Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M5: Cartier Drumul Taberei - Universitate (etapa 1)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
paraschivrazvan25



Data înscrierii: 29/Mai/2016
Ultima vizita: 28/Sep/2018
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2017 10:19:50    Titlul subiectului: 191680

Va dura cativa ani pana vor finaliza in Drumul Taberei lucrarile.
_________________
rent a car Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2017 20:06:10    Titlul subiectului: 191682

Cateva noutati de azi de la M5 insotite de poze in formatul album.
https://flic.kr/s/aHsm8NtBD4

RD: pare ca s-a finalizat excavarea la nivelul intermediar, se mai scot urjume de pamant doar pe la golul tehnologic din planseul galeriei in dreptul acces A si prin PSS Opera. Prin golul tehnologic din planseul galeriei din dreptul blocului DT106 se vede planseu intermediar deja armat gata. In zona de statie cum am zis excavare completa si se intoruduc armaturi prin toate cele trei goluri tehnologice. Pe latura RD numere pare pe la RD6A au inceput sa dea cu emulsie in vederea lipirii cartonului pe margini si au descoperit niste... nasoleli la betoanele din peretii mulati. La acces A ceva semne ca s-ar lucra in interior, la acces C planseul este betonat mai putin zona de planseul inclinat de la rampa, care se armeaza acum.

VA: Nimic nou la suprafata, nu s-a mai compactat pamant la acces C, compactarea e abandonata. Singura noutate, a mai aparut o consola cu semafoare in intersectia DT cu VI. La CV RO-VA liniste si pace desi mai e de lucru.

RO: Lucrari la devierea canalului in jurul acces C (neexecutat).

PDT: Betonare carosabil peste CV PDT-RO si continua balastul stabilizat peste statia propriuzisa, a ajuns la ultimul gol tehnologic inchis din planseul superior, unde s-a facut gura de ventilare. S-a betonat si zona de jonctiune cu carosabilul vechi la Str. Brasov, dar mai sunt retusuri de facut.

DT34: S-a mutat circulatia pe definitiv pe partea DT35, au taiat parapetii de beton ce sprijineau carosabilul devierii pentru lucrul la planseele acces DT33 si acces DT35, presupun urmeaza desfiintarea devierii, au inceput lucrarile si la trecerea de pietoni de la complex.

FAV: In mod incrdibil cred ca au terminat coloanele forate la subtraversarea DT21-DT23, au excavat si se pregatesc de turnarea betonului de egalizare pentru armarea planseului. Capatele coloanelor sunt toate ciururite si pregatite. Pe bulevard aproape au termina bordurile de la spatiul evrde median cu exceptia unor mici zone la intersectia cu Sibiu si zona de iesire din vechea deviere pe contrasens la DT20. La acces DT21 se cofreaza parapetii laterali.

AM: Se sparge cu piconul mare asfaltul pe iesirea din santier dinspre Academie! Surprised Shocked Utilajul de epuismente sapa langa statie in dreptul frontonului spre Eroilor. Se strang acareturi, se evacueaza benzile transportoare rulate cu tirurile... idem la PSS Opera unde se evacueaza acareturi de TBM.

Eroilor: A inceput balastarea peste planseu, zona cea joasa, unde s-au carotat in PM drenajele laterale ("gaurile de hota"). Continua lucrul la mutarea termoficarii care este trecuta prin incinta statiei, s-au adus conducte preizolate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
133 313



Data înscrierii: 07/Feb/2017
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 169

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2017 20:19:30    Titlul subiectului: 191715

Noutatile majore trebuie anuntate.
La RD a inceput sapatura sub plaseul intermediar in zona de statie de la DT106 spre Ghencea! (adica zona primului gol tehnologic din zona de statie).
La AM a inceput saparea primului acces, pe partea cu tramvaiul. Se sapa epuismente in capatul opus fix in zona fostei iesiri din santier in Panduri.
La Eroilor se deviaza termoficarea ce trece prin incinta statiei peste zona coborata de planseu.
De asemenea drezina depozitata in zona Derby a disparut (evident ca in subteran).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2017 08:09:27    Titlul subiectului: 191911

Nici nu au terminat lucrarile la M5 ca deja se gandesc la prelungirea ei.
Acum, cica se va prelungi numai pana la Piata Iancului Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
UE finanțează extinderea liniei 5 de METROU din București cu peste 250 milioane de euro

251,8 milioane de euro din Fondul de coeziune vor fi investite în extinderea liniei 5 de metrou din București, după ce Comisia Europeană a aprobat marți finanțarea necesară, se arată într-un comunicat al executivului comunitar, citat de Mediafax.

"Datorită Uniunii Europene, Bucureștiul va dispune de o rețea de metrou modernă. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra calității aerului din oraș, companiilor locale, turismului și, bineînțeles, asupra locuitorilor din cartierele ce vor fi astfel deservite", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu.

