Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Alternative de transport: biciclete, trotinete electrice....
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Aug 2019 18:29:49    Titlul subiectului: 202246

Trotinetele electrice de inchiriat sunt un real succes in Bucuresti. Ba chiar am constatat ca exista mai multe trotinete decat biciclete, in anumite momente ale zilei. Acum succesul trotinetelor vine la pachet si cu niste dezavantaje.
Nu toti cei care merg cu trotineta cunosc legislatia rutiera,.
Unii merg ca bezmeticii, punand in pericol atat siguranta pietonilor cat si siguranta celorlalti participanti la trafic.
De asemenea lumea a inceput sa lase trotinetele pe unde apuca, unii in mijlocul trotuarului, etc.



IMG_20190821_152307.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.19 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

IMG_20190821_152307.jpg



IMG_20190821_152309.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.78 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

IMG_20190821_152309.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 07:26:30    Titlul subiectului: 202466

Pista pentru biciclete din Vama Veche, este acum iluminata. S-au terminat lucrarile de montare a stalpilor, incepute luna trecuta. Singura chestie ca nu prea mai circula biciclete pe „celebra” pista, facuta cu fonduri europene.


Vama Veche, 25 aug.-1 sept 046.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.81 kb
 Vizualizat:  de 1113 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 046.jpg



Vama Veche, 25 aug.-1 sept 048.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.71 kb
 Vizualizat:  de 1113 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 048.jpg



Vama Veche, 25 aug.-1 sept 050.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.29 kb
 Vizualizat:  de 1113 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 050.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2019 07:28:00    Titlul subiectului: 202467

Tot la Vama Veche, nu prea mai exista „obiectul muncii”, adica biciclete de inchiriat. Cei de la hostel Bazart nu mai inchiriaza bicle, nici cei de la SandAlandala nu mai inchiriaza. Si unii si altii au spus ca biclele erau intr-o stare tehnica precara si ca nu prea era interes pentru a se inchiria bicle.


Vama Veche, 25 aug.-1 sept 052.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.98 kb
 Vizualizat:  de 1112 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 052.jpg



Vama Veche, 25 aug.-1 sept 053.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.38 kb
 Vizualizat:  de 1112 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 053.jpg



Vama Veche, 25 aug.-1 sept 054.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.02 kb
 Vizualizat:  de 1112 ori

Vama Veche, 25 aug.-1 sept 054.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 632
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Sep 2019 20:50:42    Titlul subiectului: 202514

Nimeni nu se gândește la înlăturarea și chiar stârpirea vegetației spontane din jurul pistelor de bicicliști. Logic că nu își va închiria nimeni bicicletele pe un drum plin de colții-babei și altele... eu sigur NU aș face așa ceva...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2019 19:51:27    Titlul subiectului: 202765

S-au gandit numai cum sa fure cat mai mult din fondurile europene. Daca nu ar fi furat din bani, puteau sa faca multe piste pentru biciclete, in capitala si principalele orase ale tarii.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Sep 2019 23:58:25    Titlul subiectului: 202846

O data cu modernizarea Sos. Pantelimon din Bucuresti, s-a facut si o pista pentru biciclete. Pentru aceasta pisa s-au dat bani. Sa vedem in prezent care este situatia acestei piste.


Bucuresti, 21 septembrie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.07 kb
 Vizualizat:  de 946 ori

Bucuresti, 21 septembrie 009.jpg



Bucuresti, 21 septembrie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.09 kb
 Vizualizat:  de 946 ori

Bucuresti, 21 septembrie 010.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Dum 22 Sep 2019 00:00:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 21 Sep 2019 23:59:16    Titlul subiectului: 202847

Acum, intrebare. Banii nostri s-au investit pentru creearea de noi locuri de parcare pe pista pentru biciclisti ?


Bucuresti, 21 septembrie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.94 kb
 Vizualizat:  de 945 ori

Bucuresti, 21 septembrie 011.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Sep 2019 13:46:33    Titlul subiectului: 202890

Din pacate se inmultesc acidentele in care sunt implicate trotinete electrice. Articolul se gaseste aici.

