Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Material rulant din Romania
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2019 14:54:46    Titlul subiectului: 198184

guest a scris:
Felicitari pentru ce au facut. La noi nici pana in zilele noastre nu au terminat de electrificat sectiunea Galati-Tecuci. Iar rame noi nnu avem decat doua, cele produse de Softrronic.
Este o diferenta mare intre noi si ei.

Legat de Galați - Tecuci, CFR o notează pe harta livretului de mers de tren ca linie complet electrificată, începând de anul trecut.
Revenind, bravo lor că au reușit! De ce nu putem și noi? Oare suntem chiar atât de incompetenți? Am impresia că acesta e unul din motivele pentru care noi nu intrăm în Schengen, laolaltă cu multe altele: infrastructură și material rulant feroviar de aruncat la tomberon. Stai, că noi suntem tomberonul Europei! Tomberonul nostru cine e? Tot noi! Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 762
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2019 15:43:48    Titlul subiectului: 198185

UKVZ-KTM-5 a scris:
Stai, că noi suntem tomberonul Europei! Tomberonul nostru cine e? Tot noi! Evil or Very Mad

Asa este, daca te uiti pe strazi, in aer, pe mare, oriunde, o sa vezi numai ce altii au aruncat la gunoi. Tomberonul nostru nu exista, cu nici groapa de gunoi nu are o groapa de gunoi. Trebuie sa se schimbe mentalitatea oamenilor, sa avem un pic de pretentii si cerinte. De aceea arata toata tara asa cum arata. La noi gandirea este ca mai bine luam un Mercedes cu 400k km decat un Logan nou, ca mna, cum sa circuli cu Dacia, mai bine luam trenuri aruncate de altii decat sa luam trenuri fabricate aici sau Doamne fereste trenuri fabricate in Rusia sau Polonia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2019 14:41:14    Titlul subiectului: 198331

Exista vagoane renovate, am circulat sambata seara cu ele, intre Constanta si Bucuresti, cu IR1684. Daca nu luam vagoane noi, macar sa renovam vagoane, sa arate ca si cele cu care am fost sambata seara.
Au si lampa pentru citit, pe plafon.
De asemenea, prizele sunt sub scaun, cate una pentru fiecare calator.



IMG_20190112_181951.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.48 kb
 Vizualizat:  de 1065 ori

IMG_20190112_181951.jpg



IMG_20190112_181958.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.21 kb
 Vizualizat:  de 1065 ori

IMG_20190112_181958.jpg



IMG_20190112_182009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.1 kb
 Vizualizat:  de 1065 ori

IMG_20190112_182009.jpg



IMG_20190112_182150.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.34 kb
 Vizualizat:  de 1065 ori

IMG_20190112_182150.jpg



IMG_20190112_182202.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.97 kb
 Vizualizat:  de 1065 ori

IMG_20190112_182202.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2019 14:42:26    Titlul subiectului: 198332

Tot in cadrul acelui tren, ale carui vagoane le-am prezentat in mesajul precedent (IR 1684), la vagonul de clasa 1, usa nu era etansa. Rezultatul ? Il vedeti in poza atasata mesajului.


Vama Veche, 12 ianuarie 138.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.18 kb
 Vizualizat:  de 1064 ori

Vama Veche, 12 ianuarie 138.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2019 21:56:27    Titlul subiectului: 198391

In apropiere de gara Fundulea, pe sensul spre Constanta am vazut trecand un marfar de la Constantin Grup. Ce este partea mai ciduata este ca in mijlocul trenului era intercalata o locomotiva de la DB.
Erau doua garnituri distrincte, cuplate sau transportau locomotiva de la DB ?



