Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie V56/V58
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 09:03:12    Titlul subiectului: 82740

. . .


110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.72 kb
 Vizualizat:  de 13631 ori

110.jpg



110b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.31 kb
 Vizualizat:  de 13631 ori

110b.jpg



111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.3 kb
 Vizualizat:  de 13631 ori

111.jpg



111b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.14 kb
 Vizualizat:  de 13631 ori

111b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 15:53:49    Titlul subiectului: 82780

Vagoanele din ultima imagine sunt surprinse la capatul de la Tutora, in primul an dupa darea in folosinta a liniei.
Dupa 42 de ani:



Img_4144.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.29 kb
 Vizualizat:  de 13619 ori

Img_4144.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Sâm 04 Oct 2008 23:52:12    Titlul subiectului: 99176

Cu emotie reala revad Iasul de altadata, dar sufletul mi se umple de amaraciune, cand vad cat de in urma eram in anii '70 si cat de in urma suntem, tinand cont ca tramvaie construite, in Occident in anii' 50, circula acum in Romanica, ele fiind speranta noastra de mai bine in transportul in comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2009 13:59:56    Titlul subiectului: 117549

O poza facuta la Intreprinderea Metalurgica Iasi


P9110012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.92 kb
 Vizualizat:  de 12611 ori

P9110012.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Iun 2015 19:56:28    Titlul subiectului: 179832

Deși subiectul e vechi și de demult, referitor la poza postată mai sus de Cătălin Ghiță , informația atașată pozei de către autori/editori este greșită. Existau 56 vagoane motor și 66 remorci, numerotate 50..105 și respectiv 50..115 (nu 51 cum scrie acolo).
Vagonul din ultima imagine e puțin probabil să fie 54, care în toate fotografiile apare ca fiind de tipul primelor (așa și era), având canalul de scurgere la acoperiș.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 21:13:51    Titlul subiectului: 185223

Isi aminiteste cineva sau are informatii despre vagonul motor cu numar de parc 8 ? Imi amintesc in mod special acest vagon pentru ca era destul de diferit de celelalte in sensul ca avea stalpii mult mai lati (tot 3 geamuri intre usi, dar mai mici).
Din cate imi amintesc avea si alte diferente pe la cabina vatmanului. Aceste lucruri le observasem copil fiind, era perioada de dinaintea aducerii Tatrelor . O fi fost vreun prototip sau o serie mai veche ce V56/58?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mai 2016 23:07:22    Titlul subiectului: 185225

In 1959, directorul nou instalat al ETACS a luat decizia de a se incerca transformarea vagoanelor vechi (cele care au ramas in amintirile iesenilor drept "tramvaiele de Sararie") in tramvaie de tip ITB. Cobai a fost vagonul cu numarul de parc 8. Desi exista documentatia tehnica necesara, nepotrivirile constructive fiind mari, iar dotarile atelierelor improprii derularii unui astfel de proiect, transformarea a durat mai mult decat se credea initial, noul tramvai fiind gata la inceputul lui martie 1960. A fost dotat cu doua motoare SSW de cate 26 kW, din acest motiv fiind prevazut a circula fara remorca. Dintr-o greseala, insa, intr-o dimineata i-a fost cuplata o remorca si a iesit asa pe traseu, circuland fara probleme, astfel incat "intamplarea" a devenit ceva cotidian. S-a testat si mersul cu doua remorci si a facut fata si in configuratia asta. Nu a mai fost reconstruit si alt vagon, invocandu-se costurile prea mari pentru realizarea transformarii in atelierele proprii.

info: monografia-manuscris a maistrului Gheorghe Sirbu
foto: Raymond De Groote, iulie 1969, bucla de intoarcere de la Tutora



8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.37 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

8.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Iun 2016 16:28:36    Titlul subiectului: 185604

in fotografiile lui Hans Oerlemans (10 ,11,12) se vede foarte clar ca existau 3 tipuri de pantografe pe aceste tramvaie.
Cat priveste 8-ul ,eu parca mi-l amintesc fara structura aceea pe acoperis si fara "geamlacurile" mici din partea superioara. Doar stalpii aia grosi imi sunt familiari si fata si spatele mai putin inclinate( in dreptul geamurilor) ca la celelalte V 56/58.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Iun 2016 13:52:00    Titlul subiectului: 185613

