Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

400 de autobuze noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 16 Mai 2018 10:58:26    Titlul subiectului: 194885

http://adevarul.ro/news/bucuresti/cnsc-respinscontestatiile-mercedes-karsan-autobuzele-capitalei-1_5af31b3edf52022f75c5c2f6/index.html

"CNSC a respins contestațiile Mercedes și Karsan pentru autobuzele Capitalei

9 mai 2018

de Elena Deacu

Contestațiile depuse de Mercedes și Karsan la licitația Primăriei București pentru achiziția a 400 de autobuze, câștigată de turcii de la Otokar, au fost respinse marți de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), scrie Economica.net.

Decizia nu figura însă pe portalul CNSC. Însă deși contestațiile celor doi participanți au fost respinse, Mercedes și Karsan pot merge mai departe cu demersul la Curtea de Apel București. În contestațiile depuse și înregistrate în data de 15 martie la CNSC, Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Anterior, pe 19 februarie, Primarul general Gabriela Firea a anunțat că turcii de la Otokar au câștigat licitația organizată de către Primăria Municipiului București pentru achiziția a 400 de autobuze. Valoarea contractului este de circa 100 de milioane de euro, mai spunea atunci Firea, care anunța că urma o perioadă în care agenții economici pot contesta rezultatul licitației."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 16 Mai 2018 10:59:54    Titlul subiectului: 194886

http://adevarul.ro/news/bucuresti/de-respins-cnsc-contestatiile-mercedes-sikarsan-licitatia-autobuzele-capitalei-1_5af59251df52022f75d9f8ed/index.html

"De ce a respins CNSC contestațiile Mercedes și Karsan la licitația pentru autobuzele Capitalei

11 mai 2018

deElena Deacu

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a transmis joi către Primăria Municipiului București comunicarea oficială în care sunt respinse toate obiecțiile celor două companii care au contestat licitația organizată de PMB pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6.

