Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibil metrou in Cluj Napoca

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 07:50:26    Titlul subiectului: Posibil metrou in Cluj Napoca 197005

Am vazut o stire, nu stiu cat de reala este, in legatura cu un posibil metrou in Cluj Napoca. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Clujul va avea METROU. Studiul de prefezabilitate, lansat pentru licitație. Cu ce va fi diferit față de cel din București

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că municipalitatea se află în procedură pentru a transmite la SEAP validarea licitației privind studiul de prefezabilitate la viitorul metrou din Cluj-Napoca, document care va stabili costurile investiției și traseul, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Emil Boc a declarat, joi, la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice.

„Suntem în procedură pentru a transmite pe SEAP, instituția națională care se ocupă de licitații, validarea licitației pentru studiul de prefezabilitate, asta înseamnă că după validare, se vor depune oferte privind acest studiu pentru metrou. Orice investiție publică peste 75 de milioane de euro presupune două etape, studiu de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate. Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la București pentru a vedea situația metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ține cont de evoluția viitoare a tehnologiei, și nu pe situația existentă a metroului din București, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, tehnologia va ajuta autoritățile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect, iar tunelul nu va mai fi atât de mare precum în cazul tunelurilor actuale de metrou.

„Studiul de prefezabilitate va stabili traseul, costurile, schema de finanțare și contribuția celorlalte entități de pe raza administrativ teritorială, Florești și Cluj-Napoca. Avem banii necesari pentru acest studiu de prefezabilitate în acest an, schema de finanțare fiind multianuală”, a mai spus primarul Clujului.

Stirea este reala sau este o fantasma de-a lui Emil Boc ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 13:30:00    Titlul subiectului: 197010

Nu văd ce nu ar fi real în această știre.
S-a mai vorbit de metrou la Cluj și de faptul că municipalitatea intenționează să realizeze un studiu de prefezabilitate.
A existat și o discuție cu niște investitori japonezi la un moment dat, pentru a realiza metroul în parteneriat public-privat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 13:40:03    Titlul subiectului: 197011

Sunt curios daca se gandesc la un metrou "full-size" sau un "light-rail" ca in Cracovia, Polonia:.


metro2.jpg
 Descriere:
sursa: http://barczyk.pl/metro-w-krakowie/
 Mărime fișier:  105.59 kb
 Vizualizat:  de 5913 ori

metro2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 14:26:18    Titlul subiectului: 197013

Parerea mea este ca pentru Cluj, cel mai fezabil ar fi un metrou light-rail.
Metrou clasic este necesar in orasele cu peste 1 milion de locuitori.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 08:49:07    Titlul subiectului: 214598

Pana la urma vom avea linie de metrou si la Cluj. Aceasta va debuta cu Magistrala 1, care va contine, pentru inceput, 19 statii.

https://economedia.ro/metroul-din-cluj-va-fi-construit-de-turci-ambele-oferte-depuse-pentru-cel-mai-mare-contract-din-transporturi-sunt-de-la-firme-din-turcia-alstom-s-a-retras-din-licitatie-desi-anuntase-ca-intra-in-cu.html#.Y2NhwuRBzIU

Citat:
Metroul din Cluj va fi construit de turci: Ambele oferte depuse pentru cel mai mare contract din transporturi sunt de la firme din Turcia care au lucrat la liniile din Istanbul. Cele două asocieri conduse de turci includ firmele Alstom și Siemens, precum și constructori români cu experiență feroviară

Primăria Cluj-Napoca a primit doar două oferte, ambele de la firme din Turcia, la contractul de aproximativ 9 miliarde lei pentru proiectarea și execuția magistralei M1, cel mai mare contract din transporturi de până acum. Inițial, Primarul Emil Boc anunțase că sunt trei mari constructori interesați, Astom fiind unul dintre ei, după cum Economedia a scris aici. Și în București, Alsim Alarko (Turcia) începe în primăvară șantierul pentru M6 Gara de Nord-Băneasa, iar pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni toate cele trei oferte sunt de la constructori turci.

