Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa despre transportul feroviar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2019 08:47:54    Titlul subiectului: 199287

Aici puteti vedea integral episodul in care este prezentat situatia CFR-ului, in cadrul emisiunii „Romania Te Iubesc”

Citat:
România, te iubesc: România, tot înapoi. Emisiunea integrală din 3 martie 2019

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Iar în clasamentul mondial ne depășesc Moldova sau Bangladesh.

Un drum cu trenul de la București la Timișoara durează mai mult decât cu unul cu mașina, iar biletul de tren poate fi și de două ori mai scump decât cel de avion. Pe toate magistralele feroviare sunt mii de restricții de viteză și puncte periculoase. Trenurile circulă mai încet decât în anii 90′.

CFR Călători este în plină criză de vagoane, iar pasagerii au început să blocheze garniturile în gări în semn de protesc că și-au cumpărat bilete dar n-au loc nici în picioare. Un sistem căpușat și prost administrat care ar putea să pună pe butuci una dintre cele mai mari rețele feroviare din Europa.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2019 07:55:21    Titlul subiectului: 199623

Foarte tare asta. Fostul director al CFR SA a ajuns seful cancelariei lui Veorica Dancila. De ieri, CFR SA are un nou director. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR S.A. are un nou director general

Consiliul de administrație al CFR SA a decis, luni, să-l numească director general al societății pe Constantin Axinia. CFR-ist cu state vechi, acesta va ocupa postul vacantat de Constantin Mihalache, numit între timp șef al Cancelariei premierului Viorica Dăncilă.

"Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, luni, 25 martie 2019, Consiliul de Administrație l-a desemnat pe domnul Constantin Axinia director general al companiei, poziție pe care a ocupat-o și în perioada 2006-2007", se arată într-un comunicat de presă al CFR.

Constantin Axinia, de profesie inginer și cu o experiență de 35 de ani în domeniul feroviar, va coordona activitatea CNCF CFR SA, compania națională care administrează și gestionează infrastructura feroviară publică.

Constantin Axinia a ocupat până în prezent funcția de director regional al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Apr 2019 07:23:55    Titlul subiectului: 200180

Protest al sindicalistilor ferovieri, in fata ministerului transporturilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Protest al salariaților feroviari, în fața Ministerului Transporturilor

Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare și Federația Națională "Drum de Fier" organizează joi un protest în fața Ministerului Transporturilor.

Organizatorii spun că la miting urmează să participe circa 1.500 de persoane.

Principalele revendicări pentru care se organizează acțiunea de protest sunt: adoptarea proiectului de Lege privind statutul personalului feroviar în forma dorită de salariații feroviari, salarizare decentă la societățile feroviare, îmbunătățirea condițiilor de muncă, reorganizarea societăților feroviare într-un sistem integrat de tip holding și investiții urgente în infrastructura feroviară și în materialul rulant.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 19:02:22    Titlul subiectului: 200460

În zilele de 7 și 8 mai, trenurile 1645 și 1646 vor avea modificări ale circulației, din cauza unor lucrări dintre Bixadu Oltului și Malnaș Băi. Iată comunicatul CFR:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-in-circulatia-trenurilor-intre-statiile-bixadu-oltului-si-malnas-bai/
Citat:
Pentru efectuarea de către CNCF CFR SA a unor lucrări la infrastructura feroviară, CFR Călători informează că în zilele de 7 și 8 mai 2019 între stațiile Hm Bixadu Oltului și stația Malnaș Băi vor interveni următoarele modificări în circulația trenurilor, astfel:



trenul IR 1645 București Nord – Târgu Mureș va circula ca tren IR 12645 pe ruta București Nord (pl. 12:15) – Malnaș Băi (sos. 16:08 ). Între stațiile Malnaș Băi și Hm Bixadu Oltului se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto. Pe distanța Băile Tușnad (pl. 17:24) – Târgu Mureș (sos. 21:42) va circula ca tren IR 12649.
trenul IR 1646 Târgu Mureș – București Nord va circula ca tren IR 12646 pe ruta Târgu Mureș (pl. 12:45) – Băile Tușnad (sos. 16:54). Între stațiile Hm Băile Tușnad și Malnaș Băi Hm se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto. Pe distanța Malnaș Băi (pl. 18:12) – București Nord (sos. 22:00) va circula ca tren IR 12648.
De asemenea, intervin modificări și în circulația trenurilor Regio din zonă, acestea fiind anunțate la nivel local în stațiile de cale ferată.

CFR Călători își cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create.

Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pe toți pasagerii să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern plecări/sosiri din București Nord) sau să se adreseze personalului nostru din stații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2019 19:31:18    Titlul subiectului: 200788

Culmea culmilor: un mecanic a oprit trenul de călători și i-a zis unui șofer să-și mute mașina, fiind prea aproape de șine. Articolul se găsește aici:https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/imagini-incredibile-la-buzau-mecanicul-de-locomotiva-opreste-si-muta-soferul-oprit-aproape-de-linie.html
Citat:
Caz rar întâlnit la o trecere de cale ferată din Bacău.

Pentru că un șofer a ignorat semnalele luminoase și sonore la o barieră din oraș, mecanicul de locomotivă a oprit trenul, a coborât și i-a cerut bărbatului să mute mașina pentru că garnitura să poată trece în siguranță.

Șoferul neatent se apropiase prea mult de linia ferată și bariera a coborât chiar pe mașina lui.

