Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
th3Shad0w



Data înscrierii: 04/Sep/2013
Ultima vizita: 07/Oct/2022
Mesaje: 12
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 17:12:37    Titlul subiectului: 193815

OTL ar dori sa cumpere inca 20 de tramvaie SH din Berlin.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/otl-va-cumpara-20-de-tramvaie-tatra-second-hand-care-acum-circula-prin-berlin-140040.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 17:15:21    Titlul subiectului: 193816

Astazi a fost deschisa oficial autogara "Stefan Cel Mare". Cu aceasta ocazie s-a anuntat din nou intentia de achizitie a celor 20 de Tatre KT4Dm din Berlin si 10 tramvaie noi.
Bihoreanul "Se deschide autogara OTL de pe Ștefan cel Mare. Investiția s-a ridicat la un milion de lei
Societatea de transport OTL deschide, din 2 martie, cea de-a treia autogară din Oradea, pe bulevardul Ștefan cel Mare, ce va deservi cursele care circulă pe rute din nordul județului, precum și spre alte județe precum Satu Mare și Timiș. Investiția s-a ridicat la peste 1 milion de lei.

Este cea de-a treia stație intermodală în care municipalitatea orădeană a investit, după autogara Nufărul și autogara Decebal. "Pe viitor dorim să realizăm una și pe relația Oradea – Aleșd – Cluj. Trebuie să-i găsim locația undeva pe Calea Clujului", a spus, joi, într-o conferință de presă viceprimarul Mircea Mălan.

Acesta s-a arătat convins că noua autogară din Ștefan cel Mare le va oferi persoanelor care circulă pe rutele din nordul județului, precum și celor care pleacă și vin din alte județe, condiții civilizate de așteptare.

Clădirea autogării are 117 mp și cuprinde un spațiu de așteptare dotat cu scaune, dulapuri cu chei pentru bagaje și toalete. De asemenea, lângă clădire au fost amenajate patru peroane cu bariere, acoperite cu copertină metalică.

Până acum, trei companii au semnat contracte cu OTL pentru utilizarea noii autogări, acestea având curse interjudețene spre Zalău, Arad, Șimleu Silvaniei, Timișoara, Baia Mare și Sighetu Marmației.

Directorul OTL, Viorel Pop, s-a arătat optimist că și transportatorii intrajudețeni vor dori să semneze contracte. "Urmează ca pe toată relația Oradea – Marghita, Oradea – Valea lui Mihai și Oradea – Satu Mare cei care opresc în această porțiune să aibă contract cu OTL. Sperăm să satisfacem în cât mai bună măsură tranzitarea persoanelor care vin în Oradea din această direcție", a spus acesta.

În cazul în care nu-și vor face contract cu OTL, operatorii județeni nu vor mai putea opri legal în acea stație.

Transportatorii din județ plătesc 2,5 lei pe intrare în autogară, iar cei care efectuează curse în afara județului 4 lei.

Lucrările au costat 1.040.000 lei și au fost efectuate de firma Abed Nego. Acestea au fost finalizate în luna decembrie a anului trecut, cu o lună întârziere față de data din contract. Directorul OTL a spus că s-au aplicat penalități "conform contractului", neprecizând însă suma.

Ulterior, s-au făcut lucrări pentru instalarea barierelor automate, care nu erau prevăzute în proiect, și s-au făcut demersuri pentru obținerea autorizației de funcționare din partea Autorității Rutiere Române."


Bihoreanul "OTL va cumpăra 20 de tramvaie Tatra second-hand, care acum circulă prin Berlin

După ce, la finalul anului trecut, OTL a cumpărat 10 tramvaie Tatra KT4D din Berlin, fabricate între anii 1988 și 1990, societatea de transport în comun din Oradea pregătește achiziția a încă 20 astfel de garnituri care circulă încă prin capitala Germaniei.

"Începe procedura de achiziție pentru alte 20 de tramvaie second-hand din Berlin. De asemenea, anul acesta vom cumpăra și 10 tramvaie noi", a spus viceprimarul Mircea Mălan, joi, în timpul unei conferințe pe teren dedicate inaugurării celei de-a treia autogări OTL din oraș, pe Bulevardul Ștefan cel Mare.

Detalii a oferit directorul OTL, Viorel Pop, care s-a întors recent din Berlin, unde a avut discuții cu reprezentanții celei mai mari companii de transport public din Germania, BVG (Berliner Verkehrsbetriebe). "Sperăm să încheiem un protocol de colaborare cu BVG. Am putea învăța multe de la ei", a spus acesta.

Dincolo de un posibil protocol, directorul OTL a discutat despre achiziționarea celor 20 de tramvaie Tatra KT4D care încă circulă prin Berlin.

Societatea va lansa, în curând, procedura de achiziție. Întrebat de BIHOREANUL cum știe deja că tramvaiele cumpărate vor fi cele din Berlin, directorul OTL a spus că nu există alte oferte de tramvaie second-hand pe piață.

Chiar și așa, Viorel Pop s-a arătat mulțumit de garniturile Tatra din Berlin, dat fiind că acestea ar avea o "stare tehnică bună spre foarte bună". Tramvaiele au fost modernizate între 1996 și 2002.

Primele 10 tramvaie au fost achiziționate la prețul de 35.000 euro bucata, cu transportul inclus.

Pe de altă parte, tot joi directorul OTL a afirmat că societatea a încheiat licitațiile pentru achiziția de energie electrică și combustibil pentru tramvaiele și autobuzele din Oradea. "La energie electrică am obținut 184 lei pe megawatt pe oră. Din câte știm este cel mai mic preț la ora actuală în Transilvania. La motorină va fi cu 15% mai mic decât prețul la orice pompă din Oradea, asta prevede contractul", a spus Viorel Pop.

Totodată, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre o idee discutată la nivel de municipalitate referitoare la introducerea unui abonament unic pe cursele OTL în Oradea și Zona Metropolitană. "Așa s-ar putea călători fără probleme cu același abonament de la Borș la Sînmartin spre exemplu, ceea ce ar fi de natură să reducă circulația rutieră în orașul nostru, de a reduce poluarea și de a crește gradul de mobilitate a celor care intră în Oradea", a spus acesta."

La autogara mi se pare cam ingust spatiul pentru intoarcerea unui autocar Confused

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 20:08:57    Titlul subiectului: 193817

Si ca deobicei multe informatii incorecte, dar pentru ca si cei de la Bihoreanul si cei de la Digi24 vorbesc despre aceleasi cifre, persoana care a afirmat aceste informatii nu si-a insusit bine informatiile.

"După ce, la finalul anului trecut, OTL a cumpărat 10 tramvaie Tatra KT4D din Berlin, fabricate între anii 1988 și 1990, "

Anii de fabricatie sunt 1981-1 vagon 1982-7 vagoane 1984 si 1985 cate un vagon.

"Tramvaiele au fost modernizate între 1996 și 2002. "

Programul de modernizare s-a desfasurat pe 3 ani 1995-1997.

Pe Digi 24 s-a citat urmatoarea afirmatie a directorului OTL dl. Viorel M. Pop

""Tramvaiele pe care urmează să le achiziționăm vor fi scoase cât de curând din exploatare. Nu mai sunt tramvaie disponibile, decât cele care circulă. Cele 20 de tramvaie pe care ne-am înțeles ca să le cumpărăm și încă 40 care vor lucra până în 2019 în Berlin. Starea lor tehnică este bună spre foarte bună", a declarat directorul OTL."

Iar nu inteleg... au fost oprite 57 de vagoane si 40 sunt active. Din cele 57 oprite 30 au fost rezervate de catre Lvov Ucraina. Celelalte 27 inseamna ca au fost cumparate de altcineva. Deci va trebui sa asteptam pana se vor retrage 20 de vagoane, dar vor ramane doar 20 active nu 40 cum afirmase dl Pop...
L.E. Din ce imi zice un prieten vatman el stie ca din 57 de vagoane oprite si disponibile 30 au fost cumparate de Lvov Ucraina, 7 de orasul ucrainean Zaporizhija si 20 au fost rezervate noua, dar probabil cele ramase pentru noi erau cele mai vechi si uzate vagoane (unul din cele 57 este si accidentat) si au considerat sa astepte pana se scot 20 de vagoane din cele ramase active care totusi au fost revopsite in 2015-2016 si totodata au avut parte si de RK (Hauptuntersuchung).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2018 19:34:33    Titlul subiectului: 193901

8 martie , ziua femeii va fi sarbatorita in premiera in Oradea cu un tramvai decorat cu scrisori.
OTL:
Scrisori Calatoare in Oradea în 8 Martie

Mâini dibace ș-iscusite
Gânduri așternut-au pe hârtie,
Să-ți aducă zâmbet în privire
Și-n dar, scrisoarea călătoare.

