Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele din Piatra Neamt
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Dum 22 Oct 2017 10:47:16    Titlul subiectului: 192111

Împreună cu cei de la Troleibuzul am început un program de "relansare". Această activitate implică aplicarea unor bune practici de transport public(practici care în alte părți sunt o banalitate):
- codificarea pe culori a traseelor de transport public;
- amplasarea de hărți și alte informații relevante publicului călător(reguli de transport, orare etc.) În stații și vehicule;
- afișarea indicativului de traseu la troleibuze(desigur, în culoarea specifică liniei): Etapa 1 - afișarea prin utilizarea unor hârtii plastifiate, Etapa 2 - adaptarea unor sisteme adevărate de informare a călătorilor cu afișaje moderne în față, laterală dreapta și spate;
- în colaborare cu cei de la Moovit am început introducerea datelor de transport în aplicație. În vehicule și în stații vor fi amplasate panouri cu coduri QR către aceasta;
-ne dorim ca pe viitor, împreaună cu cei de la TramClub Iași să demarăm proiectul de revitalizare din punct de vedere estetic a mijloacelor de transport public: o schemă cromatică unitară, o tapițerie a scaunelor în schemă unitară, amplasarea de rame în interiorul și exteriorul vehiculelor pentru amplasarea de reclame într-o manieră mai civilizată și mai organizată;

Atașez o fotografie din troleibuzul "demo" al proiectului(a se vedea cine a făcut harta Very Happy )



Screenshot_2017-10-22-11-11-30.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  593.29 kb
 Vizualizat:  de 6878 ori

Screenshot_2017-10-22-11-11-30.png



_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 383
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 00:13:21    Titlul subiectului: 192542

156, 158, 159, 161

25.11.2017



156-1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  460.85 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

156-1.JPG



156-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  498.31 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

156-2.JPG



158-1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  434.77 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

158-1.JPG



158-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  486.36 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

158-2.JPG



159.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  429.17 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

159.JPG



161-1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  450.33 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

161-1.JPG



161-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  436.58 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

161-2.JPG



161-3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.63 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

161-3.JPG



161-4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  442.15 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

161-4.JPG



161-5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  450.05 kb
 Vizualizat:  de 6604 ori

161-5.JPG



_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 667
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 01:18:07    Titlul subiectului: 192544

Arata foarte bine! Tapiteria lui 156 e ca noua. Rocar-uri 212E nu ai vazut? Sau au fost casate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 383
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2017 02:36:26    Titlul subiectului: 192546

Rocar-urile 212 sunt în depou, nu circulă.
_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Sep/2019
Mesaje: 969
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2018 21:31:07    Titlul subiectului: 193205

Mai există vreun <<Dac>> prin depou sau le-au mascrat pe toate?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2018 21:36:37    Titlul subiectului: 193206

Toate în depou, aproape toate așteaptă casarea. Casarea lui #134 e în dubiu, mulțumită ideii de păstrare ca piesă de muzeu. Cool
_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Sep/2019
Mesaje: 969
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2018 22:04:38    Titlul subiectului: 193208

Ar fi frumos să păstreze măcar unul, mai alesc că doar în alte 3 orașe mai sunt păstrate asemenea troleibuze.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Lun 22 Ian 2018 01:30:18    Titlul subiectului: 193316

O scurtă trecere în revistă a troleibuzelor active din Piatra-Neamț:

#145 - Renault ER 100 Safra
#150 - Renault ER 100 Safra
#154 - Renault ER 100 Safra
#155 - Renault ER 100 Safra
#156 - Berliet ER 100
#158 - Rocar de Simon 412 E
#159 - Rocar de Simon 412 E
#160 - Rocar de Simon 412 E
#161 - Rocar de Simon 412 E

Total: 9 troleibuze pentru 8 programe (6 programe de linie și 2 rezerve)

Din restul de troleibuze:

#144 - în curs de completare/reparare
#157 - în curs de completare/reparare
#134 - intenție completare/reparare

_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2018 15:01:25    Titlul subiectului: 194296

#162 a fost reactivat


162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  492.21 kb
 Vizualizat:  de 5502 ori

162.jpg



_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2018 19:18:19    Titlul subiectului: 195685

Troleibuzele active din Piatra-Neamt la data de 10 iunie 2017


154_T7.jpg
 Descriere:
Renault ER 100 Safra #154 pe linia T7
 Mărime fișier:  421.78 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

