Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 22 Oct 2018 04:12:14    Titlul subiectului: 196802

In perioada aia erau urmatoarele scheme:

Clasic ITB (Cred cu dunga rosie, si variatiuni, gen alb/grena cand nu aveau vopsea)

Galben, incepand din cca 93, posibil inspirat de la comanda Ikarus 260.

Cred cu rosu, rosul fiind cam la fel ca griul de mai tarziu, si rosu sus. Numai tramvaie au fost asa, si numai EP/V3A si V3A (inclusiv unul bidirectional) dar nici un T4R, si nici un V2A. Schema a fost rara, si doar un an doi. Nu mai erau dupa 94-95, deci in acelasi timp cu schimbarea in galben. Probabil a fost dorinta de a folosi vopseaua pe stoc in crem si rosu, dar intr-o schema noua. Eventual totul a devenit galben (in mare majoritate), apoi alb/galben/gri.

Mai erau cele care aveau reclame. Golden American era crem cu dungi albastru, portocaliu, rosu, cele care au pastrat schema pana la urmatoare vopsire. Mai erau Viceroy, alb, albastru si rosu (numai pe EPuri), culori similare cu Assos pe trolee. Marlboro in alb/rosu, Colgate Palmolive cu rosu/alb pe sectiunea A si C, si olive cu verde pe sectiunea B. Daca mai sunt, nu tin minte acum.

Mai erau cele albe cu rosu, posibil foste Colgate Palmoliv, dar asta dupa 94-95. (Erau la fel ca scheme cu cele crem/rosu).

Ceva mai tarziu, gen 96 erau rosu complet cu fusta alba, iarasi doar la tramvaie, si doar V3A.

Mai erau unele vagoane care intotdeauna au fost in culori ciudate, si astea erau V2Aurile. 4049 erau alb/galben/gri, sau mai degraba galben ca fond, cu dungi late albe si gri. A fost in doua variante, in acelasi culori in anii 90.

Mai era un V2A care era galben cu brau albastru, unul albastru integral cu brau alb, si e posibil sa fi fost altele pe care nu le-am vazut/nu le-am pozat.

La trolee si autobuze era mai greu, ca multe veneau din fabrica in tot felul de culori, chiar facand parte din acelasi lot. Alb/alabstru, crem/verde, crem/rosu, alb/rosu, etc. Bucurestiul insa nu a avut "peniciline" la autobuze, nu initial.

Troleele la fel, erau crem/albastru, crem cu verder, rosu, portocaliu, si unele cu scheme ciudate gen 7377 si total aiurea in ultima serie de 217E, gen 7444.

In anii 90, transportul RATB era foarte colorat, lucru pe care imi placea, ca fiecare masina avea caracterul sau, si pozau bine.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2018 13:21:52    Titlul subiectului: 196862

Tramvaiele galbene cred că au existat din 1991. Ca fapt divers în 1991 au venit primele "Ikarus" 260 iar primul tramvai vopsit în galben știu că l-am văzut înainte de desființarea liniei de pe Sevastopol (1991).
Da, era interesantă diversitatea, dar nu mai e să fie nici măcar în materie de vehicule
Crying or Very sad

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 8557
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2018 08:45:59    Titlul subiectului: 196950

Pe Facebook am gasit o poza din anul 1980, facuta in Drumul Taberei. Sursa pozei, userul Alexandru-Aurelian Mirea.


43117876_2184973938194081_4329917901608845312_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.38 kb
 Vizualizat:  de 3966 ori

43117876_2184973938194081_4329917901608845312_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2018 10:04:04    Titlul subiectului: 196953

După numărul de mașini de pe stradă, nu cred că din 1980.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2019 02:07:05    Titlul subiectului: 198114

Diverse pe aici: http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_037866F47ECB43FCB18F336097BE01CC&fbclid=IwAR14HbD-xl2PceZcB43Oei-9S5iW8K3MRvvwob2Zvg7zwH5CRtyk6RVZvsM
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Apr 2019 01:48:06    Titlul subiectului: 200241

Vedem și ceva autobuze pe aici, dar și taximetre: https://www.youtube.com/watch?v=KUTOxFM0jv8
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 8557
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Apr 2019 09:10:48    Titlul subiectului: 200348

Exista o pagina pe FB, numita Caleidoscop. Aceasta este dedicata Bucurestiului de alta data. Putem vedea fotografii din trecutul capitalei si nu numai, inclusiv cu tramsportul in comun.