„Concret, CNSC a respins ca nefondate contestațiile formulate de Karsan Otomovit Sanayii Ve Ticaret Aș și Mercedes - Benz România Srl, oferind argumente clare și fundamentate la fiecare aspect contestat”, transmite PMB într-un comunicat. Astfel, referitor la contestațiile care vizau dimensiunile autobuzelor, după analizarea dosarului, CNSC a decis că asocierea câștigătoare a depus documente care atestă respectarea dimensiunilor solicitate în caietul de sarcini, respectiv schițe, fișe tehnice și documente de omologare, din care rezultă conformitatea ofertei în ceea ce privește specificațiile pretins a fi nerespectate. În ceea ce privește pretinsa nerespectare de către OTOKAR a cerinței privind deschiderea liberă a ușilor pentru călători, Consiliul a stabilit că în propunerea tehnică a OTOKAR, toate cele 3 tipuri de autobuze au deschiderea liberă a ușilor de 1.200 mm. (De altfel, contestatoarea recunoaște ea însăși că a formulat contestația bazându-se pe supoziții, deci nu există vreo dovadă în sensul combaterii celor menționate în ofertă). Prin urmare, Consiliul a respins și această critică. În ceea ce privește aspectul semnalat de unul dintre contestatari, cu privire la faptul că nu s-ar fi respectat cerința privind autorizarea RAR a atelierului service al operatorului economic declarat câștigător, CNSC a stabilit că această cerință NU a fost prevăzută în documentația de atribuire, în consecință nu avea cum să fie sau să nu fie respectată. Referitor la contestarea metodologiei de calcul a punctajului, Consiliul a observat că primii 10 factori de evaluare au fost obiectivi și matematici, iar ultimii patru s-au bazat pe declarația (angajamentul ferm) al ofertantului. Astfel, verificând punctajul obținut de compania contestatoare Karsan, Consiliul reține că aceasta a obținut maximum de puncte, respectiv 2,5, deci nu poate afirma că fost defavorizată cu privire la acest factor de evaluare. În ceea ce privește punctajul celorlalte oferte, și acesta a fost calculat pe baza datelor din documentație, în raport cu documentele prezentate în oferte. Mai mult decât atât, referindu-se tot la metodologia de calcul a punctajului, Consiliul a arătat că, atât timp cât acești factori nu au fost contestați în etapa documentației de atribuire, părțile nu pot ridică pretenții și nu se pot arăta nemulțumite de manieră de apreciere, după evaluarea ofertelor. Prin urmare, Consiliul reține că, în ceea ce privește criticile formulate de compania Karsan, privind modul de evaluare a ofertei sale, comparativ cu cea depusă de OTOKAR, comisia de evaluare a stabilit în mod corect punctajul. „Ca un argument în plus pentru corectitudinea și transparență procedurii desfășurate de Primăria Municipiului București, CNSC afirmă că, deși legea prevedere solicitarea de clarificări doar acolo unde este cazul, autoritatea contractantă a solicitat clarificări tuturor ofertanților, în egală măsură, niciunul dintre ei nefiind discriminat”, mai arată PMB. De asemenea, din verificarea actelor depuse în urma solicitărilor de clarificări, Consiliul nu a identificat documente din care să rezulte că s-ar fi modificat elemente ale propunerii tehnice sau elemente pe baza cărora se acordă punctajul, toate solicitările de clarificări fiind unele de completare sau confirmare. În ceea ce privește reclamația referitoare la neacordarea accesului operatorilor participanți la licitație la documentele cuprinse în dosarul achiziției publice, CNSC reiterează faptul că legislațiile națională și europeană impun autorității contractante să nu dezvăluie informațiile transmise de către operatorii economici și desemnate de aceștia ca fiind confidențiale. „Mai mult decât atât, CNSC nu poate ignora, în prezenta cauză, declarațiile de confidențialitate ale ofertanților, domeniul în care aceștia acționează fiind unul competitiv, în care inovația și know-how-ul sunt întotdeauna prezente. Din documentele respective fac parte schițe și descrieri ale vehiculelor, elementele care le diferențiază de alte mașini ale concurenților, deci Consiliul, ca și autoritatea contractantă, au obligația de a proteja aceste informații. Nu în ultimul rând, Consiliul reține că toți ofertanții, părți în prezenta cauză, au depus declarații de confidențialitate, deci nu pot pretinde vizualizarea ofertei competitorului”, mai arată comunicatul instituției. La începutul acestui an s-a finalizat procedura de evaluare a ofertelor pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbană derulat de către actuala Administrație, punctajul cel mai mare fiind obținut de oferta depusă de asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA. Valoarea atribuită a achiziției este de 458.100.826 lei fără TVA, adică 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz. În cadrul procedurii de licitație au fost depuse 4 oferte: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz România SRL și Asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 126
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 08:44:08    Titlul subiectului: 195696

https://m.adevarul.ro/news/bucuresti/video-firea-bilant-doi-ani-mandat-noile-autobuze-vor-turcoaz-fel-tricoul-meu-fost-tirul-opozitiei-primar-doua-mandate-1_5b45b99cdf52022f751786ec/index.html

Cred ca deja toata lumea stie acest videoclip in care 'duamna' Firea isi prezinta asa-zisele realizari, videoclipul in sine aducand aminte de o perioada mai intunecata de acum 30 de ani...

Ma rog, sa revenim la partea la care ne interesează.
Conform spuselor dumneaei, autobuzele vor avea culoarea turcoaz. Culori atat de vii la autobuze am mai vazut in orasele turcesti: mov, verde, galben etc. Nu am nimic cu turcoazul, doar ca nu mi se pare potrivit pentru Bucuresti, preferam schema veche de culoare, sau, daca tot suntem in aceasta situatie, chiar un albastru inchis.
Nu vad aceasta culoare incadrandu-se in peisajul bucureștean. Spre exemplu, in cartiere gri precum Drumul Taberei sau Berceni ar răsări dintre blocuri niste autobuze care iti iau privirea instant.

