Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 23 Mar 2010 00:11:15 Titlul subiectului: |
124953 |
|
tatrabahn.de a scris: | Höchstgeschwindigkeit: 65 / 55 Km/h | Probabil ca e viteza comericala maxima. La urma urmei si TGV poate merge cu 520km/h, dar nu depaseste 300 in mod normal.
Faptul ca Tatrele merg cu cel putin 20 km/h peste viteza aia a fost confirmat si de angajatii depoului Militari din Bucuresti, unde aceste tramvaie stau de cand au venit.
|
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 28 Mar 2010 08:38:37 Titlul subiectului: Tramvaiele Tatra |
125092 |
|
Am lucrat mult timp pe modelul T4D si nu cred sa fi depasit viteza de 50km/ora. Viteza este influientata in mod negativ de: Reteaua electrica suprasolicitata (adica tramvaie care accelereaza in acelasi timp), reglaje care nu sunt la parametri corecti la releul OR, motoare de tractiune bobinate necorespunzator.
Din cate am aflat de la vatmanii cu vechime, aceste tramvaie atingeau foarte usor viteza de 75 km/ora in perioada lor de inceput, fiind campioane la capitolul demaraj.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Mar 2010 13:03:48 Titlul subiectului: |
125097 |
|
Acum chiar daca Tatrele ar atinge viteze mai mari de 70 km/ora, pe unde pot sa alerge ? Unde permite infrastrucutra ca aceste tramvaie sa mearga cu viteze mai mari de 70 km/ora, mai ales ca distantele dintre statii sunt de cateva sute de metri in mod normal.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 01 Apr 2010 23:08:29 Titlul subiectului: |
125340 |
|
In primul rand, povestile despre viteza mare dateaza din vremea cand ele erau noi, iar infrastructura era inca relativ buna fata de ce era mai tarziu.
"Probele de viteza" se faceau oricum seara tarziu, cand nu prea mai erau pasageri, sau chiar mai tarziu, in orele de retragere.
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 04 Mai 2010 16:48:14 Titlul subiectului: |
126585 |
|
Dr2006 a scris: | Și totuși, la Brașov (încă) circulă #50+#51 în care vagonul T4D #50 are pantograful pe rețea, iar T4D #51 nu îl are, chiar dacă ambele vagoane trag. Nu am sesizat prezența vre-unui cablu. E posibil ca cutiile de cuplaj electronic să fi fost modificate pentru așa ceva la Leipzig(orașul de unde provin tramvaiele). | Acum am citit acest topic de la cap la coada. Tatrele T4D 50-51 circulau in regim de tramvai remorca pentru ca 51 era defect de cand a sosit. Nu a circulat niciodata singur in Brasov, dar in Leipzig tracta remorca donatoara.
Asa a fost si cuplul 52-53 care la inceputuri au circulat in acelas regim pentru ca 53 a venit defect din Leipzig. In schimb 53 a fost reparat cu ajutorul lui 54(donorul).
Da intradevar si 51 tragea pentru ca motoarele nu i-au fost scoase si curentul obtinea de la 50 prin cupla de legatura.
Nu stiu care a fost problema care a inpins pe 51 sa ramana doar un simplu vagon.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 13 Mai 2010 05:21:46 Titlul subiectului: |
126969 |
|
Tatrele care la minim 750V nu ating 70 km/h (cel putin), au un defect (remediabil).
T4D nu permite alimentarea motoarelor de tractiune prin cupla electrica.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 16 Mai 2010 16:50:16 Titlul subiectului: "Amintiri" despre tramvaiele Tatra din Iasi |
127139 |
|
Astazi(16.05.2010) cautand pe internet diverse informatii,am gasit un film ce reda un "motor" de Tatra T4D...iata ce sunet minunat se putea auzi in Iasi (filmul nu este din Iasi!) la trecerea unui tramvai de acest tip!!! Link: http://www.youtube.com/watch?v=pYB_jcocjMU
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 17 Mai 2010 16:06:16 Titlul subiectului: |
127171 |
|
Da 2 Motoare de tatra tractiune + 1 Motor Generator de tatra
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Iun 2010 18:52:17 Titlul subiectului: Un tip de tramvai admirabil Tatra T4D-C |
127888 |
|
Tatra T4D-C un tramvai ce pastreaza linia clasica a vagoanelor T4D insa se remarca prin diferentele ce-l fac unic si usor de recunoscut...sehr schöne tram : http://www.youtube.com/watch?v=Ei4GOsve0P4&feature=related
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 19 Iun 2010 16:50:59 Titlul subiectului: Un vagon "turbat"... |
128622 |
|
Un alt tip de vagon Tatra modernizat : T4D-M (Leipzig -- vagonul in speta acum la Sofia) ... .
