Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alte forumuri si liste de discutii despre mij de transport

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Links
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Sep/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 13 Oct 2006 09:12:10    Titlul subiectului: Alte forumuri si liste de discutii despre mij de transport 35602

Eurotrams - grup de discutii despre tramvaie in Europa: http://finance.groups.yahoo.com/group/eurotrams/
Trolleybus - grup de discutii despre troleibuze: http://finance.groups.yahoo.com/group/trolleybus/
Urbanrail-net - grup de discutii al site-ului http://urbanrail.net (fostul http://metropla.net ); grup de discutii despre sistemele de metrou din lume; informatii despre inscrieri la http://urbanrail.net/news-group.htm ... : http://finance.groups.yahoo.com/group/urbanrail-net/

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1125
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 08 Dec 2006 15:24:03    Titlul subiectului: 40569

Incercati si aici: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?forumid=130
Bratislava: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=393456
Transport in Ucraina: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=339843
BUCURESTI - Proiecte si constructii: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=292414 nu se refera neaparat la transportul in comun.
Transport in regiunea Alpilor (Austria) si Adriaticii: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=287599
Transport public in Riga, proiecte viitoare si in curs de derulare: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=290603
Metrou sau metrou usor? in Belgrad: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=382491 si http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=289545
Si aici, tramvaie, troleibuze si trenuri de navetisti: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=193259
Metroul din Minsk; http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=235719
Pe forumul skyscrapercity am intalnit destul de des subiecte despre Romania si Bucuresti, de bine
Alt site unde se pot gasi foto cu mijloace de transport: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-65636.html si o fotografie de acolo:
Tramvaie din Ucraina: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=231983
Tramvaie in Zagreb: http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=207056
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 13 Aug 2008 12:23:18    Titlul subiectului: 96967

Cautand pe google "linie de troleibuz berceni unirea" iata de ce discutii am dat:
http://forum.hotnews.ro/index.php?showtopic=181&st=0&gopid=2002&#entry2002

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 151
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2016 21:01:14    Titlul subiectului: 187318

Imi poate da cineva cateva link-uri cu diverse forumuri cu transportul public de persoane din Franta (inclusiv transportul din DOM-uri si din TOM-uri)? Multumesc anticipat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1125
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2016 22:47:23    Titlul subiectului: 187319

http://www.lineoz.net/forum/
https://www.transbus.org/plusloin/forums.html
www.lyon-en-lignes.org/forum/
http://www.tecelyon.info/index.php?op=edito
http://forum.sara-infras.fr/

train francais
transvosges

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 21/Oct/2019
Mesaje: 285
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2017 22:13:25    Titlul subiectului: 188562

Sondaj pentru un proiect in curs:

Platforma globala de date si poze despre transportul public:

https://goo.gl/forms/10u86jDeEB47PUfv1

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1107
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 14:21:28    Titlul subiectului: 198969

Să nu uităm de un forum ce este frecventat de mulți membri ai Tramclub, și anume MetrouUsor: https://forum.metrouusor.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2019
Mesaje: 904
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2019 19:06:13    Titlul subiectului: 203504

Problema esta alta acum, nu ca se scufunda Tramclub sau alte forumuri (pe care sunt inresgistrat, la toate, si cam la fel de activ pe toate in afara de MetrouUsor, unde nu m-au apropat, habar n-am de ce. Dar nu conteaza)

Problemele din trecut, certurile din trecut sunt mici comparate cu problema actuala. Activitatea daca se impartea strict intre forumurile mari ramase, ar fi fost suficienta, insa Facebook acum preia activitatea cea mai mare, apar cela ma mult poze, si informatii, si acestea nu stun aduse pe forum.

Asa ca daca omul vrea sa vada ce apare pe afara, (forumurilor) intri pe FB, si vezi poze cu masini scanate, ca altundeva nu apar. Si nu ma are timp omu sa ma intre si pe forumuri.

