine încălzite și sunt dotate cu buton de deschidere a ușii. Vara, rămâne de văzut ce va face OTL pentru a reduce condițiile de saună care apar în tot mai fierbințile veri orădene.
Prioritizare

Cu realitatea răririi curselor OTL pe fondul negocierilor cu sindicatele și schimbării fiscalității naționale, OTL a cerut, din nou, acordarea de benzi separate în traficul orădean. Măsura ar compensa puțin din disconfortul creat orădeanului client al OTL, care trebuie să așepte în plus în stație și din cauza faptului că mijloacele de transport n comun sunt nevoit să aștepte după mașini.

”E o discuție mai veche, reluată zilele trecute. OTL a cerut benzi dedicate și dl. director ne-a dat exemplu Clujul. Din păcate noi nu putem face asta peste tot”, spune Mălan.

Acesta ”negociază” cu OTL deci cu orădenii care folosesc transportul în comun, oferind linie prioritară pe Decebal.
Vom vedea

”Pe Magheru, avem păreri diferite. Magheru continua să rămână cea mai circulată arteră rutieră și circulația din 5 benzi, 2 care vin pe Cantemir, 2 pe Averescu și de pe Ștrandului… se descarcă în Magheru”, zice vicele.

Dacă oferta de pe Decebal o face în absența unor studii și măsurători, prin simpla desființare a parcărilor, pentru Magheru-Republicii susține că e nevoie de analize detaliate. Asta în condițiile în care, unul dintre cele mai importante argumente în pornirea mega-investiției în drumul expres a fost descongestionarea inimii rutiere a Oradiei. ”În momentul în care se termină cei 660 de m se va face un studiu de trafic să vedem cât preia noua arteră. Magheru se va descongesiona și când se va face pasajul subteran de la Poliție Dacia, care va începe anul acesta”, mai zice Mălan.


Cu alte cuvinte, o nouă promisiune deci o nouă amânare a unei decizii favorabile transportului local în comun.

Acum se zice ca vagonul trimis la Astra era prea degradat , mai de mult se zicea ca a esuat licitatia. Laughing

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2018 18:25:33    Titlul subiectului: 193371

Un autobuz electric facut in China este zilele acestea in teste pe traseele oradene.
Bihoreanul :
"Dragon" în teste: Municipalitatea va fi obligată să cumpere și mijloace de transport ecologice

Timp de câteva zile, un autobuz electric produs de compania Xiamen din China numit Golden Dragon a circulat pe mai multe linii, fiind testat de OTL.

Societatea testează mai multe astfel de modele întrucât, din 2019, 30% din autovehiculele achiziționate de OTL vor trebui să fie cu propulsie ecologică.

Autobuzul Golden Dragon a fost prezentat și presei, joi, de viceprimarul Mircea Mălan, directorul OTL, Viorel Pop, și de doi reprezentanți ai companiei chineze Xiamen.

Mircea Mălan a fost cel care a vorbit despre necesitatea dotării parcului OTL cu vehicule ecologice, legiferată, de altfel, de anul acesta la nivel național.

"În urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic, care obligă autoritățile publice locale ca, începând cu anul următor, cel puțin 30% din autovehiculele achiziționate pentru transportul public să aibă o propulsie ecologică: gaz lichefiat, alte forme de gaz, energie electrică. Din această pricină, va trebui să luăm foarte în serios aceste variante", a afirmat Mălan.

Tot viceprimarul, însă, a vorbit și despre inconveniențele autobuzelor electrice. "Un autobuz din acesta costă în jur de 450.000 euro. Problema este că, în plus, o dată la câțiva ani, trebuie schimbați acumulatorii, operațiune care costă din nou circa 200.000 euro. Așadar există probleme serioase de sustenabilitate", a spus acesta.

Autobuzul produs de Xiamen este unul silențios, cu 80 de locuri, care consumă circa 1 kilowat pe kilometru. Directorul OTL, Viorel Pop, a spus, însă, că din acest punct de vedere tramvaiele modernizate Tatra, cumpărate recent de societate au un consum similar, deși au o capacitate mai mare de transport.

"Astăzi, realitatea arată că prețul este totuși ridicat, eficiența nu e pe măsură. Dacă consumă cât consumă un tramvai, e deja o problemă…", a comentat viceprimarul Mircea Mălan. În această perioadă, OTL mai are în teste și un autobuz hibrid Solaris, electric și Diesel.

