Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

100 de tramvaie noi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Ce companii credeti ca vor fi admise la licitatie?
Siemens
36%
 36%  [ 7 ]
CAF
15%
 15%  [ 3 ]
Alstom
0%
 0%  [ 0 ]
Stadler (Solaris Tramino)
10%
 10%  [ 2 ]
Altele
36%
 36%  [ 7 ]
Voturi totale : 19

Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 7135
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Noi 2018 08:06:46    Titlul subiectului: 100 de tramvaie noi 197007

Primaria Capitalei are intentia de a achizitiona 100 de tramvaie noi. Se are in vedere accesarea fondurilor europene pentru acest scop. Articolul se gaseste aici.

Citat:
100 de TRAMVAIE noi în Capitală. Cât COSTĂ și de unde vin BANII

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că în ședința extraordinară a Consiliului General al Capitalei se va vota proiectul care prevede achiziția a 100 de tramvaie noi în București. Investiția se ridică la aproximativ 220 de milioane de euro, bani care provin din fonduri europene.

"Astăzi (n.r-marți) vom vota primii pași pentru achiziția a 100 de tramvaie noi, tramvaie moderne, în valoare de 220 de milioane de euro, bani pentru care echipa de la Primăria Capitalei a muncit foarte mult în ultimele luni, pentru că este vorba de atragerea de fonduri europene, fonduri nerambursabile, deci iată un proiect deja asumat, prin care Primăria atrage fonduri europene nerambursabile în vederea îmbunătățirii condițiilor de trafic", a declarat edilul Capitalei, citat de Mediafax.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2019 21:25:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 329
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2018 00:03:32    Titlul subiectului: Re: 100 de tramvaie noi 197045

In sfarsit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Ian/2019
Mesaje: 855
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2018 22:50:54    Titlul subiectului: 197167

Sunt foarte curios daca va fi un producator extern sau intern si daca livrarea tramvaielor se va face gata asamblate sau obligatoriu se va implica si URAC pentru a mai da de lucru... dar foarte probabil va fi castigatorul Astra Vagoane si asamblarea finala a tramvaielor se va face in asa zisa Fabrica Lizeanu construita special pentru productia de tramvaie Astra Imperio Eco.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 14:38:35    Titlul subiectului: Licitatie 100 tramvaie noi 197976

Voi iniția acest topic în vederea unei licitații importante pentru București.
Citat:
Vor fi achiziționate tramvaie de 36 metri lungime, cu minim cinci uși duble și podea 100% joasă. “Tramvaiele vor fi fabricate sub aceeași marcă, de același producător”, se arată în caietul de sarcini.

Câștigătorul licitației va asigura și trainingul vatmanilor. Ofertantul va include în preț costurile licențelor de operare pentru toate echipamentele electrice și electronice controlate de computere precum și pentru echipamentele de diagnoză, potrivit clubferoviar.ro.

Oferta tehnică va trebui să conțină un tramvai cu podea 100% joasă, care dispune de omologare de tip într-un stat UE, începând cu 2013.

Contractul va avea o durată de 37 de luni și nu va fi împărțit pe loturi. Achiziția tramvaielor va fi asigurată din fonduri bugetare. Câștigătorul licitației va livra primul tramvai în maxim nouă luni de la semnarea contractului. După livrare, ofertantul se obligă în maxim trei luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie, la achizitor, pe cheltuiala sa. Dacă în termen de 12 luni, ofertantul nu va realiza omologarea, atunci Primăria București va putea rezilia contractul.

Operatorii economici ce vor depune oferte vor trebui să aibă o medie a cifrei de afaceri anuale, pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) de minim de 280 milioane lei.

