Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura, ansamblurile si complexurile feroviare
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 941
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2015 23:28:20    Titlul subiectului: 180535

Macazul defect despre care am mentionat la topicul destinant materialului rulant.Acesta nu dorea sa ramana in pozitie pentru liniile 0/1, revenea pentru liniile 2-5. Initial am crezut ca se juca operatorul cu macazul , pana in momentul cand a venit manevrantul de la vagoanele trenului IC 6814 , care nu puteau fi impinse inapoi la linia 0 , blocand si plecarea lui R3076.
https://www.youtube.com/watch?v=M0l0KDXXaL0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Iun 2019 09:48:10    Titlul subiectului: 201144

Au trecut 14 ani si tot nu a fost reparat podul peste raul Arges in zona Gradistea, ce face parte din linia Bucuresti-Giurgiu. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod

Trenurile care pleca de la Bucuresti spre Sofia, Salonic si Istanbul vor face si in aceasta vara un ocol de aproape 60 de kilometri prin gara din Videle. Motivul: ruta feroviara directa spre tarile din sudul Romaniei - care ar trebui sa inceapa cu tronsonul Bucuresti-Giurgiu - nu mai poate fi folosita de 14 ani, din cauza ca autoritatile nu reusesc sa repare un pod peste raul Arges, situat la Gradistea.

Potrivit CFR Calatori, trenurile estivale vor circula din Gara de Nord spre Sofia (in Bulgaria), Salonic (in Grecia) si Halkali (in apropiere de Istanbul, in Turcia), in perioada 7 iunie - 7 octombrie 2019.

Detaliile complete privind aceste curse feroviare sunt afisate pe site-ul companiei. Si tot acolo puteti vedea clar prin ce gari urmeaza sa treaca fiecare dintre aceste trenuri.

Din pacate, dupa cum orice calator poate observa, in loc sa parcurga doar circa 60 de kilometri din Capitala pana la Giurgiu, toate garniturile vor ocoli inca aproape 60 de kilometri pe la vest, prin gara din Videle. La fel au facut trenurile in anii precedenti si cel mai probabil, pe acelasi traseu, vor continua sa circule nu numai in 2019, ci si din 2020 incolo.

Motivul: pentru ca ruta Bucuresti-Giurgiu sa redevina functionala - iar ocolul prin Videle sa nu mai fie necesar - CFR SA ar trebui sa repare podul de la Gradistea. Si, desi sustine ca intentioneaza sa o faca, in ultimii 14 ani compania n-a reusit nici macar sa inceapa lucrarile.

De fapt, podul feroviar despre care vorbim este unul de exceptie. A fost construit de societatea britanica John Trevor-Barkley si dat in folosinta, odata cu intreaga cale ferata Bucuresti-Giurgiu, in 1869. De la acel moment, a rezistat fara probleme pana in 2005, cand a cedat din cauza inundatiilor.

Chiar si in acea situatie limita, podul ar fi putut face fata, daca n-ar f fost subrezit intentionat, relata la acel moment parte din presa.

Oricum, indiferent cine a fost de vina pentru avarierea podului, CFR SA a avut timp din belsug sa-l repare. Anii au trecut, insa, fara ca societatea cu capital de stat sa rezolve problema.

Abia in 2017 Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF) a semnat un contract cu Asocierea Baicons Impex SRL si Acciona Ingenieria pentru intocmirea unui studiu de fezabilitate in baza caruia sa se reabiliteze intregul traseu feroviar Bucuresti-Giurgiu. Specialistii celor doua firme urmau sa vina cu solutiile cele mai bune pentru reabilitarea rapida, ieftina si durabila a caii ferate, in doua etape, dupa cum se arata intr-un raspuns formulat de CFR la solicitarea Ziare.com.

Tocmai cand studiul era in curs de finalizare, insa, a aparut o situatie neprevazuta: Cabinetul Dancila a scos de la naftalina proiectul Canalului Bucuresti-Dunare, sustinand ca are ambitia de a transforma Capitala in port fluvial.

Or, asta insemna inainte de toate amenajarea pentru navigatie a Argesului si gandirea unui nou tip de pod, suficient de inalt incat sa permita inclusiv navelor mari sa strabata raul. Comunistii - cei care si-au dorit canal intre Dunare si Capitala - au incercat sa faca si ei un astfel de pod la Gradistea, dar proiectul a fost abandonat.