Postez o poza cu un autobuz Skoda articulat, in zona Piata Unirii. Nu stiu anul, poate ma ajutati in aceasta privinta.

Sursa foto: Facebook.



56985339_1830052570430021_8730570169371328512_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.23 kb
 Vizualizat:  de 2144 ori

56985339_1830052570430021_8730570169371328512_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 18 Apr 2019 17:30:48    Titlul subiectului: 200351

Bohdan Turzansky, 1974.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 63
Locație: Buzău

MesajTrimis: Joi 18 Apr 2019 21:13:39    Titlul subiectului: 200353

Câte asemenea autobuze Skoda au existat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 22 Apr 2019 14:10:36    Titlul subiectului: 200379

Peste 500, dar sub 1000. Numerele lor începeau de pe la 4xx și se terminau pe la 11xx. Pe urmă începeau ©M-11. Existau pe undeva date mai exacte, posibil în Monografia STB (RATB).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Apr 2019 21:07:27    Titlul subiectului: 200383

Trix, cred că ADK a întrebat câte autobuze ©KODA 706 RTO transformate în articulate au existat.

Conform datelor oficiale ale arhivei ITB, în perioada 1961 - 1969 au fost achiziționate în total 919 unități autobuze ©KODA 706 RTO MEX și RTO MTZ și autocare RTO LUX. Nu sunt cuprinse autocarele achiziționate de O.N.T. Carpați

Din acestea, la Atelierele Centrale ITB, în perioada 1966 - 1969 au fost transformate 362 unități autobuze solo, rezultând 181 autobuze articulate.

Autocarele ©KODA 706 RTO LUX au fost exploatate pe liniile preorășenești, 48 - Casa Scânteii - I.P.R.S. Băneasa (via Grădina Zoologică) și 49 - Casa Scânteii - Pod CFR Balotești (DN 1).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Apr 2019 12:00:58    Titlul subiectului: 200437

Foarte importante informațiile, mulțumim pentru ele.
În Monografia RATB, cel puțin anexele unde se cam face varză din structura parcului pe ani și acolo apar ca fiind chiar sub 500, ceea ce era greu de crezut, dar cu siguranță inexact.
Care era diferența între MEX, MTZ și LUX? (Edit: am găsit pe wikipedia cehă, dar nu explicații prea multe despre diferența între MEX și MTZ, exceptând că prima era pentru export. În cazul ITB, e clar că era export, atunci în ce constau diferențele între modele?)
Iar dacă le-am menționat deja, câte autobuze ©M-11 au fost la ITB și din acestea, câte a transformat ITB în ©M-"17"? (16,5 a existat din fabrică, dar avea ușa 3 identică cu prima, nu varianta ITB).
Aceeași monografie menționează ceva de genul "Roman artic.", dar asemenea autobuz, care ar fi fost Roman 117UD, nu a existat. Totuși, monografia menționează și acest tip, alături de acel "Roman artic.".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Apr 2019 12:11:31    Titlul subiectului: 200438

Cred că doar un ©M-11 au articulat.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 10:59:45    Titlul subiectului: 200451

Trix a scris:
....
Aceeași monografie menționează ceva de genul "Roman artic.", dar asemenea autobuz, care ar fi fost Roman 117UD, nu a existat. Totuși, monografia menționează și acest tip, alături de acel "Roman artic.".

Nu a existat ''Roman artic.'' sau ''Roman 117UD''. Nu poți să te bazezi pe o monografie scrisă de cine știe cine și care, sigur, nu a fost dată la corecturi.

În privința autobuzului urban ROMAN 112UD, acesta a fost singurul ce a făcut obiectul licenței cumpărate din Germania a autobuzului MAN 890 UO.

Licența autobuzului articulat urban MAN 890 UG nu a fost cumpărată de statul român.

Toleibuzul DAC 112E este derivat din licența MAN 890 UO.
Ca fapt divers, observați denumirea corectă dată de constructor, DAC 112E și nu, cum se susține cu multă tărie pe diverse forumuri, că denumirea lor ar fi fost DAC 112E ROMANIA.