Citat:
O tânără de 22 de ani, aflată pe o trotinetă electrică, a fost rănită, miercuri, într-un accident de circulație produs în Cluj-Napoca. Potrivit polițiștilor, tânăra ar fi intrat într-o intersecție fără să se asigure.

otrivit reprezentanților IPJ Cluj, accidentul a avut loc miercuri în Cluj-Napoca, unde o tânără, în vârstă de 22 ani, aflată pe o trotinetă electrică, ar fi pătruns în intersecție fără să se asigure.

Tânăra a fost lovită de o mașină condusă regulamentar de o femeie de 33 de ani. În urma impactului, tânăra de pe trotinetă a fost rănită și a fost transportată la spital.

Polițiștii clujeni fac cercetări în acest caz pentru vătămare corporală din culpă.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Sep 2019 13:47:38    Titlul subiectului: 202891

Sfaturi utile pentru cei care folosesc trotinetele electrice, pentru evitarea accidentelor: https://www.youtube.com/watch?v=ONknqPdDsoM
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 1229
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 23 Sep 2019 19:21:40    Titlul subiectului: 202928

De pe Facebook "We are electric":
https://www.facebook.com/groups/WAEGlobal/permalink/656086514798699/
Citat:
Salutare,
Am lovit un trotinist cu masina.

Acum sa va povestesc si cum am reusit sa fac acest lucru pe care il regret dar pe care il impartasesc cu voi. Joi ma deplasam cu masina printr-o intersectie care era blocata, masinile de pe strada cu prioritate au lasat loc sa poata fi traversata intersectia. Strada pe care eram avea 3 benzi, ma aflam pe banda din mijloc, aveam masini si pe prima si a 3 banda.
Cand m-am pus in miscare, din stanga printre masinile de pe prima bada si bordura a aparut trotineta si l-am impins/a intrat in bara.. nu mi-am dat seama ca a fost rapid. El a cazut dupa masina, speriat si cu trotineta avariata (maneta de acceleratie rupta si aripta spate). Din fericire el nu avea nimic (nu purta casca sau alt element de protectie).
Am mers dupa intersectie sa stam de vorba sa vedem cum rezolvam problema aparuta.
Cel de pe trotineta avea 22-23 ani, a zis ca are permis de conducere de 4 ani si de aici am aproximat varsta.
De comun acord am stabilit ca ii platesc toate reparatiile necesare la trotineta si bucurosi ca nu a fost mai grav.
Intre timp a venit tatal baiatului, pe un moped, purta casca si vesta reflecorizanta ( asta cu elementele de protectie o intelegeti voi).
Domnul suparat pe mine foarte tare, rosu la fata ca trebuie sa mergem la politie ca nu am ce cauta cu permis de conducere si ca el vrea neaparat sa imi fie permisul de conducere suspendat. Eram destul de suparat pe mine pentru ceea ce am facut, nu am comentat dorinta lui, am luat trotineta in portbagaj si juniorul cu mine in masina.
Am mers la sectia de politie pe pe splai (incinta Cobalcescu) am completat declaratiile, am specificat si in schita accidentului ce am spus si mai sus, am aratat eu adresele obtinute de WAE politistilor... dupa 2 ore de discutii si poze a venit verdictul.

2 sefi din alt birou, cu legislatia in mana, au citit paragraful despre moped si despre vehicul.
Au spus ca dupa incidentul grav din Bucuresti si cel din Cluj nu mai pot interpreta trotineta (nu are sa si nici pedale) nu poate fi asimilata decat cu un pieton si ca nu are ce cauta pe carosabil cu trotineta.

Cel de pe trotineta a inceput sa faca scandal, intre timp au venit ambii parinti la sectia de politie si erau foarte vocali.

Dupa cateva certuri intre politisti si cel de pe trotineta au fost expuse cele 2 variante de solutionare:
1. Declara ca nu are pretentii si nu doreste ca politia sa inceapa ancheta.

2. Sa nu declare si fie sanctionat de catre politisti si in acest fel ar fi putut sa ii dea in judecata.

Cel de pe trotineta a ales varianta 1 si am iesit. Parintii lui au facut in continuare scandal, eu mi-am mentinut dorinta de ai plati reparatie tratinetei si asta voi face.

