Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Liniile de troleibuz de-a lungul vremii
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 11 Mai 2008 13:19:38    Titlul subiectului: 93242

Acelasi lucru l-am spus si eu, linia 65 are o utilitate mare mai ales pentru locuitorii din cartierul Pajura. De altfel acum cativa ani RATB desfiintase linia 87 crezand ca linia 86 va face fata aglomeratiei, dar s-au inselat amarnic Twisted Evil ulterior, la nici trei luni, l-au infiintat pe 65, dar schimbandu-i o parte din traseu, astfel ca de la Gara De Nord mergea drept pe linaga Buzesti pana pe Calea Victorie, dar cand s-au prins cata aglomeratie este pe acea artera au renuntat la traseu, aducandu-l inapoi la Sfintii Voievozi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2015 10:50:45    Titlul subiectului: Liniile de troleibuz de-a lungul vremii 178993

Din ce am observat de pe hartile cu retele, in perioada 1984-1992, in Bucuresti au disparut nu mai putin de 27,2 km linii de troleibuze (de la maxima extindere atinsa in 1984 de 84,9 km linii de troleibuze, cu 4 depouri, 24 de linii).

Care a fost cauza acestei masive restrangeri a liniilor de troleibuze din acei ani din Bucuresti, in conditiile in care atunci se punea accent pe economisirea motorinei, iar in alte orase din tara se dadeau in exploadare noi sisteme de troleibuze ?

Intre anii 1984-1992 strazile din Bucuresti de pe care s-au desfiintat retelele de troleibuze au fost-

-Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Scanteii, Soseaua Bucuresti-PLoiesti, Aeroport Baneasa

-Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing (fosta Soseaua Nordului), Strada Nicolae Caramfil (fosta Scoala Herastrau), pana la intersectia cu Soseaua Pipera (unde era probabil capatul de linie Parc Herastrau)

-Bdul. Constantin Prezan

-Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu

-Bdul. Lacul Tei (aici fostul capat al troleibuzului Lacul Tei era situat inainte sau dincolo de fosta cale ferata Bucuresti baneasa- Herastrau- Bucuresti Obor ?)

-Strada Icoanei (astazi configuratia strazii pare schimbata- rog colegii de forum din Bucuresti sa descrie mai exact fostul traseu de troleibuz dintre Bdul. Dacia si Piata C.A.Rosetti)

-Piata Victoriei, Bdul. Ana Ipatescu/Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion C Bratianu, pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Calea Serban Voda, Soseaua Oltenitei, Piata Sudului.

-Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului

-Pasaj Unirii, Splaiul Unirii, Calea vacaresti

-Razoare, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, CET Vest (inlocuita ulterior cu o linie de tramvai)

Pe de alta parte, tot in perioada 1984-1992 s-au deschis si alte cateva linii de troleibuze in Bucuresti ( Calea Mosilor- Piata Obor- Soseaua Colentina- Spital Fundeni, Strada Sibiu- Bdul. 1 Mai- Drumul Taberei, Bdul. Bucurestii Noi- Strand Straulesti si Bdul. Expozitiei/Strada Soveja- Piata Presei Libere- tronson desfiintat in ?).

Dupa 1992 este realizata si linia de troleibuze pe Bdul.Armata Poporului, Bdul. Pacii, si pe Bdul. Vasile Milea.

Iar dupa 2008 si tronsonul Piata Sudului- Calea Vacaresti- Bdul. Tineretului- Bdul. Dimitrie Cantemir- Piata Unirii. Din pacate aceasta incercare de refacere a legaturii dintre reteaua din sudul orasului cu restul retelei de troleibuze nu este dusa pana la capat, de la Piata Unirii linia de troleibuze ar trebui sa fie prelungita prin pasajul Unirii, Bdul. Ion C Bratianu pana la PIata uNiversitatii, pentru realizarea legaturii cu restul retelei.

Exista vreo intentie din partea RATB de reconstructie a retelelor de troleibuze desfiintate dupa 1984 ?
Pe marile bulevarde si strazi, unde exista mai multe benzi pe sens, o banda ar putea fi rezervata exclusiv pentru troleibuze, in acest fel troleibuzele nemaiputandu-se spune ca ar incurca chipurile traficul!
Din pacate astazi RATB-ul are doar 300 de troleibuze in parc- toate solo- fata de cca 700 de troleibuze in 1990, majoritatea articulate atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 09 Mai 2015 00:42:18    Titlul subiectului: 179022

