Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

100 de tramvaie noi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Ce companii credeti ca vor fi admise la licitatie?
Siemens
27%
 27%  [ 12 ]
CAF
13%
 13%  [ 6 ]
Alstom
4%
 4%  [ 2 ]
Stadler (Solaris Tramino)
11%
 11%  [ 5 ]
Altele
41%
 41%  [ 18 ]
Voturi totale : 43

Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 13 Mar 2019 15:11:50    Titlul subiectului: 199406

Dacă rămâne condiția aia cu "cel mai bun raport calitate-preț", câștigă 75% sigur Astra, că vor zice "na, uite, că e nemțesc", dar nu cred că vor ajunge în 2 ani toate tramvaiele, o altă condiție importantă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 14 Mar 2019 07:27:39    Titlul subiectului: 199413

Licitația asta a ajuns o bătaie de joc, iată câte contestații au apărut, unele dintre ele realizate de firme de... biciclete!


Screenshot_20190313-193254_Chrome.jpg
 Descriere:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=14&t=3904&start=322
 Mărime fișier:  124.09 kb
 Vizualizat:  de 2966 ori

Screenshot_20190313-193254_Chrome.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 15 Mar 2019 09:59:36    Titlul subiectului: 199461

LE: Skoda a renunțat la contestație.
Acum licitația se află în evaluare tehnică, mâine vom vedea care sunt ofertanții.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 16 Mar 2019 08:33:45    Titlul subiectului: 199477

Licitația are doar 2 ofertanți: Astra Vagoane Călători S.A. și Durmazlar Makine San Ve Tic A.S (turci). Doamne ferește! Chiar așa am ajuns noi, nu se bagă nimeni la tramvaie? Deși am fost până acum cam gică-contra în privința Astrei, vreau să câștige ei licitația asta, cu IMPERIO! Cu toate că Durmazlar a mai livrat la Olsztyn (Polonia) tramvaie. Iată modelul cu care vin turcii, se numește "Panorama", iată și un link: http://www.durmaray.com/panorama-tram/1/3/5
Problema cu "Panorama" este că nu are boghiuri pivotante, deci vor trebui să inventeze un tramvai de la 0, prin urmare, Astra are mari șanse.



untitled.jpg
 Descriere:
Panorama
 Mărime fișier:  272.87 kb
 Vizualizat:  de 2814 ori

untitled.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 15:19:35    Titlul subiectului: 199491

A nuuu, nu vreau si tramvaie turcesti. E de ajuns c aavem autobuze turcesti. Cen naimba ne turcizam total............
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 15:54:55    Titlul subiectului: 199492

Mda. Nimeni, în afară de câteva posibile minți bolnave din primărie, nu cred că ar vrea turcisme. Hai Astra! Very Happy Arată-i turcului ce poți! Smile Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 771
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 15:55:12    Titlul subiectului: 199493

guest a scris:
Cen naimba ne turcizam total............

La cate shaormerii sunt, nu ma mir Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 15:56:21    Titlul subiectului: 199494

Dacă mă uit bine înăuntru, văd că au scaune de Otokare. Cine știe ce o mai fi pe acolo de slabă calitate. În plus, cum am mai spus, boghiurile alea par fixe sau semi-mobile (în niciun caz pivotante).
M-am gândit să fac un pro și contra cu privire la ambele tramvaie:
ASTRA IMPERIO
Pro:
Very Happy Este brand românesc, prin comandarea sa încurajăm economia românească.
Very Happy Siemens se va ocupa de subansambluri, deci vom avea și tehnologie vestică.
Very Happy Este foarte ieftin, având probabil cel mai bun raport calitate-preț, ce constituie 60% din punctaj.
Very Happy Este realizat de o colaborare a 4 firme, ceea ce înseamnă că vor fi livrate repede, iar în caz de nevoie poate fi reactivată hala Astra - RATB.
Contra:
Evil or Very Mad Dacă pierde Blidar, poate iese un scandal, ceea ce poate anula licitația.
Evil or Very Mad Astra nu a respectat condiția legată de cifra de afaceri, dacă le vine idioților vreo idee să o reintroducă, avem turcisme pentru următorii 30 de ani.

