Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Otokar Kent C-12
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 529
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Mar 2019 20:35:11    Titlul subiectului: 199378

6511 are probleme cu afișajul lateral, o parte nu funcționează corect asa ca în loc de CLĂBUCET arata doar BUCET.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2019 08:00:56    Titlul subiectului: 199386

6544 mergea azi dimineață cu hârtie în geam.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rares



Data înscrierii: 02/Dec/2018
Ultima vizita: 09/Sep/2019
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2019 21:51:26    Titlul subiectului: 199451

Astăzi pe Kiseleff am văzut aproximativ patru Otokare Kent C-12, în ordine, cu logo-ul STB la led. Am făcut câteva poze dar, aflându-mă în grabă, nu am reușit să prind seria decât unuia dintre ele, 6550.

O să postez puțin mai încolo câteva poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bluepuffle20



Data înscrierii: 27/Ian/2015
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2019 11:11:55    Titlul subiectului: 199740

Avem un Otokar 12 pe 105, cel mai probabil in rodaj, #6516.
_________________
You can hide in the shadow, and you can remain in the shadow 'till you will enter in deadline!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2019 17:26:22    Titlul subiectului: 199758

Ar mai fi unul pe 178, tot așa, scăpat, cel puțin așa am auzit. Nu știu care este numărul lui de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 01 Apr 2019 18:43:52    Titlul subiectului: 199886

De azi, linia 105 este oficial linie care are Otokare titulare. Azi erau cel puțin #6516, #6456, #6453 și #6447. Totodată, a intrat și pe 381 primul autobuz, #6529. Pe 368 se află #6532.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2019 08:33:52    Titlul subiectului: 199895

L-am vazut in dimineata asta la Piata Romana. Da, linia este aglomerata, ar fi mers sa bage si articulate.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2019 09:04:00    Titlul subiectului: 199903

Pe care autobuz l-ai văzut, #6532?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2019 09:18:20    Titlul subiectului: 199905

Da
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2019 17:47:50    Titlul subiectului: 199915

Pe 133 am văzut azi un C-12, #6452.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Apr 2019 19:11:48    Titlul subiectului: 200230

Si cu #6457, pe care l-am fotografiat vineri dimineata, avem cel putin doua autobuze pe aceasta linie.


Bucuresti, 12 aprilie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.97 kb
 Vizualizat:  de 2788 ori

Bucuresti, 12 aprilie 002.jpg



Bucuresti, 12 aprilie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.51 kb
 Vizualizat:  de 2788 ori

Bucuresti, 12 aprilie 003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 13 Apr 2019 20:04:56    Titlul subiectului: 200236

Au intrat și pe 104, iată o poză cu #6513 de acum o săptămână, importată de pe MetrouUșor:


104.jpg
 Descriere:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=12&t=4444&start=812#p309037
 Mărime fișier:  1.74 MB
 Vizualizat:  de 2780 ori

104.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 20:56:06    Titlul subiectului: 200487

Un articol aparut in Hotnews, in decembrie 2018, referitoare la aceste autobuze, se gaseste aici.
Il voi cita partial, articolul este lung.

Citat:
Am călătorit șapte zile cu autobuzele Otokar prin București. Câteva impresii și ce probleme am văzut la autobuzele turcești

Timp de șapte zile am călătorit prin oraș exclusiv cu noile autobuze turcești Otokar, în drumurile zilnice către sau dinspre birou. Proaspăt scoase pe traseu începând de Ziua Națională, 30 de astfel de autobuze, dintre care patru au fost articulate (cu burduf) - lungi de 18 metri, autobuzele Otokar au fost în centrul atenției publice, iar defectele și problemele apărute au fost subiectul criticilor și miștourilor pe internet. După șapte zile de navetă zilnică am adunat mai multe impresii și am constatat și câteva probleme - cam prea multe totuși pentru niște autobuze noi-nouțe...

CÂTEVA IMPRESII

Câteva impresii după ce în șase zile am făcut 20 de călătorii cu autobuzele de 12,7 metri de pe liniile 336 și 601, dar și o călătorie dus-întors de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni pe unul dintre autobuzele articulate de 18 metri:

- Spațiile de pe scaune și între scaune sunt decente - nici prea mari, nici prea înghesuite. Spre exemplu: scaunele din spate-dreapta, deasupra roții, pe care pasagerii stau cu spatele la sensul de mers, au mai mult loc la picioare decât în autobuzele Mercedes.