Radu Czech/Cristina Albu a scris:
A fost dotat cu doua motoare SSW de cate 26 kW, din acest motiv fiind prevazut a circula fara remorca. Dintr-o greseala, insa, intr-o dimineata i-a fost cuplata o remorca si a iesit asa pe traseu, circuland fara probleme

Din câte se observă și în fotografia lui Raymond de Groote, vagoanele ITB au acele prize pentru electrice și cuplaje pentru furtunurile de la frână și comanda ușilor. Dacă vagonul a fost "prevăzut a circula fără remorcă", atunci cum au putut să-i cupleze o remorcă, neavând la ce să cupleze furtunurile de la aceasta la vagonul motor? Sau vagonul 8 a fost totuși echipat complet "just in case"?
Tot în fotografia menționata, vagonul 8 pare să stea pe linia de serviciu care a rezistat până în anii '80, însă aici pare să fie curbă. Mai există vreo schemă a liniilor de atunci, dacă tot se menționează că există scheme făcute de "tramvaiști" străini veniți pe aici în acea perioadă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Iun 2016 15:15:09    Titlul subiectului: 185619

Probabil ca, formuland astfel (iar eu am preluat exprimarea), persoana care a facut descrierea (maistrul Gheorghe Sirbu) s-a referit la faptul ca, preventiv, era stabilit ca vagonul sa nu iasa pe trasee cu remorca. Daca relatarea fostului salariat al ETACS este corecta (si, in lipsa altor documente, suntem nevoiti sa ne bazam pe ce spune un om care a avut contact direct cu aceste lucruri), este evident ca vagonul era dotat cu cele necesare pentru a putea trage si remorca.

Ciotul ala de linie din Zona Industriala nu este prins pe nici o harta la care am eu acces acum.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Iun 2016 21:09:44    Titlul subiectului: 185632

Apropo de remorci, este adevărat că unele vagoane ITB nu puteau trage remorci pentru că aveau motoare mai slabe și asta din construcție sau din modificările legate de tensiunea de alimentare? Existau cel puțin 3-4 vagoane pe care nu le-am văzut niciodată cu două remorci.
P.S. Legat de vagonul 8 din fotografie, e clar că acolo nu mai era în circulație, dar se vede clar că ușa 2 pare a fi ori casă de bilete, ori ghișeu de dispecerat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Iun 2016 22:05:44    Titlul subiectului: 185635

Eu l-am prins in circulatie cand eram elev si faceam antrenamente de scrima la CFS. Era mai ales pe vechiul traseu 5(Rond Tutora -P. Ros -Tg Cucu-Gara).
Imi aduc aminte sigur ca era si pe ulteriorul traseu 5(pe Splai spre Alexandru). Imi placea sa ma uit la tramvaie pe undeva pe langa fosta statie de langa Sediul PNL.
Am mai zis ca fata de ce-i in poza eu mi-l amintesc putin altfel. Ma gandesc ca in perioada cand a fost facuta poza( cel mai devreme anii '70 dupa ITB-ul din imagine) 8-ul era scos din circuit si o fi suferit cosmetizari ulterioare de arata cum il tin eu minte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Iun 2016 23:54:34    Titlul subiectului: 185636

Mai sus vroiam să întreb dacă erau vagoane ITB care nu puteau să tragă două remorci. Una trăgeau sigur toate, în anii '80 toate aveau remorcă, doar cele pentru școală mergeau solo, dar numai când erau folosite în acest scop, altfel aveau remorcă. Ele nu erau inscripționate decât cu plăcuțele de școală afișate în locul celor de traseu.
Unele vagoane de școală aveau cabina mai largă și post suplimentar de comandă în spatele vatmanului, în stânga. Vagoane care au funcționat ca vagoane de școală au fost: 96, 104 (renumerotat 80, probabil păstrat până în 1992), 82, 75 (nu cel de după 1990), 78 (nu cel de după 1990) și 105 (renumerotat 81 și păstrat până în 1992). 105 + remorca 75 era singurul tramvai de școală pe care l-am văzut cu remorcă.
Legat de vagonul 8, până când a circulat el? Nu-mi amintesc să-l fi văzut în anii '80, nici măcar în depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 14 Iun 2016 21:23:33    Titlul subiectului: 185646

