|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 15 Oct 2009 13:54:27 Titlul subiectului: Initiative politico-economice legate de transportul public |
118469 |
|
Iata cum se poate decide din pix soarta unor firme:
http://www.bzi.ro/Anularea-datoriilor-CET-si-ale-firmelor-din-transportul-local--A63077.html
"Anularea datoriilor CET si ale firmelor din transportul local
● Printre acestea se afla si CET Iasi SA, impreuna cu Regia autonoma de Transport Public din Iasi
Guvernul vrea sa ceara acordul CE pentru a anula datoriile acumulate, pana in 2009, de 35 centrale de energie termica (CET), de peste un miliard lei, si sa compenseze alte datorii ale acestora, dar si ale firmelor de transport local, in valoarea de 185 milioane lei, cu sume neacordate din buget. Centralele au creante in suma totala de 1,12 miliarde lei care trebuie incasate de la populatie (507,2 milioane lei), agenti economici (113,8 milioane lei), institutii publice (44,6 milioane lei) si bugetul local (458,8 milioane lei), dar si obligatii de plata in suma totala de 2,19 miliarde lei la bugetul de stat (534,1 milioane lei), bugetul local (32 milioane lei) si furnizorii de combustibil (1,62 miliarde lei). Diferenta de 1,067 miliarde lei dintre obligatiile de plata si creantele de incasat se reflecta in pierderile inregistrate de unitati. La nivel national sunt incalzite in sistem centralizat 1,64 milioane de apartamente, din care 571.000 in Bucuresti. Pe lista unitatilor ale caror datorii vor fi anulate au fost incluse CET Arad, Termoficare Pitesti, CET Bacau, Termon Onesti, Electrocentrale Oradea, Termica Botosani, CET Brasov, Ecoterm Fagaras, CET Braila, RAM Buzau, Energoterm Resita, Regia de Termoficare Cluj-Napoca, RADET Constanta, Rominservices Therm Mangalia, Edilmed Medgidia, Termica Targoviste, Regia de Termoficare Craiova, Apaterm Galati, Uzina Termoelectrica Giurgiu, Uzina de Agent Termic si Alimentare cu Apa Motru, Goscom Miercurea Ciuc, Acvacalor Brad, Electrocentrale Deva, CET Iasi, Energomur Targu Mures, IGO Caracal, Dalkia Termo Ploiesti, Servicii Comunale Radauti, Termica Suceava, Terma Serv Alexandria, Calor Turnu Magurele, Colterm Timisoara, Termica Vaslui, CET Govora, Enet Focsani. Multe dintre aceste centrale au fost incluse in ordonanta de urgenta aprobata de fostul Guvern in 2006 pentru anularea datoriilor la 34 de companii. Suma datoriilor acestor CET-uri ar urma insa sa fie actualizata cu pierderile din ultimii trei ani, concomitent cu inceperea demersurilor de notificare la Comisia Europeana a acestei scheme de ajutor de stat, au afirmat sursele citate. In urma cu trei ani, Guvernul a decis scutirea de la plata impozitelor catre bugetul de stat a 34 companii din domeniul energetic si al transporturilor, in valoare de 8,3 miliarde de euro, printr-o ordonanta de urgenta aflata inca in discutia Parlamentului. Executivul intentioneaza totodata sa compenseze alte datorii ale acestor CET, dar si ale firmelor de transport public local de persoane cu creantele de incasat de la bugetele locale, in limita sumei de 185,6 milioane lei. Pe lista firmelor care asigura serviciul de transport public local de persoane au fost incluse atat societati pe actiuni, cat si SRL-uri, respectiv Voltrans Sebes, Compania de Transport Public Arad, Transport Public Bacau, Perla Turism SLR Slanic Moldova, Transmixt Bistrita, Transport Urban Ramnicu Sarat, Prescom Resita, RATL Cluj-Napoca, RATL Dej, RATL Turda, Ecosil SRL Covasna, Transport Public Targoviste, Transport Craiova, Transurb Galati, Tirius Transtur SRL Deva, Manolache Transcom Auto SRL Hunedoara, ZMK SLR Petrosani, Londo SRL Aninoasa, BV Dasler SRL comuna Criscior, Transport Privat Slobozia, Transbus Fetesti, RATP Iasi, Serviciul Transport Voluntari, Urbis Baia Mare, Mega Travel SRL Piatra Neamt, Nistor Trans Piatra Neamt, IGO Caracal, Loctrans Slatina, Transurban Satu Mare, Transurbana Rosiori de Vede, Regia de Transport Timisoara, Meridian 22 Lugoj si Transurb Vaslui."
