Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzul Rocar 812E - Autodromo, RATB #7460

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 22 Noi 2005 13:45:28    Titlul subiectului: 55957

Iata-l pe #7460.

#7460 este echipat și cu trăgătoare. Poate veți spune "Ei, și ce?"
Păi da, este o chestie mare, fiindcă până acum câteva zile se făcea, inclusiv de mine Embarassed , o confuzie, consideram că dispozitivele acelea montate pe partea din spate a troleibuzelor și care mențineau întinse "sforile" de acționare a captatorilor se cheamă trăgătoare, în realitate fiind niște simpli tamburi.
Ca să înțelegem mai clar, troleibuzele Astra/Ikarus 415 sunt echipate cu niște simpli tamburi pe care se înfășoară "sfoara" care permite manipularea, la nevoie, a captatorilor. Acei tamburi au niște arcuri, care sunt tensionate la o anumită forță care să permită înfășurarea "sforii", dar care să fie suficient de mică pentru a nu diminua forța de apăsare a captatorilor pe rețea.
Practic acești tamburi funcționează fără ca șoferul să-i poată influiența în vreun fel în timpul mersului. Tamburii par să aibă un sistem asemănător celui folosit la centurile de siguranță, în cazul în care viteza de rulare a "sforii" pe tambur depășește o anumită limită, tamburul se blochează, nemaipermițând captatorilor să să oscileze necontrolat și să agațe (eventual) rețeaua.
Ei, trăgătoarele fac aceleași funcții ca și tamburii, însă, suplimentar, ele pot fi comandate de șofer în timpul mersului, prin intermediul unui buton. Ce se întâmplă când șoferul acționează butonul? Comandă coborârea automată a captatorilor și blocarea lor în poziție coborâtă. Funcția este extrem de utilă. pentru că permite șoferului ca atunci când sesizează o "deraiere" a captatorilor să comande coborârea acestora, pentru a evita eventuala distrugere a rețelei.
Trăgătoarele sunt echipate cu un sistem hidraulic, cel care face efectiv coborârea captatorilor.
Am atașat și un filmuleț care explică mai simplu, prin imagini, principiul trăgătoarelor. Filmul este în format *.mov, atenție! că nu poate fi deshis de orice program de vizualizat filme. Observați că troleibuzul staționează.



RF_7460-091-013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.57 kb
 Vizualizat:  de 23985 ori

RF_7460-091-013.jpg



7460_091_20471_818.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.25 kb
 Vizualizat:  de 22438 ori

7460_091_20471_818.jpg



7460_091_20474_198.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.31 kb
 Vizualizat:  de 22438 ori

7460_091_20474_198.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Ian 2007 22:46:24    Titlul subiectului: Troleibuzul Rocar 812E - Autodromo, RATB #7460 42830

Un unicat al RATB, prototip produs de Rocar pe baza unei caroserii Autodromo, cu echipament Kiepe Electric. Era singurul troleibuz cu podea coborâtă înainte de sosirea actualelor troelibuze Irisbus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 07 Ian 2007 00:35:14    Titlul subiectului: 42853

Iată și ceva date tehnice...


7460-Buj-019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.32 kb
 Vizualizat:  de 24374 ori

7460-Buj-019.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 17:16:30    Titlul subiectului: 44957

Tragatoarele troleibuzului Autodromo actioneza la deraierea captatorilor, ca orice tragator care se respecta. Actioneaza mecanic.

Soferul poate comanda din cabina decuplarea pneumatica a captatorilor. Instalatia se afla la baza captatorilor si este vizibila in pozele de mai sus, realizate de Andrei.

Insa troleibuzul Autodromo are decuplare /recuplare pneumatica doar verticala. In acest caz, funia tragatorului urmaza directia stabilita de ghidajele, pe care le vedeti in detaliu in poza lui Cata. La recuplare, captatorii nu pot fi directionati decit manual, de catre sofer.
Troleibuzele Berliet au acelasi sistem si veti vedea ce a patit un sofer "destept" din Medias, care a avut "grija" sa-si demonteze tragatoarele.