EEG a scris:
Eu l-am prins in circulatie cand eram elev si faceam antrenamente de scrima la CFS. Era mai ales pe vechiul traseu 5(Rond Tutora -P. Ros -Tg Cucu-Gara).
Imi aduc aminte sigur ca era si pe ulteriorul traseu 5(pe Splai spre Alexandru). Imi placea sa ma uit la tramvaie pe undeva pe langa fosta statie de langa Sediul PNL.
Am mai zis ca fata de ce-i in poza eu mi-l amintesc putin altfel. Ma gandesc ca in perioada cand a fost facuta poza( cel mai devreme anii '70 dupa ITB-ul din imagine) 8-ul era scos din circuit si o fi suferit cosmetizari ulterioare de arata cum il tin eu minte.

Vagonul 8 (mutantul din fotografie) provine dintr-un vagon "tip Iasi", acestea fiind singurele tramvaie care au purtat numere sub 50 (se incadrau in intervalul 1-35). Cum se vede, in iulie 1969 vagonul era scos din circulatie si caroseria acestuia era folosita cu alte scopuri. Este putin probabil sa mai fi fost refacut si repus in circulatie.
Pe o harta datata decembrie 1969 vad ca traseul 5 (Gara - Centru - Podu Ros - Tutora) inca nu fusese renumerotat in 2 (indicativ disponibil dupa desfiintarea tramvaiului din Pacurari, in 1967, odata cu darea in exploatare a liniei de pe str. Banu) si scurtat la Baza 3. Probabil ca harta a surprins situatia existenta cu cateva zile inaintea desfiintarii tramvaiului de pe Socola, care a determinat mutarea tramvaiului 1 in Zona Industriala, pana la Tutora, scurtarea traseului 5 la Baza 3 si renumerotarea acestuia in 2. Traseul 5 a reaparut 10 ani mai tarziu, la sfarsitul lui 1979, cand s-au dat in exploatare pasajul Alexandru cel Bun si linia de pe Splai. Pana au venit Timisurile, traseul a fost facut doar cu tramvaie ITB (normale). Poate confunzi vagonul 8 din imaginea de mai sus (pe care l-ai folosit in anii '60) cu vreo rabla de ITB transformat in monstrulet dupa vreun accident (au fost astfel de mutanti, a mai povestit Tudor despre ele pe forum), dar care sigur nu avea numarul de parc 8.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2016 00:35:27    Titlul subiectului: 185648

NU, nu. Chiar in anii '60 nu ma plimbam singur cu tramvaiul, nu sunt chiar asa batran! Era prin '75-'77 cand faceam antrenamente la CFS dimineata (mergeam din P. Ros la CFS), eram in clasele 5-8, invatam la scoala dupa amiaza. Aveam de pe atunci microbul cu tramvaiele, de aceea il si tin minte in mod special pe 8-ul asta ca era altfel. Nici n-am citit acea monografie ca sa stiu de ele de acolo. Poate confund doar traseul, intr-adevar cred ca era vechiul 2, nu 5. Dar 8 era sigur numarul, ca de asta am si intrebat de el.
Monstrii aia modificati de care vorbesti au aparut mult mai tarziu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2016 00:53:24    Titlul subiectului: 185649