Ca aspect interesant, deduc ca exista transport public urban in localitati despre care eu nu stiam sa dispuna de asa ceva, e vorva de Sebes, Aninoasa, Criscior, Caracal, de exemplu. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 15 Oct 2009 17:46:37 Titlul subiectului: |
118474 |
|
Transportul local in Sebes exista de aproximativ un an. Firma respectivă oricum efectua curse preorășenești de mult timp și deține și autogara.
BV Dasler este o firmă din Brad face transport intrajudețean în zonă, dar au si curse spre Arad. Au pierderi mari pe Brad - Deva, din cauza ,,rechinilor" (s-a mai scris în presă mai demult, nu insist). Probabil și firma din Aninoasa tot în situația asta e.
Îmi vine totuși greu să cred că societăți care au achiziționat recent vehicule noi au datorii la stat...TP Bacău, Voltrans Sebeș, Ecosil Covasna, RATT, TU Rm. Sărat etc. În plus, multe din societățile din listă sunt cu capital 100% privat (cea mai mare fiind TP Bacău). |
|
Sus |
|
|
dAImon
Data înscrierii: 05/Dec/2008 Ultima vizita: 30/Dec/2010 Mesaje: 9 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 25 Oct 2009 02:26:27 Titlul subiectului: |
118901 |
|
A nu se confunda: vehiculele pot fi achiziționate și de primării, cu dare în folosință către regii. Iar regia în timpul ăsta să fie deja sub nivelul de plutire. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 17 Mar 2010 13:47:36 Titlul subiectului: |
124710 |
|
Fiti atenti pana unde poate merge tupeul "transportatorilor": cer sa fie pedepsita pirateria facuta de ... vehiculele cu o capacitate mai mică de nouă persoane
Voi va dati seama ce inseamna asta, daca e adevarat ce scriu astia in articolul de mai jos?
Inseamna, nimic mai putin decat O LEGE CU DEDICATIE pentru dubari! Cum altfel sa-ti poti explica faptul ca se doreste sanctionarea piratilor care au masini mai mici de 9 locuri?!? Dar fata de piratii ailalti, foarte numerosii pirati cu dube/maxi-taxi, deci vehicule de peste 9 locuri, de ce se manifesta ingaduinta, cand pagubele pe care le produc sunt foarte mari si mult mai vizibile ?
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/889622/Soferii-nu-mai-fac-greva/
"Șoferii nu mai fac grevă
Simona Diaconu
Marți, 16 Martie 2010
Transportatorii au renunțat la grevă, după consultările avute cu prim-ministrul Emil Boc.
Premierul Emil Boc a găsit soluția pentru a-i convinge pe transportatori să nu intre în grevă: a convocat secretari de stat din ministerele Internelor și Justiției pentru a redacta o ordonanță de urgență de combatere a "pirateriei" în transportul de persoane.
Documentul va impune noi reguli pentru transportul cu vehicule cu o capacitate mai mică de nouă persoane, a anunțat premierul. Ministerul Transporturilor va stabili calendarul măsurilor ce vor fi luate în perioada următoare pentru reglementarea domeniului.
Un aspect important îl constituie eliminarea evazioniștilor, în special a celor care fac taximetrie.
Berceanu a zis "pas"
Ieri, transportatorii s-au întâlnit cu ministrul de resort, Radu Berceanu, căruia i-au transmis revendicările lor. Ministrul a spus că acestea nu revin în sarcina instituției pe care o conduce. Secretarul de stat din Ministerul Transportatorilor, Eusebiu Pistru, a declarat ieri că orice protest al transportatorilor este nejustificat din moment ce se lucrează la o lege unică, menită să reglementeze domeniul.
Inițial, transportatorii au anunțat că se vor alătura angajaților Metrorex, urmând ca peste 11.000 de membri ai Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România să protesteze miercuri și joi, între orele 10:00 și 15:00, în fața sediului Guvernului. Acum, ei au renunțat la proteste." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 02 Apr 2010 10:12:59 Titlul subiectului: |
125363 |
|
Mai clar de atat nu se poate...
http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Guvernul_-nu_poate_birui_mafia_din_transporturi_0_235776939.html
"Guvernul „nu poate birui mafia din transporturi“
Dan Străuț
Joi 1 apr 2010
Dezamăgiți de tergiversarea ordonanței privind combaterea pirateriei din transporturi, liderii șoferilor amenință că-și vor face singuri dreptate.
În urmă cu două săptămâni, Guvernul a evitat la limită declanșarea unui miting de maximă amploare al transportatorilor, încheind un protocol cu reprezentanții șoferilor prin care se angaja să emită o ordonanță de combatere a pirateriei din domeniu.
Săptămâna trecută, proiectul a fost amânat pentru că ar urma să se formeze „un comitet care să opereze modificările legislative". Acum, controversata ordonanță a fost din nou amânată până săptămâna viitoare.
