Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 20 Apr 2017 13:33:20 Titlul subiectului: Aeronave Airbus A320 |
189700 |
|
Câteva poze cu unul dintre avioanele Airbus A320 ale British Airways.
In ultima poza se vede cum sunt utilizate chiar si portiuni din aripi pentru franare prin cresterea rezistentei la inaintare, dupa aterizarea avionului pe pista; poate cineva mai cunoscator ne "lumineaza" despre denumirea acelor componente...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.72 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.6 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.98 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.38 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.29 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.82 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.5 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.61 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.94 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.23 kb |
Vizualizat: |
de 20525 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 20 Apr 2017 19:30:52 Titlul subiectului: |
189705 |
|
Acele bugăți din partea de sus a aripii, care ajută la frânarea pe pistă, sunt frânele aerodinamice. Cele de jos, care sunt deschise atât la decolare, cât și la aterizare, sunt flapsurile care au rolul de a crește portanța aripii la viteze reduse.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 20 Apr 2017 22:51:10 Titlul subiectului: |
189708 |
|
Robert a scris: | Acele bucăți din partea de sus a aripii, |
Se mai numesc si spoilere ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 21 Apr 2017 07:39:48 Titlul subiectului: |
189714 |
|
Acum ce am cautat rapid pe net am vazut ca la unele aripi difera spoilerele de franele arrodinamice ca pozitionare pe aripa. Pe Google gasesti toate informatiile.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 23 Apr 2017 21:53:23 Titlul subiectului: |
189776 |
|
Un A320 Wizzair cu care urma sa zbor la Cluj Napoca venid la terminaul Aeroportului Robin Hood-Doncaster/Sheffield.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
961.1 kb |
Vizualizat: |
de 20429 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 24 Apr 2017 18:46:42 Titlul subiectului: |
189801 |
|
Se numesc "spoiler" sau "speed brake" inseaman acelasi lucru.
Sunt folosite pentru franare aerodinamica cum s-a mai spus, dar si pentru "roll" adica schimbarea directie pe axa longitudinala (de-a lungul fuselajului) in conjuctura cu eleroane (ailerons). Diferenta fiind ca eleroanele se pot misca in sus si in jos, unde spoilere se misca doar in sus.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 09 Sep 2018 21:06:28 Titlul subiectului: |
196355 |
|
A320-232 - Aegean Airlines pe aeroportul din Heraklion. Bonus: 1 oră si 15 minute la dus si 3 ore si 30 de minute la întoarcere.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.89 MB |
Vizualizat: |
de 19103 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 02 Dec 2018 18:53:26 Titlul subiectului: |
197534 |
|
Un A320 facut in batatura
https://airlinestravel.ro/un-airbus-a320-made-in-china-la-90-000-de-lire-sterline-do-not-fly.html
Citat: | Un Airbus A320 ”Made in China” la 90 000 de lire sterline (do not fly)
Un fermier chinez a visat să aibă propriul avion. Așa că s-a apucat și a construit un Airbus full-size cu doar 90 000 de lire. Însă are un singur defect. Nu va zbura .
În octombrie 2017, Zhu Yue, un fermier chinez din provincia Liaoning, a început construirea unui Airbus A320. Acesta este ajutat de 5 prieteni. Zhu Yue a visat mereu să aibă un avion. Și pentru că nu și-a permis să cumpere unul adevărat, a decis să construiască o copie 1:1 a unui Airbus A320.
Pentru a putea construi avionul, fermierul a învățat și a studiat desene tehnice și diferite modele de avion. Până în prezent a cheltuit 90 000 de lire și a folosit 40 de tone de fier. Dar investiția va crește pentru că avionul încă nu este gata 100%. Din planurile fermierului, avionul ar putea fi gata în mai 2019.
Airbus A320 de 90 000 de lire sterline
Zhu Yue este conștient că avionul său nu va zbura. Dar asta nu-l va împiedica să-i găsească o utilitate. Din cele declarate de domnul Zhu Yue, avionul construit va fi transformat într-un restaurant sau chiar într-o casă de locuit.
Despre adevăratul Airbus A320, putem spune că este unul dintre cele mai bine vândute avioane din lume. Are un singur culoar și este dedicat zborurilor scurte și medii. Însă există și varianta Airbus A321LR, care are ca target zborurile lung-curier până la 7400 de kilometri. Airbus A320 are dimensiunile: 37,75 metri lungime și 35,8 metri anvergura aripilor. Un adevărat Airbus A320 se vinde cu 74 de milioane de lire sterline. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
177.07 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.56 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.1 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.15 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.68 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.57 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.79 kb |
Vizualizat: |
de 18809 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 02 Dec 2018 18:57:51 Titlul subiectului: |
197535 |
|
Si acum, intamplarea este legata de un real A320, caruia i s-ar fi defectat motorul după ce capota sa s-a desprins în zbor.
https://airlinestravel.ro/motor-deteriorat-la-un-airbus-a320-frontier-airlines-foto.html
quote] Motor deteriorat la un Airbus A320 Frontier Airlines (Foto)
Pe 30 noiembrie, pasagerii zborului F9260 au trecut prin momente de panică. Motorul drept al aeronavei Airbus A320 Frontier Airlines a suferit daune importante după ce capota sa s-a desprins în zbor.
Pe 30 noiembrie 2018, a avut loc un nou incident de deteriorare al motorului la un avion aflat în zbor. Este vorba de un Airbus A320 Frontier Airlines, care opera zborul F9260, pe ruta Las Vegas – Tampa.
Motor deteriorat la un Airbus A320
La scurt timp de la decolare, capota motorului 2 al aeronavei Airbus A320 (N227FR) s-a desprins, iar cei 166 de pasageri aflați la bord au trecut prin momente de panică. Nu e plăcut să te uiți pe fereastră și să vezi cum zboară capota motorului.
Piloții au declarat situație de urgență și au adus în siguranță aeronava la sol. S-au întors în Las Vegas după 12 minute de la decolare. Acesta este al 40-lea caz, din 1992 și până în prezent, în care capota motorului s-a desprins.[/quote]
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.57 kb |
Vizualizat: |
de 18807 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 11 Dec 2018 06:28:21 Titlul subiectului: |
197659 |
|
Prima mea reactie la cel din China..."Ce aiurea a dat banii..." si atunci m-am gandit la cati bani am bagat sa aduc un autobuz din Romania in USA
Despre capota...motorul nu are nimic. Va fi inspectat, normal, insa e doar capota de acces la sistemele motorul, care nu sunt afectate de vant atat de mult (ar trebui o viteza care ar rupe aripile din fuselaj inainte sa faca ceva la corpul de alimentatie, generatore, pompe ulei, etc)
Se intampla destul de des, mai ales cand uita un mecanic sa inchida ca lumea una din clemele capotei.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Mar 2019 21:39:34 Titlul subiectului: |
199541 |
|
A320, mai multe de la Easy Jet pe EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.4 MB |
Vizualizat: |
de 17421 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|