Odată lucrările terminate, noua secțiune va lega vestul orașului de centru, de la Râul Doamnei la stația Eroilor, unde se face conexiunea cu liniile 1 și 3. Aceasta va avea o lungime de 7 km, cu 10 noi stații și un depou.

De noua secțiune vor beneficia peste 64 de mii de bucureșteni, care vor realiza deplasarea între cele două puncte din oraș în mai puțin de un sfert de oră. Finalizarea lucrărilor e prevăzută pentru luna iunie 2018.

Linia M5 a Metroului din București este o magistrală în construcție, planificată de Metrorex pentru a deservi locuitorii cartierelor Drumul Taberei și Piata Iancului. Aceasta va avea ca stații finale Ghencea, în cartierul Drumul Taberei și stația Antilopa, în cartierul Pantelimon.

Magistrala 5 va fi realizată în 3 etape și nu 2, cât era inițial: tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2 în prima etapă de execuție și Eroilor 2 - Piața Iancului, în etapa a doua. Planul este ca lucrările la această magistrală să se încheie în anul 2018. Și etapa a treia va fi tronsonul Piața Iancului - Pantelimon, care o să fie gata abia în anul 2030, din cauză că circulă linii de tramvai RATB pe tronsonul planificat, ceea ce îngreunează construcția.

Primaria a decis ca proiectul să nu mai lege Drumul Taberei de Pantelimon, ci să se oprească la Piața Iancului, din cauza că câteva linii de tramvai RATB circulă între Piața Iancului și Pantelimon.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Mar 2018 16:59:46    Titlul subiectului: 194044

Romania a pierdut un credit de 465 muluoane de euro pentru magistrala de metrou din Drumul Taberei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
România a pierdut un credit de 465 milioane de euro pentru metroul Drumul Taberei

România a pierdut un credit de 465 de milioane de euro pentru metrou, contractat de la Banca Europeană de Investiții (BEI), arată raportul Curții de Conturi pe anul 2016, ultimul disponibil. Banii trebuiau folosiți pentru Magistrala 5, pe tronsonul Universitate – Pantelimon, dar au fost pierduți pentru că statul nu a folosit banii.

Documentul constată "anularea împrumutului în valoare de 465 milioane euro, acordat României de către Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru finanțarea Proiectului de modernizare a metroului din București – etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon, ratificat prin Legea nr. 33/2013 (BEI 8018), ca urmare a faptului că nu s-au efectuat trageri în perioada 2013-2016", scrie Libertatea.

Problema este că inclusiv segmentul Drumul Taberei – Universitate trebuia terminat în anul 2015 și inaugurat în 2016. Dar nici lucrările nu au fost gata la acel moment și nici licitația pentru metrourile care trebuiau să circule pe magistrală nu s-a încheiat fericit.

În acest moment, Metrorex estimează că va inaugura tronsonul Drumul Taberei – Universitate abia în 2019, la patru ani de la momentul inițial.

Metrorex a pierdut recent și un proces cu constructorii Magistralei 5, astfel că este datoare 15 milioane de lei.

Proiectul Magistralei 5 datează din 2008, iar lucrările au început în 2011.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Iul 2018 07:28:32    Titlul subiectului: 195952

Am incercat sa intru pe pagina web dedicata stadiului lucrarilor la magistrala 5, dar se pare ca nu functioneaza: http://www.metrorexm5.ro/stadiu.html
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Oct 2018 11:55:51    Titlul subiectului: 196623

in Drumul Taberei este nebunie. Se circula cte o banda pe sens in zona Raul Doamnei, din cauza lucrarilor.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2018 13:46:23    Titlul subiectului: 196840

Cica in luna martie, anul 2019 vom avea metrou in Drumul Taberei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Anunțul ministrului privind DESCHIDEREA OFICIALĂ a metroului din Drumul Taberei. Când este gata

În martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor și Drumul Taberei, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Șova, care subliniază că își menține termenul privind darea în folosință a proiectului. Investiția a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare amânat patru ani.

"Eu mențin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiționalități, dar pe de altă parte există și o consistentă determinare din partea mea și managementului de la Metrorex de a gestiona dificultățile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă mențin termenul de martie 2019 ca un termen ambițios. Facem eforturi în acest sens. Dacă nu îmi fixez termene ambițioase înseamnă că mă complac în situația aceasta", a spus Șova pentru News.ro.

Acesta subliniază că sunt două probleme pe care le gestionează.

"Pe de o parte, disfuncționalitățile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situația financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinței definitive dată de o instanță românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.) ca despăgubire și faptul că antreprenorul invocă faptul că neplata acestei despăgubiri aduce influențe negative în derularea contractului. Pe de altă parte, nu e scris în contract cu privire la acest aspect. Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă", a afirmat Lucian Șova.

Ministrul spune că totuși antreprenorul colaborează cu administratorul metroului bucureștean.

"Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susținere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuție cu băncile în vederea obținerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire", a afirmat ministrul Transporturilor.