Apogeul liniilor de troleibuz a fost in 1985-1986 cand existau linii in intervalul 61-63, 65, 67-71, 73-76, 79, 81-98, multe din liniile 6x fiind linii de ranforsare - 61, 62, 63, 67, 69.
Restrangerea a inceput odata cu lucrarile pentru linia 2 a metroului pe sub bulevardele centrale pe directia Nord-sud (au disparut liniile 81, 82. 83, 94 si 95, 87 scurtat - se intampla in 1986); reteaua disparuta de pe Calea Serban Voda/Pionierilor (azi Tineretului)-Dimitrie Cantemir-1848-Magheru-Ana Ipatescu-Aviatorilor-Aleea Trandafirilor (Maresal Prezan)-sos. Bucuresti Ploiesti-Aeroport Baneasa, sos Nordului, Monetariei, Nicolae Titulescu, Dreapta, Bd. I. G. Duca. Au fost cele mai vechi retele, dezvoltate in perioada 1950-1960, apoi in sud dupa 1964

Lucrarile pentru linia de tramvai de pe Barbu Vacarescu duc la demontarea retelei liniilor 88 si 90 din Tei si Verdi, respectiv Tunari-Icoanei-Al. Sahia (J-L Calderon); linia Rosetti-Parcul Tei a fost deschisa in 1962, iar prelungirea pana la Verdi in 1965. In Tei capatul liniei era o bucla formata de strazile Teiul Doamnei, Ghica Tei si Serbanescu Tei - depasea cu mult bariera CFR.
Linia urma de la Bd Dacia str. Icoanei pana la intersectia cu Al. Sahia (Calderon) pe care mergea pana la intersectia cu str, Dianei - spre Universitate circula mai departe pana ion bulevardul Republicii (Carol), iar spre Tei intra prin piata Rosetti si Str Dianei. Dupa demontarea retelei a mai ramas doar bucla formata din Str, Dianei si Al. Sahia, folosita pentrui intoarcere de liniile 67 si 69 si mai tarziu s-a montat macaz de acces pe str, Dianei si dinpre Armeneasca, cu revenire prin str. T. Arghezi, retea care mai exista si azi, insa nefolosita (intoarcerea Dianei-Sahia spre vestul orasului a fost restransa in piata Rosetti in 2008).
Intial, troleibuzul spre Tei trebuia sa intre pe Batistei din bulevardul N. Balcescu iar numerele de traseu care se vehiculau erau 82 sau 92.

De reconfigurari nu au scapat nici alte zone - modernizarea raului Dambovita impune modificari in reteaua troleibuzelor in zona Cotroceni, concomitent cu mutarea tramvaiului din Militari pe Emil Bodnaras. Dup o serie de modificari care mai de care mai intortocheate, reteaua este ecoasa de pe strazile Ho si Min, Cotroceni, Gh.Marinescu, Carol Davila, Doctor Lister, Emil Bodnaras, portiuni de pe Splai, str Hasdeu, Romancierilor. Pe Emil Bodnaras linia a fost introdusa in 1967, pana la Compasului, prelungita in 1974 la Frigocom si in 1977 la CET Vest.

Segmente noi de retea deschise dupa 1984:
1985-Valea Argesului-Dr. Taberei-Sibiu-Favorit (69, 71)
1985-Bd. Bucurestii Noi pana la Laromet, prelungita in 1986 pana la Lacul Straulesti (97) [inactiva din 2013 ca urmare a lucrarilor la metrou]
1986-Calea Mosilor-Colentina-Spitalul Fundeni (66)
1993 sau 1994 - se remonteaza retea de troleibuz prin Vasile Milea si Cotroceni
1996-Bd. Iuliu Maniu pana la Liceul industrial auto (62)*

In 1990 pe Bulevardul Expozitiei a fost reactivata reteaua existenta, pentru linia 81 Piata Sf. Voievozi - Piata Presei Libere. Ea a fost montata in 1964, servind pentru o scurta perioada de timp pentru linia 86, care intorcea la Piata Scanteii, pe atunci. Reteaua a ramas insa nu a mai fost folosita (consolele si firele apar intr-o imagine descriptiva a capatului pentru liniile de agrement din ghidul ITB 1984)

Anul 1989 presinta un tablou sumbru al retelei de troleibuz - dupa ciuntirile din 1986 (liniile spre PaJura numai de la Sfintii Voievozi (87, 97), ce venea pe Dacia de la Foisorul Foc se oprea la Romana (79, 86) iar din Berceni numai pana la Abator/Piata Sudului (73, 74 si 76) a venit randul si axei est-vest. Lucrarile edilitare din zona Eroilor-Stirbei Voda au umpus o separare a circulatiei: ceea ce venea din Drumul Taberei/Alexandriei intorcea la Piata Operei, prin Eroii Sanitari si Elefterie (71, 90 si 96 - da, astea erau liniile din vest, una mergea la Valea Argesului, una la Valea Ialomitei si ultima la Tacerii). Liniile dinspre Universitate se opresc la Vasile Parvan - 85, 89, 92, niciuna nu mai ajunge la Gara de Nord.
Ca o masura de "imbunatatire" a deservirii se infiinteaza o serie de trasee cu capat la Rosetti, spre Fundeni, Gara Obor, Stadionul 23 August, Titan, majoritatea acestor linii au disparult discret din peisaj dupa 1990. cea mai longeviva fiind 63 Eosetti-Fundeni, pana prin 1995.

