Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 10:00:35 Titlul subiectului: |
198871 |
|
Din moment ce linia 9 a fost la un moment dat de troleibuz, mie, personal, mi se pare justificată introducerea lor pe această linie.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 11:04:57 Titlul subiectului: |
198876 |
|
Pe linia 9 nu ar fi o idee buna din 2 motive:
-destul de multe calatori merg pe linia 9
-nu e incarcator nici la Gara, nici in Manastur.
Nici pe linia 30 nu e o idee superba Solarisul electric, dar macar sunt incarcatoare si la IRA, si in Grigorescu.
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 747 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 11:40:08 Titlul subiectului: |
198878 |
|
UKVZ-KTM-5 a scris: | Din moment ce linia 9 a fost la un moment dat de troleibuz, mie, personal, mi se pare justificată introducerea lor pe această linie. | Linia 9, Manastur - Gara, nu mergea pe calea Floresti pe vremea cand era troleibuz, ci pe ruta troleibuzelor de acuma, pe la Minerva. Odata cu inaugurarea tramvaielor, in 1987, traseul a devenit redundant, mutarea sa pe calea Floresti fiind necesara calatorilor. Cum pe calea Floresti nu exista retea de troleibuz, 9-le mutat pe acolo a fost autobuz, iar aceasta solutie de avarie s-a permanentizat. De mentionat ca in anii '90 a existat un proiect de extindere a retelei de troleibuz pe calea Floresti, la care s-a renuntat din lipsa de fonduri, scopul fiind fix aducerea traseului 9 ca troleibuz acolo. E important sa intelegem ca 9 nu a devenit autobuz ca cineva a pus gand rau troleibuzelor, ci pentru ca nu exista retea de contact pe unde era nevoie de acest traseu(legatura cu gara).
Celor de la PMUD li s-ar părea mai justificat, introducerea rețelei de troleibuz pe Calea Florești și Strada Bucium, iar linia 9 să fie o linie de troleibuz.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 15:47:48 Titlul subiectului: |
198884 |
|
Si eu am fost surprins in mod neplacut, ca aproape toate Solarisurile electrice au fost bagate pe linia 30. Insa in ultimul timp am observat, ca 30 umbla foarte des, la un interval de 4-5 minute, si avand asta in vedere, nici nu este atat de grav situatia, dupa cum vad.
Un alt aspect pozitiv ce am observat, ca electricele fac lejer in fiecare zi o tura intreaga pe linia 30 (adica 8-9 ore), ceea ce este foarte bine, avand in vedere ca traseul este foarte lung. Cineva stie ca cum este posibil acest lucru? Dupa fiecare tura o baga la incarcare rapida, sau cum? Deoarece cu autonomia de 105 km nu cred ca ar putea sa faca 8-9 ture pe linia 30, mai ales iarna?
|
|
Sus |
|
|
bobcik
Data înscrierii: 19/Noi/2011 Ultima vizita: 19/Oct/2020 Mesaje: 130 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 09:08:13 Titlul subiectului: |
198966 |
|
Astăzi am văzut 221 și 222 în probe.
_________________ trol-tram-bus |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 10:20:32 Titlul subiectului: |
198967 |
|
Frecventele pe 30 sunt neschimbate de multi ani. 5 minute era intre autobuze in ora de varf si in 2002, cand erau vechile autobuze X-RATP majoritare(de 100 de calatori), si in 2016, cand autobuzele articulate erau majoritare(de 150 de calatori) si acum, cand autobuzele electrice sunt majoritare(de 80 de calatori). Pentru a oferi cu aceste autobuze aceeasi capacitate de transport, este nevoie de frecvente de 3 minute, si 24 de autobuze in loc de 17. Totul cu soferi, asigurari si mentenanta la pachet - 7 vehicule in plus pentru acelasi efect. Juma' de milion de euro fiecare. Dupa parerea mea modesta, o mare risipa, greseala si lipsa de profesionalism.
Sau s-ar putea opera traseul 30 cu autobuze mari, articulate, care exista in flota CTP-ului, fiind un traseu cu aproape 2000 de oameni/ora-sens in momentul de varf, cum indica literatura de specialitate si bunele practici, context in care 17 autobuze ar fi suficiente. Fix pentru astfel de situatii se recomanda utilizarea articulatelor, care costa cu 10% in plus de operat in timp ce ofera cu 50% mai multa capacitate.