Eu unul nu pot sa preiau tot, sau sa mediez o colaborare sau unire a forumurilor, (nici nu stiu cum s-ar face acest "merger") dar nu vad alta solutie in care sa poata supravietui impotriva unui gigant ca FB. Una, nu prea cunosc bine pe proprietarii sau adminii forumurilor, si alta, nu am timp intre slujba si showul produs, e imposibil.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1107
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2019 20:01:56    Titlul subiectului: 203507

Văd că mesajul meu anterior a fost șters, nu știu dacă a fost de către administrator sau a fost un bug în timpul editării. O să mai postez o dată mesajul modificat, pentru a nu exista confuzii:

Consider că acest topic este cel mai potrivit, așadar vreau să clarific o dată pentru totdeauna situația cu MetrouUșor.
Observ că pe Tramclub, mai ales în secțiunea București, e manifestată o oarecare ură la adresa acestui forum. Iată un citat al lui @guest din iulie, din topicul suspendării liniei 41:
guest a scris:
In timp ce asa zisii specialisti in transportul in comun, care isi dau cu parerea pe forumurile patriei propun niste trasee de-a dreptul aberante pentru linia naveta 641

"Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști.
În plus, foarte mulți membri au migrat de pe Tramclub spre alte forumuri, îndeosebi MetrouUșor. De ce oare? Vă întreb pe voi, cei care ați mai rămas. Tramclub (mai puțin asociația Tramclub Iași, care chiar se zbate și face o mulțime de demersuri, tot respectul pentru activitatea lor) se scufundă, e ca o navă care a eșuat. Mulți membri, mai ales din Timiș, București și Cluj, au plecat, așadar voi prezenta cele 3 valuri de emigrări ale membrilor Tramclub:
Primul val a avut loc în 2008-2009, odată cu fondarea Forum STPT, când cei mai activi membri din județul Timiș s-au mutat, continuându-și activitatea prestigioasă acolo. Iată ce menționează @cseh_17 în 2013, unul dintre cei mai activi membri de dinainte de 2009, de menționat că subforumul "Transportul în comun din România" poate fi accesat doar dacă aveți cont pe STPT:
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=542&st=120
Citat:
Deci RaduB, este "colegul" nostru de breazla din Iasi, totodata si comandant al nevei numita TRAMCLUB. Dansul lucreaza la RATP Iasi si poate deaici jignirea imensa fata de REMAR (care colaboreaza banuiesc cu RATP in privinta tramvaiului acela). Stim cu totii ca inainte de infintarea forumul RATT, majoritatea dintre noi activam pe aceasta "nava", colegu' Visor fiind chiar un punct important la partea de Timis. Dupa marea rupere din Rai dintre STFP si domnul Sintea, si marea echipa s-a rupt, oar cei care nu se putea decide unde sa ajunga, erau priviti cu mare atentie. Odata cu deschiderea forumului nostru, partea de Timis a tulito de pe TRAMCLUB, iar aprtea aceea este una care s-ar putea inchide lejer azi. Drept urmare orice urma de a mai posta ceva din partea celor care mai dadeau ochiul acolo (Visor, sau chiar eu) au fost simplu oprite, ajungandu-se pana la suspendarea dreptului de a posta, cu diverse acuzatii puerile ca si cele de mai sus (n.r. vârstă și lipsă de experiență) sau ca si referirile la varsta noastra.

Concluziile le puteți trage singuri.
Al doilea val de emigrări, probabil cel mai cunoscut, a fost al celor de la București, care au plecat pe MetrouUșor din 2009, de când s-a fondat MetrouUșor, până prin 2014 (subway guru, sab, ByOnu, Dominatrix etc.) Citat al unui user pentru care am tot respectul:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=21&t=143&p=197828&hilit=Tramclub#p197828
Citat:
Intre timp tramclub s-a autoanchilozat in propria mentalitate. Shocked

Ei, și ultimul val de plecări, care are loc din 2015-2016 până prezent, este cel al membrilor din județul Cluj, care se mută pe MetrouUșor. Spre deosebire de celelalte 2 valuri, clujenii încă mai contribuie pe Tramclub.
Așadar, ați văzut și voi că pe MetrouUșor sunt specialiști care odinioară erau mândria Tramclub. Prin aceste reproșuri manifestate de ei e clar că se cere o schimbare de mentalitate. Acești membri au plecat pentru că informația nu prea mai ajunge pe aici, iar când ajunge, reacțiile sunt de genul:
guest a scris:
Care este relevanta acestei postari? De ce trebuie sa comentam tot ce se scrie pe forumul Metrou Usor?