În ciuda semnelor de întrebare legate de sustenabilitatea și eficiența autobuzelor electrice, municipalitatea va trebui să analizeze astfel de variante, întrucât, din 2019, va trebui să le și achiziționeze.

Anul acesta, a amintit Mălan, municipalitatea va achiziționa tramvaie noi pe bani europeni. "Vrem să achiziționăm 10 tramvaie noi și încercăm să găsim variante și pentru achiziția de autobuze pe RO-HU", a spus acesta.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 26 Ian 2018 09:52:08    Titlul subiectului: 193375

Prezentarea autobuzului electric facuta de Digi24. Conform viceprimarului , astazi va fi adus pentru prezentare un autobuz hibrid facut in Polonia (Solaris?).

Autobuze ecologice, testate în Oradea

Două autobuze ecologice vor fi testate la Oradea. Vehiculele, unul electric, unul hibrid, ar putea circula pe străzile orașului începând de anul viitor. Primăria local testează cele două modele de autobuze ecologice, în contextul în care vineri intră în vigoare legea care obligă ca 30% din mijloacele de transport cumpărate să utilizeze energie verde.

Autobuzul electric a circulat în Oradea pe mai multe rute timp de cinci zile în cadrul unor testări făcute de primărie și de rețeaua de transport public. Produs în China, vehiculul costă 450 de mii de euro și are o autonomie de 200 de kilometri.

„Design-ul autobuzului electric e conceput pe modelul celui diesel. Componenta de bază e la fel ca la autobuzele diesel, așa că e foarte ușor pentru client să asigure mentenanța și lucrările de reparații”, a precizat Zhou Jian, reprezentant al firmei producătoare.

„Problema e că la 450 de mii de euro, la câțiva ani de zile trebuie să schimbi acumulatorul care e 200-250 de mii de euro, ceea ce arată că sunt niște probleme de sustenabilitate serioase”, a declarat Mircea Mălan, viceprimar al Oradei.

Silențios și cu zero emisii și silențios, autobuzul este avantajos și prin consumul mic. Acesta consumă în medie 1,3 kilowați pe kilometru, iar costurile de încărcare sunt calculate la 2 lei pe kilometru.

„Încă suntem pentru testarea pieței. Încercăm să aducem mai multe tipuri de autobuze ecologice, astfel încât în momentul când am începe să facem un caiet de sarcini, să știm ce să cerem în acest caiet de sarcini”, susține Viorel Pop, directorul OTL.

„Acest tip de autobuze reprezintă un început bun pentru România. La momentul actual nu sunt foarte multe autobuze electrice niciunde în lume, iar experiența acestei companii o face să fie una din cele mai bune variante din care puteți alege”, a declarat Georg Eitenmuller, reprezentant al firmei de vânzări.

Pe 26 ianuarie intră în vigoare legea care cere ca din 2019 cel puțin 30% din autovehiculele pentru transportul public să aibă propulsie ecologică. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziționate într-un an și se aplică autorităților locale, regiilor autonome de transport și companiilor private care furnizează servicii publice.

„Noi încercăm pe cât posibil să găsim soluții ecologice pentru transportul public local, iar în urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic”, a explicat viceprimarul Mircea Mălan.

Conducerea Oradei va mai testa și un autobuz hibrid, care combină energia electrică și propulsia pe gaz.

Am o intrebare legata de legea aceea care obliga societaile de transport sa cumpere vehicule ecologice , se refera ca din vehiculele achizitionate minim 30% sa fie ecologice , sau doar din autobuzele achizitionate sa fie minim 30% ecologice? Daca ar fi prima varianta s-ar putea cumpara tramvaie si eventual ar putea introduce chiar si troleibuze si autobuzele cumparate sa fie conventionale , diesel.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Ian 2018 12:07:27    Titlul subiectului: 193376

Termenul de "autobuze ecologice" este unul FALS.
Termenul corect este "autobuze electrice". In nici un caz nu sunt ecologice.
Ce faci cu bateriile de acumulator, dupa ce le expira durata de utilizare ? Si altele.
Termenul de "ecologic" a devenit un termen de marketing. Pui unui lucru, implicit "autobuz", termenul de "ecologic" si il vinzi pe bani multi,

Reveninf la topic, ce beneficii ar aduce Oradei un autobuz electric, comparativ cu unul normal ?
Si, intrebarea de 1000 de puncte, cat va costa, pe viitor mentenanta unui asemenea autobuz ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 27 Ian 2018 12:27:29    Titlul subiectului: 193385

Cred că toți merg pe idea, orice atât timp cât sunt achiziționate cu fonduri de la UE. Mentenanța nu mai înseamnă atât de mult când tu ai achiziționat cu 0 euro autobuzul.