La 65 de ani de la prima aparitie a acestui mijloc de transport (un hibrid intre tramvai si autobuz ce are in comun doar alimentarea electrica) inca mai aveam retea separata in Berceni - oare cand se va reconecta cu restul liniilor asa cum a fost odata?


*cartierul Militari a mai avut linie de troleibuz in perioada 1960-1967, cu capatul in zona Lujerului

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2015 10:20:54    Titlul subiectului: 179039

Daca pe unele tronsoane, unde reteaua de troleibuze a fost inlocuita cu cea de tramvaie (Bdul. Barbu Vacarescu, strada Tunari, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras), acest lucru a fost poate benefic, tramvaiul avand o capacitate de transport mai mare fata de troleibuz, in schimb pe acele tronsoane unde troleibuzul a fost inlocuit de autobuz, acest fapt a fost un lucru negativ, ducând la marirea gradului de poluare.

RATB are in vedere, in viitorul apropiat, reconstructia fostelor retele de troleibuze, acolo unde nu au fost construite intre timp linii de tramvaie ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Doban4



Data înscrierii: 04/Aug/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti, Sector 2

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2015 11:49:06    Titlul subiectului: 180095

Din cate am observat aici unele linii de troleibuze nu au existat sau nu a existat tendinta de infiintare.Si aceste linii sunt:72,78,80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 15 Iul 2015 20:30:58    Titlul subiectului: 180254

Liniile de troleibuze existente in 1984 comparativ cu cele existente acum:


1. Linia 61 (nu exista in 1984)

-Master SA- Piata Rosseti (traseu: Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Gheorghe Marinescu, Bdul. Eroilor Sanitari, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai)

2. Linia 62 (nu exista in 1984)

-Gara de Nord (Coloane)- Liceul Auto (traseu: Strada Witting, Calea Plevnei, Bdul. Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu. La retur pe strada Mircea Vulcanescu , strada Varnail si strada Garii de Nord)

3. Linia 63 (nu exista)

4. Linia 64 (nu exista)

5. Linia 65

-In 1984: Valea Ialomitei- Bdul. Lacul Tei (traseu: Valea Ialomitei, Drumul Taberei, Drumul Sarii, Razoare, Doctor Rainer, Bdul. Eroilor, Strada Carol Davilla, Strada Doctor lister, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei, Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Lacul Tei. La retur- Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Bagdasar)

-Astazi: Cartier Pajura- Piata Sfintii Voievozi (traseu: Strada Pajura, Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Strada Polizu, Strada Occidentului)

6. Linia 66 (nu exista in 1984)

-Spital Fundeni- Vasile Parvan (traseu: Strada Sportului, Soseaua Colentina, Calea Mosilor, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Calea Plevnei iar la retur pe strada Vasile Parvan)

7. Linia 67

-Nu exista

8. Linia 68

-Exista in 1984 pe traseul Gara de Nord (coloane)- Valea Ialomitei (traseu: Strada Witting, Calea Plevnei, strada Constantin Noica, soseaua cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. Vasile Milea, Bdul. Timisoara, strada Brasov, Drumul Taberei, Valea Ialomitei)

-In prezent desfiintata.

9. Linia 69

-Nu exista in 1984

-In prezent: Valea Argesului- Baicului (traseu: valea Argesului, Drumul Taberei, Bdul. 1 Mai, strada Sibiu, Drumul Taberei, Drumul Sarii, Razoare, strada Doctor Rainer, Bdul. Eroilor, Bdul. Eroilor Sanitari, Bdul. mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Pache Protopopescu, Bdul. Ferdinand intai, strada Baicului. La retur pe bdul. Eroilor Sanitari, strada Carol Davilla, strada Doctor Bagdasar)

10. Linia 70

-Nu exista in 1984

-In prezent: Vasile Parvan- Bdul. Basarabia (traseu: strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Pache Protopopescu, strada Popa Nan, strada Delea Veche, strada Delea Noua, strada Dristorului, strada Baba Novac, strada Constantin Brancusi, strada Lucretiu Patrascanu. La retur pe Calea Plevnei)

11. Linia 71

-Nu exista in 1984

-In prezent: Gara de Nord (coloane)- Valea Argesului (traseu: strada Witting, Calea Plevnei, strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. vasile milea, Drumul Taberei, strada Sibiu, Bdul. 1 Mai, Drumul Taberei, Valea Argesului. La retur pe strada Mircea Vulcanescu, strada Varnail, strada Garii de Nord)

12. Linia 72 (nu exista)

13. Linia 73

-In 1984: Strada Paris- Dumitru Petrescu/Obregia (traseu: Strada Paris, strada Tirana, Aleea Alexandru, Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Bdul. Ana Ipatescu, Bdul. General Madgeru, Bdul. Nicolae balcescu, Piata Universitatii, Bdul. I.C.Bratianu, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, strada Nitu vasile, Bdul. Alexandru Obregia. La retur din piata vIctoriei pe strada Paris)

