Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele electrice Solaris ale C.T.P. Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2018 01:53:14    Titlul subiectului: 194836

Nu vreau sa fiu rautacios dar parca as incepe un pariu, sa vedem cat tine pana ia foc Twisted Evil

Dar in mod serios, nu cred ca va tine un an. Cluj macar are experienta cu autobuzele transformate in troleu. Asta ii va fi soarta. Deja e jumate troleu. Ii lipsesc captatorii, si fara bateriile in el o sa fuga bine.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 136
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 14 Mai 2018 22:20:01    Titlul subiectului: 194871

Nu are de ce sa ia foc, eu cred ca vor merge 5-6 ani pana se uzeaza bateriile si doar apoi va fi transformat in troleu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 02:09:21    Titlul subiectului: 194874

Multe din bateriibuzele astea au luat foc. Cele din Essen 2/3, cel din Danemarca (parca, dar nu cumva Suedia) au luat foc in garaj si a treime din ele plus alte autobuze normale au ars, in Belarus a ars prototipul, in Polonia a ars primul Solaris.

In fine, nu e o lista exacta, insa se gasesc articolele pe net usor. Problema e caldura.

Se poate face experimentul asta cu o masina mica (dar cu grija si pe piele proprie). Daca se scoate bobina, si se incearca pornirea, cablul se incinge mult. Mai mult de 60 de secunde si incepe sa se topeasca izolatia, daca nu ia foc. Si asta doar la o singura baterie de masina, fara sa miste masina, ci doar motorul.

Mai multe baterii inseamna caldura mai mare, ce necesita cabluri mai mari. Dar eventual cablurile trebuie sa fie mai subtiri ca altfel se ajunge cu cutie in salon ca la un 117E. La troleu, cablurile de curent si pamant merg de la captatori direct la motor (plus cateva relee heavy duty). Bateriile in schimb vor necesita fiecare un cablu din ce in ce mai gros.

Pe langa asta, daca izolatia e mancata (un soarece poate manca cauciucul ala) se poate face un scurt care rezulta in alt risc de incendiu.

Pe langa asta se adauga faptul ca e low floor, si bateriile sunt un pereti sau pe acoperis ce ridica centrul de greuatate, si ridica temparatura din compartimentele de baterii (in afara de cele pe acoperis). Multe orase deja au abondonat idea, dar politicienii tot "spera" ca va prinde. Bateriile au fost incercate la inceputul secolului 20 si au esuat pentru motive clare.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 06/Noi/2018
Mesaje: 117
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 11:37:29    Titlul subiectului: 194875

Sunt tare curios cat vor tine bateriile, cel venit in probe la Pitesti abia tinea un schimb, in conditiile in care a fost pe traseul 2 care strabate orasul de la un capat la celalalt fara sa urce vreo panta si fara sa se foloseasca aerul conditionat...
_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 478
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mai 2018 15:24:27    Titlul subiectului: 194876

Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 335
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 16:31:28    Titlul subiectului: 194913

În Gheorgheni sunt deja 4 autobuze electrice.
3 dintre ele au primit numerele 201, 202 și 203.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 01/Noi/2018
Mesaje: 76
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 20:38:35    Titlul subiectului: 46B 194919

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/63952-primul-autobuz-electric-a-sosit-la-cluj-neag-in-prima-etapa-autobuzele-vor-circula-pe-liniile-30-46b-si-27#sthash.XkTqifaF.WmZgZxdn.dpbs
Citat:
“Preconizăm să circule pe liniile care ating în mod special, zona centrală. Vrem să circule mai ales la orele de vârf, ca să contribuim efectiv la reducerea gradului de poluare. Într-o primă etapă autobuze electrice vor fi introduse pe linia 30, linia 46B, de asemenea linia 27 și, bineînțeles, că e posibil să extindem și pe alte linii care vor atinge zona centrală”, a spus Neag citat de radiocluj.ro.
Citat:
“Suntem deja în faza finală cu amenajarea stațiilor de încărcare. Cinci vor fi în cartierul Grigorescu, la baza Donath, cinci sau șase vom avea în Aurel Vlaicu, fosta IRA, și vom mai avea și în baza de troleibuze din cartierul Gheorgheni. Autobuzele au o autonomie de o sută, o sută patru kilometri, dar nu putem merge până la epuizarea bateriei. Pentru o exploatare optimă, bateria trebuie reîncărcată când atinge undeva la două treimi gradul de descărcare. Și, bineînțeles, că vor intra, peste zi, la încărcare rapidă și peste noapte la încărcare lentă. Încărcarea rapidă durează până în zece minute, iar încărcarea lentă durează cam patru ore”, a mai spus Neag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 335
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2018 21:02:30    Titlul subiectului: 194922

201, 202, 203 și posibilul 204.
Au mai ajuns și altele în această seară.



