Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

DACurile mele
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 28 Noi 2018 18:39:57    Titlul subiectului: 197469

Am mai postat Episodul 2, si 2 1/2

Cheie este de Dacie, facuta de alta firma ca Renault nu faceau lacatele insasi, ci o alta firma. Asa ca am gasit, cheire de...Alfa Romeo din 68 care si arata aproape la fel.

https://www.youtube.com/watch?v=0dW5FCNQUUk

https://www.youtube.com/watch?v=3wse11J5N6s

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2018 00:47:59    Titlul subiectului: 197476

Tu esti cel din video?
Incearca cu spray de pornire la galeria de admisie. Pe vremuri la RABE cand nu exista spray se aprindea o torta (o carpa imbibata cu motorina) si se incalzea galeria de admisie. Laughing
Cred ca ROCAR 112UDM de la ROMAVIA este intr-o stare mult mai buna decat acesta si complet cu piesele originale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 759
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2018 13:57:02    Titlul subiectului: 197477

De curiozitate: daca vei revopsi autobuzul, o sa ramana in schema actuala, una generica de fabrica sau o schema ca MSBA 1301?

Oricum, videurile pe care le realizezi sunt foarte foarte bune, exact la asa ceva ma asteptam, cu detalii tehnice, cateva glume etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Noi 2018 16:10:37    Titlul subiectului: 197505

Vrem sa il auzim pornit si turat peste 1500 rot/min Very Happy RABA-MAN in actiune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 30 Noi 2018 20:47:26    Titlul subiectului: 197509

Ceea ce a făcut Alex e minunat și merită tot respectul!.
Ca părere personală, Dac-ul de Fetești ar trebui readus la forma și schema originală din Slobozia, așa cum a ieșit el din fabeică, original.
Orice altă schemă îl va falsifica, nu va mai fi el.
Eu am locuit în Slobozia în vremea când el era funcțional, trebuie să mă înțelegeți... și când am făcut pozele în garajul Transloc Slobozia și am găsit doar ceilalți 3 frați ai lui, mă întrebam, și eu și frate-miu, unde o fi EL.
Și a meritat să fim interogați de poliție și invitați la secție pentru pozele - acum istorice - din fostul garaj Transloc Slobozia, actual ... Lidl...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 01 Dec 2018 08:05:55    Titlul subiectului: 197511

@dm va fi in schema di fabrica, adica crem cu fusta albastra. Am o poza cu un frate de generatie, daca nu chiar el.

Numai schema va fi de la Transbus Fetesti, ca ei au mentinut masina, si ei merita creditul, ca Slobozia au cam obosit-o repede de tot.

Despre starea masinii, Olivia, arata mai prost, dar tehnic e ok, si sub masina, structura si scheletul sunt FOARTE bune. O sa ma bag sub masina pentru un video, dar sa fie mai cald.

Iarasi la dm. Merci pentru complimente. Videourile le fac cum pot, cum stiu lol. Problema e ca sunt si "lovit la sasiu" si merg cu baston si am zile grele...ce s-a vazut in episodul 3, unde m-a cam lasat putin...

@Catalin

Masina tot ea va fi, mai ales ca ea a fost pozata numai in Fetesti. Stiu pozele pe care le-ai facut, si erau in 2005 parca (daca nu 2006). La vremea aia era deja la Fetesti. A fost vandut in 2005 odata cu alte cateva masini (cred ca niste Ikarusuri). A trecut prin RK de cand a venit, ca era destul de varza de acolo. Oricum, a fost mentinut in stare bune, dar nu au bani deloc la Fetesti.

Ultimul RK au folosit table de pe AFL, NAZ si KUC (ca vad tabla inca vopsite pe sub masina lol). Si na, tabla deja veche, a inceput sa dea rugina. Dar in afara de stopurile semanlele si butoane de bord, masina e originala.

Nu vreau sa spun din nou ce voi face, ca poate unii nu au vazut ultimul episod...asa ca linkul:

https://www.youtube.com/watch?v=MzKds46W5Wo

Episodul 3, Editia Centenara!

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Aug/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Sâm 01 Dec 2018 17:04:51    Titlul subiectului: 197515

Vezi că feteșteanul a venit într-un lot de 4 la Slobozia, 2 cu fuste albastre, doua cu fuste rosii, dar vezi că erau nuanțe diferite, unul era albastru mai închis, unul bleu, unul roșu, unul mai portocaliu. Vezi poze cu celelalte 3 rămase la Slobozia, ca să vezi la ce mă refer.