Vedeți? MetrouUșor are foarte multă informație, care este dezbătută intens. Este alt motiv pentru care mulți membri au plecat de aici.
Închei prin a spune că înainte să-i privim de sus pe cei de pe MetrouUșor, ar trebui să fim măcar la nivelul lor: să avem informație și să despicăm firul în patru.

P.S. acest mesaj nu încalcă punctul 2, deoarece are legătură cu transportul în comun.(evoluția transportului public în forumuri)


Ultima modificare efectuată de către UKVZ-KTM-5 la Joi 17 Oct 2019 20:32:23, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1107
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 17 Oct 2019 20:26:14    Titlul subiectului: 203508

@castrosua,
Din păcate, contează foarte tare că se scufundă. Marea problemă ce se apropie este acceptarea ca certificat unic a HTTPS de către browsere, ceea ce înseamnă eliminarea HTTP. Dacă Tramclub nu trece pe HTTPS, va colapsa sigur.
Apoi, ca să te bați cu Facebook, trebuie ca forumurile să fie aliate. Or conservatorismul acesta radical la adresa MetrouUșor pe care încerc să-l combat prin ultimul mesaj va împiedica o eventuală structură multiforum anti Social Media.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 20 Oct 2019 23:37:18    Titlul subiectului: 203585

UKVZ-KTM-5 a scris:
"Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști.

Stimate ''UKVZ-KTM-5'' zis și ''PTMZ'' pe ''metrouusor'', știu că o să mă ''torni'' celor de acolo, cum ai mai făcut și altă dată când i-am criticat.
Am pentru tine două întrebări.
-Spune-mi și mie ce licitații au făcut și în numele cui?
-Iar de linie de tramvai pe pasajul Doamna Ghica, primăriei i s-a ''fluturat'' de punctele de vedere trimise pe mass-media, dacă consultantul general al lucrării nu-și impunea punctul de vedere, ne puteam lua adio de la tramvai pe pasaj.

În privința specialiștilor, mai am două întrebări.
-De ce un vagon motor de tramvai TATRA T4, varianta T4R/T4SU nu poate tracta o remorcă B4 iar varianta T4D/T4YU poate tracta o remorcă B4D/B4YU. Au exact aceeași caroserie, aceleași dimensiuni de gabarit și aceleași electromotoare de tracțiune, TE 022B, 4x40 kW.
-În vederea achiziționării unui autobuz urban de mare capacitate cu motor DIESEL, în anul 1971, timp de șase luni, au fost testate în București pe linia ITB Nr. 31 (Casa Scînteii - Închisoarea Văcărești), două autobuze aduse din Republica Federală a Germaniei. Ce autobuze au fost acestea și de ce nu au dat rezultatele așteptate de ITB?

Nu uita, sunt sigur că tu nu ai încă împliniți anii, cât am lucrat eu în proiectare gospodărie comunală/transport în comun, adică aproape 50 de ani de muncă.


Ultima modificare efectuată bucsan la Lun 21 Oct 2019 17:30:52, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 1107
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 15:59:59    Titlul subiectului: 203603

Stimate "bucsan", cunoscut și în calitate de vizitator pe MetrouUșor, ca răspuns la solicitările dumneavoastră, precizez următoarele:
1. La partea cu "contribuit cu licitații" am folosit eu o exprimare precară, am vrut să evidențiez contribuția lor în ceea ce privește licitațiile publice în sensul postării lor pe forum. Acolo, dacă arunci un ochi atent, sunt majoritatea - dacă nu chiar toate - dintre licitațiile de transporturi ale principalelor companii de transport public. În paralel, aici, pe Tramclub, neluând în seamă licitațiile postate de mine, găsim un număr mic postate. Situația licitațiilor era văzută doar din articole, pe când pe MetrouUșor este văzută chiar de la sursă, și asta am încercat să fac și aici, să aduc licitațiile direct de la sursă.
2. Mass-media din zilele noastre (ca întotdeauna, de altfel) are o mare influență, așadar chiar dacă doar le "flutură", ca să vă citez, efectul este unul resimțit în presă.

