Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuze in Oradea | Ar fi rentabil?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Credeti ca Oradea ar putea avea troleibuze?
Da, pentru ca ar decongestiona traficul
23%
 23%  [ 6 ]
Nu, deoarece nu este rentabil
11%
 11%  [ 3 ]
Nu, deoarece nu este infrastructura necesara
3%
 3%  [ 1 ]
Da, pentru ca ar functioneaza pe electricitate
3%
 3%  [ 1 ]
Da, fiindca este un mijloc de transport ecologic
57%
 57%  [ 15 ]
Voturi totale : 26

Autor Mesaj
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 16:27:53    Titlul subiectului: Troleibuze in Oradea | Ar fi rentabil? 199786

Credeti ca Oradea ar putea avea troleibuze? De ce?
_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 17:26:22    Titlul subiectului: 199788

Da, pentru că e ecologic, ar ajuta la zonele periferice, unde nu ajunge tramvaiul, iar Oradea oferă o mentenanță exemplară vehiculelor sale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 18:48:12    Titlul subiectului: 199793

Pai pentru zonele periferice exista multe linii de autobuze. Sincer nu cred ca este necesar troleu in Oradea. Nu stiu daca ar justifica traficul de calatori asa ceva. Dar poate, ne lamuresc mai bine oradenii, eu nu stau zi de zi in oras, desi il mai vizitez din cand in cand.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 18:48:15    Titlul subiectului: 199794

@UKVZ-KTM-5 nu sunt chiar de acord cu partea cu mentenanta exemplara. OTL mai are de lucru in special la partea de vopsitorie , sunt tramvaie care sunt vopsite si dupa cateva saptamani lee crapa vopseaua pentru ca a fost aplicata peste stratul vechi care era de asemenea crapat. Autobuzele de pe care sunt scoase reclamele si care nu sunt recolantate arata in ultimul hal. Am observat la multe Solarisuri , in special , ca masca frontala este crapata sau are bucati lipsa , nu stiu daca din cauza ca sunt prea joase si la denivelari freaca asfaltul sau daca masca propiu zisa este prea fragila.

Daca ar fi introduse troleibuze as vrea sa fie introduse pe liniile actuale de autobuz cu fluxuri mari de calatori: 14 , 17 , 20, eventual 11* si 16.
*Era un articol in care scria ca se doreste construirea unei linii de tramvai spre cartierul Episcopia , deci daca se va realiza si se va desfiinta linia de autobuz 11 , o linie de troleibuz nu si-ar mai avea rostul. Si chiar daca linia de tramvai va avea alt traseu , si linia de autobuz va fi pastrata , probabil fluxul de calatori la autobuz/troleibuz ar scadea.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 18:49:17    Titlul subiectului: 199795

Parerea mea personala este ca mai bine se concentreaza pe extionderea actualei retea de tramvai si abia pe urma, se poate pune in discutie introducerea troleibuzului in Oradea.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2019 19:34:20    Titlul subiectului: 199804

Exemplară pentru București, acum firește, fiecare cu problemele lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 31 Mar 2019 00:53:49    Titlul subiectului: 199823

Daca ar exista fonduri si proiecte cred ca s-ar putea construi in paralel si linii de tramvai si linii de troleibuz. Oricum pentru introducerea troleibuzului nu ar fi atat de mare deranjul ca si cum este pentru construirea unei linii de tramvai , in mare parte cred ca ar putea fi folositi stalpii de la iluminatul public pentru sustinerea retelei , iar in rest toaletati copacii sau modificate locurile de parcare daca ar fi nevoie + elictrificarea/retehnologizarea garajului sau construirea unui alt garaj.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Dum 31 Mar 2019 09:53:33    Titlul subiectului: 199829

Oricum, ar putea lua niste nearticulate in cazul unei introduceri. Și atunci, ar fi un plus la autobuzele electrice chiar și cele articulate că s-ar putea încărca de pe linia de troleibuz.
Exemplu unui autobuz electric articulat care se poate incarca pe linia de troleibuz: Volvo ElectriCity 7900 electric



1860x1050_press-release_Volvo-ElectriCity-articulated-bus_VB-newsintro.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42 kb
 Vizualizat:  de 9554 ori

1860x1050_press-release_Volvo-ElectriCity-articulated-bus_VB-newsintro.jpg



_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Dum 31 Mar 2019 09:58:32    Titlul subiectului: 199830

Apropo, la Cluj-Napoca s-au dorit 25 de astfel de autobuze. Însă proiectul nu a fost aprobat de Ministerul Mediului Confused
_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 02/Ian/2024
Mesaje: 71
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Apr 2019 19:01:54    Titlul subiectului: 200112

Mult mai eco decât autobuzele electrice sunt troleele.
Electricele (bus) evacueaza o substanța nocivă ,adica hidrogen sulfuros,fapt ce este puțin știut de lume.
În schimb,troleibuzele,au motor electric propriu ce funcționează cu energie de la fire.
In timpul celor 2 războaie mondiale,submariniștii germani au murit otrăviți din cauza scurgerilor din baterii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2019 10:35:49    Titlul subiectului: 200124

Serios ? Eco ?
Curentul se produce cu mijloace ECO ?
Nu in termocentrale ?
Chestia ca troleele sunt Eco este cu dus si u intors. Sa ne gandim un pic mai mult, cu ce avem in dotare, deasupra umerilor Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2019 11:30:15    Titlul subiectului: 200133

Curentul se poate produce eco prin varianta panourilor solare sau a parcurilor eoliene, hidrocentrale sau centrale atomoelectrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2019 11:48:35    Titlul subiectului: 200134

Ma refeream, strict la situatia de la noi, unde curentul proudus in termocentrale are o pondere ridicata.