Troleibuzele moderne nu au tragatoare, avind permisa si miscarea de rotatie a captatorilor, in plan vertical, programata. Recuplarea se face fara probleme, avind si oglinzi montate la baza arcurilor captatorilor. (vezi spurbus Essen, descriere pe forum).

Troleibuzele ZIU au tragatoare electrice si acestea pot decupla captatorii, actionind tamburul tragatorului, pe care se infasoara funia acestuia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 886
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Apr 2007 21:03:54    Titlul subiectului: 78118

O poză cu el la S.A.B.


Resize of 0001_051_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.86 kb
 Vizualizat:  de 23795 ori

Resize of 0001_051_resize.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 16:42:48    Titlul subiectului: 86283

A mai decazut si arata sensibil mai prost decat acum 3 ani, vehiculul arata inca bine dupa ceva ani de serviciu, desi ar trebui sa fie refacut interiorul. Ca troleibuz s-a comportat foarte bine si ar fi pacat sa fie casat. In plus este printre cele mai eficiente si moderne troleibuze detinute de RATB (Alaturi de alte 2 Rocar de Simon, unul cu invertor si altul cu actionare in sistem IGBT).
Covorul antiderapant din interior este foarte ros si au fost aplicate vreo 3-4 "petice" mici de culoare verde (oribile), iluminatul salonului nu e tocmai bine intretinut...
Unele troleibuze au avut intr-adevar aeroterme ca V3A-ul clasic (in speta DAC-uri), desi majoritatea au avut un model care nu a fost nici la V3A si nici la alte modele (cu prindere sub scaun). Chiar si asa Rocar Autodromo a primit o aeroterma de la un V3A modernizat la Faur, aeroterma fiind un model distinct (are o tesitura in partea unde ar fi coltul). Ma gandesc ca puteau pune si alta aeroterma nu una care sa se potriveasca mai putin (celelalte 2 erau de alt tip).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 17:50:36    Titlul subiectului: 86284

Avand in vedere ca este in functiune de peste 8 ani si asta fara niciun RK eu unul cred ca s-a descurcat foarte bine si chiar este o prezenta aparte acest troleibuz Autodromo si inca o data imi exprim indignarea ca acest produs nu a fost fabricat in serie.Cred ca ar fi relansat ROCARul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 30 Mar 2010 11:14:03    Titlul subiectului: 125168

Conform unui SMS pe care tocmai l-am primit de la Vali Sava (weepingeye), troleibuzul #7460 a fost revopsit intr-un portocaliu mai inchis, spre rosu, cu gri foarte deschis in zona trapelor.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costi



Data înscrierii: 27/Dec/2009
Ultima vizita: 16/Ian/2012
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Mar 2010 21:28:04    Titlul subiectului: 125197

Intr-adevar, asa este.#7460 a fost in URAC, acum fiind inapoi la depou si asteptand sa intre in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
andreas



Data înscrierii: 26/Apr/2010
Ultima vizita: 13/Mai/2011
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 17:01:20    Titlul subiectului: autodromo 126356

Este deja in circulatie pe linia 62 luna aceasta, insa culoarea aleasa la exterior seamana cu cea a barilor interioare, cam neplacuta alegere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 6181
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Mai 2010 21:10:52    Titlul subiectului: 127530

Iata si o poza de azi a lui #7460 in noua sa schema de vopsire, acum troleibuzul seamana izbitor cu ... autobuzul Rocar Autodromo #98.

Pacat ca nu s-a continuat productia acestui model de troleibuz, eu il consider mult superior calitativ modelelor Irisbus Citelis sau Maz...