Noile tramvaie vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 15:22:04    Titlul subiectului: 197979

Referitor la Stadler (Solaris Tramino): CAF a cumpărat 100% din acțiunile Solaris, iar Stadler a cumpărat 40%, cât erau tramvaiele.
De asemenea, tramvaiele trebuie să fie pe boghiuri pivotante, platformă GT8.
Un articol despre Solaris:
https://www.metro-report.com/news/single-view/view/stadler-becomes-sole-owner-of-solaris-tram.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 7135
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:08:17    Titlul subiectului: 197980

Tramvaiele cehesti de la Skoda nu s-ar incadra in cerintele primariei ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:19:38    Titlul subiectului: 197984

Depinde de care. Trebuie să fie 36 sau 27 de metri și boghiuri pivotante.
- Skoda Forcity Alfa - 30m, cam prea scump: 2.3 - 2.7 milioane euro
- Skoda Forcity Plus - nu are boghiuri pivotante
- Skoda Forcity Smart - e bună la 27m
- Skoda Forcity Classic - nu are boghiuri pivotante.
Și nu știu dacă au GT8. Presupunând că au, Forcity Smart s-ar încadra. Totuși din alea 100 parcă 10 trebuiau să fie bidirecționale. Deși cred că greșesc aici.


Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Vin 28 Dec 2018 18:54:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 17:04:02    Titlul subiectului: 197996

Mai jos, avem linkul licitației:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 113

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 14:16:13    Titlul subiectului: 198054

Ce ziceți?

​Primăria Capitalei a lansat la jumătatea lunii decembrie licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată fiind de circa 845 milioane lei fără TVA. Astfel, municipalitatea este dispusă să plătească cel mult 1,8 milioane de euro fără TVA per tramvai. Prețul practic scoate de la licitație mărcile de top – Siemens, Bombardier, Alstom, unde prețul pornește de la peste 3 milioane euro, ajungând până pe la 5,5 milioane de euro, în funcție de dotări. Șanse de a câștiga au polonezii de la PESA, care au vândut Primăriei din Sofia 20 de tramvaie cu 1,7 milioane de euro bucata, Skoda și Astra Vagoane Călători, singurul producător român de tramvaie. Și alte orașe din România s-au orientat spre tramvaie mai ieftine, Astra Vagoane Călători câștigând licitațiile la Cluj, Oradea, Arad și Galați.




Potrivit sistemulului electronic de achiziții publice , Primăria Capitalei vrea să cumpere 100 de tramvaie cu o lungime de 36 metri, podea complet coborâtă, minim 5 uși duble. Valoarea estimată a contractului este de circa 845 milioane lei. Municipalitatea cere o durată de serviciu de 30 de ani, garanție (full warranty) 5 ani, minim 300.000 km.



"Vor fi asigurate de către furnizor toate materialele, piesele, subansamblele, ansamblele, sistemele, agregatele tramvaiului necesare să fie înlocuite prin reparații de uzură normală, defecte tehnice, cu repere definite (kituri de reparație, subansambluri, materiale, piese, etc) conform manualului de reparații și întreținere a tramvaiului și catalogului de piese de schimb. în mod concret pe perioada de garanție (fullwaranty) singurele cheltuieli suportate de Achizitor vor fi: Consumul de energie electrică; Piesele și materialele pentru reparații datorate accidentelor de circulatie, actelor de vandalism, care nu sunt determinate de o vină tehnică imputabilă Furnizorului; Contravaloarea activității de curățenie a tramvaielor; Salariile conducătorilor de vehicule", se arată în caietul de sarcini.

Primul tramvai va fi livrat în termen de 9 luni, urmând apoi în termen de 3 luni să se realizeze omologarea și să înceapă producția în serie, restul urmând să fie livrate în termen de 4 ani. În ceea ce privește licitația, componenta financiară reprezintă 60 %, iar restul componenta tehnică.

În ceea ce privește companiile care pot participa la licitație, media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) trebuie să fie de minim de 280.000.000 lei.

În plus, ofertantul va prezenta lista principalelor livrări de produse efectuate în ultimii 3 ani, raportați la termenul limită pentru depunerea ofertelor, din care să rezulte că a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziției, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor și a beneficiarilor publici sau privați.
Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 februarie 2019, apoi urmează să fie desemnat câștigătorul procedurii de achiziție.

Raportat la aceste date, și în principal prețul maxim pe care este dipusă să-l plătească Primăria Capitalei, cel mai probabil în cursă se vor înscrie producătorii cu prețuri mici, șanse reale având de exemplu polonezii de la PESA, Skoda și Astra Vagoane Călători, producătorul român de tramvaie.

