Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Aeronave Boeing 717

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 25/Sep/2018
Mesaje: 449
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2018 21:19:59    Titlul subiectului: Aeronave Boeing 717 196357

Boeing 717 a fost in momentul lansarii poate cea mai neinteleasa aeronava, nedorita de companiile aeriene. Astazi este una din cele mai cautate si dorite aeronave cu reactie de scurt parcurs si capacitate medie, in principal datoria costurilor de intretinere si de exploatare.

Boeing 717 - Volotea pe aeroportul din Heraklion



IMG_3141.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.92 MB
 Vizualizat:  de 272 ori

IMG_3141.JPG



IMG_3124.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  969.09 kb
 Vizualizat:  de 272 ori

IMG_3124.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Sep/2018
Mesaje: 778
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2018 03:47:35    Titlul subiectului: 196362

Depinde de firma. 717 (a nu se confunda cu derivata 717 din 707-320, adica un fel de KC-135 fara cisterna), e un model pe care McDonnell Douglas nu a apucat sa lanseze. Era sa fie numic MD-95 si avea la baza MD-80, care si el era derivat din DC-9 (avioane destul de slabute).

Douglas (inainte de McDonnell Douglas) a investit enorm in DC-10 insa a avut ghinion (din multe motive, nu intru in detalii decat daca e interes). Era sa falimenteze, numai ca DC-10 era inca mai economic decat rivalul sau principal Lockheed L-1011 (amandoua de mediu-lung parcus capacitatea mare si wide body.)

Au incercat sa supravietuiasca prin modernizari de avioane vechi, si dupa unirea cu McDonnell Aircraft Co, au facut MD-11 (DC-10 modernizat) si MD-80 (DC-9 modernizat). Insa nu a fost suficient. In loc de faliment, au fost cumparati de Boeing, care a mentinut liniile de asamblare pana la expirarea contractului cu sindicatele de muncitori.

717 concura cu 737 prea mult, si de asta a fost taiat din oferta.

Cat despre modelul cel mai dorit, actual este 757, care la vremea lansarii a fost un succes foarte limitat, ca avion de medie capacitate lunga sau scurta durata. Toata flota de 757 este activa (minus cele distruse). Sunt disperati operatorii ca nu au cu ce sa le inlocuiasca, (toata au fost scoase de la naftalina mothballed...expresia aviatica lol).

757 e mai mare ca cel mai mare 737, dar mai mic decat un 777 (si 767). Airbus nu ofera nice ei avion in clasa asta, asa ca e o cursa pentru cine lanseaza primul avion de rangul 757.

Ca idea, in anii 80 90 se prevedeau avioane din ce in ce mai mari. Primul fiind McDonnel Douglas cu un avion construin prin 92, cu doua etaje, cu capacitatea mai mare decat un 747-400, apoi A380ul. Insa aviatia s-a schimbat, si in loc de centre mari cu escale si schimbari multiple, s-a mers pe zboruri directe, sau zboruri mai dese, deci avioane mai mici, capabile de zboruri lungi sau scurte.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 25/Sep/2018
Mesaje: 449
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2018 21:12:15    Titlul subiectului: 196371

Frumoasa lectie de istorie. Exista si ceva emisiuni despre aceste avioane. Sa sti ca si 717 este foarte cautat si cam toate zboara acum, minus cele distruse. Desi nu cred ca au fost accidente serioase cu 717.

Acum Volotea a anuntat ca in 5 ani renunta la ele. Tarom incerca sa cumpere cateva, dar se pare ca va merge pe Embraer. Oricum la Tarom nimic nu e sigur pana nu vedem Smile Probabil Embraer si Bombardier vor avea aceiasi soarta ca Douglas cu MD. Doar ca aceste doua companii vor pierde doar un model de avion cumparat de Boeing si respectiv Airbus. Nu se pune problema ca Bombardier sau Embraer sa dea faliment.

Astfel ambele companii, mari rivali, vor avea de oferit un avion cu reactie mai mic. Airbus a lansat deja noul A220, adica un Bombardier rebrenduit. Urmeaza Boeing cu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community