Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

400 de autobuze noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 16 Mai 2018 10:58:26    Titlul subiectului: 194885

http://adevarul.ro/news/bucuresti/cnsc-respinscontestatiile-mercedes-karsan-autobuzele-capitalei-1_5af31b3edf52022f75c5c2f6/index.html

"CNSC a respins contestațiile Mercedes și Karsan pentru autobuzele Capitalei

9 mai 2018

de Elena Deacu

Contestațiile depuse de Mercedes și Karsan la licitația Primăriei București pentru achiziția a 400 de autobuze, câștigată de turcii de la Otokar, au fost respinse marți de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), scrie Economica.net.

Decizia nu figura însă pe portalul CNSC. Însă deși contestațiile celor doi participanți au fost respinse, Mercedes și Karsan pot merge mai departe cu demersul la Curtea de Apel București. În contestațiile depuse și înregistrate în data de 15 martie la CNSC, Mercedes și Karsan au reclamat numeroase nereguli ale ofertei Otokar. Anterior, pe 19 februarie, Primarul general Gabriela Firea a anunțat că turcii de la Otokar au câștigat licitația organizată de către Primăria Municipiului București pentru achiziția a 400 de autobuze. Valoarea contractului este de circa 100 de milioane de euro, mai spunea atunci Firea, care anunța că urma o perioadă în care agenții economici pot contesta rezultatul licitației."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 16 Mai 2018 10:59:54    Titlul subiectului: 194886

http://adevarul.ro/news/bucuresti/de-respins-cnsc-contestatiile-mercedes-sikarsan-licitatia-autobuzele-capitalei-1_5af59251df52022f75d9f8ed/index.html

"De ce a respins CNSC contestațiile Mercedes și Karsan la licitația pentru autobuzele Capitalei

11 mai 2018

deElena Deacu

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a transmis joi către Primăria Municipiului București comunicarea oficială în care sunt respinse toate obiecțiile celor două companii care au contestat licitația organizată de PMB pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6.

„Concret, CNSC a respins ca nefondate contestațiile formulate de Karsan Otomovit Sanayii Ve Ticaret Aș și Mercedes - Benz România Srl, oferind argumente clare și fundamentate la fiecare aspect contestat”, transmite PMB într-un comunicat. Astfel, referitor la contestațiile care vizau dimensiunile autobuzelor, după analizarea dosarului, CNSC a decis că asocierea câștigătoare a depus documente care atestă respectarea dimensiunilor solicitate în caietul de sarcini, respectiv schițe, fișe tehnice și documente de omologare, din care rezultă conformitatea ofertei în ceea ce privește specificațiile pretins a fi nerespectate. În ceea ce privește pretinsa nerespectare de către OTOKAR a cerinței privind deschiderea liberă a ușilor pentru călători, Consiliul a stabilit că în propunerea tehnică a OTOKAR, toate cele 3 tipuri de autobuze au deschiderea liberă a ușilor de 1.200 mm. (De altfel, contestatoarea recunoaște ea însăși că a formulat contestația bazându-se pe supoziții, deci nu există vreo dovadă în sensul combaterii celor menționate în ofertă). Prin urmare, Consiliul a respins și această critică. În ceea ce privește aspectul semnalat de unul dintre contestatari, cu privire la faptul că nu s-ar fi respectat cerința privind autorizarea RAR a atelierului service al operatorului economic declarat câștigător, CNSC a stabilit că această cerință NU a fost prevăzută în documentația de atribuire, în consecință nu avea cum să fie sau să nu fie respectată. Referitor la contestarea metodologiei de calcul a punctajului, Consiliul a observat că primii 10 factori de evaluare au fost obiectivi și matematici, iar ultimii patru s-au bazat pe declarația (angajamentul ferm) al ofertantului. Astfel, verificând punctajul obținut de compania contestatoare Karsan, Consiliul reține că aceasta a obținut maximum de puncte, respectiv 2,5, deci nu poate afirma că fost defavorizată cu privire la acest factor de evaluare. În ceea ce privește punctajul celorlalte oferte, și acesta a fost calculat pe baza datelor din documentație, în raport cu documentele prezentate în oferte. Mai mult decât atât, referindu-se tot la metodologia de calcul a punctajului, Consiliul a arătat că, atât timp cât acești factori nu au fost contestați în etapa documentației de atribuire, părțile nu pot ridică pretenții și nu se pot arăta nemulțumite de manieră de apreciere, după evaluarea ofertelor. Prin urmare, Consiliul reține că, în ceea ce privește criticile formulate de compania Karsan, privind modul de evaluare a ofertei sale, comparativ cu cea depusă de OTOKAR, comisia de evaluare a stabilit în mod corect punctajul. „Ca un argument în plus pentru corectitudinea și transparență procedurii desfășurate de Primăria Municipiului București, CNSC afirmă că, deși legea prevedere solicitarea de clarificări doar acolo unde este cazul, autoritatea contractantă a solicitat clarificări tuturor ofertanților, în egală măsură, niciunul dintre ei nefiind discriminat”, mai arată PMB. De asemenea, din verificarea actelor depuse în urma solicitărilor de clarificări, Consiliul nu a identificat documente din care să rezulte că s-ar fi modificat elemente ale propunerii tehnice sau elemente pe baza cărora se acordă punctajul, toate solicitările de clarificări fiind unele de completare sau confirmare. În ceea ce privește reclamația referitoare la neacordarea accesului operatorilor participanți la licitație la documentele cuprinse în dosarul achiziției publice, CNSC reiterează faptul că legislațiile națională și europeană impun autorității contractante să nu dezvăluie informațiile transmise de către operatorii economici și desemnate de aceștia ca fiind confidențiale. „Mai mult decât atât, CNSC nu poate ignora, în prezenta cauză, declarațiile de confidențialitate ale ofertanților, domeniul în care aceștia acționează fiind unul competitiv, în care inovația și know-how-ul sunt întotdeauna prezente. Din documentele respective fac parte schițe și descrieri ale vehiculelor, elementele care le diferențiază de alte mașini ale concurenților, deci Consiliul, ca și autoritatea contractantă, au obligația de a proteja aceste informații. Nu în ultimul rând, Consiliul reține că toți ofertanții, părți în prezenta cauză, au depus declarații de confidențialitate, deci nu pot pretinde vizualizarea ofertei competitorului”, mai arată comunicatul instituției. La începutul acestui an s-a finalizat procedura de evaluare a ofertelor pentru achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, primul mare proiect din Planul de Mobilitate Urbană derulat de către actuala Administrație, punctajul cel mai mare fiind obținut de oferta depusă de asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA. Valoarea atribuită a achiziției este de 458.100.826 lei fără TVA, adică 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz. În cadrul procedurii de licitație au fost depuse 4 oferte: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz România SRL și Asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 122
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 08:44:08    Titlul subiectului: 195696