201-204.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.34 kb
 Vizualizat:  de 3109 ori

201-204.JPG



202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.84 kb
 Vizualizat:  de 3109 ori

202.JPG



203.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  394.13 kb
 Vizualizat:  de 3109 ori

203.JPG



_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2018 22:47:47    Titlul subiectului: 194941

lenta1 a scris:
Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie.


Nu vad ce fel de fizica ar folosi ei ca sa incarce o baterie in 10 minute. Adica ar necesita de 36 de ori amperajul ca sa incarce la fel.

Cine a lucrat pe masini ca mechanic, ori mare, or masina personala, a pus o baterie pe redresor (cele cu acid sulfuric si plumb) si stie ce se intampla daca o pui la curent prea mare. Bateria explodeaza.

Similar si cele pe litiu, NiMH, etc. La tensiunea prea mare se ard, unele mai spectacular decat altele lol.

Singurul stil de "energy storage" ce este instantaneu (viteza electronilor pe circuit) sunt bateriile de condensatoare. Problema lor este ca sunt uriase in comparatie cu orice alt stil de baterie. Si nu tin mult, ca se arde dielectricul repede la uz extrem. Toti stim cat tine un calculator, maxim 10 ani, ca se ard condensatoare si trebuie inlocuite. Si nu se pot "repara", trebuie altele noi noi.

Cine va descoperi a noua metoda sa tina energie electrica la nivelul folosului actual va deveni instantaneu cel mai bogat om din lume. Dar nu am ajuns acolo inca.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RazvanMarcel



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 44
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 08:21:40    Titlul subiectului: 194979

Probe #210:


received_1768296246541680.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  406.17 kb
 Vizualizat:  de 2550 ori

received_1768296246541680.jpeg



1540_1527069354.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.45 kb
 Vizualizat:  de 1875 ori

1540_1527069354.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 224
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 14:44:55    Titlul subiectului: 194982

Pe ce linie? 30? 46B?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 29

MesajTrimis: Mie 23 Mai 2018 16:54:54    Titlul subiectului: 194983

Era doar in ,,P"(probe), nu a fost ca la cele Mercedes pe o linie anume (ex.3 5).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 224
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 24 Mai 2018 09:49:04    Titlul subiectului: 194988

Mersi!
Dacă circulă deja în probe, înseamnă că sunt montate măcar o parte din stațiile de încărcare. Nu ar mai trebui să dureze mult până când le vom vedea la traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
spartastef



Data înscrierii: 12/Ian/2015
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 30
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 24 Mai 2018 14:18:48    Titlul subiectului: 194996

Pe la 14:45, 205 si 206 treceau prin fata Profi, in Grigorescu, tot in probe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 09/Noi/2018
Mesaje: 187
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 24 Mai 2018 15:10:14    Titlul subiectului: 194997

Ieri 210 a iesit in probe cu cativa profesori si studentii UTCN de la Facultatea de Mecanica deoarece din cate am inteles ei se ocupa de receptia autobuzelor. In rest ele vor iesi pe rand in probe.

Restul vor iesi cu soferul si unul, eventual 2 insotitori pentru a le explica diverse lucruri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 475
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 24 Mai 2018 20:15:53    Titlul subiectului: 195004

Astăzi au fost pe mai multe trasee la ore diferite în probe. Eu m-am întțlnit cu 205 pe Traian în jurul orei 17:00.

Nici unul din ce am observat eu nu are pantograful montat pentru încărcare rapidă.

Poza a fost realizată în viteză cu un soare total neprietenos.



