|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 03 Apr 2011 15:43:21 Titlul subiectului: Transportul public din Barlad - trasee si informatii |
142154 |
|
Prin 2002-2005, stiu ca au existat si unele trasee urbane, deservite de microbuze, care legau gara cu cartierele : Podeni, Munteni, Deal, Cotu Negru, Tuguiata, Complex Scolar, Bariera Puiesti.
Mai exista? Eu zic ca ar fi utile, deoarece Barladul este un oras intins in teren, si cu multe cartiere de case.
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Apr 2011 09:36:01 Titlul subiectului: |
142234 |
|
IRB - Piata - Podeni, IRB - Piata - Deal si Deal 2 - Gara deservite de microbuze.
|
|
Sus |
|
|
mastersis
Data înscrierii: 03/Iun/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2011 Mesaje: 1
|
Trimis: Vin 03 Iun 2011 22:42:16 Titlul subiectului: Re: Autobuzele din Barlad |
144309 |
|
fl82 a scris: | Prin 2002-2005, stiu ca au existat si unele trasee urbane, deservite de microbuze, care legau gara cu cartierele : Podeni, Munteni, Deal, Cotu Negru, Tuguiata, Complex Scolar, Bariera Puiesti.
Mai exista? Eu zic ca ar fi utile, deoarece Barladul este un oras intins in teren, si cu multe cartiere de case. | Ar trebui bagat din nou IRB - Complexul Scolar Eminescu.
_________________ Va asteptam la cursuri engleza. Plata in rate! |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Vin 29 Iul 2011 10:51:27 Titlul subiectului: 2003-09-08 |
146798 |
|
http://www.evenimentul.ro/articol/cursa-speciala-pentru-unii.html
"08-09-2003
Birlad
Cursa speciala pentru unii elevi din cartierul Podeni
Conducerea UrbanTrans SA a decis ca din 15 septembrie sa introduca o cursa speciala pe traseul cartier Podeni-Liceul Teoretic "Mihai Eminescu". Demersul vine in sprijinul elevilor acestei institutii, care este situata la periferie, urmind ca autobuzul sa faca doua curse – una dimineata si alta la terminarea cursurilor. Cum tinerii erau nevoiti sa parcurga o distanta destul de mare pina la cea mai apropiata statie de autobuz, de pe bulevardul Republicii, urmeaza a fi stabilita o noua statie pentru aceasta cursa. Elevii vor plati pentru o calatorie 5.000 de lei, cit costa un bilet pe mijloacele de transport ale UrbanTrans. (G.M.) "
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 18 Feb 2014 11:44:08 Titlul subiectului: Trasee de transport public din Barlad |
171230 |
|
Trasee de autobuze
1. Gara- IRB
Bdul. Primaverii, Cerbul de aur, Bdul. Republicii
2. Liceul Mihai Eminescu- IRB
Strada Tecuciului- Cerbul de Aur, Bdul. Republicii
Necesar maxim 10 autobuze noi (si articulate)
Trasee de minibuze propuse
3. Gara- Cartier Podeni si Munteni
Bdul. Mihai Viteazul, Podul Pescariei, strada Alexandru Ioan Cuza
4. Gara- Cartier Cotu Negru/Tuguiata
Bdul. Mihai Viteazul, Podul Pescariei, Strada Stefan cel Mare, Primarie, strada 1 Decembrie 1918, strada bariera Puiesti
5. Gara- Cartier Deal
Strada general Vasile Milea, Confectii SA, strada Cerbului.
Necesar maxim 15 minibuze (cel mai potrivit model mi se pare Solaris-Alpino).
In cartierele de case, din cauza strazilor mai inguste, este mai dificil de amenajat statii cu alveole.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 20 Feb 2014 11:02:28 Titlul subiectului: |
171314 |
|
Linia de minibuze care ar deservi cartierele Munteni si Podeni, de la podul pescariei, ar trebui sa aiba turul pe strada Alexandru Vlahuta, iar returul pe strazile Traian, Elena Doamna si A.I.Cuza, podul pescariei.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 17 Iun 2015 07:19:40 Titlul subiectului: |
179668 |
|
Transportul in comun urban in Bârlad cu autobuze a fost infiintat ca urmare a aparitiei zonei industriale (Rulmentii in 1953, avand in 1989 cca 9000 de salariati, Fepa in 1974, Abrom, Vigonia) si a constructiei cartierului de blocuri Gara.