La întrebările 3 și 4 de specialist țin din start să menționez că nu sunt un specialist, nu m-am crezut niciodată și nu mă cred un specialist, nu cunosc răspunsurile și dacă răspund greșit, asta e, măcar am încercat, și chiar m-aș bucura să aflu răspunsurile corecte de la dumneavoastră, dacă tot vă bucurați de o experiență de 50 de ani în domeniu:
3. Din ce am citit până acum, diferă echipamentele electrice. Tatra T4D și Tatra T4YU folosesc tipuri diferite de echipamente electrice față de T4R și T4SU.
4. Luându-mă după ce exista la capitolul "de mare capacitate" la acea vreme, aș spune că Mercedes O305G. Aici nu pot decât să-mi dau cu presupusul: cred că rezultatele așteptate de ITB erau fiabilitate cu mentenanță scăzută, cum avea să fie mai târziu la DAC-uri. Or Mercedes O305G era un autobuz destul de pretențios, așadar nu prea ținea la condițiile cerute de ITB, și cred că de aceea au fost returnate.

Și acum, vreau să clarific ceva: puțin mă privesc anii dumneavoastră de experiență, puțin mă privește cum mă considerați, dar îmi pasă de forumurile de transport în comun. Social Media, oricât de ciudat sună, nu e singurul lucru ce a redus forumul la situația actuală, ci și acest comportament de manifestare a superiorității, evident prin fraza:
bucsan a scris:
Nu uita, sunt sigur că tu nu ai încă împliniți anii, cât am lucrat eu în proiectare gospodărie comunală/transport în comun, adică aproape 50 de ani de muncă.

Și ce dacă eu nu am experiență? Trebuie neapărat să îi privim pe alții de sus? Poate că sunteți expert, dar acum vă întreb:
1) Care este gradul dumneavoastră de contribuție în problemele actuale ale transportului în comun? Petiții, scrisori, recomandări, activitate pe forum -strict Tramclub, nu pun și Transira la socoteală - etc.
2) De ce credeți că a plecat majoritatea membrilor prestigioși (care puneau multe întrebări și căutau multe soluții) de pe acest forum? Care este oare gradul lor de activitate pe MetrouUșor sau alte forumuri din prezent?
Vă las să vă gândiți la aceste aspecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 8414
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 18:20:24    Titlul subiectului: 203607

Daca e vorbim cinstit, mai bine recunoaste ca iti place sa iesi in evidenta, aici pe Tramclub, fiindca pe Metrou Usor nu ai cum deoarece sunt multi care palavragesc.
Nu mai plangeti de mila Tramclubului, forumul exista de 13 ani si va exista si in viitor. Ca au plecat multi palavragii de aici, e chiar foarte bine.

Idea de forum o intelegeti foarte gresit marea majoritatea dintre voi. Forumul este un loc de discutii, nu de chating.

Informatiile cu licitatiile sunt utile, chestia ca sunt de la sursa este una foarte discutabila, depinde de calitatea surselor de informatii.

Tocmai de aceea este necesar ca discutiile pe tema licitatiilor sa se faca pe informatii oficiala. Sursele sunt bune pana la un punct, dar experienta a demonstrat ca sursele nu au fost credible nici in 50% din cazuri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 18:47:39    Titlul subiectului: 203610

Pentru UKVZ-KTM-5:

Nu vreau să fac polemică gratuită pe forum, de aceea îți voi răspunde punctual.

1. Am înțeles, te-ai exprimat greșit despre licitații, nu se contribuie la ele, se postează numai, copiindu-le de pe site-ul SICAP.

2. Mass-media are o mare influență, dar la Primăria Generală București tinde către zero. Trebuie susținute, cu bani grei, companiile municipale, declarate ilegale în justiție, dar care funcționază bine-mersi. Mass-media mai târziu...