Primăria din Sofia a încheiat în octombrie 2017 un contract de circa 23 milioane de euro cu Skoda pentru livrarea a 13 tramvaie ForCity Classic. Asta înseamnă un preț de circa 1,8 milioane de euro/tramvai. Contractul include și livrarea de piese de schimb și instruirea personalului companiei locale de transport.

În 2013, municipalitatea din Sofia a semnat un contract de 35 milioane de euro cu PESA pentru livrarea a 20 de tramvaie cu podea joasă, adică circa 1,7 milioane de euro pentru fiecare tramvai.

Primăria Arad a încheiat în 2014 un contract în valoare de 6.568.101,30 de euro, fără TVA, cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea a șase tramvaie. Tramvaiul livrat Companiei de Transport Public Arad are 27 de metri lungime, circulă cu o viteză de 70 km la oră, are 40 de locuri pe scaune și 160 de locuri în picioare. Durata de utilizare a tuturor echipamentelor mecanice și electrice solicitată este de minimum 30 de ani de funcționare.

În august 2018, Primăria Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Călători un acord-cadru pentru livrarea a maxim 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului este de 170,17 milioane lei fără TVA (36,6 milioane euro), iar tramvaiele vor fi livrate în termen de 48 de luni de la semnarea contractului. Prețul pe tramvai este de circa 1,66 milioane de euro.

Tramvaiele au o lungime de maxim 32 m și o capacitate de 290 locuri din care minim 36 pe scaune fixe, potrivit caietului de sarcini.

În septembrie 2018, Primăria Oradea a încheiat cu Astra Vagoane Călători un contract în valoare de 74.400.000 milioane lei fără TVA pentru furnizarea a 10 tramvaie. Prețul per tramvai este de 1,58 milioane de euro.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziției sunt:
podeaua coborâtă 100%
să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime
să aibă o lățime de 2,3-2,45 ml (metri lineari)
să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 calatori/m2), dintre care minim 40 pe scaune.

În decembrie 2018, Primăria Galați a atribuit Astra Vagoane Călători un acord-cadru pe 24 de luni pentru achiziția a minimum opt și maximum18 tramvaie. Valoarea acordului-cadru este de maxim 119.630.700 de lei cu TVA, adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul (1,4 milioane de euro cu tot cu TVA), a anunțat instituția într-un comunicat de presă.
Lungimea noilor tramvaie va fi cuprinsă între 17,5 metri și 20 de metri, iar lățimea maximă va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

În ultimele săptămâni a circulat înformația că Astra Vagoane Călători a fost exclusă de la licitație de Primăria Capitalei, una dintre condiții fiind o cifră de afaceri de minim 280 milioane lei în ultimii 3 ani. Directorul companiei, Gheorghe Sârbu, neagă informația.
"Nu știu de ce în timpul licitației se pun întrebări de genul acesta. Noi am analizat documentația, am analizat procedura și vom lua o decizie până la data depunerii ofertelor. Nu suntem excluși, într-o licitație poți să te duci în mai multe feluri, în consorțiu, în asociere, în orice formulă. Nu știu de ce se insistă cu asta. Dacă consideram că suntem excluși, atacăm caietul de sarcini. Am mai vândut tramvaie către Primăria Arad, mai avem contracte încheiate cu municipiul Cluj, cu municipiul Oradea, mai sunt în curs licitații la Arad, la Timișoara. Sunt multe. Intenționăm să participăm în toate procedurile unde produsul pe care îl ofertăm corespunde cerințelor din caietul de sarcini", a declarat pentru HotNews.ro Gheorghe Sârbu, directorul general al Astra Vagoane Călători. Compania produce în colaborare cu Siemens tramvaiul Imperio, cu podea 100% coborâtă.


Cum au procedat alte primării din țară care au în desfășurare licitații pentru achiziția de tramvaie

Primăria Arad a lansat pe 18 decembrie licitația pentru achiziția a 10 tramvaie , valoarea estimată fiind de 73 milioane lei fără TVA. Achiziția publică prevede posibilitatea ca, în perioada de patru ani de derulare a contractului, autoritatea să poată achiziționa încă 18 tramvaie, de la același producător, la același preț, în funcție de necesități. În acest caz, valoarea achiziției crește la 202 milioane de lei (43 milioane de euro). Astfel rezultă un preț pe tramvai de 1,55 milioane de euro fără TVA.