Polițiștii încearcă acum să îl identifice pe conducătorul auto. El poate rămâne fără permisul de conducere pentru trei luni
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 771
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 15 Mai 2019 22:44:23    Titlul subiectului: 200790

Ganditi-va cu ce viteza mergea trenul daca a putut sa opreasca la cca 20 de m de la bariera... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2019 09:39:24    Titlul subiectului: 200791

Daca era ruta Buzau-Faurei, prosibil ca viteza sa fie de 30 km/ora
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2019 11:09:46    Titlul subiectului: 200793

Trenul acesta nu era la Buzău, ci la Bacău.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 01 Aug 2019 13:36:52    Titlul subiectului: 201925

CFR a lansat 2 licitații pentru studii de fezabilitate în ceea ce privește 2 lucrări de modernizare:
- reabilitarea căii ferate Roman - Iași - Frontieră.
- reabilitarea căii ferate Focșani - Roman.
Modernizarea ar trebui făcută la nivel de:
- viteză comercială trenuri călători: 160 km/h
- viteză comercială trenuri de marfă: 120 km/h
Se pare că nu s-au învățat minte: nicio companie de căi ferate din Europa nu mai modernizează căi ferate pentru 160 km/h, ci pentru minim 200 km/h.
Să vedem ce-o să iasă. Întâi pe aici au vrut TGV, acum vor tren la 160 km/h. Am așa o bănuială că nu s-a mai face nimic.

Iată un articol de pe mobilitate.eu:
https://mobilitate.eu/cfrsa-roman-iasi-frontiera/
Citat:
CFR SA a lansat licitația pentru „Reabilitarea liniei de cale ferată Roman – Iași – Frontieră” – Studiu de Fezabilita”, cu valoarea de 19,4 milioane lei și un termen de realizare de 23 de luni. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul va respecta actele normative și reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea/reabilitarea stațiilor de cale ferată.
CFR SA licitează studiul de fezabilitate al modernizării liniei Roman – Iași – Frontieră
Finanțarea se realizează prin „Programe din Fondul de Coeziune (FC). Proiectul este prevăzut în Master Planul General de Transport al României, Anexa 10.35 – „Surse de finanțare pentru infrastructura feroviară 2020-2030” cu sursa de finanțare Fond de Coeziune (FC) la capitolul Proiecte reabilitare cale ferată”. Ofertele pot fi depuse până la data de 10.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.01.2020.

Linia face parte din coridorul feroviar IX Paneuropean, preluând traficul din coridorul Rhin – Dunăre și restul rețelei cu legături europene. Modernizarea prevăzută pentru cei 140 km de linie va viza creșterea vitezei la 160 km/h pentru trenurile de călători, 120 km/h pentru trenurile de marfă, iar noua construcție va respecta toate prevederile de interoperabilitate din STI. În prezent traseul este parcurs în aproximativ 3 ore și 15 minute. Linia este electrificată dublă pe 123 km, în timp ce 17 km sunt linie neelectrificată cu ecartament dublu. Noua linie va fi total electrificată și echipată cu sisteme noi de semnalizare, inclusiv ERTMS/ETCS Nivel 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 03 Aug 2019 06:50:16    Titlul subiectului: 201949

CFR și CNAIR au de gând să modernizeze toate intersecțiile căilor ferate cu drumuri naționale. Articolul se găsește aici:
Citat:
Toate intersecțiile de cale ferată cu drumurile naționale vor fi modernizate în următorii doi ani.

Autoritățile promit lucrări de 35 de milioane de lei pentru că aceste zone de traversare a căilor ferate să fie bine semnalizate și iluminate, în același fel la nivel național. Din păcate, în ultimii șapte ani, din cauza proastei semnalizări s-au produs peste 200 de accidente, soldate cu victime.

În anumite intersecții de cale ferată cu un drum național ar trebui să apară stâlpi de iluminat cu încărcare solară, bariere, separatoare de sens și covoare rutiere antiderapante. Totul, pentru a preveni accidentele. Bilanțul din ultimii 7 ani este tragic: în astfel de locuri au fost peste 200 de accidente cu 400 de răniți și 28 de morți.

Toate cele 246 de puncte vor fi modernizate în doi ani, potrivit unei hotărî adoptate recent de guvern.

Alin Șerbănescu, CNAIR: Am decis să uniformizăm semnalizarea la nivelul tuturor trecerilor cu calea ferată la drumurile naționale. Când un om observă o anumită configurație se așteaptă că acolo să urmeze o cale ferată.

Până atunci, șoferii se confruntă zilnic cu situații periculoase la trecerile cu calea ferată.

Tânăr: Multe dintre ele nici nu sunt semnalizate sau nu sunt sigur că merg chestiile alea, sunt niște beculețe de-abia se văd și stau foarte atent să mă uit și când trec dau foarte tare să trec.

Sute de victime și-au pierdut viața lovite de tren.

Multe dintre tragediile produse în intersecțiile de cale ferată cu drumurile puteau fi evitate dacă autoritățile și-ar fi dat interesul, spun reprezentanții Asociației ″Construim România″⁣. Aceștia atrag atenția că o parte din rețeaua de cale ferată nu mai este întreținută în niciun fel de CFR, iar în multe locuri indicatoarele sunt acoperite de vegetație.

Paul Dorneanu, Asociația Construim România: Compania națională ar trebui să demareze programe pentru realizarea de pasaje rutiere. Să facă un audit și să se remedieze problemă pentru că sunt multe căi ferate abandonate.