CFR, 18 ianuarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.68 kb
 Vizualizat:  de 998 ori

CFR, 18 ianuarie 001.jpg



CFR, 18 ianuarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.8 kb
 Vizualizat:  de 998 ori

CFR, 18 ianuarie 002.jpg



CFR, 18 ianuarie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.58 kb
 Vizualizat:  de 998 ori

CFR, 18 ianuarie 003.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Feb 2019 12:56:05    Titlul subiectului: 199148

Daca, pe 14 ianuarie v-am prezentat vagoanele renovate, de ultimul tip, de la clasa a II-a, azi va prezint vagonul de la clasa I, de la acelasi tren, IR 1683&1684, care circula pe Constanta-Bucuresti Nord si retur.


Vama Veche-Constanta, 24 februarie 214.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.37 kb
 Vizualizat:  de 783 ori

Vama Veche-Constanta, 24  februarie 214.jpg



Vama Veche-Constanta, 24 februarie 215.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.84 kb
 Vizualizat:  de 783 ori

Vama Veche-Constanta, 24  februarie 215.jpg



Vama Veche-Constanta, 24 februarie 216.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.71 kb
 Vizualizat:  de 783 ori

Vama Veche-Constanta, 24  februarie 216.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Iul 2019 07:22:34    Titlul subiectului: 201582

Unele vagoane supraetajate, modernizate la Remar Pascani, au fost reparate de curând. Cel putin asta a fost prima impresie când am circulat sambata dupamasa cu R3012, de la halta Timisul de Jos (jud. Brasov) in capitala.
Numai ca.........daca va uitati cu atentie la cosurile de gunoi, capacele lor au fost montate invers, iar cosul de gunoi nu statea in pozitie verticala, asa cum era normal Laughing Laughing Laughing
Iar in locul unde trebuau sa fie prizele au montat un abtibild (poza 2).
Se pare ca au fost mici reparatii, pe ”repede-inainte”.



Piatra Mare, 13 iulie 101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.09 kb
 Vizualizat:  de 478 ori

Piatra Mare, 13 iulie 101.jpg



Piatra Mare, 13 iulie 102.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.81 kb
 Vizualizat:  de 478 ori

Piatra Mare, 13 iulie 102.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 15 Iul 2019 08:58:40    Titlul subiectului: 201598

Asta spune multe... Orice lucru, chiar și cel mai mărunt contează, deci dacă așa fac reparațiile mici, nici nu vreau să mă gândesc ce fac la alea serioase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2019 11:14:22    Titlul subiectului: 201831

O fi gluma ? Sau este chiar reala stirea ? Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR vrea să cumpere 80 de trenuri de aproape un miliard de euro

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (AFR) a primit trei oferte în cadrul unei licitații estimată la 4,55 miliarde de lei, fără TVA, pentru achiziționarea a 80 de rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri.

Ofertele au fost depuse de Alstom Ferroviaria SPA (Italia), CRRC Qingdao Sifang (China) și Siemens Mobility România, potrivit datelor instituției. "Autoritatea pentru Reformă Feroviara intenționează, prin derularea prezentei proceduri de atribuire, realizarea achiziției de rame electrice RE-R noi și servicii accesorii, destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale, astfel: A) Produse: 1) 40 rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale (RE-R) conform cerințelor minimale specificate în Caietul de sarcini; 2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor specificate în CS; B) Servicii accesorii: 1) Servicii de mentenanță; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție. În contractul de achizitii vor fi prevazute două clauze de revizuire, astfel: • posibilitatea suplimentării cantității cu încă 40 rame electrice, la care se vor asigura serviciile mentenanță și reparatii, conform cerințelor din caietul de sarcini, pe o durată de 15 ani; • posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini. Perioadă de mentenanță după suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 unități de rame electrice", se arată în anunțul instituției.
Suplimentarea cantităților achiziționate (40 rame RE-R cu 15 ani mentenanță), prin dublare, va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adițional.
ARF menționează în anunț că semnarea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă.
"Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă că AC și/sau finanțatorul nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă autoritatea contractantă și/sau finanțatorul au fost notificate asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul acestei proceduri își asumă întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația aplicării clauzei", se mai spune în anunț, conform profit.ro. Finanțarea proiectului va fi asigurată și din fonduri europene, prin programul Coeziune Europeană și Dezvoltare Regională prin creșterea calității serviciilor de transport feroviar de călători în România - POIM.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 29 Iul 2019 12:37:51    Titlul subiectului: 201836