Sigla Transbus Fetești dacă o poți face cumva autocolant care să se detașeze repede, dar eu aș renunța la orice fel de siglă, autobuzul ieșit din fabrică nu avea nicio siglă...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 08 Ian 2019 03:59:57    Titlul subiectului: 198201

Articol in Libertatea.ro de catre Razvan Mihalascu

https://www.libertatea.ro/stiri/ultimul-autobuz-dac-a-ajuns-la-new-york-2498240

E bine scris, si cu informatii directe, nu luate de pe facebook, ca am vorbit cu dansul o vreme buna!

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2019 04:39:29    Titlul subiectului: 198692

Cel mai recent episode DAC Dynasty....unul trist cu autobuzele clasice STB/RATB/ITB.

Intentia mea a fost ca sa le cumpar (Lotul 4) si sa salvez ultimul Roman 112UD, DAC 117UD de prima generatie, Ikarus IK-4, ultimul ramas din lume si el si eventual ce mai era in lotul respectiv.

Insa Romanul este atat de ruginit ca scheletul este dus. Plus, cand l-au remorcat, l-au rupt in doua. Nu se mai poate salva.

La fel si DACul. Desi scheletul este mai solid, a fost strambat de i-au sarit unele geamuri din chedare. Scarile au fost smulse cand l-au tractat si este complet lipsit de piese.

IK4 are sasiul destul de bun, dar ii lipsesc cam toate piesele exterioare si interioar (gen faruri, usi, sticla pictata etc). Vorbesc cu cei din Sofia BG ca poate ei sunt dispusi sa il aduage in colectia lor.

Insa, lucrez cu cineva ca sa salvam macar ceva din ele, gen placile de identificare, inscriptii (de la IK4). Deci poate vor exista asa. Insa ma intristeaza ca asta va fi soarte De Simoanele si Castrosuelor (care as fi vrut unul din fiecare). Este greu si financiar, ca ma lupt sa mai cumpar alte autobuze (un articulat, 111RDT, 112RDTM si altele) plus reparatiile de rigoare ca sa treaca ITP.

Mentionez ca nu toate vor veni in SUA. Unele vor ramane in Romania, si cand vor fi reparate si inmatriculate, am de gand sa fac un fel de tur al tarii, similar cu turul Dacia, insa cu DAC Roman si Rocar.

Daca doritu sa ma ajutati, spuneti tuturor sa se uite la aceste videouri. Cu cat mai multi, cu cat mai mult vor plati cei pentru reclame. De asemenea daca doriti sau stiti pe cineva interesat sa faca reclama, trimiteti-mi un mesaj.

Multumiri Dl Mihai Radulescu pentru fotografii si videouri.

https://www.youtube.com/watch?v=WUqX6Hy9J9Q



DD9 Shame on STB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  569.53 kb
 Vizualizat:  de 1790 ori

DD9 Shame on STB.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2019
Mesaje: 8011
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2019 08:30:31    Titlul subiectului: 198695

Nu era mai bine sa fie puse pe platforma, ma rog pe trailer n cazul de fata ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2019 04:19:26    Titlul subiectului: 198720

Nu ii interesa asta. Ele au fost vandute ca fier vechi, fara acte practic.
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2019 14:22:36    Titlul subiectului: 198750

#castrosua, a ajuns si ROMAVIA? Cand il pornesti sa auzim si noi un motor de DAC. Mai filmeaza detalii ale autobuzului: motor, cutie de viteze, faruri, stopuri etc. Vezi ca luminile de drum (faza lunga) se aprind din comutatorul din stanga volanului (cel de semnalizatoare) tragand in sus de el.
Iar panoul de bord are foarte putine butoane originale. Turometrul si vitezometrul sunt de Ikarus. Manometrele nu sunt de DAC. Butoanele usilor sunt tot de Ikarus.
Parerea mea, daca vrei sa te apuci de restaurat incepe cu DAC-ul ROMAVIA deoarece este mult mai original ca piese si nu are modificari. Cel de TransbusFetesti nu prea mai are nimic pe el din fabrica. Pana si tabla a fost schimbata si sudata altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2019 05:13:04    Titlul subiectului: 199104

Bordul are butoanele usilor de Ikarus, dar ceasurile sunt originale.