Lucrările de modernizare la trecerile cu calea ferată vor costa 35 de milioane de lei - bani europeni și de la guvern
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 03 Aug 2019 09:04:32    Titlul subiectului: 201951

Se pare că pe lângă cele 2 tronsoane menționate de mine, au lansat licitații pentru studii de fezabilitate și pentru Ploiești Triaj - Focșani. Iată un comunicat al CFR Infrastructură:
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4880-1-august-2019-cfr-sa-a-lansat-licitatiile-pentru-studiile-de-fezabilitate-necesare-modernizarii-liniei-cf-ploiesti-triaj-focsani-roman-iasi-frontiera
Citat:
COMUNICAT DE PRESĂ
CFR SA a lansat licitațiile pentru studiile de fezabilitate necesare modernizării liniei CF Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră
București, 1 august 2019
Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitațiile pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare modernizării liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european.

Procedurile de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate este organizată pe 3 tronsoane:

►Ploiești Triaj - Focșani (143 km)
Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

►Focșani - Roman (147 km)
Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

►Roman - Iași - Frontieră (116 km)
Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Studiile de fezabilitate, în valoare totală estimată de 59,6 milioane RON, vor respecta actele normative și reglementările specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico - economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea stațiilor de cale ferată.

Menționăm faptul că linia de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani - Roman - Iași - Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud - Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord - Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 12:54:56    Titlul subiectului: 202017

Pe ruta Ploiesti-Focsani se circula, in general cu restrictive de 80 km/ora, iar pe multe poduri si podete, cu 30 km/ora.

Inainte de 2007, se circula cu 120 km/ora, apoi au scazut viteza la 100mkm/ora.

Fata de acum 13-14 ani, timpul de deplasare de la Bucuresti la Iasi a crescut, cu cel putin o ora. Motiv pentru care in deplasarile mele la Iasi folosesc avionul.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 14:53:50    Titlul subiectului: 202044

Da, iar acum toate trenurile, mai puțin IR 402, care merg pe ruta București-Iași o iau prin Tecuci-Bârlad, economisind 50 de minute aproximativ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 15:14:31    Titlul subiectului: 202048

Ma refeream strict la ruta Tecuci-Barlad. Se face cu o ora mai mult fata de acum 13 ani Laughing Laughing Laughing
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2019 23:41:49    Titlul subiectului: 202256

Poate le-a venit, in sfarsit, mintea la cap, angajatilor de la CFR si iau atitudine in ceasul alk 14-lea. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Angajații CFR anunță proteste masive

Mecanicii de locomotivă și angajații CFR Călători se pregătesc de proteste masive, începând cu 16 septembrie. Ei atrag atenția asupra situației tragice din sectorul feroviar, cauzată de lipsa investițiilor, a anunțat Rodrigo Gabriel Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.



"Vor fi proteste sub formă de pichetări pe o perioadă de patru săptămâni, de luni până joi, în fiecare săptămână. Luni în fața Ministerului Transporturilor, de la 10:00 la 12:00, marți în fața Parlamentului, miercuri în fața Guvernului și joi în fața Ministerului Finanțelor, între aceleași ore", a spus Rodrigo Maxim. În paralel, mecanicii de locomotivă, șefii de tren, conductorii și revizorii de vagoane au anunțat o grevă tehnică, potrivit agerpres.ro.

Protestele vor fi organizate alături de Federația Mecanicilor de Locomotivă și Federația Națională Drum de Fier. Potrivit președintelui Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, s-a ajuns la o situație critică vizibilă în această vară, când foarte mulți călători s-au plâns fie că nu au găsit bilete, fie că au călătorit în picioare, din lipsa vagoanelor și a locomotivelor.
"Practic, nu mai avem cu ce circula. Iar salariații CFR Călători au decis să protesteze și să arate aceste lucruri(...) Există o situație critică, iar statul trebuie să înțeleagă că este singurul acționar", a mai spus Rodrigo Maxim.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 17:38:10    Titlul subiectului: 202398

Gata, acum câteva zile a fost semnat un nou contract colectiv de muncă al S. C. R. L. Brașov, care pune capăt conflictului dintre aceasta și CFR Călători. Comunicatul CFR:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/a-fost-semnat-noul-contract-colectiv-de-munca-la-s-c-r-l-brasov-sa/
Citat:
CFR Călători a fost avizată de către Administratorul special al Societății Comerciale de Reparații Locomotive C.F.R. – S.C.R.L. Brașov SA că, la data de 28 august 2019, a fost semnat și depus pentru înregistrare la ITM Brașov Contractul Colectiv de Muncă (CCM) al acestei societăți pe anul 2019-2020, ca urmare a stingerii conflictului de muncă care a debutat la începutul lunii august.

S.C.R.L. Brașov SA, filială a CFR Călători SA, este pentru companie un furnizor de servicii care pe bază contractuală asigură și realizează mentenanța curentă, reparații planificate și accidentale ale materialului rulant motor al CFR Călători.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 05 Sep 2019 16:35:40    Titlul subiectului: 202446

CFR Călători le recomandă elevilor să-și achiziționeze din timp abonamentele, în contextul începerii anului școlar, și reamintește condițiile de tarifare redusă pentru elevi. Comunicatul CFR Călători:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/reduceri-avantajoase-pentru-elevi/
Citat:
În contextul începerii noului an școlar, CFR Călători recomandă elevilor să își achiziționeze din timp biletele/abonamentele pentru a călători spre/dinspre locul în care învață. Călătoria elevilor la transportul feroviar este reglementată de HG 42/2017.

Reduceri la bilete

Elevii din învățământul obligatoriu, profesional – inclusiv postliceal, liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri (Regio și InterRegio), clasa a 2-a, pe tot parcursul anului calendaristic.