3. Recunosc, despre tramvaiele TATRA nu am pretenția ca oricine să cunoască amănunte tehnice constructive.
Toate vagoanele motor T4/T3 au același echipament electric. Diferă doar aparatul de cuplare. Cupla automată asigură atât tracțiunea cât și legăturile electrice de joasă tensiune și pneumatice. Cupla manuală asigură numai tracțiunea, legăturile electrice de joasă tensiune și pneumatice sunt asigurate prin cabluri și furtunuri exterioare. În ambele cazuri, întotdeauna, vagonul al doilea circulă cu pantograful ridicat. În fosta Uniune Sovietică au găsit o modalitate de a cupla două vagoane motor, al doilea circulând cu pantograful coborât, legătura electrică de forță de înaltă tensiune făcându-se printr-un cablu poziționat pe acoperiș și izolat corespunzător.
Dar, orice om cu minime cunoștiințe auto, ar trebui să știe ce înseamnă raportul total de demultiplicare.
Pentru tramvaiele TATRA T4R/T4SU și T3CS/T3SU/T3SUCS, raportul total de demultiplicare al vitezei, începând de la electromotoarele de tracțiune și până la roți este de 7,41, transmisia fiind efectuată printr-o pereche de roți dințate cu angrenaj hipoidal. Acest raport permite o viteză maximă teoretică de 65 km/h și o forță de tracțiune mai mică ce nu îi permite tractatarea unei remorci B4.
Pentru tramvaiele T4D/T4YU și T3YU, raportul total de demultiplicare este de 6,43. Acest raport permite o viteză maximă teoretică de 50 km/h și o forță de tracțiune mai mare, ce îi permite tractarea unei remorci B4D/B4YU și B3YU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Oct 2019 23:30:14    Titlul subiectului: 203614

Continuare pentru UKVZ-KTM-5:

4. Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme.

Nu a fost vorba de autobuze MERCEDES O.305 STANDARDBUS. Precizez că O.305G a fost autobuz articulat.

În perioada 1970-1971 benzina se scumpește, motorina se ieftinește.
La nivelul conducerii statului se pune problema modernizării parcului circulant prin trecerea masivă la autovehicule cu motor DIESEL.

În cursul anului 1971 sosesc la București, pentru a fi testate de ITB și, de asemenea, în vederea achiziționării unei licențe moderne, două autobuze MAN DIESEL.
Primul este un autobuz MAN DIESEL 750HO-M10A, cu două uși de acces și cutie de viteze automată, cu lungimea de 10500 mm, lățimea 2500 mm, înălțimea 2950 mm. Ampatament 4800 mm.
Al doilea este un autobuz MAN DIESEL 750HO-M11A, cu două uși de acces și cutie de viteze automată, cu lungimea de 11350 mm, lățimea 2500 mm, înălțimea 2950 mm. Ampatament 5650 mm.
Construite în serie în Rebublica Federală a Germaniei, împreună cu întreaga gamă, acestea erau, pentru perioada respectivă, modele revoluționare, având podeaua semijoasă, la o înălțime de 715 mm, urcând în pantă în consola spate până la 980 mm, cu o singură treaptă de acces.
Motorul era amplasat în consola spate, longitudinal, sub podea, acesta fiind MAN D2156HMU, cu 6 cilindri în linie, orizontal, 10349 cmc și o putere de 141 kW/192 CP.

ITB le-a respins, principalele motive fiind echiparea numai cu două uși de acces, lipsa postului fix pentru taxator, plata biletului făcându-se la șofer, fluxul de pasageri fiind invers sensului de mers al autobuzului.

La nivelul comisiei de specialitate înființată pentru acest obiectiv, se ia hotărârea de a se achiziționa licența autobuzului MAN DIESEL 890UO-M12A.
Acest autobuz a fost construit special pentru licența cumpărată de R.S.F.Jugoslavia. Acest autobuz este derivat din autobuzul articulat MAN DIESEL 890UG-M16A. În R.F. a Germaniei nu au circulat nici o dată aceste autobuze solo, numai autobuze articulate.
MAN DIESEL 890UO-M12A are trei uși de acces, post fix de taxare, fluxul de călători în sensul de mers al autobuzului. Are podeaua la o înălțime de 980 mm. Gabarit: lungime 11680 mm, lățime 2500 mm, înălțime 3035 mm.
Motorul DIESEL, același cu cel de pe 750HO, este amplasat între axe, longitudinal, sub podea. Cutie de viteze automată.

În cursul anului 1973 este realizat prototipul autobuzului urban ROMAN 112UD în licență MAN DIESEL 890UO-M12A, la uzinele AUTOBUZUL, fiind prezentat oficial în anul 1974.


IMPORTANT!! Desenele grafice sunt sub protecția dreptului de autor ''Grafik von BEKO-Bildarchiv'' și vă rog să nu le publicați mai departe.