Pentru a celebra ziua de 8 Martie într-un mod inedit în Oradea, Joi, la ora 7.30, din cap linie Nufărul va pleca „Tramvaiul cu scrisori călătoare” pe traseul: Nufărul

– Casa de Cultură – Gara Centrală – Pc. Olosig – Pod CFR – Pc. Olosig – B-dul Decebal – P-ța Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Depou OTL.
Tramvaiul va fi decorat cu scrisori scrise de mână cu stiloul demult dat uitării, sigilate cu sigiliu, reamintindu-ne astfel că gesturile mici pot face diferența între o zi minunată și una obișnuită.
Fiecare persoană este încurajată să descopere bucuria lui „Mulțumesc”, începându-și ziua mulțumind cuiva drag, dar și îndemnând pe alții să facă același lucru.
Evenimentul este parte a proiectului „LivrezDragoste.ro/Atelierul de scrisori” cu sprijinul Kaufland, în colaborare cu SC OTL SA și se desfășoară cu scopul de a le oferi orădenilor un altfel de mărțișor, dar și pentru a le trezi nostalgia scrisului de mână.
Vă așteptăm, așadar, în „Tramvaiul cu scrisori călătoare”, dorindu-vă „O primăvară de poveste” tuturor doamnelor și domnișoarelor.

Sunt curios ce tramvai va fi folosit, cel de epoca vre-un KT4D vechi sau altul?

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 06 Iun 2018 01:58:02    Titlul subiectului: 195207

Conform , unui articol aparut ieri in presa , mijloacele de transport ale OTL au inceput sa fie dotate cu aparate pentru cumpararea de bilete cu cardul (contactless).
Bihon: " Bilet OTL cu cardul
Conducerea OTL SA a mai anunțat stadiul achizițiilor pentru tramvaiele noi și prelungirea liniei precum și înființarea unui muzeu în depou.

În maxim 45 de zile, toate mijloacele de trasport din Oradea ar trebui să aibă instalate câte două automate pentru vânzarea de bilete cu cardul. Directorul Mircea Pop spune că celelalte variante de achiziționare a biletelor rămân valabile, „aceasta e metodă de plată alternativă”. „OTL nu cumpără aparatele, le primim în cadrul unui parteneriat”, spune directorul.

Conform directorului economic, Romeo Nica, operatorul sistemului este BCR, de implementarea tehnică se ocupă Telecom și mai e o societate partener care se ocupă de decontarea plăților. Biletul cumpărat în această manieră costă 3 lei/călătorie, cu 50 de bani mai scump decât cel care se vinde în chioșcurile OTL dar la același preț cu cele livrate de automatele din stații.

„Vor fi câte două automate pe fiecare mijloc de transport în comun, avem cam 180 de tramvaie și autobuze. În 30 de zile am putea termina montarea automatele dar termenul maxim e de 45 de zile”, zice Nica.

Automatele permit plata exclusiv cu cardul contactless și emit, de fapt, o chitanță pe care e înscrisă ora la care s-a făcut plata – „biletul” e valabil doar 60 de minute – și un cod de patru cifre, identic cu o parte din numărul de pe card. Biletul e valabil doar însoțit de card, ca măsură de prevenire a transmiterii biletului, spune Nica.

„În principiu, în Oradea e semnal de internet peste tot”, dă el asigurări.

Conducerea OTL apreciază că sistemul de plată va fi folosit mai ales de cei care utilizează, acum, plata biletului prin sms, la 0,8 euro cu TVA inclus.

OTL înregistrează acum 40.000 de plăți prin sms pe lună."


De asemenea in acelasi articol este mentionat despre tramvaiele care tocmai au fost expuse in depou , despre achizitia unui autobuz turistic si despre licitatiile pentru linia de tramvai noua si pentru cele 20 de tramvaie noi.
"Muzeu în depou

Conducerea OTL SA a anunțat că a demarat constituirea unui fel de muzeu al transportului în comun, în depoul din Cantemir. În afară de locomotiva Siemens, care decorează locul deja de mult, au fost trase pe o linie două garnituri Tatra scoase din uz –T4D și KT4D – revopsite în galben, culoarea tuturor tramvaielor din Berin, și inscripționate cu locurile unde au „servit” de-a lungul anilor, Berlin și Oradea.
„În loc să de dăm la tăiat, am decis să le expunem. Au în jur de 40 de ani, fiecare. Aș vrea să fac un apel către orădenii care doresc să ne doneze recuzită, bilete vechi, poze sau scule care se foloseau pe vremuri la întreținerea tramvaielor”, a spus directorul Pop.

Acesta a mai anunțat o achiziție a OTL SA, destinată promovării turistice a orașului, și anume un autobuz cabrio, de vreo 30 de locuri.
Pop zice că, în urma achiziției tramvaielor second-hand din Germania a rezultat o economie de 65.000 euro, bani din care au decis să cumpere autobuzul turistic. Acesta va fi exploatat în parteneriat cu Agenția de Promovare a Turismului în Oradea și Regiune. Va veni dotat cu un soft și cu sistem audio – călătorii vor putea afla în căști informații despre obiectivele turistice pe lângă care trec.
Licitații

OTL are două proiecte cu impact major, în faza achiziției respectiv contractării. 11 iunie e termenul limită pentru depunerea ofertelor în licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, în două tranșe. Directorul tehnic Adrian Revnic a precizat că acestea vor fi cumpărate în două tranșe, valoarea estimată este de 36 milioane de euro.

Proiectul cu finanțare europeană pentru extinderea liniei de tramvai cu 3,8 km, pe două sensuri, e în faza semnării contractului de execuție, la capătul unei proceduri întrerupte de contestație. Au fost depuse două oferte, din partea asocierii Mari-Vila Com SRL – Abed Nego Com SRL – SC Aquacons SRL respectiv a unei asocieri conduse de firma arădeană Sylc Con Trans SRL. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația orădenilor așa că lucrarea va fi făcută de Abed Nego.

Conducerea OTL apreciază că lucrările vor începe în această toamnă, cu legătura dintre traseele 2 și 1, în intersecția Calea Aradului – Decebal – Primăriei, termenul de execuție e de 2 ani."


interesant ca biletul cumparat va fi valabil o ora , asta inseamna ca va putea fi folosit pe orice linie in intervalul respectiv? Deoarece , din cate stiu , biletele in Oradea erau valabile doar pe linia si in vehiculul in care au fost validate (cu unele exceptii in caz de devieri , defectiuni etc).
Sa inteleg ca Rocarul U207 folosit in scop turistic acum cativa ani a fost casat?

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 14:31:38    Titlul subiectului: 195601

Din cauza unor lucrari la macazul de la parcul Olosig , in aceasta seara circulatia tramvaielor spre Rogerius/Sinteza va fi sistata urmand a fi inlocuite de un autobuz.
Primaria Oradea:

Lucrări de intervenție la macazele de la Olosig

OTL SA informează călătorii că din cauza unor lucrări de intervenție în regim de urgență la unul dintre macazele de la Olosig, circulația cu tramvaie pe tronsonul Olosig - Pod CFR se va sista astăzi, 6 iulie 2018, începând cu ora 20.00.

Pe tronsonul menționat se va circula cu autobuzul, iar intervalul de succedare al curselor va fi de 20 de minute, începând cu ora 20.00 (de la Olosig). Ultima cursă de la Olosig spre Pod CFR va pleca la ora 23.20, iar de la Pod CFR spre Olosig, la ora 23.30.

Circulația cu tramvaie se va relua în dimineața zilei de 7 iulie 2018.

Vă mulțumim pentru înțelegere.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 15:47:51    Titlul subiectului: 195604

Deci vagoanele de pe liniile 1N și 1R se vor retrage toate la depou la ora 20.
Nu cred ca pentru 2 ore se va suplimenta linia 3/2. (sa se redirectioneze de pe 1 un vagon sau doua)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 16:54:54    Titlul subiectului: 195605

Poate daca va fi vre-un Siemens ramas pe 3 la acea ora il vor baga in depou si o Tatra de pe 1 il va inlocui. Confused
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 10:37:00    Titlul subiectului: 195703

Linia 14 va fi deviata pentru o luna datoarita unor lucrari la Parcul 1 Decembrie.
OTL: Devierea liniei 14 de autobuz in perioada 16 Iulie – 17 August 2018

Informăm călătorii că în perioada 16 Iulie – 17 August 2018, din cauza lucrărilor de amenajare a unei treceri

de pietoni denivelată la intersecția str. Vasile Alecsandri cu str. Pc. 1 Decembrie, traseul liniei 14 de autobuz va fi modificat, pe sensul de mers spre Ioșia astfel: Universității - Calea Armatei Române – Sucevei - b-dul Decebal - Simion Bărnuțiu - Sulyok Istvan - T. Vladimirescu. De la stația T. Vladimirescu traseul rămâne nemodificat până la Biserica Baptistă (Str. Podului).
În perioada menționată stațiile de autobuz Biserica cu Lună, Parc și Turnul Primăriei nu vor fi operationale, iar pe tronsonul modificat al traseului, autobuzele vor opri în stațiile Andrei Șaguna și Sulyok István.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2018 11:08:29    Titlul subiectului: 195760

http://www.bihon.ro/otl-a-cumparat-10-autobuze-second-hand-insa-ia-in-calcul-solutia-autobuzelor-electrice/2077841
OTL a cumpărat 10 autobuze second hand, însă ia în calcul soluția autobuzelor electrice
10 autobuze second hand, MAN Lion City, produse în 2008, au intrat, de săptămâna aceasta, în autobaza OTL SA.
Directorul Mircea Pop spune că achiziția reprezintă o soluție pe termen scurt la permanenta nevoie de înnoire a parcului auto, operatorul de transport în comun apreciază că le va exploata doar pentru următorii cinci ani.