În plus, elevii orfani, elevii cu cerințe educaționale speciale, precum și cei pentru care s-a stabilit o măsură de protecție specială, în condițiile legii, sau tutelă beneficiază de gratuitate pentru transportul intern feroviar, pe tot parcursul anului calendaristic. Pentru aceștia se vor elibera gratuit legitimații de călătorie/abonamente la toate categoriile de tren.

Reduceri la abonamente

Elevii beneficiază de abonamente lunare la toate trenurile cu reducere 50% sau 100%, după caz. Reducerile sunt valabile pentru călătoriile la clasa a 2-a, se eliberează pentru distanțe de până la 300 km, iar numărul călătoriilor incluse este nelimitat.

De exemplu, un elev plătește doar 55,65 lei pe un abonament lunar Regio, clasa a 2-a pe ruta Titu – Târgoviște, în loc de 111.30 lei cât ar costa călătoriile la preț redus 50%, timp de 21 de zile lucrătoare pe lună.

Alte exemple de tarife la abonamentele lunare, tren Regio clasa a 2-a, pe următoarele rute:

• Ciulnița – Slobozia Veche: 40,95 lei
• Huedin – Cluj Napoca: 71.40 lei
• Băile Tușnad – Miercurea Ciuc: 46,20 lei
• Roșiori Nord – Alexandria: 55,65 lei
• Ianca – Brăila: 71,40 lei
• Sântana – Arad: 46,20 lei
• Crasna- Vaslui: 75,60 lei.
Eliberarea biletelor/abonamentelor pentru elevi, cu tarife reduse cu 50% se face astfel:

• pentru elevii din învățământul obligatoriu, profesional – inclusiv postliceal, liceal acreditat/autorizat se va prezenta carnetul de elev vizat pentru anul școlar în curs (având CNP completat pe prima pagină).
• pentru elevii claselor pregătitoare se va prezenta adeverința doveditoare și certificatul de naștere în copie;
în cazul elevilor care beneficiează de gratuitate, conducerea unităților de învățământ va menționa pe carnet la rubrica “mențiuni” atestarea dreptului de acordare a gratuității.
La verificarea legalității călătoriei în tren, conform prevederilor HG nr. 42/2017, elevii vor prezenta legitimația de călătorie/abonamentul lunar, carnetul de elev vizat pentru anul școlar în curs și un act de identitate, respectiv carte de identitate sau pașaport; elevii din învățământul primar și gimnazial vor prezenta numai legitimația de călătorie și carnetul de elev.

Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pe toți pasagerii să se asigure că au achiziționat legitimație de călătorie pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern plecări/sosiri din București Nord) sau să se adreseze personalului nostru din stații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 07:18:28    Titlul subiectului: 202462

Mai simplu ar fi ca abonamentele sa se poata achizitiona si on-line.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2019 19:35:31    Titlul subiectului: 202725

Sindicalistii CFR ies in strada. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Sindicaliștii de la CFR ies în stradă

Angajatii de la căile ferate vor picheta ministerul transporturilor si guvernul pentru a protesta impotriva falimentarii sistemului feroviar.

Potrivit Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, protestele vor avea loc în perioada 16-19 septembrie și 23-26 septembrie. Astazi și marți ei vor picheta Ministerul Transporturilor pentru ca în zilele de miercuri și joi să se afle în fața Guvernul României, între orele 10.00-12.00.

Principalele revendicări ale sindicaliștilor sunt legate de tergiversarea achiziției celor 80 Rame Electrice Regionale lipsa de personal din funcțiile operative precum și subcompensarea repetată a SNTFC „CFR Călători„ SA De asemenea, angajatii CFR se mai plâng și de blocarea celor 10% din compensația acordată pe anul 2019 la SNTFC „CFR Călători„ SA ce trebuiau imediat folosiți pentru reparatii la garniturilor de tren.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 22 Sep 2019 11:36:59    Titlul subiectului: 202886

Atenție, cei care călătoriți cu trenul în Turcia! Căile Ferate din Turcia nu mai asigură transfer cu autobuzul între Istanbul Halikali și Istanbul Sirkeci. Comunicatul CFR:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-transfer-tcdd/
Citat:
Calea ferată Turca (TCDD) informează că începând cu 19 septembrie 2019 nu mai asigură transfer cu autobuzul de la stația Halkali la stația Istanbul Sirkeci și retur. De la stația Halkali la stația Istanbul Sirkeci și retur călătorii pot utiliza metroul Marmaray, prețul unei călătorii este 2,60TRL, adică aproximativ 0,50 euro cenți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 19:45:39    Titlul subiectului: 203144

Un articol ce compară CFR cu CF-urile din Polonia, Ungaria și Cehia. De asemenea, iată și graficele din articol:
https://republica.ro/am-analizat-situatiile-financiare-ale-cfr-calatori-din-ultimii-5-ani-in-oglinda-cu-ale-companiilor-similare
Citat:
Am analizat situațiile financiare ale CFR Călători din ultimii 5 ani, în oglindă cu ale companiilor similare din Polonia, Ungaria și Cehia. Probabil mulți vor avea un șoc când vor citi concluziile.

În ultimele zile am demonstrat de ce evoluția companiei C.F.R. Călători S.A. (CIF 11054545) este sinucigașă. Am făcut aceste afirmații după ce am analizat situațiile financiare publice ale companiei pentru ultimii 5 ani (perioada 2014-2018).