154_T7.jpg



158_T7.jpg
 Descriere:
Rocar de Simon 412 E #158 pe linia T7
 Mărime fișier:  402.61 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

158_T7.jpg



145_T7.jpg
 Descriere:
Renault ER 100 Safra #145 pe linia T7
 Mărime fișier:  507.07 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

145_T7.jpg



150_T1.jpg
 Descriere:
Renault ER 100 Safra #150 pe linia T1
 Mărime fișier:  463.23 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

150_T1.jpg



156_Dp.jpg
 Descriere:
Berliet ER 100 #156 in depou
 Mărime fișier:  487.7 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

156_Dp.jpg



159_Dp.jpg
 Descriere:
Rocar de Simon 412 E #159 in depou
 Mărime fișier:  420.63 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

159_Dp.jpg



160_Dp.jpg
 Descriere:
Rocar de Simon 412 E #160 in depou
 Mărime fișier:  469.45 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

160_Dp.jpg



161_Dp.jpg
 Descriere:
Rocar de Simon 412 E #161 in depou
 Mărime fișier:  439.8 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

161_Dp.jpg



162_Dp.jpg
 Descriere:
Rocar de Simon 412 E #162 in depou
 Mărime fișier:  481.18 kb
 Vizualizat:  de 4999 ori

162_Dp.jpg



_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2018 19:29:48    Titlul subiectului: 195687

In troleibuzul #150 au fost instalate harti si informatii relevante pentru calatori. Very Happy


150_interior5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  371.48 kb
 Vizualizat:  de 4997 ori

150_interior5.jpg



150_interior4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  448.17 kb
 Vizualizat:  de 4997 ori

150_interior4.jpg



150_interior3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  369.34 kb
 Vizualizat:  de 4997 ori

150_interior3.jpg



150_interior2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  527.87 kb
 Vizualizat:  de 4997 ori

150_interior2.jpg



150_interior1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  399.93 kb
 Vizualizat:  de 4997 ori

150_interior1.jpg



_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iahim



Data înscrierii: 03/Mai/2016
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 151
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2018 15:37:21    Titlul subiectului: 196128

Stiu ca Piatra-Neamt nu se gaseste inca pe lista proiectului MDRAP cu troleibuze, insa exista vreo initiativa din partea autoritatilor locale cu privire la achizitionarea unora noi? Chiar ar prinde bine o reimprospatare a parcului circulant. Sau se vor autobuze electrice cum e in voga in toate urbele patriei? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 30 Oct 2018 18:50:28    Titlul subiectului: 196945

Iata ca si cei din Piatra Neamt au intentia de a pastra un troleibuz vechi autohton. Este vorba despre 134, membru al ultimului lot de ROCAR-uri achizitionat de S.C. Troleibuzul S.A. in 1998. Lotul respectiv era 134 - 137 din care 134 si 137 model 212 E iar 135 si 136 model 217 E. Din randul troleibuzelor autohtone articulate, 125 a fost cel din urma, circuland ca "singurul troleibuz articulat activ" pentru cateva luni si cu numar de parc schimbat (136 - permutare de nr efectuata datorita nr. mic de kilometri). 125 este de ani buni oale si ulcele. 134 insa are toate sansele de a promova si implicit pastra imaginea Rocar.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 906
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2018 16:04:08    Titlul subiectului: 196956

Nu e intentia lor, ci a altora (nu comentez mai mult). Cat despre cele patru 212E care erau cica la vanzare, le-au casat imediat (la o zi!) dupa ce am sunat si trimis email.
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 74
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2018 01:55:51    Titlul subiectului: 197047

castrosua a scris:
Cat despre cele patru 212E care erau cica la vanzare, le-au casat imediat (la o zi!) dupa ce am sunat si trimis email.


Ele erau de mult vandute la REMAT prin licitatie. Imi este inca neclara lista masinilor taiate, dar de indata ce ajung in Piatra, ma opresc direct in depou si inventariez ce-a mai ramas. Din discutiile la telefon cu soferii, am aflat ca in depou s-ar mai afla cele active(145, 150, 155, 156, 158, 159, 160, 161 si 162), cateva in curs de reactivare(148 si 151) si un Rocar 212 E(134).