Locul autobuzelor de 80 de calatori(fie ele electrice, diesel, CNG sau hidrogen) este pe trasee secundare cu pana la 400-500 de calatori/ora-sens, cum ar fi 32(b), 33, 19, 42, 27(!) sau altele. Utilizata cu cap, flota de autobuze electrice a orasului ar putea asigura electrificarea a 1/4 din traseele de autobuz. Sau am putea sa le plimbam pe toate pe 30 si 24b...
Deservirea cu aceste autobuze a traseului 30 poate parea in regula exclusiv cuiva care nu foloseste traseul in cauza in ora de varf, ratand ocazia sistematica de a retrai aglomeratia specifica anilor 90 sau, tot mai frecvent, de a ramane in statie.
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 15:47:36 Titlul subiectului: |
198972 |
|
Clar, aceste autobuze nu sunt pentru linia 30, si mie mi se pare o risipa mare. Sunt deja foarte multe Solarisuri electrice, si nu prea sunt folosite in mod corect. Dar probabil vor fi deservite si alte linii de electrice.
Din noul lot de electrice nu a intrat inca nici unul in circulatie?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 23:22:38 Titlul subiectului: |
198986 |
|
Inca nici unul. Au facut probe pe mai multe trasee de aceasta data.
Problema sunt si statiile de incarcare rapida, care din punctul meu de vedere nu au fost instalate in locatiile corespunzatoare
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 16 Feb 2019 02:29:58 Titlul subiectului: |
198987 |
|
Cred ca din cauza asta circula electrice pe 27 si 30, ca acolo sunt incarcatoarele.E si in Gheorgheni, dar pana acolo nu prea merge un autobuz.
Sunt planuri si pt. alte incarcatoare rapide?
|
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Mie 20 Feb 2019 20:08:13 Titlul subiectului: |
199040 |
|
Conform unei postari din grupul de facebook Info trafic Cluj, un autobuz electric nou iesit in probe, s-a agatat de o autoutilitara, astfel spargand geamul stanga spate. Este vorba de 220.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 28 Feb 2019 21:04:30 Titlul subiectului: |
199178 |
|
Cam multe teste si cam putina actiunea. Majoritatea stau cuminti in garajul din Gheorgheni.
Stie cineva din ce cauza?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 01 Mar 2019 09:16:42 Titlul subiectului: |
199187 |
|
209, 210 și 211 în același timp pe 30 în această dimineață.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Mar 2019 20:46:26 Titlul subiectului: |
199233 |
|
Am circulat cu aceste autobuze pe liniile 27 si 30. La prima impresie zici ca esti intr-un troleibuz fara fir. In traficul aglomerat clujean, mai ales in zona garii, trebuie sa faca multe franari&accelerari. Acest lucru nu afecteaza bateria ?
Am facut cateva poze in zona garii si in cartierul Grigorescu cu aceste autobuze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.64 kb |
Vizualizat: |
de 8317 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.55 kb |
Vizualizat: |
de 8317 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.61 kb |
Vizualizat: |
de 8317 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.93 kb |
Vizualizat: |
de 8317 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Mar 2019 20:47:13 Titlul subiectului: |
199234 |
|
Ca si interior, nu mi se pare ca sunt mari diferente, fata de Solarisurile clasice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.45 kb |
Vizualizat: |
de 8316 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.76 kb |
Vizualizat: |
de 8316 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Sâm 02 Mar 2019 21:54:09 Titlul subiectului: |
199245 |
|
Evident afecteaza traficul mare bateria in sensul ca autonomia scade un pic. Dar vad ca autobuzele astea au autonomia de 105 km si in trafic aglomerat.
Interiorul este diferit fata de Solaris Urbino 18 in sensul ca scaunele sunt mai comode, cu tapitaria mai moale, si calitatea de ansambare pare sa fie superior.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 21 Mar 2019 21:33:01 Titlul subiectului: |
199540 |
|
Am văzut astăzi cel puțin 4 autobuze electrice cu Cursă Specială și afiș în geam cu ceva scris 21 Decembrie și atât am apucat. Făceau 2 dintre ele dreapta din Piața Avram Iancu către Mărăști.
