Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:49:50    Titlul subiectului: 154116

Ar trebui gasita o solutie, dupa ce low-costurile se vor muta de pe Baneasa pe Otopeni o sa "omoare" DN1, intre Baneasa si Aeroport Otopeni, posibil cu implicatii negative si asupra graficelor de circulatie a liniilor 780 si 783. Acum, sincer cat o costa 1,5 km de cale ferata, plus amenajarea unui mic terminal la aeroport ? E chiar asa o avere ? Aaaa, ca sunt casele alea. Pai exista buldozere !
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 11/Ian/2019
Mesaje: 297
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:52:43    Titlul subiectului: 154118

Un operator feroviar privat ar fi bucuros sa construiasca din fonduri proprii acei 1,5 km de cale ferata sau cat o fi. Problema e ca CFR are un management incredibil de prost, idiot chiar. Unde ei nu opereaza mai ca nu vor sa-i lase nici pe altii, pretind niste preturi exorbitante pentru "chirie". Sunt atatea gari pustii, unde dupa ce CFR a incetat sa mai opereze,nu permit nici privatilor sa preia acele trasee. Cam asa e probabil si cu ruta asta intre Gara de Nord si Otopeni. Vrem trenuri privateeee!!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2012 19:39:21    Titlul subiectului: 154442

CFR a reintrodus cursele spre Aeroportul Otopeni o data cu mutarea curselor low-cost de pe Baneasa pe aeroportul Otopeni. Deocamdata, in probe, pentru 2 luni. Articolul se gaseste aici

Citat:
CURSELE LOW COST PE OTOPENI: CFR reintroduce Henri Coandă Express

Astăzi este ultima zi când cursele low-cost mai operează pe aeroportul Băneasa. De duminică, toate zborurile se mută pe Otopeni. Asta înseamnă că, la cei 14.000 de pasageri care tranzitează zilnic aeroportul, se adaugă încă 6.000 De schimbare profită și CFR care reia circulația trenului Henri Coandă Express. Cursa care duce călătorii de la Gara de Nord la aeroport fusese sistată în ianuarie din cauza pierderilor de 100.000 de euro lunar.
CHenri Coandă Express, cu o capacitate de 70 de locuri, circulă din oră-n oră, între 6.25 și 21.24.
Pierderile trenului expres spre Otopeni se cunoșteau încă din 2010, când, după 11 luni de funcționare, a înregisatrat pierderi de un milion de euro. Cu toate acestea, CFR l-a păstrat în circulație până în ianuare 2012. Vineri, în prima zi de când a fost reluată cursa, trenul era aproape gol.
Deocamdată, trenul are căutare mai mult printre locuitorii orașului Otopeni și vizitatori.
Cursa va fi în probe următoarele două luni. Dacă nici acum nu va avea cerere, va fi din nou sistată.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 13:33:07    Titlul subiectului: 178430

Se pare ca cei de la Ministerul Transporturilor vor sa "reinvie" legatura feroviara dintre aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eșuat

Linia ferată Gara de Nord- Otopeni ar putea fi relansată de Ministerul Transporturilor, iar o călătorie pe acest traseu ar dura 20 de minute. O astfel de inițiativă a existat în 2009, însă linia a fost închisă la scurt timp, din cauza pierderilor masive.

Ministerul Transporturilor dorește să lege Otopeniul de Capitală cu metrou și cale ferată până în 2020, informează digi24.ro.

Dacă primul proiect se ridică la peste un miliard de euro, trenul de suprafață Gara de Nord - Aeroport ar putea costa de opt ori mai puțin.

„Aici nu avem nevoie nici de exproprieri, pentru că rețeaua există deja. Este vorba doar de cei 700 de metri unde trebuie construit", spune Mariana Ioniță, directorul de strategii al CFR Călători.

Cei 14 kilometri dintre Gara de Nord și Mogoșoaia au doar nevoie de reparații, pentru ca viteza medie să o depășească pe cea actuală, de 40 de km pe oră. Mai departe trebuie dublată linia existentă, construiți alți 700 de metri de șină și un tunel de aproape 2,3 km care să coboare calea ferată sub DN1 și aeroport.