A durat ceva până mi-am facut curaj sa va expun ce am facut, dar avand in vedere ca si eu sunt trotinist am zis sa stiti ce aveti de facut in Bucuresti in caz de accident. Daca va aflati pe carosabil rezolvati problema fara politie sau initiati un proces.

Regret in continuare evenimentul dar din pacate se mai intampla...

Sa ne vedem cu bine in trafic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2019 07:59:25    Titlul subiectului: 202948

Sincer eu ii dadeam un pumn in gura tatalui si daca nu se calma urma alt pumn in gura. Daca lumea nu se invata cu vorba buna, atunci trebuie folosita forta.

Pe mine m-au amuzat cugetarile politistilor de la rutiera, deci daca nu are pedale, trotineta este..........pieton ? Laughing

Zau asta a fost dementiala. Pai am vazut un „pieton” din acesta ieri, pe Mihai Bravu, pe trotuar, chiar in fata sectiei 8 de politie, cum trecea cu viteza mare, pe langa un copil mic. Daca copilul facea o miscare brusca ?

Eu, din propire experienta, stiu ca cei mici pot sa fie foarte imprevizibili. Când merg cu bicla si vad copii mici, încetinesc. De cele mai multe ori copii au tendinta sa iti sara in fata. De multe ori am patit asta când mergeam cu bicla. Dar, cati dintre cei care conduc trotinetele au experienta si mai ales cati au mai multi neuroni functionali ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Sep 2019 22:40:49    Titlul subiectului: 202993

Pe Facebook exista o gluma referitoare la acest subiect Laughing


71493789_10207055551664275_4853345011921584128_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.93 kb
 Vizualizat:  de 855 ori

71493789_10207055551664275_4853345011921584128_n.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Sep 2019 07:14:20    Titlul subiectului: 203018

Un articol interesant despre pistele pentru biciclisti, se gaseste aici.
Voi reda numai fragmente din acest articol.

Citat:
Europa și Romania: o atârnare diferită față de pistele pentru biciclete

Pentru Europa, prezența unor piste pentru biciclete în oraș – este un fenomen normal și obișnuit, în timp ce pentru țările noastre – este o excepție de la regulă. Dar și pentru a compara a „noastră” cu „a lor” nici nu putem: fiindcă pista de la noi este foarte scurtă și limitată chiar și în cazul orașelor mari ca București, Iași. Călătorind pe bicicletă prin întregul oraș pe asemenea piste proiectate va fi aproape imposibil.

În țările europene, pistele pentru biciclete sînt rețele de drumuri extinse ce înconjoară întreaga țară. Olanda, Suedia, Danemarca și Germania – aceste țări nu sînt numai cu mult superioare dezvoltării noastre economice, dar, de asemenea, dispun de o vastă rețea de piste pentru biciclete, dintre care cea mai faimoasă este renumita pista de biciclete Rein de peste 1.200 km, care trece prin Elveția, Germania și Țările de Jos.

La Copenhaga lungimea totală de piste pentru biciclete este de 350 km, în Helsinki – 700 km, în timp ce la Iași, de exemplu, în total de cel mult 18 km.

Experții atribuie lipsa de interes în circulația bicicletelor în Romania cu lipsa drumurilor și a unui nivel adecvat de siguranță pentru bicicliști. În același timp, oficialii afirmă că nu construiesc piste deoarece nu există bicicliști. Un fel de cerc vicios face imposibilă dezvoltarea deplină a ciclismului în țara noastră și apariția iminentă a infrastructurii necesare.
Rezultatul dezamăgitor nu este deloc în favoarea țării noastre: bicicleta este considerată – un semn de sărăcie, și că doar o plimbare pe două roți nu le este rușine să o facă studenții sau bunicile de la sate.
Tendința tristă sugerează că dezvoltarea drumurilor și ciclismului în general, este în fază incipientă. Amatorii ciclismului merg în Europa pentru un drum neted și plăcut, cu aerul curat și emoțiile pozitive din călătorie.