 Descriere:
 Mărime fișier:  300.35 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  301.49 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





3_1975-prospect ROMAN-112UD.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.36 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori

3_1975-prospect ROMAN-112UD.jpg



 Descriere:
 Mărime fișier:  244.99 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  326.98 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  258.78 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  296.97 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori





13_1975-prospect DAC-112E.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  209.92 kb
 Vizualizat:  de 1880 ori

13_1975-prospect DAC-112E.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 14:58:35    Titlul subiectului: 200453

Trix a scris:
...
Iar dacă le-am menționat deja, câte autobuze ©M-11 au fost la ITB și din acestea, câte a transformat ITB în ©M-"17"? (16,5 a existat din fabrică, dar avea ușa 3 identică cu prima, nu varianta ITB).
...

KAROSA ©M11 a fost primul autobuz urban construit de uzinele din Vysoké Męto pe baza unui șasiu propriu, echipat cu motor DIESEL orizontal, șasiu unificat pe care s-au construit și autobuze suburbane, interurbane și autocare.
1961-primul prototip a fost echipat cu motor HENSCHEL, având 116 kW/158 CP.
1962/1963-două prototipuri echipate, unul cu motor ©KODA LIAZ ML 625, având 117,6 kW/160 CP, al doilea cu noul motor ©KODA LIAZ ML 630, având 132,4 kW/180 CP.
1965-începe producția de serie, ce va înceta în cursul anului 1981.
1969-autobuzele vor fi echipate cu noul motor ©KODA LIAZ ML 634, având 154,4 kW/210CP.

Dimensiunile de gabarit:
-lungime 10985 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 mm

Începând cu anul 1971, barele de protecție față și spate vor fi modificate, astfel că lungimea autobuzului va deveni 11170 mm.

Între anii 1966 și 1969, uzinele din Vysoké Męto, vor construi un număr redus de autobuze urbane articulate KAROSA ©M16,5.
Acestea vor avea axa semiremorcii viratoare.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16600 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 6600 mm


Conform datelor oficiale ale arhivei ITB, în perioada 1970 - 1973 au fost achiziționate în total 381 unități autobuze KAROSA ©M11, în trei variante.

În anul 1976, la Atelierele Centrale ITB este realizat, din două autobuze KAROSA ©M11, un autobuz articulat, purtând indicativul KAROSA ©M11-A.C.ITB, având numărul de parc 1222. Acesta va păstra pe remorca articulată axa originală motoare RABÁ A 018, dar care nu va mai cuplată la motor. Axa nu va fi viratoare.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16685 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 5700 mm


Bibliografie: Martin Harák ''Autobus Karosa ©11 - Historie, vęvej, jiná provedení''.



 Descriere:
 Mărime fișier:  242.22 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  261.32 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  267.19 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  256.34 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  255.13 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Apr 2019 20:43:01    Titlul subiectului: 200579

Trix a scris:

...

Care era diferența între MEX, MTZ și LUX? (Edit: am găsit pe wikipedia cehă, dar nu explicații prea multe despre diferența între MEX și MTZ, exceptând că prima era pentru export. În cazul ITB, e clar că era export, atunci în ce constau diferențele între modele?).
...


Denumirea corectă, autobuz ©KODA 706 RTO KAROSA, șasiul motorizat era construit la uzinele ©KODA Liberec, apoi acesta pleca la uzinele KAROSA Vysoké Męto, unde era carosat.

Principalele variante au fost:
-©KODA 706 RTO - LUX KAROSA, autocar de lux / autocar de linie.
-©KODA 706 RTO - CAR KAROSA, autobuz interurban / autobuz suburban.
-©KODA 706 RTO - MEX KAROSA, autobuz urban, destinat exclusiv exportului.
-©KODA 706 RTO - MTZ KAROSA, autobuz urban, destinat în principal pieței cehoslovace, dar și pentru export.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 10520 mm / 10870 mm, inclusiv cârligul de remorcare
-lățime 2500 mm
-înălțime 2900 mm
-ampatament 5450 mm

Motor DIESEL, tip ©KODA 706 RTO, cu 6 cilindri în linie, capacitate cilindrică 11781 cmc, dezvoltând 117,6 kW/160 CP.