Voi ce parere aveti? Este turcoazul o culoare care are ceva in comun cu Bucurestiul? Putem sa facem o petitie in privinta aceasta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 10:24:41    Titlul subiectului: 195702

Turcoaz... Brrr. Nu am nimic cu alta schema de culoare, este mai bine decat albul de baza. Schema de culoare a fost schimbat si in alte orase din Europa pentru o vizibilitate mai buna: Berlin a trecut de la crem la galben+gri si mai nou la doar galben, Budapesta a trecut de la albastru inchis + gri/alb la albastru deschis (poreclit albastru de tanga), dar turcoaz... Este o culoare prea puternica si prea "urlatoare". Bucurestiul va deveni destul de obositor pentru ochi daca ne gandim in ce culori au fost zugravite blocurile dupa izolarea termica. Niste autobuze turcoaz o sa faca orasul si mai colorat, in sensul rau al cuvantului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 320
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 23:36:56    Titlul subiectului: 195723

De parca ar mai conta culoarea! M-am obisnuit cu informarile facute de primari de-a lungul vremii, rolul lor este doar de a pune locuitorii in fata faptului implinit. Ramane de vazut cum va fi gospodarit parcul de Citaro si cand va fi modernizata reteaua de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 799
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 06:54:36    Titlul subiectului: 195725

Problema cu turcoaz nu e culoare in sine, ci cum vor arata dupa o jiulitura si dupa o vopsire localizata. Daca alb sau galben le iese urat, ce sa zicem de o culoare aprinsa.

Dar multi nu mai tin minte panterele roz, care aratau frumos, dar dupa un an colturile erau oribile (pastelurile sunt greu de nimerit la fel ca nuanta). Pe langa asta, cum arata o masina culoare aprinsa dar murdara?

Ideal, as zice ca alb/galben/gri era cel mai bun, si cu galben reflectorizant. Ca totusi s-au platit bani pentru designul acela.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 09:51:50    Titlul subiectului: 195729

Este recomandat ca vehiculele sa fie vopsite intr-o singura culoare, tocmai pentru a simplifica intretinerea si vopsirea. Dar asa cum ai zis, la o culoare aprinsa o sa se vada foarte urat o reparatie. Chiar daca se va folosi exact aceleasi cod de vopsea, datorita razelor UV nuanta de culoare se modifica (se decoloreaza).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 6888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2018 21:31:38    Titlul subiectului: 195973

Conform presei centrale, primele autobuze vor sosi in luna octombrie. Articolul se gaseste aici.

Contractul cu Otokar A FOST SEMNAT. Primele autobuze ajung la București ÎN OCTOMBRIE

„Până la sfârșitul acestui an, din cele 400 de autobuze achiziționate vor veni la București o sută de unități, începând cu luna octombrie....”

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2018
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2018 12:59:43    Titlul subiectului: 196485

Au aparut si primele poze cu ele din Turcia. Sursa facebook: https://www.facebook.com/groups/autobazaobregia/?ref=nf_target&fref=nf&__tn__=C-R
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2018 13:41:42    Titlul subiectului: 196486

1. In sfarsit autobuze articulate pt. Bucuresti
2. Acest albastru turquaz arata oribil, este exact aceasi nuanta ca la niste chiloti tanga cu dantela
3. Tot interiorul se va spala cu furtun de mare presiune? Nu inteleg de ce asa mult plastic gri. Nu este deloc prietenos, in continuare are aspect rudimentar si "ieftin". Daca tot s-a optat pt. turcoaz in exterior, macar u dunga ceva de aceasi culoare. Nu zic ca trebuie scaune tapitate dar e prea gri.

Ar fi fost o sansa foarte buna de a face transportul in comun mai prietenos, mai primitor si mai ales mai atractiv. Nu exista nici o evolutie, totul ramane la fel numai ca este mai nou. Asta e rezultatul daca lumea se multumeste cu putin si nu are deloc asteptari. Nu sunt carcotas, inteleg de ce s-a ales acest tip de interior (nivelul de civilizatie a calatorilor, intretinerea si curatirea mai usoara), dar tocmai din cauza acestor decizii bucurestenii aleg masina personala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2018
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2018 14:41:43    Titlul subiectului: 196487

Ai dreptate, ar fi aratat bine in interior anumite elemente turcoaz chiar si scaunele. Sunt prea inchise cele din dotare...Farurile si stopurile sunt de proasta calitate si sunt chiar prost vizibile din cauza pozitionarii (ascunse).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 320
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 21 Sep 2018 23:17:06    Titlul subiectului: 196490

dm a scris:
aspect rudimentar si "ieftin"

Citaro e la fel de gri si sincer chiar e ce trebuie pentru Bucuresti, la traficul infernal si dezinteresul general al publicului. Scaunele tapisate din troleibuzele Astra Citelis au un aspect infiorator.
dm a scris:
Acest albastru turquaz arata oribil

???
dm a scris:
bucurestenii aleg masina personala.