Cele două asocieri sunt conduse de constructorii Gulermak și Dogus, dar includ jucători de pe piață precum Siemens și Alstom și constructori români precum Arcada sau Tiab, ambele firme implicate în construcții feroviare. Gulermak a construit 17,5 km de linie la metroul din Istanbul.

De asemenea, Dogus, a lucrat la metroul din Istanbul.

Magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca și Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret sunt cele două proiecte de metrou cu finanțare din PNRR (câte 300 de milioane de euro), dar ambele întârziate, ba chiar pentru M4 se va cere oficial Comisiei Europene înlocuirea din PNRR cu alte proiecte feroviare. Datele din SEAP arată că termenul pentru evaluarea tehnică și financiară este 30 noiembrie, o durată de evaluare redusă, în raport cu complexitatea proiectului. (n.r de exemplu pentru secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, Metrorex a prevăzut minimum 5 luni și este doar un contract pentru structuri, nu unul „la cheie” precum cel de la Cluj).

Pe 12 octombrie, Guvernul a aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru linia de metrou cu 19 stații, iar în SEAP, pe 14 octombrie, valoarea lucrărilor a fost majorată cu 2 miliarde lei, de la 6,6 miliarde la 8,6 miliarde, respectiv cu 90 de milioane lei pentru asistența tehnică, de la 308 la 398 milioane lei (majorare cu 30%).

„La data de 14.10.2022 a fost publicata în SEAP erata nr: EN1040375 / 14.10.2022 care va putea fi vizualizata în SEAP doar după publicarea la JOUE. În vederea elaborării ofertelor, valoarea estimata a procedurii care va fi luată în considerare de către operatorii economici interesați este cea din erata nr. EN1040375 / 14.10.2022, respectiv după cum urmează:

Valoarea estimata a achiziției: de 9.064.456.067,00 lei fără TVA din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA; În valoarea estimată nu au fost cuprinse „cheltuielile diverse si neprevăzute”.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 și 20.000 pasageri, mai puțin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 și M6 din București. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraș din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulație pe DN 1 Florești – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – București (șosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Compania Alstom este primul constructor care a anunțat, oficial, interesul pentru magistrala de metrou din Cluj-Napoca, licitație lansată în primăvară pentru un cost de doar 1,3 miliarde euro, mult sub valorile reale pentru un proiect de infrastructură feroviară atât de complicat.

Magistrala M1 Cluj-Napoca are o finanțare din PNRR de 300 de milioane de euro pentru lucrări la structură, dar licitația a fost suspendată aproape 2 luni și întârziată pentru actualizarea costurilor.

Gabriel Stanciu, șeful Alstom România, a confirmat participarea la licitație și a spus că un asemenea proiect ar costa aproximativ 2 miliarde de euro.

„La Cluj, cunosc subiectul, pe noi ne interesează lucrarea de acolo, dar este foarte greu să faci o lucrare de 2 miliarde de euro cu un buget de doar 1,3 miliarde Euro. Ca atare, noi am trimis o scrisoare în care am scris că finanțarea este insuficientă, înțeleg că mesajul a fost primit și că se încearcă o reevaluare a costurilor. Cu ocazia asta, probabil că o idee bună, ca inițiativă legislativă ar fi ca data de bază sau de referință la aplicarea formulei pentru actualizarea prețurilor ar trebuie să fie nu cu 30 de zile înainte de data depunerii ofertelor, ci data la care a fost realizat bugetul. Din cauza hiper-inflației apare un decalaj și atunci ofertanții nu pot intra în buget. La contractele de livrări dacă mergi cu peste 10 % ești descalificat automat, iar la lucrări cu 15 %. Cred că finanțatorii, pentru că sunt mai mulți, vor lua în calcul ce s-a întâmplat în ultimii doi ani pe piață”, a explicat Stanciu în septembrie.



Statie-metrou-sursa-g4.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.8 kb
 Vizualizat:  de 2285 ori

Statie-metrou-sursa-g4.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 09:07:51    Titlul subiectului: 214600

Unele din firmele participante au început deja recrutările la Cluj-Napoca și cunosc oameni care au fost chemați la interviuri. Există convingere din partea lor că din martie vor începe lucrările, mai ales că proiectarea va merge în paralel cu construcția.