-Astazi: Piata Sudului- Bdul. Obregia (Traseu: strada Nitu Vasile, Bdul. Obregia)

14. Linia 74

-In 1984: Gara de nord- Bdul. Metalurgiei/Turnu Magurele (traseu: Gara de Nord, Bdul. I.G.Duca, Bdul. A.I.Cuza, strada varnail, strada Polizu, strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, strada G. Manu, Bdul. Ana Ipatescu, Bdul. General Madgeru, Bdul. Nicolae balcescu, Piata Universitatii, Bdul. I.C.Bratianu, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, strada Nitu Vasile, strada Emil Racovita, Bdul. metalurgiei.
La retur- pe strada Polizu, Calea Grivitei, bdul. I.G.Duca.

-Acum: Piata Sudului- Bdul.metalurgiei/Turnu magurele (traseu:strada Nitu Vasile, strada Emil Racovita, Bdul. metalurgiei.)

15. Linia 75

-In 1984: Vasile Parvan- Baicului (traseu: strada Vasile Parvan, Bdul. mihail kOgalniceanu, Bdul. REgina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, piata Pache Protopopescu, bdul. Ferdinand intai, Bdul. Garii Obor. La retur pe Calea PLevnei)

-In prezent desfiintata.

16. Linia 76

-In 1984: Pod Serban Voda- Piata Resita (traseu: Bdul. Gheorghe Sincai, Calea vacaresti, Piata Sudului, strada Nitu Vasile, strada Izvorul Rece, strada Resita. La retur pe Bdul. Tineretului)

-Astazi: Piata Unirii- Piata Resita (traseu: Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea vacaresti, Piata Sudului, strada Nitu Vasile, strada Izvorul Rece, strada Resita)

17. Linia 77

-In 1984 nu exista

-In prezent Piata Sudului- Piata REsita ( strada Nitu Vasile, strada Izvorul Rece, strada Resita)

18. Linia 78 (nu exista)

19. Linia 79

-In 1984 nu exista

-In prezent Gara de Nord- Bdul. Basarabia (traseu: Bdul. I.G.Duca, Bdul. A.I.Cuza, strada Varnail, strada Polizu, strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, strada G. Manu, bdul. Ana Ipatescu, Bdul. Dacia, strada Traian, strada Popa Nan, strada Delea Veche, strada Delea Noua, strada Dristorului, strada Baba Novac, strada Constantin brancusi, strada Lucretiu Patrascanu. La retur- strada Polizu, CAlea Grivitei, Bdul. I.G.Duca)

20. Linia 80 (nu exista)

21. Linia 81

-A fost prima linie de troleibuze din Bucuresti inaugurata in 1949 si a avut mai multe trasee.

-Piata Victoriei- Hipodrom/Casa presei (pe Bdul. Kiseleff)

-In 1984 aveea traseul Gara de Nord- Aeroportul Baneasa (Bdul. I.G.Duca, Bdul. A.I.Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Soseaua Kiseleff, Casa Presei, Soseaua Bucuresti- Ploiesti. La retur de la Piata Victoriei pe soseaua Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bdul. I.G.Duca)

-In 1992 aveea traseul Piata Sfintii Voievozi- Casa Presei (strada Occidentului, strada Polizu, Calea Grivitei, strada Soveja, Bdul. Expozitiei, Casa Presei)

-In prezent desfiintata

22. Linia 82

-In 1984: Sura Mare- Aeroport Baneasa (Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Piata Unirii, Bdul. I.C.Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Madgeru, Bdul. Ana Ipatescu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Soseaua Kiseleff, Casa Presei, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.

-In prezent desfiintata

23. Linia 83

-In 1984: Bdul. metalurgiei/Turnu magurele- Parc Herastrau (traseu: Bdul. Metalurgiei, strada Emil Racovita, strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Dimitrie Cantemir, Piata Unirii, Bdul. I.C.Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Madgeru, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Soseaua Nordului)

-In prezent desfiintata

24. Linia 84

-In 1984: Valea Ialomitei- Bdul. Muncii (traseu: Valea Ialomitei, Drumul Taberei, Drumul Sarii, Razoare, strada Doctor Rainer, Bdul. Eroilor, strada Carol Davilla, strada doctor Lister, Bdul. mihail kOgalniceanu, Bdul. REgina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Pache Protopopescu, strada Popa Nan, strada Delea Veche, strada Delea Noua, strada Dristorului, strada Baba Novac, strada Constantin brancusi, strada Lucretiu Patrascanu. La retur- Bdul. Eroilor Sanitari, Bdul. Eroilor, strada Doctor Bagdasar)

