Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Linii "fantoma" din Bucuresti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 24/Mai/2019
Mesaje: 624
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 00:27:08    Titlul subiectului: 169600

Bucuresteanul este obisnuit de 3-4 decenii cu circulatia regulata a miloacelor RATB. Nu cred ca sunt 10% din calatori care sa se intereseze realmente asupra graficului de circulatie al unei linii, asa cum se intereseaza cu atata fler despre mersul trenurilor, de exemplu. Aaa... nici nu exista ghisee de informatii despre mersul RATB, asta e alta poveste... Sa nu ma luati ca casierita cutare de la depoul Alexandria stie orarul liniei 438... mersi, eu am nevoie de absolut toate liniile, la orice ora, de la oricare ghiseu din oras.

Sunt total de acord ca NICIUN calator al RATB nu ar trebui sa apeleze la acest mijloc de transport fara sa dispuna de o conexiune proprie la internet - aici sunt de acord si sustin tehnologia! Dar o linie RATB, o data infiintata, nu are voie sa circule la asemenea intervale ca liniile fantoma de mai sus. Altfel, de ce o mai pui, pentru cine...

Catalin, nu locuiesti in Bucuresti si se vede. In majoritatea statiilor RATB sunt montate panouri speciale pentru orariile RATB. Dar este o problema: continutul acestora dispare... peste noapte... si, surpriza, in acelasi loc se afla de regula si cateva taxiuri dornice sa iti ofere serviciile RATB la un pret mai frumusel. Cea mai elocventa dovada este situatia de la statiile de noapte Piata Unirii 4,5,6. Ia fa o tura pe acolo, intr-un weekend cand poti sa pleci de la Buzau si sa stai o noapte...

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 00:41:02    Titlul subiectului: 169602

Aha, deci eu nu ma pot folosi de 42 decat daca am aplicatii mobile pe telefon ?
Oricum nici asa nu ma ajuta prea mult, nimeni nu precizeaza cand trece 42 prin statie dupa ora 21,00, decat sa fac niste calcule, sa vad ultima cursa cand pleaca, sa deduc, etc, etc.
Nu ti se pare anapoda ?
Si oricum orarul ala este scos din burta - ca-ti place expresia, de fapt si de drept nimeni nu stie cand si daca mai vine 42.
Mai pe concret ca n-am inteles, sunt pe langa Piata Chibrit si vreau sa ajung la capul lui 41, cand vine 42 ? Si stii tu sigur ca e pe traseu, ca nu s-a retras din diverse motive ?
Astept precizarile de rigoare din partea ta. Repet, e duminica seara, ora 21,15
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 00:46:45    Titlul subiectului: 169604

Pe masura ce generatiile se schimba, oamenii nu vor mai fi asa speriati de tehnologia simpla si nici nu li se va parea o "mare chestie" sa consulte o pagina de internet.
Si companiile de transport vor fi silite, pana la urma, sa afiseze orare concrete in statii, nu cretinatati precum acele frevente inutile, mai ales cand sunt de ordinul zecilor (!!!) de minute.

Insa tot nu inteleg ce anume vi se pare neobisnuit ca o linie de transport sa aiba un numar redus de curse si ca acestea sa nu fie la intervale egale de timp una de alta. E posibil ca anumite linii, de exemplu, sa lege zone industriale sau comerciale de un cartier, ori e clar ca acolo e nevoie de autobuze mai dese la orele de intrare/iesire a schimburilor si mai rare sau deloc in alte intervale orare.
Sau exista trasee principale, cu frecvente bune, care leaga puncte de interes major, si trasee secundare, care leaga direct puncte de interes mai redus. Calatorul ar trebui sa aiba posibilitatea de a consulta orarele si a decide daca ii convine orarul traseului direct, dar mai rar, sau alege alternative care presupun schimbarea mai multor trasee care nu sunt directe, dar sunt mai dese.
Si pentru ca e exemplul cu "raritatea" asta de 42, ma intreb de unde si pana unde ar putea dori sa mearga un calator si sa nu aiba solutii alternative.
Evident insa ca nimeni nu opreste calatorii sa trimita sesizari RATB pentru a solicita modificari de orare iar in cazul in care se atinge o masa critica de propuneri/sesizari intr-o anumita directie, poate se va si tine cont de ele.