Chiar e reală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2019 14:32:04    Titlul subiectului: 202151

Unul dintre vagoanele atasate de trenul R8016 (Fetesti-Bucuresti-Obor)&R8023 (Bucuresti Obor Fetesti) era folosit inainte pe trenurile de rang superior.
In acest tip de vagon, numarul locului era foarte vizibil. In trenurile modernizate in ultimii ani,,trebuie sa te chioresti ca sa citesti numarul locului, acesta fiind scris cu caractere mai mici.



CFR M800, 12 august 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.52 kb
 Vizualizat:  de 316 ori

CFR M800, 12 august  001.jpg



CFR M800, 12 august 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.02 kb
 Vizualizat:  de 316 ori

CFR M800, 12 august  002.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2019 14:33:15    Titlul subiectului: 202152

Sigur, nu toate abtibildurile cu numarul locului au supravietuit, acolo unde sunt lipsa, numarul locului a fost scris cu pixul.


CFR M800, 12 august 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.47 kb
 Vizualizat:  de 315 ori

CFR M800, 12 august  003.jpg



CFR M800, 12 august 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.19 kb
 Vizualizat:  de 315 ori

CFR M800, 12 august  004.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 31 Aug 2019 21:29:52    Titlul subiectului: 202359

Se pare că în România vor ajunge 4 locomotive Siemens Smartron, ce vor fi operate de operatorul privat E-P Rail:
https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/siemens-mobility-enters-new-markets-smartron
Citat:
Siemens Mobility is now also offering its Smartron locomotive in Bulgaria and Romania. The locomotive is available exclusively in a standard preconfigured version, which ensures cost-efficient operation and high reliability for customers. E-P Rail has already ordered four Smartron locomotives for Romania, and PIMK in Bulgaria a total of three. Authorization for placing on the market for the first Smartron in Bulgaria has already been received.

"We've sold more than 25 Smartron locomotives since launching the product in the spring of 2018. The Smartron is a powerful and highly reliable locomotive designed for a specific transport function, making possible a simplified and cost-effective purchase process. Now operators in Bulgaria and Romania can also profit from this concept," said Sabrina Soussan, CEO of Siemens Mobility.

The Smartron has been available in Germany since March 2018 and is based on proven components of the Vectron locomotive, which has already demonstrated its reliability in over 220 million kilometers of service. The Smartron has a 1.435-meter gauge and weighs around 83 tons. The Smartron for Bulgaria and Romania operates on the 25 kV AC power system and is equipped with the PZB train control system. The locomotive is delivered in the standard color "Capri Blue."

Și, dacă doriți detalii suplimentare, iată o broșură:



smartron-broschuere-square-en-preview.pdf
 Descriere:
Sursa:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=106&p=328180#p328180

Descărcare
 Nume fișier:  smartron-broschuere-square-en-preview.pdf
 Mărime fișier:  1.66 MB
 Descărcat:  de 6 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 14:00:32    Titlul subiectului: 202560

Unul dintre vagoanele suplimentare, adaugat in compunerea perechii de trenuri IR1683&1684, de pe ruta Bucuresti-Constanta-Bucuresti, era foarte zgomotos la viteze de peste 100 km/ora. Parca s-ar fi aflat un picamer in interiorul vagonului, asa se auzea zgomotele de la boghiuri, in interiorul vagonului.
Care o fi cauza ? Stie cineva ?
Postez cateva poze cu vagonul in cauza.