-In prezent desfiintata

25. Linia 85

-In 1984: Gara de Nord (Coloane)- Baicului (traseu: strada Witting, Calea Plevnei, strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, piata Pache Protopopescu, Bdul. Ferdinand intai, strada Baicului. La retur- calea Plevnei, strada Mircea Vulcanescu, strada Baldovin Parcalab, strada Garii de Nord)

-Accelasi traseu si azi

26. Linia 86

-In 1984: Gara de Nord- Bdul. Marele Stadion/Vatra Luminoasa (traseu: Bdul. I.G.Duca, Bdul. A.I.Cuza, strada Varnail, strada Polizu, strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, strada G. Manu, bdul. Ana Ipatescu, Bdul. Dacia, strada Traian, strada Matei Voievod, strada Vatra Luminoasa. La retur pe strada Polizu, Calea Grivitei)

-Astazi: Cartier Pajura/Dridu- Bdul. Marele Stadion/Stadionul National (traseu: strada Pajura, Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, strada Polizu, strada occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada G. Manu, Bdul. Ana Ipatescu, Bdul. Dacia, strada Traian, strada Matei Voievod, strada Vatra Luminoasa)

27. Linia 87

-In 1984: Sura Mare- Cartier Pajura/Dridu (traseu: Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Piata Unirii, Bdul. I.C.Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Madgeru, Bdul. Ana Ipatescu, strada G. Manu, strada Occidentului, strada Polizu, Calea Grivitei, strada Pajura)

-In prezent desfiintata

28. Linia 88

-In 1984: Calea 13 Septembrie- Bdul. Lacul Tei (traseu: Strada Antiaeriana, Drumul Sarii, Razoare, strada Doctor Rainer, Bdul. Eroilor, strada Carol Davila, strada Doctor Lister, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, strada jean Louis Calderon, strada Icoanei, strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Lacul Tei. La retur pe Bdul Eroilor, strada doctor Bagdasar)

-In prezent desfiintata

29. Linia 89

-In 1984: Gara de Nord (coloane)- bdul. Marele Stadion/Vatra Luminoasa (traseu: strada Witting, Calea Plevnei, strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Pache Protopopescu, Bdul. Pache Protopopescu, strada Matei Voievod, strada Vatra Luminoasa. La retur pe Calea Plevnei, strada Mircea vulcanescu, strada Varnail, strada Garii de Nord)

-In prezent desfiintata.

30. Linia 90

-In 1984 CET Vest- Parcul Verdi (TRaseu- Bdul. Timisoara, Bdul. Vasile Milea, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Gheorghe Marinescu, strada Carol Davila, strada doctor Lister, pIata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Piata Rosetti, strada Jean Louis Calderon, strada Icoanei, strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu, Bdul. Lacul Tei. La retur- pIata Operei, Bdul. ERoilor Sanitari, Gheorghe Marinescu.

-Astazi Valea Ialomitei- Stadionul national/Vatra Luminoasa (traseu Valea Ialomitei, Drumul Taberei, Drumul Sarii, Razoare, strada doctor Rainer, Bdul Eroilor, Bdul Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. mIhail KOgalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Pache Protopopescu, strada Matei Voievod, strada Vatra Luminoasa. La retur- Piata Operei, Bdul Eroilor Sanitari, strada Carol DAvila, Bdul. ERoilor, strada doctor Bagdasar, Razoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2015 07:52:02    Titlul subiectului: 180263

31. Linia 91

-in 1984 CET Vest- Hasdeu (traseu Bdul Timisoara, Bdul. vasile Milea, Bdul. IUliu Maniu, Soseaua Cotroceni, strada GHeorghe Marinescu, Bdul Eroilor Sanitari, strada Carol Davila, strada doctor Lister, piata Operei, Bdul Mihail KOgalniceanu. La retur- piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, strada Gheorghe Marinescu.

-Astazi Valea Ialomitei- Piata Rosetti (traseu Valea Ialomitei, Drumul Taberei, Drumul Sarii, Razoare, strada doctor Rainer, Bdul Eroilor, Bdul Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul MIhail KOgalniceanu, Bdul REgina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul carol intai. La retur- Piata OPerei, Bdul Eroilor Sanitari, strada carol Davila, Bdul ERoilor, strada doctor Bagdasar, Razoare.