DURMAZLAR PANORAMA:
Pro:
Very Happy A mai fost comandat în Europa un model similar, deci au o oarecare experiență, nu ca Otokarele
Very Happy (poate mă mai ajutați voi)
Contra:
Evil or Very Mad Nu pare să aibă boghiuri pivotante
Evil or Very Mad Are componente (am văzut doar scaune) de Otokare, care nu sunt tocmai un reper calitativ
Evil or Very Mad Livrarea s-ar putea să dureze, fiind doar o singură fabrică, nu o colaborare
Evil or Very Mad Turcismele nu sunt văzute chiar așa de bine, din cauza Otokarelor

Dacă mai aveți completări, vă rog să le adresați.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 16:52:29    Titlul subiectului: 199496

Iată un film cu Durmazlar Panorama:
https://youtu.be/xG-YHVmSPJE
Și unul cu Astra Imperio:
https://youtu.be/h9q_1l6Qr5E
Am pus aceste filmulețe ca o comparație, voi decideți care e mai bun. Și da, scaunele Panoramei sunt exact cele de Otokare, dar sunt tapițate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 20/Noi/2019
Mesaje: 338
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 18:28:09    Titlul subiectului: 199504

Apropo, Durmazlar Panorama a fost prezentat la InnoTrans Berlin 2016 Very Happy
_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 22:10:40    Titlul subiectului: 199505

Și Otokar a fost la o expoziție importantă (IAA) și nu e mare brânză de capul lui. În plus, colac peste pupăză, @guest are dreptate: prea se turcizează România, nu numai Bucureștiul. De când îi încurajăm pe ei și nu pe noi? Imperio este tramvai nemțesc produs la noi, are mai multă credibilitate, pe când Panorama (era să-i zic cu "a" în loc de "o") le umflă burta turcilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2019 22:19:34    Titlul subiectului: 199508

Tocmai mi-a venit o idee:
Dacă Atelierele Grivița sunt colaboratori cu Astra, pot să producă tramvaiele acolo, în caz de câștig. Să lase URAC doar pentru reparații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2019 13:33:56    Titlul subiectului: 199510

Update: Astra NU va colabora cu Siemens, ci cu o companie chinezească, numită CRRC QINGDAO SIFANG CO. LTD. Aceasta e renumită pentru trenurile sale de mare viteză.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mar 2019 20:56:25    Titlul subiectului: 199516

Anuntul de presa privind licitatia se gaseste aici.

Citat:
Firea: S-a deschis oferta pentru cele 100 de tramvaie ce vor fi luate din fonduri europene

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, vineri, că s-a deschis oferta pentru cele 100 de tramvaie care vor fi achiziționate din fonduri europene.

"Astăzi s-a deschis oferta privind cele 100 de tramvaie pe care le achiziționăm din fonduri europene, suma totală fiind de 212 de milioane de euro. (...) După deschiderea ofertelor, urmează procedura normală de achiziție, ne-am dori foarte mult ca această procedură să nu fie prea îndelungată. (...) Tot pe fonduri europene, PMB va achiziționa, pe lângă cele 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice. Valoarea totală a contractului e de 55 milioane euro. Chiar luna viitoare vom urca în SICAP și acest proiect", a declarat Firea, într-o conferință de presă.

Ea a menționat că alte două proiecte privind 100 de troleibuze, respectiv 130 de autobuze hibrid sunt pe Fondul de Mediu. Gabriela Firea a precizat că pentru primul proiect deschiderea ofertelor va avea loc pe 15 aprilie, iar pentru cele 130 de autobuze hibrid pe 7 mai.

"În ceea ce privește programele europene unde se acordă finanțări nerambursabile în perioada 2014 - 2020, PMB a depus proiecte în valoare totală de 639 de milioane de euro. Pentru trei dintre aceste proiecte, în valoare de 408 milioane de euro, sunt deja semnate contracte de finanțare, vă dau și exemple - extinderea stației de epurare Glina și liniile de tramvai 55 și 40. În plus, mai avem în pregătire proiecte în valoare de 320 de milioane de euro pentru reabilitarea sistemului de termoficare, extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și conservarea patrimoniului. Lucrăm, așadar, în acest moment, la proiecte europene a căror valoare se ridică la 959 milioane de euro", a precizat Firea.