Cutie de viteze manuală, cu 5 viteze înainte și una marșarier.

Autocarul ©KODA 706 RTO - LUX KAROSA avea, în modelul standard o capacitate de 35 locuri pe fotolii rabatabile, era echipat cu radio și magnetofon, cel de lux beneficiind și, la cerere, de televizor.
Era echipat cu cârlig de remorcare, roată de rezervă situată în spate, sub podea, așezată orizontal și instalație de încălzire a salonului cu motor propriu.
Avea una sau două uși, manuale.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 4800 kg.

ITB-ul a achiziționat un număr redus de astfel de autocare, pe care le exploata, așa cum am spus într-o postare anterioară, pe liniile preorășenești 48 și 49. Nu aveau post fix de taxator, acesta plimbându-se prin autocar și vânzând bilete călătorilor.

Autobuzul interurban / suburban ©KODA 706 RTO - CAR avea o capacitate de 44 locuri pe scaune și 10 locuri pe strapontine.
Era echipat cu cârlig de remorcare, roată de rezervă situată în spate, sub podea, așezată orizontal și instalație de încălzire a salonului cu motor propriu.
Avea o singură ușă, acționată pneumatic, formată din 2 sau 4 foi.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 5460 kg.

Autobuzul urban ©KODA 706 RTO - MEX KAROSA avea o capacitate de 29 locuri pe scaune și 52 locuri în picioare, total 81 pasageri. Era destinat exclusiv exportului. Nu avea cârlig de remocare, nu avea înstalație de încălzire a salonului.
Avea două uși, acționate pneumatic, formate din 2 sau 4 foi.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 5670 kg.

Autobuzul urban ©KODA 706 RTO - MTZ KAROSA avea o capacitate de 20 locuri pe scaune și 58 locuri în picioare, total 78 pasageri. Era destinat, în principal pieței din Cehoslovacia, dar și pentru export, la cerere sau când rămâneau disponibile pe stoc.
Ca aspect al caroseriei, era identic cu varianta MEX KAROSA.
Deosebirile constau în câteva norme obligatorii, la acea vreme, în Cehoslovacia.
Astfel, varianta MTZ KAROSA era obligatoriu să fie dotată cu roată de rezervă, care era situată în spate, vertical, într-un compartiment special. De asemenea era obligatorie înstalația de încălzire a salonului pasagerilor, dotată cu motor DIESEL propriu, de mică capacitate. De asemenea era obligatoriu cîrligul de remocare, cupla pentru aerul comprimat destinat remorcii-autobuz și cupla electrică pentru alimentarea cu electricitate a remorcii-autobuz.
Masa netă toală 8570 kg, sarcina utilă 5460 kg.

În loturile achiziționate de ITB au fost și autobuze de acest fel, MTZ KAROSA.

Ca paranteză, Trix, nu te supăra pe mine că o zic direct, dar pentru mine, după peste 45 de ani de proiectare în domeniu, wikipedia este un fel de b.365, fiecare scrie ce i se năzare.


Bibliografie: Jan Neumann ''Autobus ©koda 706 RTO - Historie, vęboj, jináprovedení, modernizace''

Specific că toate fotografiile nu sunt din cartea menționată (identic și la postarea precedentă), cărțile fiind protejate de dreptul de autor, ce interzice difuzarea lor pe orice suport media.



 Descriere:
 Mărime fișier:  237.24 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  79.41 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  103.26 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  120.4 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  101.41 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  236.22 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  153.61 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  227.41 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  212.27 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  266.75 kb
 Vizualizat:  de 1785 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Mai 2019 19:56:20    Titlul subiectului: 200602

Autobuz articulat ©KODA 706 RTO-K KAROSA.
K, inițiala de la cuvântul ceh ''kloubovę'', ce se traduce în românește prin''articulat''.

În cursul anilor 1959 - 1960, sunt realizate un număr de 6 proiecte de autobuze articulate, în variantele autocar K LUX, K CAR, K MTZ.
Lungimea 16450 mm, cu un ampatament de 5450 + 6260 mm.
Proiectele nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.