Legat de liniile de noapte si cele expres ale RATB, alea chiar au un orar concret, disponibil pe site. De cate ori am ramas in Bucuresti cu diverse ocazii, mi-am notat pe o hartie orele de plecare ale liniilor care ma interesau (am hartia si acum in coperta cardului Activ!) si nu am avut nicio problema. E, dar lenea se plateste... cand mergi undeva, nu te opreste nimeni sa te documentezi INAINTE. Si apoi sa vina si mama taximetristului, eu stiu ce am de facut sau - daca nu am alta varianta - prefer sa sun la o companie de taxi pe care o consider eu serioasa si imi chem un taxi, dar tot nu ma urc la taximetristii care ar incerca sa ma "salte" profitand de lipsa mea de informare, poate chiar generata de ei. Si apoi, in zona Unirii nu sunt camere de suraveghere? Hai, in zone obscure ale orasului mai zici, dar nici la Unirii nu sunt in stare sa identifice ciorditorii sau vadalizatorii afiselor?!? Pai atunci ... intr-o zi o sa fure politistii cu totul, sa-i vanda ca politisti la mana a doua ...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Lun 16 Dec 2013 08:31:36, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 01:02:41    Titlul subiectului: 169605

andrei11 a scris:
Mai pe concret ca n-am inteles, sunt pe langa Piata Chibrit si vreau sa ajung la capul lui 41, cand vine 42 ? Si stii tu sigur ca e pe traseu, ca nu s-a retras din diverse motive ?
Astept precizarile de rigoare din partea ta. Repet, e duminica seara, ora 21,15
Pai asta am explicat deja, daca ar fi afisate orarele CONCRETE pe site sau in statii, le-ai consulta, ai vedea cat ai de asteptat si ai decide: astepti sau cauti alte solutii. Solutii care pot varia de la schimbarea a 2 mijloace de transport, sa zicem 282 + 41 sau 300 + 41 (exemplul s-ar putea sa nu fie bun, nu stiu exact care e Piata Chibrit, am doua locatii in minte) sau taxiul.
Sigur ca schimbarea a 2 mijloace de transport produce un mic disconfort, dar, vorba aia, alegi "disconfortul cel mai mic"... 282 sau 300 sunt oricum mai dese decat nea' 42, iar pe 41 te poti baza. Dar esentiala mi se pare afisarea orarelor pe site si in statii.
Si, ca sa ma fac bine inteles, e vorba ca in fiecare statie sa fie afisate orele efective la care trec vehicule prin ACEA statie, nu plecari din capat de linie...
BIne, in lumea civilizata exista automate de informare, cumparare a biletelor sau poti sa-ti iei gratuit brosuri, un fel de "Mersul tramvaielor" sau "Mersul autobuzelor". Iti iei ce ai nevoie si acolo gasesti tot ce ti-ai putea dori. Am mai povestit despre aceste brosuri in topicul despre transportul din Goteborg.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 08:01:28    Titlul subiectului: 169607

Sunt total de acord cu cele expuse de tine in ultimele 2 postari.
Consider cazul lamurit pe deplin. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 24/Mai/2019
Mesaje: 624
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 11:20:01    Titlul subiectului: 169611

Desfiintarea liniilor fantoma si eventual suplimentarea celorlalte... este solutia mea!
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 7695
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 11:24:22    Titlul subiectului: 169612

andrei11 a scris:
Cea mai mare greseala a liniilor fantoma ( 655 de exemplu ) este ca nu se afiseaza un orar.
A fost afisat orar, la capatul de la Foisorul de Foc. Vezi aici (mesaj id:#168847).
Problema este ca dupa trei zile, orarul ... a disparut. Este normal asta intr-o tara civilizata ???
Revenind la 655, soferii "fura" din curse. Folosesc linia asta si pot sa iti spun ca, uneori, sunt si 20 de minute intre doua plecari de la CORA. De cateva ori am scapat la mustata un 655 la CORA si urmatorul nu a respectat graficul (cum este prezentat el pe site-ul RATB-ului). Si asta este normal intr-o tara civilizata ?

Revenind la tematica topicului, despre linia 42 s-a tot discutat. Se pare ca aceasta linie exista pentru ca sa nu parcheze un meltean cu masina pe liniile de tramvai de pe Expozitiei si sa blocheze accesul/retragerea lui 41 de la/disnpre depou. Alta logica nu vad, deoarece nu prea are calatori linia. Oricum, mai mult de un tramvai nu cred ca exista pe aceasta linie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mircea G



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Ian/2016
Mesaje: 19
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 20:52:43    Titlul subiectului: 169619

Un "RATB" adevarat, nu acesta, nu poate fi facut rentabil direct, ci indirect ...
Regia trebuie sa fie a municipalitatii si sa asigure un transport ideal, pe toate arterele principale, cu legatura in centru sau prin centru si pe alte artere periferice, in functie de presupusa cerere. Prin centru deoarece acesta este orasul ...
Pe liniile de transport nu poti face calcul de rentabilitate autobuz/calatori caci asta ar insemna desfintarea liniei ce face un autobuz la cap de linie daca nu se urca numarul estimat de calatori? Dupa dvs sta pe loc, caci nu este rentabil. Liniile de transport trebuie sa acopere integral si la intervale minime, tot orasul, indiferent. Acest transport va genera pina la urma , nefolosinta masinii, va descongestiona, nu va fi nevoie de "strapungeri" si "infigeri", poduri si tunele ... etc . Din acestea va cistiga municiplaitatea care asa poate sustine transportul in comun .
Ce spuneti dvs cu "orarul" si cautatul lui pe net ... astea sint glume de gradinita. In epoca vitezei, cine sa astepte 100 de ani in statie sau scoate mamaie telefonul, sa intre pe net sa vada daca vine "cursa" Asta este chiar ridicol, sau poate traim in lumi diferite.