Vestea i-a făcut să-și piardă răbdarea pe liderii transportatorilor. Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor de Transport (organizație care a inițiat protestul șoferilor), ne-a declarat că de-acum nimeni nu va mai putea opri acțiunile de stradă.
„Observăm că Guvernul este înlănțuit de mafia politică din transporturi și nu are curajul să întreprindă nimic pentru a eradica transportul la negru. Premierul nu e părtaș, dar e timorat de această caracatiță, astfel că noi nu mai avem cu cine să negociem", a spus liderul șoferilor." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Noi 2011 14:01:52 Titlul subiectului: |
150348 |
|
Asa cum probabil ati aflat de la stiri, de la 01.01.2012 se maresc cu 4,4% accizele aplicate motorinei.
In aceste conditii, presiunile asupra transportatorilor vor deveni din ce in ce mai greu de suportat, probabil micii "bisnitari" cu maxi-taxi-urile vor fi fortati ori sa mareasca pretul biletelor, ori sa ... iasa de pe piata.
E posibil sa fie o situatie mai favorabila operatorilor mari/fosti de stat care primesc subventii si care, daca ar exploata cu inteligenta situatia, ar putea sa dea lovitura finala piratilor "legali", adica (majoritatea) acelor maxi-taxi-uri.
Pe de alta parte, cresterea continua a preturilor combustibililor fosili ar trebui sa le dea de gandit capetelor de fonta din politica romaneasca, poate-si reconsidera pozitia si abordarea fata de transportul electric, ecologic, poate se reactiveaza retele de troleibuz si tramvai, poate se infiinteaza unele noi, cine stie?!? Sa ne reamintim ca transportul electric s-a extins in Romania in perioada si sub pretextul crizei petrolului...
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/accizele-la-motorina-cresc-cu-44-de-la-1-ianuarie-2012-156344.html
"Accizele la motorină cresc cu 4,4% de la 1 ianuarie 2012
Accizele la motorină vor crește de la 1 ianuarie 2012 cu 4,4%, de la 358 euro/tonă la 374 euro/tonă, respectiv de la 302,51 euro/1.000 litri la 316,03 euro/1.000 litri, conform documentului de poziție aferent negocierilor de aderare la Uniunea Europeană, menționat într-un raport al Ministerului Finanțelor Publice.
Documentul prevede menținerea și în anul 2012 a nivelului accizelor aplicate în anul 2011 pentru sortimentele de cafea, respectiv cafea verde -153 euro/tonă, cafea prăjită, inclusiv cu înlocuitori - 225 euro/tonă, cafea solubilă: 900 euro/tonă.
Pentru 2012, MFP estimează încasări din accize, pentru toate produsele la care se aplică această taxă, de 21,18 miliarde de lei, respectiv 10,8% din totalul încasărilor la buget.
Diesel vs benzină: costurile ajung cap la cap în mai mult de zece ani
Modificările de preț ale combustibililor față de anii 2007-2008 au schimbat radical perioada de amortizare. Pe atunci, dieselul devenea rentabil după doar patru ani, acum, după 11.
În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% și, după o ușoară scădere în 2009 și 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condițiile în care prețul motorinei este mai mare decât cel al benzinei.
„Clienții se uită doar la consum. Văd că dieselul «înghite» mai puțin și consideră că fac o afacere“, ne-a declarat un dealer, explicând și că actuala evoluție este un rezultat al ponderii tot mai mari de mașini premium în totalul vânzărilor." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 08:40:44 Titlul subiectului: |
157643 |
|
Daca va intrebati de ce "alesii" vostri (pe pungi, bere, mici si alte "daruri") nu rezolva problema mafiei maxi-taxi din localitatile voatre, aveti mai jos o explicatie: aceste cotete rutiere sunt folosite pe scara larga pentru carat cirezi de votanti sau manifestanti "cu ziua" la diverse mitinguri organizate de ciorditorii politici... de la Buzau cica vor fi aduse azi mai multe "transporturi" de dobitoace bipede care sa "manifeste" "pro" sau "contra", adica cu o echipa sau alta de nenorociti, ca de fapt sunt aceleasi jeguri peste tot....