Aer condiționat
Garniturile vin din Olanda și sunt dotate cu instalații de aer condiționat, iar geamurile nu se pot deschide. Modelul are două uși, 89 de locuri – 48 în picioare și 49 pe scaune. Capacitatea cilindrică este de 6871 cmc, puterea de 206 kw, iar norma de poluare Euro 4.

„Sperăm să fie ultimele autobuze second pe care le cumpărăm”, a comentat directorul.

Motivul pentru care OTL a optat pentru „primenirea” cu autobuze vechi este costul mare al reparațiilor. Pop spune că schimbarea unei cutii de viteză automate și a altor componente adiacente se ridică, în unele cazuri, la peste 10.000 de euro. OTL a plătit 17.950 euro pentru fiecare autobuz MAN, cu transportul inclus.

Autobuzele urmează să intre pe trasee după ce trec de inspecția tehnică și le sunt montate echipamentele de e-ticketing.

Achiziția s-a făcut în urma unei licitații publice la care s-au depus două oferte – a firmei Womy, care a și câștigat, respectiv a uneia din Ploiești.

Cu lotul de 10 autobuze tocmai cumpărat, OTL are în exploatare 89 de autobuze.

Autobuze electrice
Directorul Pop anunță o posibilă schimbare în strategia OTL. Dacă până acum, pe toate vocile oficiale, Municipalitea transmitea opinia că autobuzele electrice sunt scumpe și nerentabile pentru Oradea, acum OTL ia în calcul dotarea cu autobuze electrice. Dar asta numai datorită cantității de energie electrică recuperată de noile garnituri de tramvaie. Cele second hand recuperează în jur de 25% iar cele noi, care ar urma să înceapă să fie livrate în Oradea peste 2 ani, au performanțe și mai bune.

De asemenea, OTL ar urma să investească și într-o stație de alimentare cu energie electrică a autobuzelor și mașinilor mici. Societatea nu are în acest moment, niciun proiect pe fonduri europene pentru dotarea cu autobuze electrice. Directorul spune că va începe să caute fonduri pentru această investiție.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2018 14:34:34    Titlul subiectului: 195788

Postez acest articol aici pentru ca se pare ca va fi implicat si OTL-ul in proiect. Se doreste construirea unei parcari de tipul Park&Ride langa Catedrala Ortodoxa , navetistii sau turistii care vor parca acolo urmand a avea gratuitate la transportul in comun.

Bihoreanul: Bolojan anunță parcare subterană de tip "park and ride" în Centrul Civic: Cei care își vor lăsa mașinile aici vor avea transport gratuit cu OTL
Primarul Ilie Bolojan a anunțat, joi, că municipalitatea își dorește să construiască, din bani europeni, o parcare subterană, de tip park and ride, în centrul Civic, lângă Catedrala Ortodoxă.
Decongestionăm traficul
Noua construcție va fi destinată în special navetiștilor și turiștilor, care își pot lăsa mașinile aici pentru perioade mai mari de timp, pentru a călători în centrul orașului.
"Este o oportunitate pe care o avem. Avem posibilitatea să finanțăm astfel de parcări din axa de mobilitate și avem și bani asigurați dintr-un alt proiect european, pentru a realiza studiul de fezabilitate. Profitând de aceste oportunități, am luat decizia să realizăm această parcare", a anunțat primarul Ilie Bolojan, într-o conferință de presă.
Edilul a spus că parcarea este necesară, dat fiind că zilnic în Oradea ajung 25.000 de navetiști, dintre care 10.000 vin cu mașinile personale. "Acest flux de navetiști este dublat, în perioada primăvară-toamnă, de un aflux de turiști, din care cea mai mare parte vin cu mașinile personale din județele învecinate", a argumentat el.
Bolojan a spus că locul amplasării parcării a fost decis în principal pe de o parte pentru că "cel mai important flux de circulație este dinspre Cluj Napoca, avem peste 20.000 mașini care circulă pe acest drum în 24 ore", și că tot în această zonă, se află linia de tramvai cu punctul cel mai apropiat din care tramvaiele pornesc spre 3 direcții: centru, gară și cartierul Nufărul.
"Cum două treimi din transportul în comun orădean se face cu tramvaiul, este necesar ca navetiștii sau turiștii să-și lase mașina lângă o linie de tramvai. Urmărim ca numărul de mașini care ajung în zona centrală să se reducă, iar congestia în trafic să scadă", a mai spus el.
Gratuit pe OTL
Bolojan a explicat și care e diferența dintre parcările deja trasate în zonă și noua parcare. "Sunt două aspecte fundamentale: Odată că aceasta va fi operată în colaborare cu OTL, pentru că cei care vor parca acolo vor putea călători gratuit, pe mijloacele de transport în comun, cu tichetul de parcare sau abonamentul. A doua diferență este că va fi un tarif mai mic decât în celelalte parcări, tocmai pentru ca cetățenii, navetiștii, turiștii să fie stimualți să-și lase mașinile aici", a precizat edilul.

Noua parcare va avea o capacitate de 265 locuri, va fi subterană și va avea un singur nivel de parcare. Construcția are prevăzute două intrări, fiecare prevăzută atât cu sens de ieșire, cât și cu intrare, ambele din Șanțul Cetății, o cale de acces înspre Calea Clujului și una înspre Griviței. De asemenea, parcarea va avea o stație pentru încărcarea mașinilor electrice.
Valoarea estimată a lucrării este de aproximativ 16,5 milioane lei, inclusiv TVA.
Urmează și altele
De precizat că parcarea va putea fi folosită inclusiv de orădenii care doresc să ajungă în zona centrală. Pentru intervalele scurte de timp, prețul de parcare va fi mai mare comparativ cu celelalte parcări din zonă.
Edilul a mai spus că studiul de fezabilitate este în lucru și că urmează să fie finalizat la sfârșitul lunii august.
"După finalizarea studiului de fezabilitate vom depune cererea finanțare cel târziu la începutul lunii octombrie și dacă finanțarea va fi câștigată, și credem că sunt șanse destul de mari, lucrarea ar putea începe în primăvara anului viitor", a mai spus Bolojan.
Edilul a mai spus și că asemenea parcări ar putea fi construite în mai multe zone din oraș, dând ca exemplu Bulevardul Decebal, în zona autogării de vizavi de Livella.


Singurul minus al acestui proiect cred ca ar fi amplasarea , parerea mea parcarile Park&Ride ar trebui facute undeva la marginea orasului , la/intre intrarile principale , nu in centrul acestuia si extinse liniile de tramvai pana in acele zone , daca nu exista.