Ceasurile de DAC sunt aceleasi ca la Ikarus in anumite perioade (pre si post 89, depinzand de EP sau Bilanta si de ce comenzi putea onora, ca Dacia, Roman aveau prioritate).

Faza, nu este acolo. La modelele vechi (inaltele din inaintea scundelor) avea faza la semnal (ca la Dacia parca) insa cele de dupa, nu. Au doua brate, una pentru semnal, una pentru stergatoare...fara oprire automata..adica le inchizi si pot ramane in mijlocul parbirzului Rolling Eyes )

Cat despre bord, va veni un pachet cu piese de bord, ca sa incep cate ceva. Insa partea mechanica va fi inainte, anume la filtre si pompa de injectie.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2019 05:16:01    Titlul subiectului: 199105

Si momentul asteptat...repunerea bateriilor, si o scurta plimbare sa-i fac plinul!

https://www.youtube.com/watch?v=RZEsm8vUJos

Si da, inca pe numere de Ialomita...in NY Very Happy



DD12 Diesel.jpg
 Descriere:
Preview
 Mărime fișier:  769 kb
 Vizualizat:  de 1498 ori

DD12 Diesel.jpg



_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Feb 2019 12:18:39    Titlul subiectului: 199114

Exact asta am spus si eu! Faza lunga (luminile de drum) se comuta din maneta de semnalizare, ridicand in sus.
Din ce am vazut la sfarsit cand filmarea este la exterior se pare ca autobuzul merge putin infranat.
Acumulatorii se trag in fata spre exteriorul autobuzului cu tot cu tava (suport) pe acele ghidaje pentru a facilita scoaterea lor. Se poate observa si un maner de care se trage.
Fara suparare orienteaza-te spre ROMAVIA pentru ca cel de la Fetesti este daramat rau de tot iar motorul este praf la ce fum albastru scoate.
Cele de la RATB functionau mult mai bine decat aceasta...
Iar usa dinspre salon mai rau te incurca. Incearca sa o desfiintezi si sa o pui in functiune pe cea exterioara cum a fost el din fabrica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2019 12:38:55    Titlul subiectului: 199123

Asa se comuta faza lunga.


Faza lunga.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.14 kb
 Vizualizat:  de 1420 ori

Faza lunga.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 759
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2019 13:07:25    Titlul subiectului: 199124

anndrey a scris:
Exact asta am spus si eu! Faza lunga (luminile de drum) se comuta din maneta de semnalizare, ridicand in sus.
Din ce am vazut la sfarsit cand filmarea este la exterior se pare ca autobuzul merge putin infranat.
Acumulatorii se trag in fata spre exteriorul autobuzului cu tot cu tava (suport) pe acele ghidaje pentru a facilita scoaterea lor. Se poate observa si un maner de care se trage.
Fara suparare orienteaza-te spre ROMAVIA pentru ca cel de la Fetesti este daramat rau de tot iar motorul este praf la ce fum albastru scoate.
Cele de la RATB functionau mult mai bine decat aceasta...
Iar usa dinspre salon mai rau te incurca. Incearca sa o desfiintezi si sa o pui in functiune pe cea exterioara cum a fost el din fabrica.


Bateriile intr-adevar se pot trage afara, daca suportul nu este ruginit sau corodat.

Usa de la salon din cate stiu era o usa culisanta, cel putin cele din Tirgu Mures asa erau toate. Nu prea le vedeam deschise, in fata lor de obicei era pusa o lada de scule.

Da, saracul autobuz chiar are foarte multe probleme. Totusi ganditi-va ca era sa fie casat, deci starea lui nu este chiar una de fabrica. Va fi nevoie de foarte foarte munca ca acesta sa revina la starea de fabrica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2019 06:31:30    Titlul subiectului: 199162

dm a scris:
Bateriile intr-adevar se pot trage afara, daca suportul nu este ruginit sau corodat.

Usa de la salon din cate stiu era o usa culisanta, cel putin cele din Tirgu Mures asa erau toate. Nu prea le vedeam deschise, in fata lor de obicei era pusa o lada de scule.

Da, saracul autobuz chiar are foarte multe probleme. Totusi ganditi-va ca era sa fie casat, deci starea lui nu este chiar una de fabrica. Va fi nevoie de foarte foarte munca ca acesta sa revina la starea de fabrica.