A se observa viteza vagonului ...
http://www.youtube.com/watch?v=zx3lyTjkTSI
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Iun 2010 12:31:41 Titlul subiectului: |
128656 |
|
Oare un tren asemănător cu cel de la Leipzig ar putea circula la ore de vârf pe linia lui 41?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 09 Dec 2011 17:25:14 Titlul subiectului: |
150909 |
|
Ma poate ajuta cineva cu o informatie? As dori sa stiu de unde pot da jos in format audio, claxonul de Tatra T4R sau T4D.
As dori sa transfer pe telefonul mobil.
Multumesc anticipat!
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
NightWishMaster
Data înscrierii: 03/Sep/2009 Ultima vizita: 21/Iul/2014 Mesaje: 133 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Feb 2012 08:01:51 Titlul subiectului: TATRA K2 |
153365 |
|
Tramvaiele articulate produse de ÈKD Tatra intre 1966-1983 au fost denumite K2.
Au fost construite de-a lungul acestei perioade un nunar de 567 vagoane K2 [incluse find variantele K2SU si K2YU pentru Rusia si fosta Iugoslavie].
Prototipul cu numarul #7000 a intrat in serviciul orasului Praga in anul 1966 iar mai tarziu a fost vandut orasului Brno (#607).
Orasul ce a avut cele mai multe tramvaie de acest tip este Brno (117 vagoane). O parte din vagoanele K2 din Brno si Bratislava au trecut prin modernizare .
Tramvaie de acelasi tip pot fi gasite si in orasele Bratislava si Ostrava.
Tramvai K2 [nemodernizat] in Brno.
Tramvai K2 modernizat in Brno.
Tramvai TATRA K2 modernizat in Bratislava
Vagoanele din Sarajevo apartin subtipului K2YU, fiind construite intre 1973-1983 un numar de 90 de astfel de tramvaie pentru Sarajevo (#201 - #290) .
Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Joi 23 Feb 2012 18:41:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
NightWishMaster
Data înscrierii: 03/Sep/2009 Ultima vizita: 21/Iul/2014 Mesaje: 133 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2012 15:40:24 Titlul subiectului: |
153441 |
|
Nu neaparat, posibil sa fie doar o serie de K2YU. A existat si o varianta de T3YU cu pantograf in spate, insa nu tot tipul T3YU a fost asa.
E posibil ca bosniacii sa fi luat din alte orase ex yugoslave vagoane K2.
De remarcat ca vagoanele cu pantograful in spate aveau in spate un tragator ca troleibuzele.
Citat: | Prototipul cu numarul #7000 a intrat in serviciul orasului Praga in anul 1966 iar mai tarziu a fost vandut orasului Brno (#607). | Nu stiam ca a ajuns si la Brno. Ambele vagoane au ajuns la Ostrava, unde au avut numerele 800 si 801. 7000 s'a intors la praga unde a fost transformat in cadrul unui experiment care a dus la crearea vagoanelor KT4.
Iata doua imagini de Fodor Illés:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.42 kb |
Vizualizat: |
de 29336 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.16 kb |
Vizualizat: |
de 29336 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Feb 2012 20:46:59 Titlul subiectului: |
153470 |
|
Sunt cateva confuzii in discutia de mai sus. Voi incerca sa le lamuresc pe rand:
1. Au existat doua prototipuri de tramvai Tatra K2, fabricate in anul 1966 care au avut numerele de parc 7000 si 7001, cat timp au fost in proprietatea ÈKD. In mod ciudat, cele 2 prototipuri de tramvai Tatra K1, fabricate cu doi inainte, in 1964 au avut aceleasi numere de parc (7000 si 7001), de aici si confuzia lui Trix de mai sus. Intr-adevar, cele 2 prototipuri de Tatra K1 au circulat la Ostrava, dar au avut probleme mari din cauza echipamentului electropneumatic, de aceea productia nici nu s-a extins, trecandu-se la fabricarea de Tatra K2.
2. Revenind la K2, primul prototip (7000) a fost vandut in 1966 in orasul Most, si ulterior in 1968 a fost cumparat de Brno, unde a primit numarul de parc 607 (ulterior renumerotat 1007). A circulat pana in 1988, cand a fost casat. Singura fotografie cunoscuta a acestui prototip este cea din linkul urmator, realizata in depou la Brno in 1988, cu putin timp inainte de casare (link). Al doilea prototip (7001) a fost vandut in URSS, initial la Moscova, apoi a ajuns la Novosibirsk. Nu stiu care a fost soarta lui.