In 1989 existau doua trasee de autobuze urbane in Bârlad, si anume
1 IRB - Gara
2 IRB- Liceu
De-a lungul timpului in Bârlad s-au utilizat autobuze urbane de tipul TV-2, TV-20, Roman-112-UD si DAC-112-UDM.
Se realizeaza si un garaj pentru autobuzele urbane, pe strada Tecuciului nr. 6.
Dupa 1990 transportul in comun urban in Bârlad este efectuat de catre SC Urbantrans SA. In 2002 aceasta societate mai avea in parc doar doua autobuze DAC-112-UDM functionale!
Intre anii 2002-2004 transportul in comun s-a efectuat de catre operatori privati cu microbuze, in conditii total improprii.
Din anul 2004 transportul in comun din Bârlad este preluat de SC Unistil SRL, care aduce 21 de autobuze urbane- e drept second-hand.
Traseele de transport in comun urban din Bârlad sunt
1 IRB- Gara (cu autobuze)
-Traseu Bdul. Republicii, Bdul. Primaverii
-Statii Profil 2, Fepa, Gradina, Spital, Crolux, Biserica Domneasca, CEC, Cerbul de Aur, Gura Leului.
2 IRB- Liceu (autobuz)
-Traseu Bdul. Republicii, Strada Tecuciului, iar la retur pe strada Mihai Eminescu.
-Statii Profil 2, Fepa, Gradina, Spital, Crolux, Biserica Domneasca, CEC, Cerbul de Aur, Cinema Bârladul, IRIS, Lidl, Garaj, Depozite, iar la retur- Betania, Confectii, Lidl, apoi acceleasi statii.
3 IRB- Blocuri ANL (traseu existent)(microbuz)
Gara- Blocuri ANL (traseu propus, pentru a usura accesul calatorilor din cartierele Munteni/Podeni spre gara si autogara)
-Traseu (propus) strada Ferastraielor, strada Mihai Viteazul, strada colonel Simionescu Sava, pod Pescarie, strada Alexandru Vlahuta, strada Traian, strada Elena Doamna, strada A.i.cUZA, strada Trestiana.
-Statii Lirei, Sfantul Ilie, Pod Pescarie, str. Vulturilor, str. Milcov, Tractorului Nord, Pasaj CFR, Spital Veterinar, Ocolul Silvic.
-La retur- Ocolul Silvic, Spital veterinar, Pasaj CFR, Casa A.I.Cuza, Biserica Ovidenii, str. Marasesti, pod Pescarie, apoi acceleasi statii.
4 Gara- Statia Meteo (propus) (microbuz)
-Traseu (propus) strada Ferastraielor, strada Mihai Viteazul, strada colonel Simionescu Sava, pod Pescarie, strada Stefan cel Mare, strada 1 Decembrie 1918.
-Statii Lirei, Sfantul Ilie, Pod Pescarie, Biserica Domneasca, Casa Armatei, Podul Verde, Chiesa, Cerbului, Casa de Apa.
5 Gara- Emil Racovita Nord/Cimitir Sud (microbuz)
-Traseu strada Vasile Milea, strada Mihai Eminescu, strada cerbului.
-Statii Depoul CFR, Talcioc, Confectii, Scoala 10 (str. Constantin Costache), str. 1 Mai (cartier Deal), str. Octavian Goga.
Pe traseele 1 si 2 statiile sunt amenajate in cea mai mare parte, insa pe traseele 3,4 si 5 din cauza ca strabat zone de case, si in lipsa spatiului disponibil, nu sunt amenajate corespunzator statiile.
De asemenea, este necesara si modernizarea garajului.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 25 Mar 2016 11:58:30 Titlul subiectului: |
184272 |
|
In 1990 in municipiul (din 1968) Bârlad existau doua trasee de transport urban in comun cu autobuzele (IRB- Gara si IRB- Liceul Mihai Eminescu), avand 3 capete de linii, situate in urmatoarele locatii
-In fata garii
-In fata Intreprinderi de rulmenti Bârlad
-In fata liceului Mihai Eminescu.
