Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:49:50    Titlul subiectului: 154116

Ar trebui gasita o solutie, dupa ce low-costurile se vor muta de pe Baneasa pe Otopeni o sa "omoare" DN1, intre Baneasa si Aeroport Otopeni, posibil cu implicatii negative si asupra graficelor de circulatie a liniilor 780 si 783. Acum, sincer cat o costa 1,5 km de cale ferata, plus amenajarea unui mic terminal la aeroport ? E chiar asa o avere ? Aaaa, ca sunt casele alea. Pai exista buldozere !
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 04/Mar/2019
Mesaje: 303
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2012 23:52:43    Titlul subiectului: 154118

Un operator feroviar privat ar fi bucuros sa construiasca din fonduri proprii acei 1,5 km de cale ferata sau cat o fi. Problema e ca CFR are un management incredibil de prost, idiot chiar. Unde ei nu opereaza mai ca nu vor sa-i lase nici pe altii, pretind niste preturi exorbitante pentru "chirie". Sunt atatea gari pustii, unde dupa ce CFR a incetat sa mai opereze,nu permit nici privatilor sa preia acele trasee. Cam asa e probabil si cu ruta asta intre Gara de Nord si Otopeni. Vrem trenuri privateeee!!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Mar 2012 19:39:21    Titlul subiectului: 154442

CFR a reintrodus cursele spre Aeroportul Otopeni o data cu mutarea curselor low-cost de pe Baneasa pe aeroportul Otopeni. Deocamdata, in probe, pentru 2 luni. Articolul se gaseste aici

Citat:
CURSELE LOW COST PE OTOPENI: CFR reintroduce Henri Coandă Express

Astăzi este ultima zi când cursele low-cost mai operează pe aeroportul Băneasa. De duminică, toate zborurile se mută pe Otopeni. Asta înseamnă că, la cei 14.000 de pasageri care tranzitează zilnic aeroportul, se adaugă încă 6.000 De schimbare profită și CFR care reia circulația trenului Henri Coandă Express. Cursa care duce călătorii de la Gara de Nord la aeroport fusese sistată în ianuarie din cauza pierderilor de 100.000 de euro lunar.
CHenri Coandă Express, cu o capacitate de 70 de locuri, circulă din oră-n oră, între 6.25 și 21.24.
Pierderile trenului expres spre Otopeni se cunoșteau încă din 2010, când, după 11 luni de funcționare, a înregisatrat pierderi de un milion de euro. Cu toate acestea, CFR l-a păstrat în circulație până în ianuare 2012. Vineri, în prima zi de când a fost reluată cursa, trenul era aproape gol.
Deocamdată, trenul are căutare mai mult printre locuitorii orașului Otopeni și vizitatori.
Cursa va fi în probe următoarele două luni. Dacă nici acum nu va avea cerere, va fi din nou sistată.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2015 13:33:07    Titlul subiectului: 178430

Se pare ca cei de la Ministerul Transporturilor vor sa "reinvie" legatura feroviara dintre aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eșuat

Linia ferată Gara de Nord- Otopeni ar putea fi relansată de Ministerul Transporturilor, iar o călătorie pe acest traseu ar dura 20 de minute. O astfel de inițiativă a existat în 2009, însă linia a fost închisă la scurt timp, din cauza pierderilor masive.

Ministerul Transporturilor dorește să lege Otopeniul de Capitală cu metrou și cale ferată până în 2020, informează digi24.ro.

Dacă primul proiect se ridică la peste un miliard de euro, trenul de suprafață Gara de Nord - Aeroport ar putea costa de opt ori mai puțin.

„Aici nu avem nevoie nici de exproprieri, pentru că rețeaua există deja. Este vorba doar de cei 700 de metri unde trebuie construit", spune Mariana Ioniță, directorul de strategii al CFR Călători.

Cei 14 kilometri dintre Gara de Nord și Mogoșoaia au doar nevoie de reparații, pentru ca viteza medie să o depășească pe cea actuală, de 40 de km pe oră. Mai departe trebuie dublată linia existentă, construiți alți 700 de metri de șină și un tunel de aproape 2,3 km care să coboare calea ferată sub DN1 și aeroport.

Trenurile vor putea circula cu o viteză medie de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că o călătorie din Gara de Nord și până la Aeroportul Otopeni va dura 20-23 de minute.

Proiectul căii ferate București Nord - Aeroportul Otopeni a fost realizat în 2008, iar acum trebuie doar reactualizat.