Concluziile mele au fost :

1. JUMĂTATE DIN VENITURILE COMPANIEI SUNT SUBVENȚIONATE DE CĂTRE STAT ÎN FIECARE AN DIN ULTIMUL DECENIU

Astfel, media subvențiilor din fiecare an primite de C.F.R. a fost de 1,1 mld. €, aproximativ 225 mil. €, în timp ce cifra de afaceri medie din serviciile oferite (veniturile generate în mod direct de companie) în ultimii cinci ani este 820 mil Lei.

Cu banii alocați pentru subvenții se pot construi în fiecare an cel puțin 20 de km de autostradă, 10 școli sau 10 spitale.

În schimb, statul alege să subvenționeze lipsa de performanță a acestei companii, fără să restructureze costurile inutile, combată corupția călătoriilor ilegale sau să realizeze investiții pentru retehnologizare / eficientizarea activității.

2. COMPANIA ÎNREGISTREAZĂ O PIERDERE OPERAȚIONALĂ ÎNTRE 65–70% ÎN FIECARE AN DIN PERIOADA 2014–2018, DACĂ ELIMINĂM SUBVENȚIILE PRIMITE DE LA STAT, IAR PIERDEREA NETĂ ÎNREGISTRATĂ ÎN 2018 A FOST DE 128% DIN CIFRA DE AFACERI.

Pierderile enorme reflectă situația falimentară a companiei, care trebuie restructurată din rădăcini prin schimbări revoluționare ale strategiei de investiții. În schimb, tot ce se observă în ultimii ani este creșterea personalului angajat și a salariilor, situație deja mult peste media națională.

3. CHELTUIELILE DE PERSONAL DE LA C.F.R. CĂLĂTORI S.A. AU CRESCUT CU 51% ÎN ULTIMII 5 ANI , DE LA 559 MIL. LEI (2014) LA 844 MIL. LEI (2018), DEȘI NUMĂRUL DE ANGAJAȚI A SCĂZUT CU -3%, DE LA 13.195 (2014) LA 12.782 (2018).

Această companie înregistrează o situație inimaginabilă în privat – cheltuielile cu salariile (884 mil. Lei în 2018) sunt aproape cât toate veniturile înregistrate din serviciile prestate (907 mil. Lei în 2018)! Această situație se întâmplă în fiecare an din perioada 2014–2018.

Cum poate supraviețui o companie dacă absolut toate veniturile sunt orientate pentru plata salariilor?

Simplu — subvenționează statul din taxele plătite de noi. Astfel, totalul subvențiilor plătite de stat pentru acoperirea dezastrului financiar de la C.F.R. Călători S.A. se ridică la 5,6 mld. Lei în ultimii 5 ani.

4. SALARIUL MEDIU BRUT LUNAR ÎNREGISTRAT DE UN ANGAJAT LA C.F.R. CĂLĂTORI S.A. A CRESCUT CU 56% ÎN ULTIMII 5 ANI, AJUNGÂND SĂ DEPĂȘEASCĂ MEDIA NAȚIONALĂ CU 11%.

Astfel, salariul mediu brut lunar la această companie a crescut de la 3.531 Lei (2014) la 5.503 Lei (2018), în timp ce media salariului brut lunar din sectorul privat la finalul anului 2018 era de 4.938 Lei.

Aproape toate veniturile realizate de C.F.R. se duc pentru acoperirea salariilor, în timp ce restul cheltuielilor de 1,1 mld. Lei / an sunt subvenționate din taxele plătite de contribuabili, sacrificând banii de la investiții și alte nevoi importante la nivel național (infrastructură, educație, sănătate, sport, etc.

5. VALOAREA ACTIVELOR FIXE DEȚINUTE DE C.F.R. CĂLĂTORI S.A. (CIF 11054545) A SCĂZUT DE LA 3,72 MLD. LEI (2014) LA DOAR 3,06 MLD. LEI (2018), DIN CAUZA ÎNVECHIRII ACTIVELOR EXISTENTE ȘI INVESTIȚIILOR NOI FOARTE SCĂZUTE.

Infrastructura de transport feroviar este învechită, majoritatea trenurilor sunt foarte vechi iar condițiile de transport pentru majoritatea liniilor CFR nu sunt demne de o țară civilizată membră a UE.

Conform cifrelor oficiale publicate de companie, întârzierea totală a trenurilor C.F.R. Călători din 2017 a fost de 4,5 milioane de minute (aproximativ 8,5 ani). Prin comparație cu 2016, întârzierile, în loc să scadă, au crescut cu mai mult de un procent. Ingrijorător este că de la an la an, întârzierile sunt tot mai mari. Compania de stat reușise să imbunătătească situația în 2014, când întârzierile au scăzut la 2,22 milioane de minute.

De asemenea, crește numărul accidentelor cu trenuri deraiate din cauza infrastructurii deteriorate. Siguranța pasagerilor C.F.R. Călători este pusă în pericol, în timp ce călătoriile efectuate fără întârziere devin excepții!

În toți acești ani, nu au fost acțiuni eficiente de combatere a fraudei interne, în condițiile în care călătoria fără plata biletului este o practică curentă.

În urma acestor analize am primit foarte multe critici care contestau legitimitatea concluziilor mele. Majoritatea vocilor critice au sustinut că această companie oferă un serviciu public și că principalul scop este să ofere un serviciu de calitate la un preț cât mai scăzut, nu să obțină profit. Ca și cum, doar pentru ca este o companie de stat, nu se supune rigorilor financiare ale oricărei alte companii pentru că, nu este așa, scopul suprem al deservirii cetățeanului legitimează orice pierdere.

