Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele electrice Solaris ale C.T.P. Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 547
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2019 10:00:35    Titlul subiectului: 198871

Din moment ce linia 9 a fost la un moment dat de troleibuz, mie, personal, mi se pare justificată introducerea lor pe această linie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 138
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2019 11:04:57    Titlul subiectului: 198876

Pe linia 9 nu ar fi o idee buna din 2 motive:
-destul de multe calatori merg pe linia 9
-nu e incarcator nici la Gara, nici in Manastur.

Nici pe linia 30 nu e o idee superba Solarisul electric, dar macar sunt incarcatoare si la IRA, si in Grigorescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 642
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2019 11:40:08    Titlul subiectului: 198878

UKVZ-KTM-5 a scris:
Din moment ce linia 9 a fost la un moment dat de troleibuz, mie, personal, mi se pare justificată introducerea lor pe această linie.
Linia 9, Manastur - Gara, nu mergea pe calea Floresti pe vremea cand era troleibuz, ci pe ruta troleibuzelor de acuma, pe la Minerva. Odata cu inaugurarea tramvaielor, in 1987, traseul a devenit redundant, mutarea sa pe calea Floresti fiind necesara calatorilor. Cum pe calea Floresti nu exista retea de troleibuz, 9-le mutat pe acolo a fost autobuz, iar aceasta solutie de avarie s-a permanentizat. De mentionat ca in anii '90 a existat un proiect de extindere a retelei de troleibuz pe calea Floresti, la care s-a renuntat din lipsa de fonduri, scopul fiind fix aducerea traseului 9 ca troleibuz acolo. E important sa intelegem ca 9 nu a devenit autobuz ca cineva a pus gand rau troleibuzelor, ci pentru ca nu exista retea de contact pe unde era nevoie de acest traseu(legatura cu gara).

Celor de la PMUD li s-ar părea mai justificat, introducerea rețelei de troleibuz pe Calea Florești și Strada Bucium, iar linia 9 să fie o linie de troleibuz.

_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Vin 08 Feb 2019 15:47:48    Titlul subiectului: 198884

Si eu am fost surprins in mod neplacut, ca aproape toate Solarisurile electrice au fost bagate pe linia 30. Insa in ultimul timp am observat, ca 30 umbla foarte des, la un interval de 4-5 minute, si avand asta in vedere, nici nu este atat de grav situatia, dupa cum vad.
Un alt aspect pozitiv ce am observat, ca electricele fac lejer in fiecare zi o tura intreaga pe linia 30 (adica 8-9 ore), ceea ce este foarte bine, avand in vedere ca traseul este foarte lung. Cineva stie ca cum este posibil acest lucru? Dupa fiecare tura o baga la incarcare rapida, sau cum? Deoarece cu autonomia de 105 km nu cred ca ar putea sa faca 8-9 ture pe linia 30, mai ales iarna?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bobcik



Data înscrierii: 19/Noi/2011
Ultima vizita: 19/Mai/2019
Mesaje: 119
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 09:08:13    Titlul subiectului: 198966

Astăzi am văzut 221 și 222 în probe.
_________________
trol-tram-bus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 12/Mai/2019
Mesaje: 280
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 10:20:32    Titlul subiectului: 198967

Frecventele pe 30 sunt neschimbate de multi ani. 5 minute era intre autobuze in ora de varf si in 2002, cand erau vechile autobuze X-RATP majoritare(de 100 de calatori), si in 2016, cand autobuzele articulate erau majoritare(de 150 de calatori) si acum, cand autobuzele electrice sunt majoritare(de 80 de calatori). Pentru a oferi cu aceste autobuze aceeasi capacitate de transport, este nevoie de frecvente de 3 minute, si 24 de autobuze in loc de 17. Totul cu soferi, asigurari si mentenanta la pachet - 7 vehicule in plus pentru acelasi efect. Juma' de milion de euro fiecare. Dupa parerea mea modesta, o mare risipa, greseala si lipsa de profesionalism.
Sau s-ar putea opera traseul 30 cu autobuze mari, articulate, care exista in flota CTP-ului, fiind un traseu cu aproape 2000 de oameni/ora-sens in momentul de varf, cum indica literatura de specialitate si bunele practici, context in care 17 autobuze ar fi suficiente. Fix pentru astfel de situatii se recomanda utilizarea articulatelor, care costa cu 10% in plus de operat in timp ce ofera cu 50% mai multa capacitate.
Locul autobuzelor de 80 de calatori(fie ele electrice, diesel, CNG sau hidrogen) este pe trasee secundare cu pana la 400-500 de calatori/ora-sens, cum ar fi 32(b), 33, 19, 42, 27(!) sau altele. Utilizata cu cap, flota de autobuze electrice a orasului ar putea asigura electrificarea a 1/4 din traseele de autobuz. Sau am putea sa le plimbam pe toate pe 30 si 24b...
Deservirea cu aceste autobuze a traseului 30 poate parea in regula exclusiv cuiva care nu foloseste traseul in cauza in ora de varf, ratand ocazia sistematica de a retrai aglomeratia specifica anilor 90 sau, tot mai frecvent, de a ramane in statie.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 15:47:36    Titlul subiectului: 198972