32. Linia 92

-In 1984 Gara de Nord (coloane)- Baraj Dunarea (Traseu strada Witting, Calea PLevnei, Bdul Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul Carol intai, Piata Pache Protopopescu, strada Popa nan, strada Delea VEche, strada Delea Noua, strada Dristorului, strada Baba Novac, strada Campia Libertatii, strada Liviu Rebreanu. La retur- strada vasile Parvan, Calea Plevnei, strada Mircea Vulcanescu, strada Baldovin Parcalab, strada Garii de Nord)

-Astazi Vasile Parvan- Barajul Dunarea (TRaseu Bdul Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul Carol intai, Piata Pache Protopopescu, strada Popa nan, strada Delea VEche, strada Delea Noua, strada Dristorului, strada Baba Novac, strada Campia Libertatii, strada Liviu Rebreanu. La retur- Calea Plevnei, strada Vasile Parvan)

33. Linia 93

-In 1984 Gara de Nord (coloane)- Valea Ialomitei (traseu strada Witting, Calea PLevnei, strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul IUliu Maniu, Bdul Vasile Milea, Drumul Taberei, Valea Ialomitei. La retur- strada Constantin Noica, strada Mircea Vulcanescu, strada Baldovin Parcalab, strada Garii de Nord)

-Astazi accelasi traseu

34. Linia 94

-In 1984 Gara de Nord- Bdul Metalurgiei (traseu Bdul I G Duca, Bdul A I Cuza, strada Varnail, strada Polizu, strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, strada G. Manu, Bdul Ana Ipatescu, Piata Romana, Bdul Nicolae Balcescu, Bdul Madgeru, Piata Universitatii, Bdul I.C Bratianu, Piata Unirii, Bdul Dimitrie Cantemir, Calea Serban Voda, Soseaua Oltenitei, Piata Sudului, strada Nitu Vasile, strada Obregia. La retur- strada Polizu, Calea Grivitei)

-Astazi desfiintata.

35. Linia 95

-In 1984 Gara de Nord- Piata Resita (Traseu Bdul I G Duca, Bdul A I Cuza, strada Varnail, strada Polizu, strada Occidentului, piata Sfintii Voievozi, strada G Manu, Bdul Ana Ipatescu, Piata Romana, Bdul Nicolae Balcescu, Bdul Madgeru, Piata Universitatii, Bdul I C Bratianu, Piata Unirii, Bdul Dimitrie Cantemir, Bdul Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, strada Nitu Vasile, strada Izvorul Rece, strada Resita. La retur- strada Polizu, Calea Grivitei.

-Astazi desfiintata

36. Linia 96

-In 1984 Tacerii- Hasdeu (Traseu strada Antiaeriana, Drumul Sarii, Razoare, strada doctor Rainer, Bdul Eroilor, strada Carol Davila, strada doctor Lister, piata Operei, Bdul Mihail Kogalniceanu. La retur- Piata Operei, Bdul Eroilor Sanitari, strada Carol Davila, Bdul Eroilor, strada doctor Bagdasar, Razoare)

-Astazi Gara de Nord (Coloane)- Tacerii/Depoul Alexandria (traseu- strada Witting, Calea Plevnei, strada Stirbei Voda, Bdul Eroilor, strada doctor Rainer, Razoare, Drumul Sarii, strada Antiaeriana. La retur- Razoare, strada doctor Bagdasar, Bdul Eroilor, Splaiul Dambovitei, strada Constantin Noica, strada Mircea Vulcanescu, strada Baldovin Parcalab, strada Garii de Nord.

37. Linia 97

-In 1984 Cartier Pajura/Dridu- Russo (tRaseu strada Pajura, Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, strada Polizu, strada Occidentului, piata Sfintii Voievozi, strada G Manu, Bdul Ana Ipatescu, Piata Romana, Bdul Dacia)

-Astazi Piata Sfintii Voiezovi- Strand Straulesti (traseu strada Occidentului, strada Polizu, Calea Grivitei, Bdul Bucurestii Noi)

38. Linia 98

In 1984 Carol Davila- Lacul Tei (traseu strada Carol Davila, strada doctor Lister, piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul Carol intai, Piata Rosetti, strada jean Louis Calderon, strada Icoanei, strada Tunari, Bdul Barbu Vacarescu, Bdul Lacul Tei. La retur- Piata Operei, Bdul Eroilor Sanitari, strada Carol Davila)

In prezent desfiintata.

39. Linia 99

Nu exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2015 08:51:40    Titlul subiectului: 180271

In concluzie, pentru un oras aglomerat si puternic poluat precum Bucurestiul, consider ca troleibuzul ar fi un mijloc de transport mult mai potrivit decat autobuzul, si ar trebui reintroduse retelele de troleibuze pe urmatoarele strazi si bulevarde

-Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti Ploiesti, Aeroport Baneasa, dar si pe traseul Piata Victoriei- Piata Aviatorilor- Bdul Aviatorilor- Soseaua Nordului si eventual ori realizat un pasaj denivelat la calea ferata spe Constanta ori acolo reteaua sa fie intrerupta in dreptul pasajului de nivel si troleibuzele sa circule autonom. Apoi montata o retea pe strada Elena Vacarescu pana la DN1.

-Bdul Constantin Prezan

-strada Soveja, Bdul Expozitiei, Casa Presei

-Bdul Poligrafiei (eventual realizata o legatura cu capatul de la Pajura/Dridu prin pasajul Jiului), strada Tipografilor.