Dupa 1990 se mai infiinteaza inca 3 trasee secundare (cu microbuzele) pentru deservirea si a cartierelor de case
Acestea ar trebui sa aibă urmatoarele trasee
-Gara- Blocuri ANL Caramidarie (pentru a deservi cartierele Munteni/Podeni, spitalul veterinar, ocolul silvic si blocurile ANL din zona Caramidarie (nu stiu cine o fi avut ideea ca blocurile ANL in Bârlad sa se faca in afara orasului!)
-Gara- Statia Meteo (pentru a deservi cartierele Tuguiata si Cotu Negru)
-Gara- Emil Racovita Nord/Cimitir Sud (pentru a deservi zona de blocuri situata de-a lungul strazii Vasile Milea si cartierul Deal).
In acest sens, ar mai trebui amenajate inca 3 capete de linii, in urmatoarele locatii
-La capatul strazii Trestiana, langa blocurile ANL de la Caramidarie
-Langa statia meteo
-La intersectia strazilor Cerbului si Octavian Goga.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 10:01:56 Titlul subiectului: |
184687 |
|
Schema traseelor de transport urban in comun din municipiul Bârlad
-Doua trasee de autobuze existente
-3 trasee care acum sunt deservite cu microbuze, ar trebui sa fie deservite de minibuze si sa aibă un traseu modificat (cu plecari/sosiri la si de la gara)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
224.86 kb |
Vizualizat: |
de 18069 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 29 Apr 2016 09:05:30 Titlul subiectului: |
184891 |
|
Schita traseelor de transport in comun urban, existente la ora actuala in municipiul Bârlad (conform caietelor de sarcini la contractul de concesiune, incheiat intre Primaria Bârlad si Sc Unistil Srl, in anul 2009).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
156.83 kb |
Vizualizat: |
de 18070 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 09 Mai 2016 07:37:59 Titlul subiectului: |
185063 |
|
Traseele de transport in comun urban din Bârlad (atat situatia existenta, conform documentatiei din caietul de sarcini a contractului de concesiune a acestui serviciu, incheiat intre primaria Bârlad si Sc Unistil srl in anul 2009, documentatie gasita pe forumul Transira, cat si variantele propuse)
-Trasee principale (in prezent de autobuze, dar daca rezultatul licitatiei va ramane accelasi si acest serviciul va fi preluat de SC Vertrantis srl, vor deveni trasee de minibuze)
1 IRB- Gara
a.Situatia existenta (in 2016)
-Statii :
-Sens IRB- Gara : Profil 2, Gradina, Spital, Banca Agricola, Centru, Renel, Gura Leului.
-Sens Gara-IRB : Gura Leului, Cerbul de Aur, CEC, Biserica Domneasca, Crolux, Spital, Gradina, FEPA, Profil 2.
b.Varianta propusa
-Statii (ambele sensuri) :
Profil 2, Fepa , Gradina, Spital, Crolux, Biserica Domneasca, CEC, Cerbul de Aur, Gura Leului
-Traseu : Bdul. Republicii, Bdul. Primaverii
2 IRB- Liceu
a.Situatia existenta (in 2016)
-Statii :
-Sens IRB- Liceu : Profil 2, Gradina, Spital, Banca Agricola, Centru, Renel, Cinema Barladul, Bloc IRIS, Confectii, Unistil, Depozite
-Sens Liceu- IRB : Confectii, Capsa, RCS&RDS, Cerbul de Aur, CEC, Biserica Domneasca, Crolux, Spital, Gradina, FEPA, Profil 2.
b.Varianta propusa
-Statii (ambele sensuri) :
Profil 2, Fepa , Gradina, Spital, Crolux, Biserica Domneasca, CEC, Cerbul de Aur, Cinema Barladul, Bloc IRIS, Lidl, Garaj, Depozite (la dus) ; Betania, Confectii , Lidl, apoi acceleasi statii (la intors)
-Traseu : Bdul. Republicii, Strada Tecuciului, strada Mihai Eminescu.
Retur pe strada Mihai Eminescu.