Potrivit unui memoriu depus la Asociatia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) in vederea obtinerii unui acord de mediu pentru traseul feroviar Bucurestiu-Giurgiu, se propune, printre altele, demolarea podului construit de Carol, cat si a ruinelor ramase din cel ridicat de comunisti.

In schimb, ar urma sa se construiasca la Gradistea un pod mamut, lung de 1,13 kilometri.

In acelasi memoriu se face referire la faptul ca unele solutii tehnice propuse tin cont de posibilitatea amenajarii Argesului pentru navigatia navelor mari.

Chiar CFR sustine - intr-un raspuns formulat la solicitarea Ziare.com - ca "pentru amplasarea podului peste raul Arges (Pod Gradistea) s-au avut in vedere conditionarile impuse de Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile, adica respectarea gabaritului de navigatie pe inaltime de 11,50 metri, precum si eliminarea pilelor din albia raului".

In aceste conditii, nimeni n-ar putea spune, cu siguranta, cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la viitorul pod peste Arges de la Gradistea. Singurul lucru pe care il stim este ca, pana cand aceste lucrari se vor finaliza, toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul vor ocoli prin Videle.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2019 09:59:34    Titlul subiectului: 202503

Acum 2 săptămâni a fost lansată licitația pentru execuția unui nou pod (al treilea) peste Argeș, la Grădiștea. Link SICAP: https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100069468
Termenul limită pentru depunerea ofertelor e 25 septembrie, iar durata de execuție a lucrărilor este de 7 ani. Odată cu acest pod, va fi mutată halta Grădiștea spre sud și linia CF 902 (București - Giurgiu) va fi modernizată.
Un articol de pe mobilitate.eu:
https://mobilitate.eu/cfrsa-reconstructie-pod-gradistea/
Citat:
CFR SA a lansat licitația pentru „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”, proiect în valoare de 400 de milioane de lei, cu un termen de execuție de 82 de luni de la semnarea contractului. Fondurile sunt asigurate prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM, Titlul de ch. 58 Pr. cu finanțare din Fd. Ext. Nerambursabile, aferente cadrului fin. 2014-2020 – 58.03 Programe din Fondul de Coeziune (FC). Proiect în Master Planul General de Transport al României, Anexa 10.35 – Fond de Coeziune la capitolul Proiecte reabilitare cale ferată, perioada 2021 – 2022. Ofertele pot fi depuse până la data de 25.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 25.03.2019.

Lucrările aferente obiectivului de investiție constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Lucrările sunt situate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana). Valoarea totala estimata este 400.068.617,53 lei fără TVA,compusa din: SERVICII DE PROIECTARE: 11.224.880,20 Lei, fără TVA in care sunt incluse activitati privind elaborarea documentațiilor tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor la faza de Proiectare, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborare proiect tehnic si detalii de execuție si asistență tehnică din partea proiectantului. EXECUTIA LUCRARILOR:388.843.737,33 lei fara TVA în care sunt incluse si activitatile: organizare de santier si cheltuieli conexe organizarii de santier, amenajarea terenului, amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială, cheltuieli pentru relocare/protecția utilităților, pentru studii de teren, cheltuieli pentru realizarea investiției.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Sep 2019 20:01:01    Titlul subiectului: 202527

7 ani ???
Este o gluma ?
Pai chinezii l-ar face intr-o luna Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 875
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 10 Sep 2019 17:20:50    Titlul subiectului: 202579

Nu e o glumă, din păcate... Scrie clar, negru pe alb, că durata de execuție a lucrărilor este de 82 de luni.
Sunt foarte curios în ceea ce privește această modernizare dacă va avea loc o dublare a liniei și/sau o eventuală electrificare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Sep/2019
Mesaje: 8097
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Sep 2019 09:15:09    Titlul subiectului: 202586

In articol nu specifica clar, lotul 1 dureaza 82 de luni sau toate lucrarile de modernizare a caii ferate Bucuresti-Giurgiu, dureza 7 ani.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 15/Sep/2019
Mesaje: 593
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 11 Sep 2019 19:52:36    Titlul subiectului: 202606

La autostrazi durata include si garantia. Poate asa e cazul si aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community