Cat despre proiectul cu MDRAP, Piatra-Neamt s-a inscris pentru autobuze electrice. Studiul de fezabilitate pentru acestea a fost facut de aceeasi firma(FIP Consulting) care a elaborat si Planul de Mobilitate Urbana Durabila, plan in care erau prevazute extinderi ale retelei de troleibuz. Practic, Romeo Ene a argumentat in 2016 ca trebuie extinsa reteaua de troleibuz din Piatra, ca dupa aceea sa isi dea singur in cap cu un studiu de fezabilitate in care brusc, autobuzele electrice ar fi mai bune decat troleibuzele. Zambet dulce, fund viclean, caracter de moldovean! (asta ca sa citez un clasic in viata Very Happy ) Nici cu cei de la SC Troleibuzul SA nu imi este rusine, intrucat nu si-au manifestat dorinta pentru troleibuze noi in acest proiect al MDRAP. Vom trai si vom vedea.

_________________
#SalvamTroleibuzul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2019 18:24:10    Titlul subiectului: 202762

Am vești foarte triste: va trebui, din păcate, să ne luăm adio de la troleibuzele din Piatra Neamț! Sad Sad Sad De luni, 23 septembrie 2019, troleibuzele vor intra în conservare. Iată două mesaje de pe MetrouUșor pe această temă:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=68&p=330617#p330592
Andrei17 a scris:
Începând cu data de 23 septembrie 2019, troleibuzele companiei Troleibuzul SA vor fi conservate, în consecință niciun troleibuz nu va mai circula prin oraș de luni.
Din păcate, Piatra Neamț, prin Troleibuzul SA, se retrage de pe harta orașelor cu transport în comun nepoluant cu troleibuze. Sad

Citat:
Societatea Troleibuzul SA anunță întreruperea totală a transportului cu troleibuze începând cu data de 23.09.2019, conform Hotărârii nr. 03/17.09.2019 a ADI URBTRANS.


Matei Melinte a scris:
Începând cu data de 23.09.2019 ne luăm adio de la troleibuzele din Piatra-Neamț, și punem cruce transportului public. Trăiască dubele de marfă convertite ale privaților. Mulțumim Chitic, Arsene, Asaftei pentru conducerea exemplară a orașului și a județului. Ce ironie amară? În Săptămâna Europeană a Mobilității noi îngropăm transportul ecologic și trecem pe diesel. #NoapteaMinții #OrașDeTâmpiți
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 886
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2019 21:20:02    Titlul subiectului: 202770

In cazul asta ar trebui schimbat si numele firmei...nu mai are nici un sens SC Troleibuzul SA..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 645
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2019 23:21:36    Titlul subiectului: 202772

Ca o ironie,cele 5 troleibuze Rocar care au fost ultimele din Constanta,acum vor fi si ultimele din Piatra-Neamt Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 998
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 13:37:10    Titlul subiectului: 202775

De ce se desfiinteaza transportul cu troleibuze in Piatra Neamt?
Sunt mai bune autobuzele vechi , poluante , aruncate de vestici decat troleibuzele?
De ce nu sunt cumparate troleibuze noi sau chair second-hand daca cele folosite in prezent sunt prea uzate?
Ce se va intampla cu reteaua , va fi vanduta la fier vechi? Banii vor ajunge in contul primarului si al directorului societatii de transport? DNA-ul si celelalte institutii abilitate dorm?
Municipalitatea din Piatra Neamt nu a invatat din greselile altor municipalitati care au desfiintat transportul electric? (Constanta , Sibiu , Satu Mare , Resita , etc.)
In urma cu aproximativ doi ani a fost deschisa o petitie pentru salvarea troleibuzului din Piatra Neamt , pe care am semnat-o , in urma unei actiuni similare , nu mai este valabila acea petitie?
Uniunea Europeana/Guvernul ar trebui sa interzica si sa penalizeze desfiintarea transportului electric in favoarea autobuzelor diesel sau a transportului cu dube antice pline de rugina si care nu au nici o norma de siguranta sau de poluare.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 13:50:16    Titlul subiectului: 202776

Pretextul înaintat este ordonanța de urgență a guvernului Dăncilă din 2 iulie, ce interzice subvenționarea transportului public de către CJ-uri.
Pentru a înțelege mai bine despre ce e vorba, iată un articol din luna iulie:
http://tvmneamt.ro/troleibuzul-sa-este-in-pragul-falimentului-dupa-o-ordonanta-de-urgenta-a-guvernului-dancila/
Citat:
TROLEIBUZUL SA ESTE ÎN PRAGUL FALIMENTULUI, DUPĂ O ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ A GUVERNULUI DĂNCILĂ

SC Troleibuzul SA, societate de transport aflata in administrarea Consiliului Judetean Neamt, este la un pas de faliment, dupa o Ordonanta de Urgenta a Guvernului Dancila.