Sorin Chiriță, city manager al Primăriei Municipiului București, a vorbit despre înlocuirea a 200 km de conductă primară în rețeaua de termoficare. "În 2016, nu am găsit nimic, deși existau alocați bani pentru acest proiect, pentru reabilitarea sistemului, vorbim despre înlocuirea a 200 km de conductă primară, de rețea primară, pentru care astăzi avem finalizată strategia de termoficare, aprobată de CGMB, avem finalizat studiul de fezabilitate, proiectul e estimat la aproximativ 248 de milioane euro, el va fi depus în cadru Axei 7", a explicat Chiriță.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 08:17:50    Titlul subiectului: 199602

Deci, avem parte de o "finala" China&Romania versus Turcia. Articolul se gaseste aici

Citat:
Licitație tramvaie București! Cine va câștiga licitația de 180 de milioane de euro

Doar două oferte au fost depuse în cadrul licitației de 180 de milioane de euro pentru 100 de tramvaie noi, organizată de Primăria București și "sponsorizată" din bani europeni, deși 20 de firme se arătaseră interesate.

Este vorba, potrivit datelor din SICAP, de Astra Vagoane Călători Arad – RRC QINGDAO SIFANG CO. LTD și turcii Durmazlar Makine San Ve Tic AS. Asocierea cu chinezii a fost singura soluție găsită de arădeni pentru a putea îndeplini criteriul eliminatoriu privind cifra de afaceri din caietul de sarcini(minim 260 de milioane de lei în fiecare din ultimii trei ani). Anunțul potrivit căruia sunt doar două oferte pentru tramvaie, acestea fiind și deschise, a fost făcut de primarul Capitalei Gabriela Firea, scrie capital.ro.

Nu este clar cu ce model de tramvai va veni asocierea Astra – Sifang, însă este puțin probabil ca cesta să fie din gama arădenilor, Imperio ori Armonia, din două motive: în primul rând, fabrica este la capacitate maximă de producție pentru următorii ani, întrucât Astra a câștigat contracte pentru tramvaie în țară și mai are de livrat și vagoane de cale ferat la export. "'... vom lucra la capacitate maxima, chiar depasim capacitatea. Avem contractate 62 de tramvaie prin câștigarea licitatiilor la Cluj-Napoca, Oradea și Galați . Mai avem de produs vagoane si pentru Cehia", spunea, în ianuarie, Valer Blidar, proprietarul Astra. În plus, chinezii, de fiecare data când au participat la licitații în afara țării, au venit cuprodusul lor. Este și obicei chinezesc, ca la orice investiție într-un alt stat să fie folosită cât mai mult din forța de muncă, tehnologia și materialele chinezești.

Din aceste considerente, probabil că înțelegerea dintre Qingdao și Astra se referă la asamblarea la Arad a tramvaiului chinezesc, ceea ce presupune că valoarea adăugată local ar fi minimă. Ar fi totuși ceva, spre deosebire de cealaltă variantă.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 14:34:09    Titlul subiectului: 199608

Au făcut o greșeală, nu e "Armonia", ci "Autentic". Și eu cred că vor veni cu IMPERIO, boghiuri pivotante, deoarece are standarde excelente de calitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
julius



Data înscrierii: 17/Iul/2012
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2019 01:35:50    Titlul subiectului: 199620

Conform Wikipedia compania din China care e in asociatie cu Astra a luat licenta Skoda 15T in 2013
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Apr 2019 20:29:41    Titlul subiectului: 200030

Subiectul celor 100 de tramvaie noi a fost dezbatut si de reporterii din ziarul Libertatea. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Societatea de Transport București explică de ce Primăria cumpără 100 de tramvaie și nu le produce în uzina proprie: „Licitația este pentru tramvaie de 36 de metri, noi producem de 27 de metri, nu știm să facem mai mari”

181 de milioane de euro, bani europeni, are însă Primăria Capitalei pentru a cumpăra 100 de tramvaie de 36 de metri lungime, cu podea 100% joasă, pe care să le utilizeze pe rutele cele mai folosite. O licitație la care vrea să participe și gigantul chinez CRRC Corporation, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-a aliat cu Astra Vagoane Călători pentru asta.