- Există două locuri de depozitat bagaj în interior, deasupra roților din față.

- Spațiul mai generos în zona mediană a autobuzului unde pot sta mai mulți călători în picioare, mai ales că există o banchetă care este rabatabilă.

- Senzația că e mai aglomerat în zona din spate. În realitate, însă, spațiile sunt similare ca la modelele Mercedes, ba chiar mai generoase pe alocuri. Cu siguranță mai spațioase decât troleibuzele Irisbus.. La bancheta din spate accesul pe cele trei locuri e mai facil datorită unui separator mai mic, iar pe mijlocul ușii posterioare există o bară de sprijin montată în podea care ajută pasagerii în mers și la urcat/coborât.

- Barele de metal sunt încălzite (sau cel puțin lasă această impresie) atunci când încălzirea în salon este pornită.

- Cititoarele de cartele sunt mult mai precise și rapide decât aparatele de pe vechile autobuze.

- Autobuzele au mult mai multă lumină în salon decât vechile autobuze, chiar dacă lumina este de o nuanță mai rece.

- Scaunele sunt din plastic dur și arată similar cu cele de pe modelele de autobuz de la Mercedes.

- Barele de sprijin sunt multe (pe sus, pe laterale și în spate la urcare/coborâre) și destul de la îndemână, iar mânerele flexibile de care să se țină călătorii în timpul mersului sunt numeroase.

- Autobuzele articulate sunt extrem de utile pe traseul spre Aeroport: pot transporta un număr mare de pasageri și permit transportul mai ușor a bagajelor fără să se aglomereze așa rapid.

- La aeroport, autobuzele articulate nu mai pot intra pe tradiționala linie de autobuze de la terminalul plecări (pe la barieră), ci vin direct mai aproape de terminal prin același loc ca taxiurile sau restul mașinilor (astfel încât se impune schimbarea stației).

PROBLEMELE

În timpul curselor pe care le-am realizat în ultimele șase zile, am constatat și unele probleme:

- Cel puțin de două ori am văzut cum ușile nu se închid mereu când șoferii acționează comenzile. Într-una dintre instanțe ușa de la mijloc nu a vrut să se închidă deși șoferul a încercat de nenumărate ori. În cele din urmă șoferul s-a ridicat de pe scaun și, din spatele sticlei din față, a rugat pasagerii: „Puteți, vă rog, să împingeți dumneavoastră puțin ușa? Poate se închide”. După două încercări s-a închis...

- Încălzirea - În majoritatea autobuzelor cu care am fost încălzirea a funcționat, ba chiar prea tare. Unii pasageri s-au plâns că e prea cald și că ar trebui ca șoferul să aleagă „altă treaptă” pentru căldura băgată în salonul mașinii. Pe de altă parte, în trei instanțe diferite am prins autobuze în care părea că încălzirea fie nu funcționa, fie nu a fost pornită, iar în interiorul temperaturile erau destul de scăzute.

- Display-ul exterior nefuncțional sau cu probleme - În prima zi am surprins pe străzile Capitalei un autobuz nou al cărei sticle din fața afișajului exterior (deasupra cabinei șoferului) era plină de condens. Joi dimineață am surprins un autobuz al cărui afișaj exterior nu funcționa deloc (nici în față, nici pe lateral).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 22:10:14    Titlul subiectului: 200500

Citez si cea de-a doua parte a articolului, inceput in postarea precedenta.

Citat:
DESPRE PREȚUL ACHIZIȚIEI și COMPARAȚIA CU MERCEDES

Problemele apărute în primele zile pe unele autobuze Otokar din București au stârnit valuri de critici - multe dintre ele perfect întemeiate - pe rețelele de socializare.

Printre criticile aduse, totuși, apărea și informația cum că Bucureștiul ar fi trebuit să cumpere autobuze Mercedes ce ar fi costat mai puțin decât cele turcești de la Otokar. În realitate însă, în competiția autobuzelor pentru Capitală, Mercedes a avut o ofertă mai scumpă cu 7 milioane de euro decât cea a turcilor .