1_MAN 750HO-M10A.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.81 kb
 Vizualizat:  de 121 ori

1_MAN 750HO-M10A.png



2_750HO-M11A.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.54 kb
 Vizualizat:  de 121 ori

2_750HO-M11A.png



2_MAN 750HO-M11A_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.04 kb
 Vizualizat:  de 121 ori

2_MAN 750HO-M11A_2.jpg



3_MAN 890UO-M12A.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.1 kb
 Vizualizat:  de 121 ori

3_MAN 890UO-M12A.png



3_MAN 890UO-M12A_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.46 kb
 Vizualizat:  de 121 ori

3_MAN 890UO-M12A_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 8414
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2019 08:52:54    Titlul subiectului: 203615

bucsan a scris:
Continuare pentru UKVZ-KTM-5:

4. Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme.

Si intervalul 12 - 16 m cum se incadreaza ?

bucsan a scris:
IMPORTANT!! Desenele grafice sunt sub protecția dreptului de autor ''Grafik von BEKO-Bildarchiv'' și vă rog să nu le publicați mai departe.

Multumim pentru grafice si pentru informatii. Sunt foarte utile.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 22 Oct 2019 10:03:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 8414
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2019 09:06:25    Titlul subiectului: 203616

castrosua a scris:
Eu unul nu pot sa preiau tot, sau sa mediez o colaborare sau unire a forumurilor, (nici nu stiu cum s-ar face acest "merger") dar nu vad alta solutie in care sa poata supravietui impotriva unui gigant ca FB. Una, nu prea cunosc bine pe proprietarii sau adminii forumurilor, si alta, nu am timp intre slujba si showul produs, e imposibil.

A existat un singur forum la un moment dat. A fost alegerea tuturor ca sa fie mai multe forumuri. In nici un caz nu va mai fi un singur forum acum.

UKVZ-KTM-5 a scris:
"Așa zișii specialiști". Aici aș vrea eu să ne concentrăm discuția. Păi ei au contribuit cu licitații, au trimis puncte de vedere spre mass-media foarte importante (tramvai pe pasajul Doamna Ghica, punct de vedere cu privire la desființarea liniilor de tramvai) și au dezbătut foarte mult problemele date, deci chiar se pot numi specialiști.

Ok, daca sunt specialisti, ce calificare au ? Ce studii au facut ? Care este experienta lor in domeniul fluidizarii transportului in comun, care este experienta lor in domeniul urbanismului ? Daca vorbim de licitatii, care este experienta lor in domeniul achizitiilor publice ? Eu lucrez in proiecte de cercetare. Stii ce stufoase sunt achizitiile ? Stii de cata birocratie am parte ? Si asta pentru niste chestii marunte, in comparatie cu ce achizitii vor sa faca in domeniul transportului in comun. Ai idee de cate semnaturi, timp consumat si frica de DNA au parte cei care sunt responsabili cu achizitiile pe bani publici, in domeniul transportului public ? Au idee acesti „specialisti” ?
Eu am intrebat foarte clar, cu subiect si predicat despre „specialisti” si ce expertiza au acestia Laughing Laughing Laughing
UKVZ-KTM-5 a scris:
Vedeți? MetrouUșor are foarte multă informație, care este dezbătută intens. Este alt motiv pentru care mulți membri au plecat de aici. Închei prin a spune că înainte să-i privim de sus pe cei de pe MetrouUșor, ar trebui să fim măcar la nivelul lor: să avem informație și să despicăm firul în patru.

Sincer, cu cat te-a platit Marian Andrei sa ii faci reclama aici ? Pe bune, daca suntem asa „scufundati” de ce mai duceti grija Tramclubului ?

Ca au fost trei valuri de plecari si ca o sa mai fie ? Ok, si care e problema ? Pe bune ? Cam asa se intampla cu toate forumurile. Ca nu se mai posteaza, OK, si care e problema ? Primim bani cumva pe postari ? Primim like-uri ? Ce nasol, ar trebui sa se modifice softul, sa fie like-uri ca pe Facebook, la fiecare postare de-a noastra Very Happy

Forumul este un loc de discutii, in cazul nostru pentru pasionatii de transport in comun. Ca lumea nu mai vrea sa discute aici, fiindca marea majoritate habar nu au ce inseamna notiunea de forum, habar nu au sa faca diferenta intre chating si discutii, este problema lor.

Asa cum cei de pe celelalte forumuri ne ignora, rugamintea mea este ca si noi sa fim ignorati si sa nu planga de grija noastra Very Happy
Cine vrea sa posteze aici, respectând minumum de reguli este bine venit. Cine vrea sa posteze in alta parte, este, de asemenea bine venit.