https://m.adevarul.ro/news/bucuresti/video-firea-bilant-doi-ani-mandat-noile-autobuze-vor-turcoaz-fel-tricoul-meu-fost-tirul-opozitiei-primar-doua-mandate-1_5b45b99cdf52022f751786ec/index.html

Cred ca deja toata lumea stie acest videoclip in care 'duamna' Firea isi prezinta asa-zisele realizari, videoclipul in sine aducand aminte de o perioada mai intunecata de acum 30 de ani...

Ma rog, sa revenim la partea la care ne interesează.
Conform spuselor dumneaei, autobuzele vor avea culoarea turcoaz. Culori atat de vii la autobuze am mai vazut in orasele turcesti: mov, verde, galben etc. Nu am nimic cu turcoazul, doar ca nu mi se pare potrivit pentru Bucuresti, preferam schema veche de culoare, sau, daca tot suntem in aceasta situatie, chiar un albastru inchis.
Nu vad aceasta culoare incadrandu-se in peisajul bucureștean. Spre exemplu, in cartiere gri precum Drumul Taberei sau Berceni ar răsări dintre blocuri niste autobuze care iti iau privirea instant.

Voi ce parere aveti? Este turcoazul o culoare care are ceva in comun cu Bucurestiul? Putem sa facem o petitie in privinta aceasta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 687
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 10:24:41    Titlul subiectului: 195702

Turcoaz... Brrr. Nu am nimic cu alta schema de culoare, este mai bine decat albul de baza. Schema de culoare a fost schimbat si in alte orase din Europa pentru o vizibilitate mai buna: Berlin a trecut de la crem la galben+gri si mai nou la doar galben, Budapesta a trecut de la albastru inchis + gri/alb la albastru deschis (poreclit albastru de tanga), dar turcoaz... Este o culoare prea puternica si prea "urlatoare". Bucurestiul va deveni destul de obositor pentru ochi daca ne gandim in ce culori au fost zugravite blocurile dupa izolarea termica. Niste autobuze turcoaz o sa faca orasul si mai colorat, in sensul rau al cuvantului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 314
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 23:36:56    Titlul subiectului: 195723

De parca ar mai conta culoarea! M-am obisnuit cu informarile facute de primari de-a lungul vremii, rolul lor este doar de a pune locuitorii in fata faptului implinit. Ramane de vazut cum va fi gospodarit parcul de Citaro si cand va fi modernizata reteaua de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 778
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 06:54:36    Titlul subiectului: 195725

Problema cu turcoaz nu e culoare in sine, ci cum vor arata dupa o jiulitura si dupa o vopsire localizata. Daca alb sau galben le iese urat, ce sa zicem de o culoare aprinsa.

Dar multi nu mai tin minte panterele roz, care aratau frumos, dar dupa un an colturile erau oribile (pastelurile sunt greu de nimerit la fel ca nuanta). Pe langa asta, cum arata o masina culoare aprinsa dar murdara?

Ideal, as zice ca alb/galben/gri era cel mai bun, si cu galben reflectorizant. Ca totusi s-au platit bani pentru designul acela.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 687
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2018 09:51:50    Titlul subiectului: 195729

Este recomandat ca vehiculele sa fie vopsite intr-o singura culoare, tocmai pentru a simplifica intretinerea si vopsirea. Dar asa cum ai zis, la o culoare aprinsa o sa se vada foarte urat o reparatie. Chiar daca se va folosi exact aceleasi cod de vopsea, datorita razelor UV nuanta de culoare se modifica (se decoloreaza).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 6839
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2018 21:31:38    Titlul subiectului: 195973

Conform presei centrale, primele autobuze vor sosi in luna octombrie. Articolul se gaseste aici.

Contractul cu Otokar A FOST SEMNAT. Primele autobuze ajung la București ÎN OCTOMBRIE

„Până la sfârșitul acestui an, din cele 400 de autobuze achiziționate vor veni la București o sută de unități, începând cu luna octombrie....”

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community