Presupun ca observatia se refera la bucurestenii proaspat sositi din toata tara, cu rate la banca pentru masina si apartament. Aia mai vechi, fara masina si rate, sunt exploatatorii capitalisti care stau in calea fericirii proletare.
anndrey a scris:
Farurile si stopurile sunt de proasta calitate si sunt chiar prost vizibile din cauza pozitionarii (ascunse).

Care va sa zica nu au certificare ISO/TS 16949. Groaznic! Mai mult decat atat, cineva le-a ascuns. Unde?, pentru ca totusi exista. Sau Otokar a inventat becurile invizibile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 22 Sep 2018 00:30:59    Titlul subiectului: 196492

Acier a scris:
dm a scris:
aspect rudimentar si "ieftin"
Citaro e la fel de gri si sincer chiar e ce trebuie pentru Bucuresti, la traficul infernal si dezinteresul general al publicului. Scaunele tapisate din troleibuzele Astra Citelis au un aspect infiorator.
Da, am si zis ca inteleg motivul de ce s-a ales scaune de plastic fara tapiterie, am vrut doar sa subliniez ca interiorul este prea monoton si prea de o singura culoare. La fel si la Citaro, doar ca la acele autobuze macar si exteriorul este alb. Compara interiorul din Kent sau din Citaro cu interiorul unui autobuz din Budapesta, culoarea exterioara este aproape la fel: albastru deschis
https://www.youtube.com/watch?v=xQ0yAXQnABk
Acier a scris:
dm a scris:
Acest albastru turquaz arata oribil

???
Este o parere personala si subiectiva.
Acier a scris:
dm a scris:
bucurestenii aleg masina personala.
Presupun ca observatia se refera la bucurestenii proaspat sositi din toata tara, cu rate la banca pentru masina si apartament. Aia mai vechi, fara masina si rate, sunt exploatatorii capitalisti care stau in calea fericirii proletare.

Nu stiu de unde atatea cinism si suparare. Observatia se refera la toti cetatenii din Bucuresti, indiferent unde s-au nasuct. Cine poate isi cumpara masina, ori tendinta ar trebuie sa fie exact invers: cine poate sa-si vanda masina si foloseasca transportul in comun. Am zis de mai multe ori dar mai repet odata: transportul in comun nu trebuie sa fie un serviciu social pentru cei care nu-si permit o masina ci trebuie sa fie o alternativa mai comoda si mai rapida. Acest lucru se poate obtine doar cu vehicule atractive si cu un sistem si o retea de linii bine gandite si bine planificate. Am mai discutat pe forum cum trebuie sa fie organizata si cum trebuie sa arate un sistem de transport intr-o metropola. In momentul in care cu transportul in comun un bucurestean va ajunge mai repede la servici nu o sa mai foloseasca masina.
Acier a scris:
anndrey a scris:
Farurile si stopurile sunt de proasta calitate si sunt chiar prost vizibile din cauza pozitionarii (ascunse).
Care va sa zica nu au certificare ISO/TS 16949. Groaznic! Mai mult decat atat, cineva le-a ascuns. Unde?, pentru ca totusi exista. Sau Otokar a inventat becurile invizibile?
[/quote]Iarasi ai foarte mult cinism in raspuns. Nu avem de unde sa stii nici tu, nici anndrey cat de bune sau cat de rele sunt farurile, stopurile, ciocanele de spart geamul. Cu totii am vazut doar niste poze. Autobuzul trebuie sa corespunda standardelor si legislatiei in vigoare pentru a primi omologarea. Dupa parerea mea pozitia farurilor si stopurilor este chiar foarte buna, iar montarea stopurilor in adancime le protejeaza de praf si mizerie (vezi iarna).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2018
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Sep 2018 15:38:01    Titlul subiectului: 196493