Ținând cont că sunt 2 firme turcești, iar turcii au nevoie de bani cu disperare să ducă acasă, nu cred că vor contesta ci mai degrabă jocurile sunt făcute deja de cele 2 firme participante. Sunt șanse reale să ne luăm rămas bun de la traficul din Cluj-Napoca pentru următorii 10 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 09:19:54    Titlul subiectului: 214602

Personal, am circulat cu metroul in Istanbul. Nu am avut neplaceri sau alte chestiuni de reprosat. Acolo liniile de metrou au fost foarte bine gandite si executate. Asa ca ma simt, oarecum, sigur, stiind ca cei care au lucrat la metroul din Istanbul vor lucra si la Cluj.

In ceea ce priveste lucrarile propriu-zise, da, va fi un deranj in oras...
Atunci cand se fac sapaturi, indiferent in ce scop, apar probleme in trafic.
In Constanta, spre exemplu, se lucreaza de 2 ani la refacerea retelei de termoficare a orasului. Si ar mai avea de lucrat inca 2 ani... Si este dezastru in trafic... Gropi peste tot, praf si aglomeratie. Dar, rezultatul va fi unul pe masura... Am citit undeva ca si la Cluj au in plan refacerea retelei de termoficare... Poate o suprapun cu construirea metroului...

Ideea e ca la finalul unor astfel de proiecte marete, calitatea vietii va creste. Pana atunci, in timpul lucrarilor, ne chinuim mai mult sau mai putin...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2022 21:47:13    Titlul subiectului: 214604

Da, ai perfectă dreptate. Dacă acest proiect este finalizat cum trebuie, calitatea vieții crește considerabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 661
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Apr 2023 09:43:45    Titlul subiectului: 215984

Metroul din Istanbul a fost lucrat inclusiv de romanii lui Ceausescu.

Metroul din Cluj-Napoca nu va fi ca cel din Bucuresti. Hai sa comparam suprafata oraselor si populatia. Posibil sa fie un soi de metrou usor sau ceva tren metropolitan.

Daca s-ar executa un metrou subteran, pentru a fi rentabil, ar trebui sa dispara anumite linii de suprafata.

_________________
https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2023 09:44:29    Titlul subiectului: 215998

Se știu deja toate detaliile, nu mai e nevoie de supoziții în legătură cu ce tip de metrou va fi. S-a terminat și faza licitațiilor și cea a contestațiilor. Urmează doar semnarea contractului cu firma turcă și demararea lucrărilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2023 14:22:56    Titlul subiectului: 216000

Un articol referitor la acest subiect se gaseste aici.

Citat:
S-a decis! Primăria Cluj-Napoca poate să semneze contractul pentru metrou

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de firma Dogus, la licitația pentru realizarea metroului clujean. Așadar, municipalitatea poate semna contractul cu turcii câțigători de la Gülermak.

„În 10 martie a fost contestată comunicarea privind rezultatul procedurii de către Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. Termenul de judecare al CNSC este, conform prevederilor art. 24, alin. (1) din Legea nr. 101/2016 de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziției. Acest termen poate fi prelungit cu 10 zile.

Comisia de evaluare nu cunoaște valoarea ofertei Asocierii S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. deoarece, conform SEAP, după acordarea calificativului de neconformitate din punct de vedere tehnic, acest ofertant nu a mai intrat in etapa de evaluare financiară, astfel că oferta financiară nu a putut fi vizualizată. Singura ofertă financiară vizualizată și evaluată de către comisia de evaluare a fost cea care a îndeplinit condițiile de eligibilitate DUAE și tehnice, respectiv cea a Asocierii Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A .

Evaluarea ofertelor s-a efectuat de către comisia de evaluare și de către 18 experți cooptați din România și din străinătate cu experiență în astfel de proiecte complexe. Totodată, menționăm că fiecare etapă de evaluare a fost avizată de către observatorii desemnați de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Criteriul de evaluare stabilit pentru atribuirea contractului este “cel mai bun raport calitate preț”. S-a punctat componenta tehnică 45%, iar componenta financiara 55%'', au transmis reprezentanții Primărie Cluj Napoca.

În 28 februrie 2023 Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”:

Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)
Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55)
Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte
Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.


Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community