In poza este o pista pentru bicle din............Romanica noastra iubita Laughing
Sursa foto: https://biciclistul.com/piste-pentru-biciclete/



Pista-pentru-bicicleta-rea-768x428.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.96 kb
 Vizualizat:  de 844 ori

Pista-pentru-bicicleta-rea-768x428.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2019 13:12:37    Titlul subiectului: 203196

Un bilant al accidentelor rutiere in care au fost implicate trotinete electrice. Articolul se gaseste aici.

Citat:
În România au fost înregistrate 142 de accidente rutiere în care au fost implicate trotinete electrice în perioada 01 ianuarie – 25 septembrie 2019, au declarat pentru Biciclistul.ro reprezentanții Inspectoratului General al Poliției Române, Direcția Rutieră.

”Dintre acestea, 27 au fost accidente rutiere grave și 115 au fost accidente rutiere ușoare”, au mai declarat reprezentanții Poliției Române.

Poliția rutieră e cam legată de mâini și de picioare, pentru că trotineta electrică nu apare în legislație.

Când am scris despre grăbiții pe trotinete electrice din București și de faptul că sunt un pericol public mi-au sărit în cap o mare parte din susținătorii acestei comunități.
Am susținut și susțin în continuare că trotineta ar trebui utilizată cu preponderență pe trotuar, nu pe carosabil, atât pentru siguranță celui/celei care o conduce, câ și pentru siguranța celorlalți participanți la trafic.

Bun, dar ar trebui sa vedem si o statistica privind numarul de accidente rutiere in care au fost implicati biciclisti.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 667
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 08 Oct 2019 00:19:47    Titlul subiectului: 203312

Cat timp nu vom avea o infrastructura bine pusa la punct pentru aceste "alternative", vor crea numai probleme...

-Pe sosea nu poti sa mergi cu ele in rand cu masinile, fara sa creezi un oarecare discomfort pentru soferi. Chiar si daca te mentii cat mai aproape de trotuar, soferul de pe banda 1 tot va fi nevoit sa isi ia o distanta de cel putin 1 metru fata de traiectoria ta ca sa te poata depasi in conditii normale... Asta implicand de cele mai multe ori schimbarea benzii, trecerea de pe banda 1 pe banda 2. Nu mai zic de acei biciclisti (si nu numai) care ocupa si banda 2 sau iau viraje bruste ca sa ajunga la axul drumului, la sensul giratoriu de exemplu, sa faca stanga... Adevarate aventuri, si pentru ei dar si pentru soferii care trebuie sa le anticipeze miscarile...

-Pe trotuar, iarasi intampini dificultati... Masinile parcate, pietoni, carucioare cu bebelusi, nu mai zic de gropi...

Spun asta si din perspectiva biciclistului, dar si din cea a soferului, intrucat folosesc si masina personala, precum si bicicleta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Oct 2019 07:09:07    Titlul subiectului: 203337

Trebuie facuta o strategie, la nivel national, din pacate nu cred ca exista specialisti in domeniu.

Referitro la strategii, uitati ce cheltuieli inutile vrea sa faca primaria secotrului 1. De data asta dau dreptate celor de la OPTAR. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primăria Sectorului 1 vrea să cheltuiască 5 mil. euro pe un sistem de bike-sharing. Cum explica

Primăria Sectorului 1 va cheltui circa 5,5 milioane de euro pentru realizarea unui sistem inteligent de bike-sharing, potrivit unui proiect aprobat marți de Consiliul Local Sector 1. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aferenți, ar urma să se realizeze 44 de stații cu 390 de biciclete mecanice, dar și 5 parcări pentru biciclete. Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete. Administrația locală explică faptul că transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos și o completare flexibilă a transportului în comun.