Trasee secundare (deservite cu microbuze, si infiintate dupa 2002)
-IRB- Blocuri ANL (Caramidarie)
a.Situatia existenta (in 2016)
-Statii :
-Sens IRB- BLocuri ANL : Profil 2, Gradina, Spital, Banca Agricola, Centru, Renel, Scoala nr 3, Pod Pescarie, Alexandru Vlahuta Intrare, Alexandru Vlahuta Intermediara, Tractorului Nord, Abator, DSV
-Sens Blocuri ANL- IRB : DSV, A.I.Cuza intrare, casa A.I.Cuza, Biserica Ovidenii, Biserica Domneasca, Crolux, Spital, Gradina, FEPA, Profil 2
-Traseu :
-Sens IRB- Blocuri ANL : Bdul. Republicii, strada Mihail Sadoveanu, strada colonel Simionescu Sava, pod Pescarie, strada Alexandru Vlahuta, strada Traian, strada Elena Doamna, strada A.I.Cuza, strada Trestiana.
-Sens Blocuri ANL- IRB : strada Trestiana, strada A.I.Cuza, pod Pescarie, strada Stefan cel Mare, Bdul. Republicii.
b.Varianta propusa
-Traseu : Gara- Blocuri ANL (Caramidarie)
-Statii :
-Sens Gara- Blocuri ANL: Lirei, Sfantul Ilie, Pod Pescarie, str. Vulturilor, str. Milcov, Tractorului Nord, Abator, Pasaj CFR, Spital Veterinar, Ocolul Silvic.
-Sens Blocuri ANL- Gara: Ocolul Silvic, Spital Veterinar, Pasaj CFR, Casa A.I.Cuza, Biserica Ovidenii, str. Marasesti, pod Pescarie, Sfantul Ilie, Lirei.
-Traseu:
-Sens Gara- Blocuri ANL: strada Mihai Viteazul, strada Colonel Simionescu Sava, Pod Pescarie, strada Alexandru Vlahuta, strada Traian, strada Elena Doamna, strada A.I.Cuza, strada Trestiana
-Sens Blocuri ANL- Gara : strada Trestiana, strada A.I.Cuza, pod Pescarie, strada colonel Simionescu Sava, strada Mihai Viteazul.
-IRB- Scoala 10
a.Situatia existenta (in 2016)
-Statii :
-Sens IRB- Scoala 10 : Profil 2, Gradina, Spital, Banca Agricola, Centru, Renel, Podul Verde, Bariera Puiesti, Cimitir Nord, Cimitir Sud, Emil Racovita Nord, I.C.Bratianu Nord, Elena Farago.
-Sens Scoala 10- IRB : Cerbului Sud, Pelicanului, Cimitir Sud, Bariera Puiesti, Podul Verde, Obiectiv, Biserica Domneasca, Crolux, Spital, Gradina, FEPA, Profil 2
-Traseu :
-Sens IRB- Scoala 10 : Bdul. Republicii, strada Stroe Belloescu, strada Nicolae Iorga, strada Nicolae Balcescu, podul Verde, strada 1 Decembrie 1918, strada Cerbului, strada Crangului, strada I.C.Bratianu, strada 1 Mai, strada I.C.Bratianu.
-Sens Scoala 10- IRB : Strada Constantin Costache, strada Cerbului, strada 1 Decembrie 1918, Bdul. Republicii.
b. Varianta propusa :
-Traseu : Gara- Statia Meteo
-Statii (ambele sensuri) : Lirei, Sfantul Ilie, Pod Pescariei, Biserica Domneasca, Casa Armatei, Podul Verde, Chiesa, Cerbului, Casa de Apa.
-Traseu : Strada Mihai Viteazul, Strada Colonel Simionesc Sava, Pod Pescarie, Strada Stefan cel Mare, Bdul. Republicii, strada 1 Decembrie 1918, Strada Bariera Puiesti.
-Gara- Cartier Deal
a.Situatia existenta (in 2016)
-Statii :
-Sens Gara- Cartier Deal : Gura Leului, Cerbul de Aur, CEC, Biserica Domneasca, Scoala 4, Podul Verde, Bariera Puiesti, Cimitir Sud, Emil Racovita Nord.