In 2009, a fost inaugurata linia Gara de Nord-Mogosoaia-Balotesti. De la Balotesti, trasportul la Aeroport continua cu un microbuz. Au fost puse la dispozitia calatorilor 36 de curse (18 dus-intors) Sageata Albastra cu 110 locuri fiecare care circulau de la 5 dimineata pana la miezul noptii. Linia a fost insa inchisa la scurt timp din cauza pierderilor masive raportate, dupa cum amintea in 2013

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mar 2018 09:34:37    Titlul subiectului: 194154

Nu va exista o legatura directa cu trenul intre Aeroportul Henri Coanda si Gara de Nord, nici in 2020, cand va fi campionatul european de fotbal. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Nu suntem capabili: adio, tren la Otopeni pentru EURO 2020! Soluția de avarie găsită de Ministerul Transporturilor

Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, programat să fie gata în acest an, nu va fi funcțional nici în 2020, când București va fi oraș gazdă pentru meciurile de la Eur

Proiectul n-are nicio șansă să mai fie gata până în iunie 2020, așa că cei care vor merge spre Otopeni vor lua microbuzele din halta care e la 3 kilometri de aeruportul Henri Coandă. De asemenea, hotnews.ro anunță că vor fi montate scări rulante și se va mai face încă o clădire, lucru dezvăluit de Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

"Ne-am propus ca în 2019 să modernizăm acea haltă de lângă aeroport, iar de acolo o să putem să facem o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Am încercat să facem și varianta a doua, dar 90% că nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primăriei Otopeni.

Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, am înțeles că ne trimit la PUZ... Sigur n-o să reușim, adică am încurca Campionatul, fiindcă am ocupa una-două benzi și ar fi devieri, așa că am ales această variantă. De acolo, până la aeroport vom asfalta, probabil pe două benzi și se face și un terminal în Otopeni", spune Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2018 11:50:35    Titlul subiectului: 197557

Iata ca, pana la urma, este posibil sa existe legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR pornește LICITAȚIA pentru trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni

CFR SA a publicat licitația pentru selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București.

Valorea totală estimată este de 497 milioane lei. Durata contractului este de 14 luni, dintre care două luni proiectare și 12 luni execuție lucrări. Despre proiectul trenului către Otopeni se vorbește de doi ani, potrivit Hotnews.ro.

Data estimată pentru publicarea anunțului de participare este 24 decembrie, se menționează în anunțul publicat pe SEAP.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM. Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preț. Tot în criteriul de atribuire, propunerea tehnică va avea o pondere de 60%, iar prețul ofertei (componenta financiară) va avea o cotă de 40%, potrivit Hotnews.ro.

In acest caz mai este necesara o linie de metrou intre Gara de Nord si aeroport ? Nu ar fi mai utila o linie de metrou de la aeroport inspre centrul orasului (Piata Unirii) ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2019 09:17:31    Titlul subiectului: 198276

Noutati privind acest subiect se gasesc aici.

Citat:
Anunț despre trenul București - Otopeni: Se va face 16 minute de la aeroport până la gara

Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marți, că autorizația de construcție pentru linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internațional Otopeni este aproape de a fi emisă. Fostul fotbalist spune că linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul în 16 minute. "Ne facem de mare râs, ne facem de bășcălie" dacă nu va fi gata, a adăugat Popescu.

"Nu știu dacă s-a obținut, dar suntem foarte aproape cu obținerea autorizației de construcție. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Existră și proiectul, există și traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilități de a scoate oamenii din aeroport și de a-i duce către București. Ne facem de mare râs, nu de râs (n.r. - dacă nu e gata), de bășcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu știm ce echipe vor veni la București, dar noi trebuie să fim pregătiți pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretențios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la București. Când ei își vor lua bagajele și vor ieși în sala de așteptare vor dori să găsească aceeași infrastructură ca în țara lor, tren, metrou - nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puține au și metrou - autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor exista cred două stații (n.r. - între aeroport și București). Se va face 16 minute de la aeroportul Otopeni până la gara centrală. Va fi folosit și aeroportul Băneasa", a declarat Poepscu, la Digi Sport.

România a primit în 2014 dreptul de a organiza trei meciuri din cadrul fazei grupelor CE din 2020 și o partidă din optimile de finală. Prin dosarul de candidatură, România s-a angajat că va rezolva problema transportului în comun între aeroport și Capitală.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Feb 2019 11:22:30    Titlul subiectului: 198830

Este clar, nu prea sunt sanse sa avem legatura feroviara directa intre aeroportul Henri Coanda (Otopeni) si Gara de Nord, pana in 2020. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Adio EURO 2020 în România? În buget sunt bani doar pentru studiul de fezabilitate pentru tren între aeroport și gară

Campionatul European de Fotbal EURO 2020 bate la ușă, însă promisiunea unui tren care să îi ducă pe suporteri direct de la Aeroportul Otopeni în Gara de Nord pare un vis tot mai îndepărtat. Autoritățile promiteau că, până în aprilie anul viitor, lucrările la acest obiectiv vor fi gata. Dar în proiectul de buget pe 2019 sunt prevăzute doar fonduri pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Astăzi, punctul de oprire a căii ferate Otopeni arată ca după război.

Trenul acela care merge spre aeroport de unde poate fi luat?

Din Gara de Nord este, dar nu este acum, este la 14:33.
Și este unul singur?
La 10, a 14:33, la 16:45.
Ce tren este?