Libertatea l-a întrebat pe Andrei Creci, directorul general al STB, de ce nu mai produce Bucureștiul tramvaie pentru Capitală, care ar însemna și costuri mai mici față de cele de achiziție de la alți producători. Andrei Creci spune că fabricarea unui tramvai de 27 de metri ar costa 1,5-1,7 milioane de euro, adică aproape 30 de milioane de euro pentru 18 tramvaie. 100 de tramvaie produse în uzina proprie ar ajunge la aproximativ 150 de milioane de euro, cu 30 de milioane mai puțin decât banii alocați pentru cele 100 de tramvaie, dar și cu dimensiuni mai mici, poate chiar și nu la aceleași dotări cu care ar veni de la alți producători.

Reporter: Ce ne puteți spune despre producția de tramvaie Bucur Low Floor? Andrei Creci: Intenționăm să reluăm producția. E tramvaiul care circulă acum la noi și care a fost produs până în 2015. Ce vedeți, majoritatea tramvaielor de 27 de metri sunt făcute la uzină la noi. – De ce nu faceți dumneavoastră cele 100 de tramvaie scoase la licitație de Primăria Capitalei? – Din mai multe motive. Primul și principalul motiv este că licitația Primăriei este pentru tramvaie de 36 de metri. Tramvaiele Bucur Low Floor sau Bucur LF au 27 de metri. Noi nu știm să facem mai mari. Primăria cumpără de 36 de metri, e nevoie în București de tramvaie mai mari. Noi am făcut și am vrea să facem în continuare, dar de 27 de metri. Ăsta e un prim motiv. După aia, costurile cu care le-am putea produce noi s-au mai schimbat. Până în 2015 s-au făcut câte unu, câte două, câte trei pe an. Acum, noi vrem să facem câte șase pe an și încă n-avem un cost real bine determinat. Îl vom avea în curând. – Cele pe care le-ați făcut cât au costat? – Nu am cu exactitate, dar ele s-au făcut spre 50, dacă vorbim de anii de după Revoluție. Toate tramvaiele care circulă în București – cu excepția Tatrelor, astea de 15-16 metri pe care le avem, vechi, făcute în Cehoslovacia în anii ’70 – sunt făcute la Uzina de Reparații „Atelierele Centrale” (URAC). Și am și exportat. Constant au circulat. Sunt tramvaie făcute aici. Bucur LF-urile s-au făcut în ultima vreme. Au fost V3A-urile înainte. Din anii 2000 s-au făcut Bucur LF, mai mult de 20, cu siguranță.

„Tramvaiul de 36 de metri își face mai bine treaba, e un fel de metrou ușor” – De ce trebuie să fie de 36 de metri? – Marile capitale au și de 40 de metri, și mai mari. E o dimensiune care s-a calculat conform unor standarde recunoscute și pentru București sunt absolut necesare, mai ales pe linii bine determinate. Ele se iau pe fonduri europene, ca să aplicăm la aceste fonduri europene a trebuit să determinăm foarte exact traseele pe care vor circula. Avem linia lui 41, unde ați văzut că se merge foarte bine, dar unde un tramvai mai mare și-ar face și mai bine treaba. Practic, e un fel de metrou ușor. Avem linia lui 21 unde s-ar preta, avem linia lui 1, linia lui 10 și linia lui 32. În rest, rămânem cu tramvaiele noastre de 27 de metri și nu exclud o variantă de tramvaie chiar mai mici, care se pot cupla la nevoie. – Cum asistați Primăria în această licitație? – Noi asistăm din punct de vedere tehnic. Caietul de sarcini a fost întocmit de noi, de specialiștii noștri, a fost modificat în urma tuturor contestațiilor și clarificărilor cerute de ceilalți participanți. Noi avem oameni de la STB în comisia de achiziții din Primărie și asistăm din punct de vedere tehnic. „Mai devreme de 2021 nu vor fi tramvaie noi în București” – Când s-ar putea încheia această procedură? – Nu știu când estimează Primăria că va deschide ofertele. Nu mai devreme de anul viitor spre sfârșit, poate chiar 2021, cred că vor ajunge primele tramvaie, indiferent de câștigătorul licitației. – Când va fi anunțat un câștigător? – În 2-3 luni. Licitația e dată drumul, au fost depuse ofertele. După care se semnează contractul și de la data semnării încep să curgă acele luni obligatorii. Mai devreme de sfârșitul lui 2020 – începutul lui 2021 nu văd tramvaie noi în București. „Noi putem produce acum, cu ce avem, un tramvai mai bun decât cel din 2015 și mai arătos”
Citește întreaga știre: Societatea de Transport București explică de ce Primăria cumpără 100 de tramvaie și nu le produce în uzina proprie: "Licitația este pentru tramvaie de 36 de metri, noi producem de 27 de metri, nu știm să facem mai mari"