Desigur, pierderile acestei companii sunt suportate de stat prin subvenții, adică tot de către cetățeni și companiile private, prin taxele și impozitele plătite. În ciuda acestor subvenții, constatăm cu toții faptul că majoritatea trenurilor de la C.F.R. Călători sunt foarte vechi iar condițiile de transport pentru majoritatea liniilor C.F.R. sunt absolut mizere!

Dar, mai este o surpriză, cel puțin la fel de neplăcută (cel puțin pentru noi) — dacă analizăm situațiile financiare ale companiilor similare publice (deținute de stat) pentru transportul călătorilor în alte țări din regiune (Polonia, Ungaria, Cehia), probabil mulți o să aibe un șoc (eu, cel puțin, sincer, nu mă așteptam la aceste disproporții înainte să fac analiza)!

Companiile similare din țările vecine obțin profituri mult superioare, nu depind de subvențiile de stat (care se duc către investiții publice în infrastructură, sănătate sau educație) și sunt mult mai performante!

Tabelul și graficele următoare surprind foarte bine toate aceste concluzii:

România înregistrează cea mai extinsă rețea de transport pe cale ferată dacă ne raportăm la dimensiunea populației. Cu o rețea totală de 20.730 km aflată în administrarea publică a CFR, România înregistrează 1,06 km de cale ferată la 1.000 de locuitori, mult peste țări din regiune precum Polonia (0,48 km / 1.000 locuitori), Ungaria (0,78 km / 1000 locuitori) sau Cehia (0,91 km / 1.000 locuitori) – vezi graficul 1
Deși avem cea mai extinsă rețea de cale ferată raportată la dimensiunea populației, veniturile / cap de locuitori sunt cele mai mici în România (10 € / locuitor), comparativ cu Cehia (87 €/locuitor), Polonia (55 €/locuitor) sau Ungaria (47 € / locuitori) – vezi graficul 2. Nu cred că putem vorbi despre preferința locuitorilor de a se deplasa cu trenul, în daune transportului rutier, în condițiile în care aceste țări au o infrastructură rutiera mult mai dezvoltată comparativ cu cea a României. Diferențele cred că vin din alte motive, respectiv:
O parte importantă din călători mergu cu nașul și nu plătesc bilet în mod oficial / fiscalizat. Deci, multe venituri sunt la negru din cauza corupției, practică care este mult mai rar întânită în Cehia, Polonia sau Ungaria;
Condițiile de transport în multe trenuri C.F.R. sunt absolut mizere, iar românii preferă să se deplaseze cu mașina (deși timpul pentru deplasare este uneori mai mare);
Rutele de business București – orașe importante din provincie (Cluj, Timișoara, Iași, Oradea, etc.) sunt mult mai ieftine cu avionul decât cu trenul, mai ales pentru oamenii de afaceri (chiar dacă biletul de avion este mai scump, timpul este semnificativ mai redus și costul de oportunitate mai mare).
CFR călători înregistrează o pierdere netă din cifra de afaceri (fără subvenții) de 128% în anul 2018, rezultat dezastruos similar înregistrat aproape în fiecare an din perioada analizată (2014–2018). În schimb, companiile similare din regiune sunt toate profitabile, înregistrând un profit de 7% (Ungaria), 5,1% (Polonia) și 1,9% (Cehia) – vezi graficul 3
C.F.R. Călători S.A. primește subvenții de 5,6 mld. Lei (aproape 1,2 mld. €) în ultimii 5 ani, ceea ce reprezintă mai mult decât cifra de afaceri, aceasta din urmă fiind alocată aproape în întregime către plata salariilor. În țări similare din regiune, ponderea subvențiilor în cifra de afaceri este semnificativ mai mică, respectiv 20% (Cehia), 15% (Ungaria) sau chiar deloc în Polonia – vezi graficul 4. De asemenea, subvențiile din aceste țări se duc exclusiv pentru investiții eficiente. Probabil în România o mare parte din aceste subvenții sunt înghițite de contracte păguboase cu diverse firme căpușă!
CFR Călători înregistrează o cifră de afaceri / angajat de aproape 15.000 € / an, cea mai mică din regiune și la o diferentă majora față de Ungaria (aprox. 26.000 € / angajat), Cehia (aprox. 38.000 € / angajat) sau Polonia (aprox. 61.000 € / angajat) – vezi graficul 5. Subperformanța angajaților de la CFR Călători probabil este cauzată de supradimensionarea personalului pe criterii PCR (Pile-Cunoștințe-Relații) și subdimensionarea veniturilor din cauza corupției.
Articol preluat de pe blogul autorului.



c61b13b1ccb7b37312332f542d48649a50ff31f3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.16 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

c61b13b1ccb7b37312332f542d48649a50ff31f3.jpg



bd92badc81cd70655befe817975a5d95e1d68942.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.9 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

bd92badc81cd70655befe817975a5d95e1d68942.jpg



b3749d75c99edb45ff801919858d3578ad041c43.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.43 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

b3749d75c99edb45ff801919858d3578ad041c43.jpg



d385c68c9e581fd69e02cd920cbdc9805c1512f1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.14 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

d385c68c9e581fd69e02cd920cbdc9805c1512f1.jpg



09ae8d8fb7410049919a4fc39fccf78450b98136.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.3 kb
 Vizualizat:  de 346 ori

09ae8d8fb7410049919a4fc39fccf78450b98136.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2019 21:45:08    Titlul subiectului: 203150

Explicatia este una ridicol de simpla. La noi se fura cel mai mult. Noi l-am avut pe Necolaiciuc ca director CFR, unul dintre cei mai mari banditi, de asemenea noi l-am avut pe Miron Mitrea ministru al transporturilor, alt mare bandit.