Montarea in adancime ii ia din vizibilitate. Vezi semnal fata MB ca se vede din toate unghiurile si este mult mai mare si compara-l cu cel de la Otokar. La stopurile din spate aceeasi poveste. Mai compara si oglinda farului MB de pe faza lunga cu farul de Otokar...Nici MB nu a avut faruri bune pe scurta din cauza lupei cu bec incandescent. Se poate vedea ca la noile Citaro s-a renuntat la acea lupa. Singurele care o mai au sunt cele cu faruri LED.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 320
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 24 Sep 2018 23:24:10    Titlul subiectului: 196510

https://www.cargo-bus.ro/otokar-kent-c-expus-la-hanovra-in-curand-la-bucuresti/

Otokar Kent C, expus la Hanovra, în curând la București
La IAA Hanovra am întâlnit și firma Otokar, cea care va livra pentru București 400 de autobuze. Am fost surprins să constat forța producătorilor turci de autobuze, dornici să iasă în față la cel mai important eveniment european din domeniu.
Florin Micu, 20 septembrie 2018

Faptul că au expus la Hanovra câteva firme turcești este meritoriu și dovedește creșterea calității autobuzelor turcești, în ansamblu. Altfel, n-ar fi avut motive să cheltuie sume importante ca să iasă pe aceeași scenă cu principalii actori europeni. Iar între acestea Otokar nu s-a zgârcit deloc, având o prezență decentă.

Autobuzul urban Kent C, variantă apropiată de ce vom vedea pe străzile din București, este una dintre vedetele Otokar la Hanovra. Fără a intra în detalii tehnice, la prima vedere pare a fi un produs corect pentru viitorii pasageri.

Dl. Denis Toublanc, directorul de marketing pentru Europa al Otokar, ne-a declarat că este conștient de diferența de imagine dintre Mercedes (care este prezent de peste zece ani în București) și Otokar, dar este încrezător în faptul că atât autoritățile cât și bucureștenii vor fi mulțumiți de alegere.

Oricum, pentru Otokar acest contract este uriaș, fiind menționat și în prima pagină a comunicatului emis la Hanovra. Pe lângă alte 50 de țări de export, între care și Germania, Franța, Italia sau Spania, contractul pentru București, de 400 de autobuze, este cel mai mare din istoria companiei. Ne-au făcut și nouă puțină reclamă, numind București ca fiind “unul dintre cele mai vechi orașe din lume (!) și un oraș turistic”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 799
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 27 Sep 2018 22:44:08    Titlul subiectului: 196525

Dupa ce am studiat mai bine pozele am remarcat mai multe lucruri care imi dau de indoiala:

1. Ce fel de firma prezinta un autobuz cu sigle lipite cu banda adeziva pentru vopsit? Si pus grosolan. (Asta e echivalentul de duct tape fixes all? Shocked )

2. Mai serios insa sunt chedarele si ramele de plastic negru din afara. Nu vad nici unul drept. Parca l-au pus cu degetul la nimereala. Bai nici macar Rocarul cel mai grosolan nu era in halul asta.

3. Cine a proiectat cabina? Nimeni, cred ca au facut-o tot la nimereala. Unde e usa de acces in salon?

Adica, soferul e la capat, si daca vede o sacosa in autobuz ce face? Deschide usa lui si usa 1 coboara ca sa urce. Ok, decat daca ploua, si soferul se face fleasca. Sau daca e friga/cald, aerul conditionat (fie cald rau rece) se pierde pana se intoarce in cabina.

4. Are oglinzi la fiecare usa. Numai ca dupa usa 2, oglinzile alea sunt inutile (Am condus suficiente modele, inclusiv cu oglinda din asta, si d-abia se vede la usa 2, ce sa zic de mai departe, sau in curba remorcii). Pe langa asta, cabina nu are geam mare, ci fasii de sticla multe, cu montanti care blocheaza orice vizibilitate. Deci optiune ca sa fie acolo.

5. Barele de la usi sunt pentru podea inalta. Unde a portiunea verticala si orizontala? Iarasi, doar ca sa fie.

Restul e subiectiv. Interiorul e urat, dar functional, cu scaunele alea de spalat cu furtunul (asta e intentia, cel putin la alte modele, sunt facute sa nu scurga apa sub ele). Exteriorul e cam uratel.