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Apr 2019 15:03:06    Titlul subiectului: 200046

Mi se pare ciudată treaba că nu se știe să se faca de 36m.
Nu sunt un mare expert,dar mă gândesc că nu e așa de greu.
Să nu uităm ca de ceva ani URAC-UL e pus pe butuci de PMB si STB Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 07 Apr 2019 15:38:16    Titlul subiectului: 200049

Bine zis "pe butuci". Să nu uităm proiectele de V4A sau VxA. Până la urmă, nu e foarte greu să-i mai bagi câteva secțiuni, așa cum zici și tu. Însă tehnologia folosită e destul de veche, URAC nu are niciun produs 100% LF, asta deși produsele obținute sunt oarecum calitative, nu mai zic de accidentele din ultima perioadă, precum roata desprinsă a lui 3381. Părerea mea: URAC trebuie modernizat complet și să aibă o capacitate mai mare de producție. Produsele sunt oarecum decente, dar ar trebui să facă ceva cu RK-urile, să nu mai avem parte de accidente. Trebuie proiectat și un model 100% LF, să nu mai rămânem pe dinafară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Apr 2019 07:45:49    Titlul subiectului: 200061

URAC-ul nu este fabrica. Este un atelier de reparatii. Nu are capacitate de a ”fabrica” tramvaie. Ca Bucur este nou, OK, dar cate poti face pe an ? Numai 6 ? Laughing Laughing
Pentru o mai buna intelegere a situatiei v a rog sa cititi de la inceput topicul cu Bucur LF; http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1278
Dupa care, sper sa intelegeti ca trebuie bagati multi bani ca sa scoti un tramvai nou, decent, de la URAC.
Trebuie bagati multi bani ca sa ai o linie de asambalare pentru un tramvai de 36 de metri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 23 Apr 2019 07:55:27    Titlul subiectului: 200390

Turcii de la Durmazlar au făcut o prezentare a tramvaiului pe care îl pregătesc pentru București și și-au exprimat intenția de a participa și la alte licitații românești: Timișoara, Craiova, Brăila și Iași, existând posibilitatea de a deschide o fabrică în România. Articolul se găsește aici:
https://www.economica.net/mobile/turcii-de-la-durmazlar-ar-putea-deschide-o-fabrica-de-tramvaie-in-romania-in-functie-de-ce-licitatii-vor-castiga-aici_167824.html
Citat:
Turcii de la Durmazlar ar putea deschide o fabrică de tramvaie în România, în funcție de ce licitații vor câștiga aici FOTO VIDEO
Producătorul turc de tramvaie Durmazlar ia în calcul să deschidă o unitate de producție în România, în funcție de ce licitații va câștiga aici. Compania s-a înscris deja în cursa pentru cel mai mare contract din țară – cel pentru 100 de tramvaie la București – și vrea să participe și la licitațiile din alte orașe.
Grupul Durmazlar investește 50 de milioane de dolari în dublarea capacității de producție tramvaie, de la 8 la 16 bucăți pe lună, în orașul industrial Bursa, al patrulea ca mărime din Turcia. Investiția, care provine din fonduri proprii și nu din împrumuturi, are loc în contextul în care divizia de tramvaie a câștigat contracte în mai multe orașe din Turcia, dar și din afara țării de origine.