Este cât se poate de ecologic un autobuz pe baterii nu poți spune că nu este ecologic. Bateriile se reciclează cu ușurință mare și fără prea mult efort!!!

Costurile de exploatare ale autovehiculelor electrice o știm cu toții că este aproape de 0. Fără schimburi de ulei și lichide, plăcuțe de frâne cu o uzură foarte redusă datorită energiei recuperative. Cea mai mare cheltuială o reprezintă acumulatorii ce trebuie înlocuiți. Aici poate trebuie căutat un producător cu o garanție mai mare și acumulatori mai ieftini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2018 15:59:33    Titlul subiectului: 193391

Robert are perfecta dreptate,insa tin sa il completez: Trebuie sa fie (bateriile) si ieftine, dar si calitative. Nu orice chinezarie care dupa un an-doi iti cedeaza cand urci in rampa. Sau iti face vreun scurt si iti strica si alte componente ale autobuzului.

In plus, eu am o teama: In Romania, autobuzele, troleele si tramvaiele nu prea sunt ingijite ca la carte. In general vorbind, ca avem si exceptii. Ori un autobuz electric necesita un pic mai multa daruire din partea mecanicilor si a regiilor de transport in comun. Bateriile (acumulatorii mai bine spus) au un anumit ciclu de reicarcare care trebuie respectat, la fel si cu alte conditii de exploatare. Aici este nevoie de mai multa precizie si seriozitate, daca vrem ca autobuzele electrice sa fie intr-adevar de folos. Ca altfel, ramanem cu ele in drum dupa un an-doi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2018 16:11:42    Titlul subiectului: 193392

Așa este, ai perfectă dreptate. Ele vor ajunge în curând la Cluj și astfel vom vedea pentru prima dată ce înseamnă autobuz electric exploatat în România.

Singurul noroc pe care îl are Clujul este că Solarisurile vor sosi cu un pachet full de service și mentenanță. Probabil că cei de la Solaris vor să fie siguri că un astfel de proiect va ieși, deoarece acest contract cadru este unul destul de mare chiar și la nivel european în cea ce privește autobuzele electrice (30 de bucăți cu o comandă fermă de 11).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2018 18:14:51    Titlul subiectului: 193521

Negocierile dintre angajatii OTL si conducere pentru contractul colectiv de munca au esuat. Rolling Eyes
Bihoreanul:
O nouă grevă la OTL? Negocierile pentru salarii și concilierea sindicaliștilor cu conducerea societății au eșuat

Membrii sindicatului Transloc din cadrul societății Oradea Transport Local se întâlnesc, joi, pentru a decide dacă intră în grevă de avertisment și apoi în grevă generală după ce negocierile pentru noul contract colectiv de muncă au eșuat. După ce, în octombrie anul trecut, au blocat orașul cu o grevă ilegală, de data aceasta angajații OTL vor să protesteze legal.

Vor măriri de 12%

Reprezentanții conducerii OTL și cei ai angajaților nu s-au putut înțelege în primul rând pe creșterea salarială care ar trebui aplicată. "Noi am cerut măriri salariale de 12%. Nu cerem ceva imposibil. Ni s-au oferit doar creșteri de circa 4-5%", a declarat Virgil Mînz, miercuri, pentru BIHOREANUL.

În consecință, reprezentanții conducerii OTL și cei ai angajaților s-au dus la Inspectoratul Teritorial de Muncă pentru procedura de conciliere, dar. potrivit liderului sindicatului Transloc, și aceasta a eșuat.

Mânz spune că, după trecerea contribuțiilor de asigurări sociale de la angajator la angajat, salariul mediu brut în OTL este de circa 2.400 lei.