Insa pretul e astronomic pentru ce e. 250000 de euro pentru asa ceva e total aiurea.

Vreau ca sa ramana postul asta, pentru ca eu prezic ca in 7 ani nu ramane nici unul din ele. In 5 ani vor fi poate 30% ramase

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 1096
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 00:22:20    Titlul subiectului: 196530

De la DAC112 incolo, nici un autobuz nu a mai avut usa de acces in salon. La troleibuze doar Ik415 au avut insa soferilor le-a cam stat in gat usa aia, prea mica era cabina asa ca au prelungit-o pana jumatatea usii 1 (si nu stiu daca se mai foloseste usa ca atare).
Peretele de la cabina Otokarului aduce cu imparteala cu chedere dreptunghiulare de la cabina de DAC; muult mai prietenoasa este partitia de la Citaro/Irisbus.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 00:41:43    Titlul subiectului: 196531

Cabina este exact asa cum a spus castrosua: s-a facut ca sa fie. Daca va uitati o mare parte a oglinzilor sunt absolut inutile pentru ca sunt obturate de peretele cabinei.

Idea de cabina separata in totalitate de pasageri nu este o idee bune nici din punct de vedere al circulatiei. Va dau un exemplu: acum cativa ani un sofer de autobuz a avut un infarct si a ramas cu piciorul pe accelaratie. Norocul a fost ca autobuzul nu avea cabina si un pasager a putut sa opreasca autobuzul, pagube fiind doar la cateva masini parcate la marginea strazii. Ganditiva ce s-ar fi intamplat cu o cabine de acest tip.

Exista mai multe tipuri de cabine sau metode se separare a soferului, de obicei acestea sunt folosite in Europa de Est: cabina completa cu acces separat pt. sofer (folosit in Romania, Rusia, Polonia), cabina completa cu usa catre salon (Ungaria) sau doar un geam protector (gen Iveco Crossway City), care mie mi se pare cel mai ok, soferul este protejat de pasageri dar nici pasagerii nu se simt ca sunt transportate ca niste vite.

Mai jos cabina cu usa de acces separata dintr-un Solaris din Varsovia:
[img]http://farm1.static.flickr.com/842/42606051255_9cabce24a0.jpg[/img]
Sursa: flickr.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2018
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Oct 2018 17:13:00    Titlul subiectului: 196680

Au sosit doua autobuze Otokar Kent 12 m la Autobaza Titan. Cutiile de viteza sunt ZF cu posibilitatea selectarii treptelor 1,2,3. Oglinzile din cabina soferului sunt obturate de peretele despartitor si anumite zone ale salonului nu se vad...Bordul este de o calitate inferioara...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 09 Oct 2018 17:37:25    Titlul subiectului: 196681

Deci este cum am prezis eu, un DAC din secolul 21.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2018
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Oct 2018 17:40:54    Titlul subiectului: 196682

Bordul seamana cu cel de pe DAC UDAN2002 Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2018 17:07:22    Titlul subiectului: 196690

Sursa: Facebook


otokar18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.42 kb
 Vizualizat:  de 449 ori

otokar18.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 15/Oct/2018
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2018 17:09:10    Titlul subiectului: 196692

Cel de 12 m


otokar12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.18 kb
 Vizualizat:  de 447 ori

otokar12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 799
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2018 06:27:39    Titlul subiectului: 196693

dm a scris:
Deci este cum am prezis eu, un DAC din secolul 21.


Hey! Ce ti-a facut sarmanu Dac sa-l compari cu turcu? Very Happy

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 698
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2018 16:01:52    Titlul subiectului: 196702

Nimic, chiar erau pe placul meu, insa comparativ cu ce era la piata in momentul in care autobuzele DAC erau produse, DAC era un produs ieftin, fabricat la standarde joase. Era un produs pentru piata care nu doreau calitate si se multumeau cu un pret mic de achizitie.

Acest "turc" este la fel, materiale ieftine, partea tehnica este redusa la minimul necesar pentru un produs al secolului 21. Daca Rocar ar exista astazi cu o gama de autobuze moderne, cam asa ar arata autobuzele. Nu am comparat Otokar cu DAC din '79 ci cu un DAC din 2018.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community