Realitatea este ca cetateanul stie ca trebuie sa astepte putin in statie, sa vina un autobuz rapid, si sa ajunga rapid unde are nevoie. Conditionarea folosirii acestui serviciu, de cumpararea altui internet este o prostie si hotie ... Intervalele aberante de circulatie, gen IRTA, o idiotenie ...
Eu stau la 1,5km de o piata. Daca ar fi sa ma duc cu autobuzul si sa astept intervalele maxime, drumul dus intors ar dura peste 90 de minute ... Cam ce parere aveti dvs, ma pot duce cu RATB-ul ASTA ? Logic ca nu, ma duc cu masina si fac pe drum 2 minute dus intors .., adica de 45 de ori mai putin ....
Asa ca despre ce transport in comun vorbim? Vreti rentabil , faceti rentabil, dar va veti prinde urechile. Faceti intervale si de 5 ore intre curse si veti constatata ca este din ce ce in ce mai nerentabil ... una, deoarece calatorii renunta, doi, deoarece aia care au renuntat vor lua masina personala care va va bloca in trafic si amaritul ala de autobuz ...

_________________
MG@
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 7695
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Dec 2013 21:14:46    Titlul subiectului: 169620

Mircea G a scris:
Asta este chiar ridicol sau poate traim in lumi diferite
Mergi in Praga, sa vezi ce "ridicoli" sunt cehii. Aproape toti consulta direct de pe telefonul mobil orarul mijloacelor de transport in comun. La fel si "ridicolii" de turisti Laughing Laughing
O natiune ridicola, nu e asa ?

Ma crucesc cand vad ce se scrie si care este definita normalitatii romanesti !!!

Referitor la topic. Unele linii importante in trecut, pe masura trecerii anilor, au ajuns linii fantoma, apoi chiar au fost desfiintate. Cel mai elocvent exemplu este fosta linie de tramvai 17. S-a scris o frumoasa istorie despre aceasta linie, aici.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 12:10:54    Titlul subiectului: 169632

