Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Avioane speciale

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 12 Oct 2018 09:41:45    Titlul subiectului: Avioane speciale 196708

Asa cum pentru mentenanta infrastructurii feroviare exista utilaje speciale , si in aviatie exista avioane pentru intretinerea si verificarea sistemelor si aparaturilor de la sol.
Un exemplu ar fi avionul din articolul atasat , folosit in Romania si Moldova.
Digi24:
REPORTAJ. Fără acest avion siguranța traficului aerian din România ar deveni incertă

Are 11.000 de ore de zbor și e alintat "Colorici". Nu-i nou și nici mare. Este însă aeronava civilă cu cea mai mare densitate de aparatură din România. Verifică sistemele de dirijare folosite la aterizarea și decolarea avioanelor pe aeroporturile din țară. Controlează și supraveghează din zbor funcționarea tuturor mijloacelor de navigație aeriană. Știe exact dacă informațiile transmise de controlorii de trafic sunt corecte. Problemele sunt rezolvate instant. Calibrează. Pentru că este singurul avion de calibrare din România. Dacă nu se ridică o săptămână de la sol, siguranța traficului aerian devine incertă.

Avionul e pregătit, cerul senin, vântul în parametri. Ariel Cojocea și Cristian Pandele sunt piloții comandanți.

Raluca Brâulete: „Ei formează echipa care asigură liniștea tuturor avioanelor care decolează și aterizează în România, ori sunt doar în tranzit”.

Ariel Cojocea - pilot comandant instructor: „Noi mai avem diferențele noastre. Dar suntem ca o familie. Pentru că suntem un echipaj mic. Trebuie să facem echipă. Altfel nu se poate Suntem doi piloți. Eu sunt aici de 7 ani. Eu sunt de 10. Biroul nostru este avionul.”

Raluca Brâulete – inginer: „Sunteți la bordul navei civile cu cea mai mare densitate de aparatură din România. Suntem garanția că semnalele radio din aer ghidează aeronavele la sol în siguranță sau în tranzit, în spațiul aerian al României. Nu îți poți permite nicio clipă de neatenție. Urmărim toate semnalele din aer care au legătură cu aviația civilă și nu numai. Nu toate țările din Europa au o aeronavă proprie de calibrare. România, prin echipa care deservește aeronava de calibrare, a reușit să țină activitatea de mai mult de 20 de ani.”

Cristian Pandele - pilot comandant Beechcraft: „Zborurile de calibrare constau în verificarea periodică a mijloacelor de navigație de la sol. Prin intermediul acestui avion Beechcraft 350 care este preponderent folosit în toată lumea pentru zboruri de calibrare. Singurul din țară. Dacă n-am exista noi, siguranța navigației aeriene ar fi periclitată, deoarece toate mijloacele de radionavigație după care se desfășoară zborurile trebuie verificate la o anume perioadă de timp. Și dacă nu se face această verificare, ele se pot deregla, să nu mai fie în parametri și semnalul emis să nu se încadreze în toleranțele admise”.

Raluca Brâulete – inginer: „Toate semnalele de radio-navigație din aer sunt măsurate cu aparatura de aici. Aeronava are montate încă un set de antene, prin care recepționează aceste semnale de radionavigație și le analizează în amănunt. Toți parametrii semnalelor sunt decodați prin acest aparat și sunt măsurați.”

Raluca Brâulete – inginer: „Se măsoară parametrii semnalelor și în cazul în care depășesc toleranțele admise de normele internaționale, trebuie făcute reglaje. Reglajele se fac în timpul zborului. Din cauza asta zborul este mai deosebit și are un risc destul de ridicat. Reglajele se fac în timpul zborului și chiar în timpul unei apropieri. Chiar în timp real. Și e mai complicat. Pentru că dacă echipamentul reacționează într-un anumit fel, aeronava fiind pe pilot automat urmează un semnal care e bun sau nu-i bun, cine știe”.

Peste puțină vreme, „Colorici” va ieși la pensie. Autoritatea Aeronautică Civilă a comandat un avion de nouă generație, tip Beechcraft 350 Super King Air, care va ajunge curând la baza din Băneasa.

Armand Petrescu – director general al Autorității Aeronautice Civile Române: „Practic, va fi un avion nou care va putea verifica din zbor noile proceduri satelitare, cât și celelalte proceduri pe parte civilo-militară. De altfel este un întreg proiect de dezvoltare a Autorității Aeronautice Civile Române cu implicații directe asupra siguranței zborului. Încercăm să aducem, să transformăm Autoritatea Aeronautică Civilă Română la nivel european. Noul avion de calibrare este o investiție care, practic, este dezvoltată atât pe partea de aeroport cât și pe partea de operatori aerieni, împreună cu Autoritatea Aeronautică și cu provider-ul de servicii ROMATSA”.

Avionul de calibrare al Autorității Aeronautice Civile Române asigură și menține siguranța traficului aerian pe teritoriul României și Republicii Moldova.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Avioane Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community