Din moment ce vagonul 8 era deja dispărut din circulație în 1969, e imposibil să-l fi văzut în '75-'77, însă este foarte probabil să fi văzut un vagon de tipul celui de la foto 3 din acest topic. Vagonul în sine nu diferea cu nimic față de restul, dar avea banda roșie până la decupajul de la truck și în partea de sus până sub geamuri. Pentru perioada menționată, nu pot spune prea mult câte mai erau, dar e posibil să fi fost toate vagoanele în circulație. După 1983 mai rămăsese doar vagonul 89 (probabil ex 60), plus remorcile 103 și 77, ultima având o combinație între cele două scheme de culoare (identică cu cea de la remorcile V12, care însă nu au existat la Iași).
Vagonul 89 a dispărut în 1988, înainte de apariția struțocămilelor de la sfârșitul anului 1989. E posibil ca "8"-ul de la 89 să facă confuzie cu vagonul 8.
Pentru că s'a făcut referire și la asta, alt vagon cu diferențe la cabina vatmanului ar mai fi putut fi vagonul 80 ex 104, care a funcționat și ca vagon de școală și avea cabina modificată și comenzi pentru instructor în spatele scaunului vatmanului (unde exact nu știu, dar cabina era mai mare). Ca o paranteză, vagonul a fost renumerotat 80 în 1986, deci la 10 ani după perioada amintită, deci probabil nu era el, dar ar putea să fi existat un vagon în schema de culoare a lui 89 care să fi avut și comenzi pentru instructor și care să fi dispărut ulterior. Dacă avea și un număr care conținea cifra 8, ar fi putut să fie 58, dar de asta nu avem cum să fim siguri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2016 10:02:16    Titlul subiectului: 185653

Cum imi amintesc eu 8-ul e ca ala din poza 3 dar cu toti stalpii lati ca cei doi mai lati care se vad la vagonul respectiv. Reamintesc ca n-am citit monografia, nu am gasit pe forumuri informatii despre vagonul respectiv, n-aveam cum sa arunc de aiurea indicativul "8" daca nu mi-as fi amintit ceva precis. Imi amintesc si alte chestii interesante din vremea aceea legate de circulatia tramvaielor, lucruri care sigur nu sunt prinse in nicio monografie sau pe forumuri.
O sa incerc sa obtin si informatii din alte surse (doi vatmani batrani care stiu sigur ca au locuit in zona P. Ros in acele vremuri).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2018 23:43:39    Titlul subiectului: 195668

De pe Facebook via Cosmin Sandu
[/img]

Sper ca nu e nicio problema ca am pus poza aici , e de pe Str. Aurel Vlaicu.
Se vede acolo anul 1979.
Intrebare: Tramvaiul din planul indepartat ce fel de pantograf are? Intreb pt. ca nu imi amintesc acel tip de pantograf pe aceste tramvaie. O fi de Timis2?



36854022_273227976562059_8416062096675962880_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.72 kb
 Vizualizat:  de 1174 ori

36854022_273227976562059_8416062096675962880_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 14:41:28    Titlul subiectului: 195707

Este un pantograf asimetric din care într'adevăr au avut și Timiș-2, dar în 1979 acestea nu veniseră în Iași. La fel și într'o fotografie a lui Richard Lomas apare un tramvai ITB cu astfel de pantograf. Deși în 1982 o parte dintre tramvaiele Timiș începuseră deja să cadă, nu cred totuși că se începuse canibalizarea lor.
În 1982 a început casarea ITB-urilor, dar încă la acel moment mai existau 56 de vagoane motor deja vechi de 20 de ani, iar pantografele vechi ale acestora începuseră să se strice. E posibil ca începând de dinainte de 1980, ITB sau un furnizor specializat să fi livrat către RATP pantografe asimetrice (model adoptat în producția internă după 1970). Este destul de probabil ca un număr mic de vagoane ITB să fi primit astfel de pantografe, dar cel mai probabil datorită faptului că inițial se preconiza casarea ITB-urilor în prima jumătate a anilor '80, pantografele să fi fost mutate ulterior pe alte vagoane, fie ITB-urile au fost reechipate ulterior cu pantografe originale provenite de la vagoanele ITB casate.
Astfel de pantografe au ajuns la un moment dat și pe Tatre prin anul 1985-1986, dar s'a renunțat repede la idee, dar și pe vagoanele măturătoare 1 și 2 și pe vagonul de marfă 84.
Deși după 1990 multe vagoane ITB au primit astfel de pantografe, de data asta sigur provenind și de la Timișuri, este posibil ca sistemul de prindere pe acoperișul vagonului să fi necesitat modificări, care duseseră la abandonarea utilizării lor la vagoanele Tatra. Ce am văzut din ele în anii '80 la Tatre se răsturnau pe vagon sau oricum se stricau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 16:00:12    Titlul subiectului: 195712