Da, tava e cam intepenita, si nici loc nu aveam sa o trag in afara (era o remorca prea aproape).

Nu prea inteleg despre usa. Care usa? Cumva zici de usa de la cabina? Da, cele din ultimele generatii asa erau (94-2000) dar Olivia e din prima generatie de dupa scunde, asa ca e mai un mixaj intre cele vechi si cele noi.

Probleme sunt, dar acum nu conteaza, ca e aici, si nu am dat cat am dat (cat o casa) sa o aduc si s-o abandonez. Se va face, incet dar sigur. Motorul toarce frumos, si dupa ce se incalzeste nu mai fumega, dar de, fumegau de noi asa ca nu ma streseaza mult aspectul asta.

Cat despre faruri. Comutatorul nu se ridica la generatia asta. E clar de DAC (scrie pe carcasa chiar). Ce e posibil sa aiba faza la picior cand era noua (standardul vremii la autobuze). Romavia are probleme mai serioase, desi e completa. Inca nu e sigur daca va supravietui, pana cand nu se face mai cald....

Intre timp, Olivia o sa mearga inainte, si va fi gata de niste car showuri in vara.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2019 11:51:21    Titlul subiectului: 199164

Vezi sa nu fie montat comutatorul invers si sa trebuiasca apasat (spre podea).
Nu a existat la DAC comutator de faza lunga la picior si in niciun caz la cele de generatia autobuzului tau!
Daca nici in ,,jos" nu comuta inseamna ca este defect. Crede-ma ce-ti spun si nu te mai contrazice asa cum o faci cu frana de motor pe evacuare care a fost prezenta pe toate DAC-urile cu motor D2156 RABA-MAN. Daca nu o ai inseamna ca lipsesc piese de la motor. Singura comanda la picior era prezenta pe primele DAC-uri si aciona clapeta franei de motor.
Oricum acel bord trebuie desfacut complet si puse butoane, ceasuri de bord originale. Ce ai tu acolo sunt de toate neamurile...asta daca vrei sa-l faci original daca nu lasa-l asa.
P.S. Cred ca nu iti incarca bine alternatorul deoarece se aprind cam slab semnalizatoarele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Mar 2019 15:39:31    Titlul subiectului: 199199

Au fost modele care foloseaua lichidul de frana pentru ambreiaj. Acesta era hidraulic cu servo aer comprimat. Tin minte ca atunci cand era sub o anumita presiune in instalatia de aer comprimat soferul nu putea introduce in viteza deoarece caraia. Si trebuia sa o tina accelerata pana facea presiunea corespunzatoare. Dupa, intra si pleca fara probleme.
DAC-ul tau are ambreiajul total cu aer comprimat?
Daca nu iti functioneaza comanda de oprire a motorului, atunci de unde sti ca nu are frana de motor pe evacuare si pe pompa de injectie? Comanda este aceeasi... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 873
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2019 04:18:14    Titlul subiectului: 200107

Am mai zis asta odata. In manual e scris foarte clar cu frana de motor fiind optiune.

Daca presiunea la ambreiaj era scazuta, nu are cum sa caraie, ca se blocheaza franele la presiunea aia, de fapt inainte.

Cred ca vorbim de alte masini, clar.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anndrey



Data înscrierii: 04/Apr/2008
Ultima vizita: 26/Mai/2019
Mesaje: 90
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2019 19:36:49    Titlul subiectului: 200114

Nu este nicio optiune, toate au avut in special cele cu motoare unguresti. Ciudat este DAC-ul tau ca are pe fata frana actionata hidraulic. Cele din Bucuresti fabricate in acelasi an au avut frana actionata pneumatic pe toate rotile. Cred ca DAC-ul tau nu mai are puntea din fata originala. Legat de actionarea franei de motor, tu nici nu o poti folosi pentru ca nu iti functioneaza butonul de oprire al motorului. Poti discuta cu colegul ,,ADK" de pe celalat forum si iti va explica el. Posteaza, te rog, paginile in care scrie ca este optiune. La 117UD nu scrie ca este optiune.
Fara suparare dar ,,Olivia" este daramat rau de tot. Asteapta sa vina ROMAVIA pentru ca este intr-o stare mult mai buna si mai completa cu piese originale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community