Acum, revenind la topic, chiar sunt necesare troleibuzele pentru Oradea ? Sau este un topic, doar de dragul de a avea unul ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2019 15:35:26    Titlul subiectului: 200139

Centralele atomice nu sunt chiar eco , in cazul unui accident zona respectiva va fi nelocuibila mii de ani , a se vedea cazul Cernobil. Rolling Eyes
Mai exista un topic dedicat introducerii troleibuzelor in Oradea , creeat in 2006 si inactiv din 2010: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1151 .
Asa cum am spus si mai sus , ar fi utila introducerea troleibuzelor pe liniile aglomerate din oras. Sau , avand in vedere trendurile actuale de cumparare de vehicule electrice , troleibuzele ar fi mult mai rentabile fata de autobuze electrice prin durata de viata , la troleibuze nu trebuie schimbate bateriile si aceste vehicule nu trebuie sa stea la incarcat pierzand ture. Singurul dezavantaj al troleibuzelor ar fi deplasarea prin traficul aglomerat , cu masini parcate aiurea.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Vin 03 Ian 2020 22:16:50    Titlul subiectului: 204878

Am facut un posibil traseu, nu a iesit perfect, dar m-am straduit Smile

Imaginea de fundal este preluata ca screenshotts de pe Google Maps

Eu ma gandesc ca necesarul pe aceasta linie ar fi:

Timpul saptamanii:

Ore de varf ( 6:00- 8:00 + 12:00- 13:30 + 16:30-18:00 )- 2 trolee scurte ( 12m ) + 2 trolee articulate ( 18m)

Ore normale: 2 trolee scurte+ 1 troleu articulat

Ore de seara ( 21:00 - 23:45 ): 2 trolee scurte



2020-01-03 22.07.26.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.45 MB
 Vizualizat:  de 8503 ori

2020-01-03 22.07.26.png



_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2020 11:22:38    Titlul subiectului: 204879

Traseul ar fi următorul: Hotel Silver - Spitalul județean - Policlinica - Magazinul Crisul - Strada Bicazului - Pizzeria Due Fratelli - Tudor Vladimirescu 44 - Sediul RER Vest S.A - Lidl Tudor Vladimirescu - Sala Sporturilor - ( viitorul ) Mega Image Ioșia ( va fi amplasat pe locul fostei piete Ioșia)
_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick



Data înscrierii: 05/Noi/2018
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 57
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2020 13:34:30    Titlul subiectului: 204880

E extrem de prost gandit=)) Daca am avea trolee ar trece prin centru pentru a fi aer curat macar in centru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Ian 2020 18:13:58    Titlul subiectului: 204881

Troleibuzele ar fi bune pe următoarele trasee și chiar și-ar avea rostul pe ele:
1. Piața Ioșia-Centru-Tokai-Metro (asigură legătura Vest-Est și de asemenea leagă Metro de un cartier populat al orașului de asemenea prin faptul că trece prin centru are legături cu alte trasee)
2. Gara de Est-Gara-Gara Episcopia Bihor (face latura cu gara principală din 2 puncte ale orașului și are legături cu alte trasee mai importante)
3. Gara de Est-Gradina Zoologica-Calea Aradului-Era Shopping Park (leagă zone destul de populate ale orașului cu centrale comerciale din sud)
Alte trasee pot fi create ulterior cum ar fi Nufarul-Era Shopping Park, Zona Industriala-Nufarul, Auchan-Piata Ioșia și chiar un traseu spre Băile Felix.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 05 Ian 2020 01:49:28    Titlul subiectului: 204884

Traseul propus de pele_elena n-are nici o logica. In primul rand , ar trebui construita retea intre garaj si traseu , iar cea mai scurta varianta ar avea peste 3 km sau ar trebui construit un nou garaj pentru troleibuze undeva in zona traseului. In al doilea rand nu vad rostul unui trolebuzelor spre Spitalul Judetean , nu sunt asa multi calatori. Apoi multe dintre strazi sunt cu sens unic si mult prea inguste pentru un troleibuz.
Eu imi menitin parerea ca daca s-ar introduce troleibuze , liniile cele mai aglomerate sa fie primele electrificate , adica 14 , 17 , eventual 11 si 12. Cel mai scurt acces la garaj ar fi de vreo 1,5 km. Dar daca nu au fost introduse troleibuze pana acum , nu prea cred sa fie introduse nici in viitorul apropiat , avand in vedere ca se doreste extinderea retelei de tramvai.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community