3. Brno nu a avut 117, ci 135 de vagoane Tatra K2, din care 120 K2 si 15 K2YU. Au existat doua serii: "seria zero", livrata in 1968-1969, numere de parc 601 - 607, restul livrate incepand din 1970 cu numere de parc 1008 - 1117. Pe la inceputul anilor '70, la o reorganizare generala a numerelor de parc, seria 601 - 607 a fost renumerotata 1001 - 1007. Datorita unor erori de fabricatie la instalatia electrica, in anii '70, trei vagoane (1024, 1046 si 1105) s-au facut scrum datorita unor incendii. Exemplu, fotografii cu vagonul 1105 in 1980: http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vuz.php?id=4114
ÈKD Tatra a livrat in contul vagoanelor distruse, trei vagoane noi cu aceleasi numere de parc, rezultand un total de 120 de tramvaie K2 livrate la Brno.
4. In plus de cele 120 de Tatra K2 (1001 - 1117), in anii '80 au mai fost livrate la Brno un numar de 15 vagoane Tatra K2YU (numere de parc 1118 - 1132), parte dintr-un lot de 20 de vagoane comandat initial de Sarajevo, si anulat ulterior. Bosniacii s-au razgandit in ultimul moment, iar vagoanele au ajuns in Cehoslovacia: 15 la Brno, 3 la Bratislava si 2 la Ostrava.
5. Vagonul K2 1096 din fotografia pusa de Cosmin Sandu nu este modernizat. Nu e decat proaspat vopsit si cam atat. Adevaratele modernizari de la Brno sunt vagoanele K2P, K2T si K2R, care au presupus inlocuirea completa a echipamentelor de tractiune (in cazul vagoanelor K2R si modificari substantiale ale caroseriei). La fel si modelul dublu articulat K3R-N, cu o noua sectiune mediana cu podea coborata, care tot din K2 provine. Cea mai noua modernizare a tramvaielor K2 la Brno sunt vagoanele Vario LF2, cu actionare in curent alterantiv, de fapt reconstructii de la zero a fostelor K2, din care nu s-a pastrat decat numarul de parc.
6. Sarajevo este singurul oras din fosta Yugoslavie unde au fost livrate tramvaie K2, deci nu aveau de unde sa primeasca alte vagoane de acest tip din spatiul yugoslav. Ce au primit in plus, au primit din Cehoslovacia. La Sarajevo au fost livrate initial 90 de vagoane K2 (201 - 290), toate cu pantograful in spatele vagonului. Daca bosniacii s-au jucat cu ele mai tarziu si le-au modificat, nu cunosc. In anii '90, s-au cumparat de la Bratislava doua vagoane Tatra K2 (7034 si 7038) care au primit numerele de parc 291 si 292. Evident ca acestea au fost livrate cu pantograful in fata, asa cum au circulat la slovaci. Pe 292 il vedeti in fotografia pusa de Trix.
7. Bosniacii au mai primit in 1998 vagonul Tatra K2 1034 de la Brno pe care l-au folosit pentru constructia primului prototip de tramvai modernizat Satra II. In 2003, au mai cumparat doua tramvaie K2 scoase din circulatie la Brno (numere de parc 1074 si 1104). Din vagonul 1074 a fost realizat al doilea prototip Satra II, iar din 1104 prototipul de tramvai dublu articulat Satra III, foarte asemanator cu vagonul K3R-N cehesc.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Mie 21 Oct 2015 18:28:49 Titlul subiectului: |
182195 |
|
O Tatra KT4DtM la Berlin, in spate vad cuplata o alta Tatra, T6A2(?)
De ce nu folosesc remorciile tramvaielor T6A2?
Sursa fotograiei: Transphoto.ru (este un site foarte util, despre transportul electric)
|
|
Sus |
|
|
CsteFanR
Data înscrierii: 17/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Sep/2022 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Mai 2017 07:25:49 Titlul subiectului: |
190075 |
|
Am si eu o intrebare: de ce la Tatrele T4R cel putin, la un moment dat, dupa ce accelereaza putin, se aude un ,,pac" si se opreste din accelerat, merge normal cateva secunde, apoi iar accelereaza si iar pacane si tot asa?
|
|
Sus |
|
|
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 451
|
Trimis: Sâm 29 Dec 2018 20:53:20 Titlul subiectului: |
198071 |
|
Se aude doar la decuplarea accelerației și frânei.
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
|
|