În cursul anilor 1960 - 1961, sunt realizate un număr de 5 proiecte de autobuze articulate, în aceleași variante.
Lungimea 16120 mm, cu un ampatament de 5450 + 5930 mm.
Din acestea, în anul 1961 sunt construite două prototipuri articulate ©KODA 706 RTO-K CAR, varianta interurbană.
Lungime autobuz-tractor 8940 mm, lungime semiremorcă articulată 7090 mm.
Masa netă totală 18370 kg, sarcina utilă 12290 kg.

Echipate cu același motor de 160 CP, rezultatele testelor pe diferite trasee au fost nesatisfăcătoare și nu s-a trecut la producția de serie.

Astăzi mai există unul din ele, restaurat și funcțional, la Muzeul Tehnic din Brno.


În anul 1965, la Uzina de Reparații Atelierele Centrale ITB este realizat un prototip de autobuz articulat, din două autobuze ©KODA 706 RTO - MEX KAROSA.
Având o lungime de 17040 mm și un ampatament de 5450 + 6500 mm, se dovedește a fi prea lung și are oscilații periculoase, atât în plan vertical, cât și în plan orizontal.
Nu există fotografii cu acest prototip.

În anul următor, 1966, este realizat un al doilea prototip, mai scurt, cu lungimea de 16190 mm și un ampatament de 5450 + 6100 mm.
După câteva teste pe traseu, se trece, din nevoia de a păstra capacitatea de transport a ITB-ului, la realizarea în serie a acestora, autobuzul-tractor dintr-unul funcțional și remorca articulată dintr-unul casat.

Au fost realizate, sub denumirea ©KODA 706 RTO (MEX/MTZ) KAROSA-A.C.ITB, cum am mai spus înainte, un număr de 181 unități.


Bibliografie: Jan Neumann ''Autobus ©koda 706 RTO - Historie, vęboj, jináprovedení, modernizace''
Fotografii ''1966-69/bucsan'', arhiva personală.



 Descriere:
 Mărime fișier:  258.22 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





1961-706RTO-K_i.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.29 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori

1961-706RTO-K_i.jpg



RTO-K_f.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.61 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori

RTO-K_f.jpg



 Descriere:
 Mărime fișier:  160.14 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  113.48 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  70.99 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  72.28 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  110.07 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  104.93 kb
 Vizualizat:  de 1725 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 1207
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 04 Mai 2019 13:04:52    Titlul subiectului: 200617

Astăzi avem 2 aniversări importante:
- 148 de ani de tramvai în București
- 48 de ani de la introducerea în circulație a lui 001, primul V3A din București.
La mulți ani tramvaielor din București și V3A-urilor! Să reziste cât mai mult! Smile Smile Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 351
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 06 Mai 2019 13:40:47    Titlul subiectului: 200629

bucsan a scris:

În anul 1976, la Atelierele Centrale ITB este realizat, din două autobuze KAROSA ©M11, un autobuz articulat, purtând indicativul KAROSA ©M11-A.C.ITB, având numărul de parc 1222. Acesta va păstra pe remorca articulată axa originală motoare RABÁ A 018, dar care nu va mai cuplată la motor. Axa nu va fi viratoare.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16685 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 5700 mm


Citind prezentarea mi-am adus aminte ca acest autobuz a fost asezat fara roti langa gardul autogarii Rahova, ca magazie, in zona pompelor de alimentare cu carburant. Il priveam in copilarie si nu intelegeam unicitatea sa.
Am atasat o imagine aeriana cu autogara, autobuzul este marcat cu o dunga oblica portocalie intr-un cerc, stanga jos.



SM17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.74 kb
 Vizualizat:  de 1595 ori

SM17.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Mai 2019 17:37:08    Titlul subiectului: 200642

Anul 1954.

Constructorul maghiar IKARUS trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz IKARUS 60.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 9450 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2965 mm
Ampatament 5000 mm

Este echipat cu motor DIESEL, tip CSEPEL D613, având 91,5 kW/123 CP, amplasat în consola față.

Este testat pe linia sezonieră 31 barat, Piața Unirii - Parcul Herăstrău (Bordei).



1954_IKARUS 60.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  330.25 kb
 Vizualizat:  de 1547 ori

1954_IKARUS 60.jpg




Ultima modificare efectuată de către bucsan la Mar 07 Mai 2019 17:48:11, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Mai 2019 17:46:52    Titlul subiectului: 200643

Anul 1960.