Vama Veche, 6-8 septembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.54 MB
 Vizualizat:  de 71 ori

Vama Veche, 6-8 septembrie 002.jpg



Vama Veche, 6-8 septembrie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.74 MB
 Vizualizat:  de 71 ori

Vama Veche, 6-8 septembrie 003.jpg



Vama Veche, 6-8 septembrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.06 MB
 Vizualizat:  de 71 ori

Vama Veche, 6-8 septembrie 004.jpg



Vama Veche, 6-8 septembrie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1 MB
 Vizualizat:  de 71 ori

Vama Veche, 6-8 septembrie 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Sep 2019 09:37:32    Titlul subiectului: 202587

Un articol din HotNews, din luna aprilie, in care este explicat declinul CFR-ului il gasiti aici.

Citat:
S-a stricat locomotiva, vagoanele sunt arhipline - Cât de vechi sunt trenurile cu care călătorim

Oricine merge des cu trenul s-a nimerit într-un tren care a întârziat fiindcă locomotiva s-a defectat și nu este călător care să nu fi constatat că numărul de vagoane este prea mic față de cât de mare este cererea. Este rezultatul unui sistem în care nu s-a investit mai deloc în vagoane noi în ultimul deceniu, în timp ce țările serioase au alocat miliarde de euro pentru vagoane, locomotive și trenuri electrice nou-nouțe. În articol puteți citi cât de vechi sunt trenurile de la noi, în ce ritm se repară și care sunt firavele planuri cu trenuri noi. În perioade precum aceasta se resimte dur lipsa de vagoane: zilnic circula peste 1.400 de trenuri în țară și câteva sute sunt aglomerate.

Criza de vagoane face trenul tot mai nepopular

Deficitul de vagoane de la CFR poate fi văzut rapid de orice călător, mai ales la început de week-end sau la final, pe rutele spre Brașov, Constanța, Suceava, Iași sau Craiova. De exemplu, în 2017 CFR a vândut peste 700.000 de bilete fără loc.

Țări precum Austria, Cehia sau Polonia au investit masiv în vagoane, locomotive și trenuri electrice noi, în timp ce în România CFR are nevoie de peste 300 de vagoane și majoritatea locomotivelor au peste 35 de ani vechime.

Uneori, trenuri cu parcurs de peste 500 km au maxim 5-6 vagoane și în multe cazuri trenuri Regio străbat 100-150 km cu doar două vagoane. CFR folosește 800 de vagoane și 370 de locomotive, iar vârsta medie a parcului de material rulant este mai mare de 30 de ani. Compania a spus în repetate rânduri că trenuri noi nu au mai fost cumpărate din 2003, de la automotoarele Siemens Desiro, iar investiții noi pentru achiziția de material rulant nu au mai fost alocate din 2011.

În 2017 numărul de călători expediați de CFR a fost de 54,3 milioane, iar în 2018 au fost 53,7 milioane.

Criza de vagoane de la CFR Călători a atins maximul în vara lui 2018. Dacă la câteva trenuri sezoniere ce aveau peste 10 vagoane se mai puteau găsi locuri, la alte trenuri care circulau sute de kilometri lucrurile erau grave. fiindcă garniturile porneau la drum cu două-trei vagoane. Asta se întâmpla fiindcă vagoanele erau puse pe trenurile sezoniere către mare, iar restul trenurilor erau și mai mici.

Chiar și cei care s-au dus cu două - trei săptămâni înainte la agenții vara trecută au avut surpriza să nu găsească bilet cu loc. Nu au fost rare nici cazurile în care oamenii au călătorit 3-400 km în picioare.

Declinul a fost dur la CFR. În 1990 existau aproximativ 10.000 de vagoane în parcul total (cu aproximativ 4.000 folosite zilnic) și numărul de pasageri transportați a fost de 400 de milioane. În 1998 numărul de vagoane era de sub 5.000 și numărul de pasageri transportați a scăzut la 158 milioane, iar în 2017, cu 800 de vagoane, au fost transportați 54 de milioane de pasageri, iar peste 1.000 de vagoane nu sunt apte pentru a fi folosite.