Va rog sa nu mai plangem de grija unui forum sau altul. Ca sunt doua mesaje pe luna sau 2000 de mesaje pe luna nu este relavant. Cel mai important este calitatea mesajelor si sa respecte firul discutiilor.

Eu nu am absolut nici un stres ca nu mai posteaza lumea, este libertatea de alegere. Stresul meu este legat de aberatiile si de tâmpeniile care se tot debiteaza de asazisii specialisti.
Pai, referitor la tramvaiul de la Doamna Ghica de pe pasaj, s-au facut studii ? A vorbit numai Nicusor Dan de acest tramvai sau cei de la PMB s-au gandit serios ? Este fezabil un tramvai de la Pipera la Titan via Doamna Ghica ? Ar renunta lumea la masina personala ca sa mearga cu tramvaiul in Pipera ? Am vazut vreun plan concret, studii facute la meserie ? Am vazut doar discutii de Nea Gheorghe Very Happy Very Happy De ce ? Fiindca nu prea mai sunt specialisti in domeniu. Fiecare isi da cu parerea, inclusiv eu imi dau foarte mult cu parerea, dar eu nu am pretentii de specialist in domeniul transportului in comun, eu vorbesc doar din prisma amatorului pasionat de acest subiect. Nu ma dau „specialist” asa cum fac marea majoritate a forumistilor. Doar fiindca au avut acces prin depouri sau la URAC sau au avut tangente cu cei de la STB sau PMB asta nu inseamna ca ei, automat, sunt specialisti. Cunosc si eu pe cineva care lucreaza la URAC si nu cred ca vreti sa scriu aici parerea celor de la URAC despre postarile de pe forumuri. Cunosc un vatman, sunt bun prieten cu el, mi-a zis foarte multe lucruri, nu le-am postat aici, fiindca informatia trebuie sa fie din mai multe surse. De asemenea nu cred ca vreti sa stiti cum se amuza majoritatea vatmanilor când citesc aberatiile de pe forumuri. De fapt, vatmanii din Bucuresti au propriile lor grupuri, in general pe Facebook sau Whatsapp, rar mai posteaza cate unul pe forumuri.

Zau asa, nemtii austriecii sau cehii, pasionati de transport in comun, ar rade in hohote. Acolo exista forumuri serioase de discutii, mai aruncati un ochi pe ele !

Vorbiti de tramvaiul de pe pasajul de la doamna Ghica, dar sunt studii de impact ? Sunt studii ? Unde sunt ? Le-am vazut ? Pana atunci nu ii consider specialisti ci........„specialisti” gen Nea Marian.

Uite, acum exista grupuri de messenger, de whatsapp, se pot face grupuri si puteti palavragi acolo si sa lasati forumurile in pace.

Forumul nu este chatting, forumul este un loc de discutii. Nu zic sa avem doctoratul in transport in comun, fiecare activeaza in alt domeniu de activitate, dar este pasionat de transportul in comun, altfel nu si-ar pierde din timpul lui sa se uite si sa posteze pe forumuri. Zic doar sa nu aberam de dragul de a abera.

Ii multumesc inca o data userului bucsan, postarile lui ar trebui sa fie un model pentru noi, discutiile cam asa ar trebui sa fie, pe lucruri concrete, pe schite, grafice, etc. Nu pe print screen-uri de pe alte forumuri, unde sursele de informare sunt asa cum sunt ! Sper ca ati inteles mesajul si sper ca de acum incolo sa fie discutii la obiect, chiar daca sunt 10 mesaje pe luna. Asta daca nu vreti sa rada de noi in continuare cei care lucreaza in sistemul de transport in comun, asa cum majoritatea o fac acum, când mai citesc forumurile de „specialitate” Laughing Laughing

Cine vrea doar sa palavrageasca exista Facebook si grupruile de WhatSapp. Va rog sa le folositi cu incredere !!!

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2019 11:32:28    Titlul subiectului: 203619

guest a scris:
bucsan a scris:
Mică capacitate, autobuz sub 8,5 m lungime, medie capacitate, autobuz între 8,5 - 10 m lugime, mare capacitate, autobuz între 10 - 12 m, foarte mare capacitate, autobuz articulat între 16,5 - 18 m. Pentru acea vreme.