In acest fel s-ar realiza o retea de troleibuze care ar acoperi cea mai mare parte din zona de nord a Bucurestiului, iar existenta aici a strazilor largi cu mai multe benzi pe sens ar permite rezervarea unei benzi numai pentru troleibuze.

-Pentru Bdul Barbu Vacarescu si Bdul Lacul Tei, in conditiile existentei tramvaiului, este de discutat rentabilitatea reinfiintarii retelei de troleibuze pe aceste bulevarde. La fel si pentru Bdul Timisoara.

-In jurul Garii de Nord reintrodusa reteaua de troleibuze pe strada Nicolae Titulescu (intre Piata Victoriei si pasajul Basarab) si pe Bdul A I Cuza (intre soseaua Nicolae Titulescu si Bdul I G Duca).

- Reinfiintata reteaua de troleibuze pe axa nord-sud, de la Piata Victoriei- Bdul Ana Ipatescu/Lascar Catargiu- Piata Romana- Bdul Nicolae Balcescu- Bdul General Madgeru- Piata Universitatii- Bdul I C Bratianu- Piata si pasajul Unirii- Bdul Dimitrie Cantemir si unit cu actualul capat a liniei 76.
Si aici exista stranzi cu mai multe benzi pe sens, una putând fi rezervata pt troleibuze.

-In partea de sud, pentru creearea posibilitatii mai multor trasee, ar trebui remontata reteaua de troleibuze pe Bdul Gheorghe Sincai, Calea Vacaresti pana la Piata Sudului, dar si pe Calea Serban Voda si Soseaua Oltenitei pana la Piata Sudului.

-In zona centrala, refacuta reteaua de troleibuze de la piata Rosetti pe strada Jean Louis Calderon, Icoanei pana la Bdul Dacia

-In zona Cotroceni, pentru creearea posibilitatilor de intoarcere a mai multor linii si eventual descongestionarea capatului de la Gara de Nord (Coloane), refacut capatul de linie de la Hasdeu si cel de la Carol Davila, dar si refacuta reteaua de troleibuze cu sens unic pe strada Carol Davila- doctor Lister- Piata Operei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 30/Dec/2023
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2015 05:42:55    Titlul subiectului: 180286

La 76 te corectez, azi nu mai merge la Unirii, ca e suspendata de cativa ani de cand au inceput lucrarile la Mihai Bravu. Sa speram ca va reveni dupa terminarea pasajului de la BIG. De fapt, mi se pare ca in 2011 au legat din nou traseul pana la Unirii, ca apoi sa-l suspende doi ani mai tarziu -la ce l-or fi pus, cand stiau desteptii ca oricum vor reincepe lucrarile la pod?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2015 09:12:41    Titlul subiectului: 180301

O mica corectie.Linia 92 nu mai exista, este desfiintata temporar pana la finalizarea lucrarilor la reteaua de tramvai din zona.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2015 11:34:05    Titlul subiectului: 180418

Intersectii la nivel dintre cale ferata si retele de troleibuze:

1. Existente (3)

-Bdul. Vasile Milea
-Razoare
-Bdul. Laminorului (intre calea ferata industriala pentru Laminorul si linia 97)

2. Foste (4)

-Soseaua Cotroceni (cu linia ferata dintre CET Grozavesti si Razoare)
-Soseaua Nordului (desfiintata in 1978 cu ocazia electrificarii magistralei feroviare 800. Din pacate nu s-a realizat atunci un pasaj denivelat pt troleibuze)
-Bdul Lacul Tei (cu fosta cale ferata Ram. Baneasa- Herastrau- Bucuresti Obor, desfiintata in 1985-1987)
-Soseaua Colentina (cand s-a inaugurat linia de troleibuze 66 nu stiu daca mai exista calea ferata sus-numita).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Iul 2015 09:15:54    Titlul subiectului: 180452

Nu exista intersectie cu cale ferata pe Colentina, e posibil pe strada catre capatul lui 66, dar pe harta nu vad urme de cale ferata.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Iul 2019 13:53:48    Titlul subiectului: 201466

Strada Dianei, in apropiere de Piata Rosetti. Natura isi recastiga drepturile.


Bucuresti, 9 iulie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.28 kb
 Vizualizat:  de 8808 ori

Bucuresti, 9 iulie  001.jpg



Bucuresti, 9 iulie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.13 kb
 Vizualizat:  de 8808 ori

Bucuresti, 9 iulie  002.jpg



Bucuresti, 9 iulie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.79 kb
 Vizualizat:  de 8808 ori

Bucuresti, 9 iulie  003.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 11 Iul 2019 08:09:35    Titlul subiectului: 201481

Și când te gândești că rețeaua e încă folosită uneori...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 17:33:30    Titlul subiectului: 201666

Eu petercându-mi o parte din copilărie în Floreasca (și după aia mă mai duceam la bunici) visam la reaparația troleibuzelor pe acolo... măcar linia spre Tei. Dar au ras în decursul timpului tot ce a rămas din acea rețea.
Dacă nu duceau troleibuze spre Tei, măcar o linie putea să întoarcă în zona P-ța Gemeni ca să existe mai multă acoperire în zona centrală. Dar R.A.T.B./S.T.B. și acoperirea nevoilor în unele zone... pe urmă se mai miră de ce își dorește lume auatomobil.