La licitație s-au prezentat trei firme:

- Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret - 97,9 milioane de euro (o medie de 245.000 de euro/autobuz)

- Asocierea Otokar Europe SAS - Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S - 100 milioane de euro (o medie de 250.000 de euro/autobuz)

- Mercedes România - 107 milioane de euro (o medie de 267.000 de euro/autobuz)

Atribuirea contractului s-a făcut atât pe baza prețului cel mic, dar și pe baza unei componente tehnice și de calitate. Detalii despre punctajul folosit la licitația autobuzelor pentru București.

Astfel, pentru oferta financiară Mercedes a obținut 45,95 puncte, Otokar - 49,15, iar Karsan 50 de puncte.

Partea financiară a reprezentat doar o parte din ofertă, pentru partea de ”calitate” Mercedes a obținut 47,57 puncte, Karsan - 43,93 puncte, iar Otokar - 44,91.

Spre deosebire de alte achiziții de autobuze făcute prin România (Ex: La Cluj-Napoca Mercedes a avut un preț diferit - 227.000 de euro per autobuz, dar cu garanție cinci ani sau limită de 350.000 km), licitația de la București prevedea ca 30 din cele 400 de autobuze să fie articulate, lungi de 18 metri, iar cerințele de garanție au fost mai mari pentru toate vehiculele achiziționate.

Astfel, toate cele 400 de autobuze achiziționate ar urma să aibă o garanție de opt ani (sau 480.000 km), iar în acest interval manopera completă, inclusiv reviziile, va intra în sarcina furnizorului.

Mai mult decât atât, în primii 4 ani (sau 240.000 km) mijloacele de transport în comun vor avea „Full Waranty”, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc). Practic, în primii patru ani de exploatare STB nu ar trebui să facă altceva decât să bage motorină în autobuze și să plătească șoferii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 02 Mai 2019 19:16:58    Titlul subiectului: 200601

Deși nu are legătură strict cu C-12, am găsit un site pe care puteți vedea poziția fiecărui Otokar din București:
http://ro-ratb.thoreb.com/thoreb-alert-autobuze/?thalteke
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mai 2019 22:30:02    Titlul subiectului: 200778

UKVZ-KTM-5 a scris:
Au intrat și pe 104, iată o poză cu #6513 de acum o săptămână, importată de pe MetrouUșor:

Am impresia ca 104 este o linie full Otokar C12.
Postez o poza proprie si personala, facuta azi dupa masa.



Bucuresti, 14 mai 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.1 kb
 Vizualizat:  de 2153 ori

Bucuresti, 14 mai 001.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2019 06:43:43    Titlul subiectului: 200780

Mai sunt cam 1-3 Mercedes pe 104 momentan, după o organizare de pe MetrouUșor:
V2A a scris:
În acest moment avem complet sau majoritar autobuze Otokar (indiferent de tip) pe liniile:
104 - 34
105 - 16
106 - 2*
123 - 20
125 - 3
137 - 21
149 - 1
168 - 11
173 - 8
185 - 4*
196 - 4
221 - 3*
222 - 6*
223 - 4
261 - 3
268 - 5
300 - 16
302 - 6
312 - 6
335 - 34*
336 - 24
361 - 4
368 - minim 20*
381 - 26*
601 - 6
682 - 5
780 - 4
781 - 4
782 - 3
783 - 10
784 - 4
Total: 317 ture care ar trebui asigurate cu Otokar.
*Liniile 335, 368 și 381 au încă multe autobuze Mercedes, iar în altele (104, 137, 300, 336) mai circulă 1-3 astfel de autobuze. De 185, 221 și 222 nu știu dacă vor fi full Otokar, momentan au 1-2 astfel de autobuze, în rest Mercedes. Pe lângă acestea, mai sunt liniile 133, 226, 331, care au ceva mai multe Otokare (5-6).
Din câte am citit pe forum ar trebui să mai primească Otokar liniile 131 (12), 133 (22) - completare, 136 (9), 226 (21) - completare, 301 (17), 311 (15), 313 (19), 330 (15), 331 (16) - completare. Mai mult ca sigur se va renunța la înlocuirea parcului pe câteva din acestea deoarece s-ar depăși lejer cele 400 de autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramvaiul



Data înscrierii: 16/Oct/2008
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2019 11:42:50    Titlul subiectului: 200783

Vin cu o completare: Pipera are, momentan, 58 de autobuze Otokar (52 C-12 și 6 C-10) în circulație și liniile 104, 300, 682 și 782 cu Otokar, care au în total 58 de ture, deci la limită. De aceea mai scapă aproape zilnic cel puțin un Mercedes în 104 și 300, posibil și 682. La fel se întâmplă și la alte autobaze.
Și o corectură la acea situație: 173 are 9 ture.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2019 09:57:30    Titlul subiectului: 200801

Confirm, azi dimineata, am vazut Citaro cu nr. #4943 pe linia 104.