Si un alt articol , de data aceasta despre cum a fost inselat OTL-ul cu 30,000 de euro.
Bihoreanul: Furtișag la OTL! Două angajate, mamă și fiică, au "ușurat" contul societății de transport public cu 30.000 de euro
Furtișag la OTL! Două angajate, mamă și fiică, au 'ușurat' contul societății de transport public cu 30.000 de euro TABU. Deși OTL este o societate publică, directorul Viorel Pop (medalion) nu vrea să divulge că peste 30.000 de euro din conturile acesteia au ajuns la niște escroci. "N-aș vrea ca dvs. să scrieți, să lăsăm Poliția să facă ancheta", a cerut directorul BIHOREANULUI. De fapt, încearcă să ascundă un nărav mai vechi, și anume că, asemenea unor predecesori, a tolerat conflictele de interese în societate...
Societatea de transport în comun din Oradea are conturile mai subțiri cu 145.000 de lei după ce două angajate ale Departamentului Financiar-Contabil au devenit victimele unei înșelăciuni.
Responsabilă cu achitarea combustibilului folosit de autobuzele OTL, ba chiar fostă șefă în cadrul societății, economista Liliana Tuduc a luat de bun un e-mail primit, chipurile, de la MOL România, care o anunța cu privire la modificarea contului în care trebuie să-i vireze banii. Fără să verifice mesajul ori să-și anunțe superiorii, femeia i-a permis fiicei sale, Simona Tuduc, angajată în același departament, să vireze banii unor necunoscuți.
Directorul OTL, Viorel Pop, a reclamat înșelăciunea la Poliție, iar pe cele două angajate le-a sancționat cu diminuarea salariului. După care a încercat să pună batista pe țambal...
Așa mamă, așa fiică
Înșelăciunea a fost descoperită pe 11 iunie, când OTL trebuia să primească de la MOL România, cu care are contract pentru livrarea combustibilului destinat autobuzelor, o cisternă de motorină. Cum aceasta n-a fost livrat, situație nemaiîntâlnită până atunci, șefii companiei au cerut explicații la MOL. Așa au aflat că, de fapt, OTL n-a plătit carburantul în avans, cum impunea contractul.
Prima luată la întrebări a fost economista Liliana Tuduc, până la începutul acestui an chiar șefa Departamentului Financiar. Angajată de 32 de ani la OTL, femeia și-a pierdut funcția după comasarea cu Departamentul Contabil, dar în fișa postului i-a rămas sarcina de a achita combustibilii. Ba chiar mai mult, spun colegii ei, a coordonat în continuare și activitatea financiară, chiar dacă nu mai era plătită pentru asta.
Abia când a aflat că motorina n-a ajuns în curtea OTL, femeia a povestit ce s-a întâmplat: cu două zile în urmă, primise un telefon din partea unui presupus reprezentant al firmei MOL România, care a anunțat-o că a fost modificat contul bancar în care trebuie să vireze banii de carburanți. Ulterior, a primit și un mail cu noul cont, iar fiica sa, Simona Tuduc, angajată în același departament, ar fi făcut rapid viramentul, de pe laptop-ul de serviciu al mamei. De ce lucra tânăra la calculatorul acesteia și, mai ales, de ce și-a asumat o sarcină pe care nu o avea nu este clar. Cert e că, spun sursele BIHOREANULUI, dacă ar fi fost atente, cele două puteau "mirosi" frauda, deoarece adresa de e-mail era una evident falsă, iar mesajul nu era însoțit, așa cum ar fi trebuit, de un act adițional la contract.
Pedeapsă blândă
Directorul OTL, Viorel Pop, a făcut de îndată plângere la Poliție pentru înșelăciune, sperând să obțină blocarea sumei. Prea târziu, însă, căci banii ajunseseră deja într-un alt cont, din străinătate. În timp ce polițiștii fac cercetări, societatea n-a avut de ales decât să vireze alți 145.000 de lei, de data aceasta către MOL cu adevărat, așa încât autobuzele să poată circula.
Contactat de BIHOREANUL, directorul a afirmat că nu-și bănuiește colegele de delapidare, ci doar de neatenție. "Greșeala a fost că n-au spus nimănui despre mesajul primit. Dacă spuneau, ne-am fi pus niște întrebări înainte de a vira banii", spune Pop.
Acesta adaugă că a luat măsuri, cele două angajate fiind cercetate disciplinar și sancționate cu diminuarea salariului cu 10% timp de trei luni. O sancțiune blândă, dar provizorie, deoarece femeile riscă și să pună banii din propriile buzunare. "Dacă nu-i vom recupera de la persoanele la care au ajuns, vom deschide un proces pentru a-i recupera de la cele două angajate. Altfel, plătește directorul general și nu-mi convine", zice Pop.
Fără replică
Directorul a refuzat să lămurească de ce Simona Tuduc a lucrat pe laptop-ul mamei sale și să facă viramente bancare în locul ei. "Nu discut despre persoane", motivează el, și e ușor de înțeles de ce nu vrea să intre în detalii: incidentul scoate la iveală nepotismele din firmă.
Tânăra Tuduc s-a angajat la OTL în urmă cu mai mulți ani, într-o perioadă în care amândoi părinții săi ocupau poziții de conducere, tatăl, Liviu Tuduc, fiind și în prezent șeful Secției Tramvaie și Infrastructură. Mai mult, fata a fost ani la rând în subordinea directă a mamei, punând-o pe aceasta în conflict de interese, deoarece Codul pentru angajații care exercită activități de control financiar preventiv interzice ca acestea să aibă rude în subordine. Or, Liliana Tuduc și-a avut multă vreme chiar fiica în subordine, fără ca vreun director să fi fost deranjat.
Contactate de BIHOREANUL, cele două femei nu au răspuns apelurilor și mesajelor telefonice, deși știau de ce erau căutate. Cel mai probabil, la fel ca directorul Pop, ar prefera să nu se afle ce boacănă au făcut...


Edit: legat de constructia parcarii cred ca ar mai fi o mica problema , avand in vedere ca , catedrala se afla langa cetate , cred ca sapaturile pentru constructia ei ar fi incetinite de descoperirea de diverse artefacte (parca si la lucrarile de la parcarea de pe Independentei constructorii s-au lovit de astfel de probleme).

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2018 14:01:33    Titlul subiectului: 196083

http://www.bihon.ro/mercedes-tatoneaza-otl-sa/2091418
Autobuzul Citaro Hybrid a făcut o tură prin oraș, în turneul său care cuprinde 17 orașe din România.
Conducerea OTL, prin directorul Mircea Pop, și-a declarat interesul pentru a dota societatea de transport în comun cu autobuze hibrid, pe care le apreciază ca fiind mai rentabile decât cele electrice, din punctul de vedere al raportului funcționare-preț. Desigur, intenția singură nu contează prea mult, în lipsa fondurilor necesare. Pop spune că se bazează pe viitoare finanțări europene pentru dotarea bazei OTL SA.
Autobuzul produs de Mercedes este într-un turneu care acoperă 17 orașe din țară: Pitești (23 iulie), Craiova (24 iulie), Sibiu (25 iulie), Alba Iulia (26 iulie), Brașov (27 iulie), Târgoviște (28 iulie), Iași (31 iulie), Bacău (1 august), Galați (2 august), Sinaia (3 august), București și Ploiești (6 august), Timișoara (8 august), Oradea (9 august), Zalău (10 august), Baia Mare (11 august), Satu Mare (13 august) și Cluj-Napoca (14 august).
Modelul „expus” în cadrul caravanei are două uși pentru accesul călătorilor, lungime totală de 12,1 metri și asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri.
În țară, modelul este disponibil pentru administrațiile locale. Peste hotare, 30 de modele au fost comandate de operatorul de transport din Cracovia.
Una dintre calitățile sale cele mai apreciate de operatorii de transport în comun este consumul redus cu până la 8,5%, care contribuie la creșterea vitezei de amortizare a investiției.
„Motorul electric, montat între motorul cu combustie și transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW și un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. În funcție de modul de operare, se poate realiza o economie a consumului de combustibil cu până la 8,5%. Procesul de funcționare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acționează ca generator și transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, și anume faptul că nu necesită stații de încărcare”, transmite OTL SA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2018 22:51:53    Titlul subiectului: 196231

Cladirea fostei Biblioteci Judetene din Piata Unirii , actualul palat Episcopal Greco-Catolic a ars(arde) in aceasta seara. Din aceasta cauza circulatia rutiera si a tramvaielor a fost oprita in zona.
Citez din articol doar partea care este legata de intreruperea circulatiei in zona (mai multe detalii pentru cei interesati in articol).
Bihoreanul: Dezastru în centrul Oradiei: Sediul Episcopiei Greco-Catolice, cuprins de un incendiu de proporții catastrofale. Unul dintre turnuri s-a prăbușit!

Sediul Episcopiei Greco-Catolice de Oradea, din Piața Unirii a fost cuprins, sâmbătă seara, de un incendiu de proporții catastrofale! Întregul aceoperiș al superbei clădiri este învăluit de flăcări gigantice.

Palat cuprins de flăcări

Cel care a început să ardă, în jurul orei 21.30, a fost acoperișul Palatului Episcopal, incendiul generând în scurt timp flăcări înalte, astfel că primele echipaje ale pompierilor au încercat să controleze focul folosind autospeciale cu scări.

Ora 22.00: Nu se știe încă dacă sunt victime omenești. Traficul în Piața Unirii este blocat. Circulația tramvaielor este întreruptă.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 22:08:06    Titlul subiectului: 196537

Pe siteul oficial al OTL otl.ro am citit ca de maine timp de o saptamana va circula noul Mercedes Conecto cu motor Euro 6 pe diferite trasee de autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 22:15:20    Titlul subiectului: 196539

Sursa: bihon.ro publicat in data de 28.09.2018
De la 1 octombrie crește prețul biletelor OTL
Tarifele OTL se măresc cu până la 20% începând cu prima zi a lunii octombrie.
În luna august, Consiliul Local a aprobat cererea conducerii OTL SA referitoare la creșterea tarifelor pentru serviciile de transport în comun. Astfel, începând cu 1 octombrie 2018, călătorii OTL vor plăti pentru un bilet cu două călătorii 6 lei, cu un leu mai mult decât până acum.

Noile tarife OTL
– bilet o călătorie – 3 lei (preț vechi 2,5 lei)

– bilet cu două călătorii – 6 lei (preț vechi 5 lei)

– abonamentul unic lunar – 80 lei (preț vechi 70 lei)

– abonamentul unic lunar pentru elevi/studenți – 40 lei (preț vechi 35 lei)

Abonamentul unic pe 3 luni va costa 220 lei, față de 195 lei, cât e azi iar abomentul pe un an va ajunge la 890 față de 780 lei, cât e acum. Legitimația de călătorie pe o zi se scumpește cu 15,4%, ajungând la 15 lei iar cea săptămânală va fi de 40 de lei, cu cinci lei mai mult ca acum.