In ședința de ieri, 08.10.2019, Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat proiectul de hotărâre pentru aprobarea documentației tehnico-economice - Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției „sistem automat de închiriere biciclete București – Sector 1".
„Achiziția" despre care se vorbește nu se referă la 390 de biciclete, ci la o soluție completă de mobilitate urbana alternativă, respectiv "Sistem integrat automat de închiriere biciclete – București Sector 1", care cuprinde:
390 de biciclete inteligente cu computer de bord;
44 de terminale inteligente și independente energetic, dotate cu panouri fotovoltaice;
30 de triciclete inteligente cu computer de bord, dedicate persoanelor în vârstă și celor cu dizabilități;
5 parcări inteligente pentru biciclete private;
Centru de comandă cu sistem integrat software și hardware de gestiune și comunicații;
Sistem de logistică și distribuție format din echipamente și autoutilitare;
Kituri echipamente mentenanță;
Mentenanță gratuită 36 de luni.

"Soluția denumită generic "Bike sharing" este folosită de ani buni în marile orașe europene (Ex. Lisabona, investiție de 28,9 milioane de euro.). Transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos și o completare flexibilă a transportului în comun.
Proiectul rețelelor de stații self-service de închiriere de biciclete are ca scop principal utilizarea bicicletei ca alternativă la alte mijloace de transport poluante, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Un alt scop al implementării acestui proiect îl reprezintă beneficiile obținute în urma utilizării bicicletei ca mijloc de transport, respectiv creșterea cotei traficului pe bicicletă în structura modală, crearea unei noi opțiuni de mobilitate, evitarea aglomerației în trafic și gestionarea cererii pentru transport", explică Primăria Sectorului 1.
Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete.
"Sunt măsuri care se aplică de primăriile de Sector și unele măsuri care nu pot fi luate decât de Primăria Generală deoarece are o viziune mai largă asupra problemei. În cazul de față, sistemul de bike-sharing este similar unui sistem de închiriere de mașini. Cum ar fi să te duci să închiriezi o mașină, dar să spună că nu o poți lăsa decât în Sectorul 1. Adică o iei din Sectorul 1 și o lași tot acolo. Problema este similară cu sistemul de bike-sharing. În momentul în care tu faci un sistem de bike-sharing se presupune că tu circuli doar în sectorul 1. Ori faptul că un sistem de bike-sharing este destul de costisitor. Poate să ajungă la 1000 de euro întreținerea unei biciclete timp de un an, acesta este prețul care se practică în afară, dar în România este posibil să coste mai mult deoarece gradul de vandalism este mai mare. Este inutil să faci acest sistem înainte de a face infrastructura.
Primăria de sector nu are competențe pentru a face rețeaua principală de piste pentru biciclete, dar o poate extinde pe străzile secundare. Există sens unic pentru biciclete, parcări pentru biciclete, sunt multe pe care le poate face. Dar în loc să le facă cum trebuie, face ceva care nu este de competența lor și apoi se trezesc cu un mamut pe care trebuie să-l întrețină ca și costuri", a explicat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 667
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 11 Oct 2019 09:53:36    Titlul subiectului: 203347

Exact cum scrie si in articol, pana nu creezi o baza, o infrastructura, degeaba investesti in astfel de sisteme... Pe unde vor merge oamenii cu aceste biciclete??? Pe trotuar? Printre masinile de pe sosea?...

Ideea asta va fi buna dupa ce vor regandi tot Traficul in asa fel incat sa fie luate in vedere si aceste alternative de transport.

Totul trebuie luat de la zero.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 1229
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mar 15 Oct 2019 16:41:11    Titlul subiectului: 203476

Un proiect de lege vizează implementarea unor condiții de circulație pe trotinete electrice în Codul Rutier. Iată un articol pe această temă:
https://perol.ro/proiect-de-lege-codul-rutier-va-reglementa-in-ce-conditii-vei-putea-sa-circuli-cu-trotineta-electrica/
Citat:
Fie că sunt folosite în sistem de electric scooter sharing, fie că sunt achiziționate de amatorii transportului alternativ, trotinetele electrice sunt vehicule tot mai des întâlnite pe străzile României.

Însă „vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor nefiind clar unde trebuie să circule cu ele și nici ce obligații au în cazul în care sunt opriți de către poliție în trafic„. Aceasta este opinia deputatului PNL, Sorin-Dan Moldovan. Ieri, a depus la Camera Deputaților un proiect de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Potrivit proiectului legislativ, trotineta electrică este definită ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.