Concediu mai puțin

Conducerea OTL nu doar că nu este de acord cu măririle pretinse de angajați, dar ar dori și să le scadă din zilele de concediu. "Concediile de odihnă sunt între 24 și 30 de zile lucrătoare. De asemenea, șoferii și vatmanii cu vechime maximă au 33 de zile. S-a propus scăderea cu, în medie, 5 zile la toți angajații, plus scăderea și celor 3 zile suplimentare oferite în funcție de vechime", a afirmat Mînz.

Drept urmare, liderul sindical a convocat pentru joi o ședință de sindicat în care s-ar putea decide intrarea în grevă. "Dacă va fi cvorum, adică vor fi peste 50% dintre membrii de sindicat prezenți, vom putea lua o decizie cu privire la intrarea în grevă. Dacă se va ajunge acolo, o vom face așa cum spune legea, adică prin asigurarea a minim 30% din curse", a precizat Virgil Mînz.

Oradea "paralizată"

Amintim că, la jumătatea lunii octombrie a anului trecut, timp de două zile orașul a fost "paralizat" de o grevă ilegală a angajaților OTL, care erau nemulțumiți de salarii. După ce negocierile cu conducerea societății au eșuat, primarul Ilie Bolojan s-a dus să discute cu angajații și le-a spus acestora că orice ofertă pe care au primit-o din partea OTL nu mai era valabilă.

Ulterior, într-o conferință de presă ținută la Primărie, Ilie Bolojan a caracterizat greva drept "un șantaj pe care nu îl putem accepta". În schimb, primarul Oradiei a vorbit despre o eficientizare a OTL prin concedierea unor angajați, precum și despre modificarea frecvențelor cu care circulă mijloacele de transport în comun.

Tot atunci, Bolojan spunea că măsurile vor fi luate astfel încât societatea să poată mări salariile "în cursul lunilor următoare și anului următor".

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2018 23:48:52    Titlul subiectului: 193593

http://www.bihon.ro/voteaza-achizitia-de-tramvaie-noi/1985954

10 dintre garnituri vor fi nou-nouțe, iar altele 20 noi doar pentru noi, orădenii.
Consilierii locali care se adună joi în ședință ordinară au de votat mai multe proiecte de hotărâre referitoare la cumpărarea de tramvaie noi și second-hand.
Bani de la UE
„Avem alocată, prin Programul Operațional Regional (POR) pe Axa de Mobilitate Urbană, suma de 36 milioane de lei pentru Oradea. O parte din acești bani sunt alocați pentru achiziția de tramvaie. Ne propunem să achiziționăm 20 de tramvaie noi, dintre care 10 în mod cert. Pentru ele avem contractul pe bani europeni și 10 în funcție de oportunitățile de finanțare care vor apărea anul viitor”, a declarat miercuri primarul Ilie Bolojan.
Prețul estimat al unui tramvai este de 1,6 milioane de euro plus TVA și primul lot ar urma să fie livrat în 15 luni de la data semnării contractului. Al doilea lot, printr-un contract subsecvent, ar avea termen de livrare de 12 luni de la semnarea acestuia.

Primarul s-a ferit să numească o marcă de tramvai pe care ar vrea s-o vadă în depou la OTL. Societatea de transport are deja Siemens-urile noi, deci și-a calificat personalul pentru întreținerea acestora. Totuși, prețul oferit de Primărie aduce mai mult spre oferta de pe piața românească. Va fi, totuși, o licitație publică, la care sunt invitați să participe toți cei care pot oferi tramvaie în condițiile tehnice cerute de OTL.

Societatea dorește să cumpere tramvaie lungi, de 26-28 m, cu podea coborâtă, cu instalații de etiketing instalate, cu aer condiționat și încălzire, cu rampe și spații pentru persoanele cu dizabilități și sisteme de recuperare a energiei la frânare.

„Sunt condiții standard respectate de toți producătorii de tramvaie noi”, precizează Bolojan.

În cel mai optimist scenariu, în această vară ar putea fi semnat contractul cu un furnizor, iar garniturile ar putea începe să fie livrate din a doua jumătate a lui 2019. Consilierii vor trebui să se pronunțe și pe proiectul de achiziționare a 20 de tramvaie second-hand. Rostul acestora ar fi de a înlocui în exploatare tramvaiele de primă generație”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2018 19:46:21    Titlul subiectului: 193598

UPDATE!

Consiliul Local a aprobat achiziția a 20 de tramvaie noi.