Trenurile vor putea circula cu o viteză medie de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că o călătorie din Gara de Nord și până la Aeroportul Otopeni va dura 20-23 de minute.

Proiectul căii ferate București Nord - Aeroportul Otopeni a fost realizat în 2008, iar acum trebuie doar reactualizat.

In 2009, a fost inaugurata linia Gara de Nord-Mogosoaia-Balotesti. De la Balotesti, trasportul la Aeroport continua cu un microbuz. Au fost puse la dispozitia calatorilor 36 de curse (18 dus-intors) Sageata Albastra cu 110 locuri fiecare care circulau de la 5 dimineata pana la miezul noptii. Linia a fost insa inchisa la scurt timp din cauza pierderilor masive raportate, dupa cum amintea in 2013

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2018 09:34:37    Titlul subiectului: 194154

Nu va exista o legatura directa cu trenul intre Aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord, nici in 2020, cand va fi campionatul european de fotbal. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Nu suntem capabili: adio, tren la Otopeni pentru EURO 2020! Soluția de avarie găsită de Ministerul Transporturilor

Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, programat să fie gata în acest an, nu va fi funcțional nici în 2020, când București va fi oraș gazdă pentru meciurile de la Eur

Proiectul n-are nicio șansă să mai fie gata până în iunie 2020, așa că cei care vor merge spre Otopeni vor lua microbuzele din halta care e la 3 kilometri de aeruportul Henri Coandă. De asemenea, hotnews.ro anunță că vor fi montate scări rulante și se va mai face încă o clădire, lucru dezvăluit de Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

"Ne-am propus ca în 2019 să modernizăm acea haltă de lângă aeroport, iar de acolo o să putem să facem o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Am încercat să facem și varianta a doua, dar 90% că nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primăriei Otopeni.

Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, am înțeles că ne trimit la PUZ... Sigur n-o să reușim, adică am încurca Campionatul, fiindcă am ocupa una-două benzi și ar fi devieri, așa că am ales această variantă. De acolo, până la aeroport vom asfalta, probabil pe două benzi și se face și un terminal în Otopeni", spune Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2018 11:50:35    Titlul subiectului: 197557

Iata ca, pana la urma, este posibil sa existe legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR pornește LICITAȚIA pentru trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni

CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București.

Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare și 12 luni execuție lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani, potrivit Hotnews.ro.

Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM. Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%, potrivit Hotnews.ro.

In acest caz mai este necesara o linie de metrou intre Gara de Nord si aeroport ? Nu ar fi mai utila o linie de metrou de la aeroport inspre centrul orasului (Piata Unirii) ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2019
Mesaje: 7139
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2019 09:17:31    Titlul subiectului: 198276

Noutati privind acest subiect se gasesc aici.

Citat:
Anunț despre trenul București - Otopeni: Se va face 16 minute de la aeroport până la gara

Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marți, că autorizația de construcție pentru linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Otopeni este aproape de a fi emisă. Fostul fotbalist spune că linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul în 16 minute. "Ne facem de mare râs, ne facem de bășcălie" dacă nu va fi gata, a adăugat Popescu.

"Nu știu dacă s-a obținut, dar suntem foarte aproape cu obținerea autorizației de construcție. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Existră și proiectul, există și traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilități de a scoate oamenii din aeroport și de a-i duce către București. Ne facem de mare râs, nu de râs (n.r. - dacă nu e gata), de bășcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu știm ce echipe vor veni la București, dar noi trebuie să fim pregătiți pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretențios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la București. Când ei își vor lua bagajele și vor ieși în sala de așteptare vor dori să găsească aceeași infrastructură ca în țara lor, tren, metrou - nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puține au și metrou - autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor exista cred două stații (n.r. - între aeroport și București). Se va face 16 minute de la aeroportul Otopeni până la gara centrală. Va fi folosit și aeroportul Băneasa", a declarat Poepscu, la Digi Sport.

România a primit în 2014 dreptul de a organiza trei meciuri din cadrul fazei grupelor CE din 2020 și o partidă din optimile de finală. Prin dosarul de candidatură, România s-a angajat că va rezolva problema transportului în comun între aeroport și Capitală.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community