Trenurile de Urziceni.

Și unde trebuie să cobor?

La punct oprire aeroport. Luați maxi-taxi și vă duce direct la aeroport.

Și maxi-taxi vine la ore fixe?

Vă așteaptă, da.

Blocaje pe aeroport și zeci de mii de turiști care vor aștepta cu bagajele în brațe. Acesta este scenariul care s-ar putea derula vara viitoare dacă nici magistrala M6 și nici linia de tren cu care mulțimile de suporteri veniți în țară să vadă meciurile de la Euro 2020 nu vor fi gata.

„Acesta este unul dintre trenurile care merge către aeroportul Otopeni, însă nu ajunge chiar până la terminalul "Sosiri". Așa că dacă aveți treabă să ajungeți la aeroport, puteți să luați un astfel de tren, însă preț de 5 minute va trebui să mergeți și cu un microbuz”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă.

Totuși, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanțe, nu sunt alocați bani pentru aceste investiții. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Așa că nici măcar angajații CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.

- Păi dacă nici proiectul nu e gata, vă dați seama că n-o să fie gata.

- La anul avem campionat. Ce facem, că trebuie să vină suporterii din străinătate la meciuri?!

Păi nu mai vin cu avionul, vin cu autobuzele.

Ar evita, astfel, o imagine dezolantă.

„Așa arată punctul de oprire Otopeni. Pereți rupți, gunoaie la tot pasul, scaune rupte. Cam așa ar putea să fie întâmpinați turiștii care vor ajunge anul viitor în București pentru meciurile din Campionatul european de fotbal”, relatează Ana-Maria Tuică, jurnalist Digi24.

Specialiștii spun că și dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitație, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanța lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.

Ionuț Ciurea, vicepreședinte Pro Infrastructura: „Dacă anul acesta vom avea birocrația rezolvată și contract semnat atât pentru partea de racord nou cât și dublarea liniei în zona preorășenească, ar trebui să fim mulțumiți.”

În cel mai optimist scenariu, experții spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 22/Mar/2019
Mesaje: 237
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2019 15:48:44    Titlul subiectului: 198913

Iată carnetul de sarcini pentru realizarea racordului, precum și un link al licitației:
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100047961



Caiet de sarcini Racord nou CF M700-OTP.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Caiet de sarcini Racord nou CF M700-OTP.pdf
 Mărime fișier:  5.09 MB
 Descărcat:  de 6 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 7319
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2019 12:44:47    Titlul subiectului: 198928

In tot acest timp, CFR-ul se cearta cu Metrorex din aceasta cauza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Scandal între CFR și Metrorex: Viitoarea gară de la Aeroportul Otopeni va afecta viitorul metrou

Gara pe care CFR vrea să o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistență și urbanistica viitoarei stații de metrou, au spus surse apropiate situației pentru Economica. Mai mult, Metrorex le-a pus condiție celor de la CFR SA să termine lucrările unde se suprapun cele două stații până în iunie 2020, când ar putea începe lucrările la metrou.

Proiectul CFR SA pentru realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni a stârnit nemulțumirea unor specialiști de la metrou, care afirmă că viitoarea gară se suprapune peste viitoarea stație de metrou.

"Stația CFR va afecta grav structura de rezistență, dar și urbanistica viitoarei stații de metrou", au spus sursele Economica.

Potrivit lor, stația cu aspect "industrial" a CFR o va acoperi pe cea de metrou, concepută ca o lucrare de artă de către asocierea de proiectanți nipono – română.

Între timp, pe forumul Asociației Pro Infrastructură a fost publicat avizul condiționat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA. Din document rezultă clar că va exista o suprapunere între stațiile celor două instituții din subordinea Ministerului Transporturilor.

În aviz, Metrorex cere CFR SA să –și proiecteze stația în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei consultanților Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA, proiectanți ai Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni.

"Predarea lucrărilor realizate, aferente stației de metrou, se va face până la sfârșitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex", se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018.

CFR SA a publicat marți anunțul licitației pentru realizarea racordului de cale ferată la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea contractului este estimată la 420 de milioane de lei. Durata de proiectare și execuție a lucrărilor pentru calea ferată care ar urma să treacă peste DN1 este de 14 luni. Astfel, chiar dacă constructorul desemnat de CFR SA până pe 15 iulie nu va fi contestat și se va apuca imediat de lucrări în această vară, acesta nu va avea suficient timp să le finalizeze înainte de meciurile din Campionatul European de Fotbal pe care Capitala le va găzdui în vara anului viitor.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex, cu Acord de Mediu emis și exproprieri declanșate. De asemenea, Comisia Europeană a aprobat finanțarea construcției acestuia deocamdată doar pe tronsonul 1 Mai - Tokyo (Băneasa). Proiectul estimat la 1,3 miliarde de euro al Metrorex încă nu a fost scos la licitație pentru construcție.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community