Clar, aceste autobuze nu sunt pentru linia 30, si mie mi se pare o risipa mare. Sunt deja foarte multe Solarisuri electrice, si nu prea sunt folosite in mod corect. Dar probabil vor fi deservite si alte linii de electrice.
Din noul lot de electrice nu a intrat inca nici unul in circulatie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 554
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2019 23:22:38    Titlul subiectului: 198986

Inca nici unul. Au facut probe pe mai multe trasee de aceasta data.

Problema sunt si statiile de incarcare rapida, care din punctul meu de vedere nu au fost instalate in locatiile corespunzatoare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 138
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 16 Feb 2019 02:29:58    Titlul subiectului: 198987

Cred ca din cauza asta circula electrice pe 27 si 30, ca acolo sunt incarcatoarele.E si in Gheorgheni, dar pana acolo nu prea merge un autobuz.
Sunt planuri si pt. alte incarcatoare rapide?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Mie 20 Feb 2019 20:08:13    Titlul subiectului: 199040

Conform unei postari din grupul de facebook Info trafic Cluj, un autobuz electric nou iesit in probe, s-a agatat de o autoutilitara, astfel spargand geamul stanga spate. Este vorba de 220.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 554
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2019 21:04:30    Titlul subiectului: 199178

Cam multe teste si cam putina actiunea. Majoritatea stau cuminti in garajul din Gheorgheni.

Stie cineva din ce cauza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 554
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 01 Mar 2019 09:16:42    Titlul subiectului: 199187

209, 210 și 211 în același timp pe 30 în această dimineață.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 7757
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2019 20:46:26    Titlul subiectului: 199233

Am circulat cu aceste autobuze pe liniile 27 si 30. La prima impresie zici ca esti intr-un troleibuz fara fir. In traficul aglomerat clujean, mai ales in zona garii, trebuie sa faca multe franari&accelerari. Acest lucru nu afecteaza bateria ?

Am facut cateva poze in zona garii si in cartierul Grigorescu cu aceste autobuze.



Cluj, 28 februarie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.64 kb
 Vizualizat:  de 1807 ori

Cluj, 28 februarie 024.jpg



Cluj, 28 februarie 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.55 kb
 Vizualizat:  de 1807 ori

Cluj, 28 februarie 025.jpg



Cluj, 28 februarie 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.61 kb
 Vizualizat:  de 1807 ori

Cluj, 28 februarie 026.jpg



Cluj, 28 februarie 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.93 kb
 Vizualizat:  de 1807 ori

Cluj, 28 februarie 021.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 7757
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2019 20:47:13    Titlul subiectului: 199234

Ca si interior, nu mi se pare ca sunt mari diferente, fata de Solarisurile clasice.


Cluj, 28 februarie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.45 kb
 Vizualizat:  de 1806 ori

Cluj, 28 februarie 012.jpg



Cluj, 28 februarie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.76 kb
 Vizualizat:  de 1806 ori

Cluj, 28 februarie 019.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2019 21:54:09    Titlul subiectului: 199245

Evident afecteaza traficul mare bateria in sensul ca autonomia scade un pic. Dar vad ca autobuzele astea au autonomia de 105 km si in trafic aglomerat.
Interiorul este diferit fata de Solaris Urbino 18 in sensul ca scaunele sunt mai comode, cu tapitaria mai moale, si calitatea de ansambare pare sa fie superior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 554
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Mar 2019 21:33:01    Titlul subiectului: 199540

Am văzut astăzi cel puțin 4 autobuze electrice cu Cursă Specială și afiș în geam cu ceva scris 21 Decembrie și atât am apucat. Făceau 2 dintre ele dreapta din Piața Avram Iancu către Mărăști.