-Sens Cartier Deal- Gara : Emil Racovita Nord, Emil Racovita Ciusmea, Biserica Sfantul Andrei, Scoala 10, Confectii, Talcioc.
-Traseu :
-Sens Gara- Cartier Deal : Bdul. Primaverii, Bdul. Republicii, strada Constantin Hamangiu, Bdul. Epureanu, strada 1 Decembrie 1918, strada Cerbului, strada Crangului.
-Sens Cartier Deal- Gara : strada Crangului, strada Cerbului, strada 1 Mai, strada I.C.Bratianu, strada Mihai Eminescu, strada Vasile Milea.
b. Varianta propusa
-Traseu : Gara- Emil Racovita Nord/Cimitir Sud
-Statii (ambele sensuri) : Depou CFR, Talcioc, Confectii , str. Constantin Costache (Scoala nr. 10), str. 1 Mai (cartier Deal), str. Octavian Goga.
-Traseu : strada Vasile Milea, strada Mihai Eminescu,
strada Cerbului.
Cele doua trasee principale deservesc zona centrala a orasului, zona industriala si cartierele de blocuri Garii/Tecuciului si zona de blocuri din partea de nord a orasului.
Cele 3 trasee secundare deservesc cartierele de case Munteni, Podeni si Deal.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 27 Feb 2017 11:17:19 Titlul subiectului: |
188546 |
|
Din ziarul local Monitorul de Vaslui, din 24 februarie 2017:
"Privita ca un salvator al transportului public de calatori din Bârlad, societatea Vertrantis da semne ca ar avea probleme! O dovada în acest sens este solicitarea cencesionarului serviciului de transport public, materializata într-o cerere depusa la Primaria Bârlad, de a i se aproba majorarea tarifelor la biletele de calatorie. Înainte de termen!
Evident, cererea a fost respinsa, întrucât în contractul semnat de Vertrantis cu Primaria se prevede ca operatorul nu poate modifica pretul biletelor în primul an de contract. Ramâne de vazut daca, dupa data de 27 mai, când „luna de miere” la pret de 1 leu expira, Vertrantis va face o noua cerere în acest sens. Si, mai important, daca CL va fi de acord cu majorarea, cât va costa biletul?
Pe masura ce trece timpul, pare ca problemele financiare ale noului transportator public local din Barlad, Vertrantis, se accentueaza.
Daca initial societatii i-a venit destul de greu sa isi mentina personalul angajat (in special soferii) cu care s-a prezentat la licitatie, acum, dificultatile financiare par a prinde un cu totul alt contur. Desi, potrivit unor informari oficiale ale concesionarului, fluxul de calatori platitori de bilet pare a fi destul de bun, cheltuielile inregistrate in special dupa data de 1 ianuarie a anului curent par sa fi crescut considerabil.
Spre exemplu, daca autobuzele (precizare- de fapt sunt minibuze, nu autobuze) si microbuzele care circula prin oras transporta lunar peste 250.000 de platitori de bilete, uneori chiar spre 300.000, cheltuielile cu angajatii (ale caror salarii s-au majorat prin lege la inceputul anului) si cele cu carburantii (care s-au scumpit fata de anul trecut) nu sunt deloc de neglijat. La toate aceste probleme trebuie adaugate si pierderile, Vertrantis reclamand, deja, faptul ca alti transportatori, in special cei care merg pe trasee intra si interjudetene, nu respecta statiile orasului si chiar preiau calatori interurbani, fara a avea acest drept.
Colac peste pupaza, transportatorul pare ca nu si-a gandit prea in amanunt un plan de management, pentru ca nu a luat in considerare faptul ca are de achitat rate destul de mari la autobuzele nou-noute cu care a intrat pe trasee anul trecut. Nu a prevazut, totodata, nici scaderea TVA-ului, care ar trebui sa ii mai atenueze din cheltuieli, si nu a ghicit nici care va fi rata inflatiei pana pe 27 mai, cand va putea ‘umbla’ la contract, evident, cu acordul Consiliului Local Barlad.
Însa, toate aceste date, plus multe altele, ar trebui sa se regaseasca, potrivit prevederilor aceluiasi contract, intr-un raport de activitate, pe care concesionarul este obligat sa il prezinte concedentului in foarte scurt timp.