O creștere de 20% se aplică și pentru biletul de suprataxă, achiziționat de la șofer – acesta va fi 60 de lei față de 50 de lei, azi.
OTL majorează și tarifele pentru abonamentele lunare pentru cursele din Zona Metropolitană: Oradea-Sînmartin va costa 125 lei față de 110, la fel ca Oradea-Borș iar Oradea-Santău Mare va ajunge la 135 lei, de la 125 lei. Biletele emise prin SMS rămân la aceleași costuri.

Ca o paranteza, si la Poliesti se scumpeste transportul in comun la 2.5 lei o calatorie si la 6 lei un abonament de o zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 01 Oct 2018 20:48:48    Titlul subiectului: 196574

In sedinta de astazi a consiliului local au fost aprobate doua proiecte , primul pentru modernizarea Bulevardului Dimitrie Cantemir si a strazii Nufarului si crearea sistemului unda verde pentru tramvaie , iar cel de-al doilea priveste achizitionarea a 10 autobuze hibride.
Bihoreanul:
Întâi tramvaiul! Primăria Oradea vrea 'undă verde' pe direcția Nufărul - Cantemir
Investițiile în fluidizarea traficului auto pe direcția Nufărul – Cantemir ar putea costa 54,2 milioane lei, echivalentul a 11,7 milioane euro.

"Să amenajăm parcări!"

Consiliul Local a aprobat luni, cu votul exclusiv al reprezentanților PNL, indicatorii tehnico - economici ai proiectului privind fluidizarea traficului auto pe direcția Nufărul - Cantemir, care urmează să fie depus pentru obținerea finanțării europene în cursul acestei săptămâni.

Grupul UDMR din Consiliul Local s-au abținut de la vot, în vreme ce consilierii social-democrați au votat împotrivă. UDMR-iștii au refuzat să promoveze proiectul pe considerentul că înainte de a desființa locurile de parcare pentru a lărgi strada și a amenaja piste pentru biciclete și trotuare, muncipalitatea va trebui să le ofere locuitorilor zonei soluții alternative.

"Să votăm în prealabil un proiect prin care să amenajăm parcări pentru locuitorii zonei", a cerut liderul grupului UDMR, Kirei Melinda.

În replică, primarul Ilie Bolojan a explicat că, în paralel cu lucrările de lărgire a străzilor Cantemir și Nufărul, municipalitatea va lua în calcul și construcția de parkinguri.

"În următoarea etapă, în paralel cu licitația pentru implementarea acestui proiect, vom face studii de fezabilitate privind amenajarea de parcări. În cazul în care acest proiect nu ar obține finanțare, am pune carul înaintea boilor", a declarat edilul.

Bolojan a spus că municipalitatea nu are capacitatea "fizică și umană" de a derula cele două proiecte în paralel.

Șosea mai lată și rapidă

Proiectul privind "creșterea mobilității urbane în zona Nufărul - Cantemir", promovat de municipalitate, vizează asigurarea circulației în condiții de siguranță și asigurarea fluenței în traficul rutier, prin eliminarea punctelor de conflict din intersecții precum și de la trecerile peste liniile de tramvai dinspre blocurile de pe partea dreaptă în sensul de ieșire din oraș.

"Se va institui prioritatea de trecere prin toate intersecțiile a tramvaiului și se va realiza unda verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, prin interconectarea automatelor de semaforizare", a anunțat viceprimarul Florin Birta în cadrul unei conferințe de presă care a precedat ședința în plen.

Lucrările vor mai cuprinde asfaltarea carosabilului și trotuarelor, înlocuirea a firului de contactat care alimentează tramvaiele cu enegie electrică, a stâlpilor și sistemului de susținere respectiv înierbarea căii de rulare.

În plus, parcările de lângă linia de tramvai vor fi desființate pentru a face loc unei piste pentru biciclete cu o lățime de 2 x 1,5 metri, cu două sensuri și a unui trotuar de 1,5 metri.

"În cazul pistei pentru biciclete se va utiliza asfaltul colorat cu pigment roșu, pentru a avea o delimitare clară a pistei pe toată lungimea bulevardului", a explicat Birta.

Cu ocazia lucrărilor stâlpii de iluminat public vor fi înlocuiți cu alții având trei prize "Fastum" pentru alimentarea iluminatului festiv, a unor camere de luat vederi sau a unor echipamente wifi. În plus, se vor monta semafoare cu LED iar stâlpii acestora vor fi îmbrăcați în elemente reflectorizante.

____________

InfoOradea: Primaria Oradea va cumpara 10 autobuze noi, hibrid, pe fonduri europene.
În ședința extraordinară a Consiliului local de luni, 1 octombrie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru achiziția a 10 autobuze pentru transportul urban de călători în Municipiul Oradea și aprobarea studiului de oportunitate privind ”Alinierea parcului de vehicule OTL la cerințele dezvoltării durabile”.

Viceprimarul Florin Birta a prezentat în cadrul unei conferințe de presă proiectul privind achiziția de autobuze pentru transportul urban de călători din Oradea.

”Vor fi zece autobuze hibrid, ele vor funcționa pe electric și pe diesel. Valoarea totală a investiției este de 22.872.000 lei fără TVA, iar estimarea valorii unui autobuz este de 2.287.000 lei. Acest proiect se va depune pentru finanțare împreună cu cele două pasaje din Centrul Civic și din față de la Piața Mare, plus parcarea de tip Park and Ride. Durata de realizare a întregului proiect este de aproximativ 24 de luni”, a spus viceprimarul Florin Birta.

Primăria Oradea va depune spre finanțare achiziția de autobuze în cadrul apelului de proiecte pentru Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă/proiecte nefinalizate, al Axei 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, din cadrul POR 2014 – 2020.

Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă are ca principal rezultat implementarea unor măsuri privind limitarea creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră. Contribuția așteptată la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon va fi asigurată, în primul rând, prin scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, respectiv prin oferirea opțiunilor de transport alternativ și descurajarea utilizării autoturismelor personale, orașele devenind astfel spații mai puțin poluate pentru cetățenii lor.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 05 Oct 2018 19:05:53    Titlul subiectului: 196628

Sursa bihon.ro 4 octombrie 2018

10 autobuze hibrid, în Oradea
Clujul are contractate 23 de autobuze electrice, 11 deja livrate. OTL e în continuare reticent la această tehnologie și a optat pentru autobuze diesel de tip hibrid.
În doi ani ar putea ajunge la Oradea primele autobuze noi, cu tehnologie hibrid diesel. Consiliul Local a aprobat în ședința extraordinară de luni indicatorii tehnico-economici ai achiziției a 10 autobuze hibrid. De asemenea, s-au aprobat și studiul de oportunitate privind „Alinierea parcului de vehicule OTL la cerințele dezvoltării durabile”.
"Vor fi zece autobuze hibrid, ele vor funcționa pe electric și pe diesel. Valoarea totală a investiției este de 22.872.000 lei fără TVA, iar estimarea valorii unui autobuz este de 2.287.000 lei. Acest proiect se va depune pentru finanțare împreună cu cele două pasaje din Centrul Civic și din față de la Piața Mare, plus parcarea de tip Park and Ride. Durata de realizare a întregului proiect este de aproximativ 24 de luni”, a spus viceprimarul Florin Birta.
Comparând cele două tehnologii pentru care au optat Clujul și Oradea, Birta a reluat teoria conform căreia acumulatorii autobuzelor electrice sunt scumpi și au termen de utilizare scurt, ceea ce face ca investiția să se amorizeze mult mai greu.

Autonomie mică
Mircea Pop, directorul OTL SA, spune că Oradea e primul oraș din țară care va avea autobuze hibrid și insistă că, acum, această tehnologie e mult mai potrivită pentru Oradea.

„Clujul are 11 autobuze electrice, din care patru stau. Au venit cei de la Solaris să le înlocuiască acumulatorii, că sunt în garanție. În plus, pe traseele pe care au aceste autobuze trebuie neapărat să aibă și stații de încărcare a acumulatorilor, pentru că bateria are autonomie de 90 km, dar la 50 e nevoie de o reîncărcare rapidă, care durează cam 10 minute. Așa că, la valoarea autobuzelor se adaugă și costul infrastructurii necesare. În plus, în Oradea, la ore de vârf, nu îmi permit să țin autobuzele câte zece minute în timpul cursei”, spune el, argumentând în favoarea opțiunii orădene.

Finanțare de la UE
Primăria va face achiziția de autobuze în contul unui proiect cu finanțare europeană, care va fi depus spre finanțare în cadrul apelului de proiecte pentru Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă/proiecte nefinalizate, al Axei 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, din cadrul POR 2014 – 2020.

Prioritatea de investiție 4.1 – „Mobilitate urbană durabilă” are ca principal rezultat implementarea unor măsuri privind limitarea creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră.