În altă ordine de idei tot apar articole în presă că au mai venit 12, din care doar 4 au fost recepționate, iar restul de 8 se află în probe. Garajul din Gheorgheni e plin de Solarisuri electrice nemișcate. Știe cineva de ce durează așa de mult intrarea lor în serviciiu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 138
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2019 11:01:18    Titlul subiectului: 199550

Si eu am vazut pe Brancusi astazi si ieri un autobuz electric, venind de la ceva Summit. Pe linia 32 nu am vazut de mult timp, deci nu prea inteleg de ce a venit inapoi pe Brancusi, si nu direct in garaj, unde e si incarcator
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 642
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2019 13:53:34    Titlul subiectului: 199551

Zilele acestea se desfășoară la Cluj StartUp Europe Summit. Am văzut ieri și alaltăieri la aeroport câteva autobuze electrice un un afiș pe care erau enumerate câteva hoteluri: Golden Tulip, Grand Hotel Italia.
_________________
Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 151
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2019 19:42:04    Titlul subiectului: 199561

Da asa este , aseara 6 autobuze erau parcate in fata la Grand Hotel Italia cu afisaj Cursa Speciala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 7757
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mar 2019 08:06:51    Titlul subiectului: 199638

Am vazut un autobuz electric la aeroport, pe 21 martie, cu afisajul Cursa Speciala si cu numele hotelului mai sus mentionat.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Joi 28 Mar 2019 16:27:52    Titlul subiectului: 199694

Erau din lotul nou, sau cele "vechi"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alin10CFR



Data înscrierii: 07/Aug/2011
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 91
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2019 22:41:26    Titlul subiectului: 199775

withoutname a scris:
Erau din lotul nou, sau cele "vechi"?

Din primul lot de autobuze electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Iun/2019
Mesaje: 554
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 07:58:08    Titlul subiectului: 199778

Celalalt lot, achiziti9nat pe Fonduri de la uniune nu aunt inca introduse in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
withoutname



Data înscrierii: 29/Ian/2019
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 37

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 16:25:26    Titlul subiectului: 199785

Interesant, deja peste doua luni au trecut de primele probe, si totusi nu sunt inca in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Iun/2019
Mesaje: 138
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 03 Apr 2019 14:56:54    Titlul subiectului: 199932

Asatazi au fost puse in circulatie.

Sursa: FB, Emil Boc

"Alte 11 autobuze electrice, de azi în circulație la Cluj-Napoca!

Miercuri, 3 aprilie 2019, au intrat în circulație în municipiul Cluj-Napoca încă 11 autobuze electrice.

Aceste autobuze au fost achiziționate prin fonduri europene și sunt primele din cele 30 care urmează să ajungă până la sfârșitul lunii iulie. Astfel, 41 autobuze electrice vor fi în total în circulație până la mijlocul acestei veri.

O treime din transportul public al municipiului Cluj-Napoca este deja electric.

Cele 22 autobuze electrice aflate în circulație contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității sistemului de transport public din Cluj-Napoca. Prin achiziționarea acestor mijloace de transport public performante și prin programele de prioritizare a transportului în comun - precum benzile dedicate pentru transport în comun și biciclete - urmărim să oferim clujenilor o alternativă modernă, eficientă și calitativă la transportul convențional, cu mașina personală.

Autobuzele care intră de astăzi pe rutele Companiei de Transport Public Cluj-Napoca sunt modern dotate cu echipamente ce au caracteristici de ultima generație:

Informații generale:
- prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei/ buc + TVA
- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- garanția este de 5 ani sau 500.000 km

Caracteristici tehnice:
- capacitatea totală de transport este de 78 călători din care: 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare
- autonomie de 105 km pentru baterii noi
- capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy
- puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP )
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- 3 uși duble ( cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri
- indicator vizual interior de stații cu LED-uri
- monitor tip LCD în interior
- anunțarea vocală a stațiilor în salon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
- datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați, etc..

În acest moment Compania de Transport Public Cluj-Napoca dispune de 14 stații de încarcare (11 cu încarcare lentă și 2 cu încarcare rapidă), amplasate în bazele acesteia din cartierele: Grigorescu, Mărăști și Gheorgheni."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 7 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community