Termenul limită până la care pot fi depuse ofertele este 7 februarie 2019, acestea urmând să fie evaluate până pe 7 august 2019.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț, componenta tehnică având o pondere de 20%, iar cea financiară de 80%. Tramvaiele trebuie să aibă o lungime între 26 și 28 metri, podea 100% coborâtă și o durată de serviciu de 30 de ani.

Și Primăria Timișoara a lansat pe 18 decembrie licitația pentru a achiziția a 16 tramvaie articulate noi, valoarea contractului fiind estimată la circa 185 milioane lei fără TVA, potrivit anunțului de intenție. Astfel, valoarea estimată a unui tramvai este de 11,5 milioane lei (2,46 milioane de euro). În perioada de derulare a contractului pot fi achiziționate suplimentar încă 24 de tramvaie.

Cum s-a întâmplat în Europa

Primăria din Riga a încheiat în aprilie 2016 un contract pentru livrarea a 20 de tramvaie cu Skoda . Prețul unui tramvai variază între 2,7 și 3,5 milioane de euro în funcție de lungime și dotări. Valoarea totală a contractului este de circa 62 milioane de euro.

Toate tramvaiele au podea coborâtă, sistem de plată electronic, ecrane pentru afișaj, sistem de monitorizare și numărare a pasagerilor, iar furnizorul va asigura piesele de schimb și alte echipamente necesare. Durata de serviciu este de 30 de ani. Primele tramvaie au ajuns la Riga în 2018. Informațiile sunt preluate de pe pagina companiei municipale de transport.

Regiunea Ile-de-FRance a cumpărat în 2014 de la Alstom 15 tramvaie Citadis Dualis cu 80 milioane de euro (5,3 milioane de euro pe tramvai).

Imagine

În aprilie 2018, Brussels Intercommunal Transportation Company (STIB) a încheiat cu Bombardier un acord-cadru pentru furnizarea a maxim 175 de tramvaie BOMBARDIER FLEXITY, valoarea totală fiind de 480 milioane de euro. Pentru început compania de transport a semnat un contract pentru furnizarea a 60 de tramvaie în valoare de 169 milioane de euro (2,8 milioane de euro pe tramvai).

În 2018, compania de transport public din Budapesta a încheiat un contract de 55 milioane de euro cu CAF pentru furnizarea a 26 de tramvaie de două tipuri: cu 5 și 9 module. Livrarea primelor unități este programată pentru februarie 2019. În martie 2014, CAF a semnat primul său contract cu orașul Budapesta, pentru 47 de tramvaie în valoare totală de peste 115 milioane de euro (2,44 milioane de euro bucata).

_________________
Abia aștept să văd noile linii de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2018 16:24:52    Titlul subiectului: 198059

Cifra de afaceri pe ultimii 3 ani poate fi interpretată atât ca o marjă de siguranță în ceea ce privește calitatea producției, dar poate fi luată drept o tentativă de a exclude anumite companii de la licitație, din motive diverse.
Skoda, așa cum am interpretat, poate veni cu un singur model, iar acela trebuie să aibă platformă GT8.
PESA ar putea participa, dar condițiile ar trebui să fie respectate.
În rest, eu mizez pe marile companii. Poate, dar printr-un mod miraculos, TransTech Vetschau, cu modelele Electron, deși fiind din Ucraina, mă îndoiesc.
Bombardier sunt canadieni, dacă vin cu ceva Siemens, dar în rest nu prea se poate.
CAF... E de văzut ce va fi cu el.
În februarie, vom afla cine s-a înscris, să nu ne impacientăm.
Eu mizez pe Siemens, cu modelele recente. Are capacitatea necesară, Avenio are GT8. În cel mai bun caz, Solaris cu Tramino, deși ei aveau parcă un singur tip de lungime.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Ian/2019
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2019 20:54:18    Titlul subiectului: 198193

Se pare că o mare companie, Alstom, din câte se zice, a depus contestație pentru termenii licitației. Până la soluționarea CNSC, licitația este suspendată. Iată aici documentul:


INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  INCHEIEREA CNSC PRIVIND SUSPENDAREA PROCEDURII.pdf
 Mărime fișier:  404.47 kb
 Descărcat:  de 14 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community