Si intervalul 12 - 16 m cum se incadreaza ?


În acei ani, '70, nu exista intervalul de lungimi între 12 și 16 m.
Normele DIN și apoi ISO, din care sunt inspirate toate standarele europene, incluzând STAS-ul românesc și chiar o bună parte a GOST-ului sovietic, prevedeau lungimea unui autobuz solo la maxim 12 metri și lungimea unui autobuz articulat la maxim 18 metri.
Prin derogare de la aceste norme și cu acordul autorităților competente din fiecare țară (R.F. a Germaniei, R.D.Germană, Confederația Elvețiană, R.S Cehoslovacia) se permitea tren rutier format din autobuz solo și remorcă-autobuz cu lungimea totală de până la 20 metri.

Astăzi, este în vigoare Directiva UE 96/58 din 25 iulie 1996, care prevede la capitolul ''Autobuze'', secțiunea ''Dimensiuni de gabarit'':
- autobuz solo pe 2 punți, lungime maximă 13,50 metri.
- autobuz solo pe 3 punți, lungime maximă 15,00 metri.
- autobuz articulat pe 3 punți, lungime maximă 18,75 metri.
- autobuz articulat pe 4 punți, prin derogare și cu acordul autorităților competente naționale, lungime maximă 21,00 metri.
- autobuz solo pe 2 punți, cu remorcă midi de pasageri pe 2 punți (tren rutier midi de pasageri), lungime maximă 18,75 metri.
- autobuz solo pe 2 punți, cu remorcă maxi de pasageri pe 2 punți (tren rutier maxi de pasageri), prin derogare și cu acordul autorităților naționale competente, lungime maximă 23,00 metri.

În momentul de față, numai autoritățile competente din Republica Federală Germania au aprobat ambele derogări (autobuz articulat pe 4 punți, lungime maximă 21,00 metri și tren rutier maxi de pasageri cu lungimea maximă de 23,00 metri) iar autoritățile competente din Confederația Elvețiană au aprobat derogarea privind tren rutier maxi de pasageri, cu lungimea maximă de 23,00 metri.

Lățime autobuz, maxim 2,55 metri.

Înălțime autobuz, maxim 4,00 metri.

Nefiind membră UE, totuși Confederația Elvețiană respectă Directiva UE 96/53.
Acest lucru nu o împiedică să permită circulația troleibuzelor biarticulate cu o lumgime de circa 24,00 metri.



hess ag luzern.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.86 kb
 Vizualizat:  de 61 ori

hess ag luzern.jpg



hess ag bernmobil.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.13 kb
 Vizualizat:  de 61 ori

hess ag bernmobil.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2019
Mesaje: 904
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 23 Oct 2019 00:08:50    Titlul subiectului: 203638

E interesant cum evolueaza lungimile la vehicule combinate sau chiar si categoriile, cum de exemplu aici in state, nu se mentioneaza articulate ca fiind vehicule combinate, ci intregi.

Aici a inceput scurtarea, de la camionae care puteau fi in trei remorci de 20ft (6m) sau doua remorce de 53ft (cam 17m) fiecare.

Autobuzele insa au ramas cam la fel, de 20ft si 25ft pentru midbuze (aceiasli latimi standard) 35ft si 40ft fiind mai full size (in jur de 12m, putin mai scurt, si putin mai lung, 40ft fiind de baza la urbane si multe autocare in trecut), si normal 45ft care sunt autocare (si suburbane, dar ca vehicule sunt la fel)

Articulate sunt de 60ft, cam 18m, insa au fost si in regim special autobuze de 60ft nearticulate, gen Neoplan (am uitat modelul, dar este fost NASA, apoi Shortline la garajul unde am lucrat), cu doua etaje si 4 punti.

Aici importanta mai mare se acorda la numarul de punti si la latime, fiind doua standarde principale:

96" care este mai ingust putin de 2,5 metri,
102" care este mai lat de 2,5.

Aici sunt cele mai multe restrictii de autostrazi, tunele, etc.

Inaltimile pot fi cam orice, dar normal ca trebuie respectate semenle de circulatie (aici sunt dispuse la intrarile drumurilor cu pasaje, etc, si sunt foarte clare. Pe langa asta in masina e scris clar inaltime, ca sa nu uite soferul, mai ales in garaje cu mai multe modele diferite).

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Links Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community