Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Televiziune in troleibuz!

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
wyk



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2007
Mesaje: 8
Locație: (Canada)

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 16:16:37    Titlul subiectului: *Televiziune în troleibuz! 58659

Atenție, urmează stația Piața Universității. Temperatura aerului este de 15 grade Celsius. În acest moment trecem prin fața Teatrului Național”, unde se joacă “Scaunele” de Eugen Ionesco”. Nu este o utopie, ci o realitate care se petrece la noi în țară, în premieră mondială: troleibuzele de pe trei linii din București au fost echipate cu un sistem de televiziune prin GPS care rulează emisiunile în funcție de locul exact în care se află fiecare mijloc de transport în comun în parte!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 16:25:03    Titlul subiectului: 58660

Care linii sunt, de fapt, 4 și anume liniile 69, 71, 91 și 93.
Oricum, nu mai e ca la început, când se dădeau știri... chiar dacă se repetau din 15 în 15 minute (deci pe 69 te plictiseai de la un cap la altul...vedeai de 4 ori). Nu am auzit vreodată să anunțe ce piesă se joacă la Teatrul Național, Teatrul Mic sau orice alt teatru de pe traseele respective.
În afară de Teatrul Național, Palatul Cotroceni, Complexul Studențesc Leu, Direcția de Taxe și Impozite a sectorului 6 și Centrul de asistență pentru întreprinzători al aceluiași sector nu se anunță alte ,,obiective".
Sistemul este format dintr-un calculator cu monitor LCD. Unitatea se găsește în cabina șoferului. Informațiile sunt descărcate dintr-un laptop la capetele de linie Valea Argeșului și Valea Ialomiței, odată la câteva ture. Sistemul GPS stabilește când să ruleze fiecare fișier (de exemplu, descrierile stațiilor sunt introduse de la capăt, însă sistemul hotorăște când să le afișeze).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 16:30:28    Titlul subiectului: 58661

Au GPS?... credeam ca folosesc tot sistemul cu numaratul statiilor...
GPS este doar pt pozitionare, ora exacta si nu si pentru alte transmisii de date...
Sistemul GPS este al armatei SUA, si nu este logic ca ei sa se complice cu lucruri comerciale ieftine cum ar fi transmisa de (alte) date...
Programele sunt difuzate in functie de locatie... cine a facut poze cu trelebuzele respective poate ne arata si antena GPS Wink

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 19:31:45    Titlul subiectului: 58667

Din ce am auzit, RATB nu a platit NIMIC pentru echiparea troleibuzelor cu televizor.
Informatiile sunt mai nou trimise 100% prin GPRS. Nu se mai incarca la capatul de la Valea Argesului, am vazut ca datele nu sunt stocate pe calculatorul de pe fiecare troleibuz, sau cel putin nu toate... pentru ca facea un fel de 'buffering' in momentele in care se primeau datele... GPS este doar pentru localizare.
Precizari tehnice : Calculatorul, daca se poate asa, este echipat cu sistem SUSE (care este gratis) si are legatura directa cu echipamentul de sonorizare si de afisat statii din troleibuz....
Deficiente (dupa mine): In unele troleibuze se aude foarte incet si acest echipament nu isi are rostul pentru ca oamenii nu pot auzi nici stirile si nici reclamele (care sunt de fapt scopul acestor televizoare si pe care se iau bani grei deoarece au un public, zic eu, garantat).
Eu stiam ca GPS permite si transferul de date, se poate sa nu trimita toate secventele dar cel putin cele cu statiile sunt transmise prin GPS ....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 13:49:32    Titlul subiectului: 17159

Sistemul in sine mi se pare destul de interesant. În calitate de simplu calator, mi se pare destul de interesanta ideea cu anuntarea statiilor si prezentarea catorva informatii legate de zona strabatuta. In primele zile de functionare ale sistemului dadeau si un fel de stiri pe scurt, acum vad ca par sa dea mai mult un fel de curiozitati, un fel de informatii interesante despre diverse lucruri.
Sistemul sufera insa de monotonie pentru ca informatiile se reiau mult prea des, pentru cineva care parcurge intregul traseu, mai ales la o ora de varf, e destul de stresant.
Sistemul are putea "produce" ceva daca RATB ar reusi sa atraga eventuali doritori de publicitate.
Momentan am vazut diverse "reclame" interne ale RATB, reclame fie la abonamente, fie la . . . scoala de soferi proprie, clip in care te puteai delecta cu imagini cu Ikarus-ul SCOALA #207.



5296-071-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.48 kb
 Vizualizat:  de 16323 ori

5296-071-004.jpg



5296-071-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.02 kb
 Vizualizat:  de 16323 ori

5296-071-003.jpg



5296-071-006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.36 kb
 Vizualizat:  de 16323 ori

5296-071-006.jpg




Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 04 Ian 2007 11:47:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:06:30    Titlul subiectului: 58769

Este o investitie buna, DELOC necesara in conditiile actuale, dar ma rog...cum am mai spus: implementare de dragul tocarii banilor.
Acum referitor la informatii: Pe acel TV trebuia sa vezi harta traseului cu statia urmatoare ingrosata. Daca vor stiri, sa faca mai bine un post de radio pentru circulatia auto, un post care sa vorbeasca de aglomeratii, de radare, de alte informatii de trafic, de schimbari de linii, trasee, ale RATB si ale Metrorex, de chestiuni utile pe moment. Informatii despre piesele de la National se scriu in 99% din ziare, in multe site-uri pe internet si pe TVR Cultural, platit din abonament. Cultura si informatia culturala nu se iau de pe buda sau de pe scaunul din troleul care pute. Acolo trebuie un sistem de informare pragmatic:
- statii
- harta traseu
- audio: un radio cu info din trafic si transport in comun.
Dar evident aceste lucruri inca nu sunt necesare, sunt alte lucruri de facut cu banii aia. Inca putem sa ne folosim mintile si sa stim unde mergem... nu sa fim dusi de mana de o masinarie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 16:21:03    Titlul subiectului: Primul autovehicul cu acest sistem a fost DAF #904 59340