Constructorul maghiar IKARUS trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz IKARUS 66.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 11400 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2847 mm
Ampatament 5550 mm

Este echipat cu motor DIESEL, tip CSEPEL D614, având 106 kW/143 CP, amplasat în consola spate.

Este găzduit la Autobaza mixtă Nordului (autobuze/troleibuze).
Este testat pe linia 31, Șos. Olteniței (Mandravela) - Piața Scînteii.



1960_IKARUS 66.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.45 kb
 Vizualizat:  de 1545 ori

1960_IKARUS 66.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Mai 2019 19:49:29    Titlul subiectului: 200644

Anul 1961.

Constructorul francez RENAULT, divizia VEHICULE INDUSTRIALE, trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz CHAUSSON APH 2-62.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 10200 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2880 mm
Ampatament 5120 mm

Este echipat cu motor DIESEL, tip PANHARD HL3, având 82 kW/110 CP, amplasat în consola față, parțial sub podea, decalat spre stânga, față de axa longitudinală.

Este găzduit la Autobaza mixtă Nordului (autobuze/troleibuze).
Este testat pe linia 31, Șos. Olteniței (Mandravela) - Piața Scînteii.



1961_CHAUSSON APH 2-52.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.72 kb
 Vizualizat:  de 1534 ori

1961_CHAUSSON APH 2-52.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:15:16    Titlul subiectului: 200653

Autobuzul de construcție sovietică LiAZ 158V.

Dimensiuni de gabarit:
-lungime 9030 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3000 mm
Ampatament 4858 mm

Este echipat cu motor OTTO (benzină), tip ZiL 158, având 82 kW/110 CP, amplasat în consola față, decalat total spre dreapta față de axa longitudinală.
Cabina conducătorului auto este complet închisă față de salonul pasagerilor, cu perete de tablă și sticlă, accesul făcându-se printr-o ușă situată pe partea stângă.


Conform datelor oficiale ala arhivei ITB, în anii 1966 și 1967 au fost achiziționate în total 113 unități autobuze LiAZ 158V.



1958-1970_LiAZ 158V_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.55 kb
 Vizualizat:  de 1502 ori

1958-1970_LiAZ 158V_a.jpg



1958-1970_LiAZ 158V_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.84 kb
 Vizualizat:  de 1502 ori

1958-1970_LiAZ 158V_b.jpg



1958-1970_LiAZ 158V_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.56 kb
 Vizualizat:  de 1502 ori

1958-1970_LiAZ 158V_c.jpg



1966-1967_LiAZ 158V.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  180.71 kb
 Vizualizat:  de 1502 ori

1966-1967_LiAZ 158V.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 09 Mai 2019 20:08:33    Titlul subiectului: 200682

Chausson-ul a si ramas la ITB, avand numarul de parc 501. De ce oare modelele Ikarus n-au avut aceeasi soarta?
LiAZ-urile astea posibil sa fi fost ultimele autobuze pe benzina achizitionate de ITB (habar n-aveam ca asa tarziu, imi imaginam ca sunt de la finele anilor 50, nicidecum intr-o perioada de "dezrusificare" si relativa deschidere politica). Cati ani au dus-o? Asta e prima poza cu ele pe care o vad, si deja par bune de casat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 63
Locație: Buzău

MesajTrimis: Joi 09 Mai 2019 23:59:50    Titlul subiectului: 200694

Cred că am fi avut cel mai frumos muzeu al transportatorilor din lume, dacă ar fi existat un pic de interes și ne-am fi implicat pe rând de la primele mașini apărute în anii '30. Plus de asta, fiecare se putea implica în felul său, eu spre exemplu la partea electrică și la recondiționarea lămpilor de iluminat (restaurez deseori stopuri de Dacia 1310). Dar astea sunt vise. Crying or Very sad Acum ne mai mulțumim doar cu pozele și amintirile, nu am știut niciodată că ITB-ul a avut și autobuze LiAZ și chiar mi-aș fi dorit să merg cu unul la o paradă...
_________________
Mi-e dor de vremurile de altădată!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Următoare
Pagina 33 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community