Contribuția așteptată la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon va fi asigurată, în primul rând, prin scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, respectiv prin oferirea opțiunilor de transport alternativ și descurajarea utilizării autoturismelor personale, orașele devenind astfel spații mai puțin poluate pentru cetățenii lor, transmite Primăria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Vin 05 Oct 2018 19:15:53    Titlul subiectului: Tehnologia hybrid si la Oradea 196629

Foarte bine. Deci în sfârșit luăm și autobuze noi hybrid Shocked Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 11 Oct 2018 15:48:39    Titlul subiectului: 196701

Bihoreanul: Vino iute, măi tramvai! OTL își nemulțumește clienții cu prețurile mari, frecvențele reduse și vehiculele aglomerate SARMALE LA DEJUN. După începerea școlii a devenit o adevărată aventură să circuli cu tramvaiul dimineața în Oradea. În jurul orei 7.30, garniturile sunt pline mai ales cu elevi care trebuie să ajungă la cursuri. „Suntem înghesuiți ca sarmalele”, s-a plâns un licean

Chiar dacă a fost realizat la comanda Primăriei, un studiu recent nu pune transportul public local într-o lumină prea bună. La întrebarea "Sunteți mulțumit de calitatea serviciului de transport public din Oradea?", 58,2% dintre respondenții sondajului au spus "Nu", iar 41,8% au spus "Da".

De ce asta? În mijloacele de transport în comun orădene e aglomerație, multe tramvaie și autobuze sunt vechi, tarifele sunt mari și, pe deasupra, la anumite ore, trebuie să aștepți mult și bine până când mijlocul de transport ajunge în stație.

Mulțimea din cutie

De când a început școala, dimineața între 7.30 și 8.00 nu e deloc plăcut să circuli cu tramvaiul. Mai toate garniturile sunt arhipline, călătorii stând în picioare, umăr la umăr, unii chiar și pe scări. "Iau tramvaiul din Cantemir și vin în centru. Aproape în fiecare dimineață e super plin, toată lumea se împinge. Uneori nici nu ajung să-mi validez abonamentul, așa multă lume e", spune Andreea, o elevă în clasa a IX-a la Colegiul Eminescu.

Înghesuiala nu este cauzată neapărat de faptul că pe trasee nu sunt destule tramvaie, ci mai degrabă de capacitatea mică a acestora. OTL deține 68 de garnituri: 10 Siemens, moderne, 28 Tatra T4D, cu vagon și remorcă, vechi de peste 30 de ani, și - mai nou - 30 de tramvaie Tatra KT4D modernizate și cumpărate la prețuri bune (35.000 euro bucata, cu transportul inclus) din Berlin, unde astfel de modele continuă să circule. Deși în stare bună, ele sunt, însă, mai mici decât Siemens-urile și bătrânele Tatra.

Să tot aștepți…

Ilie Bolojan, primar OradeaCălătorii OTL au și alte bătăi de cap. După scandalul grevei șoferilor și vatmanilor de la finalul anului trecut, conducerea societății, cu binecuvântarea primarului Ilie Bolojan (foto), a decis pe de o parte să reducă din personal și să mărească salariile celor rămași, iar pe de alta să reducă frecvențele de operare la tramvaie și la mai multe linii de autobuz.

Intervalele de circulație a mijloacelor de transport au fost mărite cu 2 minute în timpul săptămânii, în afara orelor de vârf, și cu 4 minute în weekend. Ca urmare, spre exemplu, tramvaiele de pe linia 1N (Pod CFR – Gară – Piața Unirii) circulă tot la 13 minute între orele 8.30 și 12.30, respectiv între 17.00 și 19.00, intervalele mărindu-se la 17 și chiar la 26 minute seara. Pe linia 3R (Nufărul – Gară – Piața Unirii) intervalul este de 16 minute după ora 17.00.

"Programul meu de muncă se termină la 17.00, iar OTL consideră că asta e în afara orelor de vârf. Din cauza asta ar trebui să aștept minimum 18 minute ca să mă duc din Nufărul în Ioșia cu tramvaiul 2, dar din experiența mea cele 18 minute se fac și 20. Am renunțat la transportul în comun și mă duc cu bicicleta, deși e cam periculos", povestește un tânăr.

Liber în weekend

"Cel mai nasol e în weekend", se plânge un pasager al OTL. "De multe ori mai bine iei taxiul decât să aștepți tramvaiul", zice el, pentru că frecvența este și mai redusă la final de săptămână. În plus, în loc să se circule pe cele șapte linii, se circulă doar pe trei: 4R (Nufărul – Gară – Sinteza – Piața Unirii – Nufărul), 4N (Nufărul – Piața Unirii – Sinteza – Gara Centrală – Nufărul) și 2 (Nufărul – Piața Ioșia).

Pe linia 2, în după amiezile de sâmbătă și duminică tramvaiul trece o dată la 23 minute, iar pe linia 4 o dată la 16 minute. Seara, intervalele ajung și la jumătate de oră! "Te plictisești așteptând. La iarnă nu va fi de glumă. Cine va putea sta atât în stație?", zice un alt posesor de abonament.

Scump, dom`le…

Colac peste pupăză, municipalitatea a decis și să mărească tarifele. De luna aceasta, prețul unui bilet cu două călătorii a fost majorat cu 20%, de la 5 la 6 lei, iar cel al unui abonament unic pe toate liniile cu 14,3%, de la 70 la 80 lei. "Devine nerentabil. Dacă suntem două sau trei persoane, împărțim un taxi și plătim tot atât. Ai zice că Primăria încearcă să promoveze taxiurile și poluarea, nu transportul în comun!", comentează un călător.

După majorare, Oradea a ajuns în topul orașelor cu cele mai scumpe bilete de transport în comun, cu prețuri peste București. În alte municipii importante și cu nivel de trai mai ridicat - de exemplu Iași, Timișoara și Cluj - o călătorie costă 2,5 lei. În schimb, Oradea are prețuri mai avantajoase la abonamente, pentru a-și păstra clienții. În Timișoara, un abonament pe toate liniile costă 93 lei, iar în Cluj 138 lei.

Mai scump ca în Oradea este transportul public din Arad, unde un bilet face tot 3 lei, dar un abonament lunar e 90 lei și include doar 60 de călătorii.

Mai puțini

Chiar și înaintea acestor schimbări, transportul în comun începuse să piardă teren, mai ales pentru că numărul autoturismelor din Oradea a crescut în ultimii 5 ani cu aproape 10.000 de bucăți, de la 63.328 în 2013 la 72.957 în 2017. Pe deasupra, mai multe companii din Parcul Industrial asigură ele, direct, transportul angajaților, prin curse speciale.

În cel mai recent raport al Consiliului de Administrație al OTL se arată că numărul călătoriilor făcute cu tramvaiele și autobuzele de orădeni, navetiști și turiști a scăzut de la 58,7 milioane în 2010 la 47,4 milioane în 2017. Merită precizat că mai bine de 63% dintre acestea sunt călătorii cu tramvaiul.

Scăderea se reflectă și în numărul de abonamente lunare la preț întreg: 87.000 în perioada ianuarie – septembrie 2017 față de doar 84.000 în aceeași perioadă a acestui an.

Traficul e de vină

directorul OTL, Viorel Pop În ciuda nemulțumirilor pasagerilor și a scăderii numărului de călători, directorul OTL, Viorel Pop (foto), spune că societatea oferă condiții decente. El pune timpii mari de așteptare pe seama traficului congestionat și susține că mai multe tramvaie trimise pe trasee nu ar rezolva problema. "Am congestiona și mai mult traficul. Cât timp în Oradea nu va fi prioritizat transportul în comun și un tramvai plin cu pasageri trebuie să aștepte după o mașină cu o singură persoană, vom continua să avem această problemă", susține Pop.

Șeful OTL afirmă că frecvențele ar crește exponențial dacă viteza medie de deplasare a autobuzelor și tramvaielor s-ar mări de la 15-18 km/h la 20-30 km/h. În același timp, Pop consideră că timpii de așteptare sunt suportabili și acum: "Tramvaiul nu e taxi. Și la gară, și la aeroport te duci din timp".

În ce privește prețurile, Pop precizează că au fost cauzate de scumpirea energiei electrice și a carburanților: "Energia electrică pe care o plătim e mai scumpă cu 54%. De asta nu se plânge nimeni?".

Politica de tarife a OTL este susținută și de primarul Ilie Bolojan. "Sistemele publice trebuie să fie într-un echilibru financiar. Dacă acesta nu există, autoritatea locală trebuie să vină cu subvenții. E foarte simplu să împrăștii banii, dar în orașele unde se subvenționează puternic nu se fac investiții", spune edilul. "Orice serviciu presupune un cost. Ai de ales cine să-l plătească. Cei care îl folosesc sau cei care nu-l folosesc?", adaugă Bolojan.

Chiar și așa, Primăria a alocat OTL anul acesta o subvenție de circa 3,4 milioane euro, suma incluzând acoperirea abonamentelor cu reducerea de 50% pentru elevi și studenți, precum și abonamentele gratuite ale pensionarilor.