Despre investitiile asumate prin aceeasi intelegere dintre parti, deocamdata… nimic. Culmea, o alta explicatie pentru pierderile transportatorului local vine de la cei care pana acum au monitorizat atent orarul autobuzelor si microbuzelor din oras: cu cat circuli mai corect, conform unui program bine stabilit si/sau gandit, cu atat ai sanse mai mari sa pierzi bani. Înainte, cand se circula ‘lejer’, in unele cazuri chiar haotic, profitul era mai mare pentru fostul concesionar. În plus, acum sunt trasee unde, dupa mai bine de jumatate de an de la preluare, s-a constatat ca nu renteaza deloc, transportatorul actual luand chiar in calcul renuntarea la ele.
‘Cererea concesionarului (Vertrantis, n.r.) a fost inregistrata si i s-a dat deja si un raspuns, in sensul ca, asa cum s-a legiferat prin contract, cel putin un an de zile nu se poate umbla deloc la pretul biletelor. Interesul nostru, ca autoritate de reglementare, este sa avem un transport public local modern, asa cum am aatat cand am scos la licitatie caietul de sarcini. Celelalte aspecte, legate de cheltuieli, profit sau pierderi, dupa caz, tin de concesionar…’, ne-a declarat Mihai Bozianu, seful Compartimentului de Transport din cadrul Primariei Barlad.
Articol scris de: Adrian Arnautu"
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 17 Mai 2017 21:56:25 Titlul subiectului: |
190068 |
|
Tinand cont de faptul ca:
-In mai 2016, cand a castigat licitatia de transport urban in comun din Barlad, SC Vertrantis SRL nu a preluat si garajul de transport urban in comun din Barlad (situate pe strada Tecuciului, nr. 6, garaj care in 1990 apartinea de IJTL Vaslui- Autocoloana Barlad, apoi a apartinut intre 1990- 2005 de SC Urbantrans SA Barlad, iar dupa 2005 de SC UNistil Srl)
-Pana in present SC Vertrantis SRL nu si-a construit in garaj propriu, strict pentru transportul in comun urban din Barlad
Reiese ca in mai 2016 Barladul a devenit al doilea oras din judetul Vaslui (dupa Husi in noiembrie 2002, cand fosta SC Transloc SA Husi a falimentat), care nu dispune de in garaj adecvat pentru serviciul de transport urban in comun!
Si doua videoclipuri:
-Primul a fost postat in aprilie 2016 de "Media TV Barlad" , si prezinta autobuzele (second-hand) tip SCANIA-CN-230-UB (produse in 2006), aduse de SC Unistil Srl
-Al doilea arata minibuzele (noi) aduse de SC Vertrantis Srl, tip OTOKAR-DORUK-220-LE, si a fost postat de Gabriel Sandulescu.
https://youtu.be/Hm2lu1L_nDo
https://youtu.be/BC5JMna9Ghw
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 18 Mai 2017 06:40:14 Titlul subiectului: |
190074 |
|
Cateva "file de istorie" despre evolutia dupa 1990 a transportului urban in comun din Barlad.
Anul 1990 gasea transportul in comun din Barlad efectuat pe doua linii "de oras" (1 IRB- Gara si 2 IRB-Liceu), numai cu autobuze tip DAC-112-UDM.
La aceea ora, acestea erau destul de intens folosite, legand cele doua cartiere mari de blocuri din Barlad ("Tecuciului" si "Gara") de platforma industriala a municipiului Barlad, cuprinzand unitati precum: Intreprinderea de rulmenti (IRB, cu cca 9000 de salariati in 1990), Fabrica de elemente pneumatice (FEPA), Fabrica de produse abrazive (ABROM), Vigonia.
In 1990 sau 1991, fosta autocoloana Barlad a fostei IJTL Vaslui, devine SC Urbantrans SA, avand ca unic actioner Consiliul Local Barlad.
Insa, declinul activitatii fabricilor din zona industrial a municipiului Barlad duce si la scaderea masiva a numarului de calatori transportati cu autobuzele urbane in Barlad.
Apoi, in special dupa 2000, aparitia dubelor particulare, care fac o concurenta neloiala autobuzelor Urbantrans, duce si ea la scaderea numarului de calatori transportati cu autobuzele urbane in Barlad.