1. E posibil ca si anul pozei sa fie gresit. In realitate sa fi fost dupa 1980.
2. Pantografele de tip Timis sau cele cu care au venit Tatrele de dupa '90 ,cele asimetrice ,remarcasem la vremea respectiva ca in unele puncte nu atingeau reteaua ,vagoanele Tatra fiind cu inaltime mai mica decat celelalte tramvaie ,ITB ,Timis ,V2A.
3. Pe V56/58 remarcasem 3 sau 4 tipuri de pantografe simetrice. Un tip era cu suport suprainaltat si 2 sau 3 tipuri fara suport. Nu mai tin minte sigur daca erau 2 sau 3 tipuri .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 19:19:35    Titlul subiectului: 195714

1. Asta ar însemna că a greșit data la tot setul, ceea ce e puțin probabil. În afară de asta, deja în 1981 se schimbase fontul la numere și cred că de fapt începuseră odată cu reorganizarea ITI, adică în 1980. De abia veniseră toate Tatrele, iar Timișurile încă nu veniseră.
2. Cred că după 1990 s'au mai folosit pantografe de Timiș și la Tatre, dar cred că asta ar fi explicația pentru care se dădeau peste cap. Cel puțin în 1985-1986 am văzut câteva și toată minunea asta a durat câteva zile pentru fiecare vagon, după care îl vedeam cu pantograful dat peste cap.
Tatrele din Germania veniseră cu panotografe simetrice sau asimetrice montate pe un suport și nu cred că mai aveau problema asta. Ulterior au adaptat probabil pantografele de Timiș și au rezolvat problema.
3. Nu aș putea spune dacă au existat mai multe tipuri de pantografe de ITB, însă acel tip de pantograf așa cum știu că era, dădea impresia că este supraînălțat, dacă tramvaiul era privit (sau fotografiat) din față sau din spate.
4. În fotografia în cauză, nu doar din cauza datei, ci din cauza formei pantografului, acesta pare de tip ITB (V3A), în timp ce acela din fotografia lui Richard Lomas, ar putea fi după formă și de Timiș, deși după 1980 și cele de V3A par să difere puțin față de cele anterioare. În 1982 tot Richard Lomas a fotografiat un ITB având în spate pe o linie moartă niște vagoane Timiș fie neintrate în circulație, fie defecte și este posibil ca tramvaie fantomă ca 305, 306 și 310 să fi ieșit deja definitiv din circulație și să se fi luat pantografele de pe ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 241
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 20:46:41    Titlul subiectului: 195718

Studiind si fotografiile lui Hans Oerlemans se pare ca au fost 3 tipuri de pantografe pe V56/58 ,in afara de ciudatenia din poza in discutie.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5341
Cu suport suprainaltat ,foto.9,11,14,31,32
Fara suport:
Primul tip: foto. 2 ,7,8,17
Tipul doi: foto.4.5,12
Am dat exemple unde se vede cel mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 21:46:04    Titlul subiectului: 195720

Foarte bună observația, recunosc că până acum nu observasem aceste diferențe. M-am uitat atent și la fotografii din București și apar toate aceste 3 tipuri și acolo, ceea ce mă face să cred că tipul 2 cu sau fără suport supraînălțat, este o versiune mai nouă de prin anii '70. La fotografiile de dinainte de 1970 din București nu am văzut, dar informația nu poate fi exactă. La cele din Iași, tipul 2 cu sau fără suport apare inclusiv la unele dintre primele vagoane aduse în 1959, deci fie s'au fabricat mai multe tipuri în aceeași perioadă sau cel puțin pe durata livrării către Iași, fie s'au înlocuit ulterior pe durata exploatării cu celelalte tipuri posibil mai noi.
Dar la oricare dintre aceste tipuri, iluzia optică pe care o fac când sunt privite din față sau din spate pare a fi la fel, probabil și mai accentuată la variantele supraînălțate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community