Un parc de material rulant de peste 30 de ani vechime

CFR Călători admitea într-un raport din 2018 că în perioadele de tarfic maxim - weekend, vacanță, sărbători, sunt mari probleme cu locurile în tren și din cauză că vagoanele nu sunt doar puține, ci și vechi.

În documentul din 2018 CFR Călători mai menționa că se confruntă cu o problemă de asigurare a reparațiilor programate la materialul rulant scadent la reparații generale. ”În acest moment în România ne aflăm în fața unor situații aparent incredibile, în care uzinele reparatoare nu mai au interesul de a încheia contracte cu CFR Călători. Sunt cazuri de licitații la care s-au depus oferte cu 40% mai mari decât prețul estimat, iar după anularea și reluarea procedurii au depus oferte chiar mai mari decât prețul estimat”

Un raport din 2017 al Consiliului Concurenței arată că parcul activ de locomotive electrice al CFR conține 230 de unități, cu o medie de peste 30 de ani vechime, iar numărul total de locomotive diesel-electrice și diesel-hidraulice era de 170, cu o medie de peste 35 de ani vechime. Dat fiind că locomotivele sunt atât de vechi, nu este de mirare că se simte uzura fizică și morală și că apar des defecțiuni ce duc la întârzieri. Cum și locomotivele sunt insuficiente, durează până când un tren cu locomotivă defectă este preluat de una funcțională.

O parte consistentă dintre locomotive au fost fabricate în anii 70 când uzina Electroputere vindea pe plan local, dar exporta și în Africa sau Asia.

Parcul de material rulant era de aproape 1.100 de unități, iar 800 sunt utilizate zilnic. Dintre acestea, circa jumătate au fost modernizate în ultimii 15-20 de ani. Și achizițiile de material rulant nou au fost extraordinar de puține. ”Printre achizițiile efectuate în ultimii ani se regăsesc 120 de automotoare DESIRO, cunoscute ca „Săgeata albastră” și 11 automotoare AM tip ADH11. Cu ocazia redeschiderii, în anul 2014, după modernizare, a tronsonului București - Constanța, CFR Călători a achiziționat de la producătorul român de material rulant din Craiova, Softronic, trei locomotive electrice, care pot circula cu viteză de până la 200 km/h”.
De precizat că Săgețile Albastre, care acum 10 ani circulau și pe rute precum București - Brașov, s-au împuținat încontinuu și nu au mai fost reparate, abia în ultimul an revenind mai multe în circulație.

Se modernizează puțin față de ce este nevoie

Raportul vorbea și despre vagoane, relevând două lucruri deloc bune: în total CFR avea aproape 2.300 de vagoane și nici măcar 15% dintre acestea nu erau ”de construcție nouă”, adică fabricate între 1996 și 2011. În plus, în 17 ani au fost modernizate doar 929 de vagoane.

În document se mai menționa faptul că, deși exercițiul bugetar a avut un rezultat negativ în anul 2018, cu finanțare din fonduri proprii, au fost modernizate 24 de vagoane de călători, ceea ce a condus la sporirea capacității de transport cu peste 2.000 de locuri.

La CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente, spunea în primăvara lui 2018 un secretar de stat de la Transporturi.

La 20 de ani de la restructurarea sistemului de transport feroviar ne aflăm în fața unei degradări a căii ferate. Din anii ’90 și până în prezent numărul călătorilor în transportul feroviar a scăzut de peste șapte ori, spunea Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat în Ministerul Transporturior, la o conferință din aprilie 2018. La capitolul material rulant, la CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la peste 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente.

Numărul de călători cu trenul a scăzut drastic, de la 408 milioane în anii ’90, la circa 100 de milioane de călători în 2004 și la 54 de milioane în 2011. În 2015 s-a înregistrat un total de 66 milioane de călători, dar cu toate acestea ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se mențină la un procent mic, de 20% din piața transporturilor”, mai preciza Maria Magdalena Grigore.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community