Mai mult, Durmazlar ia în calcul posibilitatea extinderii producției și în România, potrivit lui Abdullah Bocan, general manager la Durmazlar Railway Systems.

Decizia va fi luată însă în funcție de ce licitații va câștiga compania în România. Producătorul turc a depus ofertă la licitația Primăriei București pentru achiziția a 100 de tramvaie. Pentru acest contract, estimat la 846 milioane de lei (180 de milioane de euro), Durmazlar concurează cu asocierea româno – chineză Astra Vagoane Călători – CRRC.

În prezent, licitația Primăriei București se află în etapa de evaluare tehnică a ofertelor, urmând ca apoi să intre în etapa financiară. Astfel, câștigătorul celui mai mare contract pentru tramvaie din România ar putea fi stabilit până pe 15 august, conform datelor din platforma de achiziții publice SICAP.



De asemenea, producătorul turc intenționează să participe și la licitațiile pentru tramvaie în orașe precum Timișoara, Brăila, Craiova și Iași, potrivit lui Abdullah Bocan.


Cele mai multe dintre aceste licitații sunt organizate prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) și sunt finanțate din fonduri europene.

Potrivit datelor din SICAP, termenele – limită pentru depunerea ofertelor la aceste licitații sunt:
- 24 aprilie (Timișoara – 40 de tramvaie cu autonomie – 462 milioane de lei)
- 8 mai (Craiova – 17 tramvaie de 25 m – 170 milioane de lei)
- 15 mai (Brăila – 10 tramvaie 18 m – 80 milioane de lei)
- 22 mai (Iași – 16 tramvaie 30 m – 184 milioane de lei)

La întâlnirea cu o delegație de jurnaliști din România, Abdullah Bocan a prezentat modelul Panorama, compus din patru module, cinci uși duble și o capacitate de 346 pasageri, care ar putea să ruleze și în București.

Reprezentantul Durmazlar a menționat că tramvaiul produs în Turcia respectă toate cerințele licitației de la București.

Bocan a mai spus că Durmazlar lucrează la tehnologia pentru tramvaie autonome. Reprezentanții companiei au prezentat cum unele operațiuni pe noul tramvai pot fi efectuate de la distanță, prin telecomandă (video jos).



Înființat în anul 1956, Durmazlar Holding este un producător de utilaje industriale, cu exporturi în 120 de țări. În prezent, grupul are două facilități de producție și aproximativ 900 de angajați, dintre care 120 de ingineri se ocupă numai de cercetare-dezvoltare, realizând o cifră de afaceri anuală de 150 milioane euro, din care 70 milioane euro este cifra de afaceri a diviziei de sisteme feroviare. Durmazlar produce boghiuri și alte componente importante pentru vehiculele feroviare pentru companii cunoscute precum Alstom, Siemens și Bombardier.

Părerea mea? Nu cred că va merge, nu au boghiuri pivotante tramvaiele lor. Sper să câștige cineva mai important la celelalte licitații regionale, dacă nu poate Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 15 Iul 2019 16:26:06    Titlul subiectului: 201609

De fix 4 luni, licitația se află în evaluare tehnică, iar termenul limită este pe 18 august atât pentru evaluarea tehnică, dar și pentru evaluarea financiară, de care încă nu s-au apucat, fiind riscul aproape iminent să se anuleze licitația. Se pare că va mai trebui să așteptăm până vom vedea tramvaie noi în București. Meanwhile, ne bucurăm de V3A-2010-CA și de Bucur LF ce vor ieși anul acesta din fabrică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 8503
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 07:25:24    Titlul subiectului: 201625

Evaluarea tehnica inseamna evaluarea spagii Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 1172
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 11:46:54    Titlul subiectului: 201658

Mai degrabă cea financiară, acolo e treaba de preț. De ce crezi că durează atât cea de la hibride? Acolo e miza mai mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community