Undă verde!

Municipalitatea vrea ca în următorii ani să îmbunătățească transportul în comun mizând nu pe numărul de garnituri, ci în primul rând pe viteză. "Vom încerca să atragem bani europeni pentru a crea un sistem de undă verde pentru tramvaie, ceea ce va crește viteza de deplasare și va mări frecvența", spune Bolojan.

cartierul Nufărul, OradeaUnul dintre proiectele majore vizează creșterea mobilității în zona Nufărul – Cantemir (foto) prin desființarea unor treceri auto peste liniile de tramvai și prioritizarea transportului în comun. De asemenea, se dorește înnierbarea liniilor, asfaltarea carosabilului și a trotuarelor, eliminarea unor puncte de conflict din intersecții și amenajarea unei piste pentru bicicliști. Investiția s-ar putea ridica la 11,7 milioane euro, proiectul țintind finanțare europeană.

În aceeași viziune, municipalitatea își propune ca tot pe bani europeni să decongestioneze mai multe zone fierbinți, cum ar fi cele de la Podul Dacia, de pe Republicii – Magheru, Vladimirescu – Decebal și Dacia – Decebal, prin amenajarea unor pasaje subterane. Până atunci, orădenii mai au de așteptat. Mai mult decât după un tramvai...

INVESTIȚII MAJORE
Transport pe bani europeni

Planurile de dezvoltare a transportului local în Oradea sunt mai multe. În vară, municipalitatea a licitat și atribuit lucrările pentru extinderea liniilor de tramvai din Calea Aradului de-a lungul pârâului Peța până în Cantemir, proiect de 69 milioane lei care va fi executat în cel puțin doi ani.

O altă investiție majoră plănuită de municipalitate, de circa 70 milioane lei, vizează achiziția a 10 tramvaie noi. Licitația a fost adjudecată de Astra Vagoane Arad, astfel că din 2020 în Oradea vor circula și alte tramvaie moderne decât Siemens.

Tot printr-un proiect european, în valoare de aproape 23 milioane lei, Primăria vrea să cumpere 10 autobuze hibrid de ultimă generație, pentru a moderniza parcul auto al OTL.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 12 Oct 2018 07:29:08    Titlul subiectului: 196707

Sursa bihon.ro 11.10.2018
Începe șantierul liniilor de tramvai

De săptămâna viitoare se dă startul execuției legăturii pe șine, între Rogerius și Ioșia, în girația de la Emanuel.
Anunțată deja din 2016, realizarea buclei de legătură dintre Rogerius și Ioșia, în intersecția Calea Aradului – Primăriei – Decebal, începe săptămâna viitoare.

Viceprimarul Mircea Mălan ne-a declarat că de marți (16 octombrie) se blochează parțial accesul mașinilor în sensul giratoriu, pentru începerea lucrărilor. Indicatoarele care redirecționează traficul auto vor fi montate de luni, pentru ca șoferii să se poată familiariza cu modificările.

Astfel, cei care ies de pe Primăriei și vor să o ia spre Calea Aradului, nu vor mai intra în sensul giratoriu ci vor face direct stânga. Pe direcția Decebal – Calea Aradului, accesul direct va fi restricționat, traficul urmând să fie direcționat pe străduțele ocolitoare.
De săptămâna viitoare, pentru început pentru două săptămâni, se restricționează și accesul tramvaielor în intersecție. Directorul OTL, Mircea Pop, spune că societatea se pregătește să reintroducă liniile de autobuz T1 și T2.

„Lucrarea va dura aproximativ o lună, depuinde de conditiile meteo. Dacă timpul va fi ca acum, într-o lună finalizăm lucrarea”, spune viceprimaru.

Lucrarea se face cu finanțare europeană, în contul unui proiect cu valoarea de peste 66 milioane lei și durata de realizare de 24 de luni. Bucla de legătură este o parte mică din proiect, cea mai consistentă parte se referă la construirea unei linii noi de tramvai, pe legătura Calea Aradului – Depou OTL – Cantemir. Intenția inițială, de bun simț, era ca lucrarea se să facă pe durata unei vacanțe de vară, când traficul e redus.

Doar că procedurile de achiziție și apoi, proiectarea, s-au întins până săptămâna viitoare. Astfel, executantul Abed Nego SRL, care nu e deloc vreun campion al respectării termenelor de execuție în lucrările prestate Primăriei, va începe un șantier de toamnă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2018 10:59:44    Titlul subiectului: 196733

Sursa bihon.ro din 17.10.2018

[...]
Curse temporare
Marți dimineață, OTL SA a acoperit cu tramvaie doar vârful de călători de dinainte de ora 8. La 8:30 au fost scoase de pe traseu garniturile, cu excepția celor care deservesc relația Nufărul – Gojdu – Gară – Rogerius, și au fost introduse cursele speciale T1, T2 și 21R, acoperite cu autobuze.

„Sunt opt autobuze care circulă pe cursele speciale, la orele de vârf creștem frecvența, la șapte sau opt minute. Am suplimentat și numărul de garnituri de tramvai care acoperă pe linia 4”, ne-a spus directorul tehnic Adrian Revnic.

El zice că, în măsura în care executantul, firma Abed Nego SRL, se mișcă bine cu lucrarea, e posibil ca până la finalul acestui an să fie înființate liniile de tramvai care să lege Ioșia de Gară și de Rogerius, în funcție de pretențiile călătorilor.
Teoretic, deranjul din trafic ar urma să dureze 30 de zile, spun cele mai optimiste voci.

Lucrarea se face cu finanțare europeană, în contul unui proiect cu valoarea de peste 66 milioane lei și durata de realizare de 24 de luni. Bucla de legătură este o parte mică din proiect.

Cea mai consistentă parte se referă la construirea unei linii noi de tramvai, pe legătura Calea Aradului – Depou OTL – Cantemir, cu lungimea totală a traseului de 3.840 m pe un sens și 3.820 m pe cel de-al doilea sens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2018 21:05:06    Titlul subiectului: 196967

Localnicii din Santandrei doresc ca transportul sa fie efectuat de catre OTL.
Bihoreanul: USR Sântandrei susține că locuitorii vor OTL în locul firmei Teșan, dar primarul s-ar opune. Ioan Mărcuș demonstrează contrariul

USR Oradea a dat publicității, miercuri, un comunicat în care acuză că "administrația din Sântandrei ignoră cetățenii", deoarece aceasta refuză să adopte o Hotărâre de Consiliu Local după ce Asociația Sântandrei Metropolitan Area a adunat 1.253 de semnături de la localnicii nemulțumiți de serviciile operatorului de transport persoane Teșan Trans.

Operatorul fusese desemnat de Consiliul Județean Bihor în urma unei licitații, însă localnicii cer aderarea comunei la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio, înființată prin asocierea Primăriei Oradea cu primăriile unor comune din zona metropolitană, așa încât în aceste unități administrativ teritoriale serviciul de transport public să fie prestat de OTL.

Pe interese?

"Cu toate că semnăturile adunate reprezintă peste 50% din numărul de voturi obținute la alegerile din 2016 și că au fost depuse la Primăria Sântandrei încă de la finalul lunii august, administrația tergiversează adoptarea Hotărârii de Consiliu Local cerută de cetățeni. Întârzierile ne fac să ne întrebăm dacă nu cumva domnul primar are alte interese în a menține actualul transportator comercial, în detrimentul interesului cetățenilor", afirmă USR Oradea.

Comunicatul mai arată că, pentru a refuza adoptarea HCL cerută de localnici, Primăria Sântandrei a invocat o documentație întocmită chiar de Teșan Trans, una trimisă de Primăria Sânmartin și "informații generale de pe pagina de internet" a OTL, concluzia fiind că edilii din Sântandrei n-ar vrea să achite OTL subvenții pentru navetiști.

"Este inadmisibil că dorința exprimată prin semnătura a peste 1.250 consăteni să nu fie respectată. OTL vine cu un cost mai redus pentru cetățeni, cu o flotă mai modernă și un abonament unic, valabil atât pentru comună cât și pentru oraș. În cazul respingerii inițiativei, luăm în calcul acționarea în instanță a consiliului local", afirmă președintele USR Sântandrei, Doru Verdeș.

Sunt pe invers!

Contactat de BIHOREANUL, primarul din Sântandrei respinge orice interes personal în menținerea Teșan Trans, afirmând că, dimpotrivă, inclusiv el susține înlocuirea cu OTL a operatorului desemnat de Consiliul Județean, dar cu respectarea legii.