In anul 2002 deja situatia SC Urbantrans SA era una dezastroasa. in anul 2004 unitatea mai aveea in parc doar 4 autobuze urbane (3 de tipul DAC-112-UDM si unul de tip IKARUS-260) si 3 microbuze (alte 4 microbuze sunt achizitionate in 2004).
In anii 2002- 2005 mai apar si 3 trasee secundare, deservite de la inceput cu microbuze: IRB- Piata- Podeni, IRB-Piata- Deal, Deal 2- Gara. Aceste trasee strabat cartiere de case (Podeni, Munteni, Deal).
Anii 2002-2005 au fost ani grei pentru transportul urban in comun din Barlad. Atunci, pe fondul imposibilitatii SC Urbantrans SA de a mai mentine in circulatie (pe cele doua trasee urbane principale) cele 4 autobuze urbane pe care le mai aveea, transportul in comun urban din Barlad este practic acaparat total de microbuze, care circulau haotic, nu respectau aproape nici o regula, "conditiile" oferite publicului calator erau sub orice critica, etc!
La in moment dat existau cca 50 de microbuze in Barlad, care efectuau in asa-zis 'transport urban in comun".
Pentru inlaturarea acestei situatii complet haotice, Primaria Barlad decide sa concesioneze serviciul public de transport urban in comun catre in operator privat.
Astfel, in anul 2004, se constituie asociatia private "Trans 2004 Barlad", avand ca actioner majoritar firma SC Unistil Srl, condusa de Vasile Puscasu.
In octombrie 2005, serviciul public de transport urban in comun din Barlad este concesionat de primaria Barlad asociatiei "Trans 2004 Barlad". Rand pe rand ceilalti actionari se retrag din aceasta asociatie, astfel incat firma concesionara a serviciului de transport urban in comun din Barlad ramane SC Unistil SRL.
Marele merit al acestei firme este ca a reusit eliminarea microbuzelor complet de pe cele doua trasee principale (1 IRB- Gara si 2 IRB - Liceu), aducand in schimb autobuze urbane (e adevarat- erau second-hand) de mare capacitate.
In perioada anilor 2005- 2016 transportul urban in comun din Barlad s-a efectuat de catre SC Unistil SRL, pe:
-Doua linii principale, cu in numar de 21 autobuze second-hand, din care: 6 bucati MAN (din care unul articulat- singurul autobuz urban articulat care a circulat vreodata in Barlad), 5 bucati Mercedes, doua bucati NEOPLAN, 7 bucati NAW si o bucata VOLVO.
-3 linii secundare, deservite cu microbuze.
De asemenea, SC UNistil SRL a preluat si garajul de transport urban in comun din Barlad, situate la iesirea din oras spre Tecuci (pe Strada Tecuciului, nr. 6).
In mai 2016, in contextul organizarii unei noi licitatii pentru concesionarea serviciului de transport urban in comun din Barlad, licitatie organizata de Primaria Barlad, SC Unistil SRL mai adduce in numar de 12 autobuze second-hand (pentru cele doua linii principale), de tipul SCANIA- CN-230-UB (produse in 2006).
De asemenea, tot atunci, SC Unistil Srl mai adduce si 9 microbuze, pentru cele 3 linii secundare.
Insa licitatia este castigate de firma SC Vertrantis Srl!
Astfel, Barladul este inca unul din orasele romanesti in care dispar autobuzele urbane. Desi autobuzele urbane aduse de SC Unistil Srl era second-hand (nu erau noi), dar totusi erau autobuze in adevaratul inteles a cuvantului, adica vehicule de mare capacitate, cu o lungime de minim 12 m, cu 3 usi si cu o capacitate minima de 100 pasageri.
In schimb SC Vertrantis Srl adduce in numar de 12 minibuze noi de tip Otokar-Doruk-220-LE, pentru cele doua linii principale. Pentru cele 3 linii secundare aceasta firma utilizeaza tot microbuze.
Din pacate SC Vertrantis SRL nu preia si garajul de transport urban in comun din Barlad, dar pana in present nu si-a construit in garaj propriu pentru aceasta!
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|