Ungurii, polonezii, cehii nu l-au acvut nici pe Mitre, nici pe Necolaiciuc.


Apropos, intrebare pentru DNA: Cati din banii furati ati recuperat de la Necolaiciuc ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 14 Oct 2019 17:30:38    Titlul subiectului: 203461

Gata, încă o demisie de director al CFR:
https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/directorul-cfr-sa-demis-pentru-ca-ar-fi-refuzat-sa-semneze-un-contract-de-sute-de-milioane-de-euro-1201058
Citat:
Consiliul de Administrație al CFR SA l-a demis din funcția de director general pe Constantin Axinia. Acesta a declarat pentru Mediafax că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiții în valoare de sute de milioane de euro.

"Domnul ministru mi-a spus să fac ceva și nu am făcut: de semnat un contract fără să aștept o hotărâre a instanței definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislație puteam să semnez contractul, dar intram sub incidența unei alte legi care spunea că dacă instanța superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului", a spus Axinia, care a adăugat că valoarea contractului este "de câteva sute de milioane de euro".

Constantin Axinia a adăugat că și departamentul juridic al companiei i-a recomandat, de asemenea, să nu semneze contractul în lipsa instanței de judecată.

"I-am zis ministrului: semnez numai în momentul în care există o sentință definitivă. Mai mult de atât, direcția juridică din cadrul companiei mi-a înaintat o notă în care îmi recomandă să nu semnez acest contract până nu va soluționa instanța de judecată acest lucru", a spus fostul director interimar al CFR Infrastructură.

În privința afirmațiilor ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, despre termenul pentru retructurări în CFR SA, concomitent cu cel al Companiei de Autostrăzi (CNAIR), Axinia a negat că i-ar fi fost solicitat acest lucru.

"Nu mi-a trimis ministrul Transporturilor nicio dispoziție, mai ales că acestea vin prin Consiliul de Administrație, să facă o restructurare la calea ferată. Eu ca interimar nu pot să fac o restructurare pentru că nu am un target, nu am indicatori de performanță. Sunt interimar din 26 martie, am mers din interimar în interimar în speranța că va fi un director general pus pe funcție care să primească indicatori de performanță și să facă restructurare. Eu ce să retructurez, pentru că această organigramă care este acuma la calea ferată este făcută chiar de pe timpul când era ministru domnul Cuc, era domnul Chiper. Domnul Chiper e din nou director astăzi. Atunci i-a plăcut domnului ministru organizarea și acum nu-i mai place. S-o fi schimbat ceva între timp? Este societatea cea mai stabilă funcțional din toate societățile CFR care mai sunt încă, și pe care m-am chinuit s-o mențin pe linia de plutire în pofida faptului că CRF Marfă sau CFR Călători nu-mi dau banii pe TUI (taxa de administrare a infratructurii), am ținut-o bine și am realizat performanță", a declarat fostul director CFR SA.

Axinia: De vineri se auzea că vrea să mă schimbe
AGA de la CFR SA a decis numirea lui Marius Chiper, fost director general adjunct al companiei, la conducerea acesteia.

Axinia a adăugat că Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) s-a reunit rapid pentru a-i decide demisia, în condițiile în care în mod normal durează chiar și două luni ca Adunarea să semneze un document.

"De vineri se auzea că vrea să mă schimbe. Președinta Consiliului de Administrație nu a vrut să mă schimbe și și-a dat demisia, un alt membru din Consiliul de Administrație și-a dat și el demisia astăzi, pentru că nu a găsit motiv pentru care să fiu schimbat. Cu o viteză extraordinară, ca niciodată, Adunarea Generală a Acționarilor a găsit doi membri în Consiliul de Administrație, în condițiile în care am avut o dată nevoie de AGA să-mi semneze fila de buget pentru fonduri proprii de investiții și m-au ținut aproape două luni de zile până au semnat-o. Și iată, pentru schimbarea mea într-o oră s-a făcut Adunarea Generală a Acțiunarilor. Eu nu am primit nicio dispoziție scrisă, pentru cu eu trebuie să primesc o dispoziție scrisă de la Consiliul de Administrație", a mai afirmat Axinia.

Axinia a spus că intenționează să acționeze în instanță Consiliul de Administrație al companiei. „În contractul meu de mandat se spune foarte clar că dacă administratorul vrea să mă schimbe înainte de îndeplinirea termenului de mandat trebuie să fiu notificat cu 30 de zile, lucru care nu s-a făcut. Am să acționez în instanță pentru că nu este corect să ieși pe ușa din dos pentru niște declarații că nu ai făcut restructurare. Pe ce să fac restructurare dacă dumnealui a făcut această organigramă în timpul când a fost ministru (în 2017 n.r.)”, a spus Constantin Axinia.

Răzvan Cuc: Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administrație îl înlocuiește
Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc a declarat duminică, într-o conferință de presă, că CFR Infrastructură avea același termen pentru restructurări cu CNAIR-ul, iar directorul Axinia nu l-a respectat. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administrație îl înlocuiește", a spus Cuc. Întrebat dacă îl va înlocui pe actual director al CFR Infrastructură, Constantin Axinia, ministrul a explicat că responsabiliatea îi revine Consiliului de Administrație. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administrație îl înlocuiește. Eu pe domnul director și pe domnul director general i-am evaluat după termen, punct. Nu și-au făcut treaba cu trebuie, am luat măsuri", a declarat Cuc.