IMG_20190517_092344.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.92 kb
 Vizualizat:  de 1989 ori

IMG_20190517_092344.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
electrica768



Data înscrierii: 07/Sep/2018
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 35
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 18 Mai 2019 11:58:13    Titlul subiectului: 200827

6445 pe linia 781


IMG_9423.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  284.25 kb
 Vizualizat:  de 1923 ori

IMG_9423.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
magister



Data înscrierii: 01/Mai/2019
Ultima vizita: 11/Iun/2019
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 21:43:03    Titlul subiectului: Franare/accelerare/schimb viteze 200894

Am fost recent cu un 105 Otokar (cred ca cel de 12 metri, nu era nici articulat nici scurtat). Mai demult erau Ikarus.

Problema subiectiv neplacuta pentru pasageri: socurile mari intre franare si accelerare si la fiecare schimb de viteze. Poate ca soferul respectiv nu s-a obisnuit cu trecerea de la Ikarus.

ce cred eu:
- servofrana cu amplificare f. mare (am patit si eu ca sofer, la trecerea de la Dacia 1410 spre Logan generatia 2)
- nu mai are frana aceea de motor dinamica, fara consum (care paraia surd) de la Ikarus. Stiu ca regenerativa nu merge decat la electrice, deci evident nu la diesel.
- nu mai are cutie de viteze cu sincronizare hidraulica ?

Citisem pe undeva ca o cutie de viteze cu adaptare rapida poate obtine aceeasi performanta in mediul urban chiar cu putere a motorului cu 20% mai mica, pentru ca puterea se aplica permanent, nu mai sunt acele pauze.

Cea mai blanda experienta ca pasager am avut-o acum cativa ani in jud. Constanta cu un ceva+Voith, cred ca avea convertizor hidraulic in loc de cutie de viteze clasica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 18/Oct/2019
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Mai 2019 22:57:26    Titlul subiectului: 200895

Pe linia 105 au circulat dupa autobuzele Ikarus pana la Otokar urmatoarele: ROCAR DE SIMON plus Autodromo (1 singur autobuz), Mercedes Citaro euro 3 / 4 si in prezent Otokar Kent C12. Soferii nu au trecut de pe Ikarus pe Otokar!
Frana de motor pe evacuare a fost prezenta doar la DAC-urile cu motoare unguresti si la Ikarus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 61
Locație: Buzău

MesajTrimis: Vin 24 Mai 2019 23:03:03    Titlul subiectului: 200911

Probabil sunt șoferi care încă sunt obișnuiți cu vechile autobuze, în ciuda anilor trecuți. Smile
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
magister



Data înscrierii: 01/Mai/2019
Ultima vizita: 11/Iun/2019
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Mai 2019 09:56:14    Titlul subiectului: 200912

Concluzie: care din autobuzele din Buc aveau cutie de viteze mecanica, dar cu presincronizare si schimb automat?

din acelea la care treptele sunt distincte mecanic (uneori mai multe, cu pasi mai fini) si trecerea e f. rapida, circa 0,05 sec., fara a zgaltai pe pasageri. Ceva care nu poate face chiar un sofer priceput doar din mana si pedale.

Acum nu multi ani pareau ca sunt predominant tipul respectiv si pareau mai comode si pentru pasageri, pentru sofer, pentru trafic si posibil si economia de carburant (ca nu era atata nevoie de varfuri mari de putere pentru a ajunge de la A la B in N secunde, dar fara pierderile convertizorului hidraulic).


Cred ca mai e un factor, experienta soferului de a "prezice" traficul si a da din timp comenzi delicate si continue, nu energice in ultimul moment. (Stiu ca nu se poate mereu, la cum e traficul in Buc)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 18/Oct/2019
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Mai 2019 17:58:16    Titlul subiectului: 200925

Cred ca e vorba de Saviem SC10U.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community