Este vorba despre OUG 53/2019, publicata in Monitorul Oficial pe 2 iulie, prin care Consiliilor Judetene li se interzice sa mai subventionzeze transportul in comun, aceasta obligatie revenind primariilor care beneficiaza de astfel de servicii asigurate de firme din subordinea CJ-urilor. De facto, OUG-ul a fost dat doar pentru doua judete, Neamt si Arad (ca o coincidenta, si Piatra Neamt si Arad, au primari PNL), singurele din tara in care se mai practica aceasta forma de ajutor gratuit din partea statului. Decizia in sine nu ar fi una de rea, avand in vedere ca de fapt, cel putin in judetul Neamt, banii de Consiliul Judetean serveau concurentei neloiale a Troleibuzul SA in fata operatorilor de transport privati care nu primesc niciun ajutor de nicaieri, insa printr-un management performant, reusesc sa sigure serviciile respective cu bani mult mai putini.

In cazul Troleibuzul, de la CJ Neamt se dadeau lunar 800.000 de lei (8 miliarde de lei vechi) care reprezentau diferenta dintre veniturile si cheltuielile societatii. Cu alte cuvinte, este ca si cum un privat ar primi bani de la stat să îsi acopere pierderile, in loc sa caute solutii de eficientizare a activitatii (reduceri de cheltuieli, disponibilizari, servicii mai bune, etc.).

Problema acestei Ordonante de Urgenta este ca s-a dat aproape peste noapte si a intrat in vigoare imediat, prin urmare, Troleibuzul SA ar trebui sa primeasca 800.000 de lei incepand chiar din aceasta luna, de la 6 primarii pe teritoriul carora efectueaza curse de transport calatori: Piatra Neamt, Gircina, Alexandru Cel Bun, Dumbrava Rosie, Savinesti si Roznov.

Cea mai afectata ar fi Primaria Piatra- Neamt, care ar trebui sa plateasca aproximativ 550.000 de lei pe luna. ”Este vorba despre o suma uriasa, 800.000 de lei pe luna, care conform recentei reglementari trebuie platita societatii Troleibuzul SA de catre cele sase primarii membre ale ADI Urbtrans, proportional cu numarul de kilometri parcursi de mijloacele de transport ale societatii Troleibuzul in fiecare localitate. Culmea este ca societatea Troleibuzul SA este a Consiliului Judetean Neamt iar aceasta masura face ca lipsa de implicare a actionarului majoritar, Consiliul Judetean, in rentabilizarea societatii de transport sa devina o povara financiara care afecteaza bugetele celor sase primarii pe teritoriul carora opereaza societatea Troleibuzul. Solicit Consiliului Judetean Neamt implicarea in rezolvarea acestei probleme care va genera noi probleme financiare majore primariei Piatra Neamt”, a declarat Dragos Chitic, primarul orasului Piatra- Neamt.

Problema majora este ca Primaria Piatra- Neamt, chiar daca ar dispune de acesti bani, nu ar putea face plati catre Troleibuzul din cel putin doua motive: suma nu este prevazuta in bugetul institutiei care se dezbate si se aproba la inceputul fiecarui an, iar primaria nu poate subventiona o entitate pe care nu o are in subordine, pe care nu o controleaza, adica nu are baza legala necesara dirijarii unor sume de bani catre Troleibuzul SA. ”Am dat problema spre analizare la Compartimentul Juridic, dar la ora care vorbim, pot sa spun ca legea nu-mi permite sa dau bani la Troleibuzul. Si chiar daca as putea da bani, noi nu avem dreptul sa intervenim in rentabilizarea societatii, adica am da niste bani pentru ca asa zice cineva, fara sa putem controla ce se intampla cu aceste sume dupa ce intra in conturile Troleibuzul. In afara de asta, cei peste 550.000 sunt echivalentul bugetului anual al primariei, pentru intretinerea infrastructurii rutiere si pietonale”, a declarat Dragos Chitic pentru tvmneamt.ro