Cuc a mai afirmat că există în cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA angajați de zece ani care nu sunt capabili să aducă valoarea companiei și care nu pot debloca proiecte.

Ministrul demis Răzvan Cuc nu a putut fi contactat, până la ora transmiterii știrii, pentru un punct de vedere legat de afirmațiile lui Constantin Axinia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 8487
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Oct 2019 20:53:30    Titlul subiectului: 203465

In sfarsit. Trebuia sa se intample mai devreme acest lucru !
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 16/Noi/2019
Mesaje: 1165
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 18 Oct 2019 07:01:30    Titlul subiectului: 203512

CFR Infrastructură execută silit CFR Marfă. Iată un articol pe această temă:
https://clubferoviar.ro/cfr-sa-executa-silit-cfr-marfa/
Citat:
CFR SA execută silit CFR Marfă
Gestionarul infrastructurii feroviare a deschis miercuri o acțiune la Judecătoria Sectorului 1 din București în care cere încuviințare pentru executarea silită a CFR Marfă.

Acțiunea vine la o săptămână după ce Constantin Axinia, la acel moment director general, amenința cu executarea silită a transportatorului național feroviar de mărfuri. Dosarul menționat deschis la secția civilă a Judecătoriei indicate menționează calitatea de „creditor” pentru CFR SA și de „debitor” pentru CFR Marfă, obiectul acțiunii fiind „încuviințare executare silită”. Situl de internet al instanțelor de judecată nu menționează și sumele pentru care se face executarea silită, însă recent Constantin Axinia director general al CFR SA la acel moment menționa datorii de aproximativ un miliard de lei ale operatorului de marfă către CFR SA, reprezentând TUI neplătit.

CFR SA va executa silit CFR Călători și CFR Marfă dacă nu își vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), care se ridică la 180 de milioane de lei și, respectiv, un miliard de lei, a declarat acum o săptămână Constantin Axinia, după deschiderea evenimentului Zilele Feroviare 2019.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei care crește pe măsură ce trece timpul, iar CFR Marfă are o datorie de un miliard de lei. Am făcut notificări, mi-au plătit ceva din urmă, dar îi vor executa silit. Eu le-am înaintat câte un document în care le-am prezentat situația financiară a căii ferate române, că noi de la Infrastructură nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă și nu putem să subvenționăm CFR Călători și CFR Marfă, creându-ne un gol. Dacă ei au pierderi i-am rugat să nu le transfere către Infrastructură”, a spus Axinia.

Potrivit acestuia, datoria CFR Călători este ”o gaură imensă” în bugetul companiei, în condițiile în care aceste datorii au fost folosite la construirea bugetului în special pe fonduri proprii.

“CFR Călători are o datorie de 180 de milioane de lei și este o gaură imensă în bugetul nostru, pentru că acești bani noi i-am planificat încă de la începutul anului când am construit bugetul companiei și mai ales pe partea de fonduri proprii. Aceste fonduri sunt în exclusivitate pentru achiziționarea de materiale și servicii pentru buna funcționare a căii ferate. Mă refer la servicii de mentenanță pentru ridicarea restricțiilor de viteză, cumpărarea de aparate de cale, șine și traverse ca să înlocuim pe cele care sunt rele și reabilitarea unor poduri care nu au fost cuprinse în planul de reabilitare”, a precizat șeful CFR SA.

Constantin Axinia a precizat că, din încasările de la ceilalți operatori de marfă, exclusiv CFR Călători, s-a reușit ridicarea a mai mult de jumătate dintre cele 490 de restricții de viteză existente la începutul anului.

“Din resursele pe care le-am avut încasând de la ceilalți operatori feroviari de marfă și de călători exclusiv CFR Călători am reușit să ridicăm aceste restricții de viteză. Dar aceasta nu este suficient. Ne așteaptă la ușă niște echipamente care vor veni din Franța, adică utilaje pentru mentenanța căii ferate care costă în jur de 60 de milioane de lei și începem să facem plata. Trebuie să facem plata pentru șina de cale ferată, trebuie să facem plata pentru schimbătoare de cale ferată și mă tot gândesc de unde să fac rost. Mai mult de atât, începând cu 1 septembrie, s-a majorat salariul la calea ferată cu 15% și trebuie să asigur fondurile necesare pentru plata salariilor. În plus, am promis că la fiecare am să le acord o clasă de salarizare sau o mărire salarială, alta decât cea de 15%, pentru performanță și trebuie să mă țin de cuvânt pentru că am oameni care au performat, care au făcut siguranța feroviară în sensul că am oprit unele evenimente de cale ferată prin munca lor”, a arătat el.

Propunerea CFR pentru CFR Marfă
În ceea ce privește CFR Marfă, Axinia a susținut că le-a propus o variantă pentru reducerea sau compensarea datoriei de un miliard de lei. “Eu am propus o variantă pentru CFR Marfă de a ajuta această companie: să-mi dea în banii ăștia niște active ca să pot ajuta CFR Marfă în sensul de a nu fi executat de altcineva – vagoane, locomotive, terminale. Există un plan. Îmi voi dezvolta un departament de marfă în care vor exista vagoane și locomotive apte de circulație. Cu o parte din vagoane și locomotive îmi voi face propriul meu transport tehnologic. Ca un fel de holding. În momentul în care statul român va considera că are nevoie să creeze o altă ‘Marfă’ poate să dea dispoziție, prin lege, ca aceste locomotive și vagoane de la Infrastructură care au fost luate de la Marfă să creeze o altă societate de marfă”, a menționat el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 7 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community