Metrorex negociază cu CEC Bank și cu două bănci comerciale în acest sens.

"Estimăm că în prima decadă a lui octombrie vom ajunge la o înțelegere, astfel încât să plătească Metrorex suma hotărâtă de instanță. Pe de altă parte, Corpurile de control al ministerului și al Guvernului fac investigații pentru a identifica responsabilitățile legale administrative și persoanele care se fac responsabile de generarea acestei revendicări. Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanțe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forță majoră. Și voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta și public și vom lua și măsuri în consecință, transmițând concluziile și către alte organe ale statului care trebuie să își exercite activitățile în această problemă", a punctat ministrul.

Deschiderea circulației depinde și de semnarea contractului de siguranță și automatizare a traficului, lucrări care durează minimum nouă luni. Pentru acest contract au concurat doi mari rivali, Alstom și Siemens. Descalificată în faza de evaluare tehnică, Siemens a depus contestație în decembrie 2017, pentru a reintra în cursa împotriva Alstom. Pe 5 aprilie, Metrorex a declarat oferta Alstom ca fiind câștigătoare.

Ulterior, pe 30 aprilie, înainte ca Tribunalul București să se pronunțe asupra primei contestații, Siemens a mai depus încă o plângere în care contestă câștigarea licitației de către Alstom.

Pe 4 mai, Tribunalul București a respins prima plângere a Siemens. Compania a formulat însă recurs împotriva acestei decizii. Până la soluționarea recursului în dosarul primei plângeri, a fost suspendată judecata și în dosarul celei de-a doua plângeri.

Conducerea Metrorex spune însă că nu va semna niciun contract până nu se soluționează și cea de-a doua plângere.

Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial – Transport 2007- 2013 și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorțiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM și AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou și zece stații (Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureșteni ar urma să beneficieze de noua secțiune. Magistrala 5 are trei secțiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Noi 2018 10:37:07    Titlul subiectului: 197198

Se pare ca termenul de finalizare al lucrarilor la magistrala 5, cel cu luna martie, 2019, este unu fantezist. Pe santier cam „bate vantul”. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Lucrările la metroul Drumul Taberei, încetinite de lipsa finanțării. Reacția Metrorex

Veste proastă pentru una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură din București - metroul din cartierul „Drumul Taberei”. Ritmul lucrărilor s-a redus în ultimele luni și doar câțiva muncitori au mai rămas pe șantier.

“Am retras oamenii și utilajele din lipsa finanțării”, ne-a transmis constructorul. În aceste condiții, termenul de finalizare stabilit pentru 2019 este prea optimist.

Bate vântul pe șantierul stației de metrou de la Eroilor. În primăvară, când l-am vizitat, muncitorii lucrau de zor și oficialii sugerau că metroul ar putea fi gata anul viitor.

Acum, însă, am găsit doar câțiva angajați printre utilaje. Ceilalți au fost retrași sau nu au fost plătiți, după cum au declarat sub protecția anonimatului.

“Nu știu dacă mai au 4 sau 5 oameni în tot șantierul. Este șantierul gol. Ne-au trimis acasă pe toți. Din iunie nu ne-au plătit”, spune un fost angajat pe șantier.

Situația este similară pe toată magistrala din Drumul Taberei.

De altfel, subantreprenorii, adică firmele angajate pentru anumite lucrări, s-au retras de pe șantier.

Metrorex confirmă parțial dezastrul.

“Reprezentanții Metrorex și ai Consultantului au observat și semnalat o încetinire a ritmului de lucru pe Magistrala 5 de metrou”, se arată într-un comunicat Metrorex.

Într-un răspuns oficial, Asocierea de Companii care lucrează la nouă linie de metrou M5 spune însă că există un blocaj de finanțare. Din cauza situației juridice a companiei Astaldi, aflată în pre-insolvență, banca implicată în proiect nu mai finanțează lucrările, chiar dacă Metrorex are bani de la Uniunea Europeană.

“Din acest motiv, Asocierea a fost nevoită să suspende comenzile de echipamente și materiale și, astfel, să reducă activitatea în acest proiect”, explică Asocierea de Companii care lucrează la nouă linie de metrou M5.

Activiștii care urmăresc blocajul acuză autoritățile române că vor să piardă intenționat banii de la Uniunea Europeană.

“Pentru că nu respectă termenele asumate față de Uniunea Europeană. A pierde finanțarea europeană și atunci a veni cu fonduri de la propriul guvern care sunt mult mai ușor dirijate, canalizate spre alte lucruri decât construcția propriu-zisă”, spune Dan Trifu, președinte Eco Civica.

Lucrările de la metroul din Drumul Taberei au fost licitate în 2008, iar lucrările propriu zise au început în 2012. Din păcate, niciun termen anunțat nu a fost respectat. Iar ultimul termen, că vom avea metrou în Drumul Taberei anul viitor, este în acest moment incert.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
Pagina 45 din 45

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community