În ședința Consiliului Local de joi, 15 februarie au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, destinate transortului urban de călători. Totodată, a fost aprobat studiul de oportunitate privind modernizarea parcului de tramvaie din Municipiul Oradea.

Valoarea totală a achiziției publice va fi de 32 milioane euro (fără TVA), adică 148.905.600 lei (fără TVA).


Nu mai inteleg. Si cum ramane cu cele 20 de KT4Dm berlineze fluturate ieri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2018 22:03:56    Titlul subiectului: 193599

Pe site-ul Primariei scrie ca "Municipiul Oradea se obligă să achiziționeze minimum 10 tramvaie, iar restul tramvaielor vor fi achizitionate în funcție de disponibilitatea sursei de finanțare." , banuiesc ca probabil vor aduce si KT4Dm-urile si vor incepe sa taie din cuplurile de Tatra T4D-B4D cu exceptia ultimului lot din Magdeburg si poate cateva din Dresda. Sad
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 13:24:59    Titlul subiectului: 193604

Initial in articolul de miercuri se zicea de achzitia de 10 vagoane noi noute de 26-28 metri si 20 de vagoane second KT4Dm, cum au mai venit zece in decembrie si care circula toate.
Dar... si asta nu inteleg, ieri s-a votat pentru 20 de vagoane noi noute din care 10 sigur anul asta si 10 anul viitor pe masura gasirii finantarii pentru ele, nici o vorba nu s-a mai suflat de vagoane le second... adica mai aducem sau nu din Berlin????
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 14:53:22    Titlul subiectului: Tramvaie 193610

Lungimea de 26-28 m, dacă se prescrie în caietul de sarcini, ne cam indică ce se dorește, ce posibilități avem:

    AVA Imperio (licență Siemens) cu 3 moduluri, 27 m
    Siemens Avenio cu 3 moduluri, 27 m


La Pesa Swing (Cluj, Szeged 30,12m), CAF Urbos 100 (Debrețin și Budapesta), Skoda Forcity (21 sau 32 m) și Alstom Citadis (24, 32 sau 37 m) nu se poate ajunge la lungimi de 26-28 m prin combinarea modulilor, deci acestea nu intră în calcul.

Cum nu cred că Siemens va dori să concureze cu propriul său partener de pe piața românească, e clar ce tramvaie vom avea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 17:05:10    Titlul subiectului: 193611

Oare AVA Autentic nu are un configurator sau niste date tehnice daca se doreste adaugarea unui modul, ce lungime va avea.
Astra a facut Autenticul tocmai sa nu depinda de Siemens si sa poata oferi pret mai competitiv pe piata interna. Dar atata timp cat nu are nici un vagon in exploatare la licitatiile care cer istoric pierde chiar daca are pret mai atractiv decat un PESA. La noi fiti siguri nu se va include aceasta conditie pentru a oferi sanse egale pentru toata lumea care are vagon 100% in oferta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 17:47:01    Titlul subiectului: Răspuns 193612

Nu am găsit fișă technică pentru Autentic, dar din câte știu se fabrică doar cu două moduluri. Ce e clar însă, că atât tramvaiul Autentic, cât și Imperio au "moștenit" modulul de la modelul Siemens din care a fost dezvoltat și Avenio, Combino Supra (Vezi poză) care are lungimea unui modul de aprox. 9 m.
Oricum, chestia asta cu Autentic 100% românesc e doar chestie de branding, cum nici boghiurile, nici majoritatea aparatelor electrice nu se fabrică în România.



comparatie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.6 kb
 Vizualizat:  de 9798 ori

comparatie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 19:39:59    Titlul subiectului: 193613

Fișa tehnică a fost postată la subiectul Tramvaiul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad .

Tot acolo se menționează că modelul Autentic se poate fabrica cu 2, 3, 4 și 6 module.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2018 19:45:28    Titlul subiectului: 193614

Da, stiu de exemplu, geamurile provin din Ungaria. Ar fi frumos un Avenio, dar la acel pret de 1.6 milioane Euro in Romania nu-mi vine sa cred ca se poate oferta tramvai Siemens... mai degraba Imperio ca au marja de adaos mai ridicat decat la Avenio la acel pret.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2018 12:26:48    Titlul subiectului: 193642

"Confirmarea" ca vor fi luate si celelate KT4Dm berlineze:
Bihoreanul: Primărie, vreau tramvaie!