Daca OUG-ul ar fi prevazut un termen mai lung de intrare in vigoare, de exemplu incepand cu 1 ianuarie 2020, primariile ar fi avut timp sa gaseasca resurse financiare si sa le prinda in proiectele de buget, dar ar fi avut si timp sa identifice căile prin care platile s-ar fi putut face legal. In cazul de fata, o solutie ar fi ca Primaria Piatra Neamt sa iasa din asocierea ADI Urbtrans si sa scoata la licitatie traseele din oras care ar urma sa fie preluate de transportatori de persoane privati. Astfel, primaria nu numai ca nu ar plati niciun ban, ba mai mult, ar incasa bani din redevente. Asta ar insemna insa nu numai ingroparea Troleibuzul, dar si blocarea unui proiect al CJ Neamt prin care urmeaza sa se achizitioneze autibuze electrice. ”Primaria poate sa iasa din ADI Urbtrans, sa-si faca propriul serviciu de transport public, sa scoata traseele la licitatie si sa incaseze redeventa, care se poate dirija catre gratuitati. Puteam sa apelam la aceasta varianta mai demult, insa nu vreau sa blochez achizitia autobuzelor electrice, pentru ca vrem cu totii sa avem si in Piatra Neamt, transport ecologic”, a mai spus primarul Dragos Chitic.

Chitic mai spune ca si primarii celorlalte localitati (Gircina, Alexandru Cel Bun , Dumbrava Rosie, Savinesti si Roznov) sun indiganti in fata situatiei create si crede ca OUG-ul ar fi fost adoptat dupa interventii din partea conducerii CJ Neamt. ”Este de neinteles aceasta decizie , care nu exclud sa fi fost solicitata chiar de la nivelul judetului Neamt, mai ales ca vine la mijlocul unui an in care primariile au mari probleme financiare generate de politica fiscala dezastroasa a celor care guverneaza astazi Romania. Am discutat si cu o parte dintre colegii primari ai comunitatilor mentionate care si-au exprimat indignarea fata de aceasta decizie ce adanceste subfinantarea comunitatilor pe care le conduc, majoritate neavand suficienti bani chiar pentru functionare pana la finele acestui an.”

Potrivit lui Dragos Chitic, ieri, 10 iulie, la CJ Neamt a avut loc o intalnire pe acest subiect cu functionari din institutie, insa nu s-a putut concretiza nimic in vederea dezamorsarii situatiei. La intalnire au participat doar 3 primari din cei 6 care sunt in ADI Urbtrans.

Prin urmare, dupa cum stau lucrurile la acest moment, este evident ca sansele ca Troleibuzul sa primeasca 800.000 de lei lunar de la Primaria Piatra- Neamt plus alte 5 primarii sunt aproape nule, ceea ce ar putea aduce falimentul societatii. Ramane insa cel putin ciudat faptul ca peste noapte, Guvernul Dancila s-a hotarat sa rupa pisica. Gurile rele spun ca ar fi o actiune premeditata, dicatata cu anumite scopuri. Practic, decizia Guvernului este o lovitura de Knock Out pentru Troleibuzul si exista sanse destul de mari ca Piatra- Neamt si celelalte 5 localitati sa ramana fara transport in comun, cel putin pentru o perioada, pentru ca procedurile de scoatere la licitiatie a traseelor, necesita destul de mult timp, 30 de zile in cel mai fericit caz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 667
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2019 12:49:38    Titlul subiectului: 203194

tcm a scris:
De ce se desfiinteaza transportul cu troleibuze in Piatra Neamt?
Sunt mai bune autobuzele vechi , poluante , aruncate de vestici decat troleibuzele?


Corect, Uniunea Europeana ar trebui sa impiedice desfiintarea treansportului electric in favoarea celui poluant.

Nu se justifica sub nicio forma inlaturarea troleibuzelor din Piatra Neamt.

In ceea ce priveste troleibuzele ramase.... Din acele Rocar de Simon as vrea ca unul sa ajunga la un muzeu, chiar si in Iasi, cu toate ca acolo nu au circulate astfel de troleibuze. Prioritara ar fi salvarea cat Mai multor vehicule de provenienta autohtona.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2019 13:19:17    Titlul subiectului: 203199

In conditiile in care majoritatea oraselor din tara, unde (inca) mai este transport electric au accesat fonduri pentru înnoirea parcului de troleibuze sau tramvaie, de ce in Piatra Neamt se desfiinteaza troleibuzul ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community