Mircea G a scris:
Un "RATB" adevarat, nu acesta, nu poate fi facut rentabil direct, ci indirect ...
Pe ce va bazati? Da, sunt de acord ca nu poate fi facut (sau foarte greu) rentabil doar direct, din contravaloarea biletelor /abonamentelor, insa asta nu inseamna ca gata, pui autobuze cum s-o nimeri si stai cu mana intinsa la subventii. Nu, trebuie sa optimizezi oferta de transport astfel incat nici sa nu plimbi autobuze goale, nici sa nu descurajezi calatorii sa le foloseasca din cauza "raritatii" lor. Ti-am mai povestit cum se face asta, lucrurile sunt aplicate si verificate, nu trebuie sa le reinventam, ci doar, daca ar fi interes, sa le aplicam.
Mircea G a scris:
Regia trebuie sa fie a municipalitatii
Pai si a cui e ?!? Rolling Eyes Twisted Evil
Mircea G a scris:
Regia trebuie [...]sa asigure un transport ideal, pe toate arterele principale, cu legatura in centru sau prin centru si pe alte artere periferice, in functie de presupusa cerere. Prin centru deoarece acesta este orasul ...
Transport ideal ... aaa Rolling Eyes incep sa inteleg de ce nu intelegi ... Laughing Twisted Evil Ideal nu exista, poate vrei sa spui optim sau eficient.
"Presupusa cerere" ... asta e si mai tare! Tu crezi ca in 2013 in lumea civilizata se mai bazeaza cineva pe presupuneri?!? Iarasi, poate vrei sa spui studii, analize, expertize, estimari ... in nciiun caz presupuneri. Ma tem insa ca la RATB unele linii chiar sunt bazate pe presupuneri, poate si d-aia ai probleme cu 42-ul tau... vrei tot asa, nu?
Mircea G a scris:
Pe liniile de transport nu poti face calcul de rentabilitate autobuz/calatori caci asta ar insemna desfintarea liniei
Nu poti face calcule de rentabilitate ... da' ce fel de calcule faci? Niste "presupuneri", asa cum crezi tu, nu? Calculul de rentabilitate nu-l faci pentru un autobuz, ci pentru intreaga linie, evident ca unele autobuze vor fi mai incarcate, unele mai putin, insa trebuie sa te situezi intr-o medie, chiar daca ai pierderi, caci e si un serviciu social, subventionat, pierderea tot trebuie sa fie controlata, ca nu-ti da nimeni subventii infinite.
Mircea G a scris:
Prin centru deoarece acesta este orasul ...
Pai acuma vrei prin centru... pai tocmai s-a mai explicat ca exact asta e treaba, ai linii principale, cu vehicule mai dese, si linii secundare, cu vehicule mai rare. Vrei direct si nu esti pe o linie principala, ai autobuze mai rare. Te grabesti, ai alternativa sa schimbi doua sau mai multe linii care nu sunt directe intre punctele tale de interes, dar sunt mai dese.
Mircea G a scris:
Acest transport va genera pina la urma nefolosinta masinii, va descongestiona, nu va fi nevoie de "strapungeri" si "infigeri", poduri si tunele ... etc . Din acestea va cistiga municiplaitatea care asa poate sustine transportul in comun .
"Pana la urma" ... Abordarea trebuie sa fie profesionista, nu bazata pe presupuneri si pe asteptari fara termen precis... se vede ca nu ati avut ocazia sa vedeti normalitatea din transportul public din strainatate si chiar din unele orare mai avansate din Romania...
Pentru descurajarea folosirii masinii personale nu inseamna ca trebuie sa pui autobuze unul dupa altul pe toata durata zilei, ci ar presupune sa faci un studiu, sa intrebi soferii aia unde se duc la ora aia, la cat trebuie sa ajunga, daca ar fi interesati de un autobuz, la ce ora, adica sa afli ce anume isi doresc potentialii calatori si apoi pe baza rezultatelor faci oferta in consecinta. Daca vezi ca e cerere mare pe intervalul 06:30 - 08:00, e clar ca acolo trebuie sa pui vehicule mai dese, daca e cerere de X calatori, pui Y masini, considerate la un grad Z de ocupare (ca nici daca-i duci "sardele" nu-ti merg multi cu autobuzul...). Daca vezi ca pe intervalul 08:30 - 13:00 sunt interesati 5 calatori, acolo ori nu pui deloc, ori pui un autobuz sau, daca ai vehicule cu capacitati diferite, pui un vehicul de capacitate mica.
Mircea G a scris:
Realitatea este ca cetateanul stie ca trebuie sa astepte putin in statie, sa vina un autobuz rapid, si sa ajunga rapid unde are nevoie.
Cetateanul stie ca trebuie sa astepte putin in statie ... pai daca stie ca trebuie sa astepte putin, cine-l pune sa astepte mult?!? Calatorul risca sa astepte mult din 2 cauze majore: lipsa afisarii orarelor explicite de pe site si din statii si calatorii care se lasa la voia intamplarii si in "grija" altuia in loc sa se informeze si sa-si programeze calatoriile in mod normal si civilizat. Daca orele de trecere prin respectiva statie sunt afisate pe site, te uiti INAINTE sa pleci si iesi din casa la timpul potrivit ca sa nu stai mult in statii; daca ti-e lene sau nu esti in stare. suporti consecintele, esti singurul de vina pentru asteptarea lunga din statie. Daca orele de trecere prin acea statie sunt afisate IN STATIE, iar ai ocazia sa vezi cat ai de asteptat si decizi daca astepti sau nu, iarasi nu te obliga nimeni sa astepti, poti cauta alternative. Daca te astepti sa dormi pe tine si sa-ti poarte cineva de grija ... Rolling Eyes
Mircea G a scris:
Eu stau la 1,5km de o piata. Daca ar fi sa ma duc cu autobuzul si sa astept intervalele maxime, drumul dus intors ar dura peste 90 de minute ...
Am explicat mai sus, daca RATB-ul nu afiseaza orare explicite pe site si in statii iar tie, calatorului, ti-e lene sau nu esti in stare sa te informezi, atunci te duci in statie si ... stai. Daca ai stii orarele, ai iesi din casa la ora potrivita si nu ai mai astepta. Inseamna ca-ti place sau te complaci in mocirla daca nu vrei sa faci nimic, adica sa te informezi si sa ceri RATB-ului afisarea orarelor.
Mircea G a scris:
Faceti intervale si de 5 ore intre curse si veti constatata ca este din ce ce in ce mai nerentabil
De unde tragi astfel de concluzii?!? Daca am cerere de transport de 2 ori pe zi, sa zicem, pun autobuze doar la orele alea si va fi foarte rentabil si pentru societate, si pentru calator. De ce as pune autobuze in restul timpului daca nu e cerere sau sunt 1-2 calatori?!? Asa, ca sa le plimb si sa ti se para tie frumos?
Mircea G a scris:
aia care au renuntat vor lua masina personala care va va bloca in trafic si amaritul ala de autobuz ...
Pai aici trebuie sa intervina municipalitatea, sa faca benzi dedicate transportului public si sa aiba grija ca sa se si respecte. Daca autobuzul are banda libera, naivii n-au decat sa stea in coloeana....
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 15:29:52    Titlul subiectului: 169640

Discutii absolut sterile.
Pana la urma si Mircea are dreptate.
In cazul liniilor fantoma - ca de ele discutam, in speta tramvaiul 42, cu interval de succedare 66 - 67 minute, in mod obligatoriu trebuie afisat in fiecare statie ora de trecere.
Nici pe saitul RATB - ului nu este afisata ora de trecere, iar sa obligi calatorul sa aiba telefon cu legatura la internet ca sa foloseasca transportul in comun este abuz.
Catalin, revin la intrebarea cu pricina pe care o ocolesti in cel mai pur stil democratic.
E ora 21,15, Duminica, sunt in apropierea Pietii Chibrit ( in apropierea statiei de metrou 1 Mai / M 4 ), sunt dotat cu cel mai performant telefon, am legatura si cu netul, cand vine tramvaiul 42 in statie, daca e pe traseu, si daca mai vine.
Poti sa-mi dai raspunsul ?
Uite, nu duminica, azi marti, la ora 21,15. Am vreo sansa in anul de gratie 2013 sa fiu informat corect ?
Daca nu am nici o sansa, discutam discutii, o sa iau taxiul pana la PPL, e mai sigur. Si nici macar nu e foarte scump, mai ales daca mai sunt vreo 3 rataciti ca si mine in statie.
PS : Daca tramvaiul s-a defectat din intamplare pana vine urmatorul - care de fapt e acelasi tramvai, ca e unul pe traseu, de drept pana a doua zi nu o sa-l mai vad la fata. Cu alte cuvinte iau țeapă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 15:58:10    Titlul subiectului: 169643

andrei11 a scris:
Nici pe saitul RATB - ului nu este afisata ora de trecere, iar sa obligi calatorul sa aiba telefon cu legatura la internet ca sa foloseasca transportul in comun este abuz.
Nu obliga nimeni calatorul "sa aiba telefon cu legatura la internet", asta e o cretinatate pe care nu am emanat-o eu! Nu-l obliga nimeni pe calator sa se informeze, insa daca nu o face, sa nu aiba apoi pretentii ca sta mult si/sau degeaba in statii.
INAINTE de a pleca in calatorie, te informezi de pe site-ul transportatorului despre orele de trecere prin statia ta si mergi in statie doar cu putin timp inainte, ca sa nu stai sa astepti aiurea. Asta insa presupune ca transportatorul (RATB) sa respecte legea si sa afiseze pe site orarele in clar, pentru toate liniile si toate statiile de pe traseu, cam cum vedeti, de exemplu, pe site-ul Publitrans2000 Pitesti, un exemplu http://www.publitrans2000.ro/pdf/LINIA%203B%20%20statia%20POLITIE%20RAZBOIENI%20sensul%20Arpechim%20-%20Razboieni.pdf
La fel, daca orarele sunt afisate in statii, te uiti, vezi cat ai de asteptat, si te hotarasti: astepti sau nu. Dar INFORMAREA este esentiala, daca vrei sa ai un transport civilizat.
Colegul Mircea ar vrea ca oricand ajunge intr-o statie sa gaseasca acolo un autobuz care-l asteapta, ceea ce-i o ineptie, e ca si cum te-ai duce la gara gandindu-te ca gasesti un tren, ori peste 5 minute, ori maine, ori deloc... nu te informezi inainte de a pleca spre gara?
andrei11 a scris:
E ora 21,15, Duminica, sunt in apropierea Pietii Chibrit (in apropierea statiei de metrou 1 Mai / M 4 ), sunt dotat cu cel mai performant telefon, am legatura si cu netul, cand vine tramvaiul 42 in statie, daca e pe traseu, si daca mai vine.
In Bucuresti nu poti sa obtii o informatie de acest din cauza ca ea nu exista pe site-ul RATB, asa cum ar trebui; daca ar exista (cum exista, de exemplu, pentru liniile expres 780/783), ai intra pe site si ai vedea ora exacta la care iti vine tramvaiul (solutia moderna, neaplicata la RATB, dar pe modeul de mai sus de la Publitrans). Sau macar ora de plecare din cap de linie, ai putea sa faci o estimare cat de cat realista, nu ai mai astepta atata, desi singura solutie reala si moderna e afisarea orarelor.
Sau, daca ar fi afisat in statie, iar ai avea informatiile la indemana.
Dar pentru normalizarea situatiei trebuie facute presiuni, daca stam cu mainile in san si asteptam ca cineva (RATB-ul, de exemplu) sa-si faca treaba, desi vedem ca (inca) nu si-o face, atunci ... ai trimis vreo petitie in care sa le spui exact povestea asta, ca nu ofera informatii relevante, ca frecventele lor sunt niste porcarii inutile?
Iar legat de defectari/intarzieri, din nou nu trebuie sa inventam nimic, uite, in Londra se anunta in statii sau pe site situatia actualizata a modului de functionare a trenurilor, intri si afli ca pe linia cutare sunt intarzieri minore, pe linia ailalata sunt intarzieri mari si ti se recomanda rute alternative sau ca ruta ailalta e inchisa pe o portiune si ti se asigura transbordare cu autobuz.
Crezi ca pentru RATB ar fi greu sa aiba o sectiune pe site unde sa vezi pozitia vehiculelor si precizari privind defectari, intarzieri etc? Ca (aproape) toate vehiculele au GPS, deci ... sau RATB-ul sa fie mai rapid in reactii, cand se strica un vehicul precum cel de pe 42 sa puna imediat un autobuz, ca sa limiteze intarzierea? Dar daca nu cerem, nu presam, ori nu se face nimic, ori se face cu intarziere. Prima conditie ca sa obtii ceva e sa ceri! Uite, la Buzau era un adevarat haos, acolo pe toate liniile era precum 42-ul tau, ca se circula la frecvente de la 12 la ... 80 (!!!) de minute, functie de traseu sau zi a saptamanii, ori era un adevarat haos, nu stiai cat ai de stat; dupa multe presiuni, pe durata a cativa ani (!), iata ca au afisat orarele in statii, iata ca se lucreaza la un site unde o sa afiseze orarele. Acum in Buzau iti poti nota orarele de pe net sau din statii si mergi in statie la momentul potrivit, nu mai stai aiurea... iata un progres. Mic, dar progres!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 20:20:36    Titlul subiectului: 169649

Asadar, ca sa pot sa circul cu RATB - ul imi trebuie telefon conectat la net.
Mai apoi nici acest lucru nu mi-e de prea mare folos, pentru ca am un tramvai care circula la 66 de minute, dar habar nu am de cand incep sa curga cele 66 minute.
Apoi daca cumva se defecteaza, fiind singurul tramvai de pe traseu, probabil ca nici nu ma vine, fiind ora 21,15 seara.
Suntem in Bucurestiul anului 2013 / 2014, unde solutiile propuse de voi (net, program de trecere prin statii, alte blabla-uri) nici nu se aplica.
Eu sunt aici, acum, si vreau sa ma pot folosi de tramvaiul 42.
Concluzia cred ca e clara, tramvaiul 42 nici nu exista, trebuie sa caut altceva.
Singura ratiune a liniei 42 e sa tina sina libera pentru accesul/retragerea tramvaielor 41 si nu sa transporte calatori din pct A in pct B.
Gandirea libera este ca tramvaiul 42 sa aiba un interval de timp decent ca sa ma pot folosi de el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 21:24:16    Titlul subiectului: 169651

Bun, nu o sa iau de la inceput explicatiile, ori eu nu explic suficient de simplu si clar, ori voi cititi superficial sau pur si simplu nu intelegeti la ce ma refer, neavand de-a face pana acum cu transportul public "normal".

Dar hai sa facem altfel: aveti o problema, ideile mele nu va plac, astept sa-mi spuneti ideile si propunerile voastre, cu conditia sa fie realiste. Cresterea numarului de vehicule pe traseu nu e o solutie din diverse motive, incepand de la lipsa vehiculelor propriu-zise si pana la ratiuni de rentabilitate; de altfel, presupunand ca s-ar mai aloca un tramvai pe acel interval, intervalul de succedare s-ar reduce la 30 de minute, ceaa ce oricum e imens, eu n-as sta in statie sa astept atata daca n-as stii o ora cat de cat exacta la care trece. Ori cred ca pana si tu, care esti mai realist, cred ca esti de acord ca nu o sa-ti puna nimeni 10-12 tramvaie pe 42 ca sa ai intervale de 5-6 minute, atat cat considerati voi ca e timpul psihologic de asteptare.

Acum astept propunerile voastre si o sa le critic eu, ca e mult, mult mai usor. Wink

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Dec 2013 22:03:43    Titlul subiectului: 169653

Propunerile au venit de la tine, o sa le reiau eu :
- Grafic de trecere al tramvaiului prin fiecare statie.
- Pe saitul RATB - ului sa apara deasemenea orele de trecere prin fiecare statie.
Si asta e de la mine :
- Si ca tot suntem in era GPS - ului ecran de urmarire a vehicului in traseu, sa vad pe unde este si timpul estimat de trecere prin statii.
Observatie.
Nu ma supar sa am un interval de timp de 66 minute, (probabil ca aceasta este cererea raportat la biletele validate), dar avand in vedere ecartul de timp primele 3 puncte din postare sunt practic obligatorii.
Evident ca - de exemplu - pentru tramvaiul 1 nu este necesar afisarea orelor de trecere prin statii (sau pentru tramvaiul 41), dar pentru liniile astea rare este obligatoriu.
Cred ca am cazut la pace. Laughing
Si - asta tine de civilizatia normala - in caz de defectiune trimiterea unui autobuz care sa-l inlocuiasca.
Nu degeaba am spus treaba asta, stiu precis ca tramvaiul asta a venit si la 3 ore, am un prieten bun care a parcat masina pe stradutele acelea din preajma Chibritului odata 3 ore, si dupa 3 ore a venit si tramvaiul si l-a "claxonat". Tipul a oprit la o casa de acolo, ca pe acolo sunt numai case si tragea cu ochiul la linie sa vada cand vine tramvaiul. A venit dupa vreo 3 ore. ( Intamplarea nu e recenta, e de vreo 2 ani, dar ideea cred ca ai inteles-o )
PS : 655 a inceput sa vina mai des, ma lovesc de el de mai multe ori in Piata Iancului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 24/Mai/2019
Mesaje: 624
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Dec 2013 11:30:00    Titlul subiectului: 169674

A fost atinsa o alta coarda sensibila a transportului public din oras - arterele si zonele deservite! Tin minte ca acum cativa ani, pe acest forum, se propunea infiintarea unei linii RATB care sa deserveasca zona de case din jurul strazii Pucheni (sector 5), destul de "izolata" la vremea aceea fata de restul retelei de transport. Intr-un final, s-a infiintat linia 227, care astazi circula la intervale de peste 30 de minute... Pe acelasi principiu circula si "navetele" 106, 682, 185, 223, 216, 302, 303, 149, 261, iar exemplele pot continua. Practic, RATB "bifeaza" aceste artere pentru a acoperi cat mai bine toate strazile - si atat! Si daca trece o singura masina pe zi, se numeste ca avem autobuz in cartier... Nu e normal.

Cetatenii de pe Soseaua Industriilor au cea mai eficienta linie "de umplutura" a retelei RATB - linia 103 - care circula la 5-6 minute intr-o zi normala. Cu ce sunt ei mai diferiti fata de cei de la Rosu, Andronache, Splaiul Unirii, Alexandriei, Magurele...? Imi vine greu sa exista diferente de cerere intre cartiere.

Introducerea unei linii noi RATB trebuie sa functioneze exact ca un magazin alimentar nou, de care nu stie nimeni: in primele 6 luni, masina circula goala, dar circula! Oamenii o vad, isi pun intrebari, cauta statiile, apoi ince-incet incep sa-si faca abonamente. Degeaba pui interval de 30 de minute la Piata Pucheni, cand tu in timpul ala daca pleci pe jos ajungi la tramvaiul 32 cam in 15 minute, care merge la interval de 3 minute spre Unirii... Ca sa existe calatori pe linie, linia trebuie sa circule!

_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Dec 2013 12:09:49    Titlul subiectului: 169676

Nu-si permite nimeni (sau n-ar trebui) sa faca experimente chiar la nivelul asta, adica hai sa punem autobuze unul dupa altul si "sa speram ca va merge lumea cu ele" ...

Eu cred ca o abordare profesionista ar trebui sa aiba la baza o metoda sociologica, sa se faca niste studii, sa fie chestionati "bastinasii" unde vor sa mearga autobuzul, la ce ore, cat de des l-ar folosi etc. Pe baza rezultatelor s-ar face o dimensionare mai apropiata de realitate a numarului de vehicule, a frecventei etc etc. Apoi promovata linia pe site si in statii, prin anunturi, afise etc, timp de cateva saptamani INAINTE de infiintarea propriu-zisa. Apoi, afisate orarele in statii si pe site, si, dupa infiintare, mentinuta linia in stadiu experimental timp de cateva saptamani, dupa care, pe baza evaluarii gradului ei de utilizare si a repartizarii utilizarii pe timpul zilei, se fac corectiile si ajustarile necesare, in sensul suplimentarii numarului de vehicule, a micsorarii intervalelor sau invers, reducerea numarului de vehicule in alte intervale. Fireste, orice modificare de orare, afisata pe site si in statii. In cazul ideal ajustarea asta ar trebui sa se faca imediat ce apare o fluctuatie in cererea de transport. Cum nu suntem in cazul ideal, macar periodic, sa zicem odata la 2 saptamani-1 luna. Aici dam iar de o chestie cu potential enorm dar, fireste, neaplicata in Bucuresti: autobuzele au celebrul sistem de taxare care, daca ar fi impusa OBLIGATIA validarii cardurilor de catre toti calatori, inclusiv abonamente si pensionarii, ar oferi date REALE despre utilizarea unei linii pe fiecare moment al zilei si ar permite ajustarea aproape in timp real a graficelor de circulatie. Dar la Bucuresti "merge si asa", se pare ca sunt interese sa fie "ascunse" anumite chestii, subventii data dupa ureche...

La modul mai simplist, daca nu vor sa faca studii si sondaje, macar pun experimental un numar de autobuze (care nu poate fi foarte mare), afisezi orarele pe site si in statii si dupa o perioada ajustezi numarul de autobuze, orarul etc pentru a te "mula" pe cererea de transport.

Eu unul nu cred ca poate continua la infinit modul haotic si heirupist de organizare a transportului din multe orase din Romania, un exemplu foarte clar in acest sens sunt transportatorii privati care se "inghesuie" unde e cerere si te lasa in drum acolo unde nu fac profit. Sigur, transportul public are si o componenta sociala, dar subventiile devin din ce in ce mai mici si daca nu se va acutiza tendinta de eficientizare, adica dimensionare cat maui exacta dupa nivelul cererii, fie sistemele vor intra in colaps, fie vor trebuie subventionate tot de noi, caci subventiile alea sunt banii nostri din taxe si impozite...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 1832
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Dec 2013 13:34:13    Titlul subiectului: 169677

Stii care e aspectul ?
Desi va contraziceti in afirmatii, si tu si Mircea aveti dreptate in problema abordata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 24/Mai/2019
Mesaje: 624
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Dec 2013 16:51:55    Titlul subiectului: 169682

Catalin, nu exista "sa speram" atat timp cat tu la regie primesti solicitari intr-una ca puneti un autobuz la noi pe strada! Doar ca: in ciuda cererilor numeroase, "publicitatea" liniei respective nu se poate face decat prin circulatia normala a ei. Nu se compara introducerea unei linii de autobuz cu una de tramvai de exemplu. Pai santierul de tramvai dureaza ani de zile si in tot acest timp, sigur se va afla mai usor de el Smile Dar autobuzul, chiar daca este cerut, se adapteaza mai greu la piata...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2019
Mesaje: 6199
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 19 Dec 2013 00:09:34    Titlul subiectului: 169701

Retineti din declaratia doamnei director general al Transurb Galati, poate o declaratie a unui profesionist va "ajuta" sa intelegeti, cititi in intregime pasajele pe care vi le citez:

"Autobuze pentru doi, trei călători

De ce sunt, totuși, atât de rare autobuzele care merg spre Barieră, în condițiile în care pe acest traseu se găsesc și două obiective destul de importante, Parcul Rizer (proaspăt modernizat) și Spitalul Militar?
„În momentul de față, ca să pui mai multe mijloace de transport pentru această zonă, nu ai acoperire. Dacă vă uitați cum merg autobuzele acolo, veți vedea că merg goale. Sunt mai aglomerate dimineața, până în jur de ora 11, apoi, până după-amiază, nu e nimeni în autobuz. Merg efectiv goale. Când ai un autobuz gol și nu ai călători, n-ai cum să-ți acoperi cheltuielile. Nu este eficient și nici nu ar trebui autobuze care să meargă mai des, pentru doi, trei călători care vor să meargă la Parcul Rizer sau la Spitalul Militar”, ne-a răspuns directorul general Transurb."


"O altă zonă vitregită a Galațiului este bulevardul Coșbuc, pe care circulă două trasee de autobuz: 12 (de la Metro la Piața Centrală) și 34 (care vine din Aviație și merge către Intfor și Gara CFR). „Acestea ajung în stații cam la 20 de minute. Atunci când se va finaliza mall-ul de lângă Patinoar, vom lua în calcul și posibilitatea suplimentării cu autobuze a acestor trasee, dar numai după realizarea unui studiu de trafic”, a încheiat Genica Totolici."

http://www.presagalati.ro/transurb-ar-vrea-troleibuze-pe-traian-pana-la-metro/44173.html

Pentru cine n-a inteles din prima, partea economica e esentiala, se face si partea sociala, dar cu masura, nu pune nimeni autobuze asa, de fantezie, sa fie; doi, se fac studii de trafic si se decide, dupa caz, suplimentarea cu autobuze. Dar DUPA un studiu, nu asa, ca li se pare calatorilor ca sunt cam rare autobuzele alea care circula goale...

O repet, singura solutie pentru a impaca si transportatorul si calatorul este INFORMAREA, prin mijloace clasice (afisarea orarelor tiparite, fluturasi, pliante, brosuri) sau moderne (afisarea orarelor electronice si afisarea pe site). Cand exista un orar si esti informat, poti alege. Altfel ... pierzi timpul!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 7695
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Dec 2013 07:53:43    Titlul subiectului: 169706

Greu sa se informeze romanii. Trebuie sa citeasca si este un efort intelectual foarte mare Laughing
Majoritatea romanilor se dau mari cu Iphon-urile din dotare, dar habar nu au sa le foloseasca. Le iau doar ca sa se dea mai cu ele Laughing Ce e aia sa acceseze internetul pe mobil ?
Romanii sunt obisnuiti sa vina autobuzul in statie, eventual sa aiba si un covor rosu pana la autobuz Laughing

Revenind la problema liniilor fantoma, locuitorii unei zone deservita de o linie "fantoma" pot depune petitii la RATB, daca vor ca frecventa unei linii sa fie imbunatatite.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 7695
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iun 2014 18:08:22    Titlul subiectului: 173510

Parerea mea este ca linia 138 nu isi mai are rostul. Este o bataie de joc la adresa calatorilor aceasta linie. Practic la Auchan, exista patru trasee de maxi-taxi gratuite (vezi topic), care au cadenta regulata, iar linia 138, daca vine de doua ori pe ora !!!!
Ori ii face o frecventa rezonabila, ori o desfiinteaza cu totul !!!
Intrebnarea mea este: -Toti idiotii si cretinii au ajuns in functie de decizie la RATB ? La aceasta regie s-a spart conducta cu prosti ?
Oricum, voi face o reclamatie scrisa la RATB pentru ca, pe langa faptul ca 138 vine din an in Paste, nici macar nu se respecta frecventa de pe site-ul RATB-ului.
Inca o data cred ca cel mai bine ar fi sa se desfiintese cu totul aceasta linie inutila.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 02/Mai/2019
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Sep 2018 15:52:55    Titlul subiectului: 196498

Se poate adăuga și 46
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community