În ce privește cele peste 50 de investiții programate în 2018, una dintre cele mai importante vizează achiziția a 20 de tramvaie noi. O parte vor fi cumpărate anul acesta pe banii orașului, diferența urmând să fie achiziționată la anul, din finanțări UE.

Garniturile, similare actualelor Siemens, ar putea circula în Oradea începând din vara anului viitor. "Tramvaiele trebuie să aibă podeaua coborâtă, să fie dotate cu instalații e-ticketing, aer condiționat, instalații de încălzire, rampe și un spațiu dedicat pentru persoane cu handicap, să aibă sisteme de recuperare a energiei când frânează și altele", a spus edilul.

În paralel, municipalitatea va achiziționa și 20 de tramvaie second-hand, pentru a putea casa garniturile vechi.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 04/Feb/2022
Mesaje: 1300
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2018 17:30:40    Titlul subiectului: 193646

Tocmai ce am vazut pe un grup pe facebook ca la Oradea vor sosi 20 de BMC-uri ex. Girexim Pitesti. Are cineva informatii mai precise?
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 21 Feb 2018 10:22:50    Titlul subiectului: 193661

Personalul OTL va intra maine in greva de avertisment , de data aceasta legala.
Bihon:
Atenție, joi este grevă OTL! Tramvaiele și autobuzele nu vor circula
Sindicaliștii OTL anunță că joi, 22 februarie, începând cu ora 13:00, vor intra în grevă de avertisment în cazul în care la ședința de mediere de miercuri nu vor cădea de acord cu conducerea societății.

Potrivit Virgil Mânz, liderul de sindicat OTL, angajații cer măriri salariale de 12% și păstrarea contractului colectiv de muncă neschimbat, așa cum este acuma. Anul trecut au plecat de la OTL în jur de 50 de angajați, 24 concediați, iar restul în pensie sau de bună voie.

Conducerea le oferă o creșteră cu puțin peste 3% și vrea să renegocieze zilele de concediu, în condițiile în care cei cu vechime mare au 33 de zile libere. OTL dorește să le răscumpere și oferă, în funcție de vechime, în jur de 50-100 de lei pe ziua de concendiu transformată în zi de lucru. Majoritatea angajaților OTL nu sunt interesați de această ofertă și doresc să își mențină zilele de concediu.

Concluzia lui Mânz este că „OTL vrea să reducă din personal”.

Miercuri după-masa va avea loc o nouă ședință de mediere între sindicaliști, OTL și ITM Bihor, iar în cazul în care condițiile angajaților nu vor fi împlinite se va intra în grevă de avertisment.

În primă fază, greva va avea loc joi, timp de două ore, între 13:00 – 15:00, atunci când niciun mijloc de transport în comun al OTL nu va circula.

În cazul în care nici după această grevă de avertisment nu se vor înțelege la negocieri, sindicaliștii OTL precizează că vor intra în grevă generală, aceasta urmând a fi anunțată cu 48 de ore înainte.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 22 Feb 2018 12:28:38    Titlul subiectului: 193679

S-a ajuns la un consens intre sindicat si conducerea societatii , astfel greva a fost anulata.
Textul este un update din articolul/linkul postat anterior: "Greva de la OTL, s-a anulat. Tramvaiele și autobuzele vor circula după program normal
Greva de avertisment anunțată de Sindicatul OTL pentru joi, 22 februarie, între orele 13:00 – 15:00 este incertă. Joi dimineață, directorul OTL, Mircea Pop, ne-a informat că au ajuns la o înțelegere.

UPDATE 1! Conducerea OTL a anunțat joi dimineață că greva s-a anulat, iar mijloacele de transport în comun vor circula normal: „Nu le-am dat nimic în plus, ne-am înțeles între noi. Dacă unu’ nu iese pe traseu, înțelegerea pică”, a declarat pentru Bihon.ro directorul OTL, Mircea Pop.

UPDATE! Sindicaliștii OTL și conducerea OTL nu a ajuns la un numitor comun, însă discuțiile vor fi reluat joi dimineața de la ora 09:00. În funcție de rezultatul acestei negocieri, angajații OTL vor decide dacă vor intra în grevă de avertisment pe parcursul zilei de joi.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Următoare
Pagina 10 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community