Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Politica si transportul public
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 18/Noi/2018
Mesaje: 480
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Sep 2018 22:45:39    Titlul subiectului: 196308

Nu zic ca nu ar putea face fata, dar spun ca nu au ajuns nicaieri cu el. La fel cum a facut si Roman cu autobuzele in cooperare cu El Car.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 01:26:31    Titlul subiectului: 196345

lenta1 a scris:
Rocar...Pentru ca niciodata nu au incercat sa se extinda si in alte parte decat Romania. Vedem dupa 89 vreo incercare de a a vinde autobuze si in alte tari? Inafara de autobuzul si troleibuzul Autodromo, mai vedem vreo incercare de a crea un autobuz modern?.


Dupa 89 Rocar a avut un contract mare cu Harkiv si Kiev, Chile, si unul imens in Bulgaria pentru sasiuri. Rocar ar fi putut supravietui si fara vanzarile din tara, dar RATB si RATC nu au platit si asta a fost un sut de a ingenunchiat firma.

Insa Rocar a avut seria 812, si apoi Solaris, ce a vrut sa vaca un joint-venture cu Rocar, insa de doua ori a fost blocat de Guvern, FMI si de UE. Cred ca se dorea distrugerea Rocar si Solaris concomitent, insa Solaris a avut mai mult noroc si sprijin intern.

Oricum, UE dicteaza ce se cumpara. Turcisme pentru ca se vrea aducerea Turciei in UE, si ei se tocmesc tocmai ca sa-si intareasca industria. Si daca nu e turcez, e golf cart pe baterii, care se umple europa. (Bine ca si rusii incerca, numai ca sufera si ei de bateribuze care iau foc).

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Noi/2018
Mesaje: 478
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 08:31:27    Titlul subiectului: 196347

Fără supărare, dar acestea sunt pur speculații. În a spune că FMI avea un interes în a falimenta Rocarul, să fim serioși, FMI-ul probabil nici nu știa ce este Rocarul cel mai probabil.

Ce în schimb au avut toate firmele post 1989 a fost un management incompetent, caracterizat prin nivelul slab de muncă, slabă școlarizare și fabrici învechite care vindeau pentru a răscumpăra datoria externă produse învechite moral. Să nu uităm că tot ce vindeam la nivelul anilor 80 era tehnologie din 70. Normal că nimeni nu a vrut-o.

Se vede și acum privații cu capital românesc se chinuie și nu prea reușesc să semneze parteneriate cu producători străini. Oare de ce? Inclusiv Astra a vrut o colaborare cu Solaris și au rămas cu o carcasă în curte și gata. Oare de ce?

Haideți să nu prea slăvim ingineria românească și să îi hulim pe străini că ei sunt capul răutăților, fiindcă ce faci cu mâna ta se numește.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 819
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2018 03:22:47    Titlul subiectului: 196360

Nu vorbesc de speculatii, ci de date care au fost publicate de-a lungul anilor, pe langa acte gasite si iesite la suprafata acum.

1. Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiunilor Statului (APAPS) a fost cea care a blocat joint venture Rocar-Solaris. Vicepresedintele George Musliu a fost cel care a anuntat decizia de a bloca investia din partea actionarului, statul Roman (o suma infima la vremea aceea, si mai mica astazi). In alte interviewuri a dat vina pe BRD, care la randul lor au dat vina pe FMI. Nu am sa scriu tot aici (ca sunt doua capitole din cartea pe care o scriu legat de Autobuzul si istoria ei.

2. Management de dupa 89 a fost ceva mai lipsit de entuziasm, insa forta de munca a fost FOARTE bine calificata (multi au fost angajati cu mare tam tam in strainatate).

3. Nu inteleg cu vanzarea contra datorii externe. Asta se facea inainte de 89 (unde iarasi a avut FMI de a spune ce si cum se putea lua, si importa, dar asta e alt capitol). Dupa schimbarea de la intreprindere in societate pe actiuni, vanzarile nu se putea face contra datoriile statului, ca desi statul era actionar principal, nu era unic. Comenzile se faceau pe bani, sau credit, care operatori gen RATB si RATC nu le-au onorat, rezultand in concendieri in masa. Directorul Rocar ar fi trebuit sa dea in judecata regiile de transport ce nu plateau, dar la cat dureaza procesele nu cred ca ar mai fi contat (alta poveste, ca eu daca eram, as fi deschis proces, doar ca le scada creditul lor, si cu amentarea de credit slab si neincrederea unor firme ca Mercedes de a-si lua si ei banii, sigur ar fi cedat si platit datoriile).

4. Nu inteleg "imbatrinit moral". E un autobuz, nu rochie la moda. Cat de batran moral era VoV atunci care se faceau cate-un deceniu fiecare? Doar ca sunt "Made in West Germany" conteaza? Ce sa zic atunci de autobuze si camioane din SUA, care inca arata cum arata cu decenii in urma, dar inca se vand, si chiar se aduc in Europa (viceversa nu se pune problema).

5. Tehnologia anilor 80, adica a DACului era foarte modern, ca era facut cu subansamble de import (pana s-au facut in tara in timpul "economiei de piata"). Suspensie independenta ZF, frane Webasto, pompe Eaton PA, pompa injectie Bosch, rulmenti Timken pe langa motorul si puntile MAN. Pe langa asta a avut un design ultra modern. Sa ma mentionez si variantele cu optiuni gen motor Cummins, DAF, MAN turbo si alte modele ce au batut in testari si licitatii multe alte modele.

6. Anii 90 a afus modele gen U412, I612, U812 si variantele lor de troleu. Faptul ca Autodromo nu s-a fabricat a fost din lipsa de fonduri din cauza datoriei RATB si celorlalte regii. Produsele astea erau la fel de performante ca restul din epoca aceea. (Bine, ca erau unele ceva mai bune, altele mai proaste etc).

7. Alte colaborari au fost blocate din aceleasi motive. Faptul ca una la rand sunt blocheata nu pare suspect? Chiar si contracte, cad la pamant? Sidex, UTB, Roman, Rocar,samd. Eu unul nu cred in coincidente. Lasa ca putem adauga industrii din restul tarilor est europene.

8. Tocmai din contra. Cei care ma stiu, ma cunosc ca eu sunt la fel de roman ca papa. Ca am trait o buna perioada, si am invata limba e alta treaba. Ca am rude care au fost in aceste industrii mi-au dat sansa sa vad si sa compar cu alte tari. Dar pana la urma, Romania nu e tara mea, si nu e industria mea. Daca vi se pare normal ca totul sa dispara si ca Romania sa devina tara de consum sau de servicii...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community