http://www.opiniabuzau.ro/index.php/actualitate/14927-politia-cu-ochii-pe-transportatori-in-ziua-referendumului
"Poliția, cu ochii pe transportatori în ziua referendumului (video)
Categorie: Actualitate
Joi, 26 Iulie 2012
Autor: Cătălin ȚÎNȚĂREANU
La jumătatea acestei săptămâni, polițiștii au continuat activitățile desfășurate în cadrul campaniei ”Votează legal - Mita și votul ilegal înseamnă închisoare”, de această dată adresându-se reprezentanților societăților de transport în comun precum și șoferilor de microbuze, autobuze și autocare. Nu întâmplător au fost alerse aceste categorii, întrucât sunt cunoscute cazurile în care, la alte scrutinuri s-a practicat pe scară largă turismul electoral, fenomen care, speră polițiștii, nu se va repeta și de această dată. Acesta a fost subiectul principal al discuțiilor purtate cu transportatorii de persoane, cărora li s-a reamintit că orice activitate de transport public ocazional trebuie să se execute numai în baza unui contract sau a unei comenzi scrise, din care să rezulte clar cine este beneficiarul, scopul deplasării, itinerariul urmat, să existe concordanță între persoanele menționate în documentul de transport și cele transportate și să se respecte itinerariul de deplasare stabilit. De altfel, în ziua referendumului, polițiștii vor verifiva minuțios vehiculele care vor efectua astfel de transporturi.
De asemenea, tot la jumătatea acestei săptămâni, mesajul campaniei „Votează legal – Mita și votul ilegal înseamnă închisoare!” a fost transmis cetățenilor cu drept de vot care s-au aflat la cumpărături în ,,Aurora Shoping Mall” și ,,Galleria Mall”, precum și celor care s-au prezentat la Direcția de Evidență a Persoanelor – mun. Buzău pentru a li se elibera cartea de identitate." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Iul 2012 20:13:04 Titlul subiectului: |
157679 |
|
Sunt curios dacă polițiștii își vor face datoria în ziua votului, în sensul de a opri autobuzele cu turiști electorali. Depinde de ce instrucțiuni vor primi, având în vedere că Ministerul de Interne e condus de un membru USL. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 27 Feb 2018 16:02:47 Titlul subiectului: |
193760 |
|
Parcă ni se vindeau niște gogoșele cum că "economia de piață", "concurena" bla-bla.
Firește, astea-s pentru fraieri, când există interesul să le bagi pe gât lor ceva ce produci tu.
Când interesul tău o cere, iată că se poate și asta:
http://adevarul.ro/economie/business-international/germania-primeste-ajutor-stat-ue-autobuze-electrice-infrastructura-reincarcare-1_5a942245df52022f75ff1958/index.html
"Germania primește ajutor de stat de la UE, pentru autobuze electrice și infrastructura de reîncărcare
26 februarie 2018
de Afrodita Cicovschi
Comisia Europeană a aprobat luni o schemă de ajutor de stat de 70 de milioane de euro pentru autobuze electrice și infrastructura de reîncărcare a acestora, a informat Comisia. Schema sprijin[ operatorii de transport public până la sfârșitul anului 2021, acoperind costurile suplimentare pentru achiziționarea de autobuze electrice și plug-in-hibride
Comisia Europeană sprjină Germania în demersurile sale de achiziție a unor autobuze electrice și în realizarea infrastructurii necesare de reîncărcare a acestora de către operatorii de transport public pentru a fi în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat. Măsura contribuie la reducerea emisiilor de CO2, limitând în același timp denaturările concurenței. "Această schemă reprezintă un alt exemplu pozitiv de luptă împotriva încălzirii globale. În conformitate cu obiectivele UE privind mediul, aceasta va oferi stimulente operatorilor de transport public pentru a investi în vehicule cu emisii scăzute sau zero cu obiectivul clar de a reduce emisiile de CO2 și de a îmbunătăți calitatea aerului", a declarat comisarul Margrethe Vestager, responsabil de politica în domeniul concurenței. Schema instituită de Germania cu un buget de 70 de milioane de euro va sprijini operatorii de transport public până la sfârșitul anului 2021, acoperind costurile suplimentare pentru achiziționarea de autobuze electrice și plug-in-hibride, mai degrabă decât autobuzele convenționale diesel și construirea infrastructurii de încărcare electrică aferentă necesară pentru operarea acestor autobuze. Comisia consideră că acest sistem public stimulează operatorii de transport cu autobuzul să investească în acest tip de vehicul și în infrastructura de taxare necesară. „Este de așteptat ca măsura să crească numărul de autobuze în Germania și, prin urmare, să reducă emisiile de CO2 și de poluanți atmosferici, în special în orașe. În plus, pentru a beneficia de sprijin, operatorii de transport public trebuie să se asigure că autobuzele lor electrice și plug-inurile hibride sunt operate cu electricitate din surse regenerabile”, a informat Comisia Europeană. Măsura este, de asemenea, în concordanță cu Strategia europeană pentru mobilitate cu emisii scăzute și cu sprijinul acesteia pentru trecerea la vehicule cu emisii zero în orașe și pentru crearea unei piețe pentru astfel de vehicule. Eficiența energetică este esențială pentru tranziția energiei ecologice a Europei și un element central pentru realizarea Acordului de la Paris de a reduce emisiile în UE cu cel puțin 40% până în 2030." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|