IMG_1285.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  988.6 kb
 Vizualizat:  de 3472 ori

IMG_1285.JPG



IMG_1286.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 3472 ori

IMG_1286.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razwy



Data înscrierii: 04/Sep/2009
Ultima vizita: 09/Noi/2018
Mesaje: 187
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 25 Mai 2018 06:31:05    Titlul subiectului: 195013

210, cel puțin îl avea montat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 335
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 25 Mai 2018 14:32:31    Titlul subiectului: 195015

Azi l-am văzut pe 207 în probe și avea pantograful montat. Nu văd de ce ar fi fost demontat de pe 205. Eu cred că și 205 îl avea, dar nu s-a văzut din cauza unghiului.


207.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  439.05 kb
 Vizualizat:  de 3321 ori

207.jpg



_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RazvanMarcel



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 44
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 25 Mai 2018 17:03:43    Titlul subiectului: 195018

Avem statii de incarcare Smile


received_1770760346295270.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  390.41 kb
 Vizualizat:  de 3269 ori

received_1770760346295270.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 11/Noi/2018
Mesaje: 50
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Mai 2018 15:20:23    Titlul subiectului: 195081

Azi am vazut in Probe 3 autobuze: 202, 203 si 208.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniiGH



Data înscrierii: 06/Apr/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 29

MesajTrimis: Mie 30 Mai 2018 19:36:12    Titlul subiectului: 195093

Conform acetei stiri, maine, 31mai 2018, se vor pune in circulatie cele 10 autobuze electrice.
DA, din ce am vazut pe drum niciunul nu avea numarul de parc 211.
Si in aceasta se mentioneaza ca sunt doar 10.
Va atasez link-ul cu stirea
https://www.ziardecluj.ro/primele-10-autobuze-electrice-vor-circula-de-maine-cluj-napoca
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 224
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 31 Mai 2018 10:31:32    Titlul subiectului: 195103

A anunțat viceprimarul Dan Tarcea la Napoca FM că azi la ora 12 va avea loc prezentarea celor 10 autobuze electrice, deci pe după-masă ar trebui să le avem deja pe trasee.
A menționat și că inițial contractul a fost semnat pentru 10 și, în urma economiilor făcute, s-a semnat încă un contract pentru al 11-lea, care va sosi săptămâna viitoare. De asta nu a văzut nimeni 211 în probe.
---
Ce s-a mai spus interesant: momentan sunt montate doar stațiile de încărcare lentă, care durează 6 ore, în autobazele Gheorgheni, IRA și Grigorescu. Dată fiind informația că un autobuz electric are autonomia de 105km, curiozitatea mea e cum vor circula toată ziua. E suficient să le pui la încărcare lentă 10-15 minute ca să reușească să facă o tură până la următorul capăt? Matematic nu. Viceprimarul a spus că stațiile de încărcare rapidă sunt în plan să fie montate până în 15 iunie.
---
S-a menționat că au afișaje atât turistice, cât și de informare a stațiilor. Bănuind că cele turistice sunt acelea extra-wide cu toate stațiile, montate pe Mercedes, sunt curios unde sunt plasate la Solaris. Pe geamul din mijloc nu am văzut spațiu pentru ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
StormChaser92



Data înscrierii: 15/Oct/2010
Ultima vizita: 08/Noi/2018
Mesaje: 82
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 31 Mai 2018 22:57:31    Titlul subiectului: 195121

Astăzi după masă, 207 a fost repartizat pe linia 32. Atașez două poze, una cu el înainte de plecare (poza nu e foarte strălucită, căci ulterior a cam trebuit să alerg să-l prind) și una cu interiorul. De remarcat că la ele, în spate, nu mai există niciun fel de scaune, zona aceea de după ușa 3 fiind destinată pentru spațierea acumulatorilor (cred). Afișajul interior era funcțional, dar fără partea audio.

IMG_20180531_162152


IMG_20180531_162954

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 706
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 01 Iun 2018 15:28:44    Titlul subiectului: 195127

Cam de cate ori / zi poate sa faca un autobuz traseul repartizat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 158
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Iun 2018 22:03:43    Titlul subiectului: 195199

105km autonomie / distanta traseului = numar de ture
Incarcarea lenta dureaza 6 ore, cea rapida 10 minute (probabil pentru o autonomie de 20-30km).
Ideea este buna, avand in vedere ca elvetienii s-au oferit sa sponsorizeze aceasta tranzactie (ma intreb oare in schimbul a ce?).

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community