De ce este importantă reglementarea circulației cu trotinetele electrice?
Deoarece Codul Rutier (OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice) în prezent definește mopedul ca fiind autovehiculul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depășește 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4kW, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric.

Deci, orice trotinetă electrică ce depășește viteza de 25km/h se încadrează la categoria de mopede în momentul de față. În motivarea legii este expus faptul că pentru a putea conduce un moped este necesar deținerea unui permis de conducere categoria minimă AM sau superioară în clasă. Conducerea fără un astfel de permis este considerată infracțiune și pasibilă de închisoare.

De asemenea legea în vigoare prevede că un astfel de autovehicul nu poate circula pe trotuar, ci doar pe carosabil, fiind necesară înmatricularea.

Ce prevede proiectul legislativ?
Trotinetele electrice vor putea fi utilizate pe pista pentru biciclete. „Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă”, se arată în proiect.

Prin modificarea normelor actuale, trotinetele electrice nu vor necesita înmatricularea acestora la autoritățile locale. Modificarea propusă în acest sens arată astfel: „Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu excepția celor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor și a trotinetelor electrice, trebuie să fie înmatriculate ori înregistrate, după caz, și să poarte plăcuțe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni și conținut prevăzute de standardele în vigoare„.

Vârsta minimă permisă pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice este de 14 ani, asemenea celei prevăzute pentru biciclete, iar persoanele cu vârsta sub 18 ani vor fi obligate să poarte cască de protecție.

De asemenea, pentru circulația în condiții de siguranța pe drumurile publice, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.

Asemenea bicicletelor sau motocicletelor fără ataș, trotinetele electrice vor putea fi oprite sau staționate pe partea carosabilă și câte două, una lângă alta, dacă prin alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 15/Dec/2019
Mesaje: 8578
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2019 18:04:44    Titlul subiectului: 204017

Vest bune pentru biciclistii din capitala. Se va prelungi pista pe Calea Victoriei pana la Splaiul Independentei. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Pistă de bicicletă nouă, pe Calea Victoriei. Când vor fi finalizate lucrările

Primăria Capitalei a început lucrările la pista de biciclete de pe Calea Victoriei, între bd. Regina Elisabeta și Splaiul Independenței. Practic reprezintă continuarea pistei de pe Calea Victoriei, astfel încât bicicliștii să poată ajunge de la Piața Victoriei până la Piața Națiunile Unite pe o bandă dedicată. Această bucată de pistă face parte dintr-un traseu mai lung, ea urmând să fie continuată pe Splaiul Independenței, până la Podul Grozăvești și pe bd. Regina Elisabeta.

Pista este amenajată pe carosabil și va fi separată cu borduri de benzile de circulație. Proiectul tehnic a fost realizat de Compania Municipală Managementul Traficului, iar lucrările sunt efectuate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Proiectarea și execuția costă 1,2 milioane lei, a declarat pentru HotNews.ro Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea.

Lucrările la Pista de pe Calea Victoriei au termen de finalizare 30 de zile. Pentru realizarea pistei pentru biciclete, se vor institui restricții pe banda 3 a sensului de mers dinspre Bd. Regina Elisabeta, cu asigurarea a două benzi de circulație pe acest sens, respectiv cu asigurarea unei benzi de circulație pe sensul dinspre Splaiul Independenței, până la intersecția cu Str. Mihai Vodă.

La pistele de pe Splai și bd. Regina Elisabeta lucrările vor începe după obținerea avizului Poliției Rutiere, iar deocamdată nu se poate da un termen clar. "Pe Splai sunt lucrările Apa Nova la colectorul principal. Până nu se finalizează nu putem începe și noi fiindcă am ocupa două benzi de circulație și am bloca traficul", a explicat Marius Coaje.

Potrivit proiectului, traseul pistei de biciclete este următorul:
- Calea Victoriei (între B-dul Elisabeta și Splaiul Indepedenței)
- B-dul Elisabeta si B-dul Kogălniceanu (între Calea Victoriei și Piața Operei)
- Splaiul Independenței (între Pod Națiunile Unite și Pod Grozăvești).

Sincer, 1,2 milioane de lei mi se pare cam mult !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community