În ceea ce privește linia 81, aceasta a fost inagurată pe 6 Nov. 1949, iar de pe 10 Nov. 1949 a început să circule cu călători.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2020 10:02:10    Titlul subiectului: Troleibuze în agonie 208742

Viitorul transportului electric în București este, din păcate, unul incert. Din păcate pentru noi, cei care urăm poluarea; pentru adepții motoarelor termice este un viitor promițător.
Și eu îmi iubesc mașina, dar în ceea ce privește transportul în comun îl prefer pe cel electric, nu atât fiindcă nu poluează (poluarea este prezentă din plin în procesele tehnologice), ci pentru silențiozitate și rapiditate. Oricare ar fi soluția aleasă, demarajul unui vehicul de transport în comun cu motor termic va fi întotdeauna mai lent decât al unuia cu motor electric.
Dacă tramvaiele continuă să existe, deși aprox. 80% din parcul circulant este la limita de jos a siguranței în exploatare, despre troleibuze nu pot spune chiar același lucru. Rețelele de contact au soluții diferite de pozare și de montare, unele elemente de rețea datează din anii 90 și chiar 80, iar benzile/culoarele unice de transport pentru troleibuze sunt basme.
Acolo unde se pot înființa astfel de culoare nu există rețea, de exemplu Bd. Mareșal Prezan, Bd. Expoziției, Bd. Unirii. Avem, însă, rețea acolo unde nu ar fi trebuit să avem, de exemplu Șos. Colentina. Linia 66, inaugurată pe 23.08.1986, încă de atunci se confrunta cu dificultăți din cauza mașinilor parcate pe lângă trotuar. Cred că vă mai amintiți cum, la Bucur Obor, troleibuzele stăteau în blocare cu zecile de minute din cauza consolelor scurte, care nu le permiteau ocolirea bizonilor opriți aiurea. Da, mă refer la perioada 1986-1988, în anul 1988, odată cu prelungirea liniei la Vasile Pârvan (01.12.1988), consolele fiind înlocuite cu unele foarte lungi pentru acea vreme.
Începând din 1984, în București s-a mers pe trendul desființării liniilor de troleibuze, parțial și din cauza costurilor tot mai mari de exploatare odată cu degradarea parcului circulant și a rețelei de contact. Comparativ cu tramvaiul, pentru troleibuz este nevoie de o cantitate de aliaj de cupru de 2 ori mai mare la firul de contact.

Transportul electric trebuie să asigure preluarea rapidă a unor fluxuri mari și stabile de călători, iar aici metroul și tramvaiul sunt singurele care se încadrează. Ambele forme de transport pot fi amenajate în regim de mare viteză (peste 60 km/h), dacă se dorește. Nu este cazul troleibuzului.
Troleibuzul, așa cum îl vedem noi acum, este un mijloc de transport depășit din aproape toate punctele de vedere. Transportul în comun trebuie să aibă regim prioritar, cale de rulare proprie, ceea ce pentru troleibuz nu se poate asigura decât dacă se adoptă, în oraș, un sistem de străzi cu sensuri unice bine gândite și restricții privind accesul autovehiculelor pe străzile înguste pe care circulă troleibuzele.
Elveția, țara cu cei mai mulți km de rețea de transport electric, țară care a implementat transportul în comun exclusiv electric în unele orașe, începea încă din anul 2013 să-și reconfigureze, prin reducerea lor, rețelele de troleibuze. Lucrările edilitare din Berna și Geneva dădeau la o parte troleibuzul în favoarea traficului auto individual, a autobuzelor și a tramvaielor. Nu cred că am numărat mai mult de 2 șosele, în Berna, pe care să circule în paralel tramvai și troleibuz. Budapesta, de asemenea, desființa, în același an, multe linii de troleibuz de la periferie, în favoarea autobuzelor rapide. Odată cu introducerea autobuzelor hibrid, bănuiesc că trend-ul acesta capătă valori mai mari.
Bucureștiul, oraș conceput prin unirea vechilor mahalale, ulterior dărâmate cu buldozerul și reconstruite pe principii sovietice și nord-coreene, nu va fi niciodată pregătit să facă față unui trafic decent, atât timp cât nu va avea șosele largi și drepte, cu prioritate de verde și cu un număr redus de curbe la stânga.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2020 18:19:37    Titlul subiectului: 208744

66 s-a prelungit la Parvan in decembrie 1987, dupa darea in folosinta a metroului spre Pipera.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community