"În primăvară, eu personal am semnat constituirea ADI Transregio împreună cu alți primari din Zona Metropolitană Oradea, tocmai pentru că apreciez că transportul public poate fi făcut mai eficient de către OTL, dar inițiativa celor din Asociația Sântandrei Metropolitan Area poate fi pusă în practică numai în condiții legale", a spus Ioan Mărcuș

Acesta arată că înlocuirea firmei private înainte de expirarea contractului încheiat cu Consiliul Județean (valabil până vara viitoare) poate fi făcută numai cu acordul acesteia, ceea ce este puțin probabil să se întâmple. "Am preluat inițiativa civică a locuitorlor din Sântandrei și am pus proiectul în consultare publică. Am solicitat documentații atât de la operatorul actual, cât și de la OTL și de la primăriile din Borș și din Sînmartin, unde operatorul orădean prestează serviciile. După consultarea publică, vom organiza și o dezbatere publică", a mai spus primarul Ioan Mărcuș.

Acesta a criticat "demagogia celor de la USR", spunând că aceștia fie nu cunosc legislația, fie o ignoră, din motive politicianiste: "Cei de la USR sunt în campanie electorală la Sîntandrei încă de anul trecut și folosesc orice subiect ca să pozeze în susținători ai populației".

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Noi 2018 22:43:36    Titlul subiectului: 197078

Un articol complex despre proiectele ce vizeaza printre altele si modernizarea transportului in comun.
Primaria Oradea:
Primăria Oradea va începe implementarea unor proiecte cu finanțare europeană în valoare de peste 80 milioane de euro

Primarul Ilie Bolojan a susținut azi, 5 noiembrie 2018, o conferință de presă cu privire la ultimele materiale care au fost aprobate azi în ședința Consiliului Local și care vizează câteva proiecte foarte importante pentru municipiul Oradea, pentru care au fost câștigate contracte de finanțare ce se ridică la peste 80 milioane de euro.

"Am finalizat partea de evaluare a acestor proiecte, am primit vizita în teren săptămâna trecută. Acum proiectele europene sunt în faza de precontractare și estimăm că până la sfârșitul acestei luni vom semna toate aceste contracte de finanțare", a spus primarul Ilie Bolojan.

Apoi, acesta a făcut o trecere în revistă a acestor pachete de proiecte.

Coridorul de mobilitate din Piața Gojdu până pe str. Vasile Alecsandri

Un proiect important este coridorul de mobilitate din Piața Gojdu până pe str. Vasile Alecsandri, care cuprinde la rândul său mai multe proiecte.

Primul este pasajul care se va realiza între Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor și datorită căruia mașinile vor putea traversa această piață prin subteran, piața devenind una pietonală, care va face legătura între Cetatea Oradea și centru, asigurând totodată undă verde pentru tramvai. Valorea estimată a acestei lucrări este de 95 milioane de lei.

Al doilea proiect vizează str. Vasile Alecsandri, stradă care este deja finalizată, dar decontarea lucrărilor se va face pe bani europeni. Valoarea străzii este de 5,2 milioane lei.

A treia achiziție din acest pachet are ca obiect cumpărarea a patru autobuze hibrid, a căror valoare estimată este de 10,9 milioane lei.

În total, acest pachet de proiect se ridică la 111,2 milioane lei, care corespunde unei valori de 23,8 milioane euro inclusiv TVA. Din această sumă, o parte este neeligibilă, aprox. 7,6 milioane lei, iar din ceea ce este eligibil, contribuția Primăriei este de 2%.

Coridorul de mobilitate Piața Gojdu - Piața Cetate

Al doilea pachet de proiecte este cel legat de coridorul de mobilitate Piața Gojdu - Piața Cetate, pachet care la rândul lui cuprinde mai multe proiecte. În primul rând este vorba de pasajul subteran de la Piața Mare, estimat la 33,6 milioane de lei. Acest pasaj va face mult mai ușoară traversarea intersecției respective, traficul auto fiind dirijat în subteran, iar tramvaiul va avea asigurată astfel unda verde.

Al doilea proiect din acest pachet este parcarea de tip Park and Ride, de 35,8 milioane lei. Această parcare nu este eligibilă, prin urmare va fi finanțată integral din bugetul local.

Pachetul mai cuprinde și redresarea stației de la Blocul Cicero, al cărei scop este de a asigura curentul în condiții optime pentru liniile de tramvai. Valoarea estimată a acestui proiect este de 4,6 milioane de lei.

Ultimul proiect din acest pachet vizează achiziția a 6 autobuze hibrid, estimate la 16,3 milioane lei.

În total, valoarea acestui pachet de proiecte este de 90,4 milioane lei, care corespunde unei sume de 19, 3 milioane euro, din care, pentru că parcarea de tip Park and Ride este neeligibilă, 40% va fi suportat de municipalitate. E vorba de aproximativ 40 milioane de lei.

Dezvoltarea și prioritizarea transportului public de clători

Al treilea pachet important este cel legat de dezvoltarea și prioritizarea transportului public de clători, proiect care la rândul lui cuprinde mai multe subproiecte.

Este vorba de soluția inovativă din zona Podului Dacia, care corespunde lărgirii Podului Dacia la 6 benzi, asigurându-se astfel unda verde pentru tramvai pe pod. De asemenea, pachetul mai cuprinde realizarea pasajului subteran din zona Hotelului Continental către Poliție, care va asigura circulația ușoară a tramvaiului către B-dul Magheru.

Valoarea acestor două proiecte cumulate este de 25,8 milioane lei.

Nu în ultimul rând, un proiect foarte important este extinderea liniei de tramvai în zona Universității, de pe Calea Aradului pe malul Peței și mergând până în Cantemir, proiect estimat la 66,1 milioane lei. În total, aceste două proiecte de ridică la 91,8 milioane lei, ceea ce corespunde unei sume de 19,65 milioane euro, din care valoarea neeligibilă este de 1,1 milioane euro.

Vor mai fi achiziționate încă 10 tramvaie

Față de prima etapă, care curprindea achiziția a 10 tramvaie, s-a mai depus o cerere de finanțare pentru încă 10 tramvaie, în acest moment fiind aprobată și această a doua etapă, care se ridică la suma de 88,7 milioane lei, respectiv 19 milioane euro, cu o contribuție a municipalității de 2%.

"Toate aceste patru pachete de proiecte sunt depuse pe Axa de mobilitate urbană, iar suma totală a acestora este de 81,8 milioane euro, din care aproximativ 10 milioane euro reprezintă cheltuieli neeligibile și aprox 1,4 milioane euro sunt contribuția de 2% a municipalității. Prin urmare, din 82 milioane de euro, municipiul va contribui cu 12 milioane de euro, iar diferența de 70 milioane de euro sunt banii europeni câștigați", aprecizat primarul Ilie Bolojan.

Proiecte de regenerare urbană care privesc comunitățile defavorizate

O altă serie de proiecte sunt cele de regenerare urbană, care privesc comunitățile defavorizate, este vorba de zona Gutenberg și Școala Ioan Slavici.

Astfel, se are în vedere realizarea unui centru de zi la Școala Ioan Slavici, estimat la 6 milioane de lei și asfaltarea a trei străzi în zona Gutenberg, care se ridică la 1,5 milioane lei, în total aceste proiecte ajungând la 7 milioane de lei. Cifra corespunde unei sume de 1,6 milioane euro, din care contribuția municipalității este de 2%, respectiv aproximativ 30.000 de euro.

Implementarea proiectelor

În încheiere, primarul Ilie Bolojan a vorbit despre implementarea acestor proiecte: "În perioada următoare ne concentrăm pe implementarea acestor proiecte. Suntem într-o fază avansată de adjudecare la lărgirea podului Dacia și la pasajul de pe B-dul Magheru. Probabil că săptămîna viitoare se va adjudeca licitația. Estimăm că cel târziu la primăvară vom putea începe lucrările. Vom încerca să lucrăm sub trafic într-o primă etapă, dar este foarte posibil ca, pe perioada vacanței de vară, traficul să fie total blocat în zonă respectivă. De pe acum, îmi cer scuze orădenilor pentru deranjul din trafic. Tot în perioada următoare, vom organiza procedura de licitație pentru întocmirea proiectelor tehnice la cele două pasaje mari, cel complex din zona Centrului Civic și cel mai simplu din fața Pieței Mari, în așa fel încât în vara anului viitor să putem organiza licitația pentru selectarea unui constructor, iar în toamna anului viitor să putem începe și lucrările. Va urma așadar o perioadă de șantier de aprox. 2-3 ani de zile, cu perturbări destul de mari în circulație, dar aceste proiecte se fac o dată la câțiva zeci de ani și cred că câștigurile pe termen lung vor fi mult mai mari decât deranjul de un sezon sau două."

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2018 17:10:00    Titlul subiectului: 197158

Un om a urinat intr-un tramvai din Oradea Shocked Mad

Link: https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-15/nimic-nu-l-deosebeste-de-un-animal-un-barbat-a-urinat-intr-un-tramvai-din-oradea-foto-145295.html

_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick



Data înscrierii: 05/Noi/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2018 18:21:43    Titlul subiectului: 197163

Tocmai ce voiam sa postez si eu... Oricum e inadmisibil ce se intampla!
1. A urinat intr-un MIJLOC DE TRANSPORT IN COMUN
2. De fata cu oameni si chiar cu copii!
Si mai mult decat atat era PASIONAT FEROVIAR!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Următoare
Pagina 11 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community