În altă ordine de idei tot apar articole în presă că au mai venit 12, din care doar 4 au fost recepționate, iar restul de 8 se află în probe. Garajul din Gheorgheni e plin de Solarisuri electrice nemișcate. Știe cineva de ce durează așa de mult intrarea lor în serviciiu?
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 22 Mar 2019 11:01:18 Titlul subiectului: |
199550 |
|
Si eu am vazut pe Brancusi astazi si ieri un autobuz electric, venind de la ceva Summit. Pe linia 32 nu am vazut de mult timp, deci nu prea inteleg de ce a venit inapoi pe Brancusi, si nu direct in garaj, unde e si incarcator
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 747 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 22 Mar 2019 13:53:34 Titlul subiectului: |
199551 |
|
Zilele acestea se desfășoară la Cluj StartUp Europe Summit. Am văzut ieri și alaltăieri la aeroport câteva autobuze electrice un un afiș pe care erau enumerate câteva hoteluri: Golden Tulip, Grand Hotel Italia.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 22 Mar 2019 19:42:04 Titlul subiectului: |
199561 |
|
Da asa este , aseara 6 autobuze erau parcate in fata la Grand Hotel Italia cu afisaj Cursa Speciala.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Mar 2019 08:06:51 Titlul subiectului: |
199638 |
|
Am vazut un autobuz electric la aeroport, pe 21 martie, cu afisajul Cursa Speciala si cu numele hotelului mai sus mentionat.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Joi 28 Mar 2019 16:27:52 Titlul subiectului: |
199694 |
|
Erau din lotul nou, sau cele "vechi"?
|
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 238 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 29 Mar 2019 22:41:26 Titlul subiectului: |
199775 |
|
withoutname a scris: | Erau din lotul nou, sau cele "vechi"? |
Din primul lot de autobuze electrice.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 07:58:08 Titlul subiectului: |
199778 |
|
Celalalt lot, achiziti9nat pe Fonduri de la uniune nu aunt inca introduse in circulatie.
|
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2019 16:25:26 Titlul subiectului: |
199785 |
|
Interesant, deja peste doua luni au trecut de primele probe, si totusi nu sunt inca in circulatie.
|
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 03 Apr 2019 14:56:54 Titlul subiectului: |
199932 |
|
Asatazi au fost puse in circulatie.
Sursa: FB, Emil Boc
"Alte 11 autobuze electrice, de azi în circulație la Cluj-Napoca!
Miercuri, 3 aprilie 2019, au intrat în circulație în municipiul Cluj-Napoca încă 11 autobuze electrice.
Aceste autobuze au fost achiziționate prin fonduri europene și sunt primele din cele 30 care urmează să ajungă până la sfârșitul lunii iulie. Astfel, 41 autobuze electrice vor fi în total în circulație până la mijlocul acestei veri.
O treime din transportul public al municipiului Cluj-Napoca este deja electric.
Cele 22 autobuze electrice aflate în circulație contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității sistemului de transport public din Cluj-Napoca. Prin achiziționarea acestor mijloace de transport public performante și prin programele de prioritizare a transportului în comun - precum benzile dedicate pentru transport în comun și biciclete - urmărim să oferim clujenilor o alternativă modernă, eficientă și calitativă la transportul convențional, cu mașina personală.
Autobuzele care intră de astăzi pe rutele Companiei de Transport Public Cluj-Napoca sunt modern dotate cu echipamente ce au caracteristici de ultima generație:
Informații generale:
- prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei/ buc + TVA
- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- garanția este de 5 ani sau 500.000 km
Caracteristici tehnice:
- capacitatea totală de transport este de 78 călători din care: 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare
- autonomie de 105 km pentru baterii noi
- capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy
- puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP )
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- 3 uși duble ( cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
- afișaje de traseu exterioare cu LED-uri
- indicator vizual interior de stații cu LED-uri
- monitor tip LCD în interior
- anunțarea vocală a stațiilor în salon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT)
- datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați, etc..
În acest moment Compania de Transport Public Cluj-Napoca dispune de 14 stații de încarcare (11 cu încarcare lentă și 2 cu încarcare rapidă), amplasate în bazele acesteia din cartierele: Grigorescu, Mărăști și Gheorgheni."
|
|
Sus |
|
|
|