Pozele 1 si 3 sunt preluate de pe www.ratb.stfp.net



7460-91_3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.93 kb
 Vizualizat:  de 19050 ori

7460-91_3.jpg



7460-062-P1320883.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.58 kb
 Vizualizat:  de 19050 ori

7460-062-P1320883.jpg



98-N_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.76 kb
 Vizualizat:  de 19049 ori

98-N_1.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costi



Data înscrierii: 27/Dec/2009
Ultima vizita: 16/Ian/2012
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iul 2010 22:29:45    Titlul subiectului: 130184

Dupa cosmetizare este titular pe linia 62.Barele din interior a fost vopsite in portocaliu.



Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
George85



Data înscrierii: 01/Sep/2009
Ultima vizita: 18/Noi/2011
Mesaje: 120
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 18:44:31    Titlul subiectului: 139273

In cadrul programului "RATB Plus", #7460 a circulat pe linia 86, nu ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 22:02:31    Titlul subiectului: 139283

Da a circulat. Asta se intampla acum vreo 6-7 ani. Accesul se facea pe linia 90. Practic troleibuzul facea o semicursa in 90, circula apoi in linia 86 si revenea la Bujoreni prin intermediul altei semicurse in linia 90.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 26 Iul 2012 10:21:33    Titlul subiectului: 157649

De pe youtube si de pe google, am aflat ca in Italia, la Modena (articulate) si la Parma (8 buc. din 1997 si 6 buc.din 2000, toate 14 troleibuzele fiind de 12m.lungime) circula inca Busotto-MAN NLT 204F Autodromo.
Intrebare: cele 2 ROCAR Autodromo (U812-autobuzul si 812E- troleibuzul) au fost asamblate la Bucuresti in urma unei colaborari romano-italiene, pe caroserii CAM (Carrozzeria Autodromo Modena) ,cu motoarele Diesel, respectiv electric, venite din Italia?
De ce n-a continuat colaborarea, din cauza intrarii in colaps a ROCAR-ului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Aug 2012 15:39:43    Titlul subiectului: 157831

Citat:
De ce n-a continuat colaborarea, din cauza intrarii in colaps a ROCAR-ului?

Dupa cum vezi intr-o poza de-a lui Cata Ghita, troleibuzul 812 (si autobuzul 812) au fost fabricate in 1998 si prezentate la TIB in acelasi an. Dar, ca niciodata, ele nu au intrat imediat in parcul RATB. Deci, putem presupune ca pretul prohibitiv a impiedicat RATB-ul sa le achizitioneze.
Cele doua au fost prezentate si in toamna lui '99 la TIB si la Salonul auto, dar la sfarsitul anului RATB a achizitionat troleibuzul 7459 (caroserie de Simon). Abia in vara lui 2000 cele doua au ajuns la RATB.
Rocar a "stins" lumina din lipsa de comenzi, iar marii clienti erau intreprinderile de transport urbane, in frunte cu RATB. In conditiile in care RATB a cumparat in perioada 1996 - 2002(3?) de la Ikarus / Astra 200 de troleibuze iar in tara se trecuse la greu pe SH-uri si Diesel-izare, soarta Rocar-ului a fost hotarata. Dupa finalizarea transei de "de Simoane" pentru RATB (ultima comanda serioasa) s-a finalizat si perioada de activitate.

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 75
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Lun 09 Apr 2018 13:38:32    Titlul subiectului: 194316

9 Aprilie 2018: Inca mai exista!!!


img_4575.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  253.26 kb
 Vizualizat:  de 1192 ori

img_4575.jpg



_________________
DAF, Rocar de Simon si Iveco Rules!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 172
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 09 Apr 2018 19:44:28    Titlul subiectului: 194318

De ce a fost retras 7460?
_________________
RAT Craiova - 374
http://i65.tinypic.com/2ntib6t.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 75
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Lun 09 Apr 2018 23:16:58    Titlul subiectului: 194323

Defectiune la o parte electrica, daca mai tin minte bine... s-ar fi putut repara dar la RATB... Rolling Eyes
_________________
DAF, Rocar de Simon si Iveco Rules!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community