Prima linie pe care a funcționat acest sistem a fost 449, desființată și de curând reînființată, dar lungită... Razz
Adăugați la ea cele 4 linii de troleibuz și veți vedea că avem 5 linii în București cu astfel de sistem.
Hai să lămurim lucrurile.
În cunoștință de cauză fiind, iar autobuzul respectiv (#904) fiind sub ochii mei și, într-o mică măsură, în administrarea mea (nu, nu sunt șofer pe el, dar îi cunosc pe șoferi), pot să vă spun că acel sistem NU ARE NICI O LEGĂTURĂ CU GPS-ul. Cineva spunea că respectivul calculator se încarcă la fiecare cap de linie. În prima fază a funcționării sistemului, cea experimentală, calculatorul era actualizat în fiecare dimineață în autobază. Acesta era ritmul de actualizare. Este posibil ca acum să se actualizeze la cap de linie, deși, în afară de capetele liniei 41, eu nu cunosc nici unul dotat cu astfel de servere. Dar, mă rog... nu le pot ști eu pe toate.
GPS-ul încă nu funcționează în București. Soft-ul care trebuie să asigure legătura între serverul central, calculatoarele din garaje și vehicule are probleme. Dacă vreți să știți de ce are probleme, vă spun doar atât: respectivul soft este brazilian. Au fost probleme mari privind instalarea lui pe calculatorul din autobază, calculator care este unul obișnuit, în sensul că ultima versiune de Need for Speed nu poate rula pe el din lipsă de resurse. Probleme au fost - ghiciți unde - la codul de activare. Adică acolo unde noi, utilizatorii de rând, folosim un Serial Number sau un mic progrămel denumit Keygen, cu care activăm programele favorite. Confused Ei bine, în cazul unui astfel de soft nu poate fi vorba de așa ceva, așa că instalarea a fost amânată cu o săptămână până la înregistrarea definitivă a soft-ului, înregistrare care nu a fost nicidecum gratuită, intrând în costul de achiziție, achiziție efectuată prin licitație, pe baza unor caiete de sarcini... poveste lungă, stufoasă și bogată în termeni precum "comision" și "șpagă".
Deci, ceea ce vedeți pe respectivele ecrane (ce mișto s-ar vedea așa ceva într-un UDM sau într-un troleibuz DAC 117, căruia îi scârțâie burduful...) nu sunt decât niște banale VIDEOCLIPURI înregistrate pe hard disk-ul calculatorului de pe vehicul, care la rândul lui e un calculator foarte slab care numai atât știe să facă: să ruleze videoclipuri.
Acest sistem funcționează cu succes în România încă din anii '80, pe avioanele Tarom. Vă spun tot din surse foarte sigure.
Într-adevăr, GPS-ul este un vis frumos și nimănui nu i se poate lua dreptul de a visa frumos.
Televiziune prin GPS?! N-au reușit ăștia să facă televiziune prin 3G, darmite prin GPS, unde costurile de utilizare a unui astfel de sistem militar sunt mari, iar justificările de utilizare trebuie să fie f.f. solide...

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2006 11:31:41    Titlul subiectului: 64594

Mai exista o solutie : Transmisia prin internet wirless Wink
Am vazut ca a fost repus in functiune sistemul pe linia 71, 2 troleibuze aveau functionala televiziunea Smile
Eu am surprins faza cand recomanda oamenilor sa urce si sa coboare din mijloacele de transport doar prin locurile indicate. Dar faza e ca demonstratia era facuta cu vreo 20 oameni...nu 200 cat sunt de obicei in troleibuz+statie la orele de varf Laughing



RF_DSC01906.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.42 kb
 Vizualizat:  de 14872 ori

RF_DSC01906.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 1100
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 12:20:49    Titlul subiectului: 64623

De la o vreme nu mai anunta statiile ca inainte, se rezuma doar la stiri si reclame cretine. Imi placea la prima statie dupa Raul Doamnei, spre capataul lui 71, cand se anunta moale: "urmeaza statia... Posta!" Atat. Puteau s-o boteze altfel, sa-i zica Oficiul POstal 74 sau alta denumire.
Se va mai reveni la anuntatul statiilor, sau o sa ajunga sa fie de decor?
Ce mai, regie foarte reusita, program artistic cultural educativ pe care vrei nu vrei il inveti "ca pe apa" daca mergi de la cap la cap sau ceva mai mult de 6 statii...mai e reclama aia cu Ernest Maftei, care parca atunci cand ti-e lumea mai draga incepe sa hahaie... Rolling Eyes

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2007 10:59:19    Titlul subiectului: 78035

Intre timp nu mai functioneaza. Se anuntau si statiile la inceput, chiar si intervalul de succedare si numarul de troleibuze pe traseu,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2007 15:41:20    Titlul subiectului: 78037

De pe unele troleibuze au disparut complet ecranele Exclamation Se pare că s-a renuntat la sistem...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2018 00:05:15    Titlul subiectului: 196529

Astăzi am mers cu un Ikarus de pe linia 86,și încă